Skocz do zawartości

nowa Ibiza


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, maro_t napisał:

 

ma być. Wtedy co silniki diesla ;]

 

diesle mnie nie interesują ;] a poważnie to pójdę zobaczyć na żywo jak ta zachwalacie, postanowiłem sobie że kolejne auto ma mieć automat i dobre światła, kompakty z tym trochę z ceną odjechały, ale nie wiem czy ibiza nie byłaby za mała z kolei, takie dylematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniały mi się jeszcze dwie wady.  1 brak oświetlenia z tyłu (w kabinie)

2 cichy odgłos kierunkowskazów. Podczas jazdy z otwartymi oknami w mieście nie słychać ich. 

 

Obroty przy 140 km/h na szóstym biegu ok 2850. 

 

I ciągle nie podoba mi się zestopniowanie  dwójki. Czasem przy bardzo niskich prędkościach w mieście silnik się dławi bo ma obroty jałowe i trzeba wrzucić jedynkę. Bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, KvM napisał:

Przypomniały mi się jeszcze dwie wady.  1 brak oświetlenia z tyłu (w kabinie)

2 cichy odgłos kierunkowskazów. Podczas jazdy z otwartymi oknami w mieście nie słychać ich. 

 

Obroty przy 140 km/h na szóstym biegu ok 2850. 

 

I ciągle nie podoba mi się zestopniowanie  dwójki. Czasem przy bardzo niskich prędkościach w mieście silnik się dławi bo ma obroty jałowe i trzeba wrzucić jedynkę. Bez sensu. 

Ciche kierunkowskazy to zmora wielu nowych aut, też mi to przeszkadza, bo czasem powyżej 100km/h nie słyszę, czy żona właczyła przy zmianie pasa :no:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bartekm napisał:

Ciche kierunkowskazy to zmora wielu nowych aut, też mi to przeszkadza, bo czasem powyżej 100km/h nie słyszę, czy żona właczyła przy zmianie pasa :no:;]

Kierunkowskaz ma pykać. U mnie chyba głośniki symulują ten dźwięk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, rwIcIk napisał:

Kierunkowskaz ma pykać. U mnie chyba głośniki symulują ten dźwięk. 

Teraz jest moda na jakieś smartfonowe dzwonki, vide Citroen C3... niby to zaciekawia na kilka chwil, ale na dłuższą metę chyba by mnie drażniło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Odświeżam wątek. W cenniku Ibizy pojawił się silnik 1.5 TSI 150KM. Występuje oczywiście tylko w specyfikacji FR i startuje od 68300 PLN. Bardzo przyzwoicie moim zdaniem. Nowa Fiesta 1.0 140KM jest niewiele tańsza, a ma tylko 3 cylindry i sporo gorsze osiągi (na papierze przynajmniej). W sumie to nawet nie wiem, czy na dziś da się kupić za mniej coś szybszego (nie licząc może jakiegoś dwuosobowego Abartha 500).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ 999 za pakiet Comfort+ (AC auto, Full LEDy) i jest większość niebędnego wyposażenia :oki: (choć np. ponad 1700PLN za czujniki parkowania to b. dużo, podobnie jak dopłata 1000zł do BIAŁEGO koloru :facepalm: - bez dopłaty jest wspominany w wątku o Toyocie "niebieski drelich")

Piszą o rabacie "lojalnościowym" 6% dla właścicieli Seata (ciekawe czy takiego 20 letniego też...)

 

Ja nadal nie jestem targetem, bo nie wydam 70k na DRUGIE auto w rodzinie. Pozostaje pytanie - czy będzie kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał:

Odświeżam wątek. W cenniku Ibizy pojawił się silnik 1.5 TSI 150KM. Występuje oczywiście tylko w specyfikacji FR i startuje od 68300 PLN. Bardzo przyzwoicie moim zdaniem. Nowa Fiesta 1.0 140KM jest niewiele tańsza, a ma tylko 3 cylindry i sporo gorsze osiągi (na papierze przynajmniej). W sumie to nawet nie wiem, czy na dziś da się kupić za mniej coś szybszego (nie licząc może jakiegoś dwuosobowego Abartha 500).

Abarth 500 będzie droższy ;)

Z tej dwójki Ibiza niedość że szybsza, to zapewne będzie lepiej wykonana niż Ford, a po paru latach będzie lepiej trzymać wartość. W kwestii jakości wykończenia i trwałości ford nie ma się czym chwalić - miałem sportową wersję fiesty i niestety po ok. 80 kkm coraz więcej tam denerwujących świerszczy we wnętrzu pojawiało.

Do tego jeszcze wyposażenie dodatkowe w Fordzie jest mało okazyjnie liczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Manx napisał:

Abarth 500 będzie droższy ;)

Z tej dwójki Ibiza niedość że szybsza, to zapewne będzie lepiej wykonana niż Ford, a po paru latach będzie lepiej trzymać wartość. W kwestii jakości wykończenia i trwałości ford nie ma się czym chwalić - miałem sportową wersję fiesty i niestety po ok. 80 kkm coraz więcej tam denerwujących świerszczy we wnętrzu pojawiało.

Do tego jeszcze wyposażenie dodatkowe w Fordzie jest mało okazyjnie liczone.

 

ja tam uprzedzień nie mam. Kilka dni temu byłem w salonie pomacać tę nową fiestę i niestety jestem zawiedziony. O ile nie mam dużych wymagań co do rozmiarów auta, bo moja Kia Rio jest dla mnie wystarczająco dużym samochodem oferującym wystarczająco dużo miejsca, to ta fiesta jest po prostu dla mnie za ciasna. Nie chodzi tylko o miejsce z tyłu, bo tam jest naprawdę ciasno. To bym jeszcze przebolał, bo to ma dla mnie małe znaczenie. Dzieciak jeszcze przez kilka lat będzie się mieścił, ale też o miejsce za kierownicą. To jest imho samochód dużo ciaśniejszy od Ibizy. Ja chcę za kilka miesięcy kupić po prostu w miarę dynamiczne i przyzwoicie się prowadzące auto (ale nie za ciasne!) i Ibiza na razie jest bez konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, iwik napisał:

Ja nadal nie jestem targetem, bo nie wydam 70k na DRUGIE auto w rodzinie. Pozostaje pytanie - czy będzie kombi?

Nie wiem czy się coś nie zmieniło, ale swego czasu mówiono że w tej generacji nie będzie zarówno kombi jak i 3d. Jako powody podawano małe zainteresowanie poprzednią generacją oraz to, że zamiast Ibizy ST (kombi) będzie Arona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

W cenniku Ibizy pojawił się silnik 1.5 TSI 150KM. Występuje oczywiście tylko w specyfikacji FR i startuje od 68300 PLN. Bardzo przyzwoicie moim zdaniem.

Niestety nie można go pożenić z automatem :chory:

Godzinę temu, iwik napisał:

Ja nadal nie jestem targetem, bo nie wydam 70k na DRUGIE auto w rodzinie

70k to jeszcze nie dramat, ale przy bogatym wyposażeniu przebijamy 100k i to samym wypasem funkcjonalno-komfortowym bez spojlerów i podświetlanych progów, bo jak doliczyć również takie wodotryski to robi się ponad 110k - mają rozmach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zejk napisał:

70k to jeszcze nie dramat, ale przy bogatym wyposażeniu przebijamy 100k i to samym wypasem funkcjonalno-komfortowym bez spojlerów i podświetlanych progów, bo jak doliczyć również takie wodotryski to robi się ponad 110k - mają rozmach ...

 

Bo do ibizy można zamówić mnóstwo opcji. Po co pakować je wszystkie? Ja, poza tym, co jest w standardzie FR potrzebuję podłokietnik i elektryczne szyby tył. Tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Ja nadal nie jestem targetem, bo nie wydam 70k na DRUGIE auto w rodzinie. Pozostaje pytanie - czy będzie kombi?

 

Na drugie auto w rodzinie to mozesz sobie kupic podstwowa wersje takiej Ibizy I wtedy bedzie sporo taniej ;]

Co do kombi to watpie, wymierajacy gatunek w tej klasie.

IMHO jak ktos szuka nieduzego auta z fajnymi osiagami, to Ibiza nie ma obecnie konkurencji :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maro_t napisał:

 

Bo do ibizy można zamówić mnóstwo opcji. Po co pakować je wszystkie? Ja, poza tym, co jest w standardzie FR potrzebuję podłokietnik i elektryczne szyby tył. Tyle

 

Tez tego nie rozumiem ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Maciej__ napisał:

Na drugie auto w rodzinie to mozesz sobie kupic podstwowa wersje takiej Ibizy I wtedy bedzie sporo taniej ;]

Co do kombi to watpie, wymierajacy gatunek w tej klasie.

IMHO jak ktos szuka nieduzego auta z fajnymi osiagami, to Ibiza nie ma obecnie konkurencji :ok:

 

Jak zauważyłeś Ibiza nie ma (na razie) konkurencji wśród mniejszych aut z relatywnie dobrymi osiągami. Takich, co robią setkę w 12s jest już mnóstwo, także wersja podstawowa nie jest już dla mnie specjalnie atrakcyjna. Nie jest też jakoś wyraźnie tańsza od 1.5 (mówię o 1.0 tsi, bo 1.0 mpi dla mnie nie istnieje jako sensowna opcja).

Natomiast 1.5tsi IMO ma sens :oki: (dla kogoś kto nie ma rodziny, bo ja potrzebowałbym 150l więcej bagażnika na wyjazdy wakacyjne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, maro_t napisał:

Bo do ibizy można zamówić mnóstwo opcji. Po co pakować je wszystkie? Ja, poza tym, co jest w standardzie FR potrzebuję podłokietnik i elektryczne szyby tył. Tyle

No widzisz, może wyjdę na hedonistę-utracjusza, ale kiedy korzystam z konfiguratora, to zadaje sobie pytania:

- Czy ta opcja byłaby mi przydatna?

- Czy ta opcja zwiększy bezpieczeństwo?

- Czy ta opcja spowoduje, że prowadzenie samochodu będzie mniej absorbujące?

- Czy ta opcja sprawi mi radość?

Jeżeli choć jedna z odpowiedzi jest twierdząca, to klikam. W końcu to samochód ma być dla mnie i spędzając w nim średnio półtorej godziny dziennie przez najbliższe 4 lata, chciałbym czuć się możliwie jak najlepiej. O "potrzebności" opcji wyposażenia przekonuję się na wyjazdach, kiedy wypożyczam samochód, a tam w ofercie są modele rozpoczynające cennik. Wtedy potrafię się zaskoczyć, że takie VW w Touranie DSG montuje tempomat za dopłatą :facepalm:. Często są to pierdoły typu lusterko fotochromatyczne czy czujnik deszczu a w cenniku robią w pakiecie wartość 1kpln. W ten sposób ziarnko do ziarnka i robi się cena bazowego modelu x2

Wiem, że wielu z was ma bardziej utylitarne podejście, nie oceniam tego i proszę o wzajemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zejk napisał:

Wiem, że wielu z was ma bardziej utylitarne podejście, nie oceniam tego i proszę o wzajemność.

 

OK, ja tego nie neguję, ale to nie znaczy, że samochód sam w sobie jest drogi, tylko że oferuje mnóstwo opcji, które sprawią że będzie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, iwik napisał:

 

Jak zauważyłeś Ibiza nie ma (na razie) konkurencji wśród mniejszych aut z relatywnie dobrymi osiągami. Takich, co robią setkę w 12s jest już mnóstwo, także wersja podstawowa nie jest już dla mnie specjalnie atrakcyjna. Nie jest też jakoś wyraźnie tańsza od 1.5 (mówię o 1.0 tsi, bo 1.0 mpi dla mnie nie istnieje jako sensowna opcja).

Natomiast 1.5tsi IMO ma sens :oki: (dla kogoś kto nie ma rodziny, bo ja potrzebowałbym 150l więcej bagażnika na wyjazdy wakacyjne)

 

dokładnie. Konkurencji w segmencie Ibiza praktycznie nie ma, a podobne osiągi w kompaktach to już jakieś 20 tys. pln więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, maro_t napisał:

 

Bo do ibizy można zamówić mnóstwo opcji. Po co pakować je wszystkie? Ja, poza tym, co jest w standardzie FR potrzebuję podłokietnik i elektryczne szyby tył. Tyle

Jeden woli mnóstwo koni pod maską, których i tak nie wykorzysta stojąc w korku. Inny woli relaksować się np. słuchają fajnego audio i siedząc w wygodnym fotelu z elektryczną regulacją. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Konrad` napisał:

Jeden woli mnóstwo koni pod maską, których i tak nie wykorzysta stojąc w korku. Inny woli relaksować się np. słuchają fajnego audio i siedząc w wygodnym fotelu z elektryczną regulacją. 

 

Gdy dzielilem auta z żoną to kupowalem modele z elektryczną regulacją ale tylko po to aby była pamięć foteli.Natomiast teraz jeżdżąc samemu nie widzę ani jednej zalety w porownaniu z manualną regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wlad napisał:

Gdy dzielilem auta z żoną to kupowalem modele z elektryczną regulacją ale tylko po to aby była pamięć foteli.Natomiast teraz jeżdżąc samemu nie widzę ani jednej zalety w porownaniu z manualną regulacją.

 

co więcej, elektryczna regulacja mnie osoboscie potrafi irytować powolnością działania. Ręcznie żeby odsunąć fotel, podnosisz wajhę i odjeżdżasz fotelem i gotowe. Elektrycznie wciskasz i jedziesz, jedziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w epice elektryczą regulację i też nie widzę 'plusów dodatnich' w porównaniu do dobrej ręcznej.

 

Może trochę precyzyjniej się reguluje np pochylenie fotela, bo w niektórych autach nie ma płynnej regulacji, tylko skokowa i zawsze ta optymalna pozycja wypada pomiędzy skokami :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2017 o 14:57, maro_t napisał:

 

dokładnie. Konkurencji w segmencie Ibiza praktycznie nie ma, a podobne osiągi w kompaktach to już jakieś 20 tys. pln więcej.

Jak to nie ma, porównując do doposażonej wersji, o której pisałem, w cenie około 100k jest Clio RS, które ma około 200KM, automat i łopatki przy kierownicy. Osiągami bije na głowę Ibizę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zejk napisał:

Jak to nie ma, porównując do doposażonej wersji, o której pisałem, w cenie około 100k jest Clio RS, które ma około 200KM, automat i łopatki przy kierownicy. Osiągami bije na głowę Ibizę.

 

Ale jak sobie poklikasz wszystkie mozliwe opcje w RS to pewnie wyjdzie ze 150kPLN...

Ciekawe czy w skali kraju sprzeda sie chociaz jedna Ibiza za 100k PLN :hehe:

Przeciez to jest ponad 30kPLN za rozne opcje... Badzmy powazni ;]

W cenie 68-70kPLN to raczej konkurencji brak z takimi osiagami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale jak sobie poklikasz wszystkie mozliwe opcje w RS to pewnie wyjdzie ze 150kPLN...

No w konfiguratorze więcej jak 113k nie chce wyjść po zaptaszkowaniu wszystkiego dla wersji 200KM, dla 220KM wychodzi 120k

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe czy w skali kraju sprzeda sie chociaz jedna Ibiza za 100k PLN :hehe:

Przeciez to jest ponad 30kPLN za rozne opcje... Badzmy powazni ;]

Jakie to ma znaczenie? Da się skonfigurować Ibizę w granice 110k? Da się. Porównuję, gabaryt auta i cenę - wychodzi na to, że w podobnej cenie Reno oferuje 50KM więcej i automat - imo propozycja godna rozważenia, jeśli ktoś szuka miejskiego auta z pazurem i bogatym wyposażeniem, a do tego ma gumowy budżet. Klienci na Clio RS czy Fiestę ST są, a na wyposażoną Ibizę FR imo nie będzie, bo to auto oferuje mniej niż konkurencja w tej samej cenie.

 

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

W cenie 68-70kPLN to raczej konkurencji brak z takimi osiagami...

Pewnie nie ma konkurencji, ale brak automatu w samochodzie miejskim w najbogatszym wyposażeniu to jednak nie ten teges.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zejk napisał:

Jak to nie ma, porównując do doposażonej wersji, o której pisałem, w cenie około 100k jest Clio RS, które ma około 200KM, automat i łopatki przy kierownicy. Osiągami bije na głowę Ibizę.

 

tylko że Clio RS jest twarde, betonowe, z fotelami uciskającymi nerki i za bardzo sportowe jak dla mnie do normalnego używania. Chcę samochód w miarę dynamiczny do normalnej jazdy, ale nie betonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maro_t napisał:

tylko że Clio RS jest twarde, betonowe, z fotelami uciskającymi nerki i za bardzo sportowe jak dla mnie do normalnego używania. Chcę samochód w miarę dynamiczny do normalnej jazdy, ale nie betonowy.

Twój wybór - cieszę się, że znalazłeś propozycję dla siebie :ok:

Clio RS nie jeździłem i chyba żaden salon w PL nie ma tego na demo więc nie wiem czy twarde i czy uciska nerki. Z tabelek wiadomo że robi paczkę poniżej 7s, a to dla niektórych bardzo mocny argument, tak samo jak automat z łopatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zejk napisał:

Twój wybór - cieszę się, że znalazłeś propozycję dla siebie :ok:

Clio RS nie jeździłem i chyba żaden salon w PL nie ma tego na demo więc nie wiem czy twarde i czy uciska nerki. Z tabelek wiadomo że robi paczkę poniżej 7s, a to dla niektórych bardzo mocny argument, tak samo jak automat z łopatkami.

 

też nie jeździłem, jedynie rozmawiałem z kimś kto miał. Kupił, pojeździł kilka miesięcy i stwierdził że to się nie nadaje do normalej jazdy. I sprzedał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe czy w skali kraju sprzeda sie chociaz jedna Ibiza za 100k PLN :hehe:

Przeciez to jest ponad 30kPLN za rozne opcje... Badzmy powazni ;]

W cenie 68-70kPLN to raczej konkurencji brak z takimi osiagami...

Sprzeda się taka za 100 k. Sprzedawały się poprzedniej generacji Ibizy Cupra za prawie 100 k, sporo jeździ Fordów Fiesta ST za prawie 100 k, nowe mini 3d Coooper i Cooper S też widać.  Dużo tego nie ma, ale hatchback segmentu B za ok. 100 000 k nie szokuje tak jak kiedyś. To dobry znak - rynek u nas się cywilizuje i segmentu B ludzie nie kupują tylko ze względów ekonomicznych - jest też miejsce na takie "szalone" odmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale jak sobie poklikasz wszystkie mozliwe opcje w RS to pewnie wyjdzie ze 150kPLN...

Ciekawe czy w skali kraju sprzeda sie chociaz jedna Ibiza za 100k PLN :hehe:

Przeciez to jest ponad 30kPLN za rozne opcje... Badzmy powazni ;]

W cenie 68-70kPLN to raczej konkurencji brak z takimi osiagami...

Za 70 koła masz w Ibizie prawie wszystko. Full LED, pakiet zimowy 7 z groszem do setki. Niestety na razie nie ma automatu do wersji 150 KM. 

Jeśli chesz automat to w tej samej cenie masz 9,3 do setki i 115KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, KvM napisał:

Tyle, że to nie ten gabaryt. Ibiza jest sporo większa, szczególnie na szerokość. 

Czyli wychodzi, że segment B jest nieporównywalny gabarytowo, bo np. 208 czy Swift są sporo mniejsze od Clio czy Ibizy.

22 minuty temu, KvM napisał:

Za 70 koła masz w Ibizie prawie wszystko.

Uwielbiam stwierdzenie "prawie wszystko", to tak jak na allegro - full wypas wersja, ale bez skóry navi i ksenonów. Albo "wszystko" - co jest jest stwierdzeniem jasnym i obiektywnym, albo " prawie wszystko" co jest stwierdzeniem subiektywnym. Tu akurat wartość katalogowa tego "prawie" to ponad 30k - sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KvM napisał:

Nie jest obiektywny bo nie jest tak że w wersji full te auta mają to samo wyposażenie. Czy Clio ma w tej full wersji systemy wykrywania kolizji, automatycznego hamowania, aktywny tempomat, aktywne amorki? 

Należy porównać opcje maksymalnie zbliżone, a nie full. 

Tak, nie są to produkty w pełni porównywalne. Ibiza nie ma czasu do setki poniżej 7s i automatu z łopatkami.

 

Nie idąc na dalsze utarczki pozostaje skonstatować, że w segmencie B na dobrą sprawę żeby mieć wszystko, trzeba położyć 170-180k za Mini lub A2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zejk napisał:

Tak, nie są to produkty w pełni porównywalne. Ibiza nie ma czasu do setki poniżej 7s i automatu z łopatkami.

 

Nie idąc na dalsze utarczki pozostaje skonstatować, że w segmencie B na dobrą sprawę żeby mieć wszystko, trzeba położyć 170-180k za Mini lub A2.

To dalej nie będzie wszystko. Tylko to co ten producent przewidział. Często nie ma opcji które są dostępne w nawet dużo tańszych autach. 

Normalny człowiek porównuje to co chce kupić , a nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2017 o 11:05, rwIcIk napisał:

Kierunkowskaz ma pykać. U mnie chyba głośniki symulują ten dźwięk. 

 

Ha! U mnie mogę sobie wybrać czy mają robić "pyk, pyk" czy "pitu, pitu"!

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Licznikowe 150km/h czyli v max u nas obstawiam kolo 10l. 

Fabia miała na piątce vmax ~225 przy 126hp i spalaniu ~18 litrów. Nie sądzę by Ibiza poleciała mniej niż 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2017 o 14:52, zejk napisał:

No widzisz, może wyjdę na hedonistę-utracjusza, ale kiedy korzystam z konfiguratora, to zadaje sobie pytania:

- Czy ta opcja byłaby mi przydatna?

- Czy ta opcja zwiększy bezpieczeństwo?

- Czy ta opcja spowoduje, że prowadzenie samochodu będzie mniej absorbujące?

- Czy ta opcja sprawi mi radość?

Jeżeli choć jedna z odpowiedzi jest twierdząca, to klikam.

W ten sposób zawsze otrzymasz najwyższą wersję.

Ja zadaję sobie pytanie, czy faktycznie danej opcji będzie mi brakowało (a każdy chyba jeździł "golasem", więc ma porównanie).

I wychodzi mi, że chciałbym jedynie:

  • klimatyzację (może być manualna),
  • tempomat
  • podgrzewaną kierownicę.

Szyby mogą być na korbkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, format napisał:

Fabia miała na piątce vmax ~225 przy 126hp i spalaniu ~18 litrów. Nie sądzę by Ibiza poleciała mniej niż 200.

Mowilem o autostradowym Vmax u nas. Ale masz racje jesli chodzi o Vmax pewnie ponad 200 poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Polarny napisał:

W ten sposób zawsze otrzymasz najwyższą wersję.

Ja zadaję sobie pytanie, czy faktycznie danej opcji będzie mi brakowało (a każdy chyba jeździł "golasem", więc ma porównanie).

I wychodzi mi, że chciałbym jedynie:

  • klimatyzację (może być manualna),
  • tempomat
  • podgrzewaną kierownicę.

Szyby mogą być na korbkę.

Mam podobnie choc ja lubie jak mam sterowanie radiem na kierownicy, klimatyzacje, centralny zamek i szyby z funkcja auto, lubie tez podlokietnik. Wiecej mi do szczescia nie potrzeba :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Polarny napisał:

W ten sposób zawsze otrzymasz najwyższą wersję.

Ja zadaję sobie pytanie, czy faktycznie danej opcji będzie mi brakowało (a każdy chyba jeździł "golasem", więc ma porównanie).

I wychodzi mi, że chciałbym jedynie:

  • klimatyzację (może być manualna),
  • tempomat
  • podgrzewaną kierownicę.

Szyby mogą być na korbkę.

Ja mam podobnie. 

Kierownicy podgrzewanej nie potrzebuję, szyby z tyłu mogą być na korbę. Z przodu jednak elektryka. W BMW nawet wolałem klimę pół automatyczną, gdzie można precyzyjnie i łatwo regulować sobie nawiew, a klima dbała o temperaturę. 

Jako miłe dodatki widzę. 

Aktywne amorki, aktywny tempomat (reszta systemów jest dziś w standardzie). System utrzymania pasa ruchu.  Ewentualnie grzane zydle. 

No i oczywiście ASB. Najbardziej odprężająca rzecz w samochodzie przy jeździe miejskiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9/20/2017 o 09:37, senseikrk napisał:

W ten weekend biorę na testy Ibize z 1.0 115 tsi. Ciekaw jestem ile to pali przy prędkościach autostradowych? :)

spali tyle samo ile moje 1.8TFSI 170KM w quattro :)  mam na myśli autostradę, tempomat ustawionyna 150km/h licznikowe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, KvM napisał:

Ja mam podobnie. 

Kierownicy podgrzewanej nie potrzebuję, szyby z tyłu mogą być na korbę. Z przodu jednak elektryka. W BMW nawet wolałem klimę pół automatyczną, gdzie można precyzyjnie i łatwo regulować sobie nawiew, a klima dbała o temperaturę. 

Jako miłe dodatki widzę. 

Aktywne amorki, aktywny tempomat (reszta systemów jest dziś w standardzie). System utrzymania pasa ruchu.  Ewentualnie grzane zydle. 

No i oczywiście ASB. Najbardziej odprężająca rzecz w samochodzie przy jeździe miejskiej. 

To masz duże wymagania. Jakkolwiek dziwi mnie, że wolisz grzanie tyłka niż dłoni na kierownicy - tyłek ogrzeje się sam w 2 minuty, a dłonie marzną dużo dłużej.

Oczywiście część dodatków byłaby przeze mnie mile widziana, ale nie na tyle, by do nich dopłacać.

Natomiast absolutnie NIE chciałbym:

  • ASB
  • klimatyzacji innej niż manualna
  • skórzanej tapicerki
  • nawigacji
  • aktywnego tempomatu
  • alufelg

Do tego stopnia, że wolałbym dopłacić, by ich nie mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Polarny napisał:

 

Natomiast absolutnie NIE chciałbym:

  • ASB
  • klimatyzacji innej niż manualna
  • skórzanej tapicerki
  • nawigacji
  • aktywnego tempomatu
  • alufelg

Do tego stopnia, że wolałbym dopłacić, by ich nie mieć.

W moim wieku doceniam automatyczne: skrzynię, klimę, wycieraczki, światła :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.