polcomp Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 zmniejsza emisję CO2 I innych. z sensem to nie ma nic wspolnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Jak jest silnik zimny to pobiera dużo paliwa, jak rozgrzany to raczej niewiele i na pewno mniej spali przy rozruchu niż podczas pracy przez pół minuty czy dłużej. A co do akumulatora i rozrusznika to są tam wersje wzmocnione/przystosowane do tego więc nic złego się im stać nie powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, polcomp napisał: jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi... Jak klima pracuje to chyba się nie wylącza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 6 minut temu, wlad napisał: Jak klima pracuje to chyba się nie wylącza Może zależy od samochodu, ale wyłącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 7 minut temu, wlad napisał: Jak klima pracuje to chyba się nie wylącza Musi być spełnionych wiele warunków, by start- stop działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 2 godziny temu, Chalek napisał: zmniejsza emisję CO2 I innych. z sensem to nie ma nic wspolnego. Zgadzam się całkowicie. Dla nieco mniejszego katalogowego zużycia paliwa i mniejszej emisji wprowadzono idiotyczne rozwiązanie. Sam wyłączam start-stop tuż po włączeniu silnika (możliwe jest wprowadzenie modyfikacji w ECU i wyłączenie systemu na stałe, ale nie mogę teraz tego zrobić). O wiele większy pożytek miałaby synchronizacja świateł na głównych ciągach. Mniej spalałyby paliwa i emitowały mniej zanieczyszczeń wszystkie pojazdy, nawet stare trupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, wlad napisał: Jak klima pracuje to chyba się nie wylącza Mój się wyłącza. Szczególnie dobrze to działa jesienią. Stajesz sobie na światłach, silnik się wyłącza. Po chwili szyby zaczynają parować , Miszczosko to rozwiązali Francuzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 3 godziny temu, polcomp napisał: jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi... Po pierwsze to system Stop-Start, a nie odwrotnie... A działa zdecydowanie bardziej inteligentnie niż pierwsze uruchomienie rozrusznikiem. Naszpikowany czujnikami silnik dobrze wie, w którym cylindrze ma sprężone powietrze, w którym jest mieszanka itd. Olej jest już rozgrzany, silnik kręci się dużo łatwiej niż przy zimnym... Do ponownego uruchomienia wystarczy jeden wtrysk paliwa, impuls do świecy czy delikatne zakręcenie - np. przez dwu-funkcyjny alternator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 4 godziny temu, polcomp napisał: jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi... Czemu miałby nowoczesny silnik więcej zużywać przy rozruchu ? Dostaje wtrysk + iskrę i odpala, robi to poniżej 1s. Aku ma oczywiście ciężej ale akurat LEdowe lampy wiele nie pobierają. U mnie jak kilma jest potrzebna, tzn jest ciepło to się nie wyłączy, ale jak schłodzi to zgaśnie pozostawiając nawiew na mniejszych obrotach . Przez pierwszy dzień może i mnie ten system wkurzał, ale się przyzwyczaiłem, nic złego mi nie robi. wyłączam bardzo sporadycznie, przy dużym korku i ciągłym podjeżdżaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 2 godziny temu, postmortem napisał: Zgadzam się całkowicie. Dla nieco mniejszego katalogowego zużycia paliwa i mniejszej emisji wprowadzono idiotyczne rozwiązanie. Sam wyłączam start-stop tuż po włączeniu silnika (możliwe jest wprowadzenie modyfikacji w ECU i wyłączenie systemu na stałe, ale nie mogę teraz tego zrobić). O wiele większy pożytek miałaby synchronizacja świateł na głównych ciągach. Mniej spalałyby paliwa i emitowały mniej zanieczyszczeń wszystkie pojazdy, nawet stare trupy. Nie wiem jaki masz wózek ale w grupie vw robi się to podpinajac pod przycisk SS mały układ elektroniczny. Niewykrywalny w ASO bo można go odpowiednia kombinacja przyciskania dezaktywowac. Mam to w b7 i zapomniałem co to SS. Po odpaleniu po chwili sam wylacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Mam start-stop i wyłączam to przyciskiem zaraz po odpaleniu silnika. W teorii to miało zmniejszać spalanie, bo jak nie jedziesz to po co masz spalać paliwo. I w sumie oszczędzisz - tyle że niezauważalnie niewiele. Samo częste odpalanie ma wg producentów nie powodować zwiększonego spalania. Pojeździłem jedno tankowanie z SS- różnica w spalaniu wyszła na granicy błędu pomiaru spowodowanego inymi warunkami drogowymi. W sumie SS uaktywniam tylko jeżeli wiem że postoję parę minut (przejazd kolejowy, skrzyżowanie na którym wiem że faza czerwona trwa bardzo długo). Jak skończy się gwarancja, to będę się zastanawiał czy nie zdezaktywować tego na stałe. Nie jestem przekonany, czy to rozwiązanie generuje większe koszty (prędzej padnie akumulator) czy korzyśći (obniżenie spalania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 3 godziny temu, grogi napisał: Po pierwsze to system Stop-Start, a nie odwrotnie... Start-stop, bo Ty uruchamiasz silnik = start, a system Ci go wyłączy przy pierwszej nadarzającej się okazji = stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Może zależy od samochodu, ale wyłącza.Wyłącza i nie. Jeśli w aucie panuje temp zadana to wyłączy ale gdy ona wzrośnie to automatycznie komputer uruchomi silnik. Działa tak z grzaniem i chłodzeniem. Komputer nie wyłączy silnika gdy jest zbyt gorący, zimny czy akumulator za słabo naładowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 4 minuty temu, hefi napisał: Wyłącza i nie. Jeśli w aucie panuje temp zadana to wyłączy ale gdy ona wzrośnie to automatycznie komputer uruchomi silnik. Działa tak z grzaniem i chłodzeniem. Komputer nie wyłączy silnika gdy jest zbyt gorący, zimny czy akumulator za słabo naładowany. Wiem, mam ten system w aucie. Nie rozpisywałem się szczegółowo, niżej kolega @rwIcIknapisał, że zadziałanie systemu zależy od wielu warunków. Nie wiem natomiast jak system działa w przypadku klimatyzacji manualnej (ja mam automatyczną). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Czyli w skrócie: Bezsensowny nikomu nie potrzebny system Ułatwianie sobie życia bezsensami i tyle w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal333 Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 3 godziny temu, Chalek napisał: Nie wiem jaki masz wózek ale w grupie vw robi się to podpinajac pod przycisk SS mały układ elektroniczny. Niewykrywalny w ASO bo można go odpowiednia kombinacja przyciskania dezaktywowac. Mam to w b7 i zapomniałem co to SS. Po odpaleniu po chwili sam wylacza. Poproszę jakiś link albo namiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Tu kupiłem https://www.olx.pl/oferta/automat-start-stop-wylacznik-ass-CID5-IDhuMvF.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 2 godziny temu, hefi napisał: Wyłącza i nie. Jeśli w aucie panuje temp zadana to wyłączy ale gdy ona wzrośnie to automatycznie komputer uruchomi silnik. Działa tak z grzaniem i chłodzeniem. Komputer nie wyłączy silnika gdy jest zbyt gorący, zimny czy akumulator za słabo naładowany. Oraz jak np. otwarta jest maska, z czego korzystają właściciele Qashqai-ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Czyli w skrócie: Bezsensowny nikomu nie potrzebny system ;l;l Ułatwianie sobie życia bezsensami i tyle w temacie:phi:I w dodatku IMHO niebezpieczny bo nie raz miałem już przez to ustrojstwo niebezpieczne sytuacjeWysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Tu kupiłem https://www.olx.pl/oferta/automat-start-stop-wylacznik-ass-CID5-IDhuMvF.htmlSuper nawet o tym myślałem...jeszcze do mojego kapcia nie wymyślili ale kwestia czasuWysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 5 minut temu, Oberon napisał: Super nawet o tym myślałem...jeszcze do mojego kapcia nie wymyślili ale kwestia czasu Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Pisz na priv do gościa bo lista średnio aktualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 14 godzin temu, Oberon napisał: I w dodatku IMHO niebezpieczny bo nie raz miałem już przez to ustrojstwo niebezpieczne sytuacje Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka wytłumacz jakie to były sytuacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 wytłumacz jakie to były sytuacje Zaczynając od standardowych czyli dojazd do skrzyżowania i szybkie ruszenie. Po np kangury gdy zapominasz o systemie dojezdzajac do miejsca postojowego wbicie biegu gdy silnik wyłączony Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Teraz, Oberon napisał: Zaczynając od standardowych czyli dojazd do skrzyżowania i szybkie ruszenie. Po np kangury gdy zapominasz o systemie dojezdzajac do miejsca postojowego wbicie biegu gdy silnik wyłączony Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka No to masz cósik skopane jeżdżę codziennie BMW z tym systemem (automat) jeździłem Passatem (manual) i mercedesem (automat) silnik gaśnie dopiero po TOTALNYM zatrzymaniu, wciśniecie sprzęgła automatycznie powoduje zapalenie silnika tak samo jak zdjęcie nogi z hamulca, ruszenie kierownicą, dotknięcie gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 6 minut temu, prebek napisał: No to masz cósik skopane jeżdżę codziennie BMW z tym systemem (automat) jeździłem Passatem (manual) i mercedesem (automat) silnik gaśnie dopiero po TOTALNYM zatrzymaniu, wciśniecie sprzęgła automatycznie powoduje zapalenie silnika tak samo jak zdjęcie nogi z hamulca, ruszenie kierownicą, dotknięcie gazu Być może w niektórych markach jest to bardziej dopracowane, ale w Nissanie np. niejednokrotnie byłem szybszy od tego systemu i tak jak Oberon pisze. Chcesz szybko ruszyc a system w tym czasie wyłączył silnik inwcale go tak od razu nie uruchamia, chociaż tak jak piszesz trzeba się zatrzymać do 0, żeby zadziałał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Nawet jak system dopracowany to i tak nie wyeliminuje opóźnień związanych z zatrzymaniem i startem silnika a to min. 2sek . Do tego spróbuj przez przypadek wbić bieg na postoju.Ten system to pomyłka i tyleWysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 3 minuty temu, Oberon napisał: Nawet jak system dopracowany to i tak nie wyeliminuje opóźnień związanych z zatrzymaniem i startem silnika a to min. 2sek . Do tego spróbuj przez przypadek wbić bieg na postoju. Ten system to pomyłka i tyle Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka tak jak pisałem włączenie sprzęgła - włączy silnik i bieg wchodzi. No chyba że wbijasz bieg bez szprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 tak jak pisałem włączenie sprzęgła - włączy silnik i bieg wchodzi. No chyba że wbijasz bieg bez szprzęgła:nie_wiem:Masz wyłączony silnik przez start stop i wbijasz bieg na postoju i z przyzwyczajenia wciskasz sprzęgło ....co się dzieje - auto robi kangura bo owszem uruchamia się silnik ... to i w Twoim dopracowanym start stopie się dzieje chyba że automat ma jakoś inaczej obsluzone to Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Masz wyłączony silnik przez start stop i wbijasz bieg na postoju i z przyzwyczajenia wciskasz sprzęgło ....co się dzieje - auto robi kangura bo owszem uruchamia się silnik ... Chyba nie bardzo rozumiem, o co Ci się rozchodzi. Po co na postoju chcesz włączyć bieg przy uruchomionym zapłonie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Chyba nie bardzo rozumiem, o co Ci się rozchodzi. Po co na postoju chcesz włączyć bieg przy uruchomionym zapłonie? Właśnie jak silnik się wyłącza start/stopem to czasem w pośpiechu zapomina się o tym systemie... i tyle tak jest jak samochód myśli za kierowce...ja do tego systemu się nie przekonam i tyle... w aucie gdzie miałeś kontrolę nad rozruchem silnika przez 15lat nigdy mi się nie zdarzyła taka sytuacja.Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Brzmisz zupełnie jak ci hamujący efektywnie zawsze i wszędzie bez użycia ABSu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Brzmisz zupełnie jak ci hamujący efektywnie zawsze i wszędzie bez użycia ABSu. Ok może. Wiem jedno ze gdybym miał możliwość stale wyłączyć ten system długo bym się nie zastanawiał. Dziwi mnie ze producenci aut (ale pewnie to EU narzuca) nie robią tego że system ten jest z pamięci stanu... czyli to co powstało na podanym linku ...wytrych na producenta ... chyba to usability nie można nazwać skoro użytkownik już kombinuje Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Ok może. Wiem jedno ze gdybym miał możliwość stale wyłączyć ten system długo bym się nie zastanawiał.Wiesz, mnie denerwował przez 2 dni. Potem się przyzwyczaiłem, że jest i teraz go nie zauważam. W Skodzie nie ma żadnych negatywnych skutków - nie da się ruszyć szybciej, niż startuje silnik, przynajmniej mnie to się jeszcze nie udało. Jedyny minus, to podjeżdżanie co 5 sekund w korku, ale to jest na tyle rzadkie, że można sobie wcisnąć guzik. Powiem więcej - jak się zdusi motor przy ruszaniu, to sam się uruchamia :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 13 minut temu, kiziuk napisał: Wiesz, mnie denerwował przez 2 dni. Potem się przyzwyczaiłem, że jest i teraz go nie zauważam. W Skodzie nie ma żadnych negatywnych skutków - nie da się ruszyć szybciej, niż startuje silnik, przynajmniej mnie to się jeszcze nie udało. Jedyny minus, to podjeżdżanie co 5 sekund w korku, ale to jest na tyle rzadkie, że można sobie wcisnąć guzik. Powiem więcej - jak się zdusi motor przy ruszaniu, to sam się uruchamia :-) To się przejedz grupa VAG z SS ale z dsg. Masakra, silnik wylacza się nawet przy pół sekundowym zatrzymaniu na skrzyzowaniu, mega niebezpieczne to jest. W manualu ok, bo póki masz bieg lub wcisniete sprzeglo to nie zgasnie. A dsg wystarczy że się zatrzymasz i nie zdarzysz puscic hamulca wystarczajaco szybko to gasnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 To się przejedz grupa VAG z SS ale z dsg. Masakra, silnik wylacza się nawet przy pół sekundowym zatrzymaniu na skrzyzowaniu, mega niebezpieczne to jest. W manualu ok, bo póki masz bieg lub wcisniete sprzeglo to nie zgasnie. A dsg wystarczy że się zatrzymasz i nie zdarzysz puscic hamulca wystarczajaco szybko to gasnie.Kolega jeździ Passatem i narzeka, że nie ma hill hold. Zanim na wzniesieniu zapali, to toczydło stacza się o metr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Ktoś tu piszę o tym że ten system jest niebezpieczny - ano może być, bo gdy trzeba szybko zareagować, to system może Ci zgasić silnik a potem musi go odpalić. Sytuacja która mnie denerwuje. Jadę sobie i dotaczam się do skrzyżowania, gdzie trzeba się włączyć do ruchu. Widzę że jak szybko ruszę to się zdążę się włączyć. Z systemem nici z tego, bo kiedy się toczę z puszczonym gazem i wciśniętym hamulcem, patrzę jaki jest ruch na drodze na którą chcę wjechać, to system wyłącza silnik (dziej się to już przy prędkości 6 km/h) Głupi wynalazek i za parę lat zniknie z samochodów - jak zmieni się system pomiaru spalania do celów homologacyjnych, to ten wynalazek wyleci. Oferuje on w praktyce przeciętnemu kierowcy niezauważale oszczędności, natomiast wychodzą one pokaźne w obecnie stosowanym programie pomiarowym spalania (NEDC) i tylko po to producenci to ładują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Godzinę temu, Manx napisał: Głupi wynalazek i za parę lat zniknie z samochodów - jak zmieni się system pomiaru spalania do celów homologacyjnych, to ten wynalazek wyleci. Oferuje on w praktyce przeciętnemu kierowcy niezauważale oszczędności, natomiast wychodzą one pokaźne w obecnie stosowanym programie pomiarowym spalania (NEDC) i tylko po to producenci to ładują. 3-5% - to tak niezauważalnie?! I nie wyleci - a zostanie rozbudowany do niskonapięciowej (~48V) hybrydy. Taką hybrydą ruszysz i poturlasz się w korku bez włączania silnika. Zysk to nawet 10-15%. Do poczytania np. na Jalopnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 52 minuty temu, Manx napisał: Ktoś tu piszę o tym że ten system jest niebezpieczny - ano może być, bo gdy trzeba szybko zareagować, to system może Ci zgasić silnik a potem musi go odpalić. Sytuacja która mnie denerwuje. Jadę sobie i dotaczam się do skrzyżowania, gdzie trzeba się włączyć do ruchu. Widzę że jak szybko ruszę to się zdążę się włączyć. Z systemem nici z tego, bo kiedy się toczę z puszczonym gazem i wciśniętym hamulcem, patrzę jaki jest ruch na drodze na którą chcę wjechać, to system wyłącza silnik (dziej się to już przy prędkości 6 km/h) Jeżeli te 0,5-0,7s* zwłoki jest dla Ciebie granicą pomiędzy bezpiecznym włączeniem się do ruchu a brakiem możliwości bezpiecznego włączenia to może i lepiej że musisz chwilę dłużej poczekać jak system Ci się aktywuje bo kiedyś narobisz komuś problemów. * zakładam że od potrzeby uruchomienia silnika trwa to mniej więcej te 0,5- 0,7s, przynajmniej tak to działa w moim 1.6hdi - jak mam silnik na luzie, zgaszony to zanim wbije 1 bieg silnik już pracuje i można rozpocząć ruszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 17 minut temu, Piotrus napisał: * zakładam że od potrzeby uruchomienia silnika trwa to mniej więcej te 0,5- 0,7s, przynajmniej tak to działa w moim 1.6hdi - jak mam silnik na luzie, zgaszony to zanim wbije 1 bieg silnik już pracuje i można rozpocząć ruszanie Tak jak piszesz - we wszystkich mi znanych samochodach przy wciśniętym sprzęgle silnik pracuje - więc naprawdę nie rozumiem piania na to, jak jest niebezpieczny. No chyba że jest kompletnie skopany... Sam mam go w automacie z 1.6HDI - i uruchomienie silnika jest na tyle szybkie, że nie zdążę przenieść nogi z hamulca na gaz, a silnik już pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Dnia 15.04.2017 o 15:19, postmortem napisał: Zgadzam się całkowicie. Dla nieco mniejszego katalogowego zużycia paliwa i mniejszej emisji wprowadzono idiotyczne rozwiązanie. Sam wyłączam start-stop tuż po włączeniu silnika (możliwe jest wprowadzenie modyfikacji w ECU i wyłączenie systemu na stałe, ale nie mogę teraz tego zrobić). O wiele większy pożytek miałaby synchronizacja świateł na głównych ciągach. Mniej spalałyby paliwa i emitowały mniej zanieczyszczeń wszystkie pojazdy, nawet stare trupy. U mnie na głównej przelotówce przez miasto jest synchronizacja ustawiona na 50 kmh, idealnie sprawdza się w małym ruchu i wieczorem. Za dnia w godzinach dużego ruchu jużnie. Jedni jadą 50, inni 60, pomiedzy nimi lawirują rajdowcy i cała synchronizacja siada (system ma opcję zapalania czerwonego jak jedzie się za szybko). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Kolega jeździ Passatem i narzeka, że nie ma hill hold. Zanim na wzniesieniu zapali, to toczydło stacza się o metr. Od B6 był automatyczny ręczny. Jak to nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Od B6 był automatyczny ręczny. Jak to nie ma? Jeździłem niedawno jakimś świeżym Passatem i miał. Podejrzewam, że to kwestia opcji wyposażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Przekonał mnie algorytm w Vagach z Turbiną, do wyłączania tego zawsze jak po 100 km przy prędkościach 140-170km/h i zatrzymaniu od razu wyłącza silnik-temp. oleju 118stopni, płynu 95. Dodatkowo w TDI na mokrym szybsze ruszenie to albo krótkie upalenie kapcia i kangur bo asr dohamuje, po dezaktywacji asr mielisz. Dla 0,2l na mieście wg. producenta szkoda turbiny-ale to jest obliczone też tak, żeby i aku AGM szybciej wymienić i turbinę, dwumasę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 18 godzin temu, hefi napisał: Od B6 był automatyczny ręczny. Jak to nie ma? Elektryczny ręczny to nie to samo, co auto hold. Ten drugi system automatycznie podtrzymuje ciśnienie w układzie po zatrzymaniu auta i błyskawicznie odhamowuje przy ruszaniu. "Ręczny" nie hamuje automatycznie, a przede wszystkim odhamowuje z pewnym opóźnieniem (odsunięcie klocków od tarcz przez silniczki zabiera trochę czasu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 19 godzin temu, pij napisał: U mnie na głównej przelotówce przez miasto jest synchronizacja ustawiona na 50 kmh, idealnie sprawdza się w małym ruchu i wieczorem. Za dnia w godzinach dużego ruchu jużnie. Jedni jadą 50, inni 60, pomiedzy nimi lawirują rajdowcy i cała synchronizacja siada (system ma opcję zapalania czerwonego jak jedzie się za szybko). W Bielsku niestety jest kilka skrzyżowań, na których sygnalizacja działa źle. W dodatku dotyczy to skrzyżowań głównych ciągów z przecznicami zupełnie nie połączonymi z innymi arteriami. Sygnalizacja co 200-300m i zupełny brak synchronizacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Godzinę temu, Pawel1984 napisał: Przekonał mnie algorytm w Vagach z Turbiną, do wyłączania tego zawsze jak po 100 km przy prędkościach 140-170km/h i zatrzymaniu od razu wyłącza silnik-temp. oleju 118stopni, płynu 95. Dodatkowo w TDI na mokrym szybsze ruszenie to albo krótkie upalenie kapcia i kangur bo asr dohamuje, po dezaktywacji asr mielisz. Dla 0,2l na mieście wg. producenta szkoda turbiny-ale to jest obliczone też tak, żeby i aku AGM szybciej wymienić i turbinę, dwumasę... No właśnie jak to jest z systemem SS w przypadku aut z turbosprężarką, która nie przepada za gaszeniem silnika np. na bramce autostrady po ostrym pałowaniu silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 26 minut temu, bochumil napisał: No właśnie jak to jest z systemem SS w przypadku aut z turbosprężarką, która nie przepada za gaszeniem silnika np. na bramce autostrady po ostrym pałowaniu silnika? W hyundaiu zawsze sie wylaczal silnik. Nawet po mocnym palowaniu choc nie wnikalem czy to nie mialo jakiegos dodatkowego smarowania. Plus taki, ze przynajmniej podloga w dieselu na postoju sie nie trzesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, bochumil napisał: No właśnie jak to jest z systemem SS w przypadku aut z turbosprężarką, która nie przepada za gaszeniem silnika np. na bramce autostrady po ostrym pałowaniu silnika? Przecież fani SS już napisali powyżej. Możesz sobie sprzęgło wciśnięte trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Godzinę temu, wujekcybul napisał: W hyundaiu zawsze sie wylaczal silnik. Nawet po mocnym palowaniu choc nie wnikalem czy to nie mialo jakiegos dodatkowego smarowania. Plus taki, ze przynajmniej podloga w dieselu na postoju sie nie trzesie. Btw w Polsce Ecoboost w Fiesie jest na ogół bez SS, za to w wersjach z tym systemem w różnych testach dziennikarze narzekali, że trzęsie silnikiem przy rozruchu. Wiadomo, zasuperoskie 3. cylindry i ich aksamitna praca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.