Skocz do zawartości

Stop&Go, a klimatyzacja.


zolu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam obecnie awarię przekaźnika chłodnicy, czego skutkiem jest to, że jak stanę na światłach lub w korku na dłużej niż 30 sekund to sprężarka się wyłącza i z kratek leci żar.

Miałem też wiosną okazję pojedzic nowym Golfem z systemem gaszenia silnika na postojach i tak sie zastanawiam. Jak w aucie z takim systemem jest rozwiązany problem klimatyzacji? Czy sprężarka jest zasilana z akumulatora podczas, gdy silnik jest zgaszony? Czy może silnik w ogóle nie gaśnie, gdy klimatyzacja jest włączona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem , że jak klima jest załączona to system nie działa.

Są tacy, którzy trzymają klimę na 'auto' od kupna auta. Czy w tym

przypadku system zatrzymywania silnika nie działa? Kojarzę, że kumpel

ma służbowego Focusa III i tam system musi wyłączać non stop guzikiem.

A klimę mam non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są tacy, którzy trzymają klimę na 'auto' od kupna auta. Czy w tym

> przypadku system zatrzymywania silnika nie działa? Kojarzę, że kumpel

> ma służbowego Focusa III i tam system musi wyłączać non stop guzikiem.

> A klimę mam non stop.

Może nie dotyczy to wszystkich modeli.

Osobiście uważam ten system za jeden z najgłupszych wynalazków motoryzacyjnych, na równi z czujnikami ciśnienia w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie dotyczy to wszystkich modeli.

> Osobiście uważam ten system za jeden z najgłupszych wynalazków motoryzacyjnych, na równi z

> czujnikami ciśnienia w kołach.

A to ja myślałem że czujniki ciśnienia są po prostu dodatkiem do softu

komputera - zlicza się różniceę impulsów z czujników ABS/ESP...

Ktoś montuje fizyczne czujniki ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ja myślałem że czujniki ciśnienia są po prostu dodatkiem do softu

> komputera - zlicza się różniceę impulsów z czujników ABS/ESP...

> Ktoś montuje fizyczne czujniki ciśnienia?

oczywiście - np VW zlosnik.gif

masz dokladny pomiar cisnienia, w wyższych modelach masz też pomiar temperatury wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ja myślałem że czujniki ciśnienia są po prostu dodatkiem do softu

> komputera - zlicza się różniceę impulsów z czujników ABS/ESP...

> Ktoś montuje fizyczne czujniki ciśnienia?

zdecydowanie... i potem jest problem jak ktos przeklada kola na zimowe, bo albo ma blad albo musi sobie przekodowac na drugi zestaw czujnikow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam obecnie awarię przekaźnika chłodnicy, czego skutkiem jest to, że jak stanę na światłach lub w

> korku na dłużej niż 30 sekund to sprężarka się wyłącza i z kratek leci żar.

> Miałem też wiosną okazję pojedzic nowym Golfem z systemem gaszenia silnika na postojach i tak sie

> zastanawiam. Jak w aucie z takim systemem jest rozwiązany problem klimatyzacji? Czy sprężarka

> jest zasilana z akumulatora podczas, gdy silnik jest zgaszony?

Zwykle nie. HSD (Prius i inni znajomi królika) ma sprężarkę elektryczną, ale to raczej wyjątek.

> Czy może silnik w ogóle nie gaśnie, gdy klimatyzacja jest włączona?

Silnik gaśnie, ale jeśli czynnik ogrzeje się zbyt bardzo, to znowu zostanie uruchomiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Fiacie Doblo Start&Stop. Klima ustawiona cały czas na auto. Auto się normalnie wyłączało i włączało kiedy trzeba było, czyli zawsze przy zatrzymaniu. Klima przestawała działać, po chwili z nawiewów leciało ciepłe powietrze.

Gdzieś kiedyś przeczytałem, że auta z StartStop mają specjalny skraplacz, magazynujący zimno na czas kiedy start stop ma zadziałać, ale w Doblo 2011-2014 słabo to działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem że odkąd wpadli na pomysł z czujnikami ABS, fizyczny

> czujnik ciśnienia to przeżytek, myliłem się

Zgadnij co z tych 2 poda wartość ciśnienia a co tylko jego zmianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdecydowanie... i potem jest problem jak ktos przeklada kola na zimowe, bo albo ma blad albo musi

> sobie przekodowac na drugi zestaw czujnikow

Masz dziwne doświadczenia. Po zdjęciu kół z czujnikami na chwile po odpaleniu auta pojawia sie na chwile informacja o braku czujników i tyle. Mozna wkodowac 8 sztuk wiec problem kol zimowych odpada albo przez zakup dodatkowego kompletu czujników albo możesz ich po prostu nie mieć i jeździć jakby auto ich nigdy nie miało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz dziwne doświadczenia. Po zdjęciu kół z czujnikami na chwile po odpaleniu auta pojawia sie na

> chwile informacja o braku czujników i tyle. Mozna wkodowac 8 sztuk wiec problem kol zimowych

> odpada albo przez zakup dodatkowego kompletu czujników albo możesz ich po prostu nie mieć i

> jeździć jakby auto ich nigdy nie miało.

ja tam sie nie znam wink.gif kolega ma renuara jakiegos duzego i marudzi ze mu sie jakis error pojawia i ze sie nie da drugiego kompletu wpisac wiec jezdzi przez zime z errorem wink.gif

czy ten error mu sie swieci non stop czy tylko przy starcie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam sie nie znam kolega ma renuara jakiegos duzego i marudzi ze mu sie jakis error pojawia i ze

> sie nie da drugiego kompletu wpisac wiec jezdzi przez zime z errorem

> czy ten error mu sie swieci non stop czy tylko przy starcie

Albo auto prehistoryczne albo wcisnęli mu ciemnote w serwisie zeby spadał albo dał im zarobić co pół roku na przekodowywaniu czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana wystarczy, bo normalny kierowca pilnuje wartości ciśnienia

> sam, ja raz w tygodniu, a Ty?

Normalny kierowca zamiast zasuwac na stacje patrzy na deskę rozdzielcza. Po co mam sprawdzać i pompować koła jak mam dokładna informacje o ciśnieniu zawsze?

Ty sprawdzasz raz w tygodniu, u mnie sie sprawdza cały czas. Samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalny kierowca zamiast zasuwac na stacje patrzy na deskę rozdzielcza. Po co mam sprawdzać i

> pompować koła jak mam dokładna informacje o ciśnieniu zawsze?

> Ty sprawdzasz raz w tygodniu, u mnie sie sprawdza cały czas. Samo.

OK, jak masz to sprawdzaj. Nie widzę jednak sensu w przepłacaniu

za ten bajer, podczas gdy podjechanie na stację przy okazji np. tankowania

nic mnie nie kosztuje a i komfort psychiczny większy jak zobaczą to

moje oczy - pod tym względem jestem "analogowy" czyli starej daty grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to cena czujnika w kołach i cena włączenia takiej opcji w tych opartych o czujniki obrotu są bardzo podobne. I tak zapłacisz producentowi co jego wink.gif

A cena kompletnego czujnika oryginalnego do mojego auta to jakies 170 zł. Do aut starszych czujniki nowe bez loga producenta auta (zamiennik) sporo mniej. Przy czym to jest mało awaryjne. Bateria wystarcza na jakies 8 lat a sam kominek czujnika jest wymienny. Nie taki diabeł straszny jak go malują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie dotyczy to wszystkich modeli.

> Osobiście uważam ten system za jeden z najgłupszych wynalazków motoryzacyjnych, na równi z

> czujnikami ciśnienia w kołach.

a ja uwazam ten system za genialny

do tego stopnia, ze jak czasami troche pojezdze z tym systemem i wsiadam znowu do auta bez to brak strasznie mnie denerwuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w aucie z takim systemem jest rozwiązany problem klimatyzacji? Czy sprężarka

> jest zasilana z akumulatora podczas, gdy silnik jest zgaszony? Czy może silnik w ogóle nie

> gaśnie, gdy klimatyzacja jest włączona?

Jeśli w aucie temperatura jest już utrzymana na zadanym poziomie to silnik normalnie gaśnie i uruchamia się jeśli temperatura zaczyna rosnąć (przy ostatnich upałach było to coś około 30 sekund w moim przypadku), jeśli zaś wnętrze jest nagrzane i klima jeszcze nie schłodziła do żądanego poziomu to star&stop nie wyłącza silnika.

Tak jest w moim C4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to cena czujnika w kołach i cena włączenia takiej opcji w tych opartych o

> czujniki obrotu są bardzo podobne. I tak zapłacisz producentowi co jego

Jako ciekawostka - w MB C-klasa W203 po lifcie była dodatkowo płatna opcja kontroli spadku ciśnienia. ZTCW każde auto ją miało zaimplementowane w zegrach, tylko trzeba było zaznaczyć ptaszek w kompie serwisowym no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiele "przyuczenie" czujnika w ASO?

> jak masz 2 komplety kol to robisz co 0,5 roku

> mialem czujniki i doceniam

> jednak potrafia znacznie podrozyc koszty eksploatacji

U mnie nic nie trzeba przyuczac ok.gif

Po zmianie na kola zimowe, po prostu co jakis czas pojawia sie komunikat, ze cisnienie nie jest monitorowane.

Zamiana kol letnich miejscami nie wplywa na dzialanie systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam obecnie awarię przekaźnika chłodnicy, czego skutkiem jest to, że jak stanę na światłach lub w

> korku na dłużej niż 30 sekund to sprężarka się wyłącza i z kratek leci żar.

> Miałem też wiosną okazję pojedzic nowym Golfem z systemem gaszenia silnika na postojach i tak sie

> zastanawiam. Jak w aucie z takim systemem jest rozwiązany problem klimatyzacji? Czy sprężarka

> jest zasilana z akumulatora podczas, gdy silnik jest zgaszony? Czy może silnik w ogóle nie

> gaśnie, gdy klimatyzacja jest włączona?

IMHo w kazdym aucie moze byc inaczej. W BMW, ktorym jezdzilem bylo to kiepsko rozwiazane, jak byla klima wlaczona to silnik gasl a z kratek lecialo cieple powietrze po chwili tongue.gif. Podobnie z rozgrzaniem silnika (diesel), rano, pierwsze swiatla po 300m i silnik gasnie .. To byl jeden z pierwszych systemow, moze teraz juz to poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiele "przyuczenie" czujnika w ASO?

> jak masz 2 komplety kol to robisz co 0,5 roku

> mialem czujniki i doceniam

> jednak potrafia znacznie podrozyc koszty eksploatacji

juz to raz pisalem. Mozna nauczyc 8 czujnikow wiec zmiana kol nie ma tu nic do rzeczy.

a cena... oficjalnie w aso zrobienie calosci (u mnie nie da sie 1 sztuki) to cos kolo 100 zł. Poza aso... jak ktos ma kompa i wzbudzacz to 50 zl albo zero jak robisz cos przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam obecnie awarię przekaźnika chłodnicy, czego skutkiem jest to, że jak stanę na światłach lub w

> korku na dłużej niż 30 sekund to sprężarka się wyłącza i z kratek leci żar.

> Miałem też wiosną okazję pojedzic nowym Golfem z systemem gaszenia silnika na postojach i tak sie

> zastanawiam. Jak w aucie z takim systemem jest rozwiązany problem klimatyzacji? Czy sprężarka

> jest zasilana z akumulatora podczas, gdy silnik jest zgaszony? Czy może silnik w ogóle nie

> gaśnie, gdy klimatyzacja jest włączona?

w każdym samochodzie pewnie działa trochę inaczej. Oczywiście, jak silnik jest zgaszony, to klima nie działa. W Civicu z systemem Start&Stop na przykład, mimo włączonej klimy, silnik na postoju gaśnie, ale za chwilę znowu się uruchamia sam. Podejrzewam, że są jakieś czujniki, które dbają o to, żeby temp. w kabinie nie wzrosła za bardzo i przy włączonej klimie silnik zostanie uruchomiony, jeśli będzie potrzeba podtrzymania temp. w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie dotyczy to wszystkich modeli.

> Osobiście uważam ten system za jeden z najgłupszych wynalazków motoryzacyjnych, na równi z

> czujnikami ciśnienia w kołach.

a ja uważam za świetny wynalazek: poza oszczędnością paliwa, nie trzeba słuchać pracy silnika na postoju. W następnym moim samochodzie S&S będzie na bank. Ale o to nietrudno, dziś już prawie każdy samochód to ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja uważam za świetny wynalazek: poza oszczędnością paliwa

Więcej korzyści przyniosłaby odpowiednia synchronizacja świateł w miastach.

Mniej spalałyby wszystkie auta - i nowe, i starsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, jak masz to sprawdzaj. Nie widzę jednak sensu w przepłacaniu

> za ten bajer, podczas gdy podjechanie na stację przy okazji np. tankowania

> nic mnie nie kosztuje a i komfort psychiczny większy jak zobaczą to

> moje oczy - pod tym względem jestem "analogowy" czyli starej daty

uważam, ze czujnik ciśnienia w kołach to bardzo pożyteczny bajer, w moim aucie jest to montowane fabrycznie z racji fabrycznych opon ROF. Wiele razu już skorzystałem z tego udogodnienia, raz nawet w trasie, czujnik zasygnalizował spadek ciśnienia (aktywuje się powyżej 0,5 bar spadku), dzieki temu mogłem znaleźć wulkanizatora i naprawić opone póki jeszcze było w niej powietrze. Wole tak dowiedzieć się o przebitej oponie niż z dzwieku klapiącej opony albo kiedy auto nosi po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja uważam za świetny wynalazek: poza oszczędnością paliwa, nie trzeba słuchać pracy silnika na

> postoju. W następnym moim samochodzie S&S będzie na bank. Ale o to nietrudno, dziś już

> prawie każdy samochód to ma

może mam dziwne poglądy ale uważam, że oszczędności paliwa nie wystarczą na częstsze wymiany akumulatora i regenerację rozrusznika.

Co do odgłosu pracy silnika, to muszę wyłączyć radio i się wsłuchać, żeby go usłyszeć.

Cieszę się, że moje nowe auto tego nie ma. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Start & Stop to głupota i tyle. Kolejny gadżet dla ekooszołomów i nic więcej. Dla każdego

> normalnego kierowcy to wkurzające dziadostwo.

Mój były szef uskuteczniał kluczykowe start&stop zanim zmienił auto na wyposażeone w seryjny system.

Z tego co pamiętam, to a A4 B8 klima działała nadal po zgaszeniu silnika, ale nawiew się lekko redukował hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana wystarczy, bo normalny kierowca pilnuje wartości ciśnienia

> sam, ja raz w tygodniu, a Ty?

icon_eek.gif Chyba się nudzisz w życiu. icon_rolleyes.gif Mnie to kompletnie nie interesuje. Ciśnienie w oponkach sprawdzają mi goście przy zmianie oleju co kilka miechów. zlosnik.gif

Gdybym miał "dużo za mało" to się lampka zapali wink.gifzlosnik.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten system jest zbyt nowy żeby usterki już wyszły.

acha, ale kącikowi spece już wydali wyrok rotfl.gif

Ja powiem tyle, na razie wśród znajomych jest kilka samochodów z tym systemem, diesli, benzyn. Na razie nikt nie miał problemów. Kolega co teraz siedzi naprzeciwko mnie np. 2 lata temu kupił Civica i też bardzo polubił ten system. A że w samochodach mających 8-10 lat pewnie będzie padał? Pewnie będzie, jak wiele innych podzespołów, ale o to niech się martwi drugi czy trzeci właściciel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile razy wymieniałeś akumulator i regenrowałeś rozrusznik w aucie z S&S?

Ani razu, bo szukałem auta bez tego goowna. Mój pierwotny zawód to elektromechanik, więc niejakie pojęcie mam.

Jest pewna różnica między:

-odpalenie, dojazd do pracy 10km, stop.

a

-odpalenie i tak 6-8 razy na 10km,

przez 200 dni w roku.

Nikt mi nie wmówi, ze różnicy nie będzie. palacz.gif

Ogólnie mi to gay.gif czy ktoś to ma czy nie. Moi koledzy pracujący w branży za kilka lat będą mieli rynek pracy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy może silnik w ogóle nie gaśnie, gdy klimatyzacja jest włączona?

Wyłącza się silnik i jak wzrośnie mocniej temperatura to się włączy ponownie.

W Cruzie mam dwa tryby - zwykły i eco. Przy eco tez punkt właczenia jest ustawiony przy wyższej temperaturze, więc dłużej jest wyłaczany silnik. Bez włączonego eco nieraz s/s się w ogóle nie uaktywnia.

Po wyłączeniu silnika obroty wentylatora spadają do minimum, aby nie wtłaczać ciepłego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Start & Stop to głupota i tyle. Kolejny gadżet dla ekooszołomów i nic więcej. Dla każdego

> normalnego kierowcy to wkurzające dziadostwo.

Jestem normalnym kierowcą i wcale mnie to nie wkurza więc nie wystawiaj takich jednoznacznych osądów clown.gif

Do ekooszłomów też mi daleko i 'godziny dla świata' też zazwyczaj olewam no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.