Skocz do zawartości

TSI pod obciążeniem, czyli autostrada i ogień.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Żre albo i nie, oceńcie sami.

Piszę informacyjnie, bo wiele osób pyta, a odpowiedzi są skrajne i dziwne grinser006.gif

Była okazja sprawdzić, choć nie tak jak chciałem, bo był za duży ruch.

Proszę tylko nie robić kolejnej zadymy ok.gif

I nie pisać, że Fabia jest lekka, bo wązy tyle co Octavia III, a współczynnik cx ma raczej nieciekawy.

Czy to będzie Fabia, czy Golf, Octavia to zmieści się w błędzie statystycznym.

Fabia RS 1.4 TSI 180 KM

Masa własna: 1243 kg + 2 os. + bagaż.

Średnie katalogowe: 6,2 l (aktualne TSI 140 KM ma o litr mniej ok.gif)

Klima na AUTO.

Prędkości licznikowe.

Licznik zawyżą 5% względem GPS.

Spalanie z kompa jest wiarygodne, wielokrotnie sprawdzone przy dystrybutorze.

Różnice są rzędu +/- 0,1l.

Natomiast podane średnie są wg. GPS. (tzn. wg, kompa, ale komp w tym przypadku nie kłamie)

1. Tempomat 180 km/h

Nie dało się jechać tak, bo był właśnie za duży ruch.

Natomiast trafiłą sie opcja druga, podłączyłem się pod Audi A6 3.0 TDI

i lecieliśmy w przedziale 180-220 + kilka hamowań do ok. 100-120 i z powrotem ogień.

Odcinek: 50 km

Średnia prędkość: 169 km/h (czyli licznikowe ok. 177 km/h)

Średnie spalanie: 12,2 l

Jazda była trochę szarpana, gdyby nie musieć hamować hamulcem do tych 100-120, tylko zwalniać "silnikiem"

to wynik byłby poniżej 12 l.

Chwilowa jazda na tempo. 180 km/h pokazywała ok. 11,5 litra

2. Nie kasowałem poprzedniego spalania, jechałem dalej.

Przestałem wskakiwać na 180+

Odcinek: 50 km + 42 km

Średnia prędkość: 155 km/h (licznikowe ok. 162 km/h)

Średnie spalanie: 10,6 l

3. Dalej nie kasowałem i jechałem +/- przepisowo 90-120-150 km/h - remonty, ograniczenia, free.

Odcinek: 92 km + 271 km

Średnia prędkość: 130 km/h (czyli licznikowe ok. 136 km/h)

Średnie spalanie: 8,5 l

4. Całość od wyjazdu z domu.

Czyli 100 km normalnych dróg + autostrady PL ok. 100 km + autobany zachodnie.

Duży ruch, jazda szarpana dość, dużo remontów (mam wrażenie, że całe Niemcy są w remoncie), 2 korki po 15 minut, kilka mniejszych i postoje.

Jazda w przedziale 60-220 km/h. (max. 235 km/h)

Głównie 120-160 km/h.

Ogólnie cały czas lewy pas, ale ruch był bardzo duży i remontów naście.

Odcinek: 1212 km

Średnia prędkość: 107 km/h (czyli licznikowe ok. 112 km/h)

Średnie spalanie: 7,4 l

Jadąc na tempo 135-140 km/h licznikowe (non stop bez hamowania), można uzyskać ok. 7,2-7,5 l ale to prawie laboratorium,

choć 2 lata temu ponad 100 km tak przejechałem.

-------------------------------------------------------

I tak to mniej więcej wygląda zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO bardzo ładnie ok.gif

moje byłe TDI'ki nie były chyba tak oszczędne grinser006.gif

dla porównania:

wczoraj swoją hondą (accord tourer 2.4 AT 190km i 1650kg? hmm.gif)

3 osoby+ pełen bagażnik,o ile znaczenie mają koła- 235/40/18 zlosnik.gif 530km - 5h co daje średnia prędkość uzyskana na tym odcinku 106km/h zlosnik.gif (tempomat +-140km/h minus różne zwężki, remonty, miejscowości, kilka razy światła) - spalanie równe 10L/100km,

tydzień temu ta sama trasa, prędkość średnia 100km/h i spalanie też równo 10L/100km grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

1.6 TDi na trasie Olszyna Stuttgard przy pelnym ogniu wziela 6,9

Tylko tam pelny ogien to 190 wg gps. Naturalnie bylo miejscami wolniej bo byly ograniczenia.

1.4 16v przy pelnym ogniu (184 max) zre troche ponizej 10..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko fajni tylko

> jestem ciekaw jak te silniki beda wygladac po kilku latach i kilku set tysiacach km przejechanych

Będzie dobrze, zresztą już są TSI co mają po 300-500 kkm i jeżdżą.

Przecież od 2005 roku już latają w Golfach i od 2006 w Touranach ok.gif

Przytnij cytat ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos i tak przekonania nie mam co pojemnosc to pojemnosc

I dobrze, nie mogą same TSI jeździć, bo by nudno było ok.gif

Ja najchętniej bym jeszcze LPG do tego szajsu włożył,

ale na tą chwile temat nieopłacalny ekonomicznie zlosnik.gif

> a co do cytatu juz mnie ktos uprzedzil

Byłem pierwszy foch.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dobrze, nie mogą same TSI jeździć, bo by nudno było

> Ja najchętniej bym jeszcze LPG do tego szajsu włożył,

> ale na tą chwile temat nieopłacalny ekonomicznie

> Byłem pierwszy

ponoc juz sa instalacje do nich ale drogie strasznie,trzeba odczekac pare lat az stanieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle pala TDI Oczywiscie tylko wg wlascicieli.

A z czego śmiech?

Przejechałem się kiedyś moją Fabią TDI do Chorwacji. Spalanie od drzwi do drzwi (Warszawa-Ursus -> okolica Zadaru) było 5,3 l /100 km.

W odwrotną stronę tyle samo.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z czego śmiech?

> Przejechałem się kiedyś moją Fabią TDI do Chorwacji. Spalanie od drzwi do drzwi (Warszawa-Ursus -W

> odwrotną stronę tyle samo.

> mar00ha

Byłem Toledo TDI na Litwie. Spalanie 4,8 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem szczerze, że wynik niewiele mniejszy od tego jaki miałem w siebie w sporo starszym i sporo większym silniku turbo.

98km zrobione ze średnią prędkością blisko 170kmh (dane z GPS i zapisu ścieżki max 220 i min 91) dało zuzycie na poziomie 16,2. Jazda maksymalnie agresywna bez jakichkolwiek prób oszczędzania, czesto ciągnięcie na niskich biegach do końca lub trzymanie na niskich biegach.

Niestety, duzy ruch nie pozwolił zrobić tego tak jak chciałem czyli cały ponad +180kmh. Przymierzam się do kolejnej próby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odcinek: 1212 km

> Średnia prędkość: 107 km/h (czyli licznikowe ok. 112 km/h)

> Średnie spalanie: 7,4 l

Spoko wynik. Ja wracając z Chorwacji zza Makarskiej do granicy z Polską miałem średnią V 110km/h a spalanie na kompie chyba 6.5l/100km Bravo 1.6MJ 105km. Max to 160km/h licznikowe więc realne ze 150km/h więcej się bałem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiem szczerze, że wynik niewiele mniejszy od tego jaki miałem w siebie w sporo starszym i

> sporo większym silniku turbo.

> 98km zrobione ze średnią prędkością blisko 170kmh (dane z GPS i zapisu ścieżki max 220 i min 91)

> dało zuzycie na poziomie 16,2. Jazda maksymalnie agresywna bez jakichkolwiek prób

> oszczędzania, czesto ciągnięcie na niskich biegach do końca lub trzymanie na niskich biegach.

Czyli warunki i jazda bardzo podobna, ale 12,2, a 16,2 to nie jest mała różnica IMHO.

To jest o 1/3 więcej.

Ale nie o tym wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim trybie T-Jet 150 w Bravo wciąga około litra więcej.

> Przy 120km/h na tempomacie mam tyle co Ty powyżej .

NB jest większe, ma szersze opony a to nie jest bez znaczenia. Zimą na 195/65/15 w stosunku do 225/45/17 bardzo niskie 6l robi mój t-jet już bez wysiłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli warunki i jazda bardzo podobna, ale 12,2, a 16,2 to nie jest mała różnica IMHO.

> To jest o 1/3 więcej.

Moim zdaniem jest mała uwzględniając technologiczna przepaść jaka dzieli obie jednostki. Ośmielę się wysnuć teorię, że zapewne przy tej prędkości oba samochody potrzebowały podobną ilość KM i staądpodobne spalanie.

> Ale nie o tym wątek.

Wiem. Zwyczajnie mi sie przypomniało, że swego czasu też cos takiego sprwdzałem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem jest mała uwzględniając technologiczna przepaść jaka dzieli obie jednostki. Ośmielę

> się wysnuć teorię, że zapewne przy tej prędkości oba samochody potrzebowały podobną ilość KM i

> staądpodobne spalanie.

Dla mnie 1/3 to nie jest mało.

Zarabiać 1220 zł, a 1620 zł to jednak jest różnica ok.gif

> Wiem. Zwyczajnie mi sie przypomniało, że swego czasu też cos takiego sprawdzałem

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żre albo i nie, oceńcie sami.

Pali bardzo mało. ok.gif

Podobny mocowo diesel palił mi mniej więcej tyle samo.

Auto było cięższe, ale przy tych prędkościach i austostradzie, to raczej opór aerodynamiczny wpływa na spalanie, a nie masa.

Dam przykład dzisiejszego przejazdu Mitubaksu. Trasa 2x 115km. 5km miasta bez korków, 90km autostrady przejechanej na tempomacie 110km/h i 20km dróg lokalnych, czasem poprzecinanych wioskami i ze dwa skrzyżowania z postojem.

W jedną stronę wyszło 6,8, w drugą 7,2 (jechała żona i bez tempomatu, momentami w okolicach 130km/h).

Jak widać jazda znacznie wolniejsza, a wynik wychodzi podobny.

Aż trudno uwierzyć (nie to żebym zarzucał kłamstwo, zwyczajnie jest to bardzo mało jak na silnik benzynowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NB jest większe, ma szersze opony a to nie jest bez znaczenia. Zimą na 195/65/15 w stosunku do

> 225/45/17 bardzo niskie 6l robi mój t-jet już bez wysiłku.

Kiedys udalo mi sie zrobic na dystansie 20km 5.9l. Tempomat byl ustawiony na 95km/h i tak sie toczylem po dwupasmowce. Nigdy nie widzialem na zegarach nizszego wyniku :-). Srednie z ostatnich 30tu kilku kkmow to 8.85l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie cały czas lewy pas, ale ruch był bardzo duży i remontów naście.

Ten wątek bardziej wygląda mi na taki pod tytułem: "Paczcie, jak szybko jechałem"

> Odcinek: 1212 km

> Średnia prędkość: 107 km/h (czyli licznikowe ok. 112 km/h)

> Średnie spalanie: 7,4 l

Nie widzę żadnego odstępstwa od aut z silnikami n/a sprzed prawie dwóch dekad.

Twoja średnia prędkość nie powala po tym jak co najmniej 10% trasy jechałeś w okolicach 200, a reszta to przeważnie autostrady. Dla porównania: Fiat Marea 1.6 16V, masa własna 1230km + dwie osoby i sporo bagażu, czyli podobnie, jak u Ciebie, przejazd z okolic Kempten na południu Niemiec do Słupska wynosił 1270 km, czas podróży 12 godzin, 4 tankowania po drodze, plus piąty postój na siusiu, co daje nam czas jazdy 11 godzin i średnią prędkość 115km/h. Chciałbym zauważyć, że podczas całej podróży ani razu nie przekroczyłem 150 km/h i też było trochę remontów, a ostatnie 350km było jechane po drodze dwukierunkowej z przejazdem przez Koszalin i Sławno (wtedy całe miasto na 40km/h). Tutaj masz spalanie z tej trasy, patrz na tankowanie 26.07-27.07, bo zacząłem jechać jednego dnia, a skończyłem drugiego. 8,9/100 lpg i klima też często włączona.

Inne auto, Fiat Stilo 1.6 16V, 3700km Gdynia-Vodice (Chorwacja)- Gdynia, średnia prędkość 100 km/h i może ze trzy razy przekroczyłem 130km/h na chwilę. Ogólnie większość trasy to przedział prędkości 120-130, samo szukanie miejsca parkingowego przez 1,5 godziny w Zadarze zbiło mi średnią do 100. Średnie spalanie z całego dystansu liczone z dystrybutora to 8,4/100 lpg plus 15-18 litrów benzyny.

W pierwszym przypadku mam średnią prędkość wyższą od Twojej, w drugim trochę niższą, a spalanie proporcjonalnie zbliżone, z tym że zauważ, że to silniki konstrukcyjnie z 95roku i podobno paliwożerne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten wątek bardziej wygląda mi na taki pod tytułem: "Paczcie, jak szybko jechałem"

To bardzo źle Ci wygląda oslabiony.gif

Ten wątek jest odpowiedzią na wieczne dyskusje na temat spalania TSI i braku informacji jak zachowa się przy dużych prędkościach itd.

Zresztą zainteresowani więdzą o co chodzi.

BTW. Można pojechać szybciej tylko po co.

Zresztą jazda powyżej 140 km/h jest nieuzasadniona ekonomicznie, szczególnie przy dużym natężeniu ruchu ok.gif

Zysk czasowy mały, a paliwa schodzi dużo.

> Nie widzę żadnego odstępstwa od aut z silnikami n/a sprzed prawie dwóch dekad.

Ja widzę takie, że od 80-120 km/h jest ok 4 s. ok.gif, a pali tyle samo co słabe n/a.

A że n/a spali podobnie to żadna nowość.

> Twoja średnia prędkość nie powala po tym jak co najmniej 10% trasy jechałeś w okolicach 200, a

> reszta to przeważnie autostrady.

I teraz się zastanów dlaczego nie powala tym bardziej, że przez jakieś 200 km miałem 180+.

To nie był konkurs, najwyższa średnia przy najniższym spalaniu tylko dane z jednej konkretnej trasy, którą starałem się skrótowo ale rzetelnie opisać.

Można zrobić średnią w okolicy 125 km/h przy spalaniu rzędu 7l jak i 10 litrów.

Styl jazdy, natężenie ruchu itp. itd.

Nie chcę porównyłem tego spalania ani do diesla, ani do n/a, ani do hybrydy,

tylko przedstawiłem konkretne dane, konkretnego auta z konkretnej trasy ok.gif

I przykładowo Ty stwierdzisz, że wolisz swoje n/a bo jest dla Ciebie lepsze ok.gif

A ja wolę TSI, bo przy dużo większej mocy i elastyczności pali tyle samo co n/a ok.gif

Wszyscy szcześliwi amen old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bardzo źle Ci wygląda

> Ten wątek jest odpowiedzią na wieczne dyskusje na temat spalania TSI i braku informacji jak zachowa

> się przy dużych prędkościach itd.

> Zresztą zainteresowani więdzą o co chodzi.

wiedzą, wiedzą zlosnik.gif ale do mojego tdi nie porównam bo 220km/h nie pojedzie

bardzo fajny wynik ok.gif w dalsze dyskusje się nie wdajemy, już wszystko zostało napisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast trafiłą sie opcja druga, podłączyłem się pod Audi A6 3.0 TDI

> i lecieliśmy w przedziale 180-220 + kilka hamowań do ok. 100-120 i z powrotem ogień.

> Odcinek: 50 km

> Średnia prędkość: 169 km/h (czyli licznikowe ok. 177 km/h)

> Średnie spalanie: 12,2 l

Ceed co prawda tylko 115KM diesel Panie przy takiej predkosci co prawda tylko do 190km/h ma 12-16l. Tempomatu nie mam wiec reguluje noga.

> 2. Nie kasowałem poprzedniego spalania, jechałem dalej.

> Przestałem wskakiwać na 180+

> Odcinek: 50 km + 42 km

> Średnia prędkość: 155 km/h (licznikowe ok. 162 km/h)

> Średnie spalanie: 10,6 l

Tu widze wieksza roznice bo 7l.

> 3. Dalej nie kasowałem i jechałem +/- przepisowo 90-120-150 km/h - remonty, ograniczenia, free.

> Odcinek: 92 km + 271 km

> Średnia prędkość: 130 km/h (czyli licznikowe ok. 136 km/h)

> Średnie spalanie: 8,5 l

6,5.

> Odcinek: 1212 km

> Średnia prędkość: 107 km/h (czyli licznikowe ok. 112 km/h)

> Średnie spalanie: 7,4 l

Z takiej trasy mialem 6,1.

> I tak to mniej więcej wygląda

Czyli samochod bez mala z 2x wieksza moca a spalanie tak na prawde mniejsze. Przy Vmax masz duzo mniejsze ale i predkosc wieksza. Srednie spalanie masz wieksze o 1l. Czyli wniosek jest jeden. TSI jest bardzo ekonomiczne. A moj ceed pali wiecej poniewaz zeby jechac dynamicznie trzeba cisnac bo KM malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autostrady, gdzie się dało, starałem się lecieć ok. 150 km/h

> mar00ha

ja teraz zrobiłem 4000km do chorwacji i z powrotem i gdzie się dało starałem się jechać 150km/h tak jak Ty, ale średnią z wyjazdu mam 88km/h co i tak nie jest źle biorąc pod uwagę to że jechałem w tym prawie 2x cała Polskę. Natomiast nijak się to ma do spalania przy średniej 150km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żre albo i nie, oceńcie sami.

To nie ma znaczenia. Wszyscy wiedzą, że za chwilę łańcuch rozrządu się zerwie, a jak już to naprawisz to za dwie chwilę tłoki spłyną, następnie padnie turbina, a później wtryski, na koniec spalą się żarówki stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z czego śmiech?

> Przejechałem się kiedyś moją Fabią TDI do Chorwacji. Spalanie od drzwi do drzwi (Warszawa-Ursus -W

> odwrotną stronę tyle samo.

Ale nie miałeś chyba średniej 160km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO bardzo ładnie

> moje byłe TDI'ki nie były chyba tak oszczędne

> dla porównania:

> wczoraj swoją hondą (accord tourer 2.4 AT 190km i 1650kg? )

> 3 osoby+ pełen bagażnik,o ile znaczenie mają koła- 235/40/18 530km - 5h co daje średnia prędkość

> uzyskana na tym odcinku 106km/h (tempomat +-140km/h minus różne zwężki, remonty,

> miejscowości, kilka razy światła) - spalanie równe 10L/100km,

> tydzień temu ta sama trasa, prędkość średnia 100km/h i spalanie też równo 10L/100km

duzo pali

jadac 150gps caly czas powinna sie meiscic w 8-9, no chyba, ze ten automat jest do bani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.