dizzastar Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Szybkie pytanie, bo kodeks nie jest do końca precyzyjny w tej sprawie, tj. używania kierunkowskazów. Zmiana kierunku jazdy, czy zawracanie to sprawa jasna - należy sygnalizować zamiar skrętu oraz sam manewr. Jest to proste do wykonania, bo przed rozpoczęciem manewru mamy na to czas (dojazd do skrzyżowania). Jak się sprawy mają przy zmianie pasa ruchu? Dawno, dawno temu uczyłem się, że przy zmianie pasa sygnalizuje się sam manewr. KRD mówi jednak, że należy sygnalizować także zamiar. I pytanie - jak to zrobić w sytuacji, gdy jest gęsty ruch, samochody jadą dynamicznie, pasy co chwilę się zmienia, z reguły szybko, tam gdzie kierowca znajdzie wolną " lukę" na sąsiednim pasie. Co Gawiedź powie w tym temacie....? (Pewnie było milion razy...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Włączyć kierunkowskaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Najpierw sygnalizujesz, a potem wykonujesz manewr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Najpierw sygnalizujesz, a potem wykonujesz manewr. Oooooo, tak mnie właśnie uczono. Tyle, że gdy na drodze jest ciasno i wielu kierowców dość gwałtowanie zmienia pasy ruchu to czasu wystarcza na sygnalizację manewru. Na sygnalizację zamiaru - nie ma go wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Są tacy, którzy twierdzą, że tak szybko zmieniają pasy, że nie mają w ogóle czasu na włączenie kierunkowskazu Sygnalizowanie nie oznacza, że masz jechać kilometr jednocześnie mrugając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Witam. Sam Sobie odpowiedziałeś. Kierunkowskaz ma za zadanie sygnalizować zamiar wykonania manewru. Natomiast w PL, 90% kierowców kierunek włącza wraz z ruchem kierownicą, 5% kierunkowskazy uważa za zdradzanie swojej "strategii wojennej" 5% używa tego wynalazku zgodnie z przeznaczeniem. Sporo osób nie używa kierunków wcale na autostradach/drogach wielopasmowych. A i przy próbie wyprzedzania rzadko patrzy w lusterka, o kierunkowskazach nie wspominając. Moim zdaniem, kierunek włączam na tyle wcześnie, aby nie zaskoczyć manewrem otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Tak, bo zmieniasz kierunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Aczkolwiek to trochę obok tematu - mi chodziło głównie o kwestię sygnalizowania ZAMIARU ZMIANY PASA ruchu w sytuacji, gdzie nie bardzo jest na to czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. a w którym miejscu kodeks wiąże kierunkowskaz z piewszeństwem przejazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Nie chodzi o pierwszeństwo tylko o to jak prowadzi znak i oznakowanie poziome (nie napisałem tego w poprzednim poście). IMO nie ma tu zmiany kierunku ruchu, bo ciągle poruszam się swoim pasem. Kolega-policjant jest tego samego zdania co ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat_79 Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Kolega-policjant jest tego samego zdania co ja. Kiedyś się o to pytałem policjantów z drogówki na komendzie w Lublinie... Pan policjant twierdził, że sygnalizować, a policjantka siedząca biurko obok niego - że nie sygnalizować... Po chwili dyskusji doszli do wniosku, że "jakby co" to lepiej sygnalizować, bo nikogo nie ukarają za chęć wykonania manewru sygnalizowanego kierunkowskazem - nawet jak tego manewru się nie wykona. Włączenie bowiem kierunkowskazu nie powoduje obowiązku zmiany pasa ruchu czy kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Można odbić piłeczkę na zasadzie - jeżeli nie trzeba używać kierunkowskazu skręcając w prawo, to jak odróżnić ten manewr od jazdy prosto, czyli zjazdu z drogi z pierwszeństwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 (edytowane) już ten problem był tu 20x poruszany i skończyło się mnie więcej tak, że jak jest skręt zbliżony do 90* to się sygnalizuje, a jak jest trochę powyżej 180* to się nie sygnalizuje. oczywiście wniosek godny AK, bo każdy miał swoje racje wątki te śledziłem, gdyż tez miałem ten dylemat na "moim" skrzyżowaniu ale doszedłem do wniosku że nie ma sensu oszczędzać żarówek i mieć tak dziwnych problemów. na pewno nie zbiednieję od włączenia tego kierunku i nie utrudnię nikomu odczytania takiej wiadomości Edytowane 10 Lipca 2015 przez mrarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 .... sprawa jasna - należy sygnalizować zamiar skrętu oraz sam manewr. . Sygnalizujesz zamiar, ułatwiając tym życie Sobie i innym . Niektórzy Tobie uniemożliwią zmianę pasa dodając gazu ale większość zrobi nawet więcej miejsca . Tym co używają kierunkowskazu życie ułatwiam, pozostałym wręcz przeciwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 (edytowane) Nie chodzi o pierwszeństwo tylko o to jak prowadzi znak i oznakowanie poziome (nie napisałem tego w poprzednim poście). IMO nie ma tu zmiany kierunku ruchu, bo ciągle poruszam się swoim pasem. Kolega-policjant jest tego samego zdania co ja.Kierunek ruchu i pas truchu to tez inny temat. Znak pokazuje skrzyżowanie. I napisales o jezdzie z pierszenstwem - czyli skrecasz w prawo. Nie wiem jakim cudem nie ma tu zmiany kierunku ruchu. W pzypadku ktory sugerujesz bylby taki znak... Edytowane 10 Lipca 2015 przez jimbo22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. Tak. Kierunek - jest to zbiór wszystkich prostych lub wektorów równoległych do pewnej zadanej prostej. Nie jedziesz prosto tylko za główną drogą skręcasz w prawo, czyli zmieniasz kierunek jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. IMO Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. To w jaki sposób zasygnalizujesz chęć jazdy na wprost? Też bez kierunku czy może włączysz awaryjne? Sprawa jest prosta: skręcasz w prawo - kierunkowskaz prawy, jedziesz prosto - bez kierunkowskazu, w lewo - kierunkowskaz w lewo. Nie wyobrażam sobie innej sygnalizacji i nie ma tu żadnego znaczenia pierwszeństwo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Oczywiście ze dajesz kierunek skręcając z pierwszeństwem. Nie wiem nad czym się tu w ogóle zastanawiać? Az tyle energii Cie kosztuje włączenie kierunku? Niewiele rzeczy mnie tak na drodze nie wq... jak nie dawanie kierunku. Jakas chora fobia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 To w jaki sposób zasygnalizujesz chęć jazdy na wprost? Też bez kierunku czy może włączysz awaryjne? Sprawa jest prosta: skręcasz w prawo - kierunkowskaz prawy, jedziesz prosto - bez kierunkowskazu, w lewo - kierunkowskaz w lewo. Nie wyobrażam sobie innej sygnalizacji i nie ma tu żadnego znaczenia pierwszeństwo. O to samo chciałem zapytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Oczywiście ze dajesz kierunek skręcając z pierwszeństwem. Nie wiem nad czym się tu w ogóle zastanawiać? Az tyle energii Cie kosztuje włączenie kierunku? Niewiele rzeczy mnie tak na drodze nie wq... jak nie dawanie kierunku. Jakas chora fobia! Wiele lat temu w czasie kursu na PJ instruktur zawsze mawiał że jak nie jesteśmy pewni czy jest obowiacek dawania kierunkowskazu to lepiej go dać bo "...to nie boli i duzo zarówki nie eksploatuje" A mówił to na okolicność krzyzowania w kształcie litery T gdzie był nakaz skretu w prawo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. OMG w których czipsach prawko można znaleźć, bo mi na autobusy jeszcze brakuje? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. Oczywiście ze nie musisz sygnalizować bo nie zjeżdżasz z drogi głównej nawet jeśli prowadzi w prawo. Używasz kierunku w momencie jazdy na wprost lub skrętu w lewo bo kodeks tego wymaga. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 12 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Używasz kierunku w momencie jazdy na wprost bo kodeks tego wymagajaki przepis o tym mówi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Pytanie kolejne: czy widząc taki znak i jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu (z dołu z prawo) należy manewr (i zamiar) sygnalizować kierunkowskazem. IMO nie. Tak, sygnalizować, jest to skrzyżowanie, a nie zakręt. Serio, nie wiem czy jest to temat warty dyskusji, w końcu jaki problem włączyć? Szkoda paliwa? Ciekawszy temat do rozważania: który kierunkowskaz powinni włączyć kierowcy tych samochodów, lewy, bo zmieniają pas, czy prawy, bo zmieniają kierunek? Wskazówka: tu nie ma "rozpędówki", pasa zanikającego, który pozwala płynnie włączyć się do ruchu, podchodzi to bardziej pod skrzyżowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Wszelkie manewry zawsze staram się sygnalizować kierunkowskazem. Zmiana pasa. Gdy chcę zmienić pas to wcześniej daję znać, zmieniam pas i kierunkowskaz wyłączam. Wyprzedzam. Podobnie jak przy zmianie pasa. Włączam kierunkowskaz i gdy jestem na przeciwległym pasie to wyłączam, wyprzedzam i gdy chcę wrócić na swój pas to znów włączam, a gdy wrócę na swój pas to wyłączam. Skręcanie na skrzyżowaniach. Nawet gdy przebieg drogi z pierwszeństwem jest skierowany w prawo i ja skręcam w prawo to włączam kierunkowskaz. Pokonywanie ronda. Gdy przed rondem są zaznaczone pasy do jazdy na wprost, w prawo czy w lewo to kierunkowskazem sygnalizuję tylko to jaki pas wybieram. Gdy jestem już na wybranym pasie to kierunkowskaz wyłączam. Wjeżdżam na rondo bez żadnego kierunkowskazu. Włączam go tylko wówczas gdy na samym rondzie zmieniam pas lub z ronda zjeżdżam. Gdy przed rondem i na samym rondzie nie ma wydzielonych pasów to kierunkowskaz włączam tylko przy zjeździe z ronda. Rowerzyści, piesi, przeszkody. Gdy wyprzedzam rower, pieszego lub omijam inną przeszkodę to mimo tego, że nie opuszczam swojego pasa to i tak mrugnę kierunkowskazem ze dwa, trzy razy żeby dać ewentualny sygnał innym, że coś tam na drodze jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Używasz kierunku w momencie jazdy na wprost lub skrętu w lewo bo kodeks tego wymaga. Pozdrawiam A weź no pokaż na obrazku jak wygląda kierunkowskaz do jazdy na wprost. Żadne moje auto takiego nie miało. mar00ha Napisane z szopy na węgiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 A weź no pokaż na obrazku jak wygląda kierunkowskaz do jazdy na wprost. Żadne moje auto takiego nie miało. mar00ha Napisane z szopy na węgiel Zjeżdżając z drogi głównej masz obowiązek to zasygnalizować bez względu na to czy jedziesz prosto czy w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Używasz kierunku w momencie jazdy na wprost To powiedz nam, który kierunek włączysz jadąc na wprost? Prawy? No chyba nie za bardzo, bo tak sygnalizujesz skręt w prawo. Lewy? Też chyba nie, bo tak sygnalizujesz skręt w lewo. Dowolnie - prawy lub lewy? Patrz wyżej. A może włączysz awaryjne i pojedziesz prosto? Udziel konkretnej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Zjeżdżając z drogi głównej masz obowiązek to zasygnalizować bez względu na to czy jedziesz prosto czy w lewoKierunkowskaz nawprostny miałeś pokazać!I nie, nie ma takiego obowiązku. Nie znasz PoRD. mar00ha Napisane z szopy na węgiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 coraz częściej widuje użytkowników aut którzy zapominają do czego służy ta dziwaczna manetka po lewej stronie kierownicy, i zawsze lepiej włączyć kierunkowskaz wcześniej informując innych użytkowników drogi o swoim zamiarze skretu a nie najpierw po hamulcach następnie jedno migniecie i skręcamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Oczywiście ze nie musisz sygnalizować bo nie zjeżdżasz z drogi głównej nawet jeśli prowadzi w prawo. Używasz kierunku w momencie jazdy na wprost lub skrętu w lewo bo kodeks tego wymaga. Pozdrawiamchlopie kto ci dal prawko?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Tak, sygnalizować, jest to skrzyżowanie, a nie zakręt. Serio, nie wiem czy jest to temat warty dyskusji, w końcu jaki problem włączyć? Szkoda paliwa? Ciekawszy temat do rozważania: który kierunkowskaz powinni włączyć kierowcy tych samochodów, lewy, bo zmieniają pas, czy prawy, bo zmieniają kierunek? Wskazówka: tu nie ma "rozpędówki", pasa zanikającego, który pozwala płynnie włączyć się do ruchu, podchodzi to bardziej pod skrzyżowanie. rzeczypospolitej.PNG Ja bym dał w lewo, czyli zgodnie z ruchem kierownicy. Zjeżdżając z drogi głównej masz obowiązek to zasygnalizować bez względu na to czy jedziesz prosto czy w lewo Weź no chopie podaj przepis, bo póki co, to jesteś kłamcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Weź no chopie podaj przepis, bo póki co, to jesteś kłamcą. Używasz chyba zbyt mocnych słów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Zjeżdżając z drogi głównej masz obowiązek to zasygnalizować bez względu na to czy jedziesz prosto czy w lewo Zrób tak na jakimkolwiek egzaminie na prawo jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Używasz chyba zbyt mocnych słów Chyba? Piszesz nieprawdę, czyli kłamiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Zjeżdżając z drogi głównej masz obowiązek to zasygnalizować bez względu na to czy jedziesz prosto czy w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Zjeżdżając z drogi głównej masz obowiązek to zasygnalizować bez względu na to czy jedziesz prosto czy w lewo :facepalm: ;l :facepalm: może wróć do . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Zrób tak na jakimkolwiek egzaminie na prawo jazdy. to jest w sumie ciekawe zagadnienie...ostatnio przyjrzałem się kilku skrzyżowaniom z pierwszeństwem łamanym i jak byk pasy są wymalowane tak, że jadąc z pierwszeństwem nie sygnalizujesz nic bo jedziesz swoim pasem...natomiast jazda na wprost czy wjazd w inną drogę podporzadkowaną jest równoznaczny z przecięciem linii przerywanej wyznaczającej nasz pas, co na zdrowy rozum mówi o tym, że kierunek wtedy, nawet jadąc na wprost wypadałoby włączyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 co na zdrowy rozum mówi o tym, że kierunek wtedy, nawet jadąc na wprost wypadałoby włączyć... I o to mi chodzi. Niektórzy, wypowiadający się w tym wątku, jakoś gorące głowy mają. Trzeba trochę pomyśleć i wtedy takie coś wcale głupie nie jest. Jadąc na wprost i przecinając linię przerywaną wyznaczającą pas ruchu zmienia się kierunek jazdy, więc trzeba ten migacz jednak włączyć. Druga sprawa: Znak, który wkleiłem pokazuje zakręt, że droga z pierwszeństwem skręca o 90 stopni. A co jeśli taki zakręt będzie miał 45 stopni, albo 10, albo 5? Od ilu stopni to jest zakręt i trzeba użyć migacza? IMO jadąc ciągle po głównej kierunków użyć nie trzeba. Co innego, że oczywiście można, ale obowiązku nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 IMO jadąc ciągle po głównej kierunków użyć nie trzeba. Co innego, że oczywiście można, ale obowiązku nie ma. to nie jest kwestia IMO. 1. Pokaż na google maps jak dokładnie wygląda skrzyżowanie oznaczone znakiem o którym piszesz? 2. Zajrzyj do kodeksu drogowego i zobacz w jaki sposób użycie kierunkowskazu jest skorelowane z pierwszeństwem przejazdu, zanim zaczniesz "interpretować" i wyrokować nt obowiązku na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 ak byk pasy są wymalowane tak, że jadąc z pierwszeństwem nie sygnalizujesz nic bo jedziesz swoim pasem. Hm znam rondo na którym pasy sa wymalowana"na wprost" - czy wtedy opuszczajac rondo dajemy prawy kierunkowskaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Nie. Na "turbinowych" rondach tak jest i nie ma takiej potrzeby jeżeli jedziesz swoim pasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 wprost czy wjazd w inną drogę podporzadkowaną jest równoznaczny z przecięciem linii przerywanej wyznaczającej nasz pas, co na zdrowy rozum mówi o tym, że kierunek wtedy, nawet jadąc na wprost wypadałoby włączyć... Taką właśnie wiedzę zdobyłem na kursie nauki jazdy. Czyli jadąc prosto zjeżdżam z drogi głównej włączam kierunkowskaz. Ale zamiast podyskutować o różnych szkołach i być może o nieprecyzyjnych przepisach można komuś pojechać ze jest kłamcą. Ot takie polskie buractwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Ot takie polskie buractwo +1 2. Zajrzyj do kodeksu drogowego i zobacz w jaki sposób użycie kierunkowskazu jest skorelowane z pierwszeństwem przejazdu, zanim zaczniesz "interpretować" i wyrokować nt obowiązku na drodze. Art 22 pkt 5 PoRD: Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Wszystko się rozchodzi o to, że nigdzie nie ma definicji zwrotu "zmiana kierunku jazdy". Wg mnie jazda drogą (pasem) z pierwszeństwem, nawet w skręcie, nie jest tym samym co zmiana kierunku jazdy. Więc kierunkowskazu użyć nie trzeba, ale można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Jak skręcasz to chyba zmieniasz kierunek jazdy? Czyli jadac prosto wlaczasz wg Ciebie prawy kierunek. Ale może ten co jest z Twojej prawej myśli ze skręcasz w prawo? Wyjeżdża i bum. I co? Ty sie wypniesz ze dawales kierunek i problem ma ten drugi. I to jest dla mnie buractwo. Niestety wiele takich buraków na naszych drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Czyli jadac prosto wlaczasz wg Ciebie prawy kierunek. Ale może ten co jest z Twojej prawej myśli ze skręcasz w prawo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Jak skręcasz to chyba zmieniasz kierunek jazdy? . Ale może ten co jest z Twojej prawej myśli ze skręcasz w prawo? Wyjeżdża i bum. I co? I wtedy kłania się zasada ograniczonego zaufania - bo może koleś włączył kierunek, zapomniał o nim i tak sobie jedzie i mryga... to, że akurat sygnalizuje zamiar skrętu, nie upoważnia mnie do wyjeżdżania "na pewniaka" - bo na pewno skręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Taką właśnie wiedzę zdobyłem na kursie nauki jazdy. Czyli jadąc prosto zjeżdżam z drogi głównej włączam kierunkowskaz. Ale zamiast podyskutować o różnych szkołach i być może o nieprecyzyjnych przepisach można komuś pojechać ze jest kłamcą. Ot takie polskie buractwo Taką właśnie wiedzę zdobyłem na kursie nauki jazdy. Czyli jadąc prosto zjeżdżam z drogi głównej włączam kierunkowskaz. Ale zamiast podyskutować o różnych szkołach i być może o nieprecyzyjnych przepisach można komuś pojechać ze jest kłamcą. Ot takie polskie buractwo Jadąc prosto jedziesz prosto, jeśli z prawej jest pojazd, ustepujesz mu pierwszeństwa. Jeśli nie, jedziesz prosto. Jeśli chcesz skręcić, sygnalizujesz zamiar za pomocą kierunkowskazu. Zarówno wtedy jeśli chcesz skręcić w prawo (prawy kierunkowskaz) jak i w lewo (lewy kierunkowskaz). Zgodnie z tym znakiem chcąc skręcić w prawo włączasz kierunkowskaz przed skrzyżowaniem (prawy), skręcasz i wyłączasz kierunkowskaz. Chcąc jechać na wprost dojeżdżasz do skrzyżowania, jeśli musisz ustepujesz pierwszeństwa pojazdom z prawej i jedziesz prosto. Kierunek ruchu to jedno, droga z pierwszeństwem to drugie. Zamiar zmiany kierunku sygnalizujemy zawsze, bez względu na to, w którym kierunku przebiega droga z pierwszeństwem. Potrafię sobie wyobrazic Twój tok myślenia. Ale jest błędny. Powtarzę: zmiana kierunku, inaczej skręcanie nie ma nic do pierwszeństwa na skrzyżowaniu, a zamiar zmiany kierunku musi być sygnalizowany. Przed zmianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.