Skocz do zawartości

Które nowe benzyniaki mają "turbo + wtrysk pośredni"?


donpedro

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowana większość aktualnie produkowanych turbodoładowanych benzyniaków ma wtrysk bezpośredni.
Chciałbym ustalić te nieliczne turbobenzyniaki które nadal mają wtrysk pośredni.

Na razie ustaliłem że wtrysk pośredni mają:
Fiat/Alfa/Lancia: 0.9T 85-105KM
Fiat/Alfa/Jeep: 1.4T 120-170KM
Renault/Dacia/Smart: 0.9T 90KM
Opel: 1.4T 100-150KM

Prosiłbym o podpowiedź czy i jakiego silnika brakuje na tej liście (chodzi mi o samochody aktualnie produkowane, w cenie pięciocyfrowej).
(pomijam silniki z wtryskiem podwójnym, pośrednim i bezpośrednim, to na razie rzadkość)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nadazam za zmianami silnikow a coraz bardziej mnie przerazaja pojemnosci 0,9 .... 1,2 z turbo. Fajnie to jezdzi malo spala przy eco jezdzie ale przy deptaniu spalanie kosmos i trzeba poczekac na sprawdzenie trwalosci tych jednostek.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerazaja pojemnosci 0,9 .... 1,2 z turbo. Fajnie to jezdzi malo spala przy eco jezdzie ale przy deptaniu spalanie kosmos

 

 

Jako posiadacz Megane 1,2 Tce (wtrysk bezpośredni , turbo i...dwumasa) i to jeszcze w nadwoziu kombi ,na tak postawioną tezę mogę odpowiedzieć...i tak i nie. Meganką z tym silnikiem jezdzi się podobnie jak z klasyczną szesnastozaworową "dwulitrówką" z końcówki dwudziestego wieku , czyli całkiem przyjemnie .Spalanie ? ...faktycznie, przy delikatnej jeździe (a szczególnie w warunkach krótkich miejskich tras) 1,2 Tce spala tyle co...oszczędny "małolitrażowiec " , natomiast przy "pałowaniu" i  szybkiej jeździe na autostradzie (pow. 160 km/h) spala tyle co...klasyczna "dwulitrówka" (stwierdzenie z autopsji) . Dla wielu ludzi skokowe wzrosty średniego spalania z 4,5-5 litrów na 9 litrów ,bywają szokujące  ,ale żadna z moich byłych "dwulitrówek" nie schodziła w mieście poniżej  9-10 litrów. Czyli jednak jest postęp , trzeba tylko mieć świadomość charakterystyki silnika .Zostały one skonstruowane do oszczędzania w określonych warunkach , i tego się należy trzymać.

Edytowane przez stalan
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne sensowne rozwiązanie to 6 generacja a takie instalacje są produkowane tylko pod niektóre konkretne silniki.

Już są też powoli dostępne uniwersalne. Na lpg-forum w galerii już wypływają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz Megane 1,2 Tce (wtrysk bezpośredni , turbo i...dwumasa) i to jeszcze w nadwoziu kombi ,na tak postawioną tezę mogę odpowiedzieć...i tak i nie. Meganką z tym silnikiem jezdzi się podobnie jak z klasyczną szesnastozaworową "dwulitrówką" z końcówki dwudziestego wieku , czyli całkiem przyjemnie .Spalanie ? ...faktycznie, przy delikatnej jeździe (a szczególnie w warunkach krótkich miejskich tras) 1,2 Tce spala tyle co...oszczędny "małolitrażowiec " , natomiast przy "pałowaniu" i  szybkiej jeździe na autostradzie (pow. 160 km/h) spala tyle co...klasyczna "dwulitrówka" (stwierdzenie z autopsji) . Dla wielu ludzi skokowe wzrosty średniego spalania z 4,5-5 litrów na 9 litrów ,bywają szokujące  ,ale żadna z moich byłych "dwulitrówek" nie schodziła w mieście poniżej  9-10 litrów. Czyli jednak jest postęp , trzeba tylko mieć świadomość charakterystyki silnika .Zostały one skonstruowane do oszczędzania w określonych warunkach , i tego się należy trzymać.

 

Zgadzam się w 100%, tylko teraz trzeba popatrzeć na trwałość jednostki taka 2.0 F4R dojedzie do mln bez problemu i to na LPG... a 1.2?

A powiedz mi czy Twój motor jedzie podobnie jak Renówki 2.0 czyli wbijasz 5 przy 50 i się normalnie rozpędzisz czy dopiero 5 wbijasz przy 70-90?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100%, tylko teraz trzeba popatrzeć na trwałość jednostki taka 2.0 F4R dojedzie do mln bez problemu i to na LPG... a 1.2?

A powiedz mi czy Twój motor jedzie podobnie jak Renówki 2.0 czyli wbijasz 5 przy 50 i się normalnie rozpędzisz czy dopiero 5 wbijasz przy 70-90?o

 

Czy Twoje Renault ma przebieg miliona km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100%, tylko teraz trzeba popatrzeć na trwałość jednostki taka 2.0 F4R dojedzie do mln bez problemu i to na LPG... a 1.2?

A powiedz mi czy Twój motor jedzie podobnie jak Renówki 2.0 czyli wbijasz 5 przy 50 i się normalnie rozpędzisz czy dopiero 5 wbijasz przy 70-90?

A po co ma dochodzić do miliona?!

99% samochodów wcześniej się rozbije, zje je ruda albo zostaną oddane na złom jako że koszt naprawy np. wahacza będzie większy niż wartość pojazdu. To przecież robienie czegoś na wyrost...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Twoje Renault ma przebieg miliona km?

Mój 1.8 w Xantii na LPG ma 413tyś ;) i w dodatku ostatnie z 70tyś km które nim zrobiłem jakie4s 50tyś zostało zrobione z ciężkimi przyczepami do koni o masie 600-2000kg... (puste/załadowane)

Dodam, że jeżdżę na pełnym syntetyku Totala, i od wymiany do wymiany nie dolewam oleju - wymiana co okolo 15-18tyś km.

I przy tym pali max 14-16l LPG - spróbuj to zrobić magicznym 1.2 z turbo. Nie dość, że spali więcej pewnie, to za chwilę zarzniesz go, sprzęgło i dwumas.

W przyszlym roku zapewne będzie 500tyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ma dochodzić do miliona?!

99% samochodów wcześniej się rozbije, zje je ruda albo zostaną oddane na złom jako że koszt naprawy np. wahacza będzie większy niż wartość pojazdu. To przecież robienie czegoś na wyrost...

 

Jak wszystkie auta mają po 188kkm a czym starsze tym mniejszy przebieg to na pewno nie dojadą do licznikowego miliona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A powiedz mi czy Twój motor jedzie podobnie jak Renówki 2.0 czyli wbijasz 5 przy 50 i się normalnie rozpędzisz czy dopiero 5 wbijasz przy 70-90?

 

Maksymalny moment obrotowy tego silniczka to coś ok. 200 Nm przy 2000 obr/min (z czego 90 % jest już dostępne przy 1500 obr/min) , przy 70 /80 km/h to ja "szóstkę" wbijam i normalnie przyspieszam. A co do trwałości ,  milion km. to jakaś abstrakcja ,przy moim sposobie użytkowania zrobienie 200 tys. km. zajęło by 12 lat , a znając życie sprzedam go za jakieś 5 lat z  przebiegiem ok. 80-90 tys. km...chyba wytrzyma ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jest silnik Volvo T6, rzędowa 6 cyl, ma w podstawowej wersji 304 KM, jest też wiele mocniejszych wersji. Ponoć bardzo dobry pod gaz i nie pali jak na taką pojemność tak dużo. 

 

Występuje przeważnie w autach z napędem na 4 koła.

 

Co ciekawe widziałem auta z tym silnikiem produkowane nawet po 2019.

 

Może temat się odświeży i dowiemy się tu o jeszcze innych silnikach na pośrednim wtrysku.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MechGrzech napisał(a):

 

 

Może temat się odświeży i dowiemy się tu o jeszcze innych silnikach na pośrednim wtrysku.

 

44 minuty temu, nikt-znany napisał(a):

 

Górnik... to wykopałeś trupa...

Niezły post 😅 uśmiałem się z daty. 

A na poważnie, to na yt chyba ostatnio jakaś short recenzja jakiegoś nowego hyundai wyskoczyła : "brak wtrysku bezpośredniego, brak gpf..." it'd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MechGrzech napisał(a):

Co ciekawe widziałem auta z tym silnikiem produkowane nawet po 2019.

Jesteś pewien, że to była rzędowa szóstka, czy tylko było oznaczenie na budzie T6. Imho rzędowe T6 skończyło się w 2015 w autach na USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2016 o 15:44, slawek_l_83 napisał(a):

Nie nadazam za zmianami silnikow a coraz bardziej mnie przerazaja pojemnosci 0,9 .... 1,2 z turbo. Fajnie to jezdzi malo spala przy eco jezdzie ale przy deptaniu spalanie kosmos i trzeba poczekac na sprawdzenie trwalosci tych jednostek.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

 

że to fajnie jeździ to bym nie powiedział... ot normalnie ;] ale przebiegi już trochę robią

image.png.62e7948909ed72d64a1af0be489013de.png

 

może nawet więcej to wytrzyma niż silnik wolnossący z większą pojemnością ale wspomagany przez lpg ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.