Skocz do zawartości

Tico


MarekSz

Rekomendowane odpowiedzi

> No comments

> tvn

Tico jak tico, winę za taki stan rzeczy ponosi kierowca tira który nie wyhamował i sprasował tico o tył drugiego.

Swoją drogą Tico to straszny szmelc, ale w takim przypadku chyba żaden samochód by nie pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swoją drogą Tico to straszny szmelc, ale w takim przypadku chyba żaden samochód by nie pomógł.

To prawda, na 20 ton nie ma mocnych.

Wiele lat temu w mojej miejscowości tir podobnie rozjechał ibizę czy cordobę - wjechał w korek pod światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego nie lubię jechać pomiędzy zestawami :/

Też zawsze uciekam z takiej "pułapki" a w razie korka z przodu dojeżdżam na awaryjkach (i na nich stoję póki auto za mną dojeżdżające też ich nie włączy) i zostawiam sobie miejsce na ewentualną ucieczkę - choćby do rowu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kobiety z paska powinny grać na loteriach.

to fakt. Ale konstrukcja, masa i wielkość auta również mają znaczenie - Z Tico przy słabszym uderzeniu zrobiła się kostka blachy, Passat wjechał pod naczepę zostawiając miejsce na przeżycie na pasażerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tico jest jak puszka coli, cienkie ścianki ale fakt, że bez dużej dozy szczęścia (wspomaganego

> przez wielkość i solidność auta) nie da się wyjść z takiego wypadku żywo.

Patrząc po uszkodzeniach TIRa, który najechał na Tico (nawet nie dotknął naczepy poprzednika) śmiem twierdzić, że gdyby jechali współczesnym autem to przeżyliby bez poważniejszych obrażeń. W przypadku Passata - pasażerowie mieli bardzo dużo szczęścia, bo uderzenie było potężne - kierowca cysterny zginął na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc po uszkodzeniach TIRa, który najechał na Tico (nawet nie dotknął naczepy poprzednika) śmiem

> twierdzić, że gdyby jechali współczesnym autem to przeżyliby bez poważniejszych obrażeń. W

> przypadku Passata - pasażerowie mieli bardzo dużo szczęścia, bo uderzenie było potężne -

> kierowca cysterny zginął na miejscu.

Tico to chyba bardziej się składa jak nasz poczciwy kaszlak , jaki wypadek z udziałem tego cuda by nie oglądać to Tico jest zawsze zgniecioną puszką . Niestety samochód jest bardzo popularny jako dupowóz do pracy - szkoły 4 drzwi ułatwiaja zabieranie - zostawianie pasażerów , dość oszczędny , tani w utrzymaniu .

Niestety każdy wypadek z jego udziałem to duża szansa na zejście z tego świata, przypadek z tegorocznej zimy gdzie rodzeństwo dojeżdżało do szkół , zaliczyli czołówkę z piaskarką efekt to czwórka mniej w rodzinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tico to chyba bardziej się składa jak nasz poczciwy kaszlak,

Obawiam się, że jeszcze gorzej - nie dość, że 5 drzwi, to jeszcze zazwyczaj składa się głównie z rdzy...

> jaki wypadek z udziałem tego cuda by

> nie oglądać to Tico jest zawsze zgniecioną puszką . Niestety samochód jest bardzo popularny

> jako dupowóz do pracy - szkoły 4 drzwi ułatwiaja zabieranie - zostawianie pasażerów , dość

> oszczędny , tani w utrzymaniu .

bardzo oszczędny i bardzo tani w utrzymaniu... 4-5l w przypadku tego cuda to normalne spalanie w mieście. A jak jeszcze do tego założyć gaz, to nawet motorower będzie droższy w eksploatacji.

> Niestety każdy wypadek z jego udziałem to duża szansa na zejście z tego świata, przypadek z

> tegorocznej zimy gdzie rodzeństwo dojeżdżało do szkół , zaliczyli czołówkę z piaskarką efekt

> to czwórka mniej w rodzinie

niestety... Pamiętam ten wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak ważny jest odstęp pomiędzy pojazdami.

Owszem, różne są sytuacje i pieron ognisty wie jak to było w tym przypadku ale ja zawsze gdy widzę jakiś korek przed sobą to zawczasu staram się jak jest to możliwe zwalniać tak by ten za mną jadący też się połapał, że ma zacząć zwalniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No comments

W takim samym wypadku dwa lata temu na ósemce koło Białegostoku, CR-V II wyglądał tak samo. To tez mocne auto z solidnymi podłużnicami. Kiedy Uno mi w bok wjechało poszło na złom a CR-V odjechałem o własnych siłach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tico jak tico, winę za taki stan rzeczy ponosi kierowca tira który nie wyhamował i sprasował tico o

> tył drugiego.

> Swoją drogą Tico to straszny szmelc, ale w takim przypadku chyba żaden samochód by nie pomógł.

S-klasse w 2002 r uratowało mi tyłek, ale prędkości były mniejsze, nowa wtedy eSka skróciła się przy strzale o około 1,8 m crazy.gif

pees. nawet kolor zbliżony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niekoniecznie...

> to fakt

Każde zdarzenie na drodze jest inne.

Przy podobnych warunkach jak tico każde auto będzie służyło jako strefa zgniotu. Fakt faktem że przyglądając się na zniszczenia Tira to jest nadzieja że w innych autach zostało by jeszcze z metr po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każde zdarzenie na drodze jest inne.

> Przy podobnych warunkach jak tico każde auto będzie służyło jako strefa zgniotu. Fakt faktem że

> przyglądając się na zniszczenia Tira to jest nadzieja że w innych autach zostało by jeszcze z

> metr po środku.

współczesne samochody mają strefy zgniotu z przodu i z tyłu, a pośrodku sztywny przedział pasażerski - Tico całe jest jedną strefą zgniotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tico całe jest jedną strefą zgniotu.

Z tym się zgodzę w 100%.

Co do strefy zgniotu to i owszem samochody mają strefy zgniotu, ale po przekroczeniu pewnej siły strefy się kończą i ta niby klatka zaczyna ulegać zniszczeniom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda koszmarnie, nie wiem jakim cudem kierowca Pandy praktycznie bez obrażeń

w przeciwieństwie do wypadku z Tico kierowca "sprawca" uciekał i Panda nie została w "szybie windy" tylko zrobiono z kwadratu romb, natomiast Passat trafił na pusta naczepę, a jego pasażerowie raczej byli z lewej strony i zostało im trochę przestrzeni

Pierwszego jestem pewien, natomiast Passata obstawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tico to zadaszony fotel.

W kwietniu Pani tico wjechała mi w tył. Wcześniej panda uderzyła w tył tico. Porównajcie sobie uszkodzenia lacetti i tico. Dodam że w tico złamały się fotele i przestały zamykać drzwi (cała buda się skrzywiła).

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20 ton to on waży na pusto, jak bierze 33 palety to może ważyć 42tony(jeśli nie jest przeładowany).

> Pozdrawiam BAS

Na pusto waży troszkę mniej, ale to nie zmienia faktu, że przy konstrukcja tico jest wyjątkowo słaba, do tego większość egzemplarzy korozja zdążyła już troszkę odchudzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to fakt. Ale konstrukcja, masa i wielkość auta również mają znaczenie - Z Tico przy słabszym

> uderzeniu zrobiła się kostka blachy, Passat wjechał pod naczepę zostawiając miejsce na

> przeżycie na pasażerów.

no 90% naczepa była pusta, nie wierzę że pasek dźwignął by kilkadziesiąt ton hmm.gif

tu dość głośny przypadek z siewierza crazy.gif

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,T...,wiadomosc.html

jak widać małe są szanse na wyjście cało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tico to zadaszony fotel.

> W kwietniu Pani tico wjechała mi w tył. Wcześniej panda uderzyła w tył tico. Porównajcie sobie

> uszkodzenia lacetti i tico. Dodam że w tico złamały się fotele i przestały zamykać drzwi (cała

> buda się skrzywiła).

> KLIK

pytanie czy jakbyś Ty wlanął w tył tikacza sytuacja nie była by odwrotna ?

akurat zaliczyłem kilka strzałów w tył i zawsze ten który wali przodem ma większe obrażenia

wynika to z faktu że auto nurkuje i całe uderzenie przyjmuje na pas przedni/maskę

zobacz że panda też nie wygląda ciekawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawda, na 20 ton nie ma mocnych.

> Wiele lat temu w mojej miejscowości tir podobnie rozjechał ibizę czy cordobę - wjechał w korek pod

> światłami.

Oj nie mów że to z tego zdarzenia można było, właśnie ładnych parę lat temu, zobaczyć drastyczne zdjęcia w necie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc po uszkodzeniach TIRa, który najechał na Tico (nawet nie dotknął naczepy poprzednika) śmiem

> twierdzić, że gdyby jechali współczesnym autem to przeżyliby bez poważniejszych obrażeń.

Niestety zauważyłem dziwny trend u kierowców takich zestawów, jechania dosłownie kilka metrów za poprzedzającym go samochodem, jeżeli ten jedzie wolniej. Przeważnie jest tak w terenach zabudowanych, gdzie mobiliki-debilki z ciężarówek wiedzą, że mogą grzać na odcięciu, a ktoś im drogę blokuje. Jestem zdania, że każda ciężarówka powinna mieć zamontowaną kamerę tak samo zaplombowaną i legalizowaną jak tachograf i te nagrania powinny być przeglądane przez Policję przy jakichkolwiek zdarzeniach drogowych. Wtedy sprawa jest jasna czy był wymagany przepisami dystans, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwnie to wygląda. Współczesne, europejskie ciężarówki to nie są te trucki co w "Mistrz kierownicy ucieka" albo "Konwój". Są delikatne, mają strefy zgniotu z przodu a wszelkie zderzaki, atrapy, osłony są z plastiku. To aż niemożliwe, żeby MAN tak zgniótł Tico przy tym pozostając nienaruszonym.

366345_1_org_PkwLkwUnfallB35.2.1_03.06.2011..jpg

lkw-unfall.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to fakt. Ale konstrukcja, masa i wielkość auta również mają znaczenie - Z Tico przy słabszym

> uderzeniu zrobiła się kostka blachy, Passat wjechał pod naczepę zostawiając miejsce na

> przeżycie na pasażerów.

Oczywiście wziąłeś symulator za grube pieniądze, wprowadziłeś do niego pierdylion danych i na podstawie zarąbiście skomplikowanych wzorów przeprowadziłeś symulację? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście wziąłeś symulator za grube pieniądze, wprowadziłeś do niego pierdylion danych i na

> podstawie zarąbiście skomplikowanych wzorów przeprowadziłeś symulację?

Czyli twierdzisz, że strefy zgniotu, masa i konstrukcja auta nie mają żadnego znaczenia podczas wypadku? ok.gif To w takim razie po co te wszystkie poduszki i wzmocnienia w autach - to tyle waży... i tyle paliwa więcej trzeba zużyć, żeby to napędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli twierdzisz, że strefy zgniotu, masa i konstrukcja auta nie mają żadnego znaczenia podczas

> wypadku? To w takim razie po co te wszystkie poduszki i wzmocnienia w autach - to tyle

> waży... i tyle paliwa więcej trzeba zużyć, żeby to napędzić.

Mają znaczenie ale zgniecie - nie zgniecie, przeżyje - nie przeżyje możemy sobie dywagować bez końca. clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają znaczenie ale zgniecie - nie zgniecie, przeżyje - nie przeżyje możemy sobie dywagować bez

> końca.

no i? Przy takim podejściu możemy zamknąć forum lub ewentualnie ograniczyć się tylko do odpowiedzi na pytania typu: "Jak wymienić lewą żarówkę w Megane II?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel kiedyś mi opowiadał że targał z kimś gołą kastę malucha ale żeby ją wydobyć musiał przenieść

> też kastę tico. Mówił ze tico była lżejsza

W sumie nic dziwnego... Maluch (nowszy) ważył 645kg, Tico 615-650 w zależności od źródła danych i wersji. A Tico miało pięcioro drzwi (bo jak rozumiem kasta, to goła "skorupa" nadwozia bez ruchomych części, wyposażenia i silnika?) - więc więcej blachy "odpadło"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety zauważyłem dziwny trend u kierowców takich zestawów, jechania dosłownie kilka metrów za

> poprzedzającym go samochodem, jeżeli ten jedzie wolniej. Przeważnie jest tak w terenach

> zabudowanych, gdzie mobiliki-debilki z ciężarówek wiedzą, że mogą grzać na odcięciu, a ktoś im

> drogę blokuje. Jestem zdania, że każda ciężarówka powinna mieć zamontowaną kamerę tak samo

> zaplombowaną i legalizowaną jak tachograf i te nagrania powinny być przeglądane przez Policję

> przy jakichkolwiek zdarzeniach drogowych. Wtedy sprawa jest jasna czy był wymagany przepisami

> dystans, czy nie.

Dokładnie, a kierowca jadący 70-80 na możliwej 90-tce jest obmrugany światłami i obtrąbiony przy wyprzedzaniu. Oczywiście jazda na zderzaku non stop w celu pogonienia marudera no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No comments

> tvn

Samochód samochodem, ale jak 40 ton walnie w drugie 40 ton to wiele nie zwojujesz. Jeden z naszych przedstawicieli jechał Astrą II i dostał się pomiędzy 2 tiry. Samochód uległ znacznemu skróceniu, może nie aż tak jak ten Tico, ale Człowiek zginął na miejscu. Strach jechać miedzy dwoma TIR-ami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.