Skocz do zawartości

Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca?


tjaszo

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad wink.gif - niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku spada do bliskich okolic 10V

no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co zostaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad -

> niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku

> spada do bliskich okolic 10V

> no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co

> zostaje?

kup najtańszy o odpowiednich parametrach (osobiście założyłbym nieco mocniejszy niż producent daje w standardzie) i "swieży" - tzn. taki, który nie leżakował rok na półce w markecie bez doładowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kup najtańszy o odpowiednich parametrach (osobiście założyłbym nieco mocniejszy niż producent daje

> w standardzie) i "swieży" - tzn. taki, który nie leżakował rok na półce w markecie bez

> doładowywania.

no jest to tez jakis pomysl wink.gif

ostatnio, nieco ponad rok temu, kupilem Centra Plus z TESCO - aku padlo w trasie w DE, assistance odpalilo mi go z boostera, ale przy tankowaniu (juz w PL) okazalo sie ze nadal jest martwy wink.gif wiec przeszedlem sie do TESCO 24h - bylo czynne i blisko i kupilem 'nowy'.

PS. A co mysliscie o ZAP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. A co mysliscie o ZAP?

Kiedyś były całkiem dobre, ale to było dawno. Teraz to w zasadzie Sznajder, bo ta firma wykupiła zakłady w Piastowie ponad 10 lat temu, a w zeszłym roku jeszcze Jenoxa.

Moim zdaniem te polskie (centra, zap, jenox) nie są takie złe jak tu piszą, trzeba też zauważyć, że są różne rodzaje (np dla centry standart, plus futura agm)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np: Westa Forse

Niestety tylko z mojego doświadczenia moge polecić . W 3 różnych autach i od ponad 4 lat targają rozrusznikiem jak Reksio szynke. W jednym był padu altka ( zwarcie i zatarcie) , aku do zera sie rozładował i po uczciwym naładowaniu bangla dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się po części do pytania, żeby nie zakładać nowego wątku. Też o aku chodzi. W swoim samochodzie mam oryginalny akumulator od nowości, czyli właśnie mu stuka 7 latek. Mam dziwne przeczucie, że tej zimy nie przetrzyma. Na razie nie dawał żadnych oznak niedomagania. Warto na jesieni inwestować w nowy? Założę się, że jak padnie, to w jakimś najmniej odpowiednim momencie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad -

> niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku

> spada do bliskich okolic 10V

> no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co

> zostaje?

VARTA ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taki w Matizie (szedł na pierwszy montaż) - wytrzymał 5 lat miejskiej eksploatacji bez

> dotykania

najtańszy zwykle wytrzyma długi czas eksploatacji w aucie niewymagającym dużego prądu rozruchowego...

ale diesel..i parkowanie zimą na zewnątrz + najtańszy aku...-> food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podłączę się po części do pytania, żeby nie zakładać nowego wątku. Też o aku chodzi. W swoim

> samochodzie mam oryginalny akumulator od nowości, czyli właśnie mu stuka 7 latek. Mam dziwne

> przeczucie, że tej zimy nie przetrzyma. Na razie nie dawał żadnych oznak niedomagania. Warto

> na jesieni inwestować w nowy? Założę się, że jak padnie, to w jakimś najmniej odpowiednim

> momencie

Zakładałem u siebie w Bravo tydzień temu Westa Forse 65Ah, 640A.

Oryginalny 6-letni MM nie przeszedł testu i następnej zimy miałbym już raczej problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad -

> niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku

> spada do bliskich okolic 10V

> no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co

> zostaje?

dzisiaj od reki (bo jutro od rana auto musi zarabiac na siebie) byl norauto - czyli varta. Podlaczone, dziala.

martwi mnie tylko 13.8V przy obrotach 2kRPM... wydaje mi sie ze troche malo frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten pomiar robiony zaraz po zamontowaniu czy po dłuższej przejażdżce?

zaraz po, wiec licze ze moze sie troche poprawi... po zamontowaniu zrobilem ~20km, ale ze teraz leje to juz nie ponawialem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz po, wiec licze ze moze sie troche poprawi... po zamontowaniu zrobilem ~20km, ale ze teraz

> leje to juz nie ponawialem

No właśnie, trzeba mierzyć po jakimś większym przelocie, bo akumulator pewnie trochę czekał na klienta i pewnie był nieco rozładowany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz po, wiec licze ze moze sie troche poprawi... po zamontowaniu zrobilem ~20km, ale ze teraz

> leje to juz nie ponawialem

Jeśli jest nowy akumulator i masz takie napięcie przy 2krpm to przyjrzałbym się alternatorowi.

Wprawdzie 13,8V to dolna granica, ale mimo wszystko...

Jakie jest napięcie na jałowych bez obciążenia i przy pełnym obciążeniu?

Jeśli napięcie będzie poniżej tych 13,8V to IMO alternator powiedział 30.GIF

Dla pewności zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest nowy akumulator i masz takie napięcie przy 2krpm to przyjrzałbym się alternatorowi.

> Wprawdzie 13,8V to dolna granica, ale mimo wszystko...

> Jakie jest napięcie na jałowych bez obciążenia i przy pełnym obciążeniu?

> Jeśli napięcie będzie poniżej tych 13,8V to IMO alternator powiedział

> Dla pewności zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.

> Pozdrawiam BAS

pomiary robilem jeszcze na placu pod norauto, ale generalnie nie bylo praktycznie roznicy czy na jalowym czy przy 2krpm czy przy przegazowce - ciagle miedzy 13.85V a 13.95V. Wlaczenie swiatel, radia itp, powodowalo spadek napiecia do bliskich okolic 13.80V i rowniez przy roznych obrotach sie praktycznie nie zmienialo (no powiedzmy ze roslo o 0.05V).

Pomiar robilem na zakresie 20V moim wspanialym miernikiem cyfrowym za 50pln smile.gif

dumam czy nie isc do garazu po analogowy woltomierz wink.gif

edyta, na zgaszonym silniki 12.1V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie masz Pan wypas. Ja w moim jak wlacze klime, ogrzewanie tylnej szyby, cale oswietlenie i nawiew na maksa to mi ponizej 13 spada zlosnik.gif

A powaznie musze sie wybrac do elektryka, bo cos slabo to wyglada, niemniej od ponad 1000km nowy aku nie padl, wiec cos tak jednak sie laduje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładałem u siebie w Bravo tydzień temu Westa Forse 65Ah, 640A.

> Oryginalny 6-letni MM nie przeszedł testu i następnej zimy miałbym już raczej problemy.

no właśnie, z tego co czytam, to wszystkim już te aku MM dawno padły, a u mnie jeszcze działa jakimś cudem. zlosnik.gif Ale nie będę testował jak długo. Wymienię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, z tego co czytam, to wszystkim już te aku MM dawno padły, a u mnie jeszcze działa

> jakimś cudem. Ale nie będę testował jak długo. Wymienię

u mnie MM padl po 5latach - wszystko dzialalo, zgasilem na parkingu, za 10minut chcialem odpalic a tu zonk, tylko wskazowki tyrknely i ciemnosc. Assistance odpalil z boostera i dalej jakos poszlo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odłącz jedną klemę i wtedy zmierz.

> 12,1V to rozładowany akumulator.

12.6V na zgaszonym, bez znaczenia czy wpiety czy odpiety.

na odpalonym silniku na wolnych obrotach, bez znaczenia czy swiatla i radio czy nic - 13.85V, przy starcie klimy spadalo do ~11.50V ale zaraz roslo spowrotem do 13.8-13.85V. Na 2kRPM 13.95V i tutaj podobnie bez znaczenia co mialem powlaczane, oczywiscie start sprezarki klimy zbijal do 12V.

chyba wiec jest dobrze... bo napiecie sie trzyma na minimalnym ale jednak stalym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odłącz jedną klemę i wtedy zmierz.

> 12,1V to rozładowany akumulator.

> Pozdrawiam BAS

Byłem raz w Norauto. Napięcie w pierwszym lepszym 12,3V. Po za tym Varty wyglądały jakby stały tam z 10 lat.

Pojechałem do sklepu wyspecjalizowanego tylko w aku. Pierwsza lepsza Westa 12,7V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12.6V na zgaszonym, bez znaczenia czy wpiety czy odpiety.

Trochę mało, ale tu tez ma znaczenie miernik, obstawiam, że trochę leżał, albo

> na odpalonym silniku na wolnych obrotach, bez znaczenia czy swiatla i radio czy nic - 13.85V, przy

> starcie klimy spadalo do ~11.50V ale zaraz roslo spowrotem do 13.8-13.85V. Na 2kRPM 13.95V i

> tutaj podobnie bez znaczenia co mialem powlaczane, oczywiscie start sprezarki klimy zbijal do

> 12V.

> chyba wiec jest dobrze... bo napiecie sie trzyma na minimalnym ale jednak stalym poziomie.

Regulator nie powinien pozwolić na spadek napięcia poniżej 13,8V, skoro tak się dzieje to pewnie alternator nie pierwszej młodości.

Poczekaj, za parę tygodni pewnie okaże się, że alternator wymaga uwagi.

U mnie przez kilka miesięcy, na jałowych, rosły mi obroty do ~1200rpm, zacząłem się obawiać, że coś złego dzieje się z przepustnicą albo...

W końcu 2 tygodnie temu, podczas powrotu z pracy, zapaliła się kontrolka ładowania, obcięło wspomaganie (elektryczne) i alternator pojechał do regeneracji.

Po naprawie, obroty stoją jak zaczarowane, więc pewnie alternator rozrabiał.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem raz w Norauto. Napięcie w pierwszym lepszym 12,3V. Po za tym Varty wyglądały jakby stały tam

> z 10 lat.

> Pojechałem do sklepu wyspecjalizowanego tylko w aku. Pierwsza lepsza Westa 12,7V.

dokladnie takie samo odczucie mialem, wiec wzialem norauto - znacznie lepiej wygladaly grinser006.gif

tak jak pisalem wczesniej - aku musial byc dzisiaj, ostatecznie jutro przed 7rano, wiec wyboru nie mialem zadnego. Szczegolnie ze teraz moglem zalatwic 'prad' od sasiada, przejechac sie na spokojnie, przelozyc, itp, a jutro rano mulher.gif musialaby to wszystko zalatwic samodzielnie a do tego zdarzyc na spotkanie na 8rano w Opolu (start z WRC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Czwary rok dublet od autokrafa działa bez zarzutu, a stilo słynie z tego że potrzebuje

> dobrej bateri i szybko ją wykańcza.

U mnie dublet padł po 3,5 roku - więc stosunkowo wcześnie.

Natomiast autocrafta polecam jak najbardziej. To samo potwierdzają ludzie od "producenta" - autocraft jest w czymś tam lepszy od dubleta - niestety nie potrafię tego powtórzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulator nie powinien pozwolić na spadek napięcia poniżej 13,8V, skoro tak się dzieje to pewnie

> alternator nie pierwszej młodości.

Tu się nie zgodzę, oczywiście zależy od auta i wyposażenia. Przykładowo silnik diesla2.4 jtd, alternator 90 A, na wolnych dostępne pewnie 40, max 45A. I teraz mamy włączone oświetlenie, dmuchawę, zapłon , radio i co tam jeszcze, daje nam to pobór prądu w granicach 20 A i teraz klimatyzacja-2 ogromne wentylatory na chłodnicy (każdy zabezpieczony bezpiecznikiem 50A). Nie ma bata by na wyższej prędkości wystarczyło im 20 A i oczywiście napięcie na biegu jałowym przy włączonej klimie spada w takich warunkach poniżej 13,8V. Na szczęście wentylatory pracują cyklicznie a przy wyższych prędkościach wcale grinser006.gif

Edit: Alternator Magneti marelli 100A spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad -

> niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku

> spada do bliskich okolic 10V

> no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co

> zostaje?

od 2009 roku mam aku firmy Bergen. Dziala do tej pory bez problemu a latwo nie ma. Diesel, parking pod chmurka do tego ciagle dodatkowe obciazenie w postaci dwoch wzmacniaczy i nadal daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze CENTRA tez nie... to co

> zostaje?

o centrach się naczytałem wiele złego, ale już drugi raz mam taki aku, kupiony z autem i nic złego się z nimi nie dzieje, oba to centra futura. Może niższe modele są jakieś słabsze, albo ja mam takie szczęście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem raz w Norauto. Napięcie w pierwszym lepszym 12,3V. Po za tym Varty wyglądały jakby stały tam

> z 10 lat.

> Pojechałem do sklepu wyspecjalizowanego tylko w aku. Pierwsza lepsza Westa 12,7V.

Dlatego ja kupuję aku wyłącznie z pewnego źródła i świeże. Kupuję zawsze te same marki (klasa średnia i budżet) więc wiem jak odczytać termin produkcji a do aku jest zawsze przyklejona naklejka kiedy opuścił centralny magazyn. Na 30-40 aku odpukać żadnej reklamacji z uzasadnionego powodu. Aku przed montażem zawsze podładowuję małym prądem i wstępnie testuję jak się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomiary robilem jeszcze na placu pod norauto, ale generalnie nie bylo praktycznie roznicy czy na

> jalowym czy przy 2krpm czy przy przegazowce - ciagle miedzy 13.85V a 13.95V. Wlaczenie

> swiatel, radia itp, powodowalo spadek napiecia do bliskich okolic 13.80V

Jeśli mierzyłeś przy 30 st na dworze i rozgrzanym silniku to wszystko OK

Alternatory mają tempraturową kompensację napięcia.

W zimę po starcie mogą dawać ok 14.7V, by szybciej doładować baterię

a w upały ok 13.8 by nie wygotować wody z elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego producenta akumulatorow teraz sie poleca? - pytam bo aku wzial i przestal podawac prad -

> niby kontrolki swiaca ale po przekreceniu kluczyka dalej gasnie wszystko a napiecie na aku

> spada do bliskich okolic 10V

> no i trzeba kupic, tylko co? Na forach pisza ze VARTA i BOSCH to nie, ze CENTRA tez nie... to co

> zostaje?

Pytanie z serii co jest lepsze Święta Bożego Narodzenia czy Wielkanocne zlosnik.gif

Malkontentów na internecie nie brakuje ,jeśli komuś z JAKIEJKOLWIEK przyczyny auto odmówiło dalszej jazdy ,pierwszy winny zawsze jest AKUMULATOR.Przyczyny tego stanu mogą być różne.Natomiast co do wpisów na necie ,zawsze ludzie na 10 forach napiszą o akumulatorze który mu padł a nie będzie chciało się chwalić tego co dobrze jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.