Skocz do zawartości

Vel Satis pierwsze 10kkm


Piterus_123

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ Ozi dawno nie testował żadnego samochodu, więc pomyślałem że podzielę się z Wami swoimi odczuciami z użytkowania dość nietypowego samochodu jakim jest renault Vel Satis.

287975632-DSC_0011.JPG

na początek suche fakty:

Tłukli go od 2001 do 2009 w łącznej liczbie 62201szt.

silniki od 115 do 241KM.

cztery poziomy wyposarzenia

Initiale

Privilege

Expression

Authentique

287975632-DSC_0001.JPG

287975632-DSC_0017.JPG

Było dość sporo silników do wyboru, ale żaden nie zapewniał dobrych osiągów temu kolosowi, waga waha się 1640 - 1810 kg na pusto. Najmocniejsze 3.5 v6 o mocy 241KM był sprzęgnięty z automatem co zapewniało skromne 8,5 do setki co na tle konkurentów wypadało blado.

Ja skusiłem się na oszczędnego dizla 2.2 o mocy 150KM z manualną skrzynią. Średnie spalanie w trasie to około 5,5l w mieście ze względu na masę samochodu jest trochę gorzej bo 8-9l.

287975632-DSC_0019.JPG

Wnętrze jest wykonane słabo jak na tę klasę. Tam coś za skrzypi tu już coś wytarte, ale też nie ma co się dziwić Velka jest z 2003r. i ma już 170kkm.

Wyciszenie zasługuje na pochwałę jest naprawdę cichutko jedynie można narzekać na głośną pracę zawieszenia.

Dodajmy że całkiem niezłego zawieszenia, prowadzi się dobrze, ale zastrzeżenie można mieć do zbyt dużej siły wspomagania(hydraulicznego).

Przednie zawieszenie przejęte zostało z laguny, tylne jest specjalnie zaprojektowanie pod Velkę i niestety drogie w naprawach, brak zamienników na rynku, ale można trochę pooszukiwać i założyć poliuretan (200zl/kpl.) zamiast nowych wahaczy z tulejami pływającymi (koszt jedyne 1500zl/kpl dwóch szt.)

27.jpg

Co do wielkości wnętrza, jest ono olbrzymie, a fotele mega wygodne jednak nie zapewniające trzymania bocznego. Zresztą Velka nie lubi dynamicznej jazdy i skakania z pasa na pas. Jest stworzona do dostojnego przemieszczania się. Chociaż potrafi na autostradzie zamienić się w małe TGV i optymalną prędkością dla niej jest 140km/h. Widać że w tych warunkach czuje się najlepiej.

287975632-DSC_0020.JPG

Miejsca na nogi na tylnej kanapie jest naprawdę sporo, widać to doskonale ile jest jeszcze miejsca (fotel pasażera odsunięty na maxa).

Takiej ilości miejsca nie maja konkurenci. Niestety kosztem bagażnika bo wchodzi tylko 460l, ale co ważne jak wchodzi. Mamy dużą wygodną klapę z elektrycznym domykaniem (nie trzeba trzaskać), dodatkowo można złożyć fotele i uzyskamy przyzwoite 1470l (bez problemu wchodzi europaleta).

287975632-DSC_0018.JPG

Wyposażenie jest dość bogate, mam prawie podstawową wersje Expression, ale jest automatyczna (bardzo cicha) 3 strefowa klima (na tylnej kanapie dość uproszczona reg. ale jest!), elektryczne szyby i lusterka, podgrzewane oczywiście. w pełni regulowane fotele ze zintegrowanymi pasami. Tu ciekawostka bo mają dodatkową regulacje pochylenia górnej części pleców.

28.jpg

Dalej mamy chłodzony schowek, nawigacje, xenony, automatyczne światła i wycieraczki, komputer i stylowy zegarek, niestety podstawowe audio jest ledwo takie sobie.

Koszty utrzymania, nie są przesadnie wielkie jeśli się poszuka w necie informacji można sporo zaoszczędzić, zwłaszcza że większość części pochodzi z innych modeli Renault

Pewnie nie napisałem wszystkiego, ale jak coś to pytać.

post-50302-14352526261572_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie nie napisałem wszystkiego, ale jak coś to pytać.

Nie kupił bym go ze względu na przód -wielkim estetą nie jestem ale z przodu to auto wygląda jakby miało (za przeproszeniem) samochodowego Downa.Fajne fotele przypominają ,takie kanapowce jak z Safranki.Ale w środku ,jeśli to miało być auto klasy wyższej te plastyki troche toporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ Ozi dawno nie testował żadnego samochodu, więc pomyślałem że podzielę się z Wami swoimi

Prosiłbym o wrzucenie zdjęć w nieco większej rozdzielczości. Te mają zbyt mało szczegółów spineyes.gif

Nie wiem co powodowało Tobą, że kupiłeś to auto, ale mam nadzieję że już Ci przeszło grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może napisz więcej o kosztach eksploatacji przez te 10kkm, co wymieniałeś ile kosztowało...?

naprawa tylnego zawieszenia, 200zl za poliuretanowe tuleje 100za lacznik robota 200zl= 500 zl

jakiś czas temu padł pasek od wspomagania rozwalając pompe.

napinacz, pasek, pompa + robota = 1500

no i na starcie wiadomo filtry oleje itp.500

a tak to naprawde bezawaryjny woz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z użytkowania dość nietypowego samochodu jakim jest renault Vel Satis ...

Jak pracowałem we Francji /2009-2010/ to dużo tego stało po auto-komisach.

Pamiętam że miały niskie ceny i tak nikt tego nie kupował.

Nawet we francuskiej prasie zjechali ten model za awaryjność i zbyt dużą masę.

W Draveil gdzie mieszkałem szef salonu renault jeździł czarnym z jasną skórą w środku - auto wyglądało rasowo i dostojnie.

I to był jedyny VS który mi się podobał - z całym szacunkiem do twojego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dajem 10 ale troche sie najezdzilem bo wiekszosc to ulepy i strasznie zaniedbane i tanio wiazane

> drutem

No niestety nietypowe auto+brak zamienników w PL najczęściej oznacza druciarstwo wyższego stopnia.

> dzieki za tego 3.0v6 remont kosztuje 5-8kpln

A i tak do końca nie można mieć pewności czy ,,bomba'' znów nie wybuchnie hehe.gif

BTW Lepiej tego nie czytaj jakiś tekst zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety nietypowe auto+brak zamienników w PL najczęściej oznacza druciarstwo wyższego stopnia.

wiekszosc czesci masz dostepne z innych modeli Renault wiec to tylko lenistwo i nieumiejętność poszukania

> A i tak do końca nie można mieć pewności czy ,,bomba'' znów nie wybuchnie

oj tak i znow te same koszty

> BTW Lepiej tego nie czytaj jakiś tekst

czytalem, wiekszosc takich artykulikow to brednie niemajace nic wspolnego z rzeczywistoscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety widać ze to konstrukcja sprzed dużej ilości lat. Z zewnątrz to rzecz gustu ale środek... W porównaniu do obecnych renówek niebo i ziemia.

No i pytanie jak to sie zachowa przy jakis przebiegach bardziej normalnych i jak wtedy z kosztami. 10 tys to u mnie sa ze 4-5 miesięcy jeżdżenia tylko do pracy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz Piotrku czym jezdziles wcześniej wtedy wywołasz wojne.

Powiem tak. Znam Piotrka wiele lat i wiem, że dość długo szukał "swojej" marki. Dopiero chyba vel satis sprawił, że na prawdę był zadowolony z zakupu i widziałem, że jazda tym autem sprawia mu przyjemność. Mialem okazję jechać tym autem i potwierdzam, to co Piotrek napisał. Za takie pieniądze to na prawde fajny zakup. Auto duże, wygodne. Silnik rzeczywiście troszkę słaby ale zawsze można zawirusować. Czekam teraz aż Piotrek zakupi avantime food.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przeszło no i jako drugie auto planuje Avantime, zresztą jak miał bym drugi raz je kupić znów

> bym to zrobil

Avantime jest super, głównie ze względu na design. Nie ma takiego drugiego modelu, który byłby do niego podobny.

Vel Satis mi się niestety nie podoba, ale i tak gratuluję Ci zdrowego podejścia do motoryzacji. Kolejny ktoś, kto nie kupił Passka w dieslu, "bo to najlepsze samochody".

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przeszło no i jako drugie auto planuje Avantime, zresztą jak miał bym drugi raz je kupić znów

> bym to zrobil

Gratuluję zakupu, fajne auto!

Ja szukam dla siebie właśnie Avantima, ale nie na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Wnętrze jest wykonane słabo jak na tę klasę. Tam coś za skrzypi tu już coś wytarte, ale też nie ma

> co się dziwić Velka jest z 2003r. i ma już 170kkm.

> (...)

Zmartwię Cię: po 170kkm nie ma prawa nic skrzypieć a tym bardziej być wytarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździ u nas w ZS Vel Satis na taxi, jasne skóry w środku, drewno itp, miałem przyjemność przejechać się spory odcinek (miasto/trasa) i auto płynieeee! Przy 120 można do siebie mówić szeptem. Właściciel także zadowolony, chwalił się, że chyba jako jedyny w Polsce jeździ tym na taxi. Za jakiś czas planuje zmiane też na VS tylko rocznik 2009. aha silnik 2.0 T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny (ale troche za krótki grinser006.gif) tekst ok.gif

podoba mi sie twoje podejscie do motoryzacji. fajnie ze widzisz i zalety i wady auta i nie popadasz w paranoje i skrajnosci ok.gif

widze w VS sporo takich samych elementów wnetrza jak w lagunie, (przełaczniki, przyciski, gałka, jakies plastiki etc)

i wierze ze musi to byc bardzo wygodne auto. juz laguną jedzie sie płynnie, przyjemnie i cicho wiec w VS musi byc lepiej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo nie uważam za potrzebę wspomożenia państwa 256 złotymi

Nie 256 tylko 180,50. A jak ci policja dowód zabierze to będziesz popylał do urzędu w miejscu zarejestrowania pojazdu. Ogólnie nie kalkuluje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie 256 tylko 180,50. A jak ci policja dowód zabierze to będziesz popylał do urzędu w miejscu

> zarejestrowania pojazdu. Ogólnie nie kalkuluje się.

poczytaj troche przepisow i dowiedz sie ze nie moze zabrac, jest obowiazek zeby przerejestrowac ale nie ma konsekwencji

poza tym 256 bo i tablice trzeba zmienic i dowod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj troche przepisow i dowiedz sie ze nie moze zabrac, jest obowiazek zeby przerejestrowac ale

> nie ma konsekwencji

> poza tym 256 bo i tablice trzeba zmienic i dowod

Za nieprzerejestrowanie chyba faktycznie nie można zatrzymać DR - chodzi ogólnie o zabranie - choćby w przypadku kolizji powodującej uszkodzenie oświetlenia itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno niedoceniany, bardzo komfortowy samochód za małe pieniądze. Osobiście nie kupił bym 2.2 DCi , ale reszta jak najbardziej. Mam obecnie dwie renówki i przyznam, że może to nie cuda techniki , ale przyzwoite wozidła za śmieszną kasę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj troche przepisow i dowiedz sie ze nie moze zabrac, jest obowiazek zeby przerejestrowac ale

> nie ma konsekwencji

> poza tym 256 bo i tablice trzeba zmienic i dowod

Nie twierdzę że może zabrać za brak przerejestrowania tylko za cokolwiek innego. Poza tym przerejestrowanie bez wymiany tablic 81,50, z wymianą 180,50 a rejestracja auta z zagranicy 256.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj troche przepisow i dowiedz sie ze nie moze zabrac, jest obowiazek zeby przerejestrowac ale

> nie ma konsekwencji

> poza tym 256 bo i tablice trzeba zmienic i dowod

Można zabrać za niezgodność danych faktycznych właściciela pojazdu z DR

osobiście nieprzerejestrowywuję np wołgi już 7 rok, bo mi szkoda czarnych blach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.