Lukass186 Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 (edytowane) Witam. Opony Hankook Ventus Prime 3 r16 Corsa D. Roczne opony dot2018 kupione razem z alufelgami, jak nówki. Na suchym bez zastrzeżeń, ciche, nie biją w zakrętach albo na rondzie ciężko o uślizg. Jak lekko popada to zaczyna się dramat. Nie można normalnie zjechać ślimakiem z autostrady, czuć że przód wyjeżdża i pojawia się charakterystyczny dźwięk uślizgu kół na mokrej nawierzchni. ESP przyhamowuje. Auto na Deębicach Frigo jeździ o wiele lepiej i przewidywalnie. Tutaj ciarki po plecach przechodzą. Jeździłem paroma autami i to na znacznie gorszych oponach ale tutaj jest jakiś kompletny dramat. Auto jest podsterowne, ani razu nie zarzuciło tyłem nawet gdy chciałem je do tego zmusić. •Powietrze w kołach ok. •Koła proste, świeżo wyważone •Luzów w zawieszeniu brak- byłem na szarpakach •Geometria sprawdzona dwa dni temu , jest ok Zmienić tył z przodem? Opony złom czy gdzieś jeszcze szukać? Edytowane 20 Sierpnia 2019 przez Lukass186 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 mam to samo na oponach debicy (ale już kilka lat mają) , a w dodatku opona rozwarstwia się jak rybie łuski, niestety ale to jest efekt że teraz do produkcji opon dają mniej kauczuku a więcej jakiegoś ścierwa , sprzedaj te opony dołóż trochę i kup nowe opony z klasy premium i sprzedawaj i zmieniaj na nowe je co 2-3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Dzisiaj widziałem, jak po deszczu autko obok na zakręcie obróciło, gdy ja i inne normalnie przejechały. Wina opon? A może zawieszenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 38 minut temu, rwIcIk napisał: Dzisiaj widziałem, jak po deszczu autko obok na zakręcie obróciło, gdy ja i inne normalnie przejechały. Wina opon? A może zawieszenie? Raczej opon. Żona ma podobne Hankooki w Fieście i dobre były tylko pierwszy rok. Fakt - ciche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Mam Ventus Prime 2 z 2017 r. i nadal świetnie trzymają drogi, nawet na mokrym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Mam Hankooki VP3 ale efektu nie zauważyłem jeszcze, może dlatego, że dopiero pół roku jeżdżone... dodatkowo napęd RWD u mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Sprzedac i kupic inne. Niektore tak maja, ze na mokrym sie slizgaja. Choc ja najczesciej widze, ze przyczepnosc pogarsza sie dopiero po okolo 30kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Ja mam takie Hankook Ventus V12 evo2 , i jak przyklejony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 4 godziny temu, Waldek40 napisał: mam to samo na oponach debicy (ale już kilka lat mają) , a w dodatku opona rozwarstwia się jak rybie łuski, niestety ale to jest efekt że teraz do produkcji opon dają mniej kauczuku a więcej jakiegoś ścierwa , sprzedaj te opony dołóż trochę i kup nowe opony z klasy premium i sprzedawaj i zmieniaj na nowe je co 2-3 lata ... tylko że te Hankooki to się kategoryzuje jako opony premium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, bartekm napisał: Raczej opon. Żona ma podobne Hankooki w Fieście i dobre były tylko pierwszy rok. Fakt - ciche A ile przejechały? W fieście żony są Hankooki z 2009 i nawet na mokrym spokojnie dają rady, Fakt, to nie to co nówki, ale nie strach na nich jeździć. Godzinę temu, rwIcIk napisał: Mam Ventus Prime 2 z 2017 r. i nadal świetnie trzymają drogi, nawet na mokrym Właśnie Ventusy, ale z 2009 siedzą w Fordzie małżonki i nic złego nie powiem. Ale to ich ostatni sezon, bo 10 lat mają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Witam. Opony Hankook Ventus Prime 3 r16 Corsa D. Roczne opony dot2018 kupione razem z alufelgami, jak nówki. Na suchym bez zastrzeżeń, ciche, nie biją w zakrętach albo na rondzie ciężko o uślizg. Jak lekko popada to zaczyna się dramat. Nie można normalnie zjechać ślimakiem z autostrady, czuć że przód wyjeżdża i pojawia się charakterystyczny dźwięk uślizgu kół na mokrej nawierzchni. ESP przyhamowuje. Auto na Deębicach Frigo jeździ o wiele lepiej i przewidywalnie. Tutaj ciarki po plecach przechodzą. Jeździłem paroma autami i to na znacznie gorszych oponach ale tutaj jest jakiś kompletny dramat. Auto jest podsterowne, ani razu nie zarzuciło tyłem nawet gdy chciałem je do tego zmusić. •Powietrze w kołach ok. •Koła proste, świeżo wyważone •Luzów w zawieszeniu brak- byłem na szarpakach •Geometria sprawdzona dwa dni temu , jest ok Zmienić tył z przodem? Opony złom czy gdzieś jeszcze szukać?Nie jest czasem tak, że nie padało długi czas, przyszedł lekki deszcz i zrobiła się breja miejscami na jezdni? Zawsze jak jest długo susza to przy pierwszym deszczu jest lodowisko dopóki nie przejdzie porządna ulewa i nie wypłuka.Chociaż miałem raz taką sytuację z Hankookami 3 lata temu jakiś model dostawczy założony do Doblo Maxi i było tak jak opisujesz i to na NOWYCH oponach z przebiegiem ok. 2000 km, jednak wtedy jechałem w tym samym dniu tymi samymi drogami drugim samochodem i nie było ślisko... Ja po tej przygodzie stwierdziłem, że nigdy nie zaryzykuję kupna tego producenta, który się kreuje na pseudo premium.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Dzisiaj widziałem, jak po deszczu autko obok na zakręcie obróciło, gdy ja i inne normalnie przejechały. Wina opon? A może zawieszenie? Najbardziej prawdopodobne, że opony - niekoniecznie muszą być łyse lub za dużo napompowane. Są takie, które po 2-3 latach się ślizgają na mokrym, ale są też takie, które od nowości się ślizgają. Ludzie taki badziew na koła zakładają, że głowa małą. Byle co, byle taniej, nie ważne że chinole, pełno też ogłoszeń starych opon używanych, które już dawno powinny trafić do utylizacji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Będę jeszcze eksperymentował z ciśnieniem w kołach. Aktualnie z przodu jest książkowo wg instrukcji 2.0. żeby było eko to może być też 2.7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 A dobrze założone? Kierunek rotacji, inside/outside... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 9 godzin temu, Lukass186 napisał: Opony złom czy gdzieś jeszcze szukać? Widocznie ten typ tak ma. U mnie Fulda po 3 latach i ponad 40 kkm trzyma na mokrym bez zauważalnych zmian. Ja bym nie ryzykował i wymienił bym na coś zachowującego się przewidywalnie w każdych warunkach pogodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 19 minut temu, Manx napisał: Najbardziej prawdopodobne, że opony - niekoniecznie muszą być łyse lub za dużo napompowane. Są takie, które po 2-3 latach się ślizgają na mokrym, ale są też takie, które od nowości się ślizgają. Ludzie taki badziew na koła zakładają, że głowa małą. Byle co, byle taniej, nie ważne że chinole, pełno też ogłoszeń starych opon używanych, które już dawno powinny trafić do utylizacji. Do tego jeżdżą później w deszczu jak na suchym. Dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Podobny przypadek miałem z oponami zimowymi Yokohama W.drive, po 2 sezonach zimowych mimo że opony miały 5-6mm bieżnika na śniegu i błocie pośniegowym nie dało się jeździć. Pod większe wzniesienia na 3 biegu na śniegu mogłem zamykać obrotomierz przy 80KM Kupiłem nowy zestaw Dębica Frigo, po pierwszych km była kolosalna różnica. "Stary" zestaw 2 letni sprzedałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 10 godzin temu, Lukass186 napisał: Witam. Opony Hankook Ventus Prime 3 r16 Corsa D. Roczne opony dot2018 kupione razem z alufelgami, jak nówki. Na suchym bez zastrzeżeń, ciche, nie biją w zakrętach albo na rondzie ciężko o uślizg. Jak lekko popada to zaczyna się dramat. Nie można normalnie zjechać ślimakiem z autostrady, czuć że przód wyjeżdża i pojawia się charakterystyczny dźwięk uślizgu kół na mokrej nawierzchni. ESP przyhamowuje. Auto na Deębicach Frigo jeździ o wiele lepiej i przewidywalnie. Tutaj ciarki po plecach przechodzą. Jeździłem paroma autami i to na znacznie gorszych oponach ale tutaj jest jakiś kompletny dramat. Auto jest podsterowne, ani razu nie zarzuciło tyłem nawet gdy chciałem je do tego zmusić. •Powietrze w kołach ok. •Koła proste, świeżo wyważone •Luzów w zawieszeniu brak- byłem na szarpakach •Geometria sprawdzona dwa dni temu , jest ok Zmienić tył z przodem? Opony złom czy gdzieś jeszcze szukać? Ventus Prime 2 to petarda na mokrym i przeciętne na suchym, Ventus Prime 3 są beznadziejne na mokrym i dobre na suchym. Taka różnica. Nie patrzeć na etykiety. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 @Lukass186 Może dochodzi też kwestia gdzie te opony wyprodukowano... Sprawdź, może w tym tkwi problem i jakaś kiepska partia to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 50 minut temu, steyr napisał: Podobny przypadek miałem z oponami zimowymi Yokohama W.drive, po 2 sezonach zimowych mimo że opony miały 5-6mm bieżnika na śniegu i błocie pośniegowym nie dało się jeździć. Pod większe wzniesienia na 3 biegu na śniegu mogłem zamykać obrotomierz przy 80KM Kupiłem nowy zestaw Dębica Frigo, po pierwszych km była kolosalna różnica. "Stary" zestaw 2 letni sprzedałem. Nasuwają mi się ciekawe wnioski - tak szybkie pogorszenie właściwości na mokrym dotyczy opon azjatyckich marek . Ty piszesz o takim zjawisku na Yokohamach, a ja miałem tak samo z Toyo (made in Japan) i Bridgestone (made in France): 2-3 sezony i pomimo że bieżnika 4-5 mm to na mokrym były bardzo śliskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 6 minut temu, Manx napisał: Nasuwają mi się ciekawe wnioski - tak szybkie pogorszenie właściwości na mokrym dotyczy opon azjatyckich marek . Ty piszesz o takim zjawisku na Yokohamach, a ja miałem tak samo z Toyo (made in Japan) i Bridgestone (made in France): 2-3 sezony i pomimo że bieżnika 4-5 mm to na mokrym były bardzo śliskie. U mnie Bridgestone T001 też były śliskie na mokrym po 2 latach. Mam natomiast stare zimówki Dunlopa SP Winter Sport 3D, które mają 9 lat .. i już od 3 sezonów myślę o ich wymianie, ale są zaskakująco miękkie/przyczepne i mają dużo bieżnika. To jedyny komplet który tak długo użytkuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, kaczorek79 napisał: Ventus Prime 2 to petarda na mokrym i przeciętne na suchym, Ventus Prime 3 są beznadziejne na mokrym i dobre na suchym. Taka różnica. Nie patrzeć na etykiety. Miałem właśnie w P2 Hankooki VP2 i na mokrym były bdb niezależnie od stopnia zużycia a zjeździłem z połowę bieżnika. Ostatnio kupowałem do obecnego auta komplet letnich 205/55/16 i brałem mocno pod uwagę VP3, ale ostatecznie zakupiłem Dunlop-y Blueresponse. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 7 godzin temu, Waldek40 napisał: mam to samo na oponach debicy (ale już kilka lat mają) , a w dodatku opona rozwarstwia się jak rybie łuski, niestety ale to jest efekt że teraz do produkcji opon dają mniej kauczuku a więcej jakiegoś ścierwa , sprzedaj te opony dołóż trochę i kup nowe opony z klasy premium i sprzedawaj i zmieniaj na nowe je co 2-3 lata Teraz mamy EKO fanatyzm, opony maja miec niskie indeksy benzyny o oporow i taki efekt. mam to samo na szerokosci 225/45/18 Opony accelera, jakos maja 4-5 lat i na mokrym na 4 biegu pod wiadukt rwie jak glupie przyczepnosc, na ABS wlacza sie ot tak. Dzis poczulem, ze to koniec walki z nimi. przod ma ok 4mm. Ale o ile moje sa z indonezji, to widze ze hankkoki i inne firmowe maja podobnie. Wole zeby mi auto palilo nieco wiecej niz jezdzic ze strachem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 6 godzin temu, Majkiel napisał: A ile przejechały? W fieście żony są Hankooki z 2009 i nawet na mokrym spokojnie dają rady, Fakt, to nie to co nówki, ale nie strach na nich jeździć. Właśnie Ventusy, ale z 2009 siedzą w Fordzie małżonki i nic złego nie powiem. Ale to ich ostatni sezon, bo 10 lat mają. Całe auto ma 22tkm przejechane, produkcja 2016, rejestracja 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 4 godziny temu, fanlan napisał: Ale o ile moje sa z indonezji, to widze ze hankkoki i inne firmowe maja podobnie. A Hankooki zapewne w Chinach zrobione bo tam mają najwięcej fabryk Z tym krajem produkcji to już różnie bywa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Mam nowe wielosezonowe Hankook Kinergy 4S2 i ostatnio na wakacyjnym wyjeździe trafiła mnie mega ulewa. Po jej przejściu jechałem powoli omijając gałęzie na drodze, ale potem zaczęły się fajne zakręty i postanowiłem pojechać troszkę szybciej i sprawdzić jak się trzymają na mokrym. No i ogólnie było ok. ABS się nie włączał przy mocniejszych hamowaniach i tak sobie jadę cały czas podobnym tempem i nagle ABS zaczyna świrować przy hamowaniu z górki... Asfalt się zmienił Opony nie polubiły się z innym asfaltem, a ogólnie cała droga była dobrej jakości, nie była to zmiana typu nowy asfalt/zjazd na wyślizgane koleiny starego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 14 godzin temu, rallyrychu napisał: Mam nowe wielosezonowe Hankook Kinergy 4S2 i ostatnio na wakacyjnym wyjeździe trafiła mnie mega ulewa. Po jej przejściu jechałem powoli omijając gałęzie na drodze, ale potem zaczęły się fajne zakręty i postanowiłem pojechać troszkę szybciej i sprawdzić jak się trzymają na mokrym. No i ogólnie było ok. ABS się nie włączał przy mocniejszych hamowaniach i tak sobie jadę cały czas podobnym tempem i nagle ABS zaczyna świrować przy hamowaniu z górki... Asfalt się zmienił Opony nie polubiły się z innym asfaltem, a ogólnie cała droga była dobrej jakości, nie była to zmiana typu nowy asfalt/zjazd na wyślizgane koleiny starego Tez zauwazylem, ze na oko ten sam asfalt, ale na odcinku kilometra juz roznica kolosalna. Zatem mozliwe, ze to podloze jest zmienne. Tak czy owak zjawisko to zaobserwowalem po ok 2 sezonach letnich, w trzecim nieco mnie zaniepokoilo zbyt lekkie zerwanie przyczepnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 W elektryku są Michelin Energy.. na deszczu też się ślizgają.. Uznałem, że ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 10 godzin temu, Maxit napisał: W elektryku są Michelin Energy.. na deszczu też się ślizgają.. Uznałem, że ten typ tak ma. mam wrazenie, ze te ECO, energy maja oszczedzac litr paliwa na 1000km bo ECO, a ze na mokrym tak sobie.......niedostosowanie predkosci do warunkow drogowych . Albo dzisiejsze auta czy NoPb T czy ON maja za duzy moment bo w prostych to trzeba mocno gniesc pedal by przy 100KM zrywac przyczepnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.