Camel Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 11 godzin temu, camel00 napisał(a): Mam dwie fundamentalne zasady przy zakupie samochodu - nie Fiat i nie czerwony możecie sobie podać rękę z moją żoną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Znajomy właśnie niedawno kupił Outlandera 2,0 CVT AWD i jest bardzo zadowolony. Auto z 2018 roku, przebieg niecałe 90 kkm, cena 92 tys. zł. W rozliczeniu zostawił Peugeota Riftera ze słynnym 1,2 puretech. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Godzinę temu, Mike_wwl napisał(a): Pytanie gdzie pali te 5.5, bo moja lżejsza hybrydowa corolla pali od 3.7 do 12. W mieście trochę w trasie - nie autostrada. Ja jeżdżę głównie w mieście. Mój diesel ma średnio 6.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia (edytowane) 48 minut temu, rwIcIk napisał(a): W mieście trochę w trasie - nie autostrada. Ja jeżdżę głównie w mieście. Mój diesel ma średnio 6.5. Moja corolla pali w mieście od (rekord) 3.7 (wczoraj, mega korek, średnia prędkość około 20 km/h trasa 25 km) do 12 (minus 15, do przejechania 7 kilometrów w środku nocy) . Średnio pali 5, dlatego trochę ciężko mi uwierzyć, że sporo cięższy SUV spali tylko pół litra więcej Edytowane 6 Kwietnia przez Mike_wwl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Moja 230 konna Honda pali 9l a kolegi Fiesta mk7 bodajże 70 KM spala 7,5. Bez sensu Najlepiej odpalić chociażby spritmonitor.de i porównać. U mnie się sprawdza i moje wyniki zawsze są z tych niższych wartości z całego zestawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 43 minuty temu, Mike_wwl napisał(a): Moja corolla pali w mieście od (rekord) 3.7 (wczoraj, mega korek, średnia prędkość około 20 km/h trasa 25 km) do 12 (minus 15, do przejechania 7 kilometrów w środku nocy) . Średnio pali 5, dlatego trochę ciężko mi uwierzyć, że sporo cięższy SUV spali tylko pół litra więcej Tyle pokazuje komputer. A młody nie ma lekkiej nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 22 minuty temu, stig napisał(a): Moja 230 konna Honda pali 9l a kolegi Fiesta mk7 bodajże 70 KM spala 7,5. Bez sensu Najlepiej odpalić chociażby spritmonitor.de i porównać. U mnie się sprawdza i moje wyniki zawsze są z tych niższych wartości z całego zestawienia. hybryda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia (edytowane) 4 minuty temu, rwIcIk napisał(a): Tyle pokazuje komputer. A młody nie ma lekkiej nogi. Jezdzilem troche Tucsonem HEV tescia i 5,5 to pali w bardzo sprzyjajacych dla hybrydy warunkach. Zakladam, ze rusza z cieplego garazu i pewnie kreci sie glownie po miescie/pod miastem. Przy predkosciach powyzej 90-100km/h spalanie juz mocno rosnie. Edytowane 6 Kwietnia przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Teraz, Maciej__ napisał(a): Jezdzilem troche Tucsonem HEV tescia i 5,5 to pali w bardzo sprzyjajacych dla hybrydy warunkach. Zakladam, ze rusza z cieplego garazu i pewnie kreci sie glownie po miescie/pod miastem. Przy predkosciach powyzej 90-100km/h spalanie juz mocno rosnie. Normalne w hybrydach Gdy odzyskuje energię, pali mało. W trasie niestety nie ma czarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Normalne w hybrydach Gdy odzyskuje energię, pali mało. W trasie niestety nie ma czarów. Dużo km ostatnio robię za sterami toyoty od corroli 1.8 przez 2.0, rav4 2.5 czy highlanderTe auta naprawdę są ekonomiczne i dynamiczne wystarczy troche nauczyć się tym jedzie i wyniki rzędu 4l w corolli czy 7l highlanderze nie są żadnym problemA na trasie też non stop „miesza” układem hybrydowym tak aby efektywnieKonkurencja spala dobry litr więcej nawet w dieslu Wysłane za pomocą Tapatalk 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2 godziny temu, rwIcIk napisał(a): Normalne w hybrydach Gdy odzyskuje energię, pali mało. W trasie niestety nie ma czarów. Eee tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 17 godzin temu, rwIcIk napisał(a): Na nową hybrydę mam chrapkę - pali 5.5 I na prawdę nieźle się zbiera w tandemie z 1.6T - fajnie się to uzupełnia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Mały update miałem jutro jechać po Tiguana, ale jakiś mi go dzisiaj sprzątnął (zarezerwował) Dzwoniłem do kilku ludzi od różnych samochodów, ale wszyscy są jacyś upośledzeni. Scenariusz 1: Bezwypadkowy? - tak. Naprawy blacharskie? - tak, ale są zdjęcia sprzed. Można zobaczyć? - nie można. Scenariusz 2: Krajowy? - tak. Jest pan właścicielem? - tak, sprowadziłem go tydzień temu. itd. Szukam dalej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 40 minut temu, camel00 napisał(a): Mały update miałem jutro jechać po Tiguana, ale jakiś mi go dzisiaj sprzątnął (zarezerwował) Dzwoniłem do kilku ludzi od różnych samochodów, ale wszyscy są jacyś upośledzeni. Scenariusz 1: Bezwypadkowy? - tak. Naprawy blacharskie? - tak, ale są zdjęcia sprzed. Można zobaczyć? - nie można. Scenariusz 2: Krajowy? - tak. Jest pan właścicielem? - tak, sprowadziłem go tydzień temu. itd. Szukam dalej Przyzwyczajaj się - przez ostatnie 3 tygodnie zużyłem z 80h zycia na bezwypadkowe które były naprawiane, serwisowane w ASO któr nie były serwisowane, zmyślone specyfikacje, rocznik rejestracji podawany jako produkcji itd. itp. To droga przez mękę. Teraz jest ogromny popyt i wszystko co trzyma się kupy i ma jakąś historię znika momentalnie. Zła pora roku na szukanie. Od sierpnia do grudnia był wybór. Przez ostatnie 3 tygodnie spędziłem kilkadziesiąt godzin szukając przyzwoitej jakości kombiaka. Nawet budżet zwiększyłem z 60 do 70k i nic to nie dało Musiałem pójść na kompromis i kupiłem dzisiaj pierwsze auto które było godzinę drogi od mojego domu i jako tako mieściło się w założeniach. Nie jest co prawda kombiakiem, ale wszystko inne się zgadza Odradzam dłuższe wycieczki po używane auto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 9 godzin temu, ppmarian napisał(a): Dużo km ostatnio robię za sterami toyoty od corroli 1.8 przez 2.0, rav4 2.5 czy highlander Te auta naprawdę są ekonomiczne i dynamiczne wystarczy troche nauczyć się tym jedzie i wyniki rzędu 4l w corolli czy 7l highlanderze nie są żadnym problem A na trasie też non stop „miesza” układem hybrydowym tak aby efektywnie Konkurencja spala dobry litr więcej nawet w dieslu Wysłane za pomocą Tapatalk A w internetach mówią że to marketing i tylko wycie słychać Dla mnie z minusów to spalanie zimą, dziś robię spokojnie 700km na 50l, zimą bywało że do 600km było ciężko dobić Nie rozumiem skąd taka różnica, bo silnik po 2-3km łapie temp I ten napęd 4x4 to jednak lipa, musi przodem obrócić nawet na mokrym Nawet duster ma to lepiej zestrojone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 4 godziny temu, camel00 napisał(a): Mały update miałem jutro jechać po Tiguana, ale jakiś mi go dzisiaj sprzątnął (zarezerwował) Dzwoniłem do kilku ludzi od różnych samochodów, ale wszyscy są jacyś upośledzeni. Scenariusz 1: Bezwypadkowy? - tak. Naprawy blacharskie? - tak, ale są zdjęcia sprzed. Można zobaczyć? - nie można. Scenariusz 2: Krajowy? - tak. Jest pan właścicielem? - tak, sprowadziłem go tydzień temu. itd. Szukam dalej Ja tam bym negocjował cenę SSJ, krajowy, czerwony, cena +/- się zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 23:17, wlad napisał(a): Mialem Suzuki Swifta z manualna skrzynia-mega oszczedne auto,ale na krotkich dystansach palil blizej 7 niz 6.Wiec nie wiem jakim cudem SX4 jako wieksze auto,z wiekszym silnikiem,automatem i AWD moze tez palic 7 A którego Swifta, z którym silnikiem? Ja miałem kiedyś 1.3 FWD MT (2007) i palił więcej, niż Vitara 1.6 AWD MT (2015). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 34 minuty temu, Artur_W_wa napisał(a): Ja tam bym negocjował cenę SSJ, krajowy, czerwony, cena +/- się zgadza Niech będzie. Wysłałem taką propozycję, że będą mieli ubaw do śniadania Jak się przypadkiem zgodzą, to wezmę i pokocham jak swoje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia No dobra, zrobiłem przegląd Otomoto, mam tabelkę, wszystko rozpisane Nadal moim faworytem jest Ateca, ale jak na złość te które znalazłem kilka dni temu się posprzedawały. Te biorę pod uwagę: S-cross - 6 ogłoszeń. Jak nic nie znajdę to praktycznie każdy z nich będzie dobrym wyborem. Ateca - 2 ogłoszenia. Z jednym rozmawiałem ale człowiek był jakiś dziwny; drugi niby pewny ale ma spory przebieg (135km) T-Roc - 2 ogłoszenia. Drogie i małe. VW Tiguan - 1 ogłoszenie. Drogie i stare (2017) Hyundai Kona - 2 ogłoszenia z miliona dostępnych. Jeden młodszy, tańszy ale czerwony; drugi starszy, droższy, wszystkomający Hyundai Tucson - 3 ogłoszenia. Jednego mam pod nosem, może jutro pojadę obejrzeć. Te odpadły: Kia Sportage - 9 ogłoszeń. Współczynnik cena/rocznik/przebieg zdecydowanie gorszy niż w Hyundai. Chyba odpuszczę. Mitsubishi Outlander - 1 ogłoszenie. Coś mi w tym aucie nie leży. Toyota Yaris - 1 ogłoszenie. Bez sensu, wersja z niedziałającym awd jest 30k droższa niż odpowiednik fwd Audi A4 - 1 ogłoszenie. Patrzę na to, myślę, ale chyba bez sensu do moich potrzeb (za niskie) Jutro będę dzwonił Kona jest o klasę mniejsza niż pozostale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia A którego Swifta, z którym silnikiem? Ja miałem kiedyś 1.3 FWD MT (2007) i palił więcej, niż Vitara 1.6 AWD MT (2015). 2015 z 1.2Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 23:40, camel00 napisał(a): Dziękuję. Czyli nie ma co się bać W sumie chyba mi się podoba ten Tiguan Jutro zadzwonię jak będzie jeszcze aktualne. …90k za 7 letnie auto dla ludu takie transakcje powinno się robić w nocy po pijaku W nocy po pijaku to się kupuje S600 W140 przedliftowe z przystawkami Co do pojazdu, jak VW nie wyjdzie, to bierz Hondę, tylko ostrzegam, nuuuudna będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 21:11, camel00 napisał(a): Gdyby było poniżej 90k i w innym kolorze to bym może nawet rozważył Mam zerową wiedzę odnośnie tej marki, ale stereotypowo patrząc, kojarzy mi się z utratą wartości i postępującą korozją To sjangjong cena jest orientacyjna, równie dobrze może sprzedać za 50k bo nikt pewnie tego nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, PawelWaw napisał(a): To sjangjong cena jest orientacyjna, równie dobrze może sprzedać za 50k bo nikt pewnie tego nie chce. Dlatego zaproponowałem kwotę istotnie mniejszą Bo nawet jeśli - w co nie przeczę - ten samochód jest obecnie tyle wart, to jego późniejsza odsprzedaż za sensowne pieniądze będzie kolejną częścią przygód Toma Cruisa. Wiadomo, że materiały będą bliżej Dacii niż VW, system multimedialny jest typowo azjatycki a osiągi i spalanie stanowią idealną przeciwwagę, ale trzeba przyznać, że samochód w środku wygląda na przyjemne miejsce do bycia (ten z filmu poniżej to średnia wersja wyposażenia) Miałem dzisiaj oglądać Hyundai Tucson, mam go pod nosem; facet przez telefon brzmiał sensownie, cena i przebieg ok, ale wersja jest taka, że nie ma nawet ogrzewanych siedzeń a klimatyzacja jest manualna. Chyba nie na niedzielę takie emocje. …no i wysłanie tej absurdalnej propozycji cenowej odblokowało we mnie śmiałość do puszczenia jeszcze kilku, proponując kwotę którą mogę za dany samochód zapłacić Myślałem, że połowa mnie oleje, połowa obrazi mi matkę. Ku mojemu zdziwieniu, na propozycje rzędu -20%, sporo osób kulturalnie (serio) odpisało, że dziękuje i odezwie się jeśli nie uda się sprzedać w najbliższym czasie, albo z miejsca podało kwotę minimalną np. -10% wystawionej. Jak na wiadomość która nic nie kosztuje to uważam, że strategia warta podjęcia. Na miejscu można jeszcze próbować coś urwać. Z drugiej strony, nie ma co się dziwić, bo jak patrzę na VAG'i to za ten sam przebieg/wersję, rozstrzał cenowy potrafi wynosić 30%, przy czym te z górnego pułapu są droższe niż ten sam model 3-4 lata młodszy [Edit] Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia Przy skrzyni jest 8 miejsc na guziki. Najbogatsze AWD mają zawsze 5 z nich pustych; ręczny, tryby i hold są doklejone niżej. W bieda wersji - tryby są w guziku przy skrzyni (nadal połowa przycisków to zaślepki) i nie ma elektrycznego ręcznego, tylko klasyczny. Co artysta miał na myśli? Edytowane 7 Kwietnia przez camel00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia S-Max? Nietypowo trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 7 minut temu, AstraC napisał(a): S-Max? Nietypowo trochę. Nie, bo - Fordy chyba nie mają najlepszych opinii(?) - Koleżanka ma i to jednak jest już autobus. - AWD, automat, benzyna - wynik: 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) 44 minuty temu, camel00 napisał(a): Nie, bo - Fordy chyba nie mają najlepszych opinii(?) - Koleżanka ma i to jednak jest już autobus. - AWD, automat, benzyna - wynik: 0 Good point, benzyna to problem, tylko TDCi, ewentualnie Kuga HEV 4x4. A no i co złego w tym Fordzie? Całkiem solidne samochody, mój wątek ma hybrydowych. Edytowane 7 Kwietnia przez AstraC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 12 godzin temu, AstraC napisał(a): Good point, benzyna to problem, tylko TDCi, ewentualnie Kuga HEV 4x4. Kuga HEV to zupelnie nie ten budzet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 13 minut temu, Maciej__ napisał(a): Kuga HEV to zupelnie nie ten budzet Ja Cię przepraszam jakie ceny. Toż świat stoi na głowie, sensowna Kuga 120k. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 23:25, camel00 napisał(a): Jak to z tymi skrzyniami jest? Psują się? Inna sprawa - miałem w zeszłym roku zastępcze i30 (nowe) którego automat wywoływał u mnie chorobę lokomocyjną i odruch wymiotny (pierwszy raz w życiu a kolejki górskie nie straszne mi nawet na kacu). Wszystkie skrzynie tak działają? Tzn. mają długi lag zanim auto w ogóle ruszy po naciśnięciu gazu a następnie zmieniają biegi szesnaście razy w ciągu 5 sekund i za każdym razem wiąże się to z bujnięciem. Z DCT zrobiłem prawie 80 kkm i bez problemu, ale z drugiej strony co to za przebieg. Na pewno jakościowo nie jest to poziom DSG, ale tragedii nie ma. Jedno co irytowało to bezsensowne zmiany w trasie przy jeździe ze stałą prędkością, zwłaszcza przy jakichś nieznacznych wzniesieniach. Teraz w tym obecnym mam zwykły automat i tęsknię do DCT. Ł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 3 godziny temu, Ancypankrator napisał(a): Z DCT zrobiłem prawie 80 kkm i bez problemu, ale z drugiej strony co to za przebieg. Na pewno jakościowo nie jest to poziom DSG, ale tragedii nie ma. Jedno co irytowało to bezsensowne zmiany w trasie przy jeździe ze stałą prędkością, zwłaszcza przy jakichś nieznacznych wzniesieniach. Teraz w tym obecnym mam zwykły automat i tęsknię do DCT. Ł. Ja już zrobiłem ponad 125 kkm - i nie narzekam 7 biegów, więc nimi żongluje Działa w miarę płynnie, nie gorzej od niektórych zwykłych hydraulików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 24 minuty temu, rwIcIk napisał(a): Ja już zrobiłem ponad 125 kkm - i nie narzekam 7 biegów, więc nimi żongluje Działa w miarę płynnie, nie gorzej od niektórych zwykłych hydraulików. Nie wymieniales sprzegiel w DCT? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 4 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Nie wymieniales sprzegiel w DCT? Na początku, na gwarancji wymienili Na obecnym komplecie sprzęgieł już 80 kkm zrobione - jazda głównie miejsko-podmiejska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 3 godziny temu, rwIcIk napisał(a): Ja już zrobiłem ponad 125 kkm - i nie narzekam 7 biegów, więc nimi żongluje Działa w miarę płynnie, nie gorzej od niektórych zwykłych hydraulików. Rzekłbym nawet, iż lepiej od zwykłych hydraulików Mam porównanie - nie jest to kolosalna różnica, niemniej na korzyść DCT. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 19:16, camel00 napisał(a): - Kia Sportage 1.6 T-GDI 4WD DCT - dużo ogłoszeń, zupełnie nie znam tematu, hit czy kit? - Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 4WD DCT - jak wyżej Jeśli to ten 1.6 150KM (ze sportage ostatniej generacji) to odradzam, na forum są legendy o GPF i zapalającej się kontrolce w zimie co 1000km... chyba że starszy bez GPF to ok W dniu 5.04.2024 o 19:16, camel00 napisał(a): Wymagania: do 95k zł, ale wolałbym bliżej 80k; automat, jakakolwiek forma awd, prześwit wyższy niż krawężniki. Roczniki od 2018 w górę; celuję w jak najmniejszy przebieg (30-75k), na pewno poniżej 90k km Auto będzie dużo stało, robiło często krótkie odcinki po mieście, sporadycznie dłuższa trasa. Z egzotyki którą czasami lubisz pickup, niestety przebieg większy i diesel https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ssangyong-musso-musso-grand-i-wlasciciel-salon-pl-zabudowa-bezwypadkowy-ID6Giugh.html W dniu 5.04.2024 o 19:16, camel00 napisał(a): - Hyundai Kona - w sumie mi się nie podoba, ale wczoraj znalazłem wersję N-line 198 KM, która się do mnie uśmiechnęła (ogłoszenie już nieaktualne) To ciekawe autko właśnie ze względu na moc, można poszukać też 177KM. Trochę plastikowy w środku bo to jednak taka B klasa. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/hyundai-kona-pierwszy-wlasciciel-bezwypadkowy-serwisowany-w-aso-ID6GkUUp.html W dniu 5.04.2024 o 19:16, camel00 napisał(a): - Honda CR-V 2.0 / Toyota RAV4 2.0 - to tak awaryjnie, chyba za drogie i za stare (max 2017 w budżecie) zgadza się trochę drogie, stare i w sumie normalny dupowóz... ale łatwo się sprzedaje jakby co https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-rav4-automat-polski-salon-faktura-vat-23-naped-4x4-2-0-benzyna-ID6GhSYo.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 33 minuty temu, bielaPL napisał(a): Jeśli to ten 1.6 150KM (ze sportage ostatniej generacji) to odradzam, na forum są legendy o GPF i zapalającej się kontrolce w zimie co 1000km... chyba że starszy bez GPF to ok Pytałem o 177KM, czyli wersje montowane w Tuscon, Sportage, Kona Tuscon by mi się nawet podobał, ale one wszystkie są w wersjach ABC (Absolutny Brak Czegokolwiek). Rozumiem, że ambient lighting i cyfrowe zegary to fanaberia, ale klimatyzację automatyczną i podgrzewane fotele to mogłyby jednak mieć 33 minuty temu, bielaPL napisał(a): Z egzotyki którą czasami lubisz pickup, niestety przebieg większy i diesel Chyba chwilowo chciałbym coś normalnego No i raczej benzyna, olej do mojego zastosowania nie ma sensu + sprzedawalność sadzomiotaczy będzie z czasem coraz trudniejsza. Ale muszę przyznać, że te SsangYong'i w środku wyglądają coraz lepiej. Tu jak na pickupa jest nieźle, Korando na zdjęciach/filmach też robi pozytywne wrażenie. Ciekawe 33 minuty temu, bielaPL napisał(a): To ciekawe autko właśnie ze względu na moc, można poszukać też 177KM. Trochę plastikowy w środku bo to jednak taka B klasa. Konę wstępnie odrzuciłem właśnie ze względu na rozmiar. Podobnie zresztą jak Mazdę CX3, bo to chyba podobne gabaryty. Ale podobają mi się wersje z rozdwojeniem jaźni Czyli małe pudełka przepakowane duperelami (wentylowane siedzenia itp) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/hyundai-kona-auto-w-wyjatkowym-kolorze-z-bardzo-bogatym-wyposazeniem-ID6GhPNN.html 33 minuty temu, bielaPL napisał(a): zgadza się trochę drogie, stare i w sumie normalny dupowóz... ale łatwo się sprzedaje jakby co Ten który wkleiłeś mam w ulubionych, wisi od dawna. Jest to jakaś opcja, ale chyba wolałbym w tej cenie samochód z 2020 niż trzy lata starszy. Odpukać, mam się jeszcze zdzwonić z człowiekiem, ale jest szansa, że jutro pojadę po samochód i jeśli wszystko jest tak jak się zapowiada to wątek będzie do zamknięcia Na razie nie zapeszam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 50 minut temu, bielaPL napisał(a): Jeśli to ten 1.6 150KM (ze sportage ostatniej generacji) to odradzam, na forum są legendy o GPF i zapalającej się kontrolce w zimie co 1000km... chyba że starszy bez GPF to ok Z tego co przegladalem forum Sportage, to "problem" jest rozdmuchany do poziomu absurdu a w rzeczywistosci nie jest wcale tak zle... Jak ktos od czasu do czasu wyjezdza w trase i nie walczy o rekordy w spalaniu to problem praktycznie nie wystepuje albo jest marginalny. Nawet jak sie zapali to sprawnie mozna go wypalic na S-ce lub A. Narzekaja ludzie, co jezdza tylko po miescie i to glownie zima. Tych aut jezdza tysiace, a narzeka jakas garstka w sieci. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): Z tego co przegladalem forum Sportage, to "problem" jest rozdmuchany do poziomu absurdu a w rzeczywistosci nie jest wcale tak zle... Jak ktos od czasu do czasu wyjezdza w trase i nie walczy o rekordy w spalaniu to problem praktycznie nie wystepuje albo jest marginalny. Nawet jak sie zapali to sprawnie mozna go wypalic na S-ce lub A. Narzekaja ludzie, co jezdza tylko po miescie i to glownie zima. Tych aut jezdza tysiace, a narzeka jakas garstka w sieci. Ja wiem... ten wątek ma 134 strony i 1338 postów niczym covid twinsena https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=7759 8 minut temu, camel00 napisał(a): Ale podobają mi się wersje z rozdwojeniem jaźni Czyli małe pudełka przepakowane duperelami (wentylowane siedzenia itp) mają rozmach pytanie jak bardzi potrzebujesz wielkości w aucie, może się okazać, że ten mniejszy da Ci po prostu większego banana 10 minut temu, camel00 napisał(a): Chyba chwilowo chciałbym coś normalnego No i raczej benzyna, olej do mojego zastosowania nie ma sensu + sprzedawalność sadzomiotaczy będzie z czasem coraz trudniejsza. pickupy to i tak raczej diesle zostaną i to się i tak sprzeda dla swojej grupy docelowej, nie wiem tylko jak to się sprawdzi w twoim użytkowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 7 minut temu, bielaPL napisał(a): Ja wiem... ten wątek ma 134 strony i 1338 postów niczym covid twinsena https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=7759 Tak, wlasnie ten watek czytalem... Caly czas to samo walkuja a poza zapalona kontrolka nic wiecej w sumie sie nie dzieje. Przy jezdzie non stop po miescie i na krotkich dystansach, zima trzeba sie liczyc z tym, ze kontrolka sie czasem zapali. Ale auto nadal jezdzi normalnie i jest tam rowniez sposob, zeby to sprawnie wypalic... Ja bym z tego wzgledu auta nie skreslal, a juz na pewno nie kupowal Sportage, zeby jezdzic tylko po miescie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 33 minuty temu, camel00 napisał(a): Konę wstępnie odrzuciłem właśnie ze względu na rozmiar. Kona ma jeszcze jeden duży minus, zaledwie 12 cm prześwitu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 13 minut temu, Maciej__ napisał(a): Ja bym z tego wzgledu auta nie skreslal, a juz na pewno nie kupowal Sportage, zeby jezdzic tylko po miescie A ja miałem diesla i nic się z DPFem po mieście nie działo. Autu trzeba po prostu dać czasem w palnik i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia Mam sportage z "tym" silnikiem. 33kkm nalotu 4 razy się zapaliła kontrolka.Przeglądałem wspominane forum i tak:żadnego skanera temp spalin nie używam i nie onanizuje się do gpfa. Zimy to ustrojstwo nie lubi ale da się żyć. Ja w zimie wyłączam s&s raz w tygodniu wracam z pracy S w trybie sport na 4,5 biegu i jest ok. Jak się zapali to na A 4 bieg 3600 obr, odpuszczam do 2800 i powtórka. Po 10-15 km kontrolka gaśnie. Zrobiłem to ostatni raz w grudniu ale sam spowodowałem zaświecenie kontrolki, ten diwajs nie toleruje grzania silnika na postoju. A ja przez 3 dni zapalałem, odsniezalem, jechałem kilometr gasiłem po 10 min odpalałem i kilometr wracałem.A tak to bardzo spoko auto. Co najdziwniejsze w wersji hybrydowej kłopoty nie występują a tam silnik żyje trochę swoim życiem.Pozdrawiam Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 15 minut temu, bielaPL napisał(a): pytanie jak bardzi potrzebujesz wielkości w aucie, może się okazać, że ten mniejszy da Ci po prostu większego banana Zauważyłem, że mój "sweet spot" dla auta na co dzień to okolice 4,5m (+/-20cm). Na tyle mało, że wszędzie się zmieści i na tyle dużo, że przypomina to już samochód. Są oczywiście wyjątki - 4m ma moja TT'a roadster i jak na dwuosobowe auto też jest ok. Miałem Jimny o długości 3,6 i w środku było jak w paczce zapałek W samochodach powyżej 5m czuję się jak w autobusie. 13 minut temu, Maciej__ napisał(a): a juz na pewno nie kupowal Sportage, zeby jezdzic tylko po miescie Wytłumacz mi - po co są suv'y jak nie do miasta? Na autostrady się nie nadają, bo palą dużo, są głośne i miota nimi wiatr; w teren nie wjedziesz to pourywasz chlapacze a opony nie wgryzą się w błoto. Za to w mieście - wygodnie wsiądziesz i wysiądziesz trzydzieści razy w pół godziny, wsadzisz bez schylania się zakupy, psa i dziecko, podjedziesz pod krawężnik, nie złapiesz gumy na dziurze i butelce, przez duże szyby i wysoką pozycję zobaczysz więcej świata, mniej oberwiesz przy zderzeniu bocznym (chyba, że ten drugi ma większego). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 41 minut temu, camel00 napisał(a): Wytłumacz mi - po co są suv'y jak nie do miasta? Na autostrady się nie nadają, bo palą dużo, są głośne i miota nimi wiatr; w teren nie wjedziesz to pourywasz chlapacze a opony nie wgryzą się w błoto. Za to w mieście - wygodnie wsiądziesz i wysiądziesz trzydzieści razy w pół godziny, wsadzisz bez schylania się zakupy, psa i dziecko, podjedziesz pod krawężnik, nie złapiesz gumy na dziurze i butelce, przez duże szyby i wysoką pozycję zobaczysz więcej świata, mniej oberwiesz przy zderzeniu bocznym (chyba, że ten drugi ma większego). taka moda, taka niby terenówka i adventure przygoda -wsiadanie plus dla inwalidów, jak ktoś niski to musi się wdrapywać -czasem cięższe rzeczy łatwiej wsadzić do niższego auta niż wyższego -podjeżdżanie pod krawężnik to relikt prlu, zazwyczaj na miejscach parkingowych jeśli jest krawężnik to minimalny -czemu nie złapasz gumy? To nie są auta terenowe gdzie masz dużo gumy, sporo jest niskoprofilowych żeby się dobrze trzymał i żeby.... -mniej oberwiesz przy zderzeniu bocznym za to łatwiej można dachować (dlatego niski profil opon żeby lepiej się trzymał drogi) także na dwoje babka wróżyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia Godzinę temu, camel00 napisał(a): Wytłumacz mi - po co są suv'y jak nie do miasta? Na autostrady się nie nadają, bo palą dużo, są głośne i miota nimi wiatr; Ja praktycznie nie jezdze po miescie, ale jak juz jedziemy to wybieram czesciej C3 niz Mazde Mazda za to zrobilem ponad 70kkm, glownie po A lub S i przy predkosciach do 120-140km/h nie ma wielkiej roznicy wzgledem kompaktow, ktorymi wczesniej jezdzilem. Na Wielkanoc jechalem Warszawa-Zdunska Wola- Gdansk- Zdunska Wola - Warszawa i srednio spalia 7,6l z 1300km, w aucie 4 osoby + bagaze. Moze z 1l na 100km by urwal w nizszym aucie, ale to pomijalne dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 21:11, camel00 napisał(a): Gdyby było poniżej 90k i w innym kolorze to bym może nawet rozważył Mam zerową wiedzę odnośnie tej marki, ale stereotypowo patrząc, kojarzy mi się z utratą wartości i postępującą korozją Korozji brak. Utrata wartości owszem jest, ale działa akurat na Twoją korzyść jeśli kupujesz używany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 22:04, Artur_W_wa napisał(a): Mam tańszego cukiereczka Ja na miejscu @camel00 bym to kupił. Więcej auta za te pieniądze nie dostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia Godzinę temu, Ryb napisał(a): Ja na miejscu @camel00 bym to kupił. Więcej auta za te pieniądze nie dostanie. za dużo do włożenia na dzień dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia Godzinę temu, Ryb napisał(a): Ja na miejscu @camel00 bym to kupił. Więcej auta za te pieniądze nie dostanie. Sorry - ale 90k za 7 letni samochód niszowej marki, z którym zasadniczo nie wiadomo co będzie za 5 lat? Nie twierdzę, że "wielcy" nie mają wtop, no ale znajdziesz coś fajniejszego. Choćby to: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-kuga-1-5-182-km-4x4-automat-vignale-gwarancja-aso-ford-12-mce-f-vat-23-ID6FRnAC.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Kwietnia Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2 godziny temu, bielaPL napisał(a): taka moda, taka niby terenówka i adventure przygoda -wsiadanie plus dla inwalidów, jak ktoś niski to musi się wdrapywać -czasem cięższe rzeczy łatwiej wsadzić do niższego auta niż wyższego -podjeżdżanie pod krawężnik to relikt prlu, zazwyczaj na miejscach parkingowych jeśli jest krawężnik to minimalny -czemu nie złapasz gumy? To nie są auta terenowe gdzie masz dużo gumy, sporo jest niskoprofilowych żeby się dobrze trzymał i żeby.... -mniej oberwiesz przy zderzeniu bocznym za to łatwiej można dachować (dlatego niski profil opon żeby lepiej się trzymał drogi) także na dwoje babka wróżyła Wolę wdrapywać się, niż wsiadać do płaskacza. Skąd potem mi ciężko wysiąść Krawężniki to nie tylko podjazdy, ale i obcieranie na zakrętach choćby. manewry pod kościołem, na bazarku. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 3 godziny temu, bielaPL napisał(a): taka moda, taka niby terenówka i adventure przygoda -wsiadanie plus dla inwalidów, jak ktoś niski to musi się wdrapywać -czasem cięższe rzeczy łatwiej wsadzić do niższego auta niż wyższego -podjeżdżanie pod krawężnik to relikt prlu, zazwyczaj na miejscach parkingowych jeśli jest krawężnik to minimalny -czemu nie złapasz gumy? To nie są auta terenowe gdzie masz dużo gumy, sporo jest niskoprofilowych żeby się dobrze trzymał i żeby.... -mniej oberwiesz przy zderzeniu bocznym za to łatwiej można dachować (dlatego niski profil opon żeby lepiej się trzymał drogi) także na dwoje babka wróżyła - Wsiadanie to nie problem, męczące jest wysiadanie. O ile ze zwykłego kompakta nie jest to jeszcze problemem, to jak masz niskie auto i trochę-kubełkowe fotele to już trzeba się wysilić. Do tego dochodzi pozycja - ja np. wolę taboret niż kolana pod brodą - Ponownie - nie chodzi o wsadzanie, tylko wyciąganie. Dopóki nie piszemy o załadunku na wysokości półtora metra, to jednak lubię kiedy nie trzeba się schylać do bagażnika. - Nie chodzi wyłącznie o podjeżdżanie "na", ale również "przed". Np. pod sklepem, gdzie czujnikiem parkowania może być opona a nie zgrzyt zdrapywanego lakieru. - Może to przypadek, może coś jest na rzeczy, ale odkąd jeżdżę suvami nie złapałem jeszcze gumy. W tym samym czasie wielokrotnie słyszałem od znajomych, że jakaś dziura czy studzienka zabrała im oponę (często z felgą). - Nie prędkość zabija tylko nagła jej utrata. Dachowanie to wydłużony czas wytrącenia prędkości. Nie ma co się bać. Nikogo nie namawiam. Trzeba się zastanowić co się w życiu lubi robić, a potem zacząć to robić Ja lubię suvy z awd i wygodne roadstery ; ale zupełnie nie leżą mi np. (hiper)sportowe samochody, nawet nie miałbym pomysłu co z takim zrobić. Ktoś inny może się ślinić się na widok Ferrari czy innego Fiata - i to też trzeba uszanować, bo dzięki temu świat jest różnorodny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.