tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad - niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku spada do bliskich okolic 10V no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co zostaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 np: Westa Forse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad - > niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku > spada do bliskich okolic 10V > no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co > zostaje? kup najtańszy o odpowiednich parametrach (osobiście założyłbym nieco mocniejszy niż producent daje w standardzie) i "swieży" - tzn. taki, który nie leżakował rok na półce w markecie bez doładowywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Myślę że autocraft będzie dobrym wyborem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > kup najtańszy o odpowiednich parametrach (osobiście założyłbym nieco mocniejszy niż producent daje > w standardzie) i "swieży" - tzn. taki, który nie leżakował rok na półce w markecie bez > doładowywania. no jest to tez jakis pomysl ostatnio, nieco ponad rok temu, kupilem Centra Plus z TESCO - aku padlo w trasie w DE, assistance odpalilo mi go z boostera, ale przy tankowaniu (juz w PL) okazalo sie ze nadal jest martwy wiec przeszedlem sie do TESCO 24h - bylo czynne i blisko i kupilem 'nowy'. PS. A co mysliscie o ZAP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > PS. A co mysliscie o ZAP? Miałem taki w Matizie (szedł na pierwszy montaż) - wytrzymał 5 lat miejskiej eksploatacji bez dotykania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > PS. A co mysliscie o ZAP? Kiedyś były całkiem dobre, ale to było dawno. Teraz to w zasadzie Sznajder, bo ta firma wykupiła zakłady w Piastowie ponad 10 lat temu, a w zeszłym roku jeszcze Jenoxa. Moim zdaniem te polskie (centra, zap, jenox) nie są takie złe jak tu piszą, trzeba też zauważyć, że są różne rodzaje (np dla centry standart, plus futura agm)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 byle nie Centra... w poprzednim aucie po perypetiach z 2 Centrami kupiłem akum Norauto - smigal bez wiekszych problemow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Sprzedałem już masę akku brandowanych jako AD i żadnej reklamacji nie było, są to akku produkowane przez exide, sam też na takim jeżdżę i nie ma żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Myślę że autocraft będzie dobrym wyborem Dokładnie. Czwary rok dublet od autokrafa działa bez zarzutu, a stilo słynie z tego że potrzebuje dobrej bateri i szybko ją wykańcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > np: Westa Forse Niestety tylko z mojego doświadczenia moge polecić . W 3 różnych autach i od ponad 4 lat targają rozrusznikiem jak Reksio szynke. W jednym był padu altka ( zwarcie i zatarcie) , aku do zera sie rozładował i po uczciwym naładowaniu bangla dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 podłączę się po części do pytania, żeby nie zakładać nowego wątku. Też o aku chodzi. W swoim samochodzie mam oryginalny akumulator od nowości, czyli właśnie mu stuka 7 latek. Mam dziwne przeczucie, że tej zimy nie przetrzyma. Na razie nie dawał żadnych oznak niedomagania. Warto na jesieni inwestować w nowy? Założę się, że jak padnie, to w jakimś najmniej odpowiednim momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad - > niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku > spada do bliskich okolic 10V > no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co > zostaje? VARTA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Mój Tato kupił z 6 lat temu najtańszy prosty akumulator w jakimś markecie. Działa do dzisiaj bez problemu. Kup po prostu najtańszy i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Miałem taki w Matizie (szedł na pierwszy montaż) - wytrzymał 5 lat miejskiej eksploatacji bez > dotykania najtańszy zwykle wytrzyma długi czas eksploatacji w aucie niewymagającym dużego prądu rozruchowego... ale diesel..i parkowanie zimą na zewnątrz + najtańszy aku...-> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > podłączę się po części do pytania, żeby nie zakładać nowego wątku. Też o aku chodzi. W swoim > samochodzie mam oryginalny akumulator od nowości, czyli właśnie mu stuka 7 latek. Mam dziwne > przeczucie, że tej zimy nie przetrzyma. Na razie nie dawał żadnych oznak niedomagania. Warto > na jesieni inwestować w nowy? Założę się, że jak padnie, to w jakimś najmniej odpowiednim > momencie Zakładałem u siebie w Bravo tydzień temu Westa Forse 65Ah, 640A. Oryginalny 6-letni MM nie przeszedł testu i następnej zimy miałbym już raczej problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad - > niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku > spada do bliskich okolic 10V > no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co > zostaje? dzisiaj od reki (bo jutro od rana auto musi zarabiac na siebie) byl norauto - czyli varta. Podlaczone, dziala. martwi mnie tylko 13.8V przy obrotach 2kRPM... wydaje mi sie ze troche malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Ten pomiar robiony zaraz po zamontowaniu czy po dłuższej przejażdżce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Ten pomiar robiony zaraz po zamontowaniu czy po dłuższej przejażdżce? zaraz po, wiec licze ze moze sie troche poprawi... po zamontowaniu zrobilem ~20km, ale ze teraz leje to juz nie ponawialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > zaraz po, wiec licze ze moze sie troche poprawi... po zamontowaniu zrobilem ~20km, ale ze teraz > leje to juz nie ponawialem No właśnie, trzeba mierzyć po jakimś większym przelocie, bo akumulator pewnie trochę czekał na klienta i pewnie był nieco rozładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > zaraz po, wiec licze ze moze sie troche poprawi... po zamontowaniu zrobilem ~20km, ale ze teraz > leje to juz nie ponawialem Jeśli jest nowy akumulator i masz takie napięcie przy 2krpm to przyjrzałbym się alternatorowi. Wprawdzie 13,8V to dolna granica, ale mimo wszystko... Jakie jest napięcie na jałowych bez obciążenia i przy pełnym obciążeniu? Jeśli napięcie będzie poniżej tych 13,8V to IMO alternator powiedział Dla pewności zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Jeśli jest nowy akumulator i masz takie napięcie przy 2krpm to przyjrzałbym się alternatorowi. > Wprawdzie 13,8V to dolna granica, ale mimo wszystko... > Jakie jest napięcie na jałowych bez obciążenia i przy pełnym obciążeniu? > Jeśli napięcie będzie poniżej tych 13,8V to IMO alternator powiedział > Dla pewności zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. > Pozdrawiam BAS pomiary robilem jeszcze na placu pod norauto, ale generalnie nie bylo praktycznie roznicy czy na jalowym czy przy 2krpm czy przy przegazowce - ciagle miedzy 13.85V a 13.95V. Wlaczenie swiatel, radia itp, powodowalo spadek napiecia do bliskich okolic 13.80V i rowniez przy roznych obrotach sie praktycznie nie zmienialo (no powiedzmy ze roslo o 0.05V). Pomiar robilem na zakresie 20V moim wspanialym miernikiem cyfrowym za 50pln dumam czy nie isc do garazu po analogowy woltomierz edyta, na zgaszonym silniki 12.1V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > edyta, na zgaszonym silniki 12.1V Odłącz jedną klemę i wtedy zmierz. 12,1V to rozładowany akumulator. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Odłącz jedną klemę i wtedy zmierz. > 12,1V to rozładowany akumulator. ide mierzyc bo przestalo padac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Mi po 6. latach zdechl na amen. Dojechalem, zgasilem silnik i nie zyl... fabryczny MM nawet alarmu nie byl w stanie udzwignac pewnie mu sie cos oberwalo, albo sobie splynelo. Assistance zamontowal mi jakas Varte blue cos tam, na razie dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Panie masz Pan wypas. Ja w moim jak wlacze klime, ogrzewanie tylnej szyby, cale oswietlenie i nawiew na maksa to mi ponizej 13 spada A powaznie musze sie wybrac do elektryka, bo cos slabo to wyglada, niemniej od ponad 1000km nowy aku nie padl, wiec cos tak jednak sie laduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Polecam ukraiński FORSE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Zakładałem u siebie w Bravo tydzień temu Westa Forse 65Ah, 640A. > Oryginalny 6-letni MM nie przeszedł testu i następnej zimy miałbym już raczej problemy. no właśnie, z tego co czytam, to wszystkim już te aku MM dawno padły, a u mnie jeszcze działa jakimś cudem. Ale nie będę testował jak długo. Wymienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > no właśnie, z tego co czytam, to wszystkim już te aku MM dawno padły, a u mnie jeszcze działa > jakimś cudem. Ale nie będę testował jak długo. Wymienię u mnie MM padl po 5latach - wszystko dzialalo, zgasilem na parkingu, za 10minut chcialem odpalic a tu zonk, tylko wskazowki tyrknely i ciemnosc. Assistance odpalil z boostera i dalej jakos poszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Odłącz jedną klemę i wtedy zmierz. > 12,1V to rozładowany akumulator. 12.6V na zgaszonym, bez znaczenia czy wpiety czy odpiety. na odpalonym silniku na wolnych obrotach, bez znaczenia czy swiatla i radio czy nic - 13.85V, przy starcie klimy spadalo do ~11.50V ale zaraz roslo spowrotem do 13.8-13.85V. Na 2kRPM 13.95V i tutaj podobnie bez znaczenia co mialem powlaczane, oczywiscie start sprezarki klimy zbijal do 12V. chyba wiec jest dobrze... bo napiecie sie trzyma na minimalnym ale jednak stalym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Odłącz jedną klemę i wtedy zmierz. > 12,1V to rozładowany akumulator. > Pozdrawiam BAS Byłem raz w Norauto. Napięcie w pierwszym lepszym 12,3V. Po za tym Varty wyglądały jakby stały tam z 10 lat. Pojechałem do sklepu wyspecjalizowanego tylko w aku. Pierwsza lepsza Westa 12,7V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > 12.6V na zgaszonym, bez znaczenia czy wpiety czy odpiety. Trochę mało, ale tu tez ma znaczenie miernik, obstawiam, że trochę leżał, albo > na odpalonym silniku na wolnych obrotach, bez znaczenia czy swiatla i radio czy nic - 13.85V, przy > starcie klimy spadalo do ~11.50V ale zaraz roslo spowrotem do 13.8-13.85V. Na 2kRPM 13.95V i > tutaj podobnie bez znaczenia co mialem powlaczane, oczywiscie start sprezarki klimy zbijal do > 12V. > chyba wiec jest dobrze... bo napiecie sie trzyma na minimalnym ale jednak stalym poziomie. Regulator nie powinien pozwolić na spadek napięcia poniżej 13,8V, skoro tak się dzieje to pewnie alternator nie pierwszej młodości. Poczekaj, za parę tygodni pewnie okaże się, że alternator wymaga uwagi. U mnie przez kilka miesięcy, na jałowych, rosły mi obroty do ~1200rpm, zacząłem się obawiać, że coś złego dzieje się z przepustnicą albo... W końcu 2 tygodnie temu, podczas powrotu z pracy, zapaliła się kontrolka ładowania, obcięło wspomaganie (elektryczne) i alternator pojechał do regeneracji. Po naprawie, obroty stoją jak zaczarowane, więc pewnie alternator rozrabiał. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Byłem raz w Norauto. Napięcie w pierwszym lepszym 12,3V. Po za tym Varty wyglądały jakby stały tam > z 10 lat. > Pojechałem do sklepu wyspecjalizowanego tylko w aku. Pierwsza lepsza Westa 12,7V. dokladnie takie samo odczucie mialem, wiec wzialem norauto - znacznie lepiej wygladaly tak jak pisalem wczesniej - aku musial byc dzisiaj, ostatecznie jutro przed 7rano, wiec wyboru nie mialem zadnego. Szczegolnie ze teraz moglem zalatwic 'prad' od sasiada, przejechac sie na spokojnie, przelozyc, itp, a jutro rano musialaby to wszystko zalatwic samodzielnie a do tego zdarzyc na spotkanie na 8rano w Opolu (start z WRC). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Loxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Dokładnie. Czwary rok dublet od autokrafa działa bez zarzutu, a stilo słynie z tego że potrzebuje > dobrej bateri i szybko ją wykańcza. U mnie dublet padł po 3,5 roku - więc stosunkowo wcześnie. Natomiast autocrafta polecam jak najbardziej. To samo potwierdzają ludzie od "producenta" - autocraft jest w czymś tam lepszy od dubleta - niestety nie potrafię tego powtórzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Regulator nie powinien pozwolić na spadek napięcia poniżej 13,8V, skoro tak się dzieje to pewnie > alternator nie pierwszej młodości. Tu się nie zgodzę, oczywiście zależy od auta i wyposażenia. Przykładowo silnik diesla2.4 jtd, alternator 90 A, na wolnych dostępne pewnie 40, max 45A. I teraz mamy włączone oświetlenie, dmuchawę, zapłon , radio i co tam jeszcze, daje nam to pobór prądu w granicach 20 A i teraz klimatyzacja-2 ogromne wentylatory na chłodnicy (każdy zabezpieczony bezpiecznikiem 50A). Nie ma bata by na wyższej prędkości wystarczyło im 20 A i oczywiście napięcie na biegu jałowym przy włączonej klimie spada w takich warunkach poniżej 13,8V. Na szczęście wentylatory pracują cyklicznie a przy wyższych prędkościach wcale Edit: Alternator Magneti marelli 100A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Strasznie slaby ten alternator jak na silnik 2.4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Strasznie slaby ten alternator jak na silnik 2.4... Mój błąd, to jest 100A, ale to co wyżej napisałem potwierdzam, oczywiście problemów eksploatacyjnych brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad - > niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku > spada do bliskich okolic 10V > no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co > zostaje? od 2009 roku mam aku firmy Bergen. Dziala do tej pory bez problemu a latwo nie ma. Diesel, parking pod chmurka do tego ciagle dodatkowe obciazenie w postaci dwoch wzmacniaczy i nadal daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Mój błąd, to jest 100A, ale to co wyżej napisałem potwierdzam, oczywiście problemów > eksploatacyjnych brak To i tak malo... ja w 1.9jtd mam 120A, ale pakowali do niego fabrycznie altki 100, 110 i 120A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Autocraft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > VARTA Nigdy w zyciu, moja padla w styczniu, tydzien przed koncem gwarancji. Oczywiscie reklamacja nieuznana. Ten sam syf co Bosch. Kiedy byly bardzo dobre, teraz nie warte swojej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > ze CENTRA tez nie... to co > zostaje? o centrach się naczytałem wiele złego, ale już drugi raz mam taki aku, kupiony z autem i nic złego się z nimi nie dzieje, oba to centra futura. Może niższe modele są jakieś słabsze, albo ja mam takie szczęście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Byłem raz w Norauto. Napięcie w pierwszym lepszym 12,3V. Po za tym Varty wyglądały jakby stały tam > z 10 lat. > Pojechałem do sklepu wyspecjalizowanego tylko w aku. Pierwsza lepsza Westa 12,7V. Dlatego ja kupuję aku wyłącznie z pewnego źródła i świeże. Kupuję zawsze te same marki (klasa średnia i budżet) więc wiem jak odczytać termin produkcji a do aku jest zawsze przyklejona naklejka kiedy opuścił centralny magazyn. Na 30-40 aku odpukać żadnej reklamacji z uzasadnionego powodu. Aku przed montażem zawsze podładowuję małym prądem i wstępnie testuję jak się zachowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > pomiary robilem jeszcze na placu pod norauto, ale generalnie nie bylo praktycznie roznicy czy na > jalowym czy przy 2krpm czy przy przegazowce - ciagle miedzy 13.85V a 13.95V. Wlaczenie > swiatel, radia itp, powodowalo spadek napiecia do bliskich okolic 13.80V Jeśli mierzyłeś przy 30 st na dworze i rozgrzanym silniku to wszystko OK Alternatory mają tempraturową kompensację napięcia. W zimę po starcie mogą dawać ok 14.7V, by szybciej doładować baterię a w upały ok 13.8 by nie wygotować wody z elektrolitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 > Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad - > niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku > spada do bliskich okolic 10V > no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co > zostaje? Pytanie z serii co jest lepsze Święta Bożego Narodzenia czy Wielkanocne Malkontentów na internecie nie brakuje ,jeśli komuś z JAKIEJKOLWIEK przyczyny auto odmówiło dalszej jazdy ,pierwszy winny zawsze jest AKUMULATOR.Przyczyny tego stanu mogą być różne.Natomiast co do wpisów na necie ,zawsze ludzie na 10 forach napiszą o akumulatorze który mu padł a nie będzie chciało się chwalić tego co dobrze jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 ZAP Sznajder bym polecił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.