Skocz do zawartości

Kupujemy nowe go Sparka, ma ktoś?


43538

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, poważnie zastanawiam się nad kupnem dla zony nowego Sparka. W tej cenie nie kupie nic innego

> sensownego. Panda za droga, citigo nie podoba się.

> Jak ktoś tym powozi proszę o wszelkie uwagi.

Ja mam juz go od 2 lat i mialem ten sam dylemat. Po obejrzeniu samochodow w 5 salonach typu FIAT, Citroen, Peugeot, KIA, Hyundai, skonczyło się na Chevrolet Spark 1.0 LS+ za 30500 PLN.

Moze trzeba było dac troche wiecej i kupic z 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co cię interesuje?

Bo jeżeli chodzi o auto aby przejechać w mieście z punktu A do punktu B

to może być jakiekolwiek.

Moje uwagi:

1. Silnik 1,0 - do przemieszczania się wystarczy, ale jest słaby w dolnym zakresie.

2. Powyżej 4 tyś zaczyna jechać ale i wyć.

3. Po włączeniu klimatyzacji nie jedzie grinser006.gif Ale przynajmniej wieje zimnem.

4. Silniki 1,0 i 1,2 na łańcuchu.

5. W środku zaskakujaco dużo miejsca na tylnej kanapie.

6. Tylna kanapa składa się tworząc płaszczyznę z bagażnikiem.

7. W środku plastic - fantastic frown.gif

8. Co mnie osobiście najbardziej przeszkadza - duża powierzchnia kokpitu odbija się w szybie.

9. Nieergonomicznie umiejscowione sterowania szyb.

10. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne.

Do drzwi psiknąłem Boll'a. Dół Valvoline Tectyl.

11. Spalanie w cyklu miejskim 6,9 l benzynki 95 yikes.gif

Jak dla mnie dużo.

12. 4 poduchy i kurtyny w stardardzie.

13, Łatwy dostep do żarówek 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedz mi jak się ten 1.0 silniczek sprawuje i jak auto się prowadzi. zastanawiam się nad 1,2 jak dostane w dobrej promocji, jak nie to 1.0.

Jak przedstawia się spalanie. samochód musi zrobić dziennie ok. 50 km do pracy i cos jeszcze w koło komina. jakieś 20 tys. rocznie. 70% trasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym może Upa czy Citigo wziął ale w wersji 5d to cena jest przesadna no i ta blacha na drzwiach jak w maluchu. Starej nie przekonam. Spark ma sylwetkę typowo babską. Ma to być drugie auto w rodzinie więc nie potrzebny bagażnik. Jedyne co musi być to klima i radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiedz mi jak się ten 1.0 silniczek sprawuje i jak auto się prowadzi. zastanawiam się nad 1,2

> jak dostane w dobrej promocji, jak nie to 1.0.

> Jak przedstawia się spalanie. samochód musi zrobić dziennie ok. 50 km do pracy i cos jeszcze w koło

> komina. jakieś 20 tys. rocznie. 70% trasa

Jak to ma jeździć na trasie, to daruj sobie Sparka a poszukaj normalnego auta. Z nowych to pewno tylko Dacia cenowo się załapie, ale może warto w ogóle zrezygnować z nowego na rzecz powiedzmy dwulatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiedz mi jak się ten 1.0 silniczek sprawuje i jak auto się prowadzi. zastanawiam się nad 1,2

Do 3 tyś bardzo cichy.

Moc rozwija po przekroczeniu 3 tysiecy.

Po przekroczeniu 4,5 tyś wydaje odgłosy jakby chciał wyfrunać spod maski. zlosnik.gif

Klima zabija resztkę mocy w silniku - przed wyprzedzaniem wyłączyć zlosnik.gif

Biegi 1,2,3 do rozpędzania, biegi 4,5 do toczenia.

> jak dostane w dobrej promocji, jak nie to 1.0.

> Jak przedstawia się spalanie. samochód musi zrobić dziennie ok. 50 km do pracy i cos jeszcze w koło

Średnia z ostatnich 8 tyś zrobionych dom - praca (Tychy) - dom - teściowie

6,9 litra / 100 km cykl 100% miejski

Ponoć w trasie potrafi zejść do 5,5 l/100 km, ale ja tego nie potwierdzę.

> komina. jakieś 20 tys. rocznie. 70% trasa

Ogólnie dla mojej baby ładne i udane auto.

1. Duzo miejsca w środku (dla kobity 160 cm)

2. Radio jest

3. Klyma jest

4. Wspomaganie jest (hydrauliczne)

5. Bardzo miekko chodzi pedał sprzęgła. Ma też króciutki skok. Skrzynia też ładnie i precyzyjnie pracuje.

Inne:

Koszt przeglądu gwarancyjnego po roku to 460 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> samochód musi zrobić dziennie ok. 50 km do pracy i cos jeszcze w koło

> komina. jakieś 20 tys. rocznie. 70% trasa

Moim zdaniem takie malenstwo to raczej wylacznie do miasta, moze jakies Aveo chociaz wyrwiesz albo demo czegos wiekszego?

Moja zona majac do wyboru Fabie kombi i Lacetti HB wolala tego drugiego bo wiekszy (100km/dziennie do roboty w trasie).

Teraz majac do wyboru Astre H 1,4 i 1,6 jak tylko moze to ta mocniejsza mi podbiera.

Wogole widz, ze kobiety maja ciagoty do wiekszych aut, w co 2 SUVie widac malenka blondynke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, poważnie zastanawiam się nad kupnem dla zony nowego Sparka. W tej cenie nie kupie nic innego

> sensownego. Panda za droga, citigo nie podoba się.

> Jak ktoś tym powozi proszę o wszelkie uwagi.

Mama 2 rok powozi Sparka, nie narzeka, głównie miasto i krótkie trasy. Czasem wyjazd w góry i w Bory Tucholskie na urlop wink.gif Nie narzeka na auto, uważa je za wystarczające, wcześniej matizem powoziła.

Jak na takiego małego śmierdziela i pieniądze fajnie wyposażone, w tamtym czasie konkurencja sporo więcej sobie życzyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, poważnie zastanawiam się nad kupnem dla zony nowego Sparka. W tej cenie nie kupie nic innego

> sensownego. Panda za droga, citigo nie podoba się.

> Jak ktoś tym powozi proszę o wszelkie uwagi.

A jak utrata wartości, bierzesz to pod uwagę ?

Proponuje obejrzeć jeszcze Twingo i Alto jeśli nie były oglądane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 70% trasy i Alto to nie jest dobry pomysł

No to fakt, w sumie pomyślałem o tym ale skoro ten segment to ...

W ogóle ta klasa aut na 70% trasy to nie bardzo.

Osobiście bym wybrał Up/Citigo z gwarancją na 4 lata grinser006.gif

Trzymanie wartości może zrekompensować wyższą cenę zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to fakt, w sumie pomyślałem o tym ale skoro ten segment to ...

> W ogóle ta klasa aut na 70% trasy to nie bardzo.

Nie mam pojęcia jak to teraz jest w tego typu autach. Skończyłem na etapie Seicento i Matiza.

Wtedy, Matiz był dużo lepszy na tasy. Dużo ciszej w środku (powiedziałbym, że około 100km/h to było bardzo cicho) i był bardzo miękko zawieszony. Jeśli Spark kontynuuje te tradycje, to nadaje się do spokojnej jazdy w trasie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to fakt, w sumie pomyślałem o tym ale skoro ten segment to ...

> W ogóle ta klasa aut na 70% trasy to nie bardzo.

> Osobiście bym wybrał Up/Citigo z gwarancją na 4 lata

> Trzymanie wartości może zrekompensować wyższą cenę zakupu.

Ja pomimo osobistej urazy do Fabii to jeżdżąc po trasach brałbym właśnie ją. Jak na segment B jest spora i nieźle się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pomimo osobistej urazy do Fabii to jeżdżąc po trasach brałbym właśnie ją. Jak na segment B jest

> spora i nieźle się prowadzi.

Jesli ma to jezdzic w trasie i koledze choc troche zalezy na zonie to powtorze: tej wielkosci auto na szose to nieporozumienie. Za te same pieniadze znajdzie swieza FabieII albo Corse D i tym juz mozna myslec o pozamiejskiej jezdzie. To pisalem ja, ktory seicentem 900 przejechal nieraz cala polske z prerwami jedynie na tankowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa Panda nie jest w srodku jakośc istotnie mniejsza od Splasha, a ten z kolei wyglada podobnie do Smarka tyle, ze chyba jest nieco mniejszy, w kazdym razie Opel i Suzuki udają, ze nie wiedza co to Spark. W wypadku przydrogiego Suzuki Sracza to się nie dziwie, szczegolnie przy tych cenach. Opel na luziku, bo Agili chyba nie ma w ofercie na Polskę. W każdym razie dojczetrojaczken, wieksze są od wszystkich wymienionych przeze mnie aut, przynajmniej z przodu. A stara Panda rzeczywiscie w srodku nieco klaustrofobiczna jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO nie jest zły...

Dopoki nie widać wielkości kól w blotnikach, ktore dalyby rade zakryc opone o polowe szersza. Z reszta chore proporcje kol do nadkola to znak rozpoznawczy dziel z Korei niezaleznie od marki, przynajmniej w mniejszych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak utrata wartości, bierzesz to pod uwagę ?

> Proponuje obejrzeć jeszcze Twingo i Alto jeśli nie były oglądane.

Alto jest klitowate i w srodku przez plastik widac prawie konstrukcje deski rozdzielczej zlosnik.gif niemniej Suzuki montuje tam 1.0 vvt i przynajmniej malo pali.... jak donosza userzy, wiec w praktyce cholera wie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, auto m usi byc nowe i starczyc na około 7-8 lat. Nowe dlatego ze w części kredytowane 3*33 lub 50/50. Te 70% trasy to drogi pozamiejskie a miasto w którym mieszkam mam 15 tyś mieszkańcó więc nie możemy porównywać do W-wy czy Gdańska. najdalej to to pojedzie może ze 100 km w jedna strone a może nie. Co do Upa czy Citigo przez tą blache w środku odpada. Spark jej sie podoba i tego nie przeskocze. A patrząc na nowe to w tej cenie nic innego z podobnym wypasem nie dostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Spark jej sie podoba i tego nie przeskocze. A patrząc na nowe to w tej cenie nic innego z podobnym wypasem nie dostanie.

I to jest kwintesencja kupowana samochodu dla kobiety - ma się podobać i mieć nietuzinkowy kolor. I się nie psuć.

A inne parametry są co najmniej drugorzędne bądź nieistotne zlosnik.gif

Kupujesz nowe - czyli sprawy techniczno - mechaniczne nie powinny cię interesować przez ca 60 tyś / 5 lat.

Zresztą koreańskie samochody nie należą do zbytnio awaryjnych.

Poprawić tylko zabezpieczenie antykorozyjne i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Znajoma posiada ww. autko wraz z "fabrycznym gazem".

Dziennie do pracy ma 40km/strona. Od dwóch lat jeździ, nie psuje się, nie narzeka. Ile przejechała.... łatwo policzyć.

W każdym razie, zadowolona bardzo. Auto w kolorze bardzo jasno niebieskim zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, poważnie zastanawiam się nad kupnem dla zony nowego Sparka. W tej cenie nie kupie nic innego

> sensownego. Panda za droga, citigo nie podoba się.

> Jak ktoś tym powozi proszę o wszelkie uwagi.

jako użyszkodnik matiza zastanawialbym sie nad połączeniem 70% trasa i spark

jesli piszesz, że i tak kredytowo będziesz się wspomagał i jeżdził pełen cykl (ok7 lat) rozważ, ćzy za ciut więcej np aveo nie wychaczysz-różnica w komforcie użytkowania nawet między sparkiem i aveo będzie już zauwazalna)

btw micry pamiętam miały w tym roku fajne cenniki i opcje kredytowe.. jak nie przeszkadza wam 3d to swifty tez jeszcze mają "poprawione" aktualnie cenniki na roczniki 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alto jest klitowate i w srodku przez plastik widac prawie konstrukcje deski rozdzielczej niemniej

> Suzuki montuje tam 1.0 vvt i przynajmniej malo pali.... jak donosza userzy, wiec w praktyce

> cholera wie

10 lat temu donoszono, że mało pali Matiz... rotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sparka nie posiadam, ale jako właściciel Aveo wtrącę się z kilkoma uwagami.

Spark to ładne i dobrze wyposażone autko za przyzwoitą cenę. Tylko weź pod uwagę silnik 1,2. O 1,0 pisze się nawet na tym forum, że pali tyle co 1,2 a nie nie jedzie. 1,2 będzie też minimalnie wygodniejszy na trasę. Jak jeżdżę swoim aveo 1,2 po ekspresówce to naprawdę fajnie pali tak przy 2500 rpm = 80 km/h, ale rozjechać mnie chcą nawet ciężarówki. Żeby jechać trochę szybciej, (zwłaszcza, że u nas na południu dużo długich górek, a słabiakiem musisz mieć rozpęd) podróżuję nieco ponad 3000 rpm = 100 km/h. Ale też do litra więcej wypije Pb95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli ma to jezdzic w trasie i koledze choc troche zalezy na zonie to powtorze: tej wielkosci auto

> na szose to nieporozumienie. Za te same pieniadze znajdzie swieza FabieII albo Corse D i tym

> juz mozna myslec o pozamiejskiej jezdzie.

Ja poleciłem Fabię więc to skrytykowałeś i poleciłeś Fabię? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zabrałem babe do salonu i dupa. Sprzedawca pokazał jej Aveo 4d z 2012r biala perła i się zaczęło. Musze jutro podjąć decyzje bo ostatnia sztuka z 2012r. cenowo atrakcyjna ( 3 tys więcej od smarka). Wersja dobrze wyposażona m.in 6 poduszek, klima, tempomat, elektryka, kontrola trakcji no i lakier perła. A teraz haczyk - silnik 70 KM. Musi jej starczyć. Silnik z Corsy tak się dowiedziałem. Musze teraz poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i zabrałem babe do salonu i dupa. Sprzedawca pokazał jej Aveo 4d z 2012r biala perła i się

> zaczęło. Musze jutro podjąć decyzje bo ostatnia sztuka z 2012r. cenowo atrakcyjna ( 3 tys

> więcej od smarka). Wersja dobrze wyposażona m.in 6 poduszek, klima, tempomat, elektryka,

> kontrola trakcji no i lakier perła. A teraz haczyk - silnik 70 KM. Musi jej starczyć. Silnik z

> Corsy tak się dowiedziałem. Musze teraz poczytać.

Aveo bedzie wolne ale bardziej bezpieczne i jednak wieksze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja poleciłem Fabię więc to skrytykowałeś i poleciłeś Fabię?

Eee... nie rozumiem. Skrytykowac to skrytykowalem ale nawet nie samego sparka a jego wybor jako auta na trase. Fabia, corsa czy inne 207 za miastem sprawdzi sie o niebo lepiej przy tych samych kosztach. Chyba, ze ktos ma fobie ze auto m u s i byc nowe, to trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aveo bedzie wolne ale bardziej bezpieczne i jednak wieksze

Wolne, ale chyba nie w porównaniu do Sparka 1.0 hehe.gif

do 'dareks20':

Przy jeździe w trasach bierz Aveo - bezpieczniejsze, wygodniejsze, ma w standardzie ESP i tempomat ok.gif

Z tym "ostatnim egzemplarzem" to standardowa gadka sprzedawców, więc bierz na to poprawkę... Jak nie ten to inny - zobaczy ile ofert z 2012 roku jest w Internecie.

Aha - nie ma "białej perły" w palecie chevroleta. Albo to zwykły biały tylko ładnie nawoskowany i oświetlony, albo srebrny metalik wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma perly jak jes snowflake t

tempomat jak kawalek trasy mocny plus jak dla mnie

ale te70KM to wsilniku 1, tak nie jakiś 1litrowy?...pewnie jakiś 8v ze swoimi wadami i zaletami tej konstrukcji

tu piszaze te 70KM pomimo ze nalezy sie spodziewac ze niemrawe jest toze spalaniem tragedi nie ma raport spalania autocentrum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myśle, ze wystarczy. Teraz ma 206-ke z 60 KM

> i daje rade.

policz sobie raczej ile kilogramów masy auto musi uciągnąć jeden Koń Mechaniczny 206/60KM vs to aveo

na szybko znalazlem gdzies:

P206 - 950kg/60KM=15,83kg/KM

Aveosedan 1100/70=15,71kg/KM... ergo zakładam,że będzie się jej jeździło tak samo,ale auto będzie bezpiecznijsze

qrcze sprawdzilem na stronce cheviego pisza ze 16 zaworowiec skad taka niska moc przy tej pojemnosci w tym silniku...? ciekawe jak charakterystyka wyglaa na wykresie i odczucuia w zyciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym "ostatnim egzemplarzem" to standardowa gadka sprzedawców, więc bierz na to poprawkę... Jak

> nie ten to inny - zobaczy ile ofert z 2012 roku jest w Internecie.

nie wiemjak w chevim, ale w innej marce sie na takim założenu niestety "przejechałem"

do klolegi kupujacego

z torunia gładko się jedzie teraz A1-sprawdź co w Motorcentrum i w Hallerze maja jeszcze na stock'uw gdańsku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> policz sobie raczej ile kilogramów masy auto musi uciągnąć jeden Koń Mechaniczny 206/60KM vs to

> aveo

> na szybko znalazlem gdzies:

> P206 - 950kg/60KM=15,83kg/KM

> Aveosedan 1100/70=15,71kg/KM... ergo zakładam,że będzie się jej jeździło tak samo,ale auto będzie

> bezpiecznijsze

> qrcze sprawdzilem na stronce cheviego pisza ze 16 zaworowiec skad taka niska moc przy tej

> pojemnosci w tym silniku...? ciekawe jak charakterystyka wyglaa na wykresie i odczucuia w

> zyciu...

Jeździłem 1.2 86KM w Aveo i to nie jedzie...

Coś się zaczyna dziać od 4k obr/min, ale zaczyna hałasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.