Skocz do zawartości

ktory silnik n/a ma najwiecej Nm...


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> ... z 1000cm3 pojemnosci?

> jest cos lepszego od nissana z350

> 372Nm z 3498cm3 = 106,3Nm/1L

Porsche 917 5,0

Typ: V12, 180o

Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie

Rozrząd: DOHC, 2 zawory na cylinder

Objętość skokowa: 4998 cm3

Moc maksymalna: 630 KM przy 8300 obr./min

Moc litrowa: 126,05 KM/l

Maksymalny moment obrotowy: 589 Nm przy 6400 obr./min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... z 1000cm3 pojemnosci?

> jest cos lepszego od nissana z350

> 372Nm z 3498cm3 = 106,3Nm/1L

A tak z ciekawości, to jakie znaczenie ma moment obrotowy silnika bez podania informacji o obrotach przy jakich jest osiągany i zestopniowaniu skrzyni biegów? zlosnik.gif Silnik sam nie jeździ przecież clown.gif

Chcesz mieć duży moment? Silnik z malucha i przekładnia ślimakowa - będziesz miał 10000 Nm z 650ccm panic.gif A co z tego, że będzie to miało kilka obrotów na minutę hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

honda s2000 i inne typeR 218Nm z 2l

109,16Nm/l

generalnie duży max. moment / do pojemności mają silniki wysilone, tylko że jest on wtedy blisko ów obrotmocy maksymalnej. Więc jego użyteczność jest ... torowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> honda s2000 i inne typeR 218Nm z 2l

> 109,16Nm/l

> generalnie duży max. moment / do pojemności mają silniki wysilone, tylko że jest on wtedy blisko ów

> obrotmocy maksymalnej. Więc jego użyteczność jest ... torowa

TypeRy maja zupelnie inne silniki niz S2000.

S2000 to silnik F20

CTR mial K20, I mimo, ze nizszy moment (196 w EP3, 194 w FN2) to mial duzo korzystniejszy przebieg i przy 2 tys obrotow bylo juz w okolicach 90% max wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak z ciekawości, to jakie znaczenie ma moment obrotowy silnika bez podania informacji o obrotach

> przy jakich jest osiągany i zestopniowaniu skrzyni biegów? Silnik sam nie jeździ przecież

> Chcesz mieć duży moment? Silnik z malucha i przekładnia ślimakowa - będziesz miał 10000 Nm z 650ccm

> A co z tego, że będzie to miało kilka obrotów na minutę

Z czystej ciekawości

a interesuje mnie wartość Nm tylko na wale korbowym w aucie osobowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porsche 917 5,0

> Typ: V12, 180o

> Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie

> Rozrząd: DOHC, 2 zawory na cylinder

> Objętość skokowa: 4998 cm3

> Moc maksymalna: 630 KM przy 8300 obr./min

> Moc litrowa: 126,05 KM/l

> Maksymalny moment obrotowy: 589 Nm przy 6400 obr./min

A coś mniej egzotycznego zlosnik.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> honda s2000 i inne typeR 218Nm z 2l

> 109,16Nm/l

> generalnie duży max. moment / do pojemności mają silniki wysilone, tylko że jest on wtedy blisko ów

> obrotmocy maksymalnej. Więc jego użyteczność jest ... torowa

Chyba to bedzie zwycięzca z aut "popularnych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... z 1000cm3 pojemnosci?

> jest cos lepszego od nissana z350

> 372Nm z 3498cm3 = 106,3Nm/1L

Moja Croma ma

320 Nm przy 2000 obr/min z 1910 cm3 = 167,5 Nm z litra hehe.gifhehe.gifhehe.gif czyli znacznie lepsza od Nissana z350 hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... z 1000cm3 pojemnosci?

> jest cos lepszego od nissana z350

> 372Nm z 3498cm3 = 106,3Nm/1L

Szukaj silnika o możliwie dużym skoku tłoka. Takie konstrukcje z definicji generują wysoki moment. W każdym razie przekroczyć 11x Nm z litra pojemności w aucie drogowym bez doładowania bedzie trudno.

BMW E30 M3 2,5 16v Sport Evolution Generuje 110,08

BMW E36 M3 Evo 109 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... z 1000cm3 pojemnosci?

> jest cos lepszego od nissana z350

> 372Nm z 3498cm3 = 106,3Nm/1L

O ile pamiętam to wszelkie Ferrari mają sporo momentu z litra. Tam szukaj zlosnik.gif

Np F50 ma ponad 110Nm/l, Enzo podobnie. LaFerrari też zlosnik.gif

100Nm/l to moim zdaniem dobry rezultat już ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie bo ten silnik MA 1308cc pojemności. A dokładnie to 2x654cc.

Nie, normalnie nie ma.

Po pierwsze w wypadku silnika rotorowego mówienie o pojemności SKOKOWEJ tłoka jest delikatnie mówiąc ignoranctwem. Przyjmuje się, że (a przynajmniej FIA tak robi), że znany np z RX8 wyposażony w dwa rotory z których każdy posiada rotor o pojedynczej komorze z pojemnością 654 ccm to odpowiednik klasycznego silnika o pojemności skokowej circa 2,6l.

Fakt, że samochody z silnikami w tym układzie są na tyle rzadkie, że nie opłaca się szukać prawidłowego rozwiązania tylko licząc pojemność idzie się o najmniejszej linii oporu wiele tu nie zmienia. Z reszta Japonia i tak dopasowała przepisy bo tam te silniki już dawno nie są przez prawo traktowane jak tłokowe jednostki 1,3. Szczerze mówiąc, sądziłem, że jako osoba o takim a nie innym nicku raczej będziesz to wiedział i nie będziesz próbował ślepo brnąć w dyskusję opierając swoja argumentację na tym, że tak w dowodzie i wiki stoi".

Kolejna sprawa... Renesis w wersji 6 port to nie jest jakiś pogromca klasycznego tłokowa.

166309d1292810224-lower-compression-rotors-renesis-rotary_torque_1.png Jest wystarczająco dużo silników, które taki bardzo podobny wykres bez spalania olbrzymiej ilości benzyny, oleju i bez konieczności remontu co 100 tyś km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, normalnie nie ma.

> Po pierwsze w wypadku silnika rotorowego mówienie o pojemności SKOKOWEJ tłoka jest delikatnie

> mówiąc ignoranctwem. Przyjmuje się, że (a przynajmniej FIA tak robi), że znany np z RX8

> wyposażony w dwa rotory z których każdy posiada rotor o pojedynczej komorze z pojemnością 654

> ccm to odpowiednik klasycznego silnika o pojemności skokowej circa 2,6l.

> Fakt, że samochody z silnikami w tym układzie są na tyle rzadkie, że nie opłaca się szukać

> prawidłowego rozwiązania tylko licząc pojemność idzie się o najmniejszej linii oporu wiele tu

> nie zmienia. Z reszta Japonia i tak dopasowała przepisy bo tam te silniki już dawno nie są

> przez prawo traktowane jak tłokowe jednostki 1,3. Szczerze mówiąc, sądziłem, że jako osoba o

> takim a nie innym nicku raczej będziesz to wiedział i nie będziesz próbował ślepo brnąć w

> dyskusję opierając swoja argumentację na tym, że tak w dowodzie i wiki stoi".

> Kolejna sprawa... Renesis w wersji 6 port to nie jest jakiś pogromca klasycznego tłokowa.

> Jest wystarczająco dużo silników, które taki bardzo podobny wykres bez spalania olbrzymiej ilości

> benzyny, oleju i bez konieczności remontu co 100 tyś km...

Ja to wszystko wiem od 3 klasy liceum. Chciałoby Ci się roztrząsać to na forum w luźnym temacie na temat cyferek o pojemności i Nm zlosnik.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak z ciekawości, to jakie znaczenie ma moment obrotowy silnika bez podania informacji o obrotach

> przy jakich jest osiągany i zestopniowaniu skrzyni biegów? Silnik sam nie jeździ przecież

Zeby sprawdzic chocby, ktory silnik ma najlepsza sprawnosc wolumetryczna. Chociaz tak naprawde nalezaloby podac sredni moment zeby naprawde sie przekonac, a nie tylko szczytowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby sprawdzic chocby, ktory silnik ma najlepsza sprawnosc wolumetryczna. Chociaz tak naprawde

> nalezaloby podac sredni moment zeby naprawde sie przekonac, a nie tylko szczytowy.

Bo w gruncie rzeczy wysoki moment to sprawność wolumetryczna + duży skok tłoka. Prawda jest jednak taka, że bez jakiejkolwiek formy doładowania przekroczenie VE na poziomie 80-85% udaje się tylko w silnikach od początku projektowanych jako jednostki typowo sportowe. Przekroczenie 100% bez dodatków takich jak ITB etc jest w praktyce niemożliwe. Silniki które przekraczają 100% można wyliczyć na palcach wieloletniego pracownika tartaku... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w gruncie rzeczy wysoki moment to sprawność wolumetryczna + duży skok tłoka. Prawda jest jednak

> taka, że bez jakiejkolwiek formy doładowania przekroczenie VE na poziomie 80-85% udaje się

> tylko w silnikach od początku projektowanych jako jednostki typowo sportowe. Przekroczenie

> 100% bez dodatków takich jak ITB etc jest w praktyce niemożliwe. Silniki które przekraczają

> 100% można wyliczyć na palcach wieloletniego pracownika tartaku...

Jesli mowimy o srednim momencie to jak najbardziej. Jesli o chwilowym to takich silnikow jest calkiem sporo. Ale wiadomo, chwilowy nic tak naprawde nie znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kłam. Honda momentu nie miała, nie ma i mieć nie może! Honda jedzie kuńmi a nie niutonem! Każdy

> kierowca diesla to wie!

Hahahah, no tak. Zaczynasz od 180Nm przy 2000rpm, masz je caly czas, gdziestam po zalaczeniu vteca rosnie do 200Nm i tyle tego. Niewazne, ze to wszystko jest w pelnym zakresie 2000-8500. W TDI jak nagle ze 100Nm robi sie 350 to łojezu, panie jaki kop, miota nim jak szatan itp grinser006.gif Szkoda, ze 1000rpm pozniej leci to wszystko na pysk. Ale jest wow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli mowimy o srednim momencie to jak najbardziej. Jesli o chwilowym to takich silnikow jest

> calkiem sporo. Ale wiadomo, chwilowy nic tak naprawde nie znaczy.

Czy ja wiem czy tak całkiem sporo? 80-85% VE osiąga dość dużo silników z dwoma zaworami na cylinder. dodatkowe 10% to dodatkowe dwa zawory. 5 zaworów daje znikomą poprawę napełniania. 6 jest w gruncie rzeczy górną granicą i nawet w tym wypadku często okazywało się, że zyski były zjadane przez zbyt duże straty energii.

Naturalnie w czasach niemalże dowolnego sterowania pracą zaworów i charakterystyka pracy rozrządu często daje się uzyskać spektakularne efekty - ale juz np kolektory o zmiennej geometrii itp rozwiązania to tak naprawdę formy doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hahahah, no tak. Zaczynasz od 180Nm przy 2000rpm, masz je caly czas, gdziestam po zalaczeniu vteca

> rosnie do 200Nm i tyle tego. Niewazne, ze to wszystko jest w pelnym zakresie 2000-8500. W TDI

> jak nagle ze 100Nm robi sie 350 to łojezu, panie jaki kop, miota nim jak szatan itp Szkoda,

> ze 1000rpm pozniej leci to wszystko na pysk. Ale jest wow

200Nm?! Co to jest? phi, 350-400 to już coś grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hahahah, no tak. Zaczynasz od 180Nm przy 2000rpm, masz je caly czas, gdziestam po zalaczeniu vteca

> rosnie do 200Nm i tyle tego. Niewazne, ze to wszystko jest w pelnym zakresie 2000-8500. W TDI

> jak nagle ze 100Nm robi sie 350 to łojezu, panie jaki kop, miota nim jak szatan itp Szkoda,

> ze 1000rpm pozniej leci to wszystko na pysk. Ale jest wow

Ale można się na forum pochwalić wytłuszczoną czcionką w podpisie że mam 350Nm zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.