Mihail Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Wczoraj czekając na myjni rozmawiałem z gościem co stał koło mnie 3 letnim Jazz'em i gość powiedział coś, co najpierw obśmiałem ale potem zaczął to tak przekonująco opowiadać, że zwątpiłem. Otóż chłop ma tego Jazza 1.3, rocznik 2017 i stwierdzil, ze w zeszlym tygodniu stuknelo mu 15kkm i stwierdzil w trasie,ze silnik mu się odmulił. Na tyle go to zaciekawilo, ze zadzwonił do ASO Honda, a tam mu powiedzieli,ze silnik jest fabrycznie zmulony softowo do pewnego przebiegu celem optymalizacji procesu dotarcia. Przyznam,że jest to dla mnie jakaś fantazja i nie dyskutowałem więcej, bo wg mnie to nie jest mozliwe, zwlaszcza tak dlugo bo 15kkm. Czy chłop konfabulował czy faktycznie producenci robią takie sztuczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Słyszałem że samochód jeździ na innej mapie w trakcie docierania .. ale jest to raczej kilkaset pierwszych km. Też chętnie się dowiem czy to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 19 minut temu, Azbest napisał: Słyszałem że samochód jeździ na innej mapie w trakcie docierania .. ale jest to raczej kilkaset pierwszych km. Też chętnie się dowiem czy to prawda I mapa sama się zmienia/przestawia? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 12 minut temu, volf6 napisał: I mapa sama się zmienia/przestawia? słyszałem że tak jest i chce się dowiedzieć że to prawda. z technicznego punku widzenia czemu by się miała nie móc zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 12 minut temu, volf6 napisał: I mapa sama się zmienia/przestawia? Tam jest tysiace informacji, co zrobic jak pada jak kola skrecone jak wlaczysz przeciwmgielne wiec wcale bym sie nie zdziwil jak wklepali po ilu cyklach np wlaczenia silnika ma sie przestawic albo po km. Dlatego tak mnie smieszy jak ktos mowi, ze tuner od poczatku mape pisze Wracajac do tematu w Suzuki byl inny olej zalany i trzeba bylo wymienic po 1kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 36 minut temu, Azbest napisał: Słyszałem że samochód jeździ na innej mapie w trakcie docierania .. ale jest to raczej kilkaset pierwszych km. Też chętnie się dowiem czy to prawda Dobra, no to pytanie - dlaczego przy wyjezdzie z salonu nikt o tym nie informuje? Mam Civica 2018, wyjezdzalem nim z salonu osobiście i nikt mi nie powiedział, że przez jakiś tam czas będzie mniej mocy/momentu czy innego rodzaju kaganiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 12 minut temu, Mihail napisał: Dobra, no to pytanie - dlaczego przy wyjezdzie z salonu nikt o tym nie informuje? Mam Civica 2018, wyjezdzalem nim z salonu osobiście i nikt mi nie powiedział, że przez jakiś tam czas będzie mniej mocy/momentu czy innego rodzaju kaganiec. jakby tak było to by w instrukcji tak napisali że do X kilometów silnik ma inną charakterystykę a to co pan w ASO mówi przez telefon vs rzeczywistość to czasem są dwie różne i odległe rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 2 minuty temu, bielaPL napisał: jakby tak było to by w instrukcji tak napisali że do X kilometów silnik ma inną charakterystykę a to co pan w ASO mówi przez telefon vs rzeczywistość to czasem są dwie różne i odległe rzeczy... Chciałbym jednak, aby ktoś to jednoznacznie obalił lub potwierdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 20 minut temu, wujek napisał: Tam jest tysiace informacji, co zrobic jak pada jak kola skrecone jak wlaczysz przeciwmgielne wiec wcale bym sie nie zdziwil jak wklepali po ilu cyklach np wlaczenia silnika ma sie przestawic albo po km. Dlatego tak mnie smieszy jak ktos mowi, ze tuner od poczatku mape pisze Wracajac do tematu w Suzuki byl inny olej zalany i trzeba bylo wymienic po 1kkm. KiVi Racing? W mocniejszych wersjach tak może być, chociażby FCA i hellcaty wszelkiej maści... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 1 minutę temu, bielaPL napisał: jakby tak było to by w instrukcji tak napisali że do X kilometów silnik ma inną charakterystykę a to co pan w ASO mówi przez telefon vs rzeczywistość to czasem są dwie różne i odległe rzeczy... Ok, odnośnie instrukcji. w Pumie sekcja "docieranie" wygląda dokładnie tak: Cytat Opony Nowe opony wymagają dotarcia na odcinku około 480 km. W tym czasie Twój pojazd może mieć nietypową charakterystykę prowadzenia. Hamulce i sprzęgło Jeżeli to możliwe, przez pierwsze 160 km jazdy po mieście oraz przez pierwsze 1.600 km jazdy po szosie unikaj gwałtownego hamowania i używania sprzęgła. Ani słowa o silniku. To co, od teraz docieranie silnika przestało istnieć? W takim Nissanie to było nawet napisane, żeby unikać trzymania silnika na stałych obrotach przez długi czas (czego swoją drogą całkowicie nie rozumiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Teraz, Mihail napisał: Chciałbym jednak, aby ktoś to jednoznacznie obalił lub potwierdził Mocne wersje fabrycznie są kastrowane, żeby młody gniewny nie zarżnął po wyjeździe z salonu od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 1 minutę temu, Pipper napisał: Mocne wersje fabrycznie są kastrowane, żeby młody gniewny nie zarżnął po wyjeździe z salonu od razu Na czym polega owa kastracja? Spadek mocy jest zauważalny? Bo tak sobie myślę, że np. możliwość szybkiego ruszenia/katapultowania się z miejsca, nie przydaje się wyłącznie na drg racingu ale też np. a skrzyżowaniu, by szybko wykonać manewr skrętu/zjazdu (i setki innych sytuacji). Chyba, że to dotyczy innych obszarów sterownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 1 minutę temu, Mihail napisał: Na czym polega owa kastracja? Spadek mocy jest zauważalny? Bo tak sobie myślę, że np. możliwość szybkiego ruszenia/katapultowania się z miejsca, nie przydaje się wyłącznie na drg racingu ale też np. a skrzyżowaniu, by szybko wykonać manewr skrętu/zjazdu (i setki innych sytuacji). Chyba, że to dotyczy innych obszarów sterownika Tryb startowy niedostępny, moc max przycięta, piszę o wersjach topowych, o kastrowaniu 1.0 ecoboost nie słyszałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 18 minutes ago, Seth said: Ok, odnośnie instrukcji. w Pumie sekcja "docieranie" wygląda dokładnie tak: Ani słowa o silniku. To co, od teraz docieranie silnika przestało istnieć? Tak, obecnie w wiekszosci przypadkow nie ma potrzeby docierac nowych silnikow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 24 minuty temu, Mihail napisał: Chciałbym jednak, aby ktoś to jednoznacznie obalił lub potwierdził wątpię żeby ktoś Ci to potwierdził lub zaprzeczył. Technicznie w dzisiejszych czasach, gdy wszystko w samochodzie opiera się na komputerach i oprogramowaniu, to żaden problem zrobić, żeby mapa silnika przestawiała się po jakimś przebiegu. Nawet 100 razy. Albo żeby Ci wycieraczki włączył jak stuknie 20 tys. km . Ale czy Honda tak robi? Nie mam pojęcia. I obstawiam że pracownik ASO też nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 2 minuty temu, maro_t napisał: wątpię żeby ktoś Ci to potwierdził lub zaprzeczył. Technicznie w dzisiejszych czasach, gdy wszystko w samochodzie opiera się na komputerach i oprogramowaniu, to żaden problem zrobić, żeby mapa silnika przestawiała się po jakimś przebiegu. Nawet 100 razy. Albo żeby Ci wycieraczki włączył jak stuknie 20 tys. km . Ale czy Honda tak robi? Nie mam pojęcia. I obstawiam że pracownik ASO też nie ma Wg mnie to żadna wiedza tajemna dla ludzi z branży, bo to ludzie te sterowniki programują, a nie kosmici. Jeśli zatem jest takie embargo na te informacje to jest to co najmniej dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Wystarczy zrzucić eeprom i sprawdzić. Coobcio, Kivi jak w Warszawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 32 minuty temu, Mihail napisał: Chciałbym jednak, aby ktoś to jednoznacznie obalił lub potwierdził To napisz list do Hondy Polska i będziesz miał rzetelną odpowiedź. Tu na forum będą same dywagacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 32 minuty temu, Seth napisał: Ani słowa o silniku. To co, od teraz docieranie silnika przestało istnieć? Chyba 13 lat temu w fiat bravo też nic nie było o docieraniu. Brałeś nówkę, upalałeś i olej zmieniałeś po 2 latach i 30kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 13 minut temu, analyzer64 napisał: Wystarczy zrzucić eeprom i sprawdzić. Coobcio, Kivi jak w Warszawie. Na kopanie w fabrycznym sofcie to do nich to bym raczej nie pojechał tylko w celu zaspokojenia ciekawości w tym temacie. Panowie są specjalistami bez 2 zdań ale moje poczucie integralności samochodu i jego oprogramowania jest bezcenne i nie chciałbym dać do dłubania komukolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 14 minut temu, pejus1982 napisał: To napisz list do Hondy Polska i będziesz miał rzetelną odpowiedź. Tu na forum będą same dywagacje. A żebyś wiedział, napiszę. Sam jeżdżę niemal nową Hondą dlatego gość mnie mocno tym zainteresował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 A żebyś wiedział, napiszę. Sam jeżdżę niemal nową Hondą dlatego gość mnie mocno tym zainteresował.Te 1,3 w jazz jest zamulone na maxa w porównaniu z poprzednim 1,4, bardziej chyba się nie da zniszczyć silnika. Koleś pewnie wyłączył Eco 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Godzinę temu, Mihail napisał: Dobra, no to pytanie - dlaczego przy wyjezdzie z salonu nikt o tym nie informuje? Mam Civica 2018, wyjezdzalem nim z salonu osobiście i nikt mi nie powiedział, że przez jakiś tam czas będzie mniej mocy/momentu czy innego rodzaju kaganiec. Ale takie kagańce to masz w dziesiątkach jak nie setkach różnych sytuacjach podczas użytkowania samochodu (zwłaszcza w silnikach turbo). Słabe paliwo / spalanie stukowe - silnik cofa zapłon, tracisz moc Za wysoka temperatura (np. na intercoolerze) - silnik ma mniejszą moc/łagodniejszą mapę Zapełniony GPF/DPF - silnik może mieć inną mapę żeby się szybko rozgrzać i go wypalić / więcej pali Włączysz klimę - już może być modyfikacja jałowych obrotów ?? pierwsze 500km przebiegu - silnik może mieć mniejszą moc/łagodniejszą mapę? Przecież sprzedawcy ani producent nie informują o takich sprawach. Silnik NIGDY nie ma "gwarantowanego" poziomu mocy, bo jest milion warunków od których ona zależy. Pojedziesz na hamownię 2 razy i 2 razy uzyskasz inny wynik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 2 godziny temu, Azbest napisał: Przecież sprzedawcy ani producent nie informują o takich sprawach. Silnik NIGDY nie ma "gwarantowanego" poziomu mocy, bo jest milion warunków od których ona zależy. Pojedziesz na hamownię 2 razy i 2 razy uzyskasz inny wynik. Należy powiedzieć, ze często nawet producent podaje błędnie moc silnika. Były tutaj opisywane przypadki silników TSI, która miały więcej mocy niż deklarował producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 5 godzin temu, Mihail napisał: Wczoraj czekając na myjni rozmawiałem z gościem co stał koło mnie 3 letnim Jazz'em i gość powiedział coś, co najpierw obśmiałem ale potem zaczął to tak przekonująco opowiadać, że zwątpiłem. Otóż chłop ma tego Jazza 1.3, rocznik 2017 i stwierdzil, ze w zeszlym tygodniu stuknelo mu 15kkm i stwierdzil w trasie,ze silnik mu się odmulił. Na tyle go to zaciekawilo, ze zadzwonił do ASO Honda, a tam mu powiedzieli,ze silnik jest fabrycznie zmulony softowo do pewnego przebiegu celem optymalizacji procesu dotarcia. Przyznam,że jest to dla mnie jakaś fantazja i nie dyskutowałem więcej, bo wg mnie to nie jest mozliwe, zwlaszcza tak dlugo bo 15kkm. Czy chłop konfabulował czy faktycznie producenci robią takie sztuczki? To mi się odmuliła Octavia 1.6TDI przy 302kkm jak ją użytkuje po kobiecie która delikatnie naciskała gaz nawet w jeździe poza miejskiej. Im dłużej jeżdżę tym auto lepiej się zbiera i mniej pali a dopiero 500km przejechałem , co dopiero będzie jak 15kkm zrobię 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post kaczorek79 Napisano 12 Maja 2021 Popularny post Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Nie wiem, czy praktykują takie rzeczy, ale mapy można dowolnie zmieniać wraz z przebiegiem. Są zapisy w eeprom, gdzie np od przebiegu X po ponownym uruchomieniu silnika zmienia się parametr Y. Widziałem dużo takich zapisów po zgraniu sobie mapy w BMW, były tam progi ustalane przebiegiem, jak dobrze pamiętam 120 kkm i 180 kkm, gdzie zmieniał się czas dogrzewania katalizatorów. Jeśli robią takie rzeczy z ograniczeniem mocy, to wcale nie muszą o tym informować, tak jak nie informują kierowcy o właściwej temperaturze silnika, tylko buforują wskaźnik na jednej pozycji roboczej. 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 6 godzin temu, volf6 napisał: I mapa sama się zmienia/przestawia? w VAGach się przestawiała 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 17 godzin temu, mmaciejosss napisał: To mi się odmuliła Octavia 1.6TDI przy 302kkm jak ją użytkuje po kobiecie która delikatnie naciskała gaz nawet w jeździe poza miejskiej. Im dłużej jeżdżę tym auto lepiej się zbiera i mniej pali a dopiero 500km przejechałem , co dopiero będzie jak 15kkm zrobię znajomy po miesiącu jazdy nowym-używanym C5 odkrył ze 30% więcej mocy... bo przez cały czas miał dywanik podwinięty pod pedał gazu... 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 Mnie w salonie volvo poinformowano, że pełna moc dostępna będzie po przekroczeniu 4000km. Fabrycznie przez te pierwsze 4kkm niby jest zmulony. Ile w tym prawdy nie drążyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 Mnie w salonie volvo poinformowano, że pełna moc dostępna będzie po przekroczeniu 4000km. Fabrycznie przez te pierwsze 4kkm niby jest zmulony. Ile w tym prawdy nie drążyłem Pierwsze słyszę Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 23 godziny temu, wujek napisał: Tam jest tysiace informacji, co zrobic jak pada jak kola skrecone jak wlaczysz przeciwmgielne Się trochę zagalopowałeś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 1 minutę temu, format napisał: Się trochę zagalopowałeś eee ... VAG kiedyś badał czy samochód na rolkach jedzie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 1 minutę temu, Azbest napisał: eee ... VAG kiedyś badał czy samochód na rolkach jedzie No coś tam każdy słyszał o diesel gate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 23 godziny temu, kaczorek79 napisał: Widziałem dużo takich zapisów po zgraniu sobie mapy w BMW dobrze widziales moj kibel 40d mhev do 1tys km nie krecil powyzej 4.5tys obrotow i skrzynia tylko w trybie comfort przy zimnym oleju chyba do 70stopni tez nie dokrecisz silnika tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 1 godzinę temu, Kalkstein napisał: dobrze widziales moj kibel 40d mhev do 1tys km nie krecil powyzej 4.5tys obrotow i skrzynia tylko w trybie comfort przy zimnym oleju chyba do 70stopni tez nie dokrecisz silnika tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone To są tylko przykłady fabrycznych blokad, które zauważa kierowca. Parametrów do zmian w oprogramowaniu są, jak dobrze wspomniał @wujek bardziej tysiące, niż setki. U siebie mogłem zgrać mapę pełną 512 KB, ale tylko ze sterownikiem na stole, natomiast zgrywałem po kablu obd wsad mały 64 KB i tylko w nim było zawarte tyle informacji, że potrzebowałbym kilku dni na zapoznanie się ze wszystkimi parametrami. Jakiś głupi elektrozawór sterowania zmiennymi fazami Vanos był regulowany po spełnieniu ok 20 warunków, gdzie każdy można było osobno modyfikować, albo np wygładzanie momentu obr przy nagłym wciśnięciu pedału gazu w funkcji obrotów silnika dodatkowo zależne od aktualnej temperatury itp. Malutki plik, a jest tego naprawdę dużo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 On 5/12/2021 at 3:08 PM, Maciej__ said: Tak, obecnie w wiekszosci przypadkow nie ma potrzeby docierac nowych silnikow... Takie jest oficjalne stanowisko producentów . Do tego dodają, że silniki są fabrycznie docierane i można od razu normalnie jeździć i pierwszy raz olej wymienić po 2 latach lub 30 000 km Ja jestem staromodny i pierwsze 3-4000 km powstrzymuje zapędy, a potem wymieniam olej. Być może własnie dzięki temu nigdy nie miałem problemów z silnikami i nawet TSI mi nigdy oleju nie brały. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 20 godzin temu, format napisał: Się trochę zagalopowałeś Gdyz? Nawet w lanosie mialem podbite obroty na jalowym jak tylne przeciwmgielne wlaczylem na postoju. Czyli gdzies musial byc zapis, wiecej pradu wieksze obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 3 minuty temu, wujek napisał: Gdyz? Nawet w lanosie mialem podbite obroty na jalowym jak tylne przeciwmgielne wlaczylem na postoju. Czyli gdzies musial byc zapis, wiecej pradu wieksze obroty. O matko, to przecież nie mapa się zmienia tylko ze wzrostem obciążenia piec utrzymuje zadaną prędkość obrotową biegu jałowego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 O matko, to przecież nie mapa się zmienia tylko ze wzrostem obciążenia piec utrzymuje zadaną prędkość obrotową biegu jałowego.Ale przy klimie już było info do ECUWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 (edytowane) W motocyklach BMW się z tym spotkałem, w S1000XR, w S1000RR. Tylko to była raczej blokada powyżej iluś tam obrotów, a nie inna mapa. Ale w aucie... nigdy. Edytowane 14 Maja 2021 przez Olas1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 W S1000xr trzeba było odblokować obroty w serwisie. Samo się to nie działoWysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 W Alfach z tego co pamiętam swego czasu do jakiegoś przebiegu był zablokowany tryb Dynamic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 Ograniczenie obrotów rozumiem, ale ograniczenie samej mocy miałoby jakikolwiek sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 2 hours ago, fosfor said: Ograniczenie obrotów rozumiem, ale ograniczenie samej mocy miałoby jakikolwiek sens? A jak się ma moc maksymalna jak ograniczysz obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 6 godzin temu, grogi napisał: A jak się ma moc maksymalna jak ograniczysz obroty? Oczywiście to zależy, do ilu ograniczysz. Autor tematu napisał, że "silnik się odmulił". Gdyby miał blokadę na 4k rpm to raczej by to zauważył i byłoby to oczywiste.Samo ograniczenie mocy przez zmianę mapy pomoże przy docieraniu, jeśli zakres obrotów zostanie taki jak był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 W dniu 12.05.2021 o 13:46, Mihail napisał: Czy chłop konfabulował czy faktycznie producenci robią takie sztuczki? Wystarczy, że jest korekta momentu zapłonu (żeby był chwilkę później) i tyle. Nie trzeba zmieniać całej mapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 22 godziny temu, BartoSMK napisał: W Alfach z tego co pamiętam swego czasu do jakiegoś przebiegu był zablokowany tryb Dynamic Mi diler powiedział żeby w Alfie na początku użytkowania nie uruchamiać trybu D i jest ponoć też mowa o tym w instrukcji obsługi samochodu. Ja na tryb D przeszedłem po pierwszej wymianie oleju czyli po około 7 tys kilometrów. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 1 godzinę temu, TADA napisał: Mi diler powiedział żeby w Alfie na początku użytkowania nie uruchamiać trybu D i jest ponoć też mowa o tym w instrukcji obsługi samochodu. Ja na tryb D przeszedłem po pierwszej wymianie oleju czyli po około 7 tys kilometrów. a ja w pierwszej jeździe, bo byłem ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 W dniu 14.05.2021 o 19:58, goden napisał: W S1000xr trzeba było odblokować obroty w serwisie. Samo się to nie działo Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Nie w serwisie, a pod siedzeniem masz zworkę - jak dotrzesz to ją zawierasz i masz dostęp do ostrych trybów jazdy. Pan w salonie zwarl mi ją przy wydaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 3 godziny temu, TADA napisał: Mi diler powiedział żeby w Alfie na początku użytkowania nie uruchamiać trybu D i jest ponoć też mowa o tym w instrukcji obsługi samochodu. Ja na tryb D przeszedłem po pierwszej wymianie oleju czyli po około 7 tys kilometrów. No grubo, na prawde grubo. Ja przez pierwsze 500-600km przejechalbym spokojniej a pozniej rura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.