Skocz do zawartości

Auto do pracy do 4000pln -następca punto


BOGUS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miało iść na HP jednak chciałbym cokolwiek merytorycznie zlosnik.gif

Otóż punto po kolizji idzie na złom a ja potrzebuję auta do dojeżdżania do pracy. do pracy mam ok. 8,5 km w jedną stronę a z racji tego że pracuję na zmiany to skuter i rower odpadają. Budżet to ok. 4000pln - im taniej tym lepiej cool.gif . Autkiem czasem będą jeździć dzieci. Przebieg roczny to ok 7000km.

Myślę o lanosie z gazem albo czymś typu twingo I, corsa, punto - niechętnie, itp.

doradzicie, plusy i minusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dobrze Ci się jeździło punto to szukałbym właśnie tego modelu. Jesli chcesz coś zmienić to

> bardziej szukaj po stanie technicznym auta niż po marce

miałem kolejno 3 punta mk1 zlosnik.gif , są to niezłe autka ale chcę odmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Miało iść na HP jednak chciałbym cokolwiek merytorycznie

> Otóż punto po kolizji idzie na złom a ja potrzebuję auta do dojeżdżania do pracy. do pracy mam ok.

> 8,5 km w jedną stronę a z racji tego że pracuję na zmiany to skuter i rower odpadają. Budżet

> to ok. 4000pln - im taniej tym lepiej . Autkiem czasem będą jeździć dzieci. Przebieg roczny

> to ok 7000km.

> Myślę o lanosie z gazem albo czymś typu twingo I, corsa, punto - niechętnie, itp.

> doradzicie, plusy i minusy?

Szukaj Lanosa. Był w rodzinie, ale bez gazu, przejeździł do przebiegu 267kkm. Jednak gdybyś podniósł budżet do 5-5,5k zł to poleciłbym Ci Kię Rio. Rodzice mają taką prawie 11 lat, nic poważnego się z nią nie działo, oprócz rudej która wylazła. Dzieli część podzespołów z Mazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podoba mi się

> jakieś typowe usterki?

Raczej nie.

Zresztą, przy tym budżecie to wiesz. Miałem 2,5 roku Palio, kompletnie bezawaryjne (no, prawie bo pękł alternator), to powinno być podobnie awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie dojazdy kupiłem mulher.gif za 2500zł, na nauczenie się jazdy, Daihatsu Cuore 1.0 1999 z autentycznym przebiegiem 68Mm. Jeździ codziennie 50km. Zrobiła już 30Mm bezawaryjnie. Tylko paliwo i wymiany płynów ustrojowych. Zużycie paliwa 4,5l100km. 2l. oleju co 15Mm. Jedynie ruda postępuje.

Druga mulher.gif jeździ Daihatsu Sirion 1.0 2004, również bezawaryjnie od 50Mm. Nawet ruda jeszcze nie bierze. To już jest wielkości Punto ale w budżecie trudno się będzie zmieścić.

Są tez bardziej: "męskie" odmiany tego auta z tym silnikiem. Daihatsu YRV. Jeśli nie zależy Ci na maksymalnej oszczędności to są też z 1.3 Yaris-a. Również w Sirionie.

Tylko, że i tak nie zaryzykujesz, więc po co ja to piszę?

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na takie dojazdy kupiłem za 2500zł, na nauczenie się jazdy, Daihatsu Cuore 1.0 1999 z autentycznym

> przebiegiem 68Mm.

Jednostka długości-Mile morskie? wink.gif Daihatsu może i nie są złe samochody, ale w tej cenie można kupić coś bardziej znanego, rdzewiejącego równie szybko, a do czego jest więcej elementów blaszanych.

Lanos do 4 tys zdaje się nie mieć zbytnio konkurencji w postaci jakość/wielkość/koszty utrzymania. Tylko koniecznie z gazem, z którym z resztą się lubi. Jeszcze astra I ale tu blacharsko sporo gorzej. Samochodami typu punto, clio,micra jeździ się po prostu gorzej, choćby nawet na śliskim zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na takie dojazdy kupiłem za 2500zł, na nauczenie się jazdy, Daihatsu Cuore 1.0 1999 z autentycznym

> przebiegiem 68Mm. Jeździ codziennie 50km. Zrobiła już 30Mm bezawaryjnie. Tylko paliwo i

> wymiany płynów ustrojowych. Zużycie paliwa 4,5l100km. 2l. oleju co 15Mm. Jedynie ruda

> postępuje.

> Druga jeździ Daihatsu Sirion 1.0 2004, również bezawaryjnie od 50Mm. Nawet ruda jeszcze nie

> bierze. To już jest wielkości Punto ale w budżecie trudno się będzie zmieścić.

> Są tez bardziej: "męskie" odmiany tego auta z tym silnikiem. Daihatsu YRV. Jeśli nie zależy Ci na

> maksymalnej oszczędności to są też z 1.3 Yaris-a. Również w Sirionie.

> Tylko, że i tak nie zaryzykujesz, więc po co ja to piszę?

poka foto co to za wynalazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cuore, Sirion, YRV:

Swoją drogą one podstawowe klamoty w stylu zawieszenie, hamulce, filtry mają dedykowane czy pasują od czegoś?W 1.3 filtry od toyki a pozostałe?

Żeby to robili w ocynku to by nawet miało sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swoją drogą one podstawowe klamoty w stylu zawieszenie, hamulce, filtry mają dedykowane czy pasują

> od czegoś?W 1.3 filtry od toyki a pozostałe?

> Żeby to robili w ocynku to by nawet miało sens...

Zawieszenie własne, hamulce dzielone z innymi autami, filtry w zależności od modelu. Sirion i YRV cynkowane. Cuore nie wiem.

Z tym, że ten ocynk jak to w Toyocie. słabo położony. Potrafi korodować od wewnątrz tak, że ruda jest pomiędzy dwiema, błyszczącymi warstwami ocynku. wink.gif

Ogólnie wszystkie części eksploatacyjne dostępne w sieciówkach i internecie od ręki. Hamulce na mieście. Zawieszenie i jakieś dedykowane, blacharskie itp z demontażu.

Jak na razie jedyną częścią, która musiałem do nich kupić był czujnik wyjściowy skrzyni AT do YRV. Przegnił styk w złączu. Musiało być kiedyś zalane i zamknięte (jest hermetyczne). Działał ale wolałem dmuchać na zimne.

Co ciekawe to element wspólny z większością aut GM, Mitsubishi, Hyundai. Cena nowego w Polsce 450zł. Używki, podróbki 120zł. Sprowadziłem nówkę, oryginał Daihatsu, z ZEA w sumie za 60zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawieszenie własne, hamulce dzielone z innymi autami, filtry w zależności od modelu. Sirion i YRV

> cynkowane. Cuore nie wiem.

> Z tym, że ten ocynk jak to w Toyocie. słabo położony. Potrafi korodować od wewnątrz tak, że ruda

> jest pomiędzy dwiema, błyszczącymi warstwami ocynku.

> Ogólnie wszystkie części eksploatacyjne dostępne w sieciówkach i internecie od ręki. Hamulce na

> mieście. Zawieszenie i jakieś dedykowane, blacharskie itp z demontażu.

> Jak na razie jedyną częścią, która musiałem do nich kupić był czujnik wyjściowy skrzyni AT do YRV.

> Przegnił styk w złączu. Musiało być kiedyś zalane i zamknięte (jest hermetyczne). Działał ale

> wolałem dmuchać na zimne.

> Co ciekawe to element wspólny z większością aut GM, Mitsubishi, Hyundai. Cena nowego w Polsce

> 450zł. Używki, podróbki 120zł. Sprowadziłem nówkę, oryginał Daihatsu, z ZEA w sumie za 60zł.

Tak patrzę, że nowsze siriony były 4x4, ja pikolę fajna sprawa, szczególnie dla tych co mieszkają na uboczu. Miny współstojących na parkingu w śnieżną zimę bezcenne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Miało iść na HP jednak chciałbym cokolwiek merytorycznie

> Otóż punto po kolizji idzie na złom a ja potrzebuję auta do dojeżdżania do pracy. do pracy mam ok.

> 8,5 km w jedną stronę a z racji tego że pracuję na zmiany to skuter i rower odpadają. Budżet

> to ok. 4000pln - im taniej tym lepiej . Autkiem czasem będą jeździć dzieci. Przebieg roczny

> to ok 7000km.

> Myślę o lanosie z gazem albo czymś typu twingo I, corsa, punto - niechętnie, itp.

> doradzicie, plusy i minusy?

Brałbym Bravo MK1 1,2 16V z ostatnich wypustów. Koszta eksploatacji porównywalne jak w Punto a jednak auto poziom wyżej do tego znajdziesz z klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brałbym Bravo MK1 1,2 16V z ostatnich wypustów. Koszta eksploatacji porównywalne jak w Punto a

> jednak auto poziom wyżej do tego znajdziesz z klimą.

1,2 16V ? pad.gif

Znam 3 auta z tym silnikiem, jeden kupiony nowy z salonu. Wystarczy poczytać o wadach tego motoru. Samo auto OK, tylko nie ten silnik crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Miało iść na HP jednak chciałbym cokolwiek merytorycznie

> Otóż punto po kolizji idzie na złom a ja potrzebuję auta do dojeżdżania do pracy. do pracy mam ok.

> 8,5 km w jedną stronę a z racji tego że pracuję na zmiany to skuter i rower odpadają. Budżet

> to ok. 4000pln - im taniej tym lepiej . Autkiem czasem będą jeździć dzieci. Przebieg roczny

> to ok 7000km.

> Myślę o lanosie z gazem albo czymś typu twingo I, corsa, punto - niechętnie, itp.

> doradzicie, plusy i minusy?

saxo 1.1 1.4 i lpg, tani zakup, tanie części i nie będzie zardzewiałe, komfort jako taki tez zachowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,2 16V ?

> Znam 3 auta z tym silnikiem, jeden kupiony nowy z salonu. Wystarczy poczytać o wadach tego motoru.

> Samo auto OK, tylko nie ten silnik

Polowa CM ma powsadzane te silniki a ty mowisz ze silnik wadliwy zlosnik.gif. Ciekawe ktory wspolczesny silnik zniesie takie palowanie jak ten 1.2 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wiele samochodów, ale bardzo pozytywnie wspominam AUDI 80 B3. Poziom zabezpieczenia antykorozyjnego-nadzwyczajny. Silnik 1.8 najlepiej na monowtrysku, doskonale się sprawdza na LPG, niezły komfort jazdy. Ceny części bardzo niskie, dostęp doskonały. Budowa prosta, niezawodne, wygodne auto.

Gdyby nie wada fabryczna automatycznych 3-biegowych skrzyń,to na pewno bym miał takiego i już nie sprzedał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie.

> Zresztą, przy tym budżecie to wiesz. Miałem 2,5 roku Palio, kompletnie bezawaryjne (no, prawie bo

> pękł alternator), to powinno być podobnie awaryjne.

Miałem w domu oba auta,clio kompletnie bezobsługowe,częci łatwo dostepne i dość tanie. Palio pomimo niskiego przebiegu i regularnego serwisu płatalo figle. Do tego clio mniej rdzewieje i mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,2 16V ?

> Znam 3 auta z tym silnikiem, jeden kupiony nowy z salonu. Wystarczy poczytać o wadach tego motoru.

> Samo auto OK, tylko nie ten silnik

to szczerze, bo jam mam takowy tylko 1.4 16V i niczym mnie nie zaskoczył, nawet cewkami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciężko znaleźć, tak samo jak bez wiejskiego tjuningu. po za tym żona ma alergię na vw

skarb nie kobieta zlosnik2.gif

ja bym stawiał na lanosa z tej listy. Ale przy tej kwocie nie ograniczałbym się do szukania jednego modelu.

Jak ktoś wyżej napisał, szukaj auta w maksymalnie dobrym stanie, a potem rozważaj kwestie modelu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co powiecie na renault twingo, brzydkie to to jest ale za to przestronne, pakowne, i mało

> pali,kolega kupił córce i sobie chwali i córka i on, dał 4tys i ma panoramiczny dach,

> klime,itp.

clio przestronne? sorry ale chyba mam inną definicję przestronności. Dla mnie clio II/III jest ciasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaj nazwę auta jeszcze raz

yyy jak ja tam clio znalazłem pozostaje zagadką i dla mnie spineyes.gifhehe.gif

Twingo jest przestronne, ale w porównaniu do punto mk1 wolę punto. Miałem kilka lat temu możliwość bezpośredniego porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.