Muzyk Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do tego motoru. Teraz pytanie, czym plukac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Teraz pytanie, czym plukac ?? Pytanie: po co płukać? Bo modne ostatnio na AK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? klopotow Ci malo? Pirwsza zasada. Dziala to nie ruszaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 bo mam wrazenie ze potrafi upic troche oliwki od wymiany do wymiany.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? korzystam z płukanek LM jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > bo mam wrazenie ze potrafi upic troche oliwki od wymiany do wymiany.. i w jaki sposób płukanie silnika ma temu zaradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 a chociazby poprzez rozruszanie pierscieni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybkanemo Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 To jak za dużo wypłuczesz to dopiero wtedy będzie olej pił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > a chociazby poprzez rozruszanie pierscieni... Jakbyś jeździł na jakimś mineralu 15w40 to bym zrozumiał ale przy syntetyku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 hmm...11 lat i 230kkm robi swoje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Przy przebiegu 240000 tys km w Fiacie Brava 1.9 JTD po zastosowaniu tego specyfika zużycie oleju wzrosło o prawie połowę, zaczęło lecieć z miejsc z których wcześniej nie leciało. Ja osobiście stanowczo odradzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > hmm...11 lat i 230kkm robi swoje... skąd wiesz? Rozbierałeś silnik? Krzywdę chcesz sobie zrobić i szukasz potwierdzenia tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Pirwsza zasada. Dziala to nie ruszaj x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > x2 Popieram, nic nie polepszy a tylko szkoda kasy na te płukanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Przy przebiegu 240000 tys km w Fiacie Brava 1.9 JTD po zastosowaniu tego specyfika zużycie oleju > wzrosło o prawie połowę, zaczęło lecieć z miejsc z których wcześniej nie leciało. Ja osobiście > stanowczo odradzam zastosowalem plukanke millers'a przy ~220k (moze ciut wczesniej), silnik jak chodzil, tak chodzi, nie cieknie, nie kapie, oleju nie ciagnie. olej motul 6100 moze kolega mial lekko przebieg cofniety ? :> bo silnik mam taki sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Popieram, nic nie polepszy a tylko szkoda kasy na te płukanki. Ale jak coś się potem w silniku wyjsra , to będzie na co zwalić. Ja raz wlałem jakiś gratisowy ceramizer przy 60 tys. Potem płukankę LM przy 120. Teraz mam niecałe 140 tys. i silnik na wykończeniu. Szlag mnie tylko trafia, że nigdy się nie dowiem co by było gdybym olał te specyfiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > zastosowalem plukanke millers'a przy ~220k (moze ciut wczesniej), silnik jak chodzil, tak chodzi, > nie cieknie, nie kapie, oleju nie ciagnie. olej motul 6100 > moze kolega mial lekko przebieg cofniety ? :> bo silnik mam taki sam... ja zastosowałem płukankę jakąś nieznanej firmy. teraz mam przebieg 275000. U mnie też chodzi tak jak chodził, tylko że zużycie oleju wzrosło. Przebieg sprawdzony FES, prawdziwy. Może gdybym zastosował specyfik innej firmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > bo mam wrazenie ze potrafi upic troche oliwki od wymiany do wymiany.. Trochę to jest ile ?? Jako że siedzisz w branży to pewnie wiesz jakie limity dają na "nowe" auta, czasami jest to 1L na 1.000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > a chociazby poprzez rozruszanie pierscieni... Są ku temu odpowiednie preparaty, płukankę stosujemy po ich zastosowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 a nie wiem bo do wymiany zostalo jakies 7kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 no to jak powiedziales A to teraz poprosze o B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? Spokojnie. Robimy tygodniowo conajmniej 5 płukanek. Ot choćby dziś 1,9tdi ajm zalany magnateckiem od castrola. I to po remoncie po urwaniu korby Sam osobiście robiłem płukanki (już dwie) w swoim 1,9tdi. Pierwsza przy 220kkm kolejna przy 230kkm. Auto kupiłem przy 210kkm. Do 220kkm wychlało 2 litry super ekstra mobilka. Po pierwszej płukance dolałem przez 10kkm max 0,5 litra. Po kolejnej płukance przy 230kkm dolałem może z 2 setki. Teraz szykuje się kolejna wymiana i znowu wypłukam. Stosuję płukanki i oleje Millersa. Jak słyszę że z silnika po płukance zaczyna ciec to mnie śmiech ogarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? Płukanka Valvoline składa się w 95 % z nafty lotniczej. Wychodzi drogo, jak na 350 ml nafty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? By odpowiedzieć na pytanie czy płukać warto poznać metodykę i cel płukania silników. W czasach odśrodkowych filtrów olejów mineralnych, które zawierały spore ilości minerałów osadzających się w układzie smarowania. W celu pozbycia się tych osadów i przedłużenia żywotności silnika stosowano płukanie układu smarowania podczas wymiany oleju. Odbywało się to tak: 1. Spuszczano stary olej tak jak to wykonujemy obecnie. 2. Zalewano silnik płukanką (świeży olej z dodatkiem środków myjących) i przejeżdżano określoną odległość, lub silnik pracował na biegu jałowym odpowiednią liczbę motogodzin. Zależnie od rodzaju silnika, przebiegu i warunków pracy. 3. Zlewano płukankę do ostatniej kropli i zalewano silnik świeżym olejem. 4. Po większym przebiegu mechanicznie czyszczono misę olejową z osadów. Obecnie stosowane oleje syntetyczne nie zawierają takich ilości smoły by stosować tę archaiczną metodę. Mają za to składniki czyszczące silnik oraz zapobiegające narastaniu nagarów. Jak chcesz zadbać o układ smarowania to kup uszczelkę miski olejowej i przy okazji wymiany oleju zdejmij miskę i umyj ją od środka. Zobaczysz ile osadów nazbierało się przez te lata eksploatacji. Jeśli będziesz chciał płukać silnik to zrób to zgodnie z zasadami podanymi wyżej. Inaczej możesz rozpuścić osady z dna miski i wpompować je w układ smarowania. IMO samo czyszczenie miski powinno wystarczyć. Sam czyściłem miskę olejową w Felicii przy 230kkm. Na dnie było 2cm osadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Ja u siebie przy zmianie oleju(przebieg 210tys km)zastosowałem płukankę STP w czerwonym opakowaniu.Zastosowałem to bo ktoś przy 200tys km zalał półsyntetyk Castrola Magnateca do diesla i zrobił na nim circa 10tys km,a do mojego silnika dedykowany olej to Castrol EDGE 0W40.Bałem się,że przy zmianie z półsyntetyk na syntetyk coś się stanie,ale żadnych negatywnych skutków nie odnotowałem.Po wymianie stan oleju cały czas taki sam,nie ma dolewek,a po całonocnym postoju w ujemnych temp.zauważyłem szybsze napełnianie się hydroregulatorów niż na tym półsyntetyku.Przy następnej wymianie zamierzam również zapodać płukankę Stp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Płukanka Valvoline składa się w 95 % z nafty lotniczej. > Wychodzi drogo, jak na 350 ml nafty. Pytanie tylko, czym jest pozostałe 5%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czym jest pozostałe 5%. Tu jest napisane: http://www.valvolinepolska.pl/karty/dodatki%20uszlachetniajace/ENGINE%20FLUSH.6ss8os4pd.pdf W większości to nafta lotnicza, benzyna i małoagresywne rozpuszczalniki. Żadne wyrafinowane związki chemiczne - same węglowodory i alkohole. Niedawno się martwiłem, bo z 50 ml mi tego specyfiku zostało w oleju po wymianie. http://autokacik.pl/showflat.php/Cat/0/Number/286383628/page/0/fpart/1/vc/1 Jednak po przeczytaniu składu stwierdziłem, że to nic groźnego i tak zostanie do 10 kkm przebiegu. Ze zmian, jakie zauważyłem po tej płukance, to że silnik się wyciszył, szczególnie na jałowych obrotach przestał klekotać. Ale to może być też zasługa nowego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? Teraz pytanie: po cholerę płukać? Jesli rzeczywiście masz jakiś dobry powód, żeby to robić, kup płukankę Millersa za 21zł. Natomiast jeżeli znasz silnik i wiesz, czym był zalewany i jak eksploatowany, to dla świętego spokoju zwal miskę i ją wyczyść ZANIM weźmiesz się za płukanki. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Mialem problem z zakoksowanymi pierścieniami w subaru outback. Problem dość częsty w tym silniku jak ktoś (poprzedni właściciel) oszczędza na oleju i przeciąga terminy wymiany. Najpierw zalałem BG44K do pelnego zbiornika paliwa a kiedy zapalila się rezerwa to pojechałem na wymianę oleju z płukaniem BG109 a do świeżego oleju (amsoil 10w40 full syntetyk) dolalem nano WS2 . Nano potrafi wygładzić rysy itp oraz uszczelnić sporo a bez ryzyka zatykania czegokolwiek..." teraz outback lyka max 0,2L/1000km a przed ta operacja potrafil wypic nawet 0,5L zbliża się kolejna wymiana olwju po 10kkm i mam zamiar powtórzyć ta operację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Teraz pytanie: po cholerę płukać? Jesli rzeczywiście masz jakiś dobry powód, żeby to robić, kup > płukankę Millersa za 21zł. > Natomiast jeżeli znasz silnik i wiesz, czym był zalewany i jak eksploatowany, to dla świętego > spokoju zwal miskę i ją wyczyść ZANIM weźmiesz się za płukanki. > Pozdrawiam > Bartek ta sama sytuacja, po co myć auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > ta sama sytuacja, po co myć auto? to dwie całkiem różne rzeczy lakier należy myć, tak nawet producent zaleca a płukanie silnika to nowa moda, więc nie wiadomo czy to dobre, czy złe jest - czy producenci przewidzieli takowe czynności i zbadali ich nie tylko + wpływ na silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > bo mam wrazenie ze potrafi upic troche oliwki od wymiany do wymiany.. Nie krec do odciecia to nie bedzie tyle brac A tak na serio to zalezy ile Ci tego oleju ubywa... Jezeli mniej niz 1-2 ltr miedzy wymianami (10-15kkm) to ja bym nie ruszal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Ja tam na 140 tyś. km przebiegu zrobiłem chyba z trzy płukanki i nic się nie stało. 5 lat temu jak kupiłem samochód na liczniku było 70 tyś. km i według książki serwisowej trzy wymiany oleju 10W40. W silniku klepały zawory a zużycie oleju oscylowało w granicach 300ml na 1000km. Po kupnie zrobiłem pierwszą płukankę i zalałem silnik 5w30. Obecnie przy przebiegu 140 tys km zrobiłem jeszcze w międzyczasie dwie płukanki a olej zmieniam co 15 tyś km. Zużycie oleju się nie zwiększyło (a nawet lekko się zmniejszyło), silnik chodzi i nic nie cieknie. Silnik nie wykazuje żadnych oznak zwiększonego zużycia w porównaniu do stanu z przed 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > a płukanie silnika to nowa moda, więc nie wiadomo czy to dobre, czy złe jest - czy producenci > przewidzieli takowe czynności i zbadali ich nie tylko + wpływ na silnik Nie taka znowu nowa moda... Sa różne płukanki... ta co ja leje ma konsystencję smoły Jeśli ktoś jeździ na LPG to nie ma tyle sadzy w układzie smarowania jak ci co Dieslami pomykają ... ja raz na kilka wymian oleju stosuje.. i nic się nie dzieje złego ... a czy coś dobrego to już inna kwestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma. Zużycie oleum jest normalne nawet dla nowszych diesli gdy działają pod sporym obciążeniem. Efekt placebo będzie, kasa wydana, a nówki sztuki i tak nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? wypłukac możesz, pytanie czy jest co. musiałbyś przynajmniej zdjąć dekiel i zobaczyć czy dużo jest osadów. jeśli nie - nie ma sensu. Ja płukałem specyfikiem Motula. Auto miało przejachanych 60 tys km, na teoretycznie syntetycznym Agipie, a syf pod deklem był straszliwy. Po płukance wszystko zniknęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Olej z rozsądnym TBN i wymieniany na czas powinien utrzymać wszystko w czystości. Ja nie lałem jakiegoś topowego oleju bo zwykły Lotos 5W40 do benzyny i po zdjęciu góry po jakiś 100-120kkm było czyściutko jakby niedawno z fabryki wyszedł. Ten sam silnik z podobnym przebiegiem na Mobilu 5W50 był już wewnątrz ciemniejszy, ale szlamu nie było, który by się kwalifikował do płukanek. Piszę, to ponieważ dużo osób pewnie sobie wyobraża, że po 100 czy 200kkm w silniku pewnie już czarne masło, a tak po prostu nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Jak wymieniasz wg. interwałów kompa czy co 12-15kkm to na Ow40 już zbędne Mój przykład-3letni Type R 60kkm-od 2-giej wymiany oleju na schellu-5w40 HC. Płukankę dostałem w Gratisie z Millersem-7-10min. na jałowych i docelowy 5w40 Millersa-CFS-nic nie leci, oleju ,,pali tyle ile paliła''-200-300ml między wymianami, kręci do ponad 8tys. W scs-e-po Motulu 10w40 zaaplikowana LM flush- i zmiana na 5w40 x-cessa, którego zostało mi sporo-silnik dłubany-zużycie oleju takie jak na 10w40-500ml na rok. Silnik suchutki-fakt, że uszczelniony silikonem pod deklem i wszyskie nowe oring/uszczelniacze. Dużo łatwiej zapala w mrozy-na ostrzejszym wałku na 10w40 motula przy -15stopniach po rozchuchu myślałem, że coś nie halo-taki dźwięk-teraz ciszej o połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Teraz pytanie, czym plukac ?? Płukałem przy przebiegu ok 260 tys. Silnik cały czas na "półsyntetyku". Nic się nie rozszczelniło, minimalnie zmniejszyło się zużycie oleju (dokładnie nie wiem, bo nie ma potrzeby dolewać między wymianami), największy plus to dużo czyściejszy olej. Po 5 tys od wymiany nadal dość dobrze wygląda. Przy 310 tys wymieniałem uszczelkę pod deklem i czysto, naprawdę duże zaskoczenie, wyglądało jak nówka, zero nagarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
binges Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czy to dobry pomysl?? auto smiga caly czas na 5w40, oliwka to Total 9000 taki jaki jest zalecany do > tego motoru. > Teraz pytanie, czym plukac ?? Witam, do płukanki polecam stosować tylko skuteczne i markowe środki z dużą zawartością detergentów, są bezpieczne dla elementów gumowych, posiadają dodatki smarne, przeciwzużyciowe... Tańsze środki po 10-15zł są na bazie rozpuszczalników. w celu dodatkowego rozruszania pierścieni polecam środek ABSOLUT+ firmy XADO Verylube (stosowałem w kilku autach), Płukanka ABSOLUT + podobne działanie ma Atomex TotalFlush Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > dolalem nano > WS2 . Nano potrafi wygładzić rysy Jak??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Jak??? producenta pytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > producenta pytaj Ty to napisałeś więc ciebie pytam. Nie powołałeś się na źródło więc przyjmuję, że ty to stwierdziłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Ty to napisałeś więc ciebie pytam. Nie powołałeś się na źródło więc przyjmuję, że ty to > stwierdziłeś wiec sie poprawiam - to nie moje stwierdzenie, a producenta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > wiec sie poprawiam - to nie moje stwierdzenie, a producenta.... Czyli marketingowy bełkot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czyli marketingowy bełkot dla mnie licza sie namalcalne fakty: spalanie oleju spadlo z 0,5/1000 na 0,2/1000 po kolejnej (na dniach) "akcji plunkankowej" zdam relacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > to dwie całkiem różne rzeczy > lakier należy myć, tak nawet producent zaleca > a płukanie silnika to nowa moda, więc nie wiadomo czy to dobre, czy złe jest - czy producenci > przewidzieli takowe czynności i zbadali ich nie tylko + wpływ na silnik z tego co wiem merdedes zaleca plukanie silnika co wymiane oleju, nawet ma plukanki pod swoja marka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czyli marketingowy bełkot Bynajmniej. Specyfiki znane już od prawie wieku. Ale w zasadzie po co sobie język strzępić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma. Zużycie oleum jest normalne nawet dla nowszych diesli > gdy działają pod sporym obciążeniem. Efekt placebo będzie, kasa wydana, a nówki sztuki i tak > nie zrobisz. Jak trafisz na silnik z przytkaną magistralą i np podtartą jedną panewką wałka rozrządu to ciekawe co zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Bynajmniej. Specyfiki znane już od prawie wieku. Ale w zasadzie po co sobie język strzępić... To oświeć mnie proszę w jaki sposób usuwają rysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.