Fili_P Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o > wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym > śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę) raczej dają radę na każdej nawierzchni. Z nastawieniem na "raczej". Rajdu na tym nie wygrasz, na deszczu szału nie będzie, są lepsze zimówki na zimę, są lepsze letnie na lato. Z definicji to będą opony "pomiędzy". czyli takie tabletki od Goździkowej. Jeśli będą nowe to będzie ok Pytanie tylko: jaki samochód, jakie warunki, gdzie mieszkasz, gdzie jeździsz i ile jeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Dębica Navigator 1 - dawno, dawno temu w Skodzie Favorit - jak najbardziej OK Dębica Navigator 2 - dawno temu w Daewoo Espero i aktualnie w Ibizie - bardzo OK, polecam. Owszem, nie jest to opona na Rajd Szwecji, ale do codziennej eksploatacji - i z tego zadania się wywiązuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Dębica Navigator 2 - dawno temu w Daewoo Espero i aktualnie w Ibizie - bardzo OK, polecam. Też polecam, 2 zimy w golfie IV bez problemu, przejechałem na nich koło 40kkm, sprzedałem i było jeszcze dobrze ponad pół bieżnika. Do normalniej jazdy są jak najbardziej OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Ojciec ma w Corsie od 2 lat. Wczesniej mial komplet zimowki - letnie, ale po 8 latach opony caly czas mialy 60% bieznika, a niestety nadawaly sie juz raczej do kosza. Takze namowilem go na caloroczne Debica navigator 2 i musze przyznac ze jest to super sprawa. Gdy byly nowe, to na sniegu to jego corsa trzymala sie lepiej niz moja mazda 6 na nokianach zimowkach z 4mm bieznika. Na mokrym i suchym asfalcie, trzymaja normalnie tak jak inne letnie w tej klasie. A przy przebiegach rzedu 6kkm rocznie co moj ojciec robi, to zakladanie osobno zimowek i letnich naprawde mija sie z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o > wrażenia, opinie, navigatory - w róznych autach - cc, sc, astra jak najbardziej OK z tym, że zimą poruszam się wokół komina (tzn głównie po miescie) bo mnie narty i inne wycieczki zimowe nomen-omen ziębą. W przeciwieństwie do sezonu wiosenno-letnio-jesiennego gdy nas niesie niemal w każdy weekend. Jednakowoz nigdy się nie zakopałem, , nigdy nie miałem problemu z wyjazdem z parkingu, nigdy sie mialem problemu z ruszeniem z miejsca. Dla uzytkowników ktorzy zimą jeżdzą głównie po mieście - jak najbardziej polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Cześć, ja mam navigatory 2 w dwóch samochodach. We fieście już 3 rok przeleciał (20tys. km), w megane założone w październiku. Fiesta 3 zimy przejeździła bez problemów choć dosyć się już z przodu zużyły (bardzo ciężki silnik 1.8d żeliwny, i dosyć mocno dobijałem ciśnienia w oponach) i w tą zimę już parę razy zabuksował, bieżnik z przodu już lichy, z tyłu rewelka i mało zużyty (mogę sie pokusić o stwierdzenie że te opony nie nadają się przy ciężkim silniku i małym rozmiarze 13"). W megane żona w zeszłym zimowym sezonie na starych michelinach ale jeszcze z dobrym bieżnikiem dosyć ostro się ślizgała (w pracy ma ostry podjazd) w tym roku jako jedyna z wszystkich pracowników nie miała problemów z wyjazdem na to wzniesienie (podobnie było z fiestą jak jeździła czasami do pracy). Jak sie będą sprawowały w lato w megane dopiero sprawdzę, w fieście nigdy nie pośliznąłem sie na mokrej nawierzchni i ostrym hamowaniu, ale też nie ganiałem zbytnio. Osobiście polecam, na pewno już będę kupował navigatory 2 dopóki będą je produkować, pewnie też ze względu że nie zawracam sobie głowy wymianą opon, czy deszcz czy śnieg u mnie się sprawdzają. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > navigatory - w róznych autach - cc, sc, astra > jak najbardziej OK z tym, że zimą poruszam się wokół komina Mogę potwierdzić, choć od kilku sezonów przesiadłem się na zimówki. Navigatory zdały egzamin nawet zimą na drogach lokalnych słabo odśnieżanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychook Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Osobiście użytkowałem przez zimę MAXXIS All Seasons. Takie dostałem razem z samochodem. Generalnie byłem z nich zadowolony. Nie było śniegu przez który bym nie przejechał (mowa o jeździe miejskiej + osiedlowe uliczki). Czasem jak za szybko skręciłem, to uślizgiwały sie troche, ale ESP nadrabiało. Na błocie pośniegowym nie było problemów żadnych. Ładnie szedł na wprost. Na mokrym i suchym tez sie dobrze prowadził. Przy ok +10-15 było nimi dużo łatwiej pisnac przy ruszaniu niż na letnich. Podsumowujac, gdybym nie chciał mieć alu w większym rozmiarze pewnie bym jeździł na nich cały rok na stalówkach. Jak na jazdę po mieście sprawiały się naprawdę super. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Cóż, potwierdzę opinie poprzedników - Dębica Navigator 2. W zimę zaskakująco dobrze, latem jeszcze nie jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Pirelli scorpion STR, wcześniej gy wrangler HP (nie allweather) oba zestawy na foresterze. Oba zestawy bez zarzutu zima/lato. Zimą podjeżdżałem w miejsca gdzie na nogach nie mogłem się utrzymać Na pirellkach lepiej idzie przez kopny śnieg, ale to pewnie dlatego że były zakładane przed zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Hankook Optimo 4S. Przejechane około 45 tys km, w tym 3 zimy. Pierwsza zima rewelacja, druga bardzo dobra, trzecia zima - niezbyt dobrze, uściślając: uciąg jeszcze OK, hamowanie jeszcze OK, ale słaba przyczepność poprzeczna. Obecnie są już na dojechanie w sezonie letnim, mają około 5mm. Pojawiły się odznaki starzenia gumy w dolnej części klocków bieżnika. Opony produkcja 2008r, kupione nowe w 2010. W sezonie letnim są bdb. Bardzo dobre na mokrym, dobrze wypierają wodę. Są bardzo ciche. Chyba najcichsze opony jakie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o > wrażenia, opinie, Vredestein Quatrac 15" szerokość około 185 dwa komplety w mazdach 626 - hb i kombi, do jazdy po mieście wokół komina oraz raz w miesiącu długa trasa - ja jako pasażer wożony na takich przez dwa sezony zimowe i letnie -po błocie i wodzie jazda bardzo bezpieczna, z zasp śniegowych wyciągają bez problemu (fwd), kierowca powiada że nie zamieni na żadne inne. pzdr. wada- drogie, ale skoro zastępują dwa komplety opon... acha, widziałem je kiedyś w innym rozmiarze na grande punto na b.niskim profilu - wyglądały rewelacyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Goodyear Vector 5+ Bardzo dobre w każdych warunkach. Sądzę ,że nie da się za takie same pieniądze kupić dwa komplety dobrych opon sezonowych. Przez prawie 60k jakie na nich zrobiłem nie miałem ani jednej sytuacji w której by zawiodły. Dobrze to o nich świadczy bo ja "lubie zap......" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Goodyear Vector 4seasons 205/55/r16. Bardzo przyzwoite, niestety drogie. Po około 40 tysiącach km nie bardzo nadają się na głębszy śnieg. Przekonałem się o tym tej wiosny podczas ataku zimy. Wcześniej nieodróżnialne od zimówek. Wyjeżdżałem kilku osobom z zasypanego parkingu autami na zimówkach i przy lekkim kombinowaniu dawałem rady zwykle bez pomocy. Sam niestety kilka razy byłem wypychany. Za to przy niewielkiej ilości śniegu na drodze, wodzie itp. prawdopodobnie znacznie lepsze od zimówek - wnioskuję to po tempie przejazdów, gdy czasem byłem doganiany tylko przez najwytrwalszych przedstawicieli handlowych. Latem bezproblemowe, choć głośniejsze od letnich i lubią czasem zapiszczeć przy ruszaniu, bądź na zakręcie. Przesadnej "gumowatości" nie stwierdziłem bo kupiłem wersję XL. Wszystko zależy od tego jak się wstrzelisz z przebiegiem i jak utrafisz z zimą w tym granicznym momencie (dla moich przyjąłem 40 tys.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 ja też polecam navigatory 2, dobra opona do normalnej jazdy wiadomo, jak jeździ się agresywnie to taka guma nie zastąpi letniej latem i zimowej zimą, ale do spokojnej jazdy jest idealna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Już myślałem, że to temat o odchudzaniu?!? Oponki? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o > wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym > śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę) Jest ok. Głowy nie dam ale chyba miałem polskie Kormorany całoroczne ale z tych nowszych. W porównaniu z typowo zimowymi nie zauważyłem różnicy, jeśli koło kręciło się w miejscu pomagała mi wyłącznie saperka niezależnie od rodzaju opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Hankook Optimo 4S. > Przejechane około 45 tys km, w tym 3 zimy. > Pierwsza zima rewelacja, druga bardzo dobra, trzecia zima - niezbyt dobrze, uściślając: uciąg > jeszcze OK, hamowanie jeszcze OK, ale słaba przyczepność poprzeczna. > Obecnie są już na dojechanie w sezonie letnim, mają około 5mm. Pojawiły się odznaki starzenia gumy > w dolnej części klocków bieżnika. Opony produkcja 2008r, kupione nowe w 2010. > W sezonie letnim są bdb. Bardzo dobre na mokrym, dobrze wypierają wodę. > Są bardzo ciche. Chyba najcichsze opony jakie miałem. Czyli to co potrzebuje. Chce je właśnie kupić do subaru przed zimowym sezonem i mają stracić na dwie zimy i trzy lata czyli 45-50kkm Teraz jeżdżę w toledo na kumho sorius4 i też jestem zadowolny ale przez ciekawość chce spróbować inych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ananas Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jak w temacie proszę użyszkodników którzy przetestowali na własnej skórze opony całoroczne o > wrażenia, opinie, (jesli to możliwe model oponki, przejechany przebieg, zachowanie na kopnym > śniegu, błocie pośniegowym-bo wiadomo, że jako letnie to raczej dają radę) Jestem pod wrażeniem Ani jednego komentarza "to co do wszystkiego - jest do niczego" A teraz na poważnie. Przez kilka lat w Bravce miałem opony wielosezonowe Goodyear Vector 5+. W zimie (i nie tylko) jeździmy bardzo często w Beskidy, wiele razy przy sporym śniegu przejechałem na tych oponach przez Salmopol, Kubalonkę, Kocierz i wyjechałem na Górę Żar, na serpentynach można było bez problemów zapanować nad autem, w kopnym śniegu na podjazdach koła się nie ślizgały, a przy zjazdach auto dość dobrze hamowało. Oczywiście była to spokojna jazda bez szaleństw. Gorzej było na błocie pośniegowym i w kałużach. Ale, na na podstawie doświadczeń z jazdy na oponach zimowych innymi samochodami, wydaje mi się. że na maź solno -śniegową i wielkie kałuże nie ma mocnych, z reguły samochód traci przyczepność, choć w aucie, którym teraz jeżdżę kilka razy ESP pokazał swoje możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 TUTAJ moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Vredestein Quatrac spisują się bardzo dobrze. Przejeździłem lato i zimę i spokojnie mogę je polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Hankook Optimo 4S. w jakim kraju sa produkowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Ojciec ujeżdża kolejny komplet navigatorów 2 - zadowolony zarówno zimą jak i latem. Ale fakt - jeździ głównie po mieście. W góry się nie zapuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Jestem pod wrażeniem > Ani jednego komentarza "to co do wszystkiego - jest do niczego" Coś tam było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > w jakim kraju sa produkowane? made in Korea - czyli wynika że produkcja w fabryce macierzystej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Do naszego byłego miejskiego wozika Micry K11 1.0 też kupiliśmy opony całoroczne, Kumho Solus Vier 155/70 R13. Z racji małej masy i mocy auta nie było żadnych problemów w zimie jak i latem. Jazda w 100% po mieście, często po kopnym śniegu i błocie pośniegowym. Opony użytkowane były 2 lata około 15kkm, do czasu sprzedaży auta. Podsumowując: dla małego autka, o małej mocy jeżdżącego po mieście jest to b.dobry pełnowartościowy wybór. Nie ma sensu bawić się w 2 komplety. Dla auta większego którym "lata" się w trasę pozostaje przy 2-ch kompletach lato-zima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Jeżeli masz 4WD jak najbarziej ok Jak masz FWD/RWD jeździsz w mieście i nie jeździsz w zimie w góry ok. Jeżeli żadne z powyższych daj sobie spokój. Były już wyliczenia robione. W okolicy 3 sezonu nadają się już na letnie tylko. Więc musisz kupić drugie. Są droższe od zimówek więc argumentem jest tylko nieprzekładanie felg/opon i brak miejsca do przechowywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 225/70R16 dają radę. Problemów z jazdą po śniegu, błocie, piachu itp. brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 225/70R16 dają radę. Problemów z jazdą po śniegu, błocie, > piachu itp. brak. W sumie temat też wałkowaliśmy na kąciku 4x4 Tam była masa róznych opini. EDIT pytający powinien przynajmniej lekko określić rozmiar jaki zamierza zakupić - ponieważ nie każda opona występuje w danym rozmiarze. W moim 205/70/15 jest tylko kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > W sumie temat też wałkowaliśmy na kąciku 4x4 > Tam była masa róznych opini. > EDIT > pytający powinien przynajmniej lekko określić rozmiar jaki zamierza zakupić - ponieważ nie każda > opona występuje w danym rozmiarze. W moim 205/70/15 jest tylko kilka. Odbieram nowego swifta będę nim robił (jeśl będzie jak ostatnio 4-5kkm rocznie)-niestety mieszkam kawałek za miastem i czasami wyjazd pod nieodpługowana górkę potrafi uziemić... chodzi mi głównie o czas na wymiany oszczędzony bo praktycznie dzień w plecy, zachowanie latem mnie nie intersuje-wszystki dadzą radę zakładam Rozmiar Swifty mają 175/65/15" w tym rozmiarze na oponeo wyskoczyly: Kleber Quadraxer Nokian AllWeather+ Vred Quatrarac3 Kumho Solus KH16 Hankook H730 Vred Quatrarac LITE 220 do 300 za sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Odbieram nowego swifta będę nim robił (jeśl będzie jak ostatnio 4-5kkm rocznie)-niestety mieszkam > kawałek za miastem i czasami wyjazd pod nieodpługowana górkę potrafi uziemić... chodzi mi > głównie o czas na wymiany oszczędzony bo praktycznie dzień w plecy, zachowanie latem mnie nie > intersuje-wszystki dadzą radę zakładam > Rozmiar Swifty mają 175/65/15" > w tym rozmiarze na oponeo wyskoczyly: > Kleber Quadraxer > Nokian AllWeather+ > Vred Quatrarac3 > Kumho Solus KH16 > Hankook H730 > Vred Quatrarac LITE > 220 do 300 za sztukę No to w takim przypadku chyba faktycznie wielosezonówki będą dobre. Co do marki i modelu sam rozpatruję Hankook H730 lub w moim rozmiarze CONTINENTAL CONTI4X4CONTACT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > W okolicy 3 sezonu nadają się już na letnie tylko. Zgadza sie, tak od 4mm nadaja sie juz tylko na letnie. Choc to raczej ich zaleta ,bo opony zimowe po zjechaniu do tych samych 4mm nadaja sie jedynie na smietnik > Więc musisz kupić drugie. Nie ma musu ,ale rozsadek nakazuje > Są droższe od zimówek więc argumentem jest tylko nieprzekładanie felg/opon i brak miejsca do > przechowywania. Niewiele droższe Trzy sezony bez przekladek ,to w przypadku moich alusow, jakies 600zł oszczednosci Jakby nie patrzeć prawie dwie nowe opony za darmo Cena goodyear Vector 5+ to około 330zł/szt Podsumowując: komplet (dla mnie komplet to 4szt) kosztuje 1320zl. Po odjeciu 600 stów wytarganych z kieszeni wulkanizatorow pozostaje do zapłaty 730zł. Moim zdaniem good deal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Zgadza sie, tak od 4mm nadaja sie juz tylko na letnie. > Choc to raczej ich zaleta ,bo opony zimowe po zjechaniu do tych samych 4mm nadaja sie jedynie na > smietnik ok. ale pamietaj, ze po 3 sezonach zimówka ma powiedzmy ~6 mm czyli realnie masz jeszcze 1-2 lata jazdy A całoroczna jest do wywalenia. > Nie ma musu ,ale rozsadek nakazuje > Niewiele droższe > Trzy sezony bez przekladek ,to w przypadku moich alusow, jakies 600zł oszczednosci > Jakby nie patrzeć prawie dwie nowe opony za darmo > Cena goodyear Vector 5+ to około 330zł/szt > Podsumowując: komplet (dla mnie komplet to 4szt) kosztuje 1320zl. Po odjeciu 600 stów wytarganych z > kieszeni wulkanizatorow pozostaje do zapłaty 730zł. > Moim zdaniem good deal Jak masz drugi komplet felg deal bez sensu. Mam zimówke które są lepsze w zimie niż Twoje całoroczne i mam je dłużej przynajmniej 2-3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > ok. > ale pamietaj, ze po 3 sezonach zimówka ma powiedzmy ~6 mm czyli realnie masz jeszcze 1-2 lata jazdy Moze ma ,a moze nie ma. Wystarczy ,ze zrobi sie w srodku "zimy" przez tydzien czy dwa 10+ a wypadnie akurat kilka dłuzszych tras i po oponach Zjechałem tak całkiem dobra zimowki na odcinku 1200km przy temperaturze 10-15 stopni > A całoroczna jest do wywalenia. > Jak masz drugi komplet felg deal bez sensu. O ile dwa komplety felg były za darmo > Mam zimówke które są lepsze w zimie niż Twoje całoroczne i mam je dłużej przynajmniej 2-3 lata. Zdefiniuj znaczenie słowa "lepsze" Snieg, woda, suchy asfalt, -15, +10 ........ W ktorych warunkach bedą lepsze ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Zjechałem tak całkiem dobra zimowki na odcinku 1200km przy temperaturze 10-15 stopni Szczerze mówiąc, nie wierzę w znaczące zużycie zimowych opon na odcinku 1000km przy temp. 15C, przy "cywilnej" jeździe. Chyba że były "upalane", ale letnie w ten sposób też da się zajeździć. Albo samochód miał źle ustawioną geometrię. k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Szczerze mówiąc, nie wierzę w znaczące zużycie zimowych opon na odcinku 1000km przy temp. 15C, przy > "cywilnej" jeździe. Chyba że były "upalane", ale letnie w ten sposób też da się zajeździć. > Albo samochód miał źle ustawioną geometrię. > k. Zrob taki przebieg na zimowkach jadąc autobanem 150km/h to sie przekonasz. Mało kto zdaje sobie sprawe jak bardzo opony sie przy takiej jezdzie nagrzewają i jak mało odporne na to są zimowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Tak jak większość poprzedników - Navigator 2. Ujeżdżam drugi komplet. Na śniegu i na suchym dobrze, przy ulewie i gwałtownym hamowaniu auto trochę płynie ale ogólnie są zadowalające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Zrob taki przebieg na zimowkach jadąc autobanem 150km/h to sie przekonasz. > Mało kto zdaje sobie sprawe jak bardzo opony sie przy takiej jezdzie nagrzewają i jak mało odporne > na to są zimowki Mój ojciec, jako że dużo nie jeździ, jeździł tylko na zimówkach i zrobiły od nowości do wymiany ponad 70kkm. Jazda cały rok, były trasy latem po kilkaset km z prędkościami autostradowymi i nie ginęły w oczach, mit na letnich może by z 10kkm więcej przejechał max. w takich warunkach. Wiele samochodów w Niemczech jeździ cały rok na zimówkach, maja autostrady i nie ma tragedii. Na pewno przebieg 1000km latem nawet jadąc 150 nie zrobi większego wrażenia na zimówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Szczerze mówiąc, nie wierzę w znaczące zużycie zimowych opon na odcinku 1000km przy temp. 15C, przy > "cywilnej" jeździe. Chyba że były "upalane", ale letnie w ten sposób też da się zajeździć. > Albo samochód miał źle ustawioną geometrię. > k. też nie wierzyłem, aż sam zobaczyłem efekt jazdy w +10 na GY UG7 po autostradzie - opony znikały w oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Moze ma ,a moze nie ma. Wystarczy ,ze zrobi sie w srodku "zimy" przez tydzien czy dwa 10+ a > wypadnie akurat kilka dłuzszych tras i po oponach > Zjechałem tak całkiem dobra zimowki na odcinku 1200km przy temperaturze 10-15 stopni Nie znam takiej temperatury z m-cy listopad -luty. Może mieszkasz w innym kraju? > O ile dwa komplety felg były za darmo Jeden dostałeś z autem jakbyś nie zauważył > Zdefiniuj znaczenie słowa "lepsze" Przedstawiasz oponę całoroczną jako coś a'la perpetum mobile. Opona jak pisali poprzednicy o biezniku idącym w kieunku zimowym, raczej miękką - żeby zimą jakos to jeździło. Jednoczenie ma być cicha i odporna na wysokie temperatury. Kwadratura koła? > Snieg, woda, suchy asfalt, -15, +10 ........ > W ktorych warunkach bedą lepsze ??? Zimówki czy letnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > ok. > ale pamietaj, ze po 3 sezonach zimówka ma powiedzmy ~6 mm czyli realnie masz jeszcze 1-2 lata jazdy no i co z tego, że ma te 6mm jak już guma zaczyna twardnieć i sporo właściwości się traci. Jak dodasz do tego płytszy bieżnik, mniejsza powierzchnię lamelek to wychodzi, że one i tak są bardziej zdradliwe. Jak ktoś nie wykręca ca 20kkm rocznie to takie 2kpl dobrych opon wystarczą na 6-7lat i wywalisz je przez starą gumę, a nie przez zużycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Nie znam takiej temperatury z m-cy listopad -luty. > Może mieszkasz w innym kraju? no nie przesadzaj, 2-3lata temu w grudniu temp były na poziomie +10* w dzień. Pamiętam jak sam przekładki robiłem przed świętami i tylko po to żeby się nie babrać potem. I tak samo nie raz początkiem marca wrzucałem lato bo już było za ciepło na zimówce się pływało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Zgadza sie, tak od 4mm nadaja sie juz tylko na letnie. > Choc to raczej ich zaleta ,bo opony zimowe po zjechaniu do tych samych 4mm nadaja sie jedynie na > smietnik > Nie ma musu ,ale rozsadek nakazuje > Niewiele droższe > Trzy sezony bez przekladek ,to w przypadku moich alusow, jakies 600zł oszczednosci > Jakby nie patrzeć prawie dwie nowe opony za darmo > Cena goodyear Vector 5+ to około 330zł/szt > Podsumowując: komplet (dla mnie komplet to 4szt) kosztuje 1320zl. Po odjeciu 600 stów wytarganych z > kieszeni wulkanizatorow pozostaje do zapłaty 730zł. > Moim zdaniem good deal Najtańszy całoroczny goodyear 195/65/15 kosztuje 300 zł - odpowiadający mu rozmiarem zimownik 210 90 zł x4 = 360 zł Możesz sobie za to kupić komplet felg stalowych. Przez 5 lat spokojnie zimówkę eksploatujesz od 8 [?] - nie wiem czy nowa ma 8 czy 9 mm do powiedzmy 4 mm W tym czasie kupiłeś już 2 komplety całorocznych ~ 700 w plecy Ja na prawdę nie negują opon całorocznych - bo do auta jeżdżącego TYLKO po mieście sam bym kupił. Ale jeżdżąc w trasy + w góry autem z napędęm na jedną oś IMO bzdura. Ktos napisał: _____________________________________________________________________________ Opona całoroczna aby być taka jak zimówka musiała by być mieka do -30 st. twarda w +40 st, mieć cichy bieznik, dobrze odprowadzać wodę i mieć agresywny beiżnik na zimę. Czyli rzeczy wzajemnie się wykluczające.... Wg. mnie aby opona była na cały rok musi mieć: - agresywny bieżnik - być miękka zimą czyli generalnie oponie całorocznej bliżej do zimówki? _______________________________________________________________________________ nawet zakładając że mam teraz 4x4 to mam gdzie przechowywać koła, stać mnie na 2 komplety i uważam to za bezpieczniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > też nie wierzyłem, aż sam zobaczyłem efekt jazdy w +10 na GY UG7 po autostradzie - opony znikały w > oczach Czy aby na pewno chodziło o temp.? Marketingowa granica zmiany opon, to 7*C - te dodatkowe 3* tak zarzynają opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Najtańszy całoroczny goodyear 195/65/15 > kosztuje 300 zł - odpowiadający mu rozmiarem zimownik 210 > 90 zł x4 = 360 zł > Możesz sobie za to kupić komplet felg stalowych. hmm, ale czemu porównujesz najdroższą oponę z jakimś średniakiem ? zobacz na cenę navigatora2 i już Twoje obliczenia wyglądają inaczej nawigator2 w tym rozmiarze kosztuje 190zł, czyli podobnie jak tania (nie najtańsza) zimówka > Ja na prawdę nie negują opon całorocznych - bo do auta jeżdżącego TYLKO po mieście sam bym kupił. > Ale jeżdżąc w trasy + w góry autem z napędęm na jedną oś IMO bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Czy aby na pewno chodziło o temp.? > Marketingowa granica zmiany opon, to 7*C - te dodatkowe 3* tak zarzynają opony? same te +3* temp otoczenia to pewnie jeden z czynników. Ale jak masz pełne słońce to nawierzchnia nie będzie miała +10 tylko z +20, do tego nagrzanie opony od szybkiej jazdy w ciągu ca300km, kilka takich przejazdów i efekt jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > hmm, ale czemu porównujesz najdroższą oponę z jakimś średniakiem ? Porównałem całoroczną GY z zimówką GY > zobacz na cenę navigatora2 i już Twoje obliczenia wyglądają inaczej > nawigator2 w tym rozmiarze kosztuje 190zł, czyli podobnie jak tania (nie najtańsza) zimówka ok. ale tylko w PL oponach. W jakiejkolwiek zachodniej różnica sięga średnio 30%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > no nie przesadzaj, 2-3lata temu w grudniu temp były na poziomie +10* w dzień. > Pamiętam jak sam przekładki robiłem przed świętami i tylko po to żeby się nie babrać potem. > I tak samo nie raz początkiem marca wrzucałem lato bo już było za ciepło na zimówce się pływało No ale generalnie jest to wyjątek. Ja zmieniam 1 listopada i 1 marca przeważnie. Zimówce nic nie będzie jak będzie +10 Oczywiście jak przelecisz się authobanem 270 km/h na niej to pewnie tak. Ale do 100 km/h nic jej nie bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Najtańszy całoroczny goodyear 195/65/15 > kosztuje 300 zł - odpowiadający mu rozmiarem zimownik 210 Oponeo: 4seasons - 279 zł UG7+ - 264 zł UG8 - 248 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.