Skocz do zawartości

Spalanie z trasy 4 tys km


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent kia sorento. Box na dachu. 4 osoby . bagaznik zaladowany po dach.

 

Predkosc na autostradach 

W polsce 130-150

Niemcy 120 - 160

Szwajcaria 100 - 120

Francja 120 - 140

 

Srednie rowno 8.5 litra On.

 

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

 

Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marcin79 napisał:

Pacjent kia sorento. Box na dachu. 4 osoby . bagaznik zaladowany po dach.

 

Predkosc na autostradach 

W polsce 130-150

Niemcy 120 - 160

Szwajcaria 100 - 120

Francja 120 - 140

 

Srednie rowno 8.5 litra On.

 

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

 

Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

 

Normalne jak na klocka z boxem na dachu i dieslem pod maską.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Marcin79 napisał:

Srednie rowno 8.5 litra On.

 

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

 

Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

 

Dla porównania: Meriva B 120 KM z trasy 2000 km

4 osoby załadowana po sam dach, ale bez boxa

prędkość 100 - 110 w/g GPS [jazda nocą]

 

6,1 - 6,2 l/100 km 95 noPb

 

Stilo 95 KM potrafiło mi zejść do 5,8, - 5,9

ale na wzniesieniach Austrii i Szwajcarii bardzo było czuć słaby silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent kia sorento. Box na dachu. 4 osoby . bagaznik zaladowany po dach.
 
Predkosc na autostradach 
W polsce 130-150
Niemcy 120 - 160
Szwajcaria 100 - 120
Francja 120 - 140
 
Srednie rowno 8.5 litra On.
 
Duze czy niskie spalanie zrobilem?
 
Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

Przyzwoite, ale to glownie dzieki niskim predkoscia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny temat gdzie kazdy będzie się"popisywal" ile komu pali:pad: auto spali tyle ile musi. Co za różnica czy litr więcej czy mniej? Jak ktoś napisze ze dużo spalił to co? Jak napiszą ze Malo to co? Dla jednego będzie dużo, dla drugiego Malo. Na spalanie auta ma wpływ tyle zmiennych ze nie da sie tego porównywać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Ociec napisał:

Po co kolejny taki wątek ??:facepalm:

Kogo to interesuje ile pali jakieś pierdzidło ???:(

Palić ma tyle ile się wleje i tyle.:ok:

Po co się tym onanizować publicznie ??:facepalm:

Czy ja sie onanizuje :)

Wstawilem ile pali duzy suv przy autostradowych prekosciach ...moze kogos to zaintersuje..i tyle :)

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin79 napisał:

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

2.0dCi w X-Trail 2009 ostro heżdżony 50/50% miasto/trasa palił tyle samo. Z resztą przez 150 tys. km. nigdy nie udało mi się przekroczyć 8,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin79 napisał:

Pacjent kia sorento. Box na dachu. 4 osoby . bagaznik zaladowany po dach.

 

Predkosc na autostradach 

W polsce 130-150

Niemcy 120 - 160

Szwajcaria 100 - 120

Francja 120 - 140

 

Srednie rowno 8.5 litra On.

 

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

 

Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

 

Knur, silnik 2.5TD sekcje 6mm, 1.1bara ok 170KM. Trasa 9000km, Autostrady cały czas ok 120km/h po GPS plus jazda po wybrzerzach miastach itd. - średnie spalanie 7l/100km ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pyrekcb napisał:

 

Da radę pogonić szybciej w miarę bezpiecznie? ;]

Bo moce widzę, że wystarczy. :oki:

 

ja już troche wyrosłem z takich prób ;). Najszybciej jechałem 140km/h po GPS i jest OK, jak zmienie hamulce na tarczowe z Samuraja to spróbuję więcej może... uważam że stabilne 120km/h przy którym jest w miare cicho i wygodnie jak na auto z 1959r to nie jest źle :) Mocy i przełożenia powinno starczyć i na 200km/h i pewnie jakbym był z 10 lat młodszy to bym to sprawdził ;) Dla mnie wazne jest to że nawet na długaśnych i stromych podjazdach autostradowych np w Hiszpanii nie puchnie :)

Edytowane przez koNik
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koNik napisał:

 

ja już troche wyrosłem z takich prób ;). Najszybciej jechałem 140km/h po GPS i jest OK, jak zmienie hamulce na tarczowe z Samuraja to spróbuję więcej może... uważam że stabilne 120km/h przy którym jest w miare cicho i wygodnie jak na auto z 1959r to nie jest źle :) Mocy i przełożenia powinno starczyć i na 200km/h i pewnie jakbym był z 10 lat młodszy to bym to sprawdził ;)

 

Nie chodzi o próby, ale w trasie przydałaby się wyższa przelotowa. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pyrekcb napisał:

 

Nie chodzi o próby, ale w trasie przydałaby się wyższa przelotowa. :oki:

 

w praktyce to chyba tylko na Niemcy, we Francji i dalej już specjalnie nie nawojujesz ;)

weź pod uwagę jeszcze że GAZ 21 ma prześwit większy niż praktycznie każdy SUV na rynku ;] co sprawia że np jest dość wrażliwy na wiatr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

 

w praktyce to chyba tylko na Niemcy, we Francji i dalej już specjalnie nie nawojujesz ;)

weź pod uwagę jeszcze że GAZ 21 ma prześwit większy niż praktycznie każdy SUV na rynku ;] co sprawia że np jest dość wrażliwy na wiatr

 

Dlatego zapytałem o zawias. :ok:

A co do prędkości - już nie bądź taki świętszy od papieża, w Polsce na autostradach też nie jeździ się 120 km/h. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pyrekcb napisał:

 

Dlatego zapytałem o zawias. :ok:

A co do prędkości - już nie bądź taki świętszy od papieża, w Polsce na autostradach też nie jeździ się 120 km/h. ;]

 

ależ nie jestem święty, bo sam nie jeżdżę 120 zazwyczaj ;]

ale wszystko zależy od potrzeb - jak jadę na wakacje które polegają głównie na podróży tak starym autem to akceptuję że nie będę jechał z prędkością nowego BMW - kwestia priorytetów. Owszem mógłbym jechać z większymi prędkościami ale znacząco spadłby komfort i pewność jazdy. Mimo to uważam że realne 120km/h, możliwe do utrzymania przez cały czas na V biegu, przy dużej elastyczności silnika co przekłada się na brak konieczności redukcji na podjazdach czy podczas wyprzedzania, i przy względnie niskim poziomie hałasu i niskim spalaniu za dobry wynik modyfikacji auta które w serii miało problem z jazdą powyżej 90km/h ;) Szczerze mwiąc to jedyne czego mi brakowało to tempomatu na takiej trasie, i kombinuję właśnie jak go doknuć ;]

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, koNik napisał:

Szczerze mwiąc to jedyne czego mi brakowało to tempomatu na takiej trasie, i kombinuję właśnie jak go doknuć

najprosciej  ;] na linke  

kolega  Michał  @NaczelnyFilozof w ktoryms ze swoich pojazdow miał  :ok: ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mokrii napisał:

najprosciej  ;] na linke  

kolega  Michał  @NaczelnyFilozof w ktoryms ze swoich pojazdow miał  :ok: ;]

 

nieeeeee ja to zrobie po bożemu, jakis czujnik na wale, moduł, silniczek do tempomatu z cięgłem, czujnik na hampel i sprzęgło. To w sumie jest dosć prosty układ, nawet na arduino by to zrobił bez większych problemów myśle ;)

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcin79 napisał:

Wstawilem ile pali duzy suv przy autostradowych prekosciach ...moze kogos to zaintersuje..i tyle :)

 

Mnie interesuje :)

Szukam właśnie auta i rozważam różne kombinacje - od Astry, przez Touarega, przez BMW F01 po Kię Sorento.

A że robię głównie trasy, to dla mnie jest to istotna informacja.

 

Dzięki !

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, listoor napisał:

 

Mnie interesuje :)

Szukam właśnie auta i rozważam różne kombinacje - od Astry, przez Touarega, przez BMW F01 po Kię Sorento.

A że robię głównie trasy, to dla mnie jest to istotna informacja.

 

Dzięki !

Jeżeli głównie w trasy to nie kupowałbym suva. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koNik napisał:

 

nieeeeee ja to zrobie po bożemu, jakis czujnik na wale, moduł, silniczek do tempomatu z cięgłem, czujnik na hampel i sprzęgło. To w sumie jest dosć prosty układ, nawet na arduino by to zrobił bez większych problemów myśle ;)

 

No do camperów i innych wynalazków montują popularne tanie tempomaty z Omegi/Astry/Frontery. Sterownik tempomatu siedzi w puszce z silniczkiem linki. Tylko trzeba mieć jakiś wieniec z  ABS. Jest troche info o tym na necie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

No do camperów i innych wynalazków montują popularne tanie tempomaty z Omegi/Astry/Frontery. Sterownik tempomatu siedzi w puszce z silniczkiem linki. Tylko trzeba mieć jakiś wieniec z  ABS. Jest troche info o tym na necie...

 

ogólnie to można za pińćset plus załatwić widze temat

 

https://www.conrad.pl/p/tempomat-waeco-magic-speed-ms-50-851329

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, listoor napisał:

 

Mnie interesuje :)

Szukam właśnie auta i rozważam różne kombinacje - od Astry, przez Touarega, przez BMW F01 po Kię Sorento.

A że robię głównie trasy, to dla mnie jest to istotna informacja.

 

Dzięki !

Odrzuć SUVy i wszelkie (mini)vany. Jeśli głównie trasy to celuj minimum klasę D. Jeśli domieszasz miasto, to można się zastanowić nad kompaktem, ale pogorszy się komfort i cisza na trasie. I jeszcze raz .. nie kupuj SUVa jeśli nie jest ci "jednoznacznie" potrzebny (czyli wyższy prześwit, 4x4, lepsze możliwości "terenowe").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Azbest napisał:

Odrzuć SUVy i wszelkie (mini)vany. Jeśli głównie trasy to celuj minimum klasę D. Jeśli domieszasz miasto, to można się zastanowić nad kompaktem, ale pogorszy się komfort i cisza na trasie. I jeszcze raz .. nie kupuj SUVa jeśli nie jest ci "jednoznacznie" potrzebny (czyli wyższy prześwit, 4x4, lepsze możliwości "terenowe").

SUVem w trasie też można wygodnie jeździć - byleby był cichy i nie bujało nim na wietrze :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Marcin79 napisał:

Pacjent kia sorento. Box na dachu. 4 osoby . bagaznik zaladowany po dach.

 

Predkosc na autostradach 

W polsce 130-150

Niemcy 120 - 160

Szwajcaria 100 - 120

Francja 120 - 140

 

Srednie rowno 8.5 litra On.

 

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

 

Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

Srednia z trasy podaj, bo takie 13-150 to  najczesciej 110 srednia:) porywy sie nie licza.

MOj kolega TIREM , zapakowany na max 40 ton calkowita , V 90kmh,  ma 30 l/100

To duzo czy malo?

Patrzac stosunek masy do spalania to masz straszny przepal w tej kile:))

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Azbest napisał:

Odrzuć SUVy i wszelkie (mini)vany. Jeśli głównie trasy to celuj minimum klasę D. Jeśli domieszasz miasto, to można się zastanowić nad kompaktem, ale pogorszy się komfort i cisza na trasie. I jeszcze raz .. nie kupuj SUVa jeśli nie jest ci "jednoznacznie" potrzebny (czyli wyższy prześwit, 4x4, lepsze możliwości "terenowe").

No popatrz, a mnie zadne z powyzszych nie jest potrzebne a juz ponad 4 lata w Suvach sie "mecze" i wiem ze kolejne auto tez bedzie Suvem. Dlaczego? Bo mi sie podobaja, bo lubie moc wygodnie wsiadac i wysiadac, bo po prostu dobrze sie w takim aucie czuje. Co do komfortu w trasach, fakt ze Ravka byla nieco meczaca i jej bym nie polecil komus kto duzo w trasy jezdzi ale Ateca, ktora teraz mam jak najbardziej. Przy 140 mozna szeptem rozmawiac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rwIcIk napisał:

SUVem w trasie też można wygodnie jeździć - byleby był cichy i nie bujało nim na wietrze :ok:

 

 

SUV w trasie ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę - wysoko siedzisz, więc dalej widzisz. Jak spróbujesz robić trasy SUVem, to potem już nie chcesz mieć wzroku na wysokości rozporków przechodniów. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał:

 

SUV w trasie ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę - wysoko siedzisz, więc dalej widzisz. Jak spróbujesz robić trasy SUVem, to potem już nie chcesz mieć wzroku na wysokości rozporków przechodniów. 

No i na zwykłych drogach mało kto z przeciwka oślepia :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 


Musisz chyba zdrowo poganiać ta Insignie;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

no co Ci mam powiedzieć... :hehe:

 

ale faktem jest, że pali ok. 1,2 - 1,3 litra więcej niż poprzednia, która była użytkowana w identyczny sposób. A niby nowsza, lżejsza, oszczędniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

SUVem w trasie też można wygodnie jeździć - byleby był cichy i nie bujało nim na wietrze :ok:

 

Nie mówię, że się nie da ... ale praktycznie każdy "niski" samochód będzie stabilniejszy, cichszy i oszczędniejszy. SUV kończy się na 120-140km/h w zależności od modelu. Na trasach nie ma potrzeby żeby siedzieć wyżej - jest to zupełnie pomijalne, nie korzystasz z 4x4, a sama konstrukcja powoduje że stawiasz większy opór.

Podam ci przykład z mojego obecnego podwórka - na co dzień używam Outlandera 2.0 2015 i Mondeo 1.5T 2015. Outek jest fajnym, poprawnym i dobrze wyciszonym SUVem z CVT który na trasach trzyma niskie obroty - jest świetny jeśli chcesz zapakować rodzinę i jechać na narty ... ale na trasach Mondeo jest zdecydowanie bardziej komfortowe, cichsze i pali 2-3L/100km mniej przy prędkościach autostradowych. Nie robiłem dokładnych pomiarów, ale dla mnie Outlander przy 130km/h = Mondeo przy 160-170km/h - prawdopodobnie podobny hałas i spalanie.

SUV przez swoją konstrukcję zawsze będzie gorszy na trasach ... i będzie palił więcej. Lubie Outlandera, bo korzystam z jego napędu i wyższego podwozia, ale uważam że SUVy są zwyczajnie przereklamowane jako samochody uniwersalne. Nie są ... bardzo nie są. Zupełnie nietrafione wydaje mi się także kupienie SUVa żeby nawijać kilometry na trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Azbest napisał:

Nie mówię, że się nie da ... ale praktycznie każdy "niski" samochód będzie stabilniejszy, cichszy i oszczędniejszy. SUV kończy się na 120-140km/h w zależności od modelu. Na trasach nie ma potrzeby żeby siedzieć wyżej - jest to zupełnie pomijalne, nie korzystasz z 4x4, a sama konstrukcja powoduje że stawiasz większy opór.

 

Wiadomo, że osobówka klasy D jest stworzona na trasy :ok:

Ale i SUV nie kończy się na 140 km/h.

Mój do 150-160 prowadzi się bardzo stabilnie i jest jeszcze cichy. Z większymi prędkościami nie jeżdżę, więc nawet nie próbowałem ;]

W mieście też się fajnie sprawdza, bo ma tylko 4,5 m długości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, listoor napisał:

 

Mnie interesuje :)

Szukam właśnie auta i rozważam różne kombinacje - od Astry, przez Touarega, przez BMW F01 po Kię Sorento.

A że robię głównie trasy, to dla mnie jest to istotna informacja.

 

Dzięki !

Kolega @Ryb swoim suvem jeździ głównie po autostradach.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Wiadomo, że osobówka klasy D jest stworzona na trasy :ok:

Ale i SUV nie kończy się na 140 km/h.

Mój do 150-160 prowadzi się bardzo stabilnie i jest jeszcze cichy. Z większymi prędkościami nie jeżdżę, więc nawet nie próbowałem ;]

W mieście też się fajnie sprawdza, bo ma tylko 4,5 m długości.

 

 

Nie jechałem Tucsonem, ale nie uwierzę że jest cichy przy 160km/h ... ale są różne definicje ciszy :)

.. a miasto ... Outlander też ma w sumie jedynie 4,7m ... promień skrętu wybitnie mały ... ale i tak wole po mieście poruszać się Civickiem :) ... i tak dochodzimy do momentu, kiedy ten SUV w niczym nie jest dobry :) 

Jedyny sens zakupu moim zdaniem, to przy wykorzystaniu jego (ciągle kompromisowych) właściwości terenowych (4x4, przeswit) + trochę trasy + trochę miasto ... ale zakup suva tylko na trasy, to słaby interes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.04.2018 o 09:34, Marcin79 napisał:

Pacjent kia sorento. Box na dachu. 4 osoby . bagaznik zaladowany po dach.

 

Predkosc na autostradach 

W polsce 130-150

Niemcy 120 - 160

Szwajcaria 100 - 120

Francja 120 - 140

 

Srednie rowno 8.5 litra On.

 

Duze czy niskie spalanie zrobilem?

 

Btw koszt litra on mozna podciagnac pod 5.80.

 

2.0? Ten 150 czy 184KM? Automat czy manual? Mój z boxem pali bliżej 9, bez boxa bliżej 8. Pod maską mam 2.2 150KM połączone z automatem. Fabrycznie miał typowo szosowe opony Toyo, na których potrafił spalić jakieś 0.5l mniej niż teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, marcinur napisał:

Jeżeli głównie w trasy to nie kupowałbym suva. 

 

To zależy co jest na końcu tych tras. Jeździłem w trasy dużym sedanem i było super. Niestety tylko tak długo, jak długo jechałem po autostradzie. Bo potem na miejscu jednak okazywało się, że ten duży sedan to poza autostradą ma same wady.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Azbest napisał:

 

Nie jechałem Tucsonem, ale nie uwierzę że jest cichy przy 160km/h ... ale są różne definicje ciszy :)

.. a miasto ... Outlander też ma w sumie jedynie 4,7m ... promień skrętu wybitnie mały ... ale i tak wole po mieście poruszać się Civickiem :) ... i tak dochodzimy do momentu, kiedy ten SUV w niczym nie jest dobry :) 

Jedyny sens zakupu moim zdaniem, to przy wykorzystaniu jego (ciągle kompromisowych) właściwości terenowych (4x4, przeswit) + trochę trasy + trochę miasto ... ale zakup suva tylko na trasy, to słaby interes.

 

Mam te szczęście, że na do pracy dojeżdżam VW Caddy (wersja osobowa), prywatnie na trasy mam Freemonta, mam jeszcze możliwość śmigania po mieście Toyota yaris.

Do miasta tak dużego SUV-a jak Freemonta nie polecam, ale w niedzielę pokonałem trasę w 6 osób, wiało i padało a on przy 140km/h szedł jak czołg, stabilnie, komfortowo i cicho. Świetne auto. Szybciej nie jeżdżę bo uważam, że na naszych drogach to wystarczy.

I tak jak już napisano wczęśniej - lubię SUV-y :) kolejny też taki będzie. I wiem, że klasa D lepiej spisze się w trasie przy prędkościach 160-180km/h, ale mi to nie jest potrzebne :) 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał:

 

2.0? Ten 150 czy 184KM? Automat czy manual? Mój z boxem pali bliżej 9, bez boxa bliżej 8. Pod maską mam 2.2 150KM połączone z automatem. Fabrycznie miał typowo szosowe opony Toyo, na których potrafił spalić jakieś 0.5l mniej niż teraz.

Automat 184 ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen C8. Silnik 2.0l HDi 163KM.

6 osób. Załadowany mocno. Plus do tego box na dachu. Trasa 2.100km, autostrady w Niemczech, Austrii, Słowacji. Plus oczywiście Polska.

Średnie spalanie: 6.7 l/100km.

prędkości autostradowe: 100 - 150 km/h w zależności od ruchu oraz kierowcy (żonka ma cięższą nogę).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin79 napisał:

Automat 184 ps

 

To bardzo ładnie pali. Często pada argument przeciw SUVom, że nie nadają się na trasy, bo (między innymi) dużo palą. No więc jeśli wielki SUV, do którego możesz zapakować 7 osób i górę bagażu pali podczas szybkiej jazdy autostradami z boxem na dachu mniej niż 9l/100km to ten argument jest stanowczo nie na miejscu.

 

BTW, mój podczas wycieczki do Włoch w podobnych warunkach (3 osoby, bagażnik zapakowany po dach, na dachu box z nartami, prędkość na tempomacie non stop 130km/h) spalił 8.4 w jedną stronę i 8.2 w drugą.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Bartłomiej napisał:

Citroen C8. Silnik 2.0l HDi 163KM.

6 osób. Załadowany mocno. Plus do tego box na dachu. Trasa 2.100km, autostrady w Niemczech, Austrii, Słowacji. Plus oczywiście Polska.

Średnie spalanie: 6.7 l/100km.

prędkości autostradowe: 100 - 150 km/h w zależności od ruchu oraz kierowcy (żonka ma cięższą nogę).

:piwko: Bo wszyscy wiemy, ze Eurovan to najlepsze auto na wakacje, wojaze itp ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Ryb napisał:

 

To bardzo ładnie pali. Często pada argument przeciw SUVom, że nie nadają się na trasy, bo (między innymi) dużo palą. No więc jeśli wielki SUV, do którego możesz zapakować 7 osób i górę bagażu pali podczas szybkiej jazdy autostradami z boxem na dachu mniej niż 9l/100km to ten argument jest stanowczo nie na miejscu.

 

BTW, mój podczas wycieczki do Włoch w podobnych warunkach (3 osoby, bagażnik zapakowany po dach, na dachu box z nartami, prędkość na tempomacie non stop 130km/h) spalił 8.4 w jedną stronę i 8.2 w drugą.

:ok:

 

Duża cześć jazdy była przez Niemcy a tam  sporo km  bez limitu  i wtedy 150-160 ( jakoś w nocy muszę dawać w palnik aby nie usnąć )

2 lata temu jak jechałem do Cro z dziećmi to box na dachu , 3 rowery na haku i spalanie wyszło 7,5 litra ale wtedy jechałem w przedziale 120 max 130

 

Suvy są b. fajne. Dużo załadujesz  , jedzie się wygodnie i przy spalaniu nie ma jakiegoś kosmosu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.