Skocz do zawartości

Całoroczne oponki-opinie


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o

> wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym

> śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę)

raczej dają radę na każdej nawierzchni. Z nastawieniem na "raczej".

Rajdu na tym nie wygrasz, na deszczu szału nie będzie, są lepsze zimówki na zimę, są lepsze letnie na lato. Z definicji to będą opony "pomiędzy". czyli takie tabletki od Goździkowej.

Jeśli będą nowe to będzie ok ok.gif

Pytanie tylko: jaki samochód, jakie warunki, gdzie mieszkasz, gdzie jeździsz i ile jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dębica Navigator 1 - dawno, dawno temu w Skodzie Favorit - jak najbardziej OK

Dębica Navigator 2 - dawno temu w Daewoo Espero i aktualnie w Ibizie - bardzo OK, polecam.

Owszem, nie jest to opona na Rajd Szwecji, ale do codziennej eksploatacji - i z tego zadania się wywiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dębica Navigator 2 - dawno temu w Daewoo Espero i aktualnie w Ibizie - bardzo OK, polecam.

Też polecam, 2 zimy w golfie IV bez problemu, przejechałem na nich koło 40kkm, sprzedałem i było jeszcze dobrze ponad pół bieżnika. Do normalniej jazdy są jak najbardziej OK ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec ma w Corsie od 2 lat.

Wczesniej mial komplet zimowki - letnie, ale po 8 latach opony caly czas mialy 60% bieznika, a niestety nadawaly sie juz raczej do kosza.

Takze namowilem go na caloroczne Debica navigator 2 i musze przyznac ze jest to super sprawa.

Gdy byly nowe, to na sniegu to jego corsa trzymala sie lepiej niz moja mazda 6 na nokianach zimowkach z 4mm bieznika.

Na mokrym i suchym asfalcie, trzymaja normalnie tak jak inne letnie w tej klasie.

A przy przebiegach rzedu 6kkm rocznie co moj ojciec robi, to zakladanie osobno zimowek i letnich naprawde mija sie z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o

> wrażenia, opinie,

navigatory - w róznych autach - cc, sc, astra

jak najbardziej OK z tym, że zimą poruszam się wokół komina (tzn głównie po miescie) bo mnie narty i inne wycieczki zimowe nomen-omen ziębą. W przeciwieństwie do sezonu wiosenno-letnio-jesiennego gdy nas niesie niemal w każdy weekend.

Jednakowoz nigdy się nie zakopałem, , nigdy nie miałem problemu z wyjazdem z parkingu, nigdy sie mialem problemu z ruszeniem z miejsca.

Dla uzytkowników ktorzy zimą jeżdzą głównie po mieście - jak najbardziej polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja mam navigatory 2 w dwóch samochodach.

We fieście już 3 rok przeleciał (20tys. km), w megane założone w październiku. Fiesta 3 zimy przejeździła bez problemów choć dosyć się już z przodu zużyły (bardzo ciężki silnik 1.8d żeliwny, i dosyć mocno dobijałem ciśnienia w oponach) i w tą zimę już parę razy zabuksował, bieżnik z przodu już lichy, z tyłu rewelka i mało zużyty (mogę sie pokusić o stwierdzenie że te opony nie nadają się przy ciężkim silniku i małym rozmiarze 13").

W megane żona w zeszłym zimowym sezonie na starych michelinach ale jeszcze z dobrym bieżnikiem dosyć ostro się ślizgała (w pracy ma ostry podjazd) w tym roku jako jedyna z wszystkich pracowników nie miała problemów z wyjazdem na to wzniesienie (podobnie było z fiestą jak jeździła czasami do pracy).

Jak sie będą sprawowały w lato w megane dopiero sprawdzę, w fieście nigdy nie pośliznąłem sie na mokrej nawierzchni i ostrym hamowaniu, ale też nie ganiałem zbytnio.

Osobiście polecam, na pewno już będę kupował navigatory 2 dopóki będą je produkować, pewnie też ze względu że nie zawracam sobie głowy wymianą opon, czy deszcz czy śnieg u mnie się sprawdzają.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> navigatory - w róznych autach - cc, sc, astra

> jak najbardziej OK z tym, że zimą poruszam się wokół komina

Mogę potwierdzić, choć od kilku sezonów przesiadłem się na zimówki. Navigatory zdały egzamin nawet zimą na drogach lokalnych słabo odśnieżanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście użytkowałem przez zimę MAXXIS All Seasons.

Takie dostałem razem z samochodem.

Generalnie byłem z nich zadowolony. Nie było śniegu przez który bym nie przejechał (mowa o jeździe miejskiej + osiedlowe uliczki).

Czasem jak za szybko skręciłem, to uślizgiwały sie troche, ale ESP nadrabiało.

Na błocie pośniegowym nie było problemów żadnych. Ładnie szedł na wprost.

Na mokrym i suchym tez sie dobrze prowadził.

Przy ok +10-15 było nimi dużo łatwiej pisnac przy ruszaniu niż na letnich.

Podsumowujac, gdybym nie chciał mieć alu w większym rozmiarze pewnie bym jeździł na nich cały rok na stalówkach.

Jak na jazdę po mieście sprawiały się naprawdę super.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli scorpion STR, wcześniej gy wrangler HP (nie allweather) oba zestawy na foresterze.

Oba zestawy bez zarzutu zima/lato. Zimą podjeżdżałem w miejsca gdzie na nogach nie mogłem się utrzymać zlosnik.gif

Na pirellkach lepiej idzie przez kopny śnieg, ale to pewnie dlatego że były zakładane przed zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hankook Optimo 4S.

Przejechane około 45 tys km, w tym 3 zimy.

Pierwsza zima rewelacja, druga bardzo dobra, trzecia zima - niezbyt dobrze, uściślając: uciąg jeszcze OK, hamowanie jeszcze OK, ale słaba przyczepność poprzeczna.

Obecnie są już na dojechanie w sezonie letnim, mają około 5mm. Pojawiły się odznaki starzenia gumy w dolnej części klocków bieżnika. Opony produkcja 2008r, kupione nowe w 2010.

W sezonie letnim są bdb. Bardzo dobre na mokrym, dobrze wypierają wodę.

Są bardzo ciche. Chyba najcichsze opony jakie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o

> wrażenia, opinie,

Vredestein Quatrac 15" szerokość około 185 dwa komplety w mazdach 626 - hb i kombi, do jazdy po mieście wokół komina oraz raz w miesiącu długa trasa - ja jako pasażer wożony na takich przez dwa sezony zimowe i letnie -po błocie i wodzie jazda bardzo bezpieczna, z zasp śniegowych wyciągają bez problemu (fwd), kierowca powiada że nie zamieni na żadne inne. pzdr.

wada- drogie, ale skoro zastępują dwa komplety opon...

acha, widziałem je kiedyś w innym rozmiarze na grande punto na b.niskim profilu - wyglądały rewelacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Vector 5+

Bardzo dobre w każdych warunkach.

Sądzę ,że nie da się za takie same pieniądze kupić dwa komplety dobrych opon sezonowych.

Przez prawie 60k jakie na nich zrobiłem nie miałem ani jednej sytuacji w której by zawiodły.

Dobrze to o nich świadczy bo ja "lubie zap......" biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Vector 4seasons 205/55/r16. Bardzo przyzwoite, niestety drogie.

Po około 40 tysiącach km nie bardzo nadają się na głębszy śnieg. Przekonałem się o tym tej wiosny podczas ataku zimy. wink.gif Wcześniej nieodróżnialne od zimówek. Wyjeżdżałem kilku osobom z zasypanego parkingu autami na zimówkach i przy lekkim kombinowaniu dawałem rady zwykle bez pomocy. Sam niestety kilka razy byłem wypychany. zlosnik.gif

Za to przy niewielkiej ilości śniegu na drodze, wodzie itp. prawdopodobnie znacznie lepsze od zimówek - wnioskuję to po tempie przejazdów, gdy czasem byłem doganiany tylko przez najwytrwalszych przedstawicieli handlowych. wink.gif

Latem bezproblemowe, choć głośniejsze od letnich i lubią czasem zapiszczeć przy ruszaniu, bądź na zakręcie. Przesadnej "gumowatości" nie stwierdziłem bo kupiłem wersję XL.

Wszystko zależy od tego jak się wstrzelisz z przebiegiem i jak utrafisz z zimą w tym granicznym momencie (dla moich przyjąłem 40 tys.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o

> wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym

> śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę)

Jest ok. Głowy nie dam ale chyba miałem polskie Kormorany całoroczne ale z tych nowszych. W porównaniu z typowo zimowymi nie zauważyłem różnicy, jeśli koło kręciło się w miejscu pomagała mi wyłącznie saperka niezależnie od rodzaju opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hankook Optimo 4S.

> Przejechane około 45 tys km, w tym 3 zimy.

> Pierwsza zima rewelacja, druga bardzo dobra, trzecia zima - niezbyt dobrze, uściślając: uciąg

> jeszcze OK, hamowanie jeszcze OK, ale słaba przyczepność poprzeczna.

> Obecnie są już na dojechanie w sezonie letnim, mają około 5mm. Pojawiły się odznaki starzenia gumy

> w dolnej części klocków bieżnika. Opony produkcja 2008r, kupione nowe w 2010.

> W sezonie letnim są bdb. Bardzo dobre na mokrym, dobrze wypierają wodę.

> Są bardzo ciche. Chyba najcichsze opony jakie miałem.

Czyli to co potrzebuje. Chce je właśnie kupić do subaru przed zimowym sezonem i mają stracić na dwie zimy i trzy lata czyli 45-50kkm

Teraz jeżdżę w toledo na kumho sorius4 i też jestem zadowolny ale przez ciekawość chce spróbować inych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o

> wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym

> śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę)

Jestem pod wrażeniem

Ani jednego komentarza "to co do wszystkiego - jest do niczego"

A teraz na poważnie. Przez kilka lat w Bravce miałem opony wielosezonowe Goodyear Vector 5+. W zimie (i nie tylko) jeździmy bardzo często w Beskidy, wiele razy przy sporym śniegu przejechałem na tych oponach przez Salmopol, Kubalonkę, Kocierz i wyjechałem na Górę Żar, na serpentynach można było bez problemów zapanować nad autem, w kopnym śniegu na podjazdach koła się nie ślizgały, a przy zjazdach auto dość dobrze hamowało. Oczywiście była to spokojna jazda bez szaleństw.

Gorzej było na błocie pośniegowym i w kałużach. Ale, na na podstawie doświadczeń z jazdy na oponach zimowych innymi samochodami, wydaje mi się. że na maź solno -śniegową i wielkie kałuże nie ma mocnych, z reguły samochód traci przyczepność, choć w aucie, którym teraz jeżdżę kilka razy ESP pokazał swoje możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do naszego byłego miejskiego wozika Micry K11 1.0 też kupiliśmy opony całoroczne, Kumho Solus Vier 155/70 R13. Z racji małej masy i mocy auta nie było żadnych problemów w zimie jak i latem. Jazda w 100% po mieście, często po kopnym śniegu i błocie pośniegowym. Opony użytkowane były 2 lata około 15kkm, do czasu sprzedaży auta. Podsumowując: dla małego autka, o małej mocy jeżdżącego po mieście jest to b.dobry pełnowartościowy wybór. Nie ma sensu bawić się w 2 komplety. Dla auta większego którym "lata" się w trasę pozostaje przy 2-ch kompletach lato-zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 4WD jak najbarziej ok

Jak masz FWD/RWD jeździsz w mieście i nie jeździsz w zimie w góry ok.

Jeżeli żadne z powyższych daj sobie spokój.

Były już wyliczenia robione.

W okolicy 3 sezonu nadają się już na letnie tylko.

Więc musisz kupić drugie.

Są droższe od zimówek więc argumentem jest tylko nieprzekładanie felg/opon i brak miejsca do przechowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 225/70R16 dają radę. Problemów z jazdą po śniegu, błocie,

> piachu itp. brak.

W sumie temat też wałkowaliśmy na kąciku 4x4

Tam była masa róznych opini.

EDIT

pytający powinien przynajmniej lekko określić rozmiar jaki zamierza zakupić - ponieważ nie każda opona występuje w danym rozmiarze. W moim 205/70/15 jest tylko kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie temat też wałkowaliśmy na kąciku 4x4

> Tam była masa róznych opini.

> EDIT

> pytający powinien przynajmniej lekko określić rozmiar jaki zamierza zakupić - ponieważ nie każda

> opona występuje w danym rozmiarze. W moim 205/70/15 jest tylko kilka.

Odbieram nowego swifta będę nim robił (jeśl będzie jak ostatnio 4-5kkm rocznie)-niestety mieszkam kawałek za miastem i czasami wyjazd pod nieodpługowana górkę potrafi uziemić... chodzi mi głównie o czas na wymiany oszczędzony bo praktycznie dzień w plecy, zachowanie latem mnie nie intersuje-wszystki dadzą radę zakładam

Rozmiar Swifty mają 175/65/15"

w tym rozmiarze na oponeo wyskoczyly:

Kleber Quadraxer

Nokian AllWeather+

Vred Quatrarac3

Kumho Solus KH16

Hankook H730

Vred Quatrarac LITE

220 do 300 za sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odbieram nowego swifta będę nim robił (jeśl będzie jak ostatnio 4-5kkm rocznie)-niestety mieszkam

> kawałek za miastem i czasami wyjazd pod nieodpługowana górkę potrafi uziemić... chodzi mi

> głównie o czas na wymiany oszczędzony bo praktycznie dzień w plecy, zachowanie latem mnie nie

> intersuje-wszystki dadzą radę zakładam

> Rozmiar Swifty mają 175/65/15"

> w tym rozmiarze na oponeo wyskoczyly:

> Kleber Quadraxer

> Nokian AllWeather+

> Vred Quatrarac3

> Kumho Solus KH16

> Hankook H730

> Vred Quatrarac LITE

> 220 do 300 za sztukę

No to w takim przypadku chyba faktycznie wielosezonówki będą dobre. Co do marki i modelu sam rozpatruję Hankook H730 lub w moim rozmiarze CONTINENTAL CONTI4X4CONTACT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W okolicy 3 sezonu nadają się już na letnie tylko.

Zgadza sie, tak od 4mm nadaja sie juz tylko na letnie.

Choc to raczej ich zaleta ,bo opony zimowe po zjechaniu do tych samych 4mm nadaja sie jedynie na smietnik biglaugh.gif

> Więc musisz kupić drugie.

Nie ma musu ,ale rozsadek nakazuje ok.gif

> Są droższe od zimówek więc argumentem jest tylko nieprzekładanie felg/opon i brak miejsca do

> przechowywania.

Niewiele droższe ok.gif

Trzy sezony bez przekladek ,to w przypadku moich alusow, jakies 600zł oszczednosci ok.gif

Jakby nie patrzeć prawie dwie nowe opony za darmo ok.gif

Cena goodyear Vector 5+ to około 330zł/szt

Podsumowując: komplet (dla mnie komplet to 4szt) kosztuje 1320zl. Po odjeciu 600 stów wytarganych z kieszeni wulkanizatorow pozostaje do zapłaty 730zł.

Moim zdaniem good deal ok.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie, tak od 4mm nadaja sie juz tylko na letnie.

> Choc to raczej ich zaleta ,bo opony zimowe po zjechaniu do tych samych 4mm nadaja sie jedynie na

> smietnik

ok.

ale pamietaj, ze po 3 sezonach zimówka ma powiedzmy ~6 mm czyli realnie masz jeszcze 1-2 lata jazdy

A całoroczna jest do wywalenia.

> Nie ma musu ,ale rozsadek nakazuje

> Niewiele droższe

> Trzy sezony bez przekladek ,to w przypadku moich alusow, jakies 600zł oszczednosci

> Jakby nie patrzeć prawie dwie nowe opony za darmo

> Cena goodyear Vector 5+ to około 330zł/szt

> Podsumowując: komplet (dla mnie komplet to 4szt) kosztuje 1320zl. Po odjeciu 600 stów wytarganych z

> kieszeni wulkanizatorow pozostaje do zapłaty 730zł.

> Moim zdaniem good deal

Jak masz drugi komplet felg deal bez sensu.

Mam zimówke które są lepsze w zimie niż Twoje całoroczne i mam je dłużej przynajmniej 2-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok.

> ale pamietaj, ze po 3 sezonach zimówka ma powiedzmy ~6 mm czyli realnie masz jeszcze 1-2 lata jazdy

Moze ma ,a moze nie ma. Wystarczy ,ze zrobi sie w srodku "zimy" przez tydzien czy dwa 10+ a wypadnie akurat kilka dłuzszych tras i po oponach

Zjechałem tak całkiem dobra zimowki na odcinku 1200km przy temperaturze 10-15 stopni skromny.gif

> A całoroczna jest do wywalenia.

> Jak masz drugi komplet felg deal bez sensu.

O ile dwa komplety felg były za darmo ok.gifbiglaugh.gif

> Mam zimówke które są lepsze w zimie niż Twoje całoroczne i mam je dłużej przynajmniej 2-3 lata.

Zdefiniuj znaczenie słowa "lepsze" hmm.gif

Snieg, woda, suchy asfalt, -15, +10 ........ hmm.gif

W ktorych warunkach bedą lepsze ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zjechałem tak całkiem dobra zimowki na odcinku 1200km przy temperaturze 10-15 stopni

Szczerze mówiąc, nie wierzę w znaczące zużycie zimowych opon na odcinku 1000km przy temp. 15C, przy "cywilnej" jeździe. Chyba że były "upalane", ale letnie w ten sposób też da się zajeździć. Albo samochód miał źle ustawioną geometrię.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mówiąc, nie wierzę w znaczące zużycie zimowych opon na odcinku 1000km przy temp. 15C, przy

> "cywilnej" jeździe. Chyba że były "upalane", ale letnie w ten sposób też da się zajeździć.

> Albo samochód miał źle ustawioną geometrię.

> k.

Zrob taki przebieg na zimowkach jadąc autobanem 150km/h to sie przekonasz. biglaugh.gifskromny.gif

Mało kto zdaje sobie sprawe jak bardzo opony sie przy takiej jezdzie nagrzewają i jak mało odporne na to są zimowki biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrob taki przebieg na zimowkach jadąc autobanem 150km/h to sie przekonasz.

> Mało kto zdaje sobie sprawe jak bardzo opony sie przy takiej jezdzie nagrzewają i jak mało odporne

> na to są zimowki

Mój ojciec, jako że dużo nie jeździ, jeździł tylko na zimówkach i zrobiły od nowości do wymiany ponad 70kkm. Jazda cały rok, były trasy latem po kilkaset km z prędkościami autostradowymi i nie ginęły w oczach, mit wink.gif na letnich może by z 10kkm więcej przejechał max. w takich warunkach. Wiele samochodów w Niemczech jeździ cały rok na zimówkach, maja autostrady i nie ma tragedii. Na pewno przebieg 1000km latem nawet jadąc 150 nie zrobi większego wrażenia na zimówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mówiąc, nie wierzę w znaczące zużycie zimowych opon na odcinku 1000km przy temp. 15C, przy

> "cywilnej" jeździe. Chyba że były "upalane", ale letnie w ten sposób też da się zajeździć.

> Albo samochód miał źle ustawioną geometrię.

> k.

też nie wierzyłem, aż sam zobaczyłem efekt jazdy w +10 na GY UG7 po autostradzie - opony znikały w oczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze ma ,a moze nie ma. Wystarczy ,ze zrobi sie w srodku "zimy" przez tydzien czy dwa 10+ a

> wypadnie akurat kilka dłuzszych tras i po oponach

> Zjechałem tak całkiem dobra zimowki na odcinku 1200km przy temperaturze 10-15 stopni

Nie znam takiej temperatury z m-cy listopad -luty.

Może mieszkasz w innym kraju? confused.gif

> O ile dwa komplety felg były za darmo

Jeden dostałeś z autem jakbyś nie zauważył

> Zdefiniuj znaczenie słowa "lepsze"

Przedstawiasz oponę całoroczną jako coś a'la perpetum mobile.

Opona jak pisali poprzednicy o biezniku idącym w kieunku zimowym, raczej miękką - żeby zimą jakos to jeździło.

Jednoczenie ma być cicha i odporna na wysokie temperatury.

Kwadratura koła?

> Snieg, woda, suchy asfalt, -15, +10 ........

> W ktorych warunkach bedą lepsze ???

Zimówki czy letnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok.

> ale pamietaj, ze po 3 sezonach zimówka ma powiedzmy ~6 mm czyli realnie masz jeszcze 1-2 lata jazdy

no i co z tego, że ma te 6mm jak już guma zaczyna twardnieć i sporo właściwości się traci.

Jak dodasz do tego płytszy bieżnik, mniejsza powierzchnię lamelek to wychodzi, że one i tak są bardziej zdradliwe.

Jak ktoś nie wykręca ca 20kkm rocznie to takie 2kpl dobrych opon wystarczą na 6-7lat i wywalisz je przez starą gumę, a nie przez zużycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam takiej temperatury z m-cy listopad -luty.

> Może mieszkasz w innym kraju?

no nie przesadzaj, 2-3lata temu w grudniu temp były na poziomie +10* w dzień.

Pamiętam jak sam przekładki robiłem przed świętami i tylko po to żeby się nie babrać potem.

I tak samo nie raz początkiem marca wrzucałem lato bo już było za ciepło na zimówce się pływało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie, tak od 4mm nadaja sie juz tylko na letnie.

> Choc to raczej ich zaleta ,bo opony zimowe po zjechaniu do tych samych 4mm nadaja sie jedynie na

> smietnik

> Nie ma musu ,ale rozsadek nakazuje

> Niewiele droższe

> Trzy sezony bez przekladek ,to w przypadku moich alusow, jakies 600zł oszczednosci

> Jakby nie patrzeć prawie dwie nowe opony za darmo

> Cena goodyear Vector 5+ to około 330zł/szt

> Podsumowując: komplet (dla mnie komplet to 4szt) kosztuje 1320zl. Po odjeciu 600 stów wytarganych z

> kieszeni wulkanizatorow pozostaje do zapłaty 730zł.

> Moim zdaniem good deal

Najtańszy całoroczny goodyear 195/65/15

kosztuje 300 zł - odpowiadający mu rozmiarem zimownik 210

90 zł x4 = 360 zł

Możesz sobie za to kupić komplet felg stalowych.

Przez 5 lat spokojnie zimówkę eksploatujesz od 8 [?] - nie wiem czy nowa ma 8 czy 9 mm do powiedzmy 4 mm

W tym czasie kupiłeś już 2 komplety całorocznych ~ 700 w plecy

Ja na prawdę nie negują opon całorocznych - bo do auta jeżdżącego TYLKO po mieście sam bym kupił.

Ale jeżdżąc w trasy + w góry autem z napędęm na jedną oś IMO bzdura.

Ktos napisał:

_____________________________________________________________________________

Opona całoroczna aby być taka jak zimówka musiała by być mieka do -30 st. twarda w +40 st, mieć cichy bieznik, dobrze odprowadzać wodę i mieć agresywny beiżnik na zimę.

Czyli rzeczy wzajemnie się wykluczające....

Wg. mnie aby opona była na cały rok musi mieć:

- agresywny bieżnik

- być miękka zimą

czyli generalnie oponie całorocznej bliżej do zimówki?

_______________________________________________________________________________

nawet zakładając że mam teraz 4x4 to mam gdzie przechowywać koła, stać mnie na 2 komplety i uważam to za bezpieczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najtańszy całoroczny goodyear 195/65/15

> kosztuje 300 zł - odpowiadający mu rozmiarem zimownik 210

> 90 zł x4 = 360 zł

> Możesz sobie za to kupić komplet felg stalowych.

hmm, ale czemu porównujesz najdroższą oponę z jakimś średniakiem ?

zobacz na cenę navigatora2 i już Twoje obliczenia wyglądają inaczej wink.gif

nawigator2 w tym rozmiarze kosztuje 190zł, czyli podobnie jak tania (nie najtańsza) zimówka hmm.gif

> Ja na prawdę nie negują opon całorocznych - bo do auta jeżdżącego TYLKO po mieście sam bym kupił.

> Ale jeżdżąc w trasy + w góry autem z napędęm na jedną oś IMO bzdura.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy aby na pewno chodziło o temp.?

> Marketingowa granica zmiany opon, to 7*C - te dodatkowe 3* tak zarzynają opony?

same te +3* temp otoczenia to pewnie jeden z czynników.

Ale jak masz pełne słońce to nawierzchnia nie będzie miała +10 tylko z +20, do tego nagrzanie opony od szybkiej jazdy w ciągu ca300km, kilka takich przejazdów i efekt jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm, ale czemu porównujesz najdroższą oponę z jakimś średniakiem ?

Porównałem całoroczną GY z zimówką GY

> zobacz na cenę navigatora2 i już Twoje obliczenia wyglądają inaczej

> nawigator2 w tym rozmiarze kosztuje 190zł, czyli podobnie jak tania (nie najtańsza) zimówka

ok. ale tylko w PL oponach.

W jakiejkolwiek zachodniej różnica sięga średnio 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie przesadzaj, 2-3lata temu w grudniu temp były na poziomie +10* w dzień.

> Pamiętam jak sam przekładki robiłem przed świętami i tylko po to żeby się nie babrać potem.

> I tak samo nie raz początkiem marca wrzucałem lato bo już było za ciepło na zimówce się pływało

No ale generalnie jest to wyjątek.

Ja zmieniam 1 listopada i 1 marca przeważnie.

Zimówce nic nie będzie jak będzie +10

Oczywiście jak przelecisz się authobanem 270 km/h na niej to pewnie tak.

Ale do 100 km/h nic jej nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.