Adaźko Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Co z tą zła sławą Renault Laguny? Wwzyscy twierdzą, że samochód "nie halo", ale nikt nie może podać żadnych konkretnych argumentów (poza pojedynczymi przypadkami). Podobno są problemy z kartą i silnikiem diesel'a... Szukałem trochę po niecie i znalazłem 2 rankingi: - w tym nie wymieniono Laguny - w tym co prawda podano Lagunę na 18 miejscu w rankingu awaryjności samochodów klasy średniej, ale bez szczegółów. Co możecie na ten temat powiedzieć z własnego doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Z kartą jest taki problem że ludzie gubią lub psują a później zdziwinie że ooo w ASO 500zl. Potrafi się czasem rozkodować, chodz siostra miała 5 lat i nic takiego się jej nie zdarzyło. Jesli chodzi o silniki Diesla to padają Turbospręzarki (nagminnie i potwierdzone wielokrotnie) oraz rozszczelniają się Intercoolery. Nie pamietam jak z resztą osprzętu ale pewnie ktoś dopowie. Jeśli Lagune to Tylko benzynową 1.8 125KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Co możecie na ten temat powiedzieć z własnego doświadczenia? napisz jeszcze jaka laguna (który model) mam wśród znajomych trzy laguny i nikt nie narzeka dwie to mk1 z końca produkcji, diesel i noPB, trzecia to laguna II z dieslem o tej ostatniej to dość często gadamy bo to królowa lawet ale auto krajowe (choć kupione przez komis), ok 150kkm na liczniku, znajomy ma ją ze 3lata i nic poważnego nie robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Miałem jeździło się fajnie, ale sporo trzeba było dbać o auto aby dojechać do celu. Moje typowe awarie: turbo, skrzynia, wymiana dwumasy = wartość auta Problemy zaczęły się po przejechaniu 200 tys km a może po prostu przestałem inwestować w auto. Silnik zero problemów, nie odpalił w zimie bo był stary akumulator. Zaczął kopcić bo rozszczelniła się rura dolotu powietrza. Problem z kartą był jak upadła na beton, wysłana do naprawy i gotowe. Czujniki ciśnienia sprawne do samego końca, ale już jeden czujnik sygnalizował że kończy mu się bateria. Podsumowując: do auta trzeba mieć specyficzne podejście, poznanie DDT lub clipa i mieć dobrego mechanika a nie kowala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Wypowiem sie na temat diesla Sam kiedys stanalem przed dylematem czy wierzyc tym co wypisuja w necie "tak slyszalem"; "brat kolegi szwagra mial"itp Ja po prostu sprawdzilem ceny i czy mnie stac w razie czego na naprawe i tak porownujac czy to z ceny z allegro czy ze sklepow, doszedlem do wniosku czy to kolo dwumasowe do 1.9dci czy 2,0tdci cena porownywalna, ceny turbosprezarek podobne, wtryski rowniez. W dci mamy slynne obracajace sie panewki, w Fordzie mamy wtryski, nie ma obecnie w miare mlodego diesla z rynku wtornego w budzecie np okolo 15 000 ktory przejedzie 500 000 bez awarii a jak juz jakas nastapi to naprawimy za 500zl Mialem 1.9dci 120KM, odpalala przy -31C, bez obrocenia panewki, bez dolewania jakis specyfikow. Mysle ze moze jeszcze wroce do laguny bo milo mi sie nia jezdzilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Podsumowując: do auta trzeba mieć specyficzne podejście, poznanie DDT lub clipa i mieć dobrego > mechanika a nie kowala. Dokładnie. I wystrzegać się egzemplarzy z początku produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Co z tą zła sławą Renault Laguny? Znajomy ze 3 lata temu kupił Lagunę 1.9 dci full opcja za 21 tyś. W ciągu roku dołożył na naprawy ponad 8 tyś i sprzedał za 12 tyś byle się pozbyć. (2 x turbina, sprzęgło komplet z dwumasą, elektryka co miesiąc, i parę innych pierdół). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Co z tą zła sławą Renault Laguny? Wczytujac się w te opinie wychodzi że wybór silnika benzynowego skutecznie ogranicza te wady auta. Oczywiście z wyjątkiem 2,0 IDE. Poza tym o awaryjności LIII jakoś nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Znajomy ze 3 lata temu kupił Lagunę 1.9 dci full opcja za 21 tyś. W ciągu roku dołożył na naprawy > ponad 8 tyś i sprzedał za 12 tyś byle się pozbyć. (2 x turbina, sprzęgło komplet z dwumasą, > elektryka co miesiąc, i parę innych pierdół). to co on robił z tym turbo że zajechał turbinę ? sprzęgło z kołem to ok 2kzł, więc w sumie tyle co do focus'a co ile pada ta dwumasa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Wczytujac się w te opinie wychodzi że wybór silnika benzynowego skutecznie ogranicza te wady auta. > Oczywiście z wyjątkiem 2,0 IDE. jak w każdym innym aucie taki urok nowych diesli, auto po 200kkm zaczyna się robić mocno kosztowne pamiętam jak brat robił regenerację turbiny w focusie, 2.5kzł (auto miało 70kkm jak przyjechało z D, choć później znalazł naklejkę z przeglądem dwa lata wcześniej i stan licznika 80kkm ) ale to go skutecznie wyleczyło z diesla jak szukał auta dla siebie i co, jeździ francuzem na LPG, zrobił już pod 100kkm (na taxi) i auto śmiga, dobijając do 300kkm do instalacji dołożył ok 1kzł, do auta też coś koło tego - wymiana kompa, była najdroższą naprawą tak jak pisałem wcześniej, znajomy powozi taką laguną, z tym że auto nie było chyba zajeżdżone i jest zadowolony jedynie co jest minusem to że dał za auto ponad 40kzł o ile pamiętam, a teraz auto warte kilkanaście tyś mój c-max ma sporo mniejszą utratę wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Poza tym co napisali koledzy poniżej, pamiętaj też, że baaaaaardzo często wymienia się w tym samochodzie końcówki drążków, drążki kierownicze, sworznie wahaczy i tuleje tylnej belki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 jeśli szukasz argumentów żeby wytłumaczyć sobie zakup laguny, czyli auta za które przepraszał sam producent, to naprawdę nie potrzebujesz forum i popleczników którzy ci to wytłumaczą - chcesz to kupuj - opinie są powszechne i znane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > to co on robił z tym turbo że zajechał turbinę ? Mech wymienił mu turbinę ale nie wspomniał, nie widzał że jest uszkodzony przewód od filtra powietrza i ssało piach, wodę itp. Z racji uszkodzenia mechanicznego turbiny gwarancji nie uznano i musiał kupić druga po regeneracji. Nie wiem ile sprzęgło, ale za robotę u mecha też się płaci. Pytanie też w jakim stanie była reszta silnika po przerobieniu takiej ilości piachu i wody. Auto pewnie było po przejściach i może stąd też ta nadzwyczajna awaryjność, ale pewności nie mam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > jeśli szukasz argumentów żeby wytłumaczyć sobie zakup laguny, czyli auta za które przepraszał sam > producent, to naprawdę nie potrzebujesz forum i popleczników którzy ci to wytłumaczą - chcesz > to kupuj - opinie są powszechne i znane Właśnie chodziło o potwierdzenie tych powszechnie znanych opinii... Faktycznie się wyleczyłem (choć autko ładne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Poza tym co napisali koledzy poniżej, pamiętaj też, że baaaaaardzo często wymienia się w tym > samochodzie końcówki drążków, drążki kierownicze, sworznie wahaczy i tuleje tylnej belki . W LIII też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Mój brat jeździ od nowości LII 2.2dCi aut. 2003 rok, 150kkm. W silnik i osprzęt wydał ~6 kzł. Trochę z własnej winy bo zignorował objawy - brała olej, a tuż przed awarią to wręcz nieprzyzwoicie chlała jak żul pod monopolowym. Przyznam, że nie pamiętam dokładnie co się stało, ale chyba IC puszczał, a tłok zrobił kuku. Od naprawy minęły 4 lata i póki co jest wszystko ok. Co do innych usterek to: silnik wycieraczek, podświetlenie klimatronika, zamek w drzwiach. Ogarnął cały ten bajzel, powymieniał wszystkie niedoróbki (przynajmniej te, które się ujawniły) i muszę przyznać, że auto nie jest zmęczone (a ma 9 lat), mega komfortowe, dość zrywne i bezawaryjne (teraz ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Laguna I teścia z silnikiem 2.2 diesel bez turbosprezarki. Wszystko proste i toporne, niby nic nie ma się prawa zepsuć, padła skrzynia biegów Laguna II 1.9 dCi jezdziłem nią w poprzedniej robocie, auto dojechało do ok 200 kkm w 3 lata, poza problemem z zapadającym się pedałem sprzęgłą (wymieniali wysprzęglik dwukrotnie) żadnych problemów. teraz mamy m.in. Meganke II z pierwszych miesięcy produkcji, poza czyszczeniem czujnika połozenia wału reszta to eksploatacja. Nie wiem nawet o co chodzi z tą wariującą elektronika o której wszyscy mówią w Renówkach, u mnie żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Mech wymienił mu turbinę ale nie wspomniał, nie widzał że jest uszkodzony przewód od filtra > powietrza i ssało piach, wodę itp. Z racji uszkodzenia mechanicznego turbiny gwarancji nie > uznano i musiał kupić druga po regeneracji. No ale to nie wina Laguny. W każdym innym (Audi też ) było by tak samo. > Nie wiem ile sprzęgło, ale za robotę u mecha też > się płaci. Pytanie też w jakim stanie była reszta silnika po przerobieniu takiej ilości piachu > i wody. Auto pewnie było po przejściach i może stąd też ta nadzwyczajna awaryjność, ale > pewności nie mam ... No raczej po przejściach. Co ile można wymieniać dwumasę? Ja w Stilo (w rankingu awaryjności gdzieś pewnie koło Laguny ) wymieniałem raz przy około 200kkm i to dlatego że żona przypaliła sprzęgło i się ślizgało. DKZ się jeszcze trzymało ale skoro już wszystko było wyjęte to wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > No ale to nie wina Laguny. W każdym innym (Audi też ) było by tak samo. o to chodzi, jak ktoś nie dopilnował to ... kiedyś widziałem rurę IC owiniętą taśmą i to taką zwykłą pakunkową > No raczej po przejściach. Co ile można wymieniać dwumasę? Ja w Stilo (w rankingu awaryjności gdzieś > pewnie koło Laguny ) wymieniałem raz przy około 200kkm i to dlatego że żona przypaliła > sprzęgło i się ślizgało. DKZ się jeszcze trzymało ale skoro już wszystko było wyjęte to > wymieniłem. widzisz to chodzi, ja w fordzie wymieniłem sprzęgło z podobnych powodów, sam je przypaliłem jak jechałem z przyczepką do tego auto dostawało wycisk po Krk i trza było sprzęgło robić po 110kkm na szczęście dwumasa w benzynie wytrzymuje sporo, bo tak doszło by 1200zł z DKZ laguna nie jest może wzorem trwałości, ale jak się kupi niezajeżdżoną to powinna służyć warto zaznaczyć że za różnicę w cenie zakupu, zrobi się sprzęgło, turbo i chyba jeszcze zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > laguna nie jest może wzorem trwałości, ale jak się kupi niezajeżdżoną to powinna służyć Sztuka nie do ogarnięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Sztuka nie do ogarnięcia... Kupić nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > W LIII też? Nie jestem w stanie stwierdzić, bo testowałem może ze 3 sztuki jak do tej pory, wszystkie z przebiegami do 100kkm. Każda z nich wydawała się mieć te elementy oryginalne, więc zakładam że raczej w tym modelu ich trwałość powinna być wyższa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Kupić nową. Siorka jeździła dwójka od nowosci - wahała się miedzy avensis a laguną. Jak to kobieta, wybrała renówkę - do dziś załuje. W tym roku zmieniła auto - tym razem to juz toyota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Co z tą zła sławą Renault Laguny? > Wwzyscy twierdzą, że samochód "nie halo", ale nikt nie może podać żadnych konkretnych argumentów witam teść kupił nową lagunę z silnikiem 2.2 DCI rocznik coś ala 2005 jeśli chodzi o jego lagunę to była masakra - większość na lawecie niż na kołach przy 60.0000 padło koło dwumasowe wymiana w serwisie koszt 9000 (była jeszcze na gwarancji ale gwarancja nie obejmuje koła dwumasowego) co chwilę padał czujnik położenia wału i strach było się w lesie na grzyba zatrzymać bo potem mogła być informacja "plis kontakt serwis" i laweta , po kolei rozsypywały się koła pasowe (są one jakieś metalowo gumowe) co jakiś czas odmawiały pracy wycieraczki, zimą potrafiła nie grzać, przy 100.000 znów padło koło dwumasowe przy 140.000 współpracy odmawiała maglownica i strach było w ciaśniejszy zakręt wejść bo potem to w 4 trzeba było kierownicę "odbić" to tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Siorka jeździła dwójka od nowosci - wahała się miedzy avensis a laguną. > Jak to kobieta, wybrała renówkę - do dziś załuje. > W tym roku zmieniła auto - tym razem to juz toyota. po lagunie teść też kupił toyotę i 4 lata bez usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 U mnie w firmie kiedyś handlowiec sobie zażyczył nową Lagunę II. Dostał w pełnej opcji z motorem 2.2 dCi. Poza tym, że wiele razy odwiedzał serwis, to za którymś razem kolumny McPhersona prawie przebiły się przez maskę. Jak znajdę fotki to je wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Poza tym, że wiele razy odwiedzał serwis, to za którymś razem kolumny McPhersona > prawie przebiły się przez maskę. Ten motyw przerobiła koleżanka z fabryki - wygięta amorem przednia maska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 to kolezanka chyba glucha musiala byc.... Tak, wiem, nie znam sie, spadam do jamki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Mam Lalkę II z 2002r z motorem 1.9dci już kilka lat, kupiłem pomimo złej opinii bo mi się podobała wizualnie jak i komfort jazdy. Nie ma awarii więcej jak w każdym innym samochodzie a szczególnie w VAGu od dziadka Helmuta z przebiegiem 198kkm. Z rzeczy które naprawiałem przez prawie 100kkm to: turbina regenerowana (1300PLN), wymieniona przepływka (80PLN) na używaną, jakiś przetarty wąż od chłodzenia,, pęknięty wąż od IC, elementy zawieszenia po zakupie bo wszystko klupało (400PLN) i teraz znowu muszę robić z zawiechą ale przejechałem ponad 80kkm. Z tego co piszą na forum Laguny to turbiny padają jak się nie dopilnuje odpowiedniego poziomu oleju, 1.9dci lubi trochę brać olej i trzeba pilnować, karty najczęściej uszkadzają cię w kieszeni spodni (naprawa 60-70PLN), czasami problemów sprawia trochę elektryka której jest dużo ale w miarę ogarnięty elektryk z Clipem to ogarnie niskim kosztem) Zimą nie ma żadnych problemów z odpalaniem, zeszłej zimy przy -28 po nocnej zmianie pod robotą z dieslów odpaliłem tylko ja i jeden kolega który też ma Lagunę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 mialem Lagune 1 ph 1 z automatem silnik f3r. gdy sprzedawalem miala ponad 500kkm. nie bylo to auto bezobslugowe ale tanie w obsludze tak. teraz mam lagune 1 ph 2 dTi z przebiegiem nieznanym (szacuje na 300-320kkm) i zaczyna brac olej. jeszcze niby nie tak wiele ale jednak. z awarii problem z elektryka byl tylko na spieprzonym przylaczeniu haka. poza tym nic slownie nic. nastepne auto tez bym kupil lagune ale albo 1 albo 3. 2 bym omijal choc wiele chorob wieku dzieciecego usunieto po lifcie w 2 ph2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Z jednym gościem gadałem to twierdził że przestał liczyć ile razy się mu się już popsuła a było to na przełomie 2004/2005r. Rok temu gadałem z innym gościem (1.9dci) i mówił że w ciągu roku wyłożył na naprawy coś ok. 6-8 tys. zł. natomiast dodał że znajomy ma i nic się nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Jeśli Lagune to Tylko benzynową 1.8 125KM Nie tylko, nie tylko. 1.6 bym omijał, bo za słaby, choć do toczenia się wystarczy. 2.0 F4R jeździ już całkiem dobrze, a wersja z turbiną jeździ lepiej niż bardzo dobrze. Przy czym jest raczej mało awaryjna, bo to praktycznie F4R+turbo. Napewno omijać 2.0 IDE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > jeśli szukasz argumentów żeby wytłumaczyć sobie zakup laguny, czyli auta za które przepraszał sam > producent, to naprawdę nie potrzebujesz forum i popleczników którzy ci to wytłumaczą - chcesz > to kupuj - opinie są powszechne i znane Spokojnie. Sporo się zmieniło od czasów PHII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Co możecie na ten temat powiedzieć z własnego doświadczenia? Przede wszystkim - która generacja Laguny Cię interesuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Przede wszystkim - która generacja Laguny Cię interesuje? II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Znajomy ze 3 lata temu kupił Lagunę 1.9 dci full opcja za 21 tyś. W ciągu roku dołożył na naprawy > ponad 8 tyś i sprzedał za 12 tyś byle się pozbyć. (2 x turbina, sprzęgło komplet z dwumasą, > elektryka co miesiąc, i parę innych pierdół). Nie znajomy, ale ja, kupiłem Lalę w D (od Turka) Lagunę II z 2002 roku za 4 tyś Eur. Jeździłem 2 lata (póki sobie nie poszła na spacer) przy zakupie miała 150 tyś na budziku za dwa lata przejechałem prawie 90 tyś BEZ żadnych bolączek o których wszyscy śpiewają Laguna ph II - 1,9 dCi Ale olej co 10 tyś zmieniany, dbałem, Przepraszam miała problem wszystkich Lalek - brak podświetlenia klimatronika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > II To nie pomogę. Jeżdżę "trójką", która jest z innej bajki (m.in. właściwie bezproblemowy diesel na łańcuchu, który powstał we współpracy z nissanem). O wersji "II" znam obiegowe opinie w stylu "królowa lawet", które potwierdzają się podczas czytania forum Laguna Klub Polska (polecam, sporo informacji!) oraz w rozmowach z osobami, które doradzały mi przed zakupem renault (m.in. przyjaciel, który jest szefem jednej z ASO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Co z tą zła sławą Renault Laguny? Jeździłem trochę służbowo Laguną II 2.0 (benzyna) i nic się nie działo. Fajny, wygodny kanapowóz z całkiem przyzwoitym silnikiem. Kolega kupił to samo, ale dCi i dramat. W trakcie 2 lat w naprawach "podwoił" wartość samochodu... później sprzedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Co z tą zła sławą Renault Laguny? > Wwzyscy twierdzą, że samochód "nie halo", ale nikt nie może podać żadnych konkretnych argumentów > (poza pojedynczymi przypadkami). > Podobno są problemy z kartą i silnikiem diesel'a... > Szukałem trochę po niecie i znalazłem 2 rankingi: > - w tym nie wymieniono Laguny > - w tym co prawda podano Lagunę na 18 miejscu w rankingu awaryjności samochodów klasy średniej, > ale bez szczegółów. > Co możecie na ten temat powiedzieć z własnego doświadczenia? Jeśli chodzi o Lagunę to zależy który rocznik i jakie silniki. Mój dobry znajomy pracuje w ASO Renaulta, dużo złego na temat tych samochodów powiedział, ale i też nieco dobrego odnośnie niektórych modeli. Na pewno omijać szerokim łukiem należy silniki 2.2 DCI bo to samobójstwo na własne życzenie. Ponoć całkiem niezłe są 1.9 DCi 120 KM (kodu silnika nie pamiętam). Elektronika potrafi dać do wiwatu, a i ceny ...... wyrywają z butów. Sama karta o ile nie uziemi Ci samochodu 1000 km od domu nie jest wielkim problemem, cena 500-600 zł to normalna cena za ,,kluczyk'' w nowoczesnych samochodach innych marek, dla przykładu kluczyk do Fiata Cromy kosztuje coś około 800 zł . Laguna to z pewnością duży i wygodny samochód, większość rzeczy psuje się nie mniej i nie bardziej niż w innych markach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjo1 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Podepnę się pod temat. Jakie jest realne spalanie 1.6 i 1.8 noPB (bez LPG) głownie miasto? Miasto wielkości 150k mieszkańców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Co z tą zła sławą Renault Laguny? z niczego się nie wzieła. Miałem fabnrycznie nową LII phaseI, 1.9dci. Po tym aucie znienawidzilem diesle i renówki. Tylko mi nie piszcie ze dieslem trzeba umiec jezdzic - bo to wiem. Z turbiną tez trzeba umiec - wiem. Ale , paradoksalnie, najmniej problemów mialem z silnikiem i osprzętem. Sypała sie przede wszystkim elektryka, wskaziniki, sterowanie szybami, klima - no kurde wszystko To byl złom. Chociaz cholernie wygodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > To nie pomogę. Jeżdżę "trójką", która jest z innej bajki (m.in. właściwie bezproblemowy diesel na > łańcuchu, który powstał we współpracy z nissanem). Który to (pojemność, moc)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Z jednym gościem gadałem to twierdził że przestał liczyć ile razy się mu się już popsuła a było to > na przełomie 2004/2005r. > Rok temu gadałem z innym gościem (1.9dci) i mówił że w ciągu roku wyłożył na naprawy coś ok. 6-8 > tys. zł. natomiast dodał że znajomy ma i nic się nie dzieje... czy to jest jakaś przerażająca kwota te 6-8 tys? Prawidłowy serwis współczesnego samochodu kosztuje. Kosztuje tym więcej im wyższej klasy jest samochód, im więcej ma nowoczesnych rozwiązań, im bardziej skomplikowany silnik. Zwłaszcza jak się kupuje używane diesle trzeba się liczyć, że doprowadzenie takiego auta do prawidłowego stanu, to będzie wydatek kilku ładnych tysięcy pln. Czy to jest dziwne? Kolega ze 2 lata temu kupił Vectrę C 1.9 diesel z przebiegiem 130 tys. km. Dziś ma około 200 tys. Przy takim przebiegu ten samochód po prostu wymaga inwestycji i to nie jest nic dziwnego, ani nieważne czy to passat, laguna czy wspomniana vectra. Ma prawo paść np. sprzęgło. Kolega właśnie wymienił sprzęgło, z dwumasą, do tego amory z przodu. Zostawił w warsztacie 5 tys. Dużo? Raczej normalna cena za taką robotę. Mam wrażenie, że ludzie chcą kupować nowoczesne samochody (najlepiej diesle, bo oszczędne panie) a potem się dziwią, że nie wszystko naprawia się młotkiem za flaszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon1988 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Sam jeżdżę od pół roku laguną II ph II wszystkomającą. I powiem tak - oprócz końcówek drążków, i sworzni nic nie wymieniałem, a jestem taką osobą, która jak tylko słyszy coś niepokojącego to od razu szukam usterki. Ujeżdżam silnik benz. 2.0 135 km. Oprócz wysokiego spalania (jeżdzę dość dynamicznie) mam średnią z 15 000 km (trasa/miasto pół na pół) 10,5 l/100 km. Co do karty (noszę ją cały czas w portfelu), podchodzę do auta, ciągnę za klamkę, wsiadam, naciskam przycisk i jadę. Nic nie muszę grzebać po kieszeniach, otwierać, wsadzać, zamykać - bardzo wygodne. I nie miałem z tym ani jednego problemu. Auto kupiłem od firmy, serwisowane do stycznia tego roku - więc jak widać da się. uważaj tylko na silniki diesla - tak jak koledzy napisali wyżej, lubią się psuć turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 To u mnie w II ph I coś jest nie tak. Średie spalanie w mieście przy spokojnej jezdzie wynosi ok 12l/100 aż strach przygazować bo i 14/15 wezmie... Ale jeszcze nie wymieniałem cewek i świec po zakupie. Po zimie to zmienie i wtedy zobacze ile pali. Odnosnie tematu to w 1.8 i 2.0 135KM do wymiany wraz z rozrzadem nalezy doliczyc wymiane KZFR - koszt tego kola od 520zł w góre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > To u mnie w II ph I coś jest nie tak. Średie spalanie w mieście przy spokojnej jezdzie wynosi ok > 12l/100 aż strach przygazować bo i 14/15 wezmie... > Ale jeszcze nie wymieniałem cewek i świec po zakupie. Po zimie to Ale on pisze pół na pół. A mieście trzeba liczyć między 10-15. Spala Ci jak najbardziej prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 ze faktycznie Laguny II szczegolnie z pierwszych lat produkcji mialo duzo problemow (elektronika, silniki) tylko jesli mowimy o uzywanych to wiekszosc z tych problemow zostala juz naprawiona natomiast po FL to naprawde niezle auta i dzieki zlej slawie tanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Który to (pojemność, moc)? 2.0, 175 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > 2.0, 175 KM Dobrze wiedzieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Dobrze wiedzieć . AFAIR pozostałe diesle 2.0 (130, 150, 173, 178 KM) to wariacje tego samego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.