Skocz do zawartości

Aston Martin Cygnet V12


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Aston-Martin-Cygnet-V12-front-3-4-view.jpg

Aston Martin planuje produkcje modelu Cygnet (czyli Toyoty iQ, skądinąd bardzo ładnego, choć raczej niewielkiego samochodu) z silnikiem V12. Podobno obecne V12 mieści sie pod maska iQ (jakoś trudno mi w to uwierzyć). Oczywiście iQ wymagałaby sporych modyfikacji, ale Aston Martin zachęcamy sukcesem Nissana Juke R chce zbudować coś podobnego.

Chcielibyście jeździć dwumiejscowym samochodem miejskim z 500 km V12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aston Martin planuje produkcje modelu Cygnet (czyli Toyoty iQ, skądinąd bardzo ładnego

W piątek widziałem w Wawie na światłach stojącą Toyotę IQ, a obok niej Skodę CitiGo zlosnik.gif //edycja, specjalnie dla czepialskich wink.gif

Auta o podobnej stylistyce klocka, i podobnym zastosowaniu.

Skoda wyglądała nawet deko ciekawiej.

Ja bym nie chciał być tym kierownikiem Toyoty, który dał ze 2x tyle co gościu ze Skody za to samo zlosnik.gif

> Chcielibyście jeździć dwumiejscowym samochodem miejskim z 500 km V12?

Chyba nie hmm.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W piątek widziałem w Wawie na światłach stojącą Toyotę IQ, a obok niej Toyotę CityGo

> Auta o podobnej stylistyce klocka, i podobnym zastosowaniu.

> Skoda wyglądała nawet deko ciekawiej.

> Ja bym nie chciał być tym kierownikiem Toyoty, który dał ze 2x tyle co gościu ze Skody za to samo

> Chyba nie

Tyle że Citygo możesz porównać do Aygo a nie do IQ grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę 4cm różnicy w szerokości pomiędzy Toyotą i Skodą.

> Może to robi różnicę. Nie wiem

4cm robiłoby różnicę gdybyś był kobietą. hehe.gifhehe.gif

A ja widzę że IQ ma 1680mm szerokości. Tyle co VW Polo. To ma być jakoś dużo?

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aston Martin planuje produkcje modelu Cygnet

Myślę że to jakiś lapsus dziennikarzy którzy nie do końca wiedzieli co pisali....

Nie ma silnika V12 o pojemności do 2 litrów który by się zmieścił pod maską.... Choć mogę sobie wyobrazić taki silnik zbudowany z cylindrów od skuterów o pojemności po 49 cm3 każdy smile.gif .... ale i on nie będzie mały gabarytowo mimo 600 cm3 w sumie i 35 KM smile.gif Jest opcja z silnikiem umieszczonym centralnie to co Renówka próbowała uskuteczniać ale nie tylko ale i tam sie taki silnik z skrzynią nie zmieści....

Osobiście traktuje to jako zwariowany pomysł szalonego inżyniera który ma za dużo wolnego czasu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aston Martin planuje produkcje modelu Cygnet (czyli Toyoty iQ, skądinąd bardzo ładnego, choć raczej

> niewielkiego samochodu) z silnikiem V12. Podobno obecne V12 mieści sie pod maska iQ (jakoś

> trudno mi w to uwierzyć). Oczywiście iQ wymagałaby sporych modyfikacji, ale Aston Martin

> zachęcamy sukcesem Nissana Juke R chce zbudować coś podobnego.

> Chcielibyście jeździć dwumiejscowym samochodem miejskim z 500 km V12?

plotka puszczona podobno przez Autocar ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś mi wytłumaczy, dlaczego wszystko co ma więcej niż 4 cylindry

> tak gulgocze? Mnie osobiście strasznie się ten dźwięk nie podoba,

> ale dlaczego jest taki?

czysta fizyka. Chodzi o sekwencje zaplonow oraz fakt ze sa rzedy cylindrow (rzadko spotyka sie silniki rzedowe > 6 garow). Powoduje to okreslony rodzaj fali dzwiekowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marek, ale dlaczego myslisz, ze AM wstawi tam silnik o mocy 500 KM ? Myslisz, ze nie beda w stanie

> wyciagnac z niego mniejszej mocy ?

No jestem w stanie wyobrazić sobie silnik V12 o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM wink.gif Da się to zrobić ok.gif Zahacza to o modelarstwo co prawda, ale może być bardzo ciekawe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jestem w stanie wyobrazić sobie silnik V12 o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM Da się to

> zrobić Zahacza to o modelarstwo co prawda, ale może być bardzo ciekawe

A mnie interesuje jaka będzie zywotność tej jednostki napedowej ?

Czy to nie czasem np 100kk i do szrotu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś mi wytłumaczy, dlaczego wszystko co ma więcej niż 4 cylindry

> tak gulgocze? Mnie osobiście strasznie się ten dźwięk nie podoba,

> ale dlaczego jest taki?

Nie podoba? icon_eek.gif

Mnie po ponad 3 latach jeżdżenia V6 przechodzą ciarki jak słyszę jaki dźwięk przy wyższych prędkościach wydaje mój czterocylindrowy 1.8. angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mnie interesuje jaka będzie zywotność tej jednostki napedowej ?

> Czy to nie czasem np 100kk i do szrotu

niby dlaczego? zywotnosc zalezy glownie od wysilenia i sredniego obciazenia, nie od ilosci cylindrow. Owszem bedzie drogo ale to chyba nie problem w przypadku AM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No po co? Aby pokazać, że ma się kasę i nie wie co z nią robić?

Generalnie o to właśnie chodzi w przypadku aut luksusowych. Bugatti kupuje się, żeby stało w garażu i ładnie wyglądało. Ewentualnie traktowane jest jako lokata kapitału. Nikt tym nie robi 20kkm rocznie. Stąd też znikoma awaryjność takich pojazdów - one po prostu nie jeżdżą. Podobnie rzecz się ma np. z telefonami Vertu. Ten telefon kupuje się wyłącznie po to, żeby poszpanować. Taki jest sens istnienia tych produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie o to właśnie chodzi w przypadku aut luksusowych. Bugatti kupuje się, żeby stało w garażu

> i ładnie wyglądało. Ewentualnie traktowane jest jako lokata kapitału. Nikt tym nie robi 20kkm

> rocznie. Stąd też znikoma awaryjność takich pojazdów - one po prostu nie jeżdżą. Podobnie

> rzecz się ma np. z telefonami Vertu. Ten telefon kupuje się wyłącznie po to, żeby poszpanować.

> Taki jest sens istnienia tych produktów.

Tyle, że Juke-R nie jest autem luksusowym. A bardziej sportowy od niego jest normalny GT-R...

To auto w stylu Żurawia: wsadźmy jak największy silnik do małej skorupy, i niech nieliczni się jarają. A ci najgłupsi może to nawet kupią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie podoba?

> Mnie po ponad 3 latach jeżdżenia V6 przechodzą ciarki jak słyszę jaki dźwięk przy wyższych

> prędkościach wydaje mój czterocylindrowy 1.8.

Wiesz to jest kwestia gustu, nie chciałbym za bardzo zbaczać

z tematu, ale to gulgotanie brzmi dla mnie okropnie, dla mnie auto

ma mieć silnik jak najcichszy. Stąd benzyna 4-cylindrowa jest chyba

najlepsza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz to jest kwestia gustu, nie chciałbym za bardzo zbaczać

> z tematu, ale to gulgotanie brzmi dla mnie okropnie, dla mnie auto

> ma mieć silnik jak najcichszy. Stąd benzyna 4-cylindrowa jest chyba

> najlepsza

Coś Ci się chyba pomyliło, żadna 4cylindrowa benzyna nie jest cichsza od mojego benzynowego v6 w mondeo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz to jest kwestia gustu, nie chciałbym za bardzo zbaczać

> z tematu, ale to gulgotanie brzmi dla mnie okropnie, dla mnie auto

> ma mieć silnik jak najcichszy.

V8 z odpowiednim wydechem jest cichsze bez porównania niż R4. Przede wszystkim dlatego że bardzo rzadko wychodzisz powyżej 2000 RPM - w normalnej, miejskiej jeździe obroty oscylują w okolicach 1500-1700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.