Jump to content

Automatyczne długie, kto ma?


tomecki
 Share

Recommended Posts

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, AstraC napisał:

Ale automatyczne długie czy matrycowe LEDy? ;)

 

Dla mnie jeden pies ;]

 

Tak czy siak w tej Toyocie średnio to działało.

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

Grupa vag radzi się bardzo dobrze. Możesz regulować sobie ich czułość.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PawelWaw napisał:

w insigni mialem. chyba bardziej tego zepsuc sie nie dalo. mrygali co chwila

 

w Insignii miałem. Działało bez problemu. Idealne na nocne przeloty autostradami.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, el_guapo napisał:

 

w Insignii miałem. Działało bez problemu. Idealne na nocne przeloty autostradami.

 

no oswietlalo ladnie, ale z przeciwka byl dramat

Edited by PawelWaw
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, PawelWaw napisał:

 

no oswietlalo ladnie, ale z przeciwka byl dramat

 

Już tu kiedyś była batalia nt. AFL w Insignii. Generalnie konkluzja była taka, że u nas elektronika sterująca AFLami (w tym drogowymi) głupiej, bo inżynierowie z Ruselssheim nie przewidzieli, że w PL lata się krajówkami jak po autostradach

  • Like 3
  • Haha 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Mam. O ile na prostej myślę, że radzi sobie całkiem ok, to np na wyjściu z łuku trochę za późno wyłącza. Tzn ja bym już wyłączył, a Stonic stwierdza, że jeszcze trochę poświeci mimo, że już zza łuku ktoś wyjechał

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, tomecki said:

 

Dla mnie jeden pies ;]

 

Tak czy siak w tej Toyocie średnio to działało.

Zasadnicza różnica. Automatyczne długie były dostępne np. w Focusie MK3 i pochodne z nawet halogenowymi lampami, nie odczuwałem aby ten system działał źle.

Za to matrycowe LEDy dla mnie najgorzej grupa VAG i to chyba Passat B8.

Link to comment
Share on other sites

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.
 
A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]
 
Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą?
 
Jeździłem mercedesem z ksenonem i Octavią na ledach, w obu autach ok, choć octa mam wrażenie szybciej schodzi z drogowych na mijania.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

w insigni mialem. chyba bardziej tego zepsuc sie nie dalo. mrygali co chwila

U mnie działa, mało kiedy ktoś z przeciwka się denerwuje.

Tak przyzwyczaiłem się jeździć na automacie, że ręcznie potrafię zapomnieć wyłączyć. :pad:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dobre dla kierowcy za kierownicą auta z takim wyposazeniem, zle dla kierowcy z naprzeciwka. Miejmy nadzieje ze tego zakażą bo jak wszystkie auta będa to mialy, to będzoe jedna wielka dyskoteka oslepiajacych sie nawzajem albo "mrugających" aktywnymi matrycami  aut. Efekt stroboskopowy murowany

Edited by norbert123
  • dont like 1
Link to comment
Share on other sites

To juz wiem czemu ostatnio tyle aut jeździ na długich. Nie ma trasy, żebym nie musiał mrugnąć kilka razy, żeby przełączyli światła.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, tomecki napisał:

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą?

No mam ,na dodatek ledy , działa w miarę poprawnie...niestety czasem trzeba pomóc ;].

Edited by stalan
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, norbert123 napisał:

Dobre dla kierowcy za kierownicą auta z takim wyposazeniem, zle dla kierowcy z naprzeciwka. Miejmy nadzieje ze tego zakażą bo jak wszystkie auta będa to mialy, to będzoe jedna wielka dyskoteka oslepiajacych sie nawzajem albo "mrugających" aktywnymi matrycami  aut. Efekt stroboskopowy murowany

 

Bez przesady, częściej jest problem że są zbyt czułe i łapią jakieś lampy w polach

Faktycznie problem jest z ciężarowym na górkach, bo nie wykrywa obrysowych i dopiero jak pojawia się główne to zmienia

 

Kaszkaj, kadjar słabo, w sportage całkiem OK

 

Przy gęstym ruchu faktycznie wariują i lepiej wyłączyć, ale nocą czy gdzieś na bocznych drogach fajny gadżet, choć dla mnie gdzieś pod koniec listy przydatnego wyposażenia 

 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, angrius napisał:

Mam. O ile na prostej myślę, że radzi sobie całkiem ok, to np na wyjściu z łuku trochę za późno wyłącza. Tzn ja bym już wyłączył, a Stonic stwierdza, że jeszcze trochę poświeci mimo, że już zza łuku ktoś wyjechał

 

Czy da się w KIA ustawić szybkość działania asystenta?

 

13 godzin temu, AstraC napisał:

Zasadnicza różnica. Automatyczne długie były dostępne np. w Focusie MK3 i pochodne z nawet halogenowymi lampami, nie odczuwałem aby ten system działał źle.

Za to matrycowe LEDy dla mnie najgorzej grupa VAG i to chyba Passat B8.

 

Podczas testów Passtów, Artenów, nie przypominam sobie, aby ktoś migał, że jest oślepiany.

 

13 godzin temu, rafciojuve napisał:

Jeździłem mercedesem z ksenonem i Octavią na ledach, w obu autach ok, choć octa mam wrażenie szybciej schodzi z drogowych na mijania.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
 

 

W Ocatvii masz możliwość ustawienia szybkości reakcji automatu.

 

13 godzin temu, norbert123 napisał:

Dobre dla kierowcy za kierownicą auta z takim wyposazeniem, zle dla kierowcy z naprzeciwka. Miejmy nadzieje ze tego zakażą bo jak wszystkie auta będa to mialy, to będzoe jedna wielka dyskoteka oslepiajacych sie nawzajem albo "mrugających" aktywnymi matrycami  aut. Efekt stroboskopowy murowany

 

Raczej większość nowych aut to posiada, także jakość nie widać problemu na drogach. Problem jest wtedy jeżeli z naprzeciwka nadjeżdża:

1) samochód z nieprawnym oświetleniem,

2) samochód, który ma już zużyte lub źle ustawione światła,

3) TIR w przypadku gdy nie ma oświetlenia konturowego i wyłania się ze wzniesienia - wtedy faktycznie trzeba ingerować w układ, aby nie oślepić kierującego, zanim nie pojawią się w widoczności kamery jego światła mijania.

 

13 godzin temu, OPAL napisał:

To juz wiem czemu ostatnio tyle aut jeździ na długich. Nie ma trasy, żebym nie musiał mrugnąć kilka razy, żeby przełączyli światła.

 

Problem jest wtedy jeżeli z naprzeciwka nadjeżdża:

1) samochód z nieprawnym oświetleniem,

2) samochód, który ma już zużyte lub źle ustawione światła,

3) TIR w przypadku gdy nie ma oświetlenia konturowego i wyłania się ze wzniesienia - wtedy faktycznie trzeba ingerować w układ, aby nie oślepić kierującego, zanim nie pojawią się w widoczności kamery jego światła mijania.

 

6 minut temu, stalan napisał:

No mam ,na dodatek ledy , działa w miarę poprawnie...niestety czasem trzeba pomóc ;].

 

Głownie w wypadku takim, kiedy na wzniesieniu zaczyna się pojawiać TIR z naprzeciwka.

Link to comment
Share on other sites

 

54 minuty temu, wujek napisał:

W Leonie działa dobrze no ale użyłem raz przez półtora roku. Autostradowe mi się podobają bo zwiększa zasięg powyżej 120.

Przecież w Leonie masz tylko jedne światła długie i zawsze podnoszą wysokość świecenie do "autostradowych"?

 

Tylko jak pociągniesz do siebie są zwykle długie do mrugnięcia komuś.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Przecież w Leonie masz tylko jedne światła długie i zawsze podnoszą wysokość świecenie do "autostradowych"?

 

Tylko jak pociągniesz do siebie są zwykle długie do mrugnięcia komuś.

Na autostradzie to zwykle mijania zwiększają zasięg.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, wujek napisał:

Na autostradzie to zwykle mijania zwiększają zasięg.

Ani razu czegoś takiego nie zauważyłem w tym samochodzie. Autostradowe są tylko drogowe.

Do tego, ogólnie w grupie vag w klasie c, skopane jest poziomowanie w sytuacji gdy samochód ma dociążony tył, światła świecą strasznie nisko i blisko 

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Ani razu czegoś takiego nie zauważyłem w tym samochodzie. Autostradowe są tylko drogowe.

Do tego, ogólnie w grupie vag w klasie c, skopane jest poziomowanie w sytuacji gdy samochód ma dociążony tył, światła świecą strasznie nisko i blisko 

Pewnie nie włączyłeś, jest w opcjach. Na pewno w przed FL.

Screenshot_20220109-163732.jpg

Screenshot_20220109-163753.jpg

Edited by sdss
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

Ja mam mądrze ustawione H7, nie na stacji diagnostycznej :facepalm:. Widzę przed samochodem co mam widzieć, nikt mi nie miga że go oślepiam. Ale coraz częściej spotykam takich chyba na ledach co mi po ściemnionym lusterku dają :O, a jak mnie wyprzedzi to światła świecą mu że tak powiem na buty :hehe:.   

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sdss napisał:

Pewnie nie włączyłeś, jest w opcjach. Na pewno w przed FL.

Screenshot_20220109-163732.jpg

 

To mnie zaskoczyłeś, gdyż nigdy nie zauważyłem, aby te światła w jakikolwiek sposób pracowały.

 

W Audi widzę różnicę, a tutaj nic.

 

46 minut temu, amazaque napisał:

Ja mam mądrze ustawione H7, nie na stacji diagnostycznej :facepalm:. Widzę przed samochodem co mam widzieć, nikt mi nie miga że go oślepiam. Ale coraz częściej spotykam takich chyba na ledach co mi po ściemnionym lusterku dają :O, a jak mnie wyprzedzi to światła świecą mu że tak powiem na buty :hehe:.   

 

Pewnie adaptacyjne (matrycowe).

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

To mnie zaskoczyłeś, gdyż nigdy nie zauważyłem, aby te światła w jakikolwiek sposób pracowały.

 

W Audi widzę różnicę, a tutaj nic.

 

 

Pewnie adaptacyjne (matrycowe).

Trzeba włączyć 🤪 Panie . 
 

Wracjąc do tematu , nikt mi nie mruga.  

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wszystko włączone. Tylko drogowe mają funkcję autostradową

Leon fabrycznie ma za nisko ustawione. To dobrze widac poza miastem ale nie na autostradzie.

Link to comment
Share on other sites

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.
 
A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem default_zlosnik.gif
 
Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą?
 
Mam matrixy. Działa tak sobie. Mogłoby szybciej.
Wycina dokładnie ale ze zwłoka.
Na autostradzie jak są krzaki lub wysokie barierki to daje nieźle po oczach
Tirom to wyjątkowo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, hefi napisał:

Mam matrixy. Działa tak sobie. Mogłoby szybciej.
Wycina dokładnie ale ze zwłoka.
Na autostradzie jak są krzaki lub wysokie barierki to daje nieźle po oczach
Tirom to wyjątkowo emoji23.png

U mnie na autostradzie,  lewa lampa ma deaktywowany tryb Matrix. Nie oslepia.

Link to comment
Share on other sites

U mnie na autostradzie,  lewa lampa ma deaktywowany tryb Matrix. Nie oslepia.
Nie wiem co to jest ale jak czujnik na szybie nie widzi auta na przeciwnym pasie to wali długimi bez litości
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.
 
A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]
 
Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą?
 
Mam właśnie w nowej Corolli. Dość późno wyłącza długie.
Wcześniej miałem to w Aurisie i działało podobnie czyli za późno przełączało.


Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

Dawno pisałem, że jest z tym problem, który do tego narasta - w tym matrycowych LED z segmentu premium. Tak, wiem, rozwiązaniem jest SUV z takimi reflektorami :oslabiony:

Link to comment
Share on other sites

Mam matrycowe ledy w insignii b i wg. mnie działają idealnie, nie zdarzyło mi się przez ponad 40tys km ani razu żeby ktoś z przeciwka mrugnął. Dużo jeżdżę z kolegą Astrą J i tam automatyczne długie to porażka, codziennie ktoś mruga bo za późno zmienia z drogowych na mijania.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mam, działają ok, ale... Nie używam, Led wystarczająco dobrze oświetla drogę - długich prawie nie używam....

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2022 o 21:32, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

W Insignii A działały, ale oślepiałem innych. Zrobili jakąś aktualizację i pomogło.

 

W Insigni B w połączeniu z matrycowymi Ledami działały już idealnie :ok: 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2022 o 21:32, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

Mam w Seacie i imo dziala to calkiem fajnie. Jeden minus, ze zalacza dopiero od 57km/h chyba, wiec jak jedziesz wolniej wiejska droga to trzeba recznie i tak odpalic dlugie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2022 o 21:32, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

 

Tak, lepiej sobie radzą.

:skromny:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2022 o 21:43, marcindzieg napisał:

Jak dla mnie to tylko w markach premium to dobrze działa. Nigdy mnie żaden nie oślepił. A zdecydowanie najgorzej działa to we francuskich autach. Masakrycznie walą po oczach. 

 

Dodam, że Ranger robi to równie dobrze jak premiumy.

:ok:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.01.2022 o 00:27, norbert123 napisał:

Dobre dla kierowcy za kierownicą auta z takim wyposazeniem, zle dla kierowcy z naprzeciwka. Miejmy nadzieje ze tego zakażą bo jak wszystkie auta będa to mialy, to będzoe jedna wielka dyskoteka oslepiajacych sie nawzajem albo "mrugających" aktywnymi matrycami  aut. Efekt stroboskopowy murowany

 

Jest dokładnie przeciwnie, automaty potrafią to robić lepiej niż ludzie, na drogach będzie spokojniej.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2022 o 21:43, marcindzieg napisał:

Jak dla mnie to tylko w markach premium to dobrze działa. Nigdy mnie żaden nie oślepił. A zdecydowanie najgorzej działa to we francuskich autach. Masakrycznie walą po oczach. 

 

Akurat w nowym P508 działa to rewelacyjnie. Za to w Renault Masterze też zresztą nowym to tragedia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.