Skocz do zawartości

Fiat TIPO 2015


MarCo

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak napisałem. Zła opinia po poprzedniku

Dodatkowo jedna jedyna wersja nadwoziowa, nawet bez odmian 3D. Brak automatu. O ile pamiętam nie było żadnego, nawet stosowanego dwusprzęgłowego w Alfie równolegle, czy też tego niewypału ze Stilo Abarth.

Ciasnota na tylnej kanapie w porównaniu do jakiegokolwiek kompaktu z tamtego okresy. Posiłkuję się tutaj swoją zawodną pamięcią, ale chyba w Grande Punto wtedy było więcej miejsca niż w Bravo.

Czym zatem takie Bravo (oprócz dość fajnego wyglądu) miało konkurować z taką Kią Ceed?

Co stało za Bravo, żeby człowiek wykładający kasę, nie wziął Reno Megan? ;]

Jakby kosztowało jeszcze z 10k mniej, to pewnie by ludzie łykali.

No i jeszcze dorzuciłbym katastrofę marketingową w postaci braku jakiejkolwiek wersji GTI/HGT/Abarth czy jak to ttam zwał. Gazety bardzo lubią testować takie wersje i się człowiek napala na takie auto. Oczywiście koniec końców kupuje wersje zaślepkę 90KM benzyna. Każdy poprzedni kompakt Fiata taką wersję miał.

To nowe Tipo nie musi takiej wersji mieć, bo nie konkuruje z Golfem

Z Kia to akurat mogl spokojnie konkurowac designem i przywolanymi przez Ciebie silnikami. Z tego co wiesc niesie to nawet moglby z Ceed-em konkurowac bezawaryjnoscia ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekałem na ciebie ;]  , siedziałem w wypasionym tipo , miałem wypasione bravo sport , lepsze jest tipo pod względem wykonania , z silnikami sie zgodzę , słaby wybór , od bravo w środku to nawet lepsze stilo było , bravo to były ciecia budżetowe  , już samo zamykanie drzwi dużo mówi o wygłuszeniu auta , w bravo zamykasz drzwi jak konserwę , stilo lub tipo juz taki przytłumiony dźwięk

 

zwyczajnie piszesz farmazony i poprzednie dyskusje pokazały, że nie jest to tylko moje zdanie. Fiat Tipo do godna kontynuacja Linei i nic więcej. Może rozmiarowo jest większy ale to tyle. Chociaż nawet w linei można było mieć fajny silnik 1.4 T-Jet. Tutaj na razie fajnych silników brak.

 

Co do stilo i bravo to jest przepaść na korzyść bravo. Miałem do czynienia z kilkoma stilo, w tym jedno miałem 4 lata, siostra ma do dziś. Stilo było zrobione bez większego przemyślenia, jako konkurencja dla golfa, napakowane wyposażeniem, ale bez żadnej finezji, ciężkie, głośne (benzyna 1.6, zresztą 1.4 również) i dużo palące. Bravo to jest inna bajka. Prawie wszystko tu jest lepsze, od jakości deski rozdzielczej, przez większe lusterka, silniki, do prowadzenia. Nawet konstrukcja miejsca na filtr kabinowy jest bardziej przemyślana, bo łatwiej go wymienić, nie mówiąc już o żarówkach świateł mijania.

A na odgłos zamykania drzwi nie zwróciłem uwagi, więc się nie wypowiem, może i jest inny tylko co z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czym zatem takie Bravo (oprócz dość fajnego wyglądu) miało konkurować z taką Kią Ceed?

Co stało za Bravo, żeby człowiek wykładający kasę, nie wziął Reno Megan? ;]

 

 

widzisz, ja na początku 2008 roku chciałem kupić ceeda albo i30. Już prawie dalem zaliczkę na i30, wszystko miałem ustalone, ale żona powiedziała "chodźmy jeszcze do fiata". Nie chciało mi się za bardzo, bo nie ufałem tej marce, ale jak przejechałem się Bravo, to nawet się nie zastanawiałem, tylko kupiłem, mimo że wyszło ładnych kilka tys pln więcej niż za ceeda. Dlaczego? Bo było dużo przyjemniejsze w środku, bo miało silnik turbo (wtedy jeszcze te silniki nie były tak popularne jak dziś), którego charakterystyka bardzo mi się spodobała. Ogólnie jechało się tym jakoś tak przyjemniej. I dlatego kupiłem. Dziś to już stary samochód, rocznikowo 9 lat, ale na razie nie stać mnie na nowy, ale na szczęście właśnie dzięki temu silnikowi, niezłym osiągom i przyjemnemu wnętrzu, nadal lubię jeździć tym autem. Jakbym miał takiego i30 z tamtych lat, to by mi się już po tylu latach nawet wsiadać do niego nie chciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawde? Nie jest ten udziwniony selspeed?

 

Zwykła przekładnia hydrokinetyczna z przetwornikiem momentu obrotowego - dostępna tylko z jednym silnikiem (1.6 110KM), ale na plus jest to, że można ją wybrać nawet w najtańszej wersji  :ok:  Podobno ma być dostępna jeszcze skrzynia dwusprzęgłowa, ale to w przyszłości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła przekładnia hydrokinetyczna z przetwornikiem momentu obrotowego - dostępna tylko z jednym silnikiem (1.6 110KM), ale na plus jest to, że można ją wybrać nawet w najtańszej wersji :ok: Podobno ma być dostępna jeszcze skrzynia dwusprzęgłowa, ale to w przyszłości...

Masło maślane W klasycznym automacie przetwornikiem momentu jest właśnie sprzęgło hydrokinetyczne. Czyli jest to przekładnia z hydrokinetycznym przetwornikiem momentu.

Niby to samo ale nie to samo...

Tak, wiem, czepiam się słówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zwykla skrzynia - aisin ktory jest dostepny w USA w fiacie 500 abarth i chyba tez 500L 2.4 silnik

 

Skrzynia skrzynia, ale może wiesz jaki najmocniejszy silnika ma być dostosowany do LPG w tym bolidzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia skrzynia, ale może wiesz jaki najmocniejszy silnika ma być dostosowany do LPG w tym bolidzie? 

 

1.4 T-Jet o mocy 120 KM

 

"W przeciwieństwie do „przystosowywania" silników w after-market, silnik 1.4 LPG Turbo 120 KM został oryginalnie zaprojektowany pod kątem zasilania z instalacji LPG, a więc z użyciem odpowiednich materiałów, komponentów i technologii, co oznacza, że jest  fabrycznie dostosowany (zawory i gniazda zaworowe) do spalania LPG i wyposażony w specjalny kolektor dolotowy oraz wszelkie dodatkowe wiązki elektryczne. Oczywiście, w celu zapewnienia maksymalnej jakości i niezawodności, instalacja LPG jest montowana bezpośrednio w fabryce, a każdy samochód przechodzi odbiór techniczny i jest certyfikowany przez Fiata."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem na razie na ulicy, design ciekawy i przykuwa uwagę, czarne klamki trochę odstraszały na szczęście kolor szary więc nie rzucało się to w oczy, ale tak to całkiem przyjemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masło maślane W klasycznym automacie przetwornikiem momentu jest właśnie sprzęgło hydrokinetyczne. Czyli jest to przekładnia z hydrokinetycznym przetwornikiem momentu.

Niby to samo ale nie to samo...

Tak, wiem, czepiam się słówek...

 

coz to w rzeczywistosci oznacza??

trwałe ? jak osiagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


instalacja LPG jest montowana bezpośrednio w fabryce, a każdy samochód przechodzi odbiór techniczny i jest certyfikowany przez Fiata."

 

cholera... osobiście takiego jeszcze nie widziałem ;] wszystko montowane w serwisach przed sprzedażą :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowac jak mialbym tyle czekac na auto to bym sie powiesil ;] o wrzesnia to moge nie zyc :)

Dlaczego? Na to co mam czekalem 5 lat,  na poprzednie 4 i jakos daleki bylem od wieszania się  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem na razie na ulicy, design ciekawy i przykuwa uwagę, czarne klamki trochę odstraszały na szczęście kolor szary więc nie rzucało się to w oczy, ale tak to całkiem przyjemnie

Chyba widzieliśmy ten sam  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś widziałem tipo w wersji hmm średniej- dla mnie konkurencja co najwyżej dla ..Logana- bieda z nędzą.

Co do wypowiedzi Maro-t o NB- jak mało kiedy podpisuje się pod tymi słowami także prawą ręką (bo jestem leworęczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Na to co mam czekalem 5 lat, na poprzednie 4 i jakos daleki bylem od wieszania się :phi:

Trzeba miec psychike, ja nie mam :(;] ciekawe ile z tych zamowien (nie wiem czy potwierdzonych np. wplata 1000 zl) nie dojdzie do skutku, bo albo sie komus odwidzi, albo sie teraz przeliczyl, albo po solidnym wytestowaniu sie okaze w prasie, ze Tipo to jednak nie takie cudo ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 T-Jet o mocy 120 KM

 

"W przeciwieństwie do „przystosowywania" silników w after-market, silnik 1.4 LPG Turbo 120 KM został oryginalnie zaprojektowany pod kątem zasilania z instalacji LPG, a więc z użyciem odpowiednich materiałów, komponentów i technologii, co oznacza, że jest  fabrycznie dostosowany (zawory i gniazda zaworowe) do spalania LPG i wyposażony w specjalny kolektor dolotowy oraz wszelkie dodatkowe wiązki elektryczne. Oczywiście, w celu zapewnienia maksymalnej jakości i niezawodności, instalacja LPG jest montowana bezpośrednio w fabryce, a każdy samochód przechodzi odbiór techniczny i jest certyfikowany przez Fiata."

 

a kiedy to ma być w Polsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła przekładnia hydrokinetyczna z przetwornikiem momentu obrotowego - dostępna tylko z jednym silnikiem (1.6 110KM), ale na plus jest to, że można ją wybrać nawet w najtańszej wersji  :ok:  Podobno ma być dostępna jeszcze skrzynia dwusprzęgłowa, ale to w przyszłości...

DC z MultiJet IIRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wysetlaczu (jak popatrzysz pod odpowiednim katem) to widac ikonki rezerwy LPG oraz CNG; widac dodatkowy wskaznik poziomu gazu.

Nie mówię, że nie ma.. Ale w Pl mi pokaż :-) wszystkie lpg z jaki miałem do czynienia były montowane w aso

tapnięte via gameboy pocket

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak taniej...

Pewnie tak.

Inna sprawa, że jak się klient pyta o gaz to salon od razu do mnie kieruje pytanie.. Więc nie wiem jak to z tymi gazami na nasz rynek :bzik:

tapnięte via gameboy pocket

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak.

Inna sprawa, że jak się klient pyta o gaz to salon od razu do mnie kieruje pytanie.. Więc nie wiem jak to z tymi gazami na nasz rynek :bzik:

W Italii jest GPL, w Polsce LPG. Inny gaz, trzeba montować lokalnie ;)

A tak serio, to dopiero w Genewie pokazali tak zasilany silnik. Może faktycznie nie jest jeszcze oferowany (na stronach włoskich tez go nie ma w opcjach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba miec psychike, ja nie mam :(;] ciekawe ile z tych zamowien (nie wiem czy potwierdzonych np. wplata 1000 zl) nie dojdzie do skutku, bo albo sie komus odwidzi, albo sie teraz przeliczyl, albo po solidnym wytestowaniu sie okaze w prasie, ze Tipo to jednak nie takie cudo ;]

Oczywiście,  to byl żart.  Tyle czekac na nowy dupowóz to przesada. 3 razy bym zmienil zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tipo nie dość że miejscami lepszej jakości jak bravo , to i tańszy

 

Zastąpienie hamulców tarczowych bębnowymi to ta lepsza jakość? :phi:

Głupoty wypisujesz. Tipo w środku wygląda jak... nie wygląda. A kierownica mnie rozwala.

Tipo można porównać do Linei, od niej jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastąpienie hamulców tarczowych bębnowymi to ta lepsza jakość? :phi:

Głupoty wypisujesz. Tipo w środku wygląda jak... nie wygląda. A kierownica mnie rozwala.

Tipo można porównać do Linei, od niej jest lepsze.

Jak hamuje ok to co z tego, ze ma bebny? Trwaloscia z pewnoscia przerosna rozwiazanie tarczowe ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Hatchback fajny, gałka zmiany biegów  :facepalm: większej chyba nie mieli... dzienne led -  dlaczego nie zastosowali systemu światłowodowego, który generuje pas światła a nie punktowe diody :( ileż to mogło więcej kosztować... 

Mi się podoba jak w grupie Fiat uparcie od lat montuje mieszki na drążek biegów zapinane na zatrzask, co najmniej jak by trzeba było to ściągać co tydzień  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba jak w grupie Fiat uparcie od lat montuje mieszki na drążek biegów zapinane na zatrzask, co najmniej jak by trzeba było to ściągać co tydzień :phi:

Skąd wiesz czy nie trzeba ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz czy nie trzeba ;]

Może czasem i trzeba  :ok: , ale można to zrobić mądrzej  :phi: . W Renault odpinasz dolną ramkę, ciągniesz za gałkę z mieszkiem i masz cały mechanizm na wierzchu. A ten zatrzask plus pół godziny dłużej szycia mieszka nawet w Bangladeszu kosztuje pół dolara więcej, co przy ilości wyprodukowanych Fiatów daje milion dolarów rocznie  8]  :panic:  :hehe:  :facepalm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba jak w grupie Fiat uparcie od lat montuje mieszki na drążek biegów zapinane na zatrzask, co najmniej jak by trzeba było to ściągać co tydzień  :phi:

 

Lepiej rozpiąć zatrzask, niż odkręcać gałkę zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ? Przecież wg AK Stilo to najlepsze auto na świecie - polecane w każdym wątku z cyklu "co kupić", oczywiście obok Pandy z LPG.

tak, bravo tez polecany jako najlepszy samochod na swiecie, a w praktyce jest przecietne.

Po prostu opinie wlascicieli trzeba dzielic przez 10 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby bębny były ok to by od nich nie odchodzono.

 

ja nie znoszę hamulców bębnowych. Mam na nie jakieś uczulenie. Może po lanosie i matizie, gdzie ciągle nie działały, ciągle trzeba było je naprawiać, a pamiętam że porządny remont hamulców tylnych w matizie (bębny, szczęki, cylinderki, łożyska) kosztował majątek. Po czym za pół roku na badaniu technicznym wychodziło że to znowu nie hamuje jak trzeba. Dziś już nawet wiele aut klasy B ma w każdej wersji tarcze z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciasnota na tylnej kanapie w porównaniu do jakiegokolwiek kompaktu z tamtego okresy.

czy ja wiem? nie jest tak zle. Moze i faktycznie jest minimalnie ciasniej niz w focusie, ale to nie sa duze roznice

 

Co stało za Bravo, żeby człowiek wykładający kasę, nie wziął Reno Megan?  ;]

hehe, to wlasnie wybor, przed ktorym ja stalem

i wybralem bravo  :facepalm:

czemu?

nie z powodu ceny, bo bravo wcale nie bylo tansze, chyba glownie skusil mnie silnik multiair. Mialem nadzieje, ze bedzie palil znaczaco mniej od TCe w Megane :P

no i cyfrowy predkosciomierz w Megane byl zdecydowanym minusem :P

z zewnatrz bravo tez jest, moim zdaniem, ladniejsze, a wiele osob wybiera samochod oczami (ja pewnie w jakims stopniu tez :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jakiś artykuł dzisiaj czytałem. http://autokult.pl/27398,fiat-tipo-z-silnikiem-1-4-t-jet-i-lpg

 

"Zatem kolejną, bardzo dobrą wiadomością jest wersja dwupaliwowa 1.4 T-Jet z fabryczną instalacją LPG. Silnik został dostosowany dodatkowo do zasilania gazowego poprzez dobranie innych materiałów do wykonania zaworów i gniazd zaworowych. Jednostka ma też fabrycznie przygotowany kolektor dolotowy pod montaż wtryskiwaczy gazowych, a instalacja jest montowana w fabryce, na linii produkcyjnej. I wszystko wygląda na piękną bajkę, ale teraz… pobudka!"

 

Jak ustalił portal Gazeo.pl, Fiat Tipo z tym silnikiem będzie konwertowany na LPG, ale tylko w Turcji i nie trafi na rynek polski. W naszym kraju będzie oferowana tylko wersja dwupaliwowa z silnikiem 1.4 16V o mocy 95 KM. Co więcej, nie będzie to stricte fabryczna instalacja gazowa, ale system marki Tartarini, przygotowany specjalnie do Tipo w Katowicach przez firmę Auto Gaz Śląsk. Dlaczego podjęto taką decyzję?

Podobno z uwagi na cenę fabrycznej instalacji, która dla przykładu w Alfie Giulietta kosztowała 10 tys. zł. Taki koszt jest nie do przyjęcia w polskich warunkach, zwłaszcza przy tak niskiej cenie wyjściowej samochodu. Importer bazując na doświadczeniach z konwersją aut w kraju, ufa lokalnym przedstawicielom Tartarini i może liczyć na korzystne ceny. Niestety nie przewiduje się instalacji do silnika T-Jet. Przyczyna tego jest prosta. Silnik T-Jet dostosowany fabrycznie do pracy na LPG będzie dostępny tylko z fabrycznym LPG. Nie da się zamówić tej jednostki bez instalacji gazowej, a importer najpewniej nie chce brać odpowiedzialności za potencjalne usterki wywołane systemem gazowym w nieprzystosowanym do tego fabrycznie silniku."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co za handlowcy i marketingowcy pracują we Fiacie, ale są chyba zupełnie oderwani od rzeczywistości....

 

Polska, to jeden z najbardziej "zagazowanych" krajów, do tego dość duży rynek, więc jest się chyba o co bić. Nawet jeśli nie chcą wprowadzać auta z fabryczną instalacją, to powinni chociaż oferować przystosowany do LPG silnik - tutaj już takiej różnicy w cenie nie będzie (jak może być różnica pomiędzy kolektorami czy zaworami). Aut z silnikiem dla LPG coraz mniej, a pytań na forach "LPG a silnik X", "które auto do LPG" itp. jest całe mnóstwo. A taki silnik T-Jet dla LPG, przecież nie tylko w Tipo, ale i w 500 czy jakiejś Alfie/Lancii też mógłby występować.

Fiat, wprowadzając na rynek całą gamę nadwoziową Tipo, ma szansę ugryźć kawałek przysłowiowego tortu rynku samochodowego, ale od polityki firmy zależy, jak duży ten kawałek będzie.

Mam nadzieję, że wraz z hatchbackiem i kombi, T-Jet przystosowany do LPG bądź z fabryczną instalacją pojawi się w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.