Skocz do zawartości

Start-Stop pytanie laika...


polcomp

Rekomendowane odpowiedzi

jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest silnik zimny to pobiera dużo paliwa, jak rozgrzany to raczej niewiele i na pewno mniej spali przy rozruchu niż podczas pracy przez pół minuty czy dłużej.

A co do akumulatora i rozrusznika to są tam wersje wzmocnione/przystosowane do tego więc nic złego się im stać nie powinno:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, polcomp napisał:

jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi...

Jak klima pracuje to chyba się nie wylącza:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chalek napisał:

zmniejsza emisję CO2 I innych.

z sensem to nie ma nic wspolnego.

 

Zgadzam się całkowicie. Dla nieco mniejszego katalogowego zużycia paliwa i mniejszej emisji wprowadzono idiotyczne rozwiązanie.

Sam wyłączam start-stop tuż po włączeniu silnika (możliwe jest wprowadzenie modyfikacji w ECU i wyłączenie systemu na stałe, ale nie mogę teraz tego zrobić).

 

O wiele większy pożytek miałaby synchronizacja świateł na głównych ciągach. Mniej spalałyby paliwa i emitowały mniej zanieczyszczeń wszystkie pojazdy, nawet stare trupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wlad napisał:

Jak klima pracuje to chyba się nie wylącza:hmm:

Mój się wyłącza. Szczególnie dobrze to działa jesienią. Stajesz sobie na światłach, silnik się wyłącza. Po chwili szyby zaczynają parować :hehe:

 

Miszczosko to rozwiązali Francuzi :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, polcomp napisał:

jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi...

 

Po pierwsze to system Stop-Start, a nie odwrotnie... 

 

A działa zdecydowanie bardziej inteligentnie niż pierwsze uruchomienie rozrusznikiem. Naszpikowany czujnikami silnik dobrze wie, w którym cylindrze ma sprężone powietrze, w którym jest mieszanka itd. Olej jest już rozgrzany, silnik kręci się dużo łatwiej niż przy zimnym... Do ponownego uruchomienia wystarczy jeden wtrysk paliwa, impuls do świecy czy delikatne zakręcenie - np. przez dwu-funkcyjny alternator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, polcomp napisał:

jaki to ma sens,zawsze mi wmawiali,ze na starcie autko pobiera duzo paliwa,lampy sie pala,to podczas rozruchu aku tez ma w d..e dostawac,zalaczona klima,sprezarka startuje jak sie autko zapala i tez dostaje za swoje...wytlumaczcie mi jaki to ma sens,bo nie bardzo kaman o co chodzi...

 

Czemu miałby nowoczesny silnik więcej zużywać przy rozruchu ?

Dostaje wtrysk + iskrę i odpala, robi to poniżej 1s. Aku ma oczywiście ciężej ale akurat LEdowe lampy wiele nie pobierają.

U mnie jak kilma jest potrzebna, tzn jest ciepło to się nie wyłączy, ale jak schłodzi to zgaśnie pozostawiając nawiew na mniejszych obrotach :ok:.

Przez pierwszy dzień może i mnie ten system wkurzał, ale się przyzwyczaiłem, nic złego mi nie robi. wyłączam bardzo sporadycznie, przy dużym korku i ciągłym podjeżdżaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, postmortem napisał:

Zgadzam się całkowicie. Dla nieco mniejszego katalogowego zużycia paliwa i mniejszej emisji wprowadzono idiotyczne rozwiązanie.

Sam wyłączam start-stop tuż po włączeniu silnika (możliwe jest wprowadzenie modyfikacji w ECU i wyłączenie systemu na stałe, ale nie mogę teraz tego zrobić).

 

O wiele większy pożytek miałaby synchronizacja świateł na głównych ciągach. Mniej spalałyby paliwa i emitowały mniej zanieczyszczeń wszystkie pojazdy, nawet stare trupy.

 

Nie wiem jaki masz wózek ale w grupie vw robi się to podpinajac pod przycisk SS mały układ elektroniczny.

Niewykrywalny w ASO bo można go odpowiednia kombinacja przyciskania dezaktywowac. 

Mam to w b7 i zapomniałem co to SS. Po odpaleniu po chwili sam wylacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam start-stop i wyłączam to przyciskiem zaraz po odpaleniu silnika. W teorii to miało zmniejszać spalanie, bo jak nie jedziesz to po co masz spalać paliwo. I w sumie oszczędzisz - tyle że niezauważalnie niewiele. Samo częste odpalanie ma wg producentów nie powodować zwiększonego spalania. Pojeździłem jedno tankowanie z SS- różnica w spalaniu wyszła na granicy błędu pomiaru spowodowanego inymi warunkami drogowymi. W sumie SS uaktywniam tylko jeżeli wiem że postoję parę minut (przejazd kolejowy, skrzyżowanie na którym wiem że faza czerwona trwa bardzo długo). Jak skończy się gwarancja, to będę się zastanawiał czy nie zdezaktywować tego na stałe. Nie jestem przekonany, czy to rozwiązanie generuje większe koszty (prędzej padnie akumulator) czy korzyśći (obniżenie spalania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zależy od samochodu, ale wyłącza.

Wyłącza i nie. Jeśli w aucie panuje temp zadana to wyłączy ale gdy ona wzrośnie to automatycznie komputer uruchomi silnik. Działa tak z grzaniem i chłodzeniem. Komputer nie wyłączy silnika gdy jest zbyt gorący, zimny czy akumulator za słabo naładowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, hefi napisał:


Wyłącza i nie. Jeśli w aucie panuje temp zadana to wyłączy ale gdy ona wzrośnie to automatycznie komputer uruchomi silnik. Działa tak z grzaniem i chłodzeniem. Komputer nie wyłączy silnika gdy jest zbyt gorący, zimny czy akumulator za słabo naładowany.

Wiem, mam ten system w aucie. Nie rozpisywałem się szczegółowo, niżej kolega @rwIcIknapisał, że zadziałanie systemu zależy od wielu warunków. Nie wiem natomiast jak system działa w przypadku klimatyzacji manualnej (ja mam automatyczną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w skrócie: Bezsensowny nikomu nie potrzebny system ;l;l;l Ułatwianie sobie życia bezsensami ;l i tyle w temacie:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Chalek napisał:

 

Nie wiem jaki masz wózek ale w grupie vw robi się to podpinajac pod przycisk SS mały układ elektroniczny.

Niewykrywalny w ASO bo można go odpowiednia kombinacja przyciskania dezaktywowac. 

Mam to w b7 i zapomniałem co to SS. Po odpaleniu po chwili sam wylacza.

 

Poproszę jakiś link albo namiar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hefi napisał:


Wyłącza i nie. Jeśli w aucie panuje temp zadana to wyłączy ale gdy ona wzrośnie to automatycznie komputer uruchomi silnik. Działa tak z grzaniem i chłodzeniem. Komputer nie wyłączy silnika gdy jest zbyt gorący, zimny czy akumulator za słabo naładowany.

Oraz jak np. otwarta jest maska, z czego korzystają właściciele Qashqai-ów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w skrócie: Bezsensowny nikomu nie potrzebny system ;l;l;l Ułatwianie sobie życia bezsensami ;l i tyle w temacie:phi:


I w dodatku IMHO niebezpieczny bo nie raz miałem już przez to ustrojstwo niebezpieczne sytuacje

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Oberon napisał:

 


I w dodatku IMHO niebezpieczny bo nie raz miałem już przez to ustrojstwo niebezpieczne sytuacje

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
 

 

wytłumacz jakie to były sytuacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumacz jakie to były sytuacje
 


Zaczynając od standardowych czyli dojazd do skrzyżowania i szybkie ruszenie. Po np kangury gdy zapominasz o systemie dojezdzajac do miejsca postojowego wbicie biegu gdy silnik wyłączony

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Oberon napisał:

 


Zaczynając od standardowych czyli dojazd do skrzyżowania i szybkie ruszenie. Po np kangury gdy zapominasz o systemie dojezdzajac do miejsca postojowego wbicie biegu gdy silnik wyłączony

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
 

 

No to masz cósik skopane

jeżdżę codziennie BMW z tym systemem (automat)

jeździłem Passatem (manual) i mercedesem (automat)

 

silnik gaśnie dopiero po TOTALNYM zatrzymaniu, 

wciśniecie sprzęgła automatycznie powoduje zapalenie silnika

tak samo jak zdjęcie nogi z hamulca, ruszenie kierownicą, dotknięcie gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prebek napisał:

No to masz cósik skopane

jeżdżę codziennie BMW z tym systemem (automat)

jeździłem Passatem (manual) i mercedesem (automat)

 

silnik gaśnie dopiero po TOTALNYM zatrzymaniu, 

wciśniecie sprzęgła automatycznie powoduje zapalenie silnika

tak samo jak zdjęcie nogi z hamulca, ruszenie kierownicą, dotknięcie gazu

Być może w niektórych markach jest to bardziej dopracowane, ale w Nissanie np. niejednokrotnie byłem szybszy od tego systemu i tak jak Oberon pisze. Chcesz szybko ruszyc a system w tym czasie wyłączył silnik inwcale go tak od razu nie uruchamia, chociaż tak jak piszesz trzeba się zatrzymać do 0, żeby zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak system dopracowany to i tak nie wyeliminuje opóźnień związanych z zatrzymaniem i startem silnika a to min. 2sek . Do tego spróbuj przez przypadek wbić bieg na postoju.

Ten system to pomyłka i tyle

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Oberon napisał:

Nawet jak system dopracowany to i tak nie wyeliminuje opóźnień związanych z zatrzymaniem i startem silnika a to min. 2sek . Do tego spróbuj przez przypadek wbić bieg na postoju.

Ten system to pomyłka i tyle

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
 

tak jak pisałem włączenie sprzęgła - włączy silnik i bieg wchodzi.

No chyba że wbijasz bieg bez szprzęgła:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem włączenie sprzęgła - włączy silnik i bieg wchodzi.
No chyba że wbijasz bieg bez szprzęgła:nie_wiem:

Masz wyłączony silnik przez start stop i wbijasz bieg na postoju i z przyzwyczajenia wciskasz sprzęgło ....co się dzieje - auto robi kangura bo owszem uruchamia się silnik ... to i w Twoim dopracowanym start stopie się dzieje chyba że automat ma jakoś inaczej obsluzone to

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Masz wyłączony silnik przez start stop i wbijasz bieg na postoju i z przyzwyczajenia wciskasz sprzęgło ....co się dzieje - auto robi kangura bo owszem uruchamia się silnik ...


Chyba nie bardzo rozumiem, o co Ci się rozchodzi. Po co na postoju chcesz włączyć bieg przy uruchomionym zapłonie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Chyba nie bardzo rozumiem, o co Ci się rozchodzi. Po co na postoju chcesz włączyć bieg przy uruchomionym zapłonie?


Właśnie jak silnik się wyłącza start/stopem to czasem w pośpiechu zapomina się o tym systemie... i tyle
tak jest jak samochód myśli za kierowce...ja do tego systemu się nie przekonam i tyle... w aucie gdzie miałeś kontrolę nad rozruchem silnika przez 15lat nigdy mi się nie zdarzyła taka sytuacja.

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmisz zupełnie jak ci hamujący efektywnie zawsze i wszędzie bez użycia ABSu.


Ok może. Wiem jedno ze gdybym miał możliwość stale wyłączyć ten system długo bym się nie zastanawiał. Dziwi mnie ze producenci aut (ale pewnie to EU narzuca) nie robią tego że system ten jest z pamięci stanu... czyli to co powstało na podanym linku ...wytrych na producenta ... chyba to usability nie można nazwać skoro użytkownik już kombinuje

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ok może. Wiem jedno ze gdybym miał możliwość stale wyłączyć ten system długo bym się nie zastanawiał.


Wiesz, mnie denerwował przez 2 dni. Potem się przyzwyczaiłem, że jest i teraz go nie zauważam. W Skodzie nie ma żadnych negatywnych skutków - nie da się ruszyć szybciej, niż startuje silnik, przynajmniej mnie to się jeszcze nie udało. Jedyny minus, to podjeżdżanie co 5 sekund w korku, ale to jest na tyle rzadkie, że można sobie wcisnąć guzik. Powiem więcej - jak się zdusi motor przy ruszaniu, to sam się uruchamia :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kiziuk napisał:

 


Wiesz, mnie denerwował przez 2 dni. Potem się przyzwyczaiłem, że jest i teraz go nie zauważam. W Skodzie nie ma żadnych negatywnych skutków - nie da się ruszyć szybciej, niż startuje silnik, przynajmniej mnie to się jeszcze nie udało. Jedyny minus, to podjeżdżanie co 5 sekund w korku, ale to jest na tyle rzadkie, że można sobie wcisnąć guzik. Powiem więcej - jak się zdusi motor przy ruszaniu, to sam się uruchamia :-)

 

To się przejedz grupa VAG z SS ale z dsg.

Masakra, silnik wylacza się nawet przy pół sekundowym zatrzymaniu na skrzyzowaniu, mega niebezpieczne to jest.

W manualu ok, bo póki masz bieg lub wcisniete sprzeglo to nie zgasnie.

A dsg wystarczy że się zatrzymasz i nie zdarzysz puscic hamulca wystarczajaco szybko to gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się przejedz grupa VAG z SS ale z dsg.
Masakra, silnik wylacza się nawet przy pół sekundowym zatrzymaniu na skrzyzowaniu, mega niebezpieczne to jest.
W manualu ok, bo póki masz bieg lub wcisniete sprzeglo to nie zgasnie.
A dsg wystarczy że się zatrzymasz i nie zdarzysz puscic hamulca wystarczajaco szybko to gasnie.


Kolega jeździ Passatem i narzeka, że nie ma hill hold. Zanim na wzniesieniu zapali, to toczydło stacza się o metr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu piszę o tym że ten system jest niebezpieczny - ano może być, bo gdy trzeba szybko zareagować, to system może Ci zgasić silnik a potem musi go odpalić. Sytuacja która mnie denerwuje. Jadę sobie i dotaczam się do skrzyżowania, gdzie trzeba się włączyć do ruchu. Widzę że jak szybko ruszę to się zdążę się włączyć. Z systemem nici z tego, bo kiedy się toczę z puszczonym gazem i wciśniętym hamulcem, patrzę jaki jest ruch na drodze na którą chcę wjechać, to system wyłącza silnik (dziej się to już przy prędkości 6 km/h)

Głupi wynalazek i za parę lat zniknie z samochodów - jak zmieni się system pomiaru spalania do celów homologacyjnych, to ten wynalazek wyleci. Oferuje on w praktyce przeciętnemu kierowcy niezauważale oszczędności, natomiast wychodzą one pokaźne w obecnie stosowanym programie pomiarowym spalania (NEDC) i tylko po to producenci to ładują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

Głupi wynalazek i za parę lat zniknie z samochodów - jak zmieni się system pomiaru spalania do celów homologacyjnych, to ten wynalazek wyleci. Oferuje on w praktyce przeciętnemu kierowcy niezauważale oszczędności, natomiast wychodzą one pokaźne w obecnie stosowanym programie pomiarowym spalania (NEDC) i tylko po to producenci to ładują.

 

3-5% - to tak niezauważalnie?!

 

I nie wyleci - a zostanie rozbudowany do niskonapięciowej (~48V) hybrydy. Taką hybrydą ruszysz i poturlasz się w korku bez włączania silnika. Zysk to nawet 10-15%. Do poczytania np. na Jalopnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Manx napisał:

Ktoś tu piszę o tym że ten system jest niebezpieczny - ano może być, bo gdy trzeba szybko zareagować, to system może Ci zgasić silnik a potem musi go odpalić. Sytuacja która mnie denerwuje. Jadę sobie i dotaczam się do skrzyżowania, gdzie trzeba się włączyć do ruchu. Widzę że jak szybko ruszę to się zdążę się włączyć. Z systemem nici z tego, bo kiedy się toczę z puszczonym gazem i wciśniętym hamulcem, patrzę jaki jest ruch na drodze na którą chcę wjechać, to system wyłącza silnik (dziej się to już przy prędkości 6 km/h)

 

Jeżeli te 0,5-0,7s* zwłoki jest dla Ciebie granicą pomiędzy bezpiecznym włączeniem się do ruchu a brakiem możliwości bezpiecznego włączenia to może i lepiej że musisz chwilę dłużej poczekać jak system Ci się aktywuje bo kiedyś narobisz komuś problemów.

 

 

* zakładam że od potrzeby uruchomienia silnika trwa to mniej więcej te 0,5- 0,7s, przynajmniej tak to działa w moim 1.6hdi - jak mam silnik na luzie, zgaszony to zanim wbije 1 bieg silnik już  pracuje i można rozpocząć ruszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Piotrus napisał:

* zakładam że od potrzeby uruchomienia silnika trwa to mniej więcej te 0,5- 0,7s, przynajmniej tak to działa w moim 1.6hdi - jak mam silnik na luzie, zgaszony to zanim wbije 1 bieg silnik już  pracuje i można rozpocząć ruszanie

 

Tak jak piszesz - we wszystkich mi znanych samochodach przy wciśniętym sprzęgle silnik pracuje - więc naprawdę nie rozumiem piania na to, jak jest niebezpieczny. No chyba że jest kompletnie skopany...

 

Sam mam go w automacie z 1.6HDI - i uruchomienie silnika jest na tyle szybkie, że nie zdążę przenieść nogi z hamulca na gaz, a silnik już pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2017 o 15:19, postmortem napisał:

Zgadzam się całkowicie. Dla nieco mniejszego katalogowego zużycia paliwa i mniejszej emisji wprowadzono idiotyczne rozwiązanie.

Sam wyłączam start-stop tuż po włączeniu silnika (możliwe jest wprowadzenie modyfikacji w ECU i wyłączenie systemu na stałe, ale nie mogę teraz tego zrobić).

 

O wiele większy pożytek miałaby synchronizacja świateł na głównych ciągach. Mniej spalałyby paliwa i emitowały mniej zanieczyszczeń wszystkie pojazdy, nawet stare trupy.

U mnie na głównej przelotówce przez miasto jest synchronizacja ustawiona na 50 kmh, idealnie sprawdza się w małym ruchu i wieczorem. Za dnia w godzinach dużego ruchu jużnie. Jedni jadą 50, inni 60, pomiedzy nimi lawirują rajdowcy i cała synchronizacja siada (system ma opcję zapalania czerwonego jak jedzie się za szybko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonał mnie algorytm w Vagach z Turbiną, do wyłączania tego zawsze jak po 100 km przy prędkościach 140-170km/h i zatrzymaniu od razu wyłącza silnik-temp. oleju 118stopni, płynu 95. Dodatkowo w TDI na mokrym szybsze ruszenie to albo krótkie upalenie kapcia i kangur bo asr dohamuje, po dezaktywacji asr mielisz. Dla 0,2l na mieście wg. producenta szkoda turbiny-ale to jest obliczone też tak, żeby i aku AGM szybciej wymienić i turbinę, dwumasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, hefi napisał:


Od B6 był automatyczny ręczny. Jak to nie ma?

Elektryczny ręczny to nie to samo, co auto hold.

Ten drugi system automatycznie podtrzymuje ciśnienie w układzie po zatrzymaniu auta i błyskawicznie odhamowuje przy ruszaniu.

"Ręczny" nie hamuje automatycznie, a przede wszystkim odhamowuje z pewnym opóźnieniem (odsunięcie klocków od tarcz przez silniczki zabiera trochę czasu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, pij napisał:

U mnie na głównej przelotówce przez miasto jest synchronizacja ustawiona na 50 kmh, idealnie sprawdza się w małym ruchu i wieczorem. Za dnia w godzinach dużego ruchu jużnie. Jedni jadą 50, inni 60, pomiedzy nimi lawirują rajdowcy i cała synchronizacja siada (system ma opcję zapalania czerwonego jak jedzie się za szybko).

W Bielsku niestety jest kilka skrzyżowań, na których sygnalizacja działa źle. W dodatku dotyczy to skrzyżowań głównych ciągów z przecznicami zupełnie nie połączonymi z innymi arteriami. Sygnalizacja co 200-300m i zupełny brak synchronizacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pawel1984 napisał:

Przekonał mnie algorytm w Vagach z Turbiną, do wyłączania tego zawsze jak po 100 km przy prędkościach 140-170km/h i zatrzymaniu od razu wyłącza silnik-temp. oleju 118stopni, płynu 95. Dodatkowo w TDI na mokrym szybsze ruszenie to albo krótkie upalenie kapcia i kangur bo asr dohamuje, po dezaktywacji asr mielisz. Dla 0,2l na mieście wg. producenta szkoda turbiny-ale to jest obliczone też tak, żeby i aku AGM szybciej wymienić i turbinę, dwumasę...

 

No właśnie jak to jest z systemem SS w przypadku aut z turbosprężarką, która nie przepada za gaszeniem silnika np. na bramce autostrady po ostrym pałowaniu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bochumil napisał:

 

No właśnie jak to jest z systemem SS w przypadku aut z turbosprężarką, która nie przepada za gaszeniem silnika np. na bramce autostrady po ostrym pałowaniu silnika?

W hyundaiu zawsze sie wylaczal silnik. Nawet po mocnym palowaniu choc nie wnikalem czy to nie mialo jakiegos dodatkowego smarowania. Plus taki, ze przynajmniej podloga w dieselu na postoju sie nie trzesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał:

 

No właśnie jak to jest z systemem SS w przypadku aut z turbosprężarką, która nie przepada za gaszeniem silnika np. na bramce autostrady po ostrym pałowaniu silnika?

Przecież fani SS już napisali powyżej. Możesz sobie sprzęgło wciśnięte trzymać :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

W hyundaiu zawsze sie wylaczal silnik. Nawet po mocnym palowaniu choc nie wnikalem czy to nie mialo jakiegos dodatkowego smarowania. Plus taki, ze przynajmniej podloga w dieselu na postoju sie nie trzesie.

Btw w Polsce Ecoboost w Fiesie jest na ogół bez SS, za to w wersjach z tym systemem w różnych testach dziennikarze narzekali, że trzęsie silnikiem przy rozruchu. Wiadomo, zasuperoskie 3. cylindry i ich aksamitna praca ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.