Chorzyn Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Czy też macie tego typu problemy? Opony jeden intensywny sezon (ok. 35kkm), zdjęte na zimę, założone niedawno (około 6 - 5,5 mm bieznika, więc na sezon jeszcze by wystarczyły) huczą jak cholera. Auto z wielo-wahaczowym zawieszeniem. Podjechałem do dobrego oponiarza. Diagnoza - "wyząbkowane" Niby jeździć można ale przy niektórych prędkościach natężenie niepozytywnego dźwięku mnie drażni. Też macie takie problemy ? Ma ktoś sprawdzone sposoby jak temu zaradzić przy ewentualnym nowym komplecie? Tak z własnego, ewentualnego doświadczenia ( a nie z guglania po necie ) Zawieszenie sprawne, auto jeździ systematycznie lekko obciążone + ok. 70-100kg w bagażniku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luks Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Opony jeden intensywny sezon (ok. 35kkm), zdjęte na zimę, > założone niedawno (około 6 - 5,5 mm bieznika, więc na sezon jeszcze by wystarczyły) huczą jak > cholera. Auto z wielo-wahaczowym zawieszeniem. > Podjechałem do dobrego oponiarza. Diagnoza - "wyząbkowane" > Niby jeździć można ale przy niektórych prędkościach natężenie niepozytywnego dźwięku mnie drażni. > Też macie takie problemy ? Ma ktoś sprawdzone sposoby jak temu zaradzić przy ewentualnym nowym > komplecie? Tak z własnego, ewentualnego doświadczenia ( a nie z guglania po necie ) > Zawieszenie sprawne, auto jeździ systematycznie lekko obciążone + ok. 70-100kg w bagażniku.. mam to samo. nie wiem czemu. opony ok 6mm. huczą jakbym jechał bez łożysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Opony jeden intensywny sezon (ok. 35kkm), zdjęte na zimę, > założone niedawno (około 6 - 5,5 mm bieznika, więc na sezon jeszcze by wystarczyły) huczą jak > cholera. Auto z wielo-wahaczowym zawieszeniem. > Podjechałem do dobrego oponiarza. Diagnoza - "wyząbkowane" > Niby jeździć można ale przy niektórych prędkościach natężenie niepozytywnego dźwięku mnie drażni. > Też macie takie problemy ? Ma ktoś sprawdzone sposoby jak temu zaradzić przy ewentualnym nowym > komplecie? Tak z własnego, ewentualnego doświadczenia ( a nie z guglania po necie ) > Zawieszenie sprawne, auto jeździ systematycznie lekko obciążone + ok. 70-100kg w bagażniku.. Rozumiem, że wyząbkowały opony na osi wleczonej, bo tak jest najczęściej. Wpływ ma na to nie tylko wielowahacz, bo na belce też ząbkują. Jedne opony mniej, inne więcej, zależy od marki i modelu bieżnika. Zmniejszysz ząbkowanie obniżając ciśnienie o 0,2 bar, a najlepiej co 7-8 kkm zamienić prawe koło z lewym na osi wleczonej, pod warunkiem, że opony nie są kierunkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luks Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Rozumiem, że wyząbkowały opony na osi wleczonej, bo tak jest najczęściej. Wpływ ma na to nie tylko > wielowahacz, bo na belce też ząbkują. Jedne opony mniej, inne więcej, zależy od marki i modelu > bieżnika. Zmniejszysz ząbkowanie obniżając ciśnienie o 0,2 bar, a najlepiej co 7-8 kkm > zamienić prawe koło z lewym na osi wleczonej, pod warunkiem, że opony nie są kierunkowe. mam kierunkowe, na belce, duże cisnienie - w wakacje (przy obciążeniu) nawet 3.0atm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Powiem - dupa. W Skodzie ząbkują każde opony i można sobie kombinować i zamieniać nawet lewy przód z rowerem sąsiada. Jak dotychczas nic to nie dało i zaraz po zmianie na letnie czuję jakbym jeździł na grzebieniach. O dziwo (przepraszam za wyrażenie) zimowe ząbkują mniej. (one zresztą "wszystko mniej" bo są plastikowe i nie do zdarcia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Opony jeden intensywny sezon (ok. 35kkm), zdjęte na zimę, > założone niedawno (około 6 - 5,5 mm bieznika, więc na sezon jeszcze by wystarczyły) huczą jak > cholera. Auto z wielo-wahaczowym zawieszeniem. Miałem tak samo - 35kkm to stanowczo za dużo. Trzeba było przełożyć przód <-> tył w trakcie sezonu. Teraz czekaj aż dotrą się - jakieś 3-5kkm i będzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Opony jeden intensywny sezon (ok. 35kkm), zdjęte na zimę, > założone niedawno (około 6 - 5,5 mm bieznika, więc na sezon jeszcze by wystarczyły) huczą jak > cholera. Auto z wielo-wahaczowym zawieszeniem. > Podjechałem do dobrego oponiarza. Diagnoza - "wyząbkowane" > Niby jeździć można ale przy niektórych prędkościach natężenie niepozytywnego dźwięku mnie drażni. > Też macie takie problemy ? Ma ktoś sprawdzone sposoby jak temu zaradzić przy ewentualnym nowym > komplecie? Tak z własnego, ewentualnego doświadczenia ( a nie z guglania po necie ) > Zawieszenie sprawne, auto jeździ systematycznie lekko obciążone + ok. 70-100kg w bagażniku.. Przy 4x4 też tak mam. Co dziwne - jesienią jakoś tego nie zauważyłem, a teraz po zmianie masakra! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Miałem tak samo - 35kkm to stanowczo za dużo. Trzeba było przełożyć przód tył w trakcie sezonu. > Teraz czekaj aż dotrą się - jakieś 3-5kkm i będzie lepiej No niestety ja przejechałem ok 5kkm i mam takie same objawy ,jak by się jechało na zatartych łożyskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Nokian ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Opony jeden intensywny sezon (ok. 35kkm), zdjęte na zimę, > założone niedawno (około 6 - 5,5 mm bieznika, więc na sezon jeszcze by wystarczyły) huczą jak > cholera. Auto z wielo-wahaczowym zawieszeniem. > Podjechałem do dobrego oponiarza. Diagnoza - "wyząbkowane" > Niby jeździć można ale przy niektórych prędkościach natężenie niepozytywnego dźwięku mnie drażni. > Też macie takie problemy ? Ma ktoś sprawdzone sposoby jak temu zaradzić przy ewentualnym nowym > komplecie? Tak z własnego, ewentualnego doświadczenia ( a nie z guglania po necie ) > Zawieszenie sprawne, auto jeździ systematycznie lekko obciążone + ok. 70-100kg w bagażniku.. Wg mnie baaaardzo wazne jest utrzymanie wlasciwego cisnienia, nawet pakujac familie i bagaze na urlop warto dopchac tlenu. Przy niskim profilu mozna niestety nie zauwazyc spadku cisnienia o 0,5 bara i po paru miesiacach nagle ZONK Mialem tak przy gumie 195/50/15 i na oko bylo ok a cisnienie 1,4 zamiast 2,0 no i sie porobilo na tyle, bo to na tyle glownie wystepuje chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > No niestety ja przejechałem ok 5kkm i mam takie same objawy ,jak by się jechało na zatartych > łożyskach Gdy auto ma napęd na przód - ząbkuje się głównie tył - na bieżnik kół ciągniętych siły działają w tym samym kierunku w czasie przyspieszania i hamowania Więc może spróbuj wrócić z tymi kołami na tył, ale zamienić je prawe z lewym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > mam to samo. nie wiem czemu. opony ok 6mm. huczą jakbym jechał bez łożysk Po prostu ten typ tak ma. Na osi wleczonej tak dzialaja sily. Do tego na pewno nie pomaga fakt fatalnych drog, po ktorych sie jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Nokian ? U mnie wyząbkowały się Hankooki - właśnie przez pierwsze ~30kkm. Zawiecha z tyłu dual-link, czyli taki uproszczony wielowahacz. PO zmianie na przód początkowo było masakrycznie, ale oponki dotarły się. Już nie pamiętam, czy czasem nie wróciłem z tymi oponami na tył i tam nie zamieniłem prawą z lewą, tak samo z przednimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Gdy auto ma napęd na przód - ząbkuje się głównie tył - na bieżnik kół ciągniętych siły działają w > tym samym kierunku w czasie przyspieszania i hamowania Więc może spróbuj wrócić z tymi kołami > na tył, ale zamienić je prawe z lewym. Mam kierunkowe więc jedynie powrót do poprzedniego ustawienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Nokian ? O ja mam nokiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Mam kierunkowe więc jedynie powrót do poprzedniego ustawienia Jeśli wrócisz, to nigdy nie dotrą się. Przemęcz się trochę i może bieżnik wyrówna się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Być może rozwiązaniem będzie powrót do tradycyjnych bieżników. Na lato stosuję od lat wyłącznie opony tego typu (pewnie to tylko autosugestia, ale robię to po to, aby lepiej odprowadzac wodę spod kół ) i ząbkowania nigdy nie miałem. A przejeździłem z 5 kompletów. Przykładowa fotka (akurat takie mam teraz w aucie): mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Kilka lat temu w pewnej marce aut premium też pojawił się taki problem. Ludzie po przejechaniu kilku kkm od odebrania auta z salonu zgłaszali problem huczenia. Problem przeważnie występował na oponach Pirelli. Montaż dokładnie takich samych opon powodował powrót problemu po zbliżonym czasie. Spece z Dunlopa doradzili montaż konkretnego modelu opony i pomogło. Tak więc jak będziesz kupował nowy komplet opon to popytaj jaki model jest polecany pod kątem ząbkowania. A w trakcie użytkowania zalecam rotowanie opon według schematu znajdującego się w instrukcji obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Jeśli wrócisz, to nigdy nie dotrą się. > Przemęcz się trochę i może bieżnik wyrówna się. Na to liczę i powiem szczerze ze kamień spadł mi z serca bo myślałem ze cos z łożyskami z tyłu się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Dlatego staram się kupować opony asymetryczne. Można zmienić kierunek toczenia. Ale jak dotąd wystarczą cosezonowe zmiany przód-tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Czy też macie tego typu problemy? Od 1987r. kilkunastu aut i ponad miliona km nigdy nie miałem czegoś takiego i znam to jedynie z opisów i relacji. Przewinęły się chyba wszystkie typy opon? Rożne style jazdy. W rożnym terenie. Auta zawsze 100% sprawne. Nawet najdrobniejsza usterka od razu usuwana. Może masz niesprawne amortyzatory albo jakiś luz? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Jeżeli to Skoda Octavia to nie wiem czemu ale one tak mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Od 1987r. kilkunastu aut i ponad miliona km nigdy nie miałem czegoś takiego i znam to jedynie z > opisów i relacji. Przewinęły się chyba wszystkie typy opon? Rożne style jazdy. W rożnym > terenie. > Auta zawsze 100% sprawne. Nawet najdrobniejsza usterka od razu usuwana. > Może masz niesprawne amortyzatory albo jakiś luz? > Pozdrawiam. Ząbkują opony w absolutnie sprawnych samochodach. Właśnie dzięki temu że są sprawne, to tylne opony pracują cały czas w identyczny sposób, co powoduje że ścierają się tylko z jednej strony (krawędź natarcia klocków bieżnika). Gdyby było coś nie tak, to paradoksalnie do ząbkowania by nie doszło bo opona latałaby we wszystkie strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 ZTCP to ząbkowanie zwykle dotyczy opon tylnych kół w przednionapędowych autach, które mają z tyłu wielowahaczowe zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Ja nie moge kierunkowych. Ile razy takie załóżę, to auto pływa po drodze jak chce. U mnie tylko bieżnik asymetryczny się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > które mają z tyłu wielowahaczowe zawieszenie. Nie jest to regułą. Typ zawieszenia nie ma wpływu na ząbkowanie. Wpływ mają: 1. Rodzaj bieżnika 2. Ciśnienie w kole 3. Geometria zawieszenia 4. Zużycie elementów zawieszenia 5. Obciążenie auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Nie jest to regułą. praktycznie zawsze, gdy słyszałem o ząbkowaniu opon mowa była o autach z wielowahaczem z tyłu. > Typ zawieszenia nie ma wpływu na ząbkowanie. nie zgodzę się. > Wpływ mają: > 1. Rodzaj bieżnika zgoda > 2. Ciśnienie w kole nie jestem przekonany - nastąpi wytarcie boków lub środka, a raczej nie wyząbkowanie > 3. Geometria zawieszenia > 4. Zużycie elementów zawieszenia > 5. Obciążenie auta to już prędzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Powiem - dupa. > W Skodzie ząbkują każde opony i można sobie kombinować i zamieniać nawet lewy przód z rowerem > sąsiada. Jak dotychczas nic to nie dało i zaraz po zmianie na letnie czuję jakbym jeździł na > grzebieniach. > O dziwo (przepraszam za wyrażenie) zimowe ząbkują mniej. (one zresztą "wszystko mniej" bo są > plastikowe i nie do zdarcia) Właśnie rozmawiałem z jednym z użytkowników Superba i mówi, że ma ten sam problem Swoją drogą również w zimówkach ząbkowanie nie jest zauważalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Miałem tak samo - 35kkm to stanowczo za dużo. Trzeba było przełożyć przód tył w trakcie sezonu. > Teraz czekaj aż dotrą się - jakieś 3-5kkm i będzie lepiej TO musiałbym przekładać kilka razy w ciągu sezonu letniego, średnio raz w miesiącu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Od 1987r. kilkunastu aut i ponad miliona km nigdy nie miałem czegoś takiego i znam to jedynie z > opisów i relacji. Przewinęły się chyba wszystkie typy opon? Rożne style jazdy. W rożnym > terenie. > Auta zawsze 100% sprawne. Nawet najdrobniejsza usterka od razu usuwana. > Może masz niesprawne amortyzatory albo jakiś luz? > Pozdrawiam. Zawieszenie w stanie idealnym. Dbam o elementy mające wpływ na moje bezpieczeństwo i bezpieczne dotarcie do domu Z ząbkowaniem spotkałem się pierwszy raz, bo do tej pory też to znałem jedynie z opowieści, ale w sumie i mniej jeździłem km rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Jeżeli to Skoda Octavia to nie wiem czemu ale one tak mają To słyszałem, ale auto innej marki. I nie twierdzę , że lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > TO musiałbym przekładać kilka razy w ciągu sezonu letniego, średnio raz w miesiącu Przynajmniej na początku, dla nowych opon zalecają zrobić przekładkę przed 10kkm. Potem można rzadziej, co 15kkm - bo bieżnik niższy i mniej podatny na ząbkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Nie kupować opon XL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > O ja mam nokiany kumpel wlasnie teraz przerabia reklamacje Nokiankow o przebiegu 10 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > To słyszałem, ale auto innej marki. I nie twierdzę , że lepsze Foczkus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Też mam ten problem w Ibizie z oponami Dunlop SP1 sport 01 po 30tyś myslałem , że łozyska juz siadły. Po zmianie na zimowe ultra grip, nastała cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomstr Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 spotkalem się już z tym zjawiskiem > Spece z Dunlopa doradzili montaż konkretnego modelu opony i pomogło. jest tu jakaś racja - Dunlop też mam - bezstresowe - żadnych hałasów a nie przejmuje sie i nie przekładam ale woże stały bagaż!! w bagażniku bo to kombi i tylne opony są "może" lepiej dociążone ale spalanie w górę potrzebna kalkulacja co tańsze paliwo czy opona > Tak więc jak będziesz kupował nowy komplet opon to popytaj jaki model jest polecany pod kątem > ząbkowania. Człowiek uczy się całe życie. To można się zapytać o nie ząbkujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Nie kupować opon XL. Ale to XL to w sensie, że duże i niskoprofilowe czy balony ? Do jakich zaliczyć popularny 205/55/16 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Im tańsza opona to mniejsze szanse na ząbkowanie tzn. nie jakąś chińska, tylko z prostym bieżnikiem, i dość drobnymi klockami bieżnika, a jak ktoś założy do dupowoza jakieś sportowe lub o takich aspiracjach to takie kwiatki ( ząbki ) wychodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Jeśli wrócisz, to nigdy nie dotrą się. > Przemęcz się trochę i może bieżnik wyrówna się. Dziś przepędziłem auto 900km, zarówno po krętych drogach jak i na autostradzie. Albo lekko złagodniały dolegliwości spowodowane wyząbkowaniem albo się przyzwyczaiłem Niemniej jednak można dostać irytacji jak komplet opon po sezonie można wywalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Ale to XL to w sensie, że duże i niskoprofilowe czy balony ? > Do jakich zaliczyć popularny 205/55/16 ? O extra load mi chodzi. Ja odkąd zakładam do zwykłego samochodu, zwykłe to nie ma problemu. XL ząbkują jak nie mają odpowiedniego obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Być może rozwiązaniem będzie powrót do tradycyjnych bieżników. Na lato stosuję od lat wyłącznie > opony tego typu (pewnie to tylko autosugestia, ale robię to po to, aby lepiej odprowadzac wodę > spod kół ) i ząbkowania nigdy nie miałem. A przejeździłem z 5 kompletów. > Przykładowa fotka (akurat takie mam teraz w aucie): > mar00ha Akurat te opony (T1R) mają bieżnik uniemożliwiający ząbkowanie. Przeważnie ząbkują barki bieżnika, który nie ma blokowanych klocków. W T1R blok idzie po całym obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > kumpel wlasnie teraz przerabia reklamacje Nokiankow o przebiegu 10 kkm Ja nie mam nawet 5 kkm przejechanych ,poczekam jeszcze Posprawdzałem ciśnienie i w jednej z tyłu było mało a w drugiej za dużo Poprawiłem i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Właśnie rozmawiałem z jednym z użytkowników Superba i mówi, że ma ten sam problem > Swoją drogą również w zimówkach ząbkowanie nie jest zauważalne Yarek powiedział, że to kwestia wielkości "klocków" w bieżniku. Im większe tym bardziej zauważalne ząbkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Yarek powiedział, że to kwestia wielkości "klocków" w bieżniku. Im większe tym bardziej zauważalne > ząbkowanie. Im większe przerwy między klockami, tym mniejsze prawdopodobieństwo ząbkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Nokian ? Mam. Chyba piąty komplet i z żadnym problemów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 dotra sie i beda pieknie smigac nie zmieniaj na razie pojexdzij kilka tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Nie kupować opon XL. zimowy Nokian WRG2 XL w Aurisie nie widzial problemow z niedociazeniem auta Letni (nie pamietam symbolu) w Toyocie Verso, jak pisalem, zabkuje, jak moj polroczny synek glosno i efektownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Dziś przepędziłem auto 900km, zarówno po krętych drogach jak i na autostradzie. Albo lekko > złagodniały dolegliwości spowodowane wyząbkowaniem albo się przyzwyczaiłem > Niemniej jednak można dostać irytacji jak komplet opon po sezonie można wywalić nie doczytalem, albo nie podales: co to za opona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Podobnie jak u kolegów - jedne opony ząbkują inne nie. Pozytywne doświadczenia mam z: Continental Premium Contact 2 Continental Premium Contact 5 Goodyear Ultragrip 7 Rozmiar 195/65/R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.