Skocz do zawartości

Zmienily sie przepisy dot. ograniczen predkosci?


Zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

Owszem 90, ale jak znak ograniczenia mówi 40 to 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

niezle jaja crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niezle jaja

Trochę przegięcie z takimi numerami no.gif. Chyba na stare lata wrócę do patentu który zawsze miałem w 125p i Polonezie - tablica na zawiasach! Tam było łatwiej to zrobić, bo tablica była pod zderzakiem, ale jak wojna to wojna i wszystkie chwyty są dozwolone. Jak oni walą poniżej pasa, to ja też zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

W tym wypadku warto poczekać na wyrok nakazowy z sądu (zaoczny) i jeśli już zapłacić to do Skarbu Państwa, a nie do tych wyłudzaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę przegięcie z takimi numerami . Chyba na stare lata wrócę do patentu który zawsze miałem w

> 125p i Polonezie - tablica na zawiasach! Tam było łatwiej to zrobić, bo tablica była pod

> zderzakiem, ale jak wojna to wojna i wszystkie chwyty są dozwolone. Jak oni walą poniżej pasa,

> to ja też .

tylko nie zapomnij o naklejce z numerem na szybie... juz nie jeden zapłacił nawet bez tablic.. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

Na obszarze miejscowości Zbójecki Bór obowiązuje ograniczenie 40km/h, chyba, że znaki pokazują inaczej.

Było z tydzień temu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

to jest realna sytuacja ?

chyba tylko raz widziałem połączenie zielona tablica plus ograniczenie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

Niby § 15.3. o tym mówi, ale ciekawe jak to ma się do innych zapisów z rozporządzenia.

§ 15.1. Znaki zakazu obowiązują na drodze, na której są umieszczone, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

2. Zakaz wyrażony znakiem zakazu obowiązuje od miejsca jego ustawienia, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

3. Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowiązuje na obszarze całej miejscowości, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym znakiem.

4. Znak zakazu umieszczony pod znakiem D-42 oznacza, że zakaz obowiązuje do znaku D-43 lub E-18a, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym znakiem.

§ 27.1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna prędkość określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do miejsca:

1) wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43,

2) umieszczenia znaku D-40 oznaczającego początek strefy zamieszkania,

3) umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec obszaru zabudowanego, o których mowa w § 58 ust. 3 i w § 114 ust. 1 pkt 1 i 2.

...

4. Znak B-34 "koniec ograniczenia prędkości" oznacza odwołanie ograniczenia prędkości wprowadzonego znakiem B-33.

Czy w tym wypadku znak D-43 (koniec obszaru zabudowanego) lub nawet D-42 (obszar zabudowany) nie jest "innym" znakiem, o którym mowa w § 15.3. ? Przecież wg § 27.1. pkt 3 znaki D-42 i D-43 odwołują znak D-33. Chyba, że kluczowym słowem jest odwołanie i w tym wypadku działają tylko konkretne znaki odwołujące np. znak B-34 (koniec ograniczenia prędkości) lub B-42 (koniec zakazów).

Może połączenie znaku E-17a (miejscowość) z jakimś innym znakiem zakazu mogłoby tak działać np. B-25 (zakaz wyprzedzania), ale nie B-33. Może B-33 powinno jednak w takich sytuacjach występować tak jak się w większości spotyka, czyli ze znakiem D-42? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się właśnie nad tym samym, umieszczenie ograniczenia pod tablicą zabudowanego jest jasne - prędkość zmieniona w całym obszarze.

Z umieszczeniem pod 'zieloną' jeszcze się nie spotkałem, ale na logikę ograniczenie obszaru zabudowanego jest przypisane do znaku, które tutaj jest niezmienione.

Z tym, że w myśl przepisów po wyjechaniu z zabudowanego powinno się zwolnić do 40kph spineyes.gif

Ale wypadałoby wystosować zapytanie do właściwej KP, czy opiniowali ustawienie takiego znaku, bo może to tylko twórcza inwencja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wypadałoby wystosować zapytanie do właściwej KP, czy opiniowali ustawienie takiego znaku, bo

> może to tylko twórcza inwencja...

o to samo pytałem, bo mnie to wygląda na czyjąś fantazję wink.gif

widziałem zieloną tablicę o ile pamiętam z 70km/h, wtedy to ma sens hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem 90, ale jak znak ograniczenia mówi 40 to 40.

A mnie uczono, że znak ograniczenia prędkości dot. całego obszaru zabudowanego mocuje się do tablicy białej (2), a nie zielonej (1).

Tak jak na załączonym obrazku jeszcze nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mnie uczono, że znak ograniczenia prędkości dot. całego obszaru zabudowanego mocuje się do

> tablicy białej (2), a nie zielonej (1).

Podstawą jest Ustawa z rozporządzeniami, a ona mówi, że się mocuje smile.gif

> Tak jak na załączonym obrazku jeszcze nie widziałem.

I teraz masz wiedzę, żeby nie zostać jeleniem wink.gif

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taa, wiesz równie dobrze mogą wkopać gdzieś 40km/h i zaraz za tym postawić fotopstryka

> bo były przecież roboty ... nie popadajmy w skrajności

Ale o to właśnie chodzi. Ma być kasa dla gminy. Ustawia się np. słabo widoczny znak ogr. do 50 i cyka w nocy jak ktoś ma 61 np. bo myśli że może po 23-ciej jechać 60.

Ma być dochód do budżetu i trzeba wykonać plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o to właśnie chodzi. Ma być kasa dla gminy. Ustawia się np. słabo widoczny znak ogr. do 50 i

> cyka w nocy jak ktoś ma 61 np. bo myśli że może po 23-ciej jechać 60.

> Ma być dochód do budżetu i trzeba wykonać plan.

ale nie róbmy z marginalnych przypadków normy icon_rolleyes.gif

trochę jeżdżę po PL i takich sytuacji nie widziałem, więc nie wiem mam szczęście czy żyje w innej PL ?

większość straży miejskich nie pracuje w nocy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

Przecież to jest wiadome od bardzo dawna.

Jeżeli pod zieloną tablicą z nazwą miejscowości umocowany jest znak z ograniczeniem prędkości to obowiązuje on na całym odcinku tej miejscowości aż do zielonej tablicy oznaczającej koniec miejscowości.

Podobnie jest z tablicami oznaczającymi obszar zabudowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to jest wiadome od bardzo dawna.

> Jeżeli pod zieloną tablicą z nazwą miejscowości umocowany jest znak z ograniczeniem prędkości to

> obowiązuje on na całym odcinku tej miejscowości aż do zielonej tablicy oznaczającej koniec

> miejscowości.

> Podobnie jest z tablicami oznaczającymi obszar zabudowany.

Podobnie chyba jest (a na pewno było) z ograniczeniem prędkości i numerem drogi na jednym słupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to jest wiadome od bardzo dawna.

> Jeżeli pod zieloną tablicą z nazwą miejscowości umocowany jest znak z ograniczeniem prędkości to

> obowiązuje on na całym odcinku tej miejscowości aż do zielonej tablicy oznaczającej koniec

> miejscowości.

> Podobnie jest z tablicami oznaczającymi obszar zabudowany.

No tak, ale wtedy § 15.1. brzmiałby:

Quote:

§ 15. 3. Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowiązuje na obszarze całej miejscowości.


a póki co jest:

Quote:

§ 15. 3. Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowiązuje na obszarze całej miejscowości, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym znakiem.


I o ten inny znak tu chodzi. Zwróć uwagę, że D-42 (obszar zabudowany) i D-43 (koniec obszaru zabudowanego), zgodnie z § 27.1. mają funkcję odwoławczą do znaku B-33 (ograniczenie prędkości).

Zasadne zatem wydawałoby się być stosowanie w takim wypadku zestawienia znaku B-33 (ograniczenie prędkości) ze znakiem D-42 (obszar zabudowany) a nie E-17a (miejscowość). A stosowanie znaku B-33 z E-17a występowałoby tylko na odcinkach dróg w miejscowościach bez oznaczonego terenu zabudowanego.

Kombinacja tych znaków mi się nie podoba, wiadomo czemu ma służyć i dobrze byłoby się zapytać jakiegoś specjalisty siedzącego w temacie, jak interpretować takie oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości to nie przyjmuje się mandatu.

Mnie uczono tak jak napisałem wyżej i przyznam, że nie zgłębiałem tematu bardziej. Być może moje wyobrażenie jest mylne ale jeżeli przestrzegam tego czego mnie nauczono to mogą sobie robić zdjęcia ile chcą.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mowiac bylem swiecie przekonany, ze koneic terenu zabudowanego upowaznia do jazdy z

> predkoscia 90km/h, chyba ze znaki pojkazuja inaczej, zas tablica zielona jest jeedynie tablica

> informcyjna o miejscowosci prze zjaka przejezdzamy.

Czy pomiędzy białymi tablicami można jechać 50 km/h a w nocy 60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W watku padlo wiele odpwoeidzi, ale nei zauwaylem jednego - mianowicie koniec terenu zabudowanego to koniec ograniczenia do 50km/h. Jesli wczesniej bylo ograniczenie owiedzmy do 60km/h to obowiazauje ono dalej, ale jesli bylo np 40, to wydawalo mi sie, ze koniec terenu zabudowanego jako koniec ograniczenia do 50 znosi rowniez 40. Tak mnie uczono lat temu kilkanascie na prawo jazdy. Jesli ograniczenie mialoby obowiazywac dale to zaraz za znakiem konca terenu zabudowanego ograniczenie do 40km/h powinno zostac powtorzone. Czyzbym sie mylil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W watku padlo wiele odpwoeidzi, ale nei zauwaylem jednego - mianowicie koniec terenu zabudowanego

> to koniec ograniczenia do 50km/h. Jesli wczesniej bylo ograniczenie owiedzmy do 60km/h to

> obowiazauje ono dalej, ale jesli bylo np 40, to wydawalo mi sie, ze koniec terenu zabudowanego

> jako koniec ograniczenia do 50 znosi rowniez 40. Tak mnie uczono lat temu kilkanascie na prawo

> jazdy. Jesli ograniczenie mialoby obowiazywac dale to zaraz za znakiem konca terenu

> zabudowanego ograniczenie do 40km/h powinno zostac powtorzone. Czyzbym sie mylil?

Mylisz się - nigdzie w przepisach nie ma rozdzielenia na "prędkości większe niż 50km/h" i "prędkości mniejsze niż 50km/h". Albo teren zabudowany odwołuje wszystkie ograniczenia, albo żadnych. Moim zdaniem autor artykułu ma rację co do interpretacji przepisów, mam jednak wątpliwości, czy taki układ oznakowania jest prawidłowy - bo jest niejasny i wprowadza w błąd (czyli nie spełnia warunku jasności i jednoznaczności oznakowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale wtedy § 15.1. brzmiałby:

> Quote:

> § 15. 3. Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowiązuje na obszarze całej

> miejscowości.

> a póki co jest:

> Quote:

> § 15. 3. Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowiązuje na obszarze całej

> miejscowości, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym

> znakiem.

Czytaj całościowo. Odcinek drogi = w tym przypadku odległość między D-42 (początek odcinka, na którym znak zakazu umieszczony pod E-17a został zmieniony) a D-43 (koniec odcinka, na którym znak zakazu umieszczony pod E-17a został zmieniony). Poza tym odcinkiem, na terenie całej miejscowości obowiązuje znak zakazu umieszczony pod tablicą E-17a.

> I o ten inny znak tu chodzi. Zwróć uwagę, że D-42 (obszar zabudowany) i D-43 (koniec obszaru

> zabudowanego), zgodnie z § 27.1. mają funkcję odwoławczą do znaku B-33 (ograniczenie

> prędkości).

> Zasadne zatem wydawałoby się być stosowanie w takim wypadku zestawienia znaku B-33 (ograniczenie

> prędkości) ze znakiem D-42 (obszar zabudowany) a nie E-17a (miejscowość). A stosowanie znaku

> B-33 z E-17a występowałoby tylko na odcinkach dróg w miejscowościach bez oznaczonego terenu

> zabudowanego.

zgadza się ok.gif Tak byłoby logicznie, ale, jak wiadomo, oznakowanie nie zawsze koresponduje z logiką.

> Kombinacja tych znaków mi się nie podoba, wiadomo czemu ma służyć i dobrze byłoby się zapytać

> jakiegoś specjalisty siedzącego w temacie, jak interpretować takie oznaczenia.

IMO interpretacja autora artykułu jest słuszna, nie widzę w niej żadnych błędów. Inna sprawa, że wg mnie takie oznakowanie nie jest poprawne, ze względu na swoją niejednoznaczność. No i jest furtką do koszenia kasy przez SM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytaj całościowo. Odcinek drogi = w tym przypadku odległość między D-42 (początek odcinka, na

> którym znak zakazu umieszczony pod E-17a został zmieniony) a D-43 (koniec odcinka, na którym

> znak zakazu umieszczony pod E-17a został zmieniony). Poza tym odcinkiem , na terenie całej

> miejscowości obowiązuje znak zakazu umieszczony pod tablicą E-17a.

Czytając całościowo Twój opis, to wychodziłoby w tym przypadku tak: od znaków E-17a i B-33 dopuszczalna prędkość to 40km/h, od znaku D-42 do znaku D-43 dopuszczalna prędkość w godzinach 5:00-23:00 wynosi 50 km/h a poza tymi godzinami 60 km/h i od znaku D-43 do E-18a znowu 40km/h... Nie jest to logiczne, ale w sumie zgadzałoby się z zapisem w rozporządzeniu.

> IMO interpretacja autora artykułu jest słuszna, nie widzę w niej żadnych błędów.

Tylko, że autor interpretuje to inaczej (chyba, że to ja źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź), bo wg niego 40km/h obowiązuje na całym odcinku od E17a do E-18a. Tak przynajmniej wynika z opisu w ramce.

Quote:

(...) Mijamy początek obczaru zabudowanego (2) i dalej jedziemy "czterdziestką"!


> Inna sprawa, że wg mnie takie oznakowanie nie jest poprawne, ze względu na swoją niejednoznaczność. No i jest

> furtką do koszenia kasy przez SM.

Tu się zgadzam. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytając całościowo Twój opis, to wychodziłoby w tym przypadku tak: od znaków E-17a i B-33

> dopuszczalna prędkość to 40km/h, od znaku D-42 do znaku D-43 dopuszczalna prędkość w godzinach

> 5:00-23:00 wynosi 50 km/h a poza tymi godzinami 60 km/h i od znaku D-43 do E-18a znowu

> 40km/h... Nie jest to logiczne, ale w sumie zgadzałoby się z zapisem w rozporządzeniu.

> Tylko, że autor interpretuje to inaczej (chyba, że to ja źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź), bo

> wg niego 40km/h obowiązuje na całym odcinku od E17a do E-18a. Tak przynajmniej wynika z opisu

> w ramce.

Dobrze zinterpretowałeś ok.gif A ja skupiłem się na tym, co dzieje się za końcem zabudowanego, ramki i części dotyczącej prędkości w samym terenie zabudowanym już nie doczytałem. IMO na zabudowanym obowiązuje 50/60, tak, jak napisałeś ale w sumie teraz zacząłem się zastanawiać...

EDIT: Po zastanowieniu... nie może być inaczej - D-42 odwołuje B-33 pod E-17a do momentu wystąpienia D-43 ok.gif

> Quote:

> (...) Mijamy początek obczaru zabudowanego (2) i dalej jedziemy "czterdziestką"!

Tu się nie zgadzam z autorem artykułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.