Skocz do zawartości

Nowe auta zaczynają tanieć i to dość grubo....


Rekomendowane odpowiedzi

Po ponad 2 latach skokowych wzrostów coraz więcej promocji na nówki sztuki - niektore dostępne nawet od ręki.

Po 500tce którą można  kupić za niewiele więcej niż 50k , teraz jest promo na Corse (64k) zjazd o prawie 10k. 

https://www.opel-sklad.pl/carlist.html?dwt-vacsFilter=priceTo|300000&caru-smPage=1&caru-smVehicleId=198360

P308SW w dieslu za 116k : https://sklep.peugeot.pl/produkt/308-sw/vr3fcyhztpy668820/ zjazd o kilkanaście tysięcy.

Z wyższej półki Lexus poniżej 170k https://www.lexus-rybnik.com.pl/krk-ux

jeszcze kilka miesięcy temu nie do pomyślenia.

Czyżby rynek się nasycił? Czy też może presja chińskich marek....

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Truecolor napisał(a):

Czyżby rynek się nasycił? Czy też może presja chińskich marek....

 

I jedno i drugie. Na dodatek oczywiste już się staje, że przejście na zeroemisyjne samochody od 2035 się nie uda, więc zrozumieli, że na czymś muszą zarabiać. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Truecolor napisał(a):

Po ponad 2 latach skokowych wzrostów coraz więcej promocji na nówki sztuki - niektore dostępne nawet od ręki.

Po 500tce którą można  kupić za niewiele więcej niż 50k , teraz jest promo na Corse (64k) zjazd o prawie 10k. 

https://www.opel-sklad.pl/carlist.html?dwt-vacsFilter=priceTo|300000&caru-smPage=1&caru-smVehicleId=198360

P308SW w dieslu za 116k : https://sklep.peugeot.pl/produkt/308-sw/vr3fcyhztpy668820/ zjazd o kilkanaście tysięcy.

Z wyższej półki Lexus poniżej 170k https://www.lexus-rybnik.com.pl/krk-ux

jeszcze kilka miesięcy temu nie do pomyślenia.

Czyżby rynek się nasycił? Czy też może presja chińskich marek....

 

 

W duzej mierze to efekty durnej polityki sprzedazowej Stellantis, gdzie ceny katalogowe sa z kosmosu i urealniaj je wysokimi rabatami.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

I jedno i drugie. Na dodatek oczywiste już się staje, że przejście na zeroemisyjne samochody od 2035 się nie uda, więc zrozumieli, że na czymś muszą zarabiać. 

 

Ja nierozumiem czemu oni myśleli że się to uda i rezygnowali sami ze spalinowych zamiast cisnac te i te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PawelWaw napisał(a):

 

Ja nierozumiem czemu oni myśleli że się to uda i rezygnowali sami ze spalinowych zamiast cisnac te i te.

 

Zdarzają się błędne decyzje, gdyby ich nie było, to mielibyśmy teraz 100 producentów samochodów zamiast 10. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W duzej mierze to efekty durnej polityki sprzedazowej Stellantis

 

promocje i "Wyprzedaże rocznika" widoczne są prawie u każdego producenta. Czegoś takiego nie było w 2 poprzednich sezonach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

To naprawdę spora obniżka ;] 

 

Tak z grubsza 6 z 60 to 10%

Ciekawe czy istnieją jeszcze rabaty na grupę zawodową i czy można łączyć. Kilka lat temu mogłem dostać od dealera ok.15%, jakby jeszcze to doliczyli, to spokojnie za 50 byłoby autko wokół komina ;)

 

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

to netto czy brutto?

 

A co za różnica ;) Cennik pisał ten sam człowiek co przemówienie naszego byłego wodza na temat czternastych emerytur ;)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 14:27, Rado_ napisał(a):

Na nowe też czas oczekiwania się skrócił np. Octavia zamówiona w grudniu już do odbioru.

 

Dobra wiadomość, bo na Karoqa też czekam od grudnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Nie znam się na Oplach ale wg mnie to jest zwykły stary wolnossący 1,2 o mocy 75km a nie Puretech z doładowaniem 

 

To purrtech, ale bez turbo. Trzęsie się, nie jedzie, i do tego sypie się jak diabli 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klasa A powinna kosztowąc koło 30 kzł

klasa B koło 40 kzł

klasa C kompakty koło 55 kzł

klasa ala insignia - koło 70 zkł

suv klasa b koło 50 kzł

suv klasa c koło 70 kzł jak klaca ala insignia

 

jeszcze w 2000 roku astre F sedan 1.4 8v z abs i nic wiecej + 2 pp - 33 kzł 

w 2004 astre G 1.4 16v comfort z klima 5d htb za 44 kzl

w 2010 roku kupowalem roomstera 1.6 16v  max opcje za 49 kzl - bez szklanego dachu, a tak to wszystko...

w 2016 roku kupowałem astrę k kombi 1.4 turbo enjoy + pakiety za 63 kzł po rabacie

w 2020 już octavia IV kombi 1.5 tsi ambiente z pakietami prawie 100 kzł.

2024 ateca xpierience 1.5 dsg + pakiety 135 kzł

pisze po rabatach

 

a teraz taka przyslowiowa astra yyy bez 100 kola nie podchodz, cena x 4 mozna powiedziec, nie zarabiam 4x wiecej niz w 2000 roku, a i zycie drozsze....

auta są za drogie

oby Chińczycy zrobili zamieszanie...

z niecierpliwością czekam na ceny dustera III z lpg... po tym jak obejrzałem MG ZS za 80 kzł i HS za 105 - kurcze mógłbym tym jeździć...., a nie, że clio, corsa nie dość że ciasne, to pod 80 kzł... szok

 

 

  • Lubię to 6
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 62545tomasz napisał(a):

klasa A powinna kosztowąc koło 30 kzł

klasa B koło 40 kzł

klasa C kompakty koło 55 kzł

klasa ala insignia - koło 70 zkł

suv klasa b koło 50 kzł

suv klasa c koło 70 kzł jak klaca ala insignia

 

jeszcze w 2000 roku astre F sedan 1.4 8v z abs i nic wiecej + 2 pp - 33 kzł 

w 2004 astre G 1.4 16v comfort z klima 5d htb za 44 kzl

w 2010 roku kupowalem roomstera 1.6 16v  max opcje za 49 kzl - bez szklanego dachu, a tak to wszystko...

w 2016 roku kupowałem astrę k kombi 1.4 turbo enjoy + pakiety za 63 kzł po rabacie

w 2020 już octavia IV kombi 1.5 tsi ambiente z pakietami prawie 100 kzł.

2024 ateca xpierience 1.5 dsg + pakiety 135 kzł

pisze po rabatach

 

a teraz taka przyslowiowa astra yyy bez 100 kola nie podchodz, cena x 4 mozna powiedziec, nie zarabiam 4x wiecej niz w 2000 roku, a i zycie drozsze....

auta są za drogie

oby Chińczycy zrobili zamieszanie...

z niecierpliwością czekam na ceny dustera III z lpg... po tym jak obejrzałem MG ZS za 80 kzł i HS za 105 - kurcze mógłbym tym jeździć...., a nie, że clio, corsa nie dość że ciasne, to pod 80 kzł... szok

 

 

A teraz idź i wyspowiadaj się z tego pomysłu albo na nauki Z ekonomii. 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, 62545tomasz napisał(a):

klasa A powinna kosztowąc koło 30 kzł

klasa B koło 40 kzł

klasa C kompakty koło 55 kzł

klasa ala insignia - koło 70 zkł

suv klasa b koło 50 kzł

suv klasa c koło 70 kzł jak klaca ala insignia

Około 2000 roku Punto 1 kosztowało około 33 tys zł a w kilka lat później nowy Stilo zaczynał się od 51 tyś zł. 

Zapomniałeś, że 20 lat minęło? 

Do tego weź pod uwagę, o ile wzrosło minimalne (wymagane) wyposażenie pojazdu (to też kosztuje).

Edytowane przez ochkarol
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ochkarol napisał(a):

Około 2000 roku Punto 1 kosztowało około 33 tys zł a w kilka lat później nowy Stilo zaczynał się od 51 tyś zł. 

Zapomniałeś, że 20 lat minęło? 

Do tego weź pod uwagę, o ile wzrosło minimalne (wymagane) wyposażenie pojazdu (to też kosztuje).

A Tipo był za 40tys nie tak dawno temu ;] nie ma co gdybać i dywagować, jeden kupuje nówki, drugi jak nie ma to idzie w używkę i tyle. Najgorzej to szkoda dziadków bo wcześniej za 35-40tys mogli sobie na emeryturkę kupić jakąś fabię i ją cmokać do końca żywota, a teraz trzeba wydać dwa razy tyle 😕 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, grogi napisał(a):

 

To purrtech, ale bez turbo. Trzęsie się, nie jedzie, i do tego sypie się jak diabli 😄


Zrobiłem taką corsą z 1000km, auto typowo na miasto. Średnio dynamiczne, ale oszczędne, w miarę ciche i elastyczne. Zmienili pasek na jakiś inny i chyba olej też, ciekawe jak po tych zmianach będzie z awaryjnością. U nas do 70000km (tyle mają najstarsze auta) nie dzieje się nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

Nie znam się na Oplach ale wg mnie to jest zwykły stary wolnossący 1,2 o mocy 75km a nie Puretech z doładowaniem 


Nie znam się, ale się wypowiem 👍

To to samo co w 208,  czy C3. Czyli 1.2, 3 wolnossące cylindry

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Olas1 napisał(a):


Zrobiłem taką corsą z 1000km, auto typowo na miasto. Średnio dynamiczne, ale oszczędne, w miarę ciche i elastyczne. Zmienili pasek na jakiś inny i chyba olej też, ciekawe jak po tych zmianach będzie z awaryjnością. 

Chyba bez zmian, skoro najnowsze Puretechy są na łańcuszku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Rado_ napisał(a):

Ale to mild hybryd, a ten na pasku nadal jest w sprzedaży 


Dokladnie. Zmodyfikowany silnik i inna skrzynia. Ale tym jeszcze nie jeździłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Olas1 napisał(a):


Dokladnie. Zmodyfikowany silnik i inna skrzynia. Ale tym jeszcze nie jeździłem. 

Podobno jeździ to fajnie, ale jest polaczone tylko z 6 biegowym automatem, wiec pewnie za jakis czas wyjdzie, ze to kolejny bubel Stelantis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

A Tipo był za 40tys nie tak dawno temu ;] ...

8 lat temu - bodajże. 

Ale golas (jeśli chodzi o wyposażenie) i z najsłabszym silnikiem. 

Ale zgadzam się - obecnie, nowe samochody są teraz dużo mniej osiągalne dla przeciętnego "Kowalskiego".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, 62545tomasz napisał(a):

klasa A powinna kosztowąc koło 30 kzł

klasa B koło 40 kzł

klasa C kompakty koło 55 kzł

klasa ala insignia - koło 70 zkł

suv klasa b koło 50 kzł

suv klasa c koło 70 kzł jak klaca ala insignia

 

jeszcze w 2000 roku astre F sedan 1.4 8v z abs i nic wiecej + 2 pp - 33 kzł 

w 2004 astre G 1.4 16v comfort z klima 5d htb za 44 kzl

w 2010 roku kupowalem roomstera 1.6 16v  max opcje za 49 kzl - bez szklanego dachu, a tak to wszystko...

w 2016 roku kupowałem astrę k kombi 1.4 turbo enjoy + pakiety za 63 kzł po rabacie

w 2020 już octavia IV kombi 1.5 tsi ambiente z pakietami prawie 100 kzł.

2024 ateca xpierience 1.5 dsg + pakiety 135 kzł

pisze po rabatach

 

a teraz taka przyslowiowa astra yyy bez 100 kola nie podchodz, cena x 4 mozna powiedziec, nie zarabiam 4x wiecej niz w 2000 roku, a i zycie drozsze....

auta są za drogie

oby Chińczycy zrobili zamieszanie...

z niecierpliwością czekam na ceny dustera III z lpg... po tym jak obejrzałem MG ZS za 80 kzł i HS za 105 - kurcze mógłbym tym jeździć...., a nie, że clio, corsa nie dość że ciasne, to pod 80 kzł... szok

 

 

dziś o ile się nie mylę najtańszym nowym autem jest Mitsubishi Space Star startujące od 57.990zł , ato auto klasy A/B , raczej większe A albo mniejsze B . Suzuki Swift podobne gabaryty , cena od 67.400 za rocznik 2023 ( 2004- 70.900 )  gdzie 3 lata temu Vitara na wyprzedaży rocznika była za niecałe 81kzł , dziś ta sama Vitara na wyprzedaży za 97kzł ( nowa 2024- za 106kzł - Premium + lakier metalik jak poprzednie ) . Jeśli dziś zarabiasz 2x więcej niż w 2000r to wszystko się zgadza . Auta nie podrożały 4x tylko 2-2,...x . Fabię w 2003r kupowałem za 40kzł z tylko klimą i ABS + 2x PP , szyby na korbki  . dziś za 80kzł lepiej wyposażona 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujek napisał(a):

A teraz idź i wyspowiadaj się z tego pomysłu albo na nauki Z ekonomii. 

miałem na myśli to, że przysłowiowy Kowalski zarabiający  2x najniższa krajowa (małżeństwo) nie będą w stanie kupić nawet przysłowiowej Fabii nowej...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, 62545tomasz napisał(a):

miałem na myśli to, że przysłowiowy Kowalski zarabiający  2x najniższa krajowa (małżeństwo) nie będą w stanie kupić nawet przysłowiowej Fabii nowej...
 

5 ,10, 15, 20 lat temu tak było jest i będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że i małżeństwo, gdzie każde zarabia półtorej minimalnej też sobie na nowe auto nie pozwoli.

Chyba, że przed ukończeniem 26 roku życia zdążą odłożyć. 😉

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ochkarol napisał(a):

Obawiam się, że i małżeństwo, gdzie każde zarabia półtorej minimalnej też sobie na nowe auto nie pozwoli.

Chyba, że przed ukończeniem 26 roku życia zdążą odłożyć. 😉

 

może tak, ale jednak auta realnie potaniały 

weźmy minimalną i te zarobki na poziomie półtorej jak założyłeś

4242 w 2024 x 1,5 = 6360zł

700zł w 2000 x 1,5 = 1050zł

 

w 2020 matiz kosztował 24-26tyś /1050zł = 23,8 pensji

w 2024 weźmy tego mitsu (pewnie i tak o niebo lepiej wyposażony i większy) 58tys /6360 = 9,1 pensji

 

wychodzi że w 2000r na matiza zarabiając 1.5 min krajowej trzeba było robić 2 lata !

dziś zarabiając również 1.5 min krajowej tylko 9 miesięcy 

 

astra F, można ją dziś chyba porównać do jogger'a

w 2019 kupowaliśmy astre F kombi, kosztowała 42tyś (golas, z 1.4 60KM)

trzeba było na nią 40miesięcznych pensji (1,5 x min krajowa)

dziś jogger lepiej wyposażony (np ma klimę i inne obowiązkowe systemy) kosztuje 80tyś

można sobie pozwolić odkładając 12.6, czyli trochę ponad rok, na astre ponad 3lata !

 

niestety był okres gdzie auta realnie były chyba jeszcze tańsze ws do zarobków i do tego się odnosimy 

i przede wszystkim powyższe nie uwzględnia dużo wyższych kosztów życia 

ile przez ten czas wzrosła cena jedzenia czy m2 mieszkania 

 

w okolicy 2010 kupowałem C-max'a 5latka, kosztował chyba koło 25tyś,

a ja zarabiałem słabo - na poziomie 4tyś netto, czyli za 6wypłat miałem kompakta 5letniego,

dziś taki c-max 6letni ok 70tyś, trzeba by mieć 12tyś na rękę żeby odłożyć w 6m

nie ma szans, na tym samym stanowisku dziś zarabia się 7-8tyś max, a wszystko podrożało 

i mimo że zarabiam dzis sporo więcej (doświadczenie/kilka awansów),

to wcale nie jest łatwiej kupić tego 5letniego kompakta, nie mówiąc o nowym 

 

jest jeszcze jedna kwestia w 2000r minimalną zarabiało raczej niewiele osób, była dość duża szara strefa

umowa była na te 700zł brutto, a na rękę brało się 1500zł ;) 

dziś przez podniesienie minimalnej niby zarabiamy więcej, ale do ręki dostaje się trochę więcej niż minimalna

teraz minimalna 4200zł brutto a na rękę 4000-5000zł 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał(a):

może tak, ale jednak auta realnie potaniały 

Nie analizowałem, ale wydaje mi się że nie tyle auta potaniały co zarobki w Polsce zmniejszyły różnicę do Europy zachodniej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

weźmy minimalną i te zarobki na poziomie półtorej jak założyłeś

4242 w 2024 x 1,5 = 6360zł

700zł w 2000 x 1,5 = 1050zł

Podawanie minimalnej pensji brutto to jak mierzenie .uja z kręgosłupem.

Tak, wiem, że to statystycznie fajnie brzmi.

Jeśli ktoś zarabia i 20 lat temu zarabiał minimalną, to i tak go nigdy w życiu nie będzie stać nawet na najtańszy nowy z salonu.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.