Skocz do zawartości

Dlaczego w takim silniku można tak rzadko zmieniać olej?


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

engine_dd16.jpg

http://www.demanddetroit.com/parts-service/supportbymodel/engines/dd16.aspx#maintenance

Zmiany oleju co 50 tysięcy mil (80 tys. km). Regulacja zaworów - pierwsza po 100 kkm, a potem co pół miliona mil. Jak oni to robią że olej się zmienia tak rzadko, a silnik bez problemu wytrzymuje półtora miliona kilometrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiany oleju co 50 tysięcy mil (80 tys. km). Regulacja zaworów - pierwsza po 100 kkm, a potem co

> pół miliona mil. Jak oni to robią że olej się zmienia tak rzadko, a silnik bez problemu

> wytrzymuje półtora miliona kilometrów?

Może odpowiedź jest zawarta w tych gwiazdkach na końcu:

Engine Oil & Filter Change ^*

niewiem.gif gdzie jest wyjaśnione, co to znaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem swego czasu jakiegoś busiarza i mowil ze zgodnie z zaleceniami producenta wymienia olej co 50-60 tysięcy km. Wychodziło mu coś raz na kwartal Miał zrobione pół miliona km i brak problemów z silnikiem. Jeśli się jezdzi to silnik tak nie dostaje po dupie. Pracuje w optymalnych warunkach i robi dużo km i mało godzin. Silnik to było jakieś 2,0 t diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.demanddetroit.com/parts-service/supportbymodel/engines/dd16.aspx#maintenance

> Zmiany oleju co 50 tysięcy mil (80 tys. km). Regulacja zaworów - pierwsza po 100 kkm, a potem co

> pół miliona mil. Jak oni to robią że olej się zmienia tak rzadko, a silnik bez problemu

> wytrzymuje półtora miliona kilometrów?

Bo to silnik od ciężarówki, w takim sprzęcie nie można wymagać zmiany oleju raz w miesiącu grinser006.gif

W osobowce można bez problemu wymagać częstszych zmian, klient przełomie zmianę co 10-20 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to silnik od ciężarówki, w takim sprzęcie nie można wymagać zmiany oleju raz w miesiącu

A i samego oleju wchodzi pewnie sporo więcej niż do dowolnego silnika osobówki (z viperowym 8,3L V10 włącznie). Większa ilość przyczynia się do wolniejszej degradacji jego własności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to silnik od ciężarówki, w takim sprzęcie nie można wymagać zmiany oleju raz w miesiącu

> W osobowce można bez problemu wymagać częstszych zmian, klient przełomie zmianę co 10-20 tys.

Toja bym chciał żeby prducenci osobowych też robili silniki z trwałością 1 milion mil i zmianami oleju co 50 tys. mil. Mogę dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toja bym chciał żeby prducenci osobowych też robili silniki z trwałością 1 milion mil i zmianami

> oleju co 50 tys. mil. Mogę dopłacić.

Nie będziesz miał właściwej widoczności, bo maska pójdzie z pół metra do góry. Co najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialbys mieć półbiegi w Lexusie? I rozpędzać się do setki w 25 sekund?

Już teraz mam osiem biegów = silnik pracuje jak w ciężarówce pomiędzy 1000 a 2000 obrotów i rzadko kiedy wychodzi powyżej 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile do tego silnika wlewa się oleju?

Odpowiadam sam sobie: wchodzi ok. 50 litrów.

Trzeba wlać 5 litrów aby poziom podniósł się z minimum do maksimum na bagnecie grinser006.gif To o litr więcej niż wchodzi przy wymianie do mojego tedeika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzij tak jak ciężarówka prawie non stop 90 kmh i będziesz miał takie parametry w prawie każdym

> aucie osobowym.

To prędkość wpływa żywotność silika? W mieście 90km/h to raczej maksymalne prędkości, a samochód się najbardziej niszczy.

Silniki w samochodach cięzarowych pracują na 50% swojej mocy. Np. silnik o mocy 450KM ma moc obniżoną; taki silnik smiało może pracować na 900KM, ale tym skraca się jego życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prędkość wpływa żywotność silika? W mieście 90km/h to raczej maksymalne prędkości, a samochód

> się najbardziej niszczy.

> Silniki w samochodach cięzarowych pracują na 50% swojej mocy. Np. silnik o mocy 450KM ma moc

> obniżoną; taki silnik smiało może pracować na 900KM, ale tym skraca się jego życie.

Chodzi o prace w miare jednostajna, a nie ciągle opalanie silnika i jeżdżenia na zimnym.

Zwroc uwagę ze większość aut ma średnią predkosc 20-30 km/h. Ciężarówki co najmniej dwa razy tyle. Czyli ich silnik przejeżdża w tym samym czasie dwa razy tyle kilometrów.

Ponadto jazda 90 kmh to w przypadku auta z silnikiem takim jak mam Marek obniżenie wykorzystywanej mocy do 20 procent albo i mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiadam sam sobie: wchodzi ok. 50 litrów.

> Trzeba wlać 5 litrów aby poziom podniósł się z minimum do maksimum na bagnecie To o litr więcej

> niż wchodzi przy wymianie do mojego tedeika.

U mnie wchodzi 11 litrów a muszę tak często zmieniać jak ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toja bym chciał żeby prducenci osobowych też robili silniki z trwałością 1 milion mil i zmianami

> oleju co 50 tys. mil. Mogę dopłacić.

którym swoim autem przejechałeś 100 mil ? (załapałbyś się na dwie wymiany oleju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Actrosie Mp3 pierwsza zmiana oleju po ok 100 tyś km + reg.zaworów silnika, oleju wchodzi 35l, olej to Shell 5W30 + filtry paliwa. Następne reg. zaworów co trzeci przegląd.

W nowym Actrosie Mp4 , który ma silnik zrobiony przez DetroitDiesel pierwsza wymiana po ok 120 tyś + reg zaworów później co 3 obsługę olej też Shell 5W30.

Oba silniki dzieli konstrukcyjnie ok 10lat. Interwały olejowe bardzo podobne.

Interwały olejowe dotyczą pojazdów dalekobieżnych, w "wywrotce" zmiany oleju co ok. 30tyś.

Jak widać przebieg 100tyś na oleju nie jest problemem od ok 12 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak oni to robią że olej się zmienia tak rzadko, a silnik bez problemu

> wytrzymuje półtora miliona kilometrów?

A co w nowoczesnym silniku się psuje i po jakim przebiegu? Postawię odważną tezę i niech powie, że nie mam racji.

90% nowoczesnych silników zrobi ponad milion kilometrów bo co niby miałoby się w nich popsuć jeśli będą pracowały na długich przebiegach i odpowiednim oleju. Metal nie ma z metalem kontaktu, od tego jest właśnie film olejowy.

I jeszcze sprawa oleju, olej się nie zużywa, nie zmienia właściwości itp. on się tylko zanieczyszcza. Są firmy które ten olej z ciężarówek skupują, przeciskają pod dużym ciśnieniem przez odpowiednie filtry i znowu wlewają do silnika. Jak silnik będzie miał odpowiednio wydajne filtry a najważniejsze będzie szczelny na pierścieniach, to możesz go wymieniać tak często jak olej w skrzyni biegów. Pamiętasz kiedy wymieniałeś olej w skrzyni biegów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech sa firmy ktore oferuja filtry do oleju ktore zaklada sie tylko jeden jedyny raz i nigdy sie juz ich wiecej nie wymienia. Z regoly jezdza na tym taryfe bo koszt jest spory ale mimo tego nie powala na kolana.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już teraz mam osiem biegów = silnik pracuje jak w ciężarówce pomiędzy 1000 a 2000 obrotów i rzadko

> kiedy wychodzi powyżej 2500.

Przy takich silnikach raczej sporadycznie przekracza się 1700obr. Silniki około 12l jeszcze kręci się czasem do 2000obr, ale jak jeździłęm CAT C15 (15l, 630KM), to tylko przy stromych podjazdach ciągnąłem do 1700-1800obr. Przeważnie jeździ się w zakresie 1000-1500, a przy wykożystaniu połówek można nie przekraczać 1400obr i dalej sprawnie się poruszać. Taki silnik przy 110km/h ma przeważnie troszkę poniżej 1500obr i większość swojego życia pracuje właśnie przy takich obrotach, szczególnie w Ameryce.

W praktyce wychodzi, że w wielu autach ten olej trzeba zmieniać 2 razy w roku lub częściej-poznałem chłopaków, którzy jeżdżąc w tandemie volvo vnl670 zrobili w niecałe 3 lata prawie 1 milion km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze sprawa oleju, olej się nie zużywa, nie zmienia właściwości itp. on się tylko

> zanieczyszcza. Są firmy które ten olej z ciężarówek skupują, przeciskają pod dużym ciśnieniem

> przez odpowiednie filtry i znowu wlewają do silnika. Jak silnik będzie miał odpowiednio

> wydajne filtry a najważniejsze będzie szczelny na pierścieniach, to możesz go wymieniać tak

> często jak olej w skrzyni biegów. Pamiętasz kiedy wymieniałeś olej w skrzyni biegów ?

Dlaczego zatem po wlaniu do silnika świeżego oleju i kilku upalaniach obserwuje spadek ciśnienia oleju w stosunku do tego jakie było na początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.demanddetroit.com/parts-service/supportbymodel/engines/dd16.aspx#maintenance

> Zmiany oleju co 50 tysięcy mil (80 tys. km). Regulacja zaworów - pierwsza po 100 kkm, a potem co

> pół miliona mil. Jak oni to robią że olej się zmienia tak rzadko, a silnik bez problemu

> wytrzymuje półtora miliona kilometrów?

Moze policzyli tak, ze i tak w tym czasie silnik spalintylemoleju, ze bedzie mial nowy wink.gif.

Z takiego zalozenia chyba wyszedl Opel, w Astrach 1.6 tez byl smiesznie duzy interwal, ale na trzy egzemplarze ktore mielismy w firmie i tak zaden nie dojezdza na starym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze policzyli tak, ze i tak w tym czasie silnik spalintylemoleju, ze bedzie mial nowy .

> Z takiego zalozenia chyba wyszedl Opel, w Astrach 1.6 tez byl smiesznie duzy interwal, ale na trzy

> egzemplarze ktore mielismy w firmie i tak zaden nie dojezdza na starym oleju.

15kkm chyba? to tak duzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na to auto to tak, ale o ilepamietam to bylo co 20 czy nawet co 30kkm

Astra II 1.4 90KM, rocznik 2007, instrukcja obsługi: wymiana oleju co 30kkm (albo co 35kkm o ile pamiętam), stosując jakiś tam olej LongLife. Po 20kkm olej był taką breją że i tak wymieniliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra II 1.4 90KM, rocznik 2007, instrukcja obsługi: wymiana oleju co 30kkm (albo co 35kkm o ile

> pamiętam), stosując jakiś tam olej LongLife. Po 20kkm olej był taką breją że i tak

> wymieniliśmy.

Ja w Astrze II mimo zaleceń co 30, zmieniałem olej co 15kkm ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy oczyszczania oleju w ciężarówkach to inna bajka ... to kilka filtrów z granulatami a co do samej konstrukcji to Volvo F-12 z przebiegiem 3 milionów kilometrów nie miało nawet śladów na cylindrach ... ale kto zapłaci za silnik który wytrzyma miliony km w autach osobowych... ty masz kupić auto i po 200 tys km kupić następne a nie robić nim 3 miliony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Systemy oczyszczania oleju w ciężarówkach to inna bajka ... to kilka filtrów z granulatami a co do

> samej konstrukcji to Volvo F-12 z przebiegiem 3 milionów kilometrów nie miało nawet śladów na

> cylindrach ... ale kto zapłaci za silnik który wytrzyma miliony km w autach osobowych... ty

> masz kupić auto i po 200 tys km kupić następne a nie robić nim 3 miliony ...

Otóż to. Bez problemu mozna zrobić silnik w aucie osobowym, który przejedzie milion km z wymianą oleju nawet co 100 kkm. Tylko po co? Kto zapłaci więcej (a takie rozwiązania muszą być droższe), żeby zrobic dobrze trzeciemu/czwratemu właścicielowi? Nowe auto zmienia właściciela po 150/200 kkm i jest absolutnie bezproblemowe dla pierwszego właściciela i o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra II 1.4 90KM, rocznik 2007, instrukcja obsługi: wymiana oleju co 30kkm (albo co 35kkm o ile

> pamiętam), stosując jakiś tam olej LongLife. Po 20kkm olej był taką breją że i tak

> wymieniliśmy.

dobrze, że w ogóle był grinser006.gif, w firmowych Astrach ilekroć gdzieś chciałem pojechać to albo olejenie paliło się po odpaleniu silnika albo zapalało się na zakrętach w garażu grinser006.gif. Było tak w każdej z trzech sztuk, już kilka miesięcy po kupnie. Niestety byłem jeden z nielicznych który oto dbał, kupował olej i dolewał oslabiony.gif. Także w takich przypadkach wierzę, że oleju można nie zmieniać nawet i 50kkm bo i tak jest co chwila nowy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.