analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 No właśnie, ile użytkowników tyle opinii. Ja zawsze patrzę optymistycznie, więc wg. nic się nie powinno stać o ile zrobisz to zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Gość z zaprzyjaźnionego serwisu zamiast płukanki stosuje dolewkę oleju napędowego w ilości 1,5 litra na 4-5 litrów oleju silnikowego 10 minut przed wymianą oleju na wolnych obrotach. PS. A co tam Panie we francuskim wozie się zepsuło, że aż UPG musiałeś robić? Uszczelniacze zaworowe popuszczały oliwkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > PS. A co tam Panie we francuskim wozie się zepsuło, że aż UPG musiałeś robić? Uszczelniacze > zaworowe popuszczały oliwkę? W 1.4 16v, który mam, występuje pewna wada, źle jest zaprojektowany kanał olejowy i uszczelka puszcza na zewnątrz olej. Szczęście w nieszczęściu, że na zewnątrz a nie do komory spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Używałem kilka razy. Jeśli był szlam i nalot, to zawsze dobrze rozpuszczały się i zlatywały ze zużytym olejem. Jeśli nie było szlamu - płukanka nic nie zmieniała - ani na plus ani na minus. Stosowałem zawsze markowe preparaty (głównie LM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Kupię chyba LM z serii PRO, tą większą (500ml) i na początek wleję połowę, a drugą połowę wleje do mamy Astry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. W jednym aucie użyłem LM - nie widziałem żadnych różnic ale czułem się lepiej że zrobiłem "coś więcej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Zależy jaki masz teraz olej... przykładowo można zalać go takim który sam będzie wypłukiwał stopniowo nagar, czyli jeżeli masz 'jakiś tam' 10w40 zalać go Shellem HX7 10w40 który stopniowo wypłukuje osady i przy następnej wymianie śmiało można zalać już Shell Ultra 5w40 Dla czego Shell?? ponieważ stosunek jakości do ceny jest śmieszny dla oleju do 100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Teraz mam TQ 9000 5W40, a zamienię go chyba na Gulfa 5W40, bo taki mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Stosowałem po kilka razy w Lanosie (benzyna+LPG) i w Fabii (diesel). Nic się nie działo. Żadnych glutów i szlamów w spuszczanym oleju nie zauważyłem, silników nie rozbierałem, więc nie wiem czy wyczyściło coś czy nie, ale oba chodzą (odpukać) do tej pory (oba ponad 200kkm nalotu). Lanos jeździł na wszystkim co jest dostępne (bierze olej więc zdarzało się, że miał na raz mieszankę syntetyka 5W30 i 5W40 a do tego jeszcze 5W50, a potem minerała, półsyntetyka i minerała do diesla)...nadal płukanka nie robiła mu krzywdy, tak więc nic nie powinno się stać jak zastosujesz zgodnie z zaleceniami producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 jak silnik był zalewany kijowym olejem i ma dużo osadów do warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Do Fiata 1.2 16v 80KM ostatnio wlałem, ten silnik ma nagminny problem że klepia popychacze na zimnym silniku przy temp <5C. Wlałem LM, całe 500ml na 2,7l oleju które wchodzi do tego silnika. Czyli steżenie prawie 200% od tego jakie pisze na opakowaniu Silnik popracował przez 20min, zalecaja 10min. Problem z popychaczami nie zniknął, ale szybciej cichną przejechane od tego momentu 1kkm, silnik chodzi jak chodził natomiast w zeszły week powtórzyłem czynność na Matizie, bo skubaniec ciągnie olej rzedu 1l/2kkm. Też wlałem cała butelke na 2,5l oleju, silnik chodził przez 30 min. Dawałem mu też w palinik Jaki bedzie skutek się okaże, jak przejedzie z 1kkm. To auto malutko jeździ więc może za miesiac poznam werdykt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Po zastosowaniu płukanki silnik szlag mi trafił. Dziękuję za uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Po zastosowaniu płukanki silnik szlag mi trafił. > Dziękuję za uwagę. Ale co konkretnie się stało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Jeśli w silniku masz szlam to zastanów się nad totalnym płukaniem silnika. Są warsztaty, które podpinają silnik pod maszynę i płuczą specjalnym płynem. Zwykła płukanka wszystkiego nie wypłucze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Zależy jaki masz teraz olej... > przykładowo można zalać go takim który sam będzie wypłukiwał stopniowo nagar, czyli jeżeli masz > 'jakiś tam' 10w40 zalać go Shellem HX7 10w40 który stopniowo wypłukuje osady i przy następnej > wymianie śmiało można zalać już Shell Ultra 5w40 > Dla czego Shell?? ponieważ stosunek jakości do ceny jest śmieszny dla oleju do 100zł Ostatnio kolega zalał shella do siedmioletniego diesla. Rozpuścił się szlam, zatkał kanały olejowe i tydzień po wymianie silnik stanął. Wałek rozrządu pracował na sucho i zgrzał się z panewkami. Mechanicy nie mogli go oderwać. Ostatecznie silnik poszedł na złom. Tak to bywa jak się zalewa zwykły silnik super hiper olejami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Jeśli w silniku masz szlam to zastanów się nad totalnym płukaniem silnika. Są warsztaty, które > podpinają silnik pod maszynę i płuczą specjalnym płynem. > Zwykła płukanka wszystkiego nie wypłucze. Oglądałem to w Fanach 4 Kółek Silnik jest miarę czysty, ale tak jak napisałem, poprzedni właściciel trzymał się raczej okresów zalecanych przez producenta, nie wiem na jakim oleju jeździł. Auto jak kupiłem to miało niski poziom oleju, więc wydaje mi się że cały ten syf, który krążył w silniku po prostu osadził się na pokrywie zaworów. Wałki np. są już czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Oglądałem to w Fanach 4 Kółek > Silnik jest miarę czysty, ale tak jak napisałem, poprzedni właściciel trzymał się raczej okresów > zalecanych przez producenta, nie wiem na jakim oleju jeździł. Auto jak kupiłem to miało niski > poziom oleju, więc wydaje mi się że cały ten syf, który krążył w silniku po prostu osadził się > na pokrywie zaworów. Wałki np. są już czyste. Jak dziala to nie ruszaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. stosowalem w 3 samochodach: pierwszy w Seicento od nowosci jezdzil na castrolu przebiegu mial 30tys olej byl bardzo brudny ciemny braz po plukance zlecial jeszcze brudniejszy. Zalalem olejem 5w40 LM olej dosc szybko sie zrobil znowu brazowy, zrobilem jeszcze raz plukanke i jeszcze raz olej LM, po tym zabiegu olej od wymiany do wymiany 10tys km nie zmianial praktycznie koloru byl czysty. W Alfie 159 robilem juz 3 razy plukanke ale to jest diesel to zawsze leci czarny olej. W GP zrobilem narazie raz i zlecial strasznie brudny olej, nalalem ten sam olej co do SC i znowu zrobil sie szybko brudny przy nastepnej wymianie zastosuje plukanke zobaczymy jak bedzie Zaden z samochodow oleju nie bierze. Jedyne co to w seju kilka dni po plukance padla sonda lambda ale to zapewne zbieg okolicznosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Oglądałem to w Fanach 4 Kółek > Silnik jest miarę czysty, ale tak jak napisałem, poprzedni właściciel trzymał się raczej okresów > zalecanych przez producenta, nie wiem na jakim oleju jeździł. Auto jak kupiłem to miało niski > poziom oleju, więc wydaje mi się że cały ten syf, który krążył w silniku po prostu osadził się > na pokrywie zaworów. Wałki np. są już czyste. Jak jeździł na krótkich dystansach, albo przegrzewał silnik to okresy wymiany nie mają znaczenia. Kolega z pracy (inny niż ten co mu padł silnik) miał problem w hyundaiu 2.2 d. zapalała sie kontrolka oleju. okazało się, że zapchał się smok. Wyczyścili wypłukali i jesy ok. Mówili, że w zasadzie każdego diesla powinno się porządnie przepłukać co 40-50 tyś. Płukają niepracujący silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Kolega z pracy (inny niż ten co mu padł silnik) miał problem w hyundaiu 2.2 d. zapalała sie > kontrolka oleju. okazało się, że zapchał się smok. Wyczyścili wypłukali i jesy ok. Mówili, że > w zasadzie każdego diesla powinno się porządnie przepłukać co 40-50 tyś. Płukają niepracujący > silnik. A może wystarczy częściej olej zmieniać Swoją drogą nie słyszałem takich historii (o zapchanych smokach) kilkanaście lat temu, tylko wtedy olej w dieslach zalecali zmieniać co 7,5; max co 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > A może wystarczy częściej olej zmieniać > Swoją drogą nie słyszałem takich historii (o zapchanych smokach) kilkanaście lat temu, tylko wtedy > olej w dieslach zalecali zmieniać co 7,5; max co 10kkm ja w kazdym aucie zmieniam raz w roku lub co 10 tys km do tego plukanka i jest spokoj. Dla mnie trzeba miec nie rowno pod kopula zeby zmieniac olej co 35tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Miałem Lanosa 1,6/16V od nowości. Dwa razy wlałem do silnika ceramizer, trzy czy cztery ostatnie wymiany oleju z płukanką LM. Wytrzymał 130 tys. km. Nie wiem, co by było gdybym nie używał tych dodatków, ale wspominam przy okazji skoro jest temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Wrócę do domu z roboty to wkleję Ci zdjęcie zapchanego smoka w którymś Citroenie, na pewno był to diesel. EDIT w sumie, szybko znalazłem temat http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=39446 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Jak jeździł na krótkich dystansach, albo przegrzewał silnik to okresy wymiany nie mają znaczenia. > Kolega z pracy (inny niż ten co mu padł silnik) miał problem w hyundaiu 2.2 d. zapalała sie > kontrolka oleju. okazało się, że zapchał się smok. Wyczyścili wypłukali i jesy ok. Mówili, że > w zasadzie każdego diesla powinno się porządnie przepłukać co 40-50 tyś. Płukają niepracujący > silnik. Sorry, ale to jest takie p w przysłowiowy bambus. Jeździłem dieslami na olejach mineralnych i półsyntetykach po 300kkm i jakoś nie były potrzebne płukanki, cuda i oleje syntetyczne. Teraz technika poszła do przodu i na olejach syntetycznych się smoki zapychają, ludzie się jakimiś fotkami dzielą, a płukanka stała się popularną usługą serwisową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > A może wystarczy częściej olej zmieniać Może w ogóle zmieniać > Swoją drogą nie słyszałem takich historii (o zapchanych smokach) kilkanaście lat temu, tylko wtedy > olej w dieslach zalecali zmieniać co 7,5; max co 10kkm Przed chwilą o tym pisałem. Oleje mineralne do tego i przebiegi w setkach tysięcy kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Wrócę do domu z roboty to wkleję Ci zdjęcie zapchanego smoka w którymś Citroenie, na pewno był to > diesel. > EDIT > w sumie, szybko znalazłem temat > http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=39446 Tak, ale tam nie ma słowa o przebiegu na oleju oraz co doprowadziło do takiej sytuacji. Same domniemania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Wkleiłem to w kontekście ogólnym jaki syf mozna zastać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Zależy jaki masz teraz olej... > przykładowo można zalać go takim który sam będzie wypłukiwał stopniowo nagar, czyli jeżeli masz > 'jakiś tam' 10w40 zalać go Shellem HX7 10w40 który stopniowo wypłukuje osady i przy następnej > wymianie śmiało można zalać już Shell Ultra 5w40 Bierzesz odpowiedzialność za takie rady? Wiesz, znajomy warsztat/serwis (fachowcy można rzec) nawet po poważnych naprawach silników nie zawsze decyduje się na takie numery, ponieważ nigdy nie wiadomo co może w kanałach siedzieć (pomimo mycia/płukania) po dłuższej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Ale co konkretnie się stało? Pękł pasek rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Może w ogóle zmieniać > Przed chwilą o tym pisałem. Oleje mineralne do tego i przebiegi w setkach tysięcy kilometrów to jeszcze sobie popatrz jak zmieniły się średnice kanałów olejowych na przestrzeni lat Druga sprawa, częstotliwość wymian oleju też się wydłuzyła W zeszłym roku wymieniałem silnik, musiałem parę rzeczy przełożyć ze starego do nowego, mimo, że tej samej serii 4K ale rocznik już inny i pierdołami się róznił np. wyprowadzeniem "odmy". Stary silnik miał regularnie pilnowane wymiany, nie przejeżdżał resursu przewidzianego przez producenta auta i dlatego raz w roku był wymieniany (było to ok. 7-8 tyś. km, a nie 15). Pod pokrywą wałka rozrządu ładny złotawy kolor, natomiast co do tego starego nie była mi znana jego historia serwisowa ani przebieg. Po jego obudowie wnioskuję, że raczej trudna, osad z oleju można było skrobać. Przez ok 1 tyś. km jazdy dolałem ponad szklankę oleju, hydraulika dość długo klepała. Wtedy też za przykładem kaczorka79 wlałem płukankę zgodnie z instrukcją . Po tym 1 tyś. km olej wyglądał tak jak w lanosie gdzie zmieniałem co 15 tyś. km. Auto przejechało od tego czasu ponad 6 tyś. km, przez ten czas dolałem ok. 0,5 litra oleju, olej lekko ściemniał, hydraulika praktycznie cicha robi się po kilku sekundach. Jak dla mnie skutek na plus. Używałem produktu LM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 W samochodach z małą pojemnością 0.9/1.1/1.2 8v jest to sprawdzone i żadnemu nic się nie stało pomimo że większość zaczynała na 15w40 a nawet pobór oleju zmalał w niektórych przypadkach a wiek silników to kilkanaście lat ps. Toost, shell to zwykły olej nie jakiś wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Po zakupie każdego auta inwestuję w uszczelkę pod miskę olejową. Przy pierwszej wymianie oleju zdejmuję miskę i dokładnie myję ją oraz smoka z osadów. Za każdym razem był szlam na dnie miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Możesz zastosować bez obaw. Bardzo dobrą płukanką jest Xado VitaFlush, potrafi rozpuścić te twarde żółtawe osady, można na niej jeździć. LM w wersji warsztatowej także jest dobrym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Do Fiata 1.2 16v 80KM ostatnio wlałem, ten silnik ma nagminny problem że klepia popychacze na > zimnym silniku przy temp LM ma specjalny dodatek, który powoduje poprawę pracy hydroregulatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > W samochodach z małą pojemnością 0.9/1.1/1.2 8v jest to sprawdzone i żadnemu nic się nie stało > pomimo że większość zaczynała na 15w40 a nawet pobór oleju zmalał w niektórych przypadkach a > wiek silników to kilkanaście lat Zapytam jeszcze raz: Quote: Bierzesz odpowiedzialność za takie rady? Wiesz, udany eksperyment na 3 egzemplarzach (jak mniemam to benzyny) to za mało by takie rady ludziom dawać, a argument z 15W-40 nietrafiony, ponieważ nie wiadomo jak samochód był eksploatowany wcześniej, a to dopiero widać po rozebraniu silnika i nie wiadomo co siedzi w kanałach olejowych. Pobór oleju jest różny na różnych olejach. Sam fakt o wcześniejszej jeździe na mineralnym o niczym nie świadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Obecnie mam wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelkę głowicy i uszczelki pokryw zaworów. > Podczas wymiany UPG po demontażu pokryw zaworów ujawniła się dość spora ilość szlamu, zapewne > jest to skutek zmiany oleju przez poprzedniego właściciela co 20-30kkm. Osobiście zmieniam co > 10kkm i tak się zastanawiam, skoro było trochę syfu w silniku to czy nie zastosować płukanki > Motul czy LM. Nie stosowałem tego wcześniej i nie wiem czy bać się, że coś się rozszczelni czy > nie... Na forach jest wiele skrajnych opinii i w sumie sam nie wiem co myśleć. Ja generalnie uważam że nie zaszkodzi... pod warunkiem nie przesadzania z ilością. Tzn. trzeba się trzymać zaleceń producenta ( oczywiście wybierać markowe ), środki te zawierają detergent ( podobnie jak oleje ) jednakże w dużo większym stężeniu. Detergent nie ma właściwości smarujących więc nie ma filmu tam gdzie powinien być poślizg Jeśli ktoś ma problem ze szlamem ( często to widać np. po zdjęciu klawiatury ) polecam zalać olej Castrol. Nie znam oleju który lepiej myje niż on. ( to nie reklama a spostrzeżenie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Ale ta płukanka XADO to trochę mnie niepokoi jak to ma konsystencję....sam nie wiem czego...miodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Raczej zastosuję to, kupię raczej LM, choć o XADO już wcześniej czytałem, poczekam co ABM napisze jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > to jeszcze sobie popatrz jak zmieniły się średnice kanałów olejowych na przestrzeni lat Jak? > Druga sprawa, częstotliwość wymian oleju też się wydłuzyła Hmmm, wiem o tym, ale raz że możliwe jest to z racji dłuższego starzenia się nowych olejów oraz dostosowania samochodów do tego. Już tutaj pisałem, że lat temu (25? 2015-1990 to jednak 25) to wymianę filtra miałem co druga wymianę oleju mineralnego. Coś mi się wydaje, że wiele się nie zmieniło > W zeszłym roku wymieniałem silnik, > musiałem parę rzeczy przełożyć ze starego do nowego, mimo, że tej samej serii 4K ale rocznik > już inny i pierdołami się róznił np. wyprowadzeniem "odmy". Stary silnik miał regularnie > pilnowane wymiany, nie przejeżdżał resursu przewidzianego przez producenta auta i dlatego raz > w roku był wymieniany (było to ok. 7-8 tyś. km, a nie 15). Pod pokrywą wałka rozrządu ładny > złotawy kolor, natomiast co do tego starego nie była mi znana jego historia serwisowa ani > przebieg. Po jego obudowie wnioskuję, że raczej trudna, osad z oleju można było skrobać. Przez > ok 1 tyś. km jazdy dolałem ponad szklankę oleju, hydraulika dość długo klepała. Wtedy też za > przykładem kaczorka79 wlałem płukankę zgodnie z instrukcją . Po tym 1 tyś. km olej wyglądał > tak jak w lanosie gdzie zmieniałem co 15 tyś. km. Auto przejechało od tego czasu ponad 6 tyś. > km, przez ten czas dolałem ok. 0,5 litra oleju, olej lekko ściemniał, hydraulika praktycznie > cicha robi się po kilku sekundach. Jak dla mnie skutek na plus. Używałem produktu LM Rozumiem, że chciałeś mi płukankę zareklamować? Jeżeli chodzi o hydrauliczne popychacze, to od dawna wiadomo, że bardzo może im pomóc dobre umycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Raczej zastosuję to, kupię raczej LM, choć o XADO już wcześniej czytałem, poczekam co ABM napisze > jeszcze. Nie znam Xado, ja osobiście zakupiłbym LM ( z tych dwóch ). Pamiętaj o stosowaniu się do instrukcji, to naprawdę bardzo ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Jak? średnica jest dużo mniejsza- porównaj sobie kanały olejowe z silnika 1.6 HDI, a powiedzmy starego Peugota 405 - 1.9D > Hmmm, wiem o tym, ale raz że możliwe jest to z racji dłuższego starzenia się nowych olejów oraz > dostosowania samochodów do tego. Już tutaj pisałem, że lat temu (25? 2015-1990 to jednak 25) > to wymianę filtra miałem co druga wymianę oleju mineralnego. Coś mi się wydaje, że wiele się > nie zmieniło > Rozumiem, że chciałeś mi płukankę zareklamować? Jeżeli chodzi o hydrauliczne popychacze, to od > dawna wiadomo, że bardzo może im pomóc dobre umycie nic nie reklamuję Tobie tylko opisałem swoje spostrzeżenia i efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Jesteś troszkę zabawny są to tylko sugestie które sprawdziły się w więcej niż 3 samochodach (PB) a jak ktoś postąpi to jego wybór, nie biorę za to kasy żeby brać odpowiedzialność Sam się o tym przekonałem i silnik nie wyzionął ducha Miałem pewność co do wymian oleju i do tego że silnik jest wolny od nagaru właśnie przy robionej uszczelce pod głowicą ale to było 3 lata wcześniej... pomimo lpg i 200kkm zlałem bez płukanki 5w40 i po ponad 5-6 tys. żadnego poboru oleju nie odnotowałem a tym bardziej skutków ubocznych po za tymi że przy niskich/ujemnych temperaturach skraca zimny start Nie znam osobiście ani jednej osoby której by to zaszkodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > średnica jest dużo mniejsza- porównaj sobie kanały olejowe z silnika 1.6 HDI, a powiedzmy starego > Peugota 405 - 1.9D Konkretnie poproszę, bo ja jakoś nie widzę specjalnej różnicy np. w przypadku panewek czy hydraulicznych popychaczy - z góry przepraszam, nie porównywałem tego silnika 1.9D z P 405, ale te z rodziny PSA XU/XUD wprowadzone do produkcji na początku lat 80, niewiele się różnią od rodziny EW/DW, które zostały wprowadzone na początku tego wieku. > nic nie reklamuję Tobie tylko opisałem swoje spostrzeżenia i efekty. Spoko, to całkiem interesujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Jesteś troszkę zabawny Jestem śmiertelnie poważny. > są to tylko sugestie które sprawdziły się w więcej niż 3 samochodach (PB) a Quote: czyli jeżeli masz 'jakiś tam' 10w40 zalać go Shellem HX7 10w40 który stopniowo wypłukuje osady i przy następnej wymianie śmiało można zalać już Shell Ultra 5w40 Hmm, to nie wygląda na sugestię > jak ktoś postąpi to jego wybór, nie biorę za to kasy żeby brać odpowiedzialność Znaczy jednak odpowiedzialności za radę "można śmiało lać" to jednak wziąć nie chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > LM ma specjalny dodatek, który powoduje poprawę pracy hydroregulatorów. LM jako olej, czy LIQUI MOLY ENGINE FLUSH dodany tuż przed wymianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 nie mam takich rzeczy na podręcznym składziku więc nie jestem w stanie CI tego zobrazować ani pomierzyć, opieram się na tym co widziałem na stole warsztatowym przy okazji dłubania u kogoś w warsztacie i wizytach w szlifierni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > nie mam takich rzeczy na podręcznym składziku więc nie jestem w stanie CI tego zobrazować ani > pomierzyć, opieram się na tym co widziałem na stole warsztatowym przy okazji dłubania u kogoś > w warsztacie i wizytach w szlifierni Te o których pisałem jak najbardziej "widziałem" i zastanawia mnie nadal jaka to jest ta "Twoja" różnica w średnicach, która może spowodować zatkanie - to chyba miałeś na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > LM jako olej, czy LIQUI MOLY ENGINE FLUSH dodany tuż przed wymianą? ABM miał pewnie ma myśli Liqui Moly Hydro-Stößel-Additiv http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-oleju/wyciszacz-popychaczy-8345-detail Wiele pozytywnym opinii zbiera też dodatek Ceratec od Liqui Moly. Przetestuję go w tym roku. Odnośnie płukanek, w ubiegłym roku zastosowałem płukankę Millersa. W aucie mam silnik 1.6VTI, przebieg około 88 tys. km, patrząc przez korek wlewu oleju można było dostrzec jakieś nieznaczne osady na wałkach rozrządu, "klawiaturze" zaworów. Po płukance duża część osadów została usunięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 czytałem troche o Ceratec-u, jednym pomogło, innym nie także różnie to bywa. W dodatku co wymiane oleju trzeba dolewac tego środka żeby utrzymać efekt jak juz jest, tak pisze producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > ABM miał pewnie ma myśli Liqui Moly Hydro-Stößel-Additiv > http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-oleju/wyciszacz-popychaczy-8345-detail Faktycznie > Wiele pozytywnym opinii zbiera też dodatek Ceratec od Liqui Moly. Przetestuję go w tym roku. Tych dodatków jest bez liku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.