Skocz do zawartości

Fiat TIPO 2015


MarCo

Rekomendowane odpowiedzi

W czym niby są lepsze te Fokusy i Astry od "wydumek"? Wszystko to jeden shit i każdy producent oszczędza na czym się da, zwłaszcza w takim segmencie...

Astra i Focus to kompakt. P301 jest znacznie mniejszy i jakosciowo gorszy. Nie wiem jak Tipo bo nie widzialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..)

Jeśli ktoś tutaj proponuje mi konkurenta skody rapid za prawie 60k PLN z wolnossącym silnikiem 95KM to mogę to tylko skwitować pustym śmiechem :hehe:

Tutaj masz porównywalnego Rapida z tym Tipo:

http://otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-1-2-tsi-90km-ambition-max-rok-produkcji-2016-dostepny-od-reki-ID6yh6Bw.html

Moim zdaniem żaden śmiech, bo jest tak samo i zostaje tylko kwestia gustu :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest:

"352 - System tankowania Smart Fuel" (edit: już wiem http://blog.fiat.pl/940-smart-fuel-szybkie-i-proste-tankowanie)

szkoda że tylko 2 poduszki w wersji podstawowej, ale cena imho bardzo fajna.

 

 

Pierwsze tankowanie jest dużym wyzwaniem dla każdego kierowcy, a sama procedura nie wydaje się wtedy tak banalnie prosta. Najpierw trzeba zlokalizować po której stronie auta znajduje się wlew, odchylić klapkę, która nie zawsze otwierana jest w taki sam sposób, odkręcić korek, odłożyć go na odpowiednie miejsce, włożyć końcówkę dystrybutora i tak dalej.

 

;l ;l ;l ;l

Zawsze jak mam nowe auto, to nie zaprzątam sobie głowy sprawdzeniem gdzie jest wlew i jakiego paliwa należy nalać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz porównywalnego Rapida z tym Tipo:

http://otomoto.pl/oferta/skoda-rapid-1-2-tsi-90km-ambition-max-rok-produkcji-2016-dostepny-od-reki-ID6yh6Bw.html

Moim zdaniem żaden śmiech, bo jest tak samo i zostaje tylko kwestia gustu :)

Fiat ładniejszy.

Zeby było jasne żadnego z tych aut bym nie kupił za 56k. Ale z jakbym musiał wybrać to Rapid bez żadnych wątpliwości - ze względu na 5x lepszy silnik i praktyczniejsze nadwozie liftback.

A ja bym wziął prawdziwego kompakta za 60k (Pulsara, Astrę, Focusa, może nawet Berlingo HDI) ale nie tego Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat ładniejszy.

Zeby było jasne żadnego z tych aut bym nie kupił za 56k. Ale z jakbym musiał wybrać to Rapid bez żadnych wątpliwości - ze względu na 5x lepszy silnik i praktyczniejsze nadwozie liftback.

A ja bym wziął prawdziwego kompakta za 60k (Pulsara, Astrę, Focusa, może nawet Berlingo HDI) ale nie tego Fiata.

60k PLN za kompakt to trochę za mało (chyba że jakieś demo, poprzedni model lub bida wersja na kołpaku).

Żeby był bardziej sensowny egzemplarz to trzeba dorzucić do 65k, czyli około 10 tyś więcej niż za Fiacika/Rapida.

Tak czy inaczej, moim zdaniem kompakt (Focus, nowa Astra) w takiej wersji będzie 10 tyś PLN droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu producenci robią te sedany? Gdyby 301/Tipo były w nadwoziu liftback to były by wg mnie dużo atrakcyjniejsze. A Rapidowi brak silnika do LPG :/ Tak źle i tak niedobrze...

Dlatego że są to modele stworzone na rynki inne niż EU, a w EU (i to nie w całej) sprzedawane "przy okazji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując auta typu Tipo czy P301 z kompaktami trzeba uczciwie podejść do kwestii wyposażenia.

Rodzice niespełna półtora roku temu kupili P301.

Za 56kzł mieli wersje Allure 1.6 noPb z ubezpieczeniem na rok i dwoma kompletami kół (alu lato + stal zima).

 

Jakiego kompakta by kupili za 56kzł z ubezpieczeniem? Totalnego golasa.

A w 301 był lakier metallic, radio z BT, alusy, 4x el. szyby, tempomat, sterowanie z kierownicy.

 

W dodatku 115KM w 301 przy jego masie jedzie sensownie.

 

Żeby kupić fajnego kompakta to trzeba do 70kzł dołożyć. A to 15kzł różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym niby są lepsze te Fokusy i Astry od "wydumek"? Wszystko to jeden shit i każdy producent oszczędza na czym się da, zwłaszcza w takim segmencie...

Czym się różni kompakt od wydumki?

Kupili nam w ramach eksperymentu do firmy citroena c-elysse czy jak mu tam.

Wolę swoją pięcioletnią skodę z przebiegiem 300 kkm. 

Auto zrobione maksymalnie po taniości, minimalna ilość wygłuszeń, oszczędzają na farbie gdzie się da. Komora silnika jest wykończona tylko podkładem. Do tego oszczędności w elektryce - głośniki w desce rozdzielczej na górze, szyby elektryczne sterowane z tunelu środkowego żeby mniej kabelków zużyć. Do tego niewygodne fotele i kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie... 

Dodam jeszcze że plastiki osłaniające górne mocowanie pasów odpadły po tygodniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując auta typu Tipo czy P301 z kompaktami trzeba uczciwie podejść do kwestii wyposażenia.

Rodzice niespełna półtora roku temu kupili P301.

Za 56kzł mieli wersje Allure 1.6 noPb z ubezpieczeniem na rok i dwoma kompletami kół (alu lato + stal zima).

 

Jakiego kompakta by kupili za 56kzł z ubezpieczeniem? Totalnego golasa.

A w 301 był lakier metallic, radio z BT, alusy, 4x el. szyby, tempomat, sterowanie z kierownicy.

 

W dodatku 115KM w 301 przy jego masie jedzie sensownie.

 

Żeby kupić fajnego kompakta to trzeba do 70kzł dołożyć. A to 15kzł różnicy.

Wiądź do gołego kompakta a potem to tego badziewia to dostrzeżesz różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii to nawet fajne auto, ale w praktyce przez kilka ostatnich dni jeździłem nim jako zastępczym. Zgodzę się odpycha się nawet sensownie ale co z tego jak ten samochód nie ma żadnego wygłuszenia. Jazda nim z prędkością 120 km/h na godzinę to jakaś katorga, nie ma mowy o rozmowie z pasażerem czy słuchania radia. Odgłos zamykanego bagażnika czy centralnego powalił mnie na kolana. Lepiej już chyba wygłuszone było nawet seicento. 

Porównując auta typu Tipo czy P301 z kompaktami trzeba uczciwie podejść do kwestii wyposażenia.

Rodzice niespełna półtora roku temu kupili P301.

Za 56kzł mieli wersje Allure 1.6 noPb z ubezpieczeniem na rok i dwoma kompletami kół (alu lato + stal zima).

 

Jakiego kompakta by kupili za 56kzł z ubezpieczeniem? Totalnego golasa.

A w 301 był lakier metallic, radio z BT, alusy, 4x el. szyby, tempomat, sterowanie z kierownicy.

 

W dodatku 115KM w 301 przy jego masie jedzie sensownie.

 

Żeby kupić fajnego kompakta to trzeba do 70kzł dołożyć. A to 15kzł różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima jest, gaz bez problemu, skrzynia 6tka jak w stilo to i w trasę można skoczyć.

Tą skrzynią 6-tką to bym się tak nie ekscytował. VI bieg ma zazwyczaj takie przełożenie, jak bieg V w 5-biegowej - po prostu biegi są ułożone gęściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii to nawet fajne auto, ale w praktyce przez kilka ostatnich dni jeździłem nim jako zastępczym. Zgodzę się odpycha się nawet sensownie ale co z tego jak ten samochód nie ma żadnego wygłuszenia. Jazda nim z prędkością 120 km/h na godzinę to jakaś katorga, nie ma mowy o rozmowie z pasażerem czy słuchania radia. Odgłos zamykanego bagażnika czy centralnego powalił mnie na kolana. Lepiej już chyba wygłuszone było nawet seicento. 

 

A tu się zgodzę. Bagażnik wydaje toporny dźwięk przy zamykaniu.

W trasie daje też się odczuć dość krótka skrzynia, która powoduje, że mamy cały czas dość wysokie obroty.

 

Raz jechałem ich 301 w trasie i przy 140km/h było ponad 3krpm. W Astrze mam chyba coś koło 2,5krpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą skrzynią 6-tką to bym się tak nie ekscytował. VI bieg ma zazwyczaj takie przełożenie, jak bieg V w 5-biegowej - po prostu biegi są ułożone gęściej.

Akurat tu ma bardzo dlugie przelozenia, przez co vmax na vi biegu jest znaczaco nizszy od ogolnego. Ta skrzynia to taka dziwaczna szostka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra - przyspieszenie ze 4 sekundy gorsze przez te kołpaki.

Ja tam ni widze zadnych zalet alufelg - oczywoscie poza wygladem. Imo nijak to nie rownowazy wad, wynikajacych na ogol np. z nizszego profilu opon (zakladanie alu w rozmiarze fabrycznych stalowek imo w ogole mija sie z celem), koniecznosci pamietania przy zblizaniu sie do kraweznika, czy ewentualnego samoistnego znikniecia z auta ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W teorii to nawet fajne auto, ale w praktyce przez kilka ostatnich dni jeździłem nim jako zastępczym. Zgodzę się odpycha się nawet sensownie ale co z tego jak ten samochód nie ma żadnego wygłuszenia. Jazda nim z prędkością 120 km/h na godzinę to jakaś katorga, nie ma mowy o rozmowie z pasażerem czy słuchania radia. Odgłos zamykanego bagażnika czy centralnego powalił mnie na kolana. Lepiej już chyba wygłuszone było nawet seicento. 

 

Znaczy jakiś update wyciszeniowy lanosa w wersji S?  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii to nawet fajne auto, ale w praktyce przez kilka ostatnich dni jeździłem nim jako zastępczym. Zgodzę się odpycha się nawet sensownie ale co z tego jak ten samochód nie ma żadnego wygłuszenia. Jazda nim z prędkością 120 km/h na godzinę to jakaś katorga, nie ma mowy o rozmowie z pasażerem czy słuchania radia. Odgłos zamykanego bagażnika czy centralnego powalił mnie na kolana. Lepiej już chyba wygłuszone było nawet seicento. 

to prawda że brak wygłuszeń w 301 trochę doskwiera, ale taka specyfika samochodu, w końcu to econo jest :)

od razu po kupnie 301 dokupiłem akcesoryjne wygłuszenie maski i klapy bagażnika na ebayu, w każdym poprzednim samochodzie to miałem i nie podobały mi sie te gołe blachy

koszt to z tego co pamiętam 95$ za obie, dźwięk od razu zrobił się lepszy, mniej w nim męczących wysokich tonów  :ok:

poza tym auto IMO wygłuszone standardowo jak na klasę B, ale 1300km "na raz" na urlopie dało się przejechac i problemu nie było, podłoga i nadkola są IMO jak na samochód tej klasy dobrze wygłuszone, są fabryczne plastikowe nadkola czego nie posiada część konkurencji cenowej np. Mitsu Space Star 

przesiadłem się z Citroena C5 Mk1, oczywiście jest w 301 głośniej ale bez tragedii, IMO nie jest głośniej niż w Clio. Corsie itp....

samochody takie jak Tipo, 301 to nie wybór dokonywany sercem, lecz rozsądkiem  :ok: , nie są to samochody szczególnie urodziwe ani dla materiałowych estetów, ale są rozsądkowym wyborem NIE dla fana motoryzacji ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby kupić fajnego kompakta to trzeba do 70kzł dołożyć. A to 15kzł różnicy.

Może cennikowo, ale spokojnie kupisz za 60k komakt o porównywalnym wyposażeniu do np. takiego rapida, czy 301.

To jest powiedzmy 5k różnicy, które moim zdaniem warto dopłacić np. za lepsze wyciszenie, większe wnętrze (większe to nie to samo co dłuższe), lepszy poziom bezpieczeństwa, etc.

Ale ktoś może mieć inne priorytety oraz plan na wydanie tych 5k i jak dla mnie jak najbardziej jest to OK.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pare lat temu dali w wypożyczalni w PL 301 diesel. Nie mam jakichś szczególnie złych wspomnień z jazdy tym samochodem. Miał wielki bagażnik i silnik o raczej niewielkiej mocy. Ale jechał, wnętrze było spartańskie ale estetyczne i w sumie nie miałem żadnych złych odczuć po poruszaniu się tym samochodem. O taka lodówka - użyć i zapomnieć.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pare lat temu dali w wypożyczalni w PL 301 diesel. Nie mam jakichś szczególnie złych wspomnień z jazdy tym samochodem. Miał wielki bagażnik i silnik o raczej niewielkiej mocy. Ale jechał, wnętrze było spartańskie ale estetyczne i w sumie nie miałem żadnych złych odczuć po poruszaniu się tym samochodem. O taka lodówka - użyć i zapomnieć.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

 

Bo dokladnie takie jest to auto :ok:

Jak ktos sie kreci glownie po miescie i 2 razy w roku pojedzie na wakacje to spokojnie mu to auto wystarczy.

To nie jest samochod do robienia 100kkm rocznie i spedzania w nim kilka godzin dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem nie są, 301 z silnikiem 1,6 można spokojnie jechać na 5 biegu od 70-75 km/h. Niestety przy 120-130 km/h przez brak 6 biegu oraz wygłuszenia robi się nieznośnie głośno. Owszem 10 Km codziennie do pracy można by ścierpieć, ale nie wyobrażam sobie dalszej podróży drogą ekspresową czy autostradą.   

Hmmm to chyba nie są wysokie obroty, u mnie przy 100km/h jest ponad 3krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem dzis do Fiata obadać Tipo .. o mamo .. materiały w środku zalatują tandetą, zwłaszcza kokpit z radiem. Kierownica gorsza niż w Dacii Duster. Punto Evo ma lepsze wnętrze. To wygląda jak bardzo ekonimiczna mieszanka 500L i 500X .. dużo brzydsza i słabsza. Za to rozmiar bagażnika ... WOW! :phi: No ale w sedanach to zapewne norma. 

 

Jak dla mnie Tipo ma delikatnie lepsze materiały niż auta Dacii ... poszli o level niżej w stosunku do Bravo... jeśli nie o dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Tipo ma delikatnie lepsze materiały niż auta Dacii ... poszli o level niżej w stosunku do Bravo... jeśli nie o dwa.

 

szkoda, miałem ochotę na wersję Kombi

a tak muszę zbierac na 124 Spidera :hehe:

 

 

update:

jest szansa na lepsze materiały w kombi :

 

Nowy Fiat Tipo w wersji sedan ma szansę zdobyć nasz rynek, zwłaszcza że polski importer zebrał już 1200 zamówień, przy planie na ten rok zakładającym 1500 sztuk. A w najbliższej przyszłości pojawią się dwie kolejne wersje - 5-drzwiowy hatchback i pojemne kombi. Będą nieco droższe od sedana, ale też lepiej wyposażone i wykończone lepszymi materiałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem dzis do Fiata obadać Tipo .. o mamo .. materiały w środku zalatują tandetą, zwłaszcza kokpit z radiem. Kierownica gorsza niż w Dacii Duster. Punto Evo ma lepsze wnętrze. To wygląda jak bardzo ekonimiczna mieszanka 500L i 500X .. dużo brzydsza i słabsza. Za to rozmiar bagażnika ... WOW! :phi: No ale w sedanach to zapewne norma. 

 

Jak dla mnie Tipo ma delikatnie lepsze materiały niż auta Dacii ... poszli o level niżej w stosunku do Bravo... jeśli nie o dwa.

ja też dzisiaj oglądałem tipo , i nie wiem jak oglądałeś ,i jakim cudem wyszło że punto ma lepsze materiały , ojciec ma GP i punto ma gorsze materiały niż tipo , w punto deska , boczki drzwi twarde i tandetne , w tipo dość miekkie , porównywalne do stilo , nie jest źle , miejsca z tyłu więcej niż w stilo , fotele wygodne , miałem bravo sport i sorry , ale tam też była większa tandeta z plastikami niż w tipo , tylko bardziej kolorowo było , i udawany karbon , ale deska również z twardego plastiku była , tipo o wiele lepsze jest , czekam na wersję kombi i kupuje dziada  ;)

 

wiem , wiem , za ponad 50 tys pln mógłbym mieć ''prawie nowe'' kilkuletnie premium 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pisze o Punto EVO, po drugie materiały sa na prawde tragiczne - przejedzilem Bravo 8 lat i po wskoczeniu do Tipo wystarczyl moment aby doznac lekkiego zdziwienia.

 

Ale skoro masz zamiar kupic ten samochod to faktycznie musi ci sie to podobac.. no trudno, twoja sprawa  :phi: Tylko nie opowiadaj o dobrej jakosci materialow  ;l

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pisze o Punto EVO, po drugie materiały sa na prawde tragiczne - przejedzilem Bravo 8 lat i po wskoczeniu do Tipo wystarczyl moment aby doznac lekkiego zdziwienia.

 

Ale skoro masz zamiar kupic ten samochod to faktycznie musi ci sie to podobac.. no trudno, twoja sprawa   :phi: Tylko nie opowiadaj o dobrej jakosci materialow  ;l

ja miałem 2 lata bravo sport 2.0 jtdm 2009r  (sprzedany z przebiegiem 68 tys km , salon PL ), i proszę cię  , tam to były tragiczne materiały deski , morze twardego gładkiego plastiku , jak jakaś skorupa :hehe:  , zapomniałeś jak świetnie była poskładana konsola środkowa , gdzie się ją naciskało i skrzypiała  ;l  , jak zamykałeś drzwi to brzęczały jak konserwa bo oszczedzono na wygłuszeniu  , nie mówię że tipo ma świetne materiały , bo to nie audi , ale ma LEPSZE materiały niz bravo 2 , i mniej oszczędzano na tym aucie niż na bravo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem 2 lata bravo sport 2.0 jtdm 2009r  (sprzedany z przebiegiem 68 tys km , salon PL ), i proszę cię  , tam to były tragiczne materiały deski , morze twardego gładkiego plastiku , jak jakaś skorupa :hehe:  , zapomniałeś jak świetnie była poskładana konsola środkowa , gdzie się ją naciskało i skrzypiała  ;l  , jak zamykałeś drzwi to brzęczały jak konserwa bo oszczedzono na wygłuszeniu  , nie mówię że tipo ma świetne materiały , bo to nie audi , ale ma LEPSZE materiały niz bravo 2 , i mniej oszczędzano na tym aucie niż na bravo 

nie wiem co palisz ale jest mega skuteczne bo piszesz od rzeczy na temat jakości materiałów w Bravo jak potłuczony :ganja::facepalm:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co palisz ale jest mega skuteczne bo piszesz od rzeczy na temat jakości materiałów w Bravo jak potłuczony :ganja::facepalm:

 

chyba trafił na pechowy/niedorobiony/rozbity/ egzemplarz- przecież może się tak zdarzyć...dla mnie Bravo jest chyba najlepiej wykonanym pod względem jakości materiałów fiatem...do tej pory przez 121 000 km jakoś nic mi nie skrzypi w środku, ani nie brzęczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trafił na pechowy/niedorobiony/rozbity/ egzemplarz- przecież może się tak zdarzyć...dla mnie Bravo jest chyba najlepiej wykonanym pod względem jakości materiałów fiatem...do tej pory przez 121 000 km jakoś nic mi nie skrzypi w środku, ani nie brzęczy...

 

uważam podobnie. Po ponad ośmiu latach mam do czego się przyczepić w tym samochodzie, ale akurat wnętrze, to obok silnika T-Jet najmocniejsza strona tego auta. Mam 154 tys. km przebiegu, poza kiepską imitacją skóry na kierownicy wnętrze wygląda jak nowe, nie ma mowy o jakichkolwiek odgłosach podczas jazdy, nic nie skrzypi, nie stuka, jest bardzo dobrze. Miałem też Stilo i Bravo moim zdaniem jest o klasę wyżej jeśli chodzi o jakość poskładania i wykonczenia wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ na pewno ma rację co fo jakości użytych materiałów w Bravo i tu ciężko polemizować, bo deska jest wykonana ze skorupy twarde plastiku. Odgłos zamykanych drzwi również nie świadczy o jakiejkolwiek jakość. To, że to wszystko dobrze się trzyma i nie skrzypi dobrze świadczy o jakości wykonania. W stilo deska byka wykonana ze zdecydowanie lepszej jakości materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.