Skocz do zawartości

Fiat TIPO 2015


MarCo

Rekomendowane odpowiedzi


Podkręcone 1.6 MJ będzie aż nadto

Nie każdy ma ochotę taplać ręce w gnojówce ;]

 


Patrząc na porównanie innych modeli z silnikami 1.4 16V, 1.4 T-Jet i 1.6 MuliJet, widać że względem 1.4 16V, do tJeta trzeba dopłacić około 6 tysięcy, a do Multijeta już 16-18.

No tak, ale jesli to ma być następca Bravo, to muszą dać mocniejsze silniki, nie wierzę, żeby się miało skończyć na 110 KM, szczególnie jak będzie kombi (stilo MW ważyło 1,5 t) - bo te 110 koni to tego nie uciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dali by tam jakis mocniejszy silnik z 2,0 ale wlosi nie maja nic godnego uwagi w benzynie... a szkoda...

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

 

diesel 1,6  120KM zrobić na 150 KM i będzie bardzo przyjemnie...albo wymienić turbine od 2.0 i 180 KM :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel 1,6  120KM zrobić na 150 KM i będzie bardzo przyjemnie...albo wymienić turbine od 2.0 i 180 KM :skromny:

 

daj spokój. Takim czymś się pewnie nie da jeździć. Już seryjnym dieslem 1.6 jeździ się kiepsko, ma sporego laga, czuć że moc wynika głównie z turbo, a nie z pojemności, czyli wciskasz gaz, czekasz na kopnięcie sprężarki, przyspieszasz i szybko musisz zmieniać bieg. Nie mówiąc o pozostałych wadach diesla. A po podkręceniu tego większym turbo i softem na 180KM, to już musi być zupełna masakra: ogromny lag, mocny kop, do codziennej jazdy porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój. Takim czymś się pewnie nie da jeździć. Już seryjnym dieslem 1.6 jeździ się kiepsko, ma sporego laga, czuć że moc wynika głównie z turbo, a nie z pojemności, czyli wciskasz gaz, czekasz na kopnięcie sprężarki, przyspieszasz i szybko musisz zmieniać bieg. Nie mówiąc o pozostałych wadach diesla. A po podkręceniu tego większym turbo i softem na 180KM, to już musi być zupełna masakra: ogromny lag, mocny kop, do codziennej jazdy porażka.

 

ja mam właśnie 1.6 120 zrobiony na 150 i nie wiem o jakich lagach piszesz...tu jest turbo ze zmienną, może piszesz o 1.6 105 gdzie była stała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam właśnie 1.6 120 zrobiony na 150 i nie wiem o jakich lagach piszesz...tu jest turbo ze zmienną, może piszesz o 1.6 105 gdzie była stała...

 

pewnie po prostu jesteś przyzwyczajony do kiepskiej charakterystyki małego turbodiesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie po prostu jesteś przyzwyczajony do kiepskiej charakterystyki małego turbodiesla

 

W t-jecie laga nie ma? Jeżdżę prywatnie 1.4 t-jet i po już jednej przejażdżce taki 1.6 MJ zrobił na mnie dobre wrażenie a co dopiero po sofcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest już jakiś polski cennik?

 

 

Info od usera "Paninaro" z forum fiatbravoklub.pl:

 

takie oto info na temat Fiata Tipo-ja czekam na 5 drzwiowego hatchbacka
- 1.4 95 KM skrzynia manualna - cena od 43800 zł z klimą oraz radiem w standardzie
- 1.6 110 eTorq skrzynia Dualogic - cena od 48000 zł z klimą i radiem
- 1.3 95 KM MultiJet
- 1.6 120 KM MultiJet
Pokazy przedpremierowe w salonach zostały zaplanowane na grudzień, pierwsze samochody do sprzedaży pojawią się w styczniu i będą to póki co 1.4 95 KM w lepszej wersji ( od 48000 zł) + pakiety opcji za 5000 zł + lakier metalik 2000 zł. Samochody takie zostały już zamówione :)
 
Paleta jednostek i przeniesienia napędu zostaną wzbogacone wraz z wejściem hatchbacka i kombi. Paleta silnikowa w tych dwóch nadwoziach będzie bogatsza o:
- 1.4 140 KM MultiAir
- 2.0 MultiJet 140 KM
 
Hatch i kombi będą samochodami 'innymi' materiałowo. Będą one lepiej wykończone, wyposażone (m.in. pojawią się ledy w dziennych).
 
To są takie informacje na szybko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info od usera "Paninaro" z forum fiatbravoklub.pl:

 

ciekawa informacja. Czyli wygląda na to, że hatchback będzie normalnym, przywoitym kompaktem, a ten silnik 1.4 MA 140KM będzie do takiego auta idealny. Może jednak moje następne auto też będzie fiatem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już konfigurator na stronie Fiata  ;]  W grudniu z oficjalnych informacji wynika, że jeszcze nie będzie go w salonach :oki: Produkcja ma rozpocząć się w marcu  ;] http://www.fiatpress.pl/press/article/1914

 

silnik 1.6 tylko z automatem, ale lipa. A poza tym ceny całkiem ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cennik jest:

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/nowy-fiat-tipo-za-45-tys-zl-polskie-ceny/js8q8f

 

najnizsza wersja wyglada tak:

 

WERSJA WYPOSAŻENIA SILNIK i SKRZYNIA BIEGÓW MOC (KM) SKRZYNIA BIEGÓW CENA CENNIKOWA BRUTTO TIPO 1.4 16v              95 manualna: 6 + wsteczny 45 000 zł

1.6 E-Torq 16v AT6 110 automatyczna: 6 + wsteczny 52 000 zł

1.3 Multijet 16v               95 manualna: 5 + wsteczny 55 000 zł

1.6 Multijet 16v          120 manualna: 6 + wsteczny 61 000 zł

 

z tym "wsteczny" to "klenkłem" i szukam chusteczek do czyszczenia monitora

 

 

aha:

Standardowe wyposażenie najtańszej wersji TIPO:

 

·        Kompleksowy system stabilizacji toru jazdy (ESC z asystentem hamowania awaryjnego, system kontroli trakcji, system zapobiegający dachowaniu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, system kontroli oscylacji ciągniętej przyczepy)

·        Klimatyzacja manualna

·        Radio z portem USB, 4 głośniki

·        Poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera z przodu

·        Światła do jazdy dziennej (DRL)

·        Elektrycznie sterowane szyby przednie

·        Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach

·        Sterowanie centralnym zamkiem za pomocą pilota w kluczyku

·        Bezkorkowy system tankowania Smart Fuel

·        Wspomaganie kierownicy (elektryczne) Dualdrive z trybem CITY

·        Automatycznie unoszona klapa bagażnika

·        Felgi stalowe 15" z kołpaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tym "wsteczny" to "klenkłem" i szukam chusteczek do czyszczenia monitora

 

 

·        Wspomaganie kierownicy (elektryczne) Dualdrive z trybem CITY

·        Automatycznie unoszona klapa bagażnika

·        Felgi stalowe 15" z kołpaki

Nie ma się co z wstecznego śmiać, dadzą skrzynię od hopla i się te 6. do przodu zrobi wątpliwe ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze widzę, że nie ma diesla w automacie?

Co to za silnik 1.6 E-Torq 16v AT6 ?

 

Troszkę lipa, bo by były el szyby na tyle i przeciwmgielne trzeba brać najwyższą wersję, a to chyba podstawa w samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cennik jest:

 

WERSJA WYPOSAŻENIA SILNIK i SKRZYNIA BIEGÓW MOC (KM) SKRZYNIA BIEGÓW CENA CENNIKOWA BRUTTO TIPO 1.4 16v              95 manualna: 6 + wsteczny 45 000 zł

 

 

aha:

Standardowe wyposażenie najtańszej wersji TIPO:

 

·        Kompleksowy system stabilizacji toru jazdy (ESC z asystentem hamowania awaryjnego, system kontroli trakcji, system zapobiegający dachowaniu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, system kontroli oscylacji ciągniętej przyczepy)

·        Klimatyzacja manualna

·        Radio z portem USB, 4 głośniki

·        Poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera z przodu

·        ...

Brak poduszek bocznych i kurtyn w podstawowej wersji :no: , więc idą drogą Grande Punto przed FL...

Poduszki boczne dopiero od wersji POP kilka tyś. drożej... czyli już wcale nie tak atrakcyjna cena się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak poduszek bocznych i kurtyn w podstawowej wersji :no: , więc idą drogą Grande Punto przed FL...

Poduszki boczne dopiero od wersji POP kilka tyś. drożej... czyli już wcale nie tak atrakcyjna cena się robi.

 

to czy cena jest atrakcyjna to zależy od tego jaki to jest samochód. Według fiata aspiruje, żeby być kompaktem. Rozmiarowo pasuje, ale to za mało. Ważne jest jeszcze prowadzenie, zawieszenie, wygłuszenie, materiały i tego typu rzeczy. Jeśli okaże się, że jest to kompakt pełną gębą, to ceny są naprawdę atrakcyjne. W każdej wersji. Ale podejrzewam, że tak fajnie nie będzie i jednak będzie to taki "kompakt dla ubogich" w stylu fluence czy 301

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podejrzewam, że tak fajnie nie będzie i jednak będzie to taki "kompakt dla ubogich" w stylu fluence czy 301

Obstawiam odpowiednik Rapida, kontynuację Linei.

"Udawany" kompakt, czyli przedłużona klasa B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam odpowiednik Rapida, kontynuację Linei.

"Udawany" kompakt, czyli przedłużona klasa B.

 

Też nie do końca. Linea to było punto z doczepioną dupą. Platforma z klasy B i możliwości klasy B. To Tipo jest na tej samej płycie co 500X, czyli dosyć nowoczesnej, nadającej się na zrobienie porządnego kompakta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze widzę, że nie ma diesla w automacie?

Co to za silnik 1.6 E-Torq 16v AT6 ?

 

Troszkę lipa, bo by były el szyby na tyle i przeciwmgielne trzeba brać najwyższą wersję, a to chyba podstawa w samochodach.

 Silnik taki sam jak w 500X + skrzynia automatyczna.Co do elektrycznych szyb i świateł przeciwmgielnych można domówić do najprostszej wersji ;]  Szyby 500zł halogeny z funkcją doświetlania zakrętów 800zł :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ciekawi mnie czy wystepujacy w specyfikacji "czyjnik tempreratury zewnetrznej" to to samo co prostacko po polsku nazywa sie termometrem?

 

tak

 


A i co to jest podgrzewacz PTC?

 

dodatkowe ogrzewanie elektryczne - dzieki niemu w kabinie dosc szybko leci cieple powietrze nawet kiedy jeszcze silnik sie nie rozgrzal. Bardzo fajny bajer, niektorzy nawet go tutaj dokladali do Bravo ;) bo wystepowal jako opcja ale malo kto faktycznie ja u nas kupowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeje powietrze?> czy tez płyn chłodniczy?

 

w NB grzeje powietrze w kanale w tunelu srodkowym. Dostep "serwisowy" jest od strony schowka pasa pasazera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest NB - nubira?

Jezeli powietrze to szkoda - zawsze będzie mi sie kojarzyło z suszarką...

Nuova Bravo :)

Co do suszarki - oczywiście. Ale akurat ta fabryczna nawet niezle daje radę.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładny , niech dorzucą wersje kombi , i wiem juz jakie będzie moje następne auto , bo jest rozmiarów stilo MW , a ono mi idealnie pasuje  ,   NB było za małe jednak ,

 

no i ciekawe co to za motor 1600 benzina , czy to jakiś nowy ?

jak ten sam co w Astrze to kibel :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11,5sekundy do 100 km/h z tym podstawowym 1.4, imo całkiem dobrze.

Faktycznie. Moim stilo 1,2 daje rade to myślę że w przyszłości można będzie brać pod uwage przy zakupie jakiegoś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tipo sedan waży 1150 kg z tym silnikiem,  grande punto jest 15kg cięższe. Sam silnik zeskał 2nm momentu obrotowego :phi:  :phi:  więc jedyna nadzieja w tym, że zmienili przełożenia skrzyni biegów  ;l  ;l  ;l

 

 

A może jest lżejszy od GP ktorego premiera miała miejsce 10 lat temu :cfaniak: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.