bez Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia Dzień dobry Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku. Ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 18 minut temu, bez napisał(a): Dzień dobry Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku. Ktoś coś? Podobno od 25 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 19 minut temu, bez napisał(a): Dzień dobry Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku. Ktoś coś? Jak ja szukałem info o tym silniku to niestety jest loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 23 minuty temu, bez napisał(a): Dzień dobry Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku. Ktoś coś? Daj sobie spokoj Chcesz maly silnik noPB z turbawka, to bierz 1,0 TSI. Ewentualnie 0,9-1.0Tce jesli rozwazasz LPG. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 23 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 5 minut temu, Jettison napisał(a): Jak ja szukałem info o tym silniku to niestety jest loteria ...że jak się trafi na egzemplarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 23 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia niskie ceny egzemplarzy z tym silnikiem wiele mówią 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia Od 2014 miał być poprawiony tzn.zmienilindostawce pierścieni+ pompę oleju co to miała problem z napięciem łańcuch rozrządu. A na co można było liczyć to na moim przykładzie kupiłem Megane z 2016 roku z mają a silnik przypasował i mi z 2013roku( taki leżak magazynowy) i po 16tyś poszedł rozrząd z pompą do wymiany a po okoł 30tyś zaczął hlać olej pozbyłem się w miarę szybko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia Mieliśmy ten silnik w Renault Captur z 2016. Gdzieś natknąłem się na informację, że od 2016 już nie ma problemu z poborem oleju. U nas auto jeździło od nowości do ZTCP niecałych 70kkm, oleju nie pobierał. Za to charakterystyka silnika, oddawanie mocy, spalanie- tu było kiepsko. Na pewno bym 2gi raz nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rdzawy Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia Obecny silnik 1,2 TCe to zupełnie nowy silnik - 3 cylindrowy zespolony z silnikami elektrycznymi jako technologia E-Tech full hybrid 200 występujący w takich modelach jak Austral, Espace, Rafale. Troche więcej info: https://francuskie.pl/nowy-silnik-1-2-tce-w-renault-pojawi-sie-w-2022-r/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 3 godziny temu, bez napisał(a): Dzień dobry Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku. Ktoś coś? Poprawili zabierając jeden cylinder i wyszło 0.9 tce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, robert2609 napisał(a): Od 2014 miał być poprawiony tzn.zmienilindostawce pierścieni+ pompę oleju co to miała problem z napięciem łańcuch rozrządu. A na co można było liczyć to na moim przykładzie kupiłem Megane z 2016 roku z mają a silnik przypasował i mi z 2013roku( taki leżak magazynowy) i po 16tyś poszedł rozrząd z pompą do wymiany a po okoł 30tyś zaczął hlać olej pozbyłem się w miarę szybko. Wstawiłeś 3 lata starszy silnik niż auto (no właśnie - co się stało z oryginalnym silnikiem?) i się dziwisz, że też był wadliwy?!? Edytowane 23 Kwietnia przez kenickie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia (edytowane) 5 godzin temu, bez napisał(a): Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... W w lutym 2016 kupiłem Megnakę 1,2 Tce (wyprzedaż rocznika 2015) ,przejechałem nim bezawaryjnie ponad 5 lat i ok 65 kkm, następnie zamieniłem go na 1,3 Tce w Kadjarze. Czy ten mój był już "poprawiony" nie wiem ,wiem za to że nie było z nim żadnych problemów i oleju nie brał. Z tym że interwał olejowy w moim wydaniu ,to max 10 tys. Edytowane 23 Kwietnia przez stalan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 5 godzin temu, bez napisał(a): niskie ceny egzemplarzy z tym silnikiem wiele mówią Porównując do kwoty za jaką swoją sprzedałem w 2021r ,to przez te trzy lata ceny nie spadły . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 53 minuty temu, stalan napisał(a): Porównując do kwoty za jaką swoją sprzedałem w 2021r ,to przez te trzy lata ceny nie spadły . I po tych 3 latach mogles isc do salonu i kupic kolejne nowe Megane, za tyle samo co dostales za uzywke? Bo to, ze dostales tyle samo PLNow to nie znaczy, ze ceny nie spadly 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 36 minut temu, Maciej__ napisał(a): o to, ze dostales tyle samo PLNow to nie znaczy, ze ceny nie spadly No taki miał być wydźwięk mojej wypowiedzi...ale może nieudolnie to sformułowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2 godziny temu, stalan napisał(a): W w lutym 2016 kupiłem Megnakę 1,2 Tce (wyprzedaż rocznika 2015) ,przejechałem nim bezawaryjnie ponad 5 lat i ok 65 kkm, następnie zamieniłem go na 1,3 Tce w Kadjarze. Czy ten mój był już "poprawiony" nie wiem ,wiem za to że nie było z nim żadnych problemów i oleju nie brał. Z tym że interwał olejowy w moim wydaniu ,to max 10 tys. Mój się rozsypał po 100 tys. km, po 65, to wiesz... olej co 10 tys. wymieniałem. Polecam się trzymać od tego wynalazku daleko, to taki 1.2 pt by Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia (edytowane) Godzinę temu, bartekm napisał(a): Mój się rozsypał po 100 tys. km, po 65, to wiesz Z wrodzonej ostrożności staram się nie eksploatować samochodów więcej niż te 5/6 lat i 80 tys( w miarę możliwości do końca gwarancji ).Przynajmniej na przestrzeni ostatnich lat ,gdyż dla współczesnej motoryzacji to zwykle kres wytrzymałości . Edytowane 23 Kwietnia przez stalan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 53 minuty temu, stalan napisał(a): Z wrodzonej ostrożności staram się nie eksploatować samochodów więcej niż te 5/6 lat i 80 tys Przynajmniej na przestrzeni ostatnich lat ,gdyż dla współczesnej motoryzacji to zwykle kres wytrzymałości . A Japonczycy na to-niemozliwe 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 6 godzin temu, kenickie napisał(a): Wstawiłeś 3 lata starszy silnik niż auto (no właśnie - co się stało z oryginalnym silnikiem?) i się dziwisz, że też był wadliwy?!? Może trochę źle to opisałem ale wytłumaczę jeszcze raz. Auto z roku 2016 po awarii rozrządu przy 16 tyś.km dowiedziałem się,że w samochodzie po kodzie silnik był wyprodukowany w 2013 r. i dopiero po 3 latach na magazynie, trafił do mojego auta czyli był wadliwy.... Bo jak mnie wtedy uświadomili w 2014r.Renault zmienił dostawcę pierścieni i dostawcę pompy oleju,odpowiedzialnej za ciśnienie oleju a przy okazji za napinacz łańcucha. Pierścienie ponoć te pierwsze były lipne i wycierały się co sprawiało słabą szczelność.... Pocieszali mnie że producent najprawdopodobniej podejmie decyzję o objęciu takich silników dożywotnią gwarancją normalnie rozbawili mnie ale to już historia. Możliwe,że nie jeden z nas słyszał o tym że afera była i jest na grubo po w różnych krajach toczą się sprawy sądowe o odszkodowania od Renault.... Myślę,że teraz bardziej zrozumiale opisałem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 7 godzin temu, kenickie napisał(a): Wstawiłeś 3 lata starszy silnik niż auto (no właśnie - co się stało z oryginalnym silnikiem?) i się dziwisz, że też był wadliwy?!? Nie on, a fabryka mu wsadziła oryginalny 3 letni silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia Sąsiad miał "poprawiony" z końca produkcji i po 70kkm wymieniał silnik na gwarancji 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 23 Kwietnia Udostępnij Napisano 23 Kwietnia A gwarancji nie obiecywali dożywotniej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia https://www.facebook.com/share/r/KASyhN9b92wigpCf/ jednak to prawda że wszystko ma podsłuch,bo już mi fc film wskoczył i to z rzekomo poprawionego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 17 godzin temu, stalan napisał(a): Z wrodzonej ostrożności staram się nie eksploatować samochodów więcej niż te 5/6 lat i 80 tys( w miarę możliwości do końca gwarancji ).Przynajmniej na przestrzeni ostatnich lat ,gdyż dla współczesnej motoryzacji to zwykle kres wytrzymałości . coś w tym jest bo mam podobnie, ale obecnie to nawet po 5 latach nie dojeżdżam do 50 000km. Teraz sprzedałem taczkę właśnie z takimi parametrami i chodź żona miała sprzeciw, że wszystko ok z samochodem- nic się nie psuje to ja miałem z tyłu głowy: nowe opony z 1500, duży przegląd oleje plus gazownia znów 1500, sprawdzenie luzu zaworowego (szklanki w razie co po 80PLN), świece zapłonowe (uszczelka kolektora ssącego bo trzeba ściągnąć), tarcze hamulcowe (bo już duży rant. I tak podsumowując z 6 by pewnie pękła i pewnie kolejne z 5 lat by było jeżdżone znów bezproblemowo (lub nie ). Ale dołożyłem 15 i znów jeździ nowym (mam nadzieję kolejnych 5 lat bezproblemowo). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 9 minut temu, Camel napisał(a): Ale dołożyłem 15 i znów jeździ nowym (mam nadzieję kolejnych 5 lat bezproblemowo). Jak Cię stać to wiadomo że się nie ma co pierdzielić ze starymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 4 godziny temu, Camel napisał(a): Ale dołożyłem 15 i znów jeździ nowym (mam nadzieję kolejnych 5 lat bezproblemowo). Co kupiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 1 minutę temu, pejus1982 napisał(a): Co kupiłeś ? Fabiedę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 7 godzin temu, robert2609 napisał(a): https://www.facebook.com/share/r/KASyhN9b92wigpCf/ jednak to prawda że wszystko ma podsłuch,bo już mi fc film wskoczył i to z rzekomo poprawionego silnika. 2014 to ma być poprawiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2 godziny temu, ZUBERTO napisał(a): Fabiedę. Dokładnie. Na marginesie: Walczyłem prawie 2 miesiące na zwrot zaliczki z Toyoty. Olewali mnie, nie odbierali telefonów, na maile nie odpowiadali. Zadzwoniłem na infolinię importera - Dealer miał się odezwać w przeciągu 48h - znów nic. Telefon na infolinię znów - i mam napisać skargę. Odpowiedź importera, że on nie jest stroną i muszę załatwiać sprawę bezpośrednio z dealerem - ehhhhh. Chyba się wyleczyłem z Toyoty a następne auto mam zmieniać za około rok i myślałem z kolei nad Rav4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia W dniu 23.04.2024 o 12:30, kaczorek79 napisał(a): Poprawili zabierając jeden cylinder i wyszło 0.9 tce. To zupełnie inna rodzina chyba. 0.9 Tce jest na pośrednim wtrysku, a na dodatek nie bierze oleju i 200kkm przejeżdża bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 3 godziny temu, Jaruga napisał(a): To zupełnie inna rodzina chyba. 0.9 Tce jest na pośrednim wtrysku, a na dodatek nie bierze oleju i 200kkm przejeżdża bez problemu Oczywiście, dlatego mówię, że poprawili 1.2 zamieniając go na 0.9. Ogólnie wszystkie 0.9, 1.0 i 1.3 to silniki robione przez Mercedesa, ale w starszych 1.4 i 1.2 chyba też Niemcy swoje łapy pchali. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): Oczywiście, dlatego mówię, że poprawili 1.2 zamieniając go na 0.9. Ogólnie wszystkie 0.9, 1.0 i 1.3 to silniki robione przez Mercedesa, ale w starszych 1.4 i 1.2 chyba też Niemcy swoje łapy pchali. No dobra a 1.3 w nowszych modelach bliżej im do 0.9 czy 1.2 w awaryjnosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia (edytowane) 18 minut temu, dobromir napisał(a): No dobra a 1.3 w nowszych modelach bliżej im do 0.9 czy 1.2 w awaryjnosci? Bliżej do 0.9 tce. 0.9 został zastąpiony przez 1.0, wyeliminowali bolączki typu rozrząd, pojemność to dokładnie 999 ccm /3 cyl= 333 ccm z cylindra, natomiast 1.3 tce, to dokładnie 1332 ccm, więc dołożony cylinder do 1.0. O awaryjności 1.0 i 1.3 na razie zbyt wiele nie ma, bo to dopiero 4 lata jeździ, ale wydaje mi się, że będzie dobrze, choć części do nich jest mało na rynku. Edytowane 25 Kwietnia przez kaczorek79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 8 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Bliżej do 0.9 tce. 0.9 został zastąpiony przez 1.0, wyeliminowali bolączki typu rozrząd, pojemność to dokładnie 999 ccm /3 cyl= 333 ccm z cylindra, natomiast 1.3 tce, to dokładnie 1332 ccm, więc dołożony cylinder do 1.0. O awaryjności 1.0 i 1.3 na razie zbyt wiele nie ma, bo to dopiero 4 lata jeździ, ale wydaje mi się, że będzie dobrze, choć części do nich jest mało na rynku. W tym 0.9 w clio iv mocno padają? Bo rozrzad po zakupie to standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 4 minuty temu, Chalek napisał(a): W tym 0.9 w clio iv mocno padają? Bo rozrzad po zakupie to standard. W 0.9 rozrządy często odzywają się przed zrobieniem 200 kkm. Wymiana do tanich nie należy, bo to ok 10 rbh. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 12 minut temu, kaczorek79 napisał(a): W 0.9 rozrządy często odzywają się przed zrobieniem 200 kkm. Wymiana do tanich nie należy, bo to ok 10 rbh. Widzę kompletny rozrząd z aso 1900. Zł. 10rbh, sporo jak na takiego bzika małego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia (edytowane) 51 minut temu, kaczorek79 napisał(a): bo to dopiero 4 lata jeździ, Dla ścisłości 6 lat,weszła do produkcji w 2018r.Przynajmniej jeśli chodzi o 1,3Tce. Edytowane 25 Kwietnia przez stalan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 26 minut temu, Chalek napisał(a): Widzę kompletny rozrząd z aso 1900. Zł. 10rbh, sporo jak na takiego bzika małego Moja ujezdza takiego. Pytałem w okolicy to okolice 3k z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 1 godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): Bliżej do 0.9 tce. 0.9 został zastąpiony przez 1.0, wyeliminowali bolączki typu rozrząd, pojemność to dokładnie 999 ccm /3 cyl= 333 ccm z cylindra, natomiast 1.3 tce, to dokładnie 1332 ccm, więc dołożony cylinder do 1.0. O awaryjności 1.0 i 1.3 na razie zbyt wiele nie ma, bo to dopiero 4 lata jeździ, ale wydaje mi się, że będzie dobrze, choć części do nich jest mało na rynku. Hm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 25 Kwietnia Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Godzinę temu, Vadero napisał(a): Hm... Temat już tu był i został przedyskutowany. Poza tym na YT pojawił się film "wyjaśniający" mechanika ,dla którego wymiana na koszt klienta była wygodniejsza niż przerastający go remont, gdyż wymagane do tego remontu części (wbrew temu co twierdził) są dostępne.PS jak ten film gdzieś znajdę to może wrzucę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Jako były posiadacz 1.2 Tce w Megane IV mogę napisać, że byłem zadowolony. Mnie wszystkie przypadłości tego silnika ominęły. Z odczuć to bardzo fajny i elastyczny silnik w codziennym użytkowaniu. Oleju nie żarł. Jakiekolwiek ubytki na bagnecie objawiały się po ok. 12 tys. Km od wymiany oleju. Wtedy wjeżdżał nowy olej i filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 23 godziny temu, stalan napisał(a): Temat już tu był i został przedyskutowany. Poza tym na YT pojawił się film "wyjaśniający" mechanika ,dla którego wymiana na koszt klienta była wygodniejsza niż przerastający go remont, gdyż wymagane do tego remontu części (wbrew temu co twierdził) są dostępne.PS jak ten film gdzieś znajdę to może wrzucę. Sam kupiłem auto z tym motorem więc doktoryzowałem się trochę i przeczytałem wiele ciekawych przypadków. Ten motor ma typowo dieslowskie przypadłości pomimo że jest benzyniakiem. Źle znosi całkowicie miejską jazdę. Przy notorycznym niedogrzaniu rośnie poziom oleju co przy zachowaniu przeglądów co 30kkm doprowadza do znacznego jego rozcieńczenia i degradacji całego motoru. Delikatnej jazdy nie lubią też wtryskiwacze które potrafią się przytkać i wiercić dziury w tłokach. Ludzie którzy je upalają w firmach lub robią duże przebiegi są zadowoleni, a "działkowcy" czasami wymieniają silniki przy przebiegach po kilkadziesiąt tysięcy. Zwłaszcza Ci co nie sprawdzają stanu oleju. Ale to nadal rzadkie przypadki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 1 godzinę temu, Jaruga napisał(a): Delikatnej jazdy nie lubią też wtryskiwacze które potrafią się przytkać i wiercić dziury w tłokach. Ludzie którzy je upalają w firmach lub robią duże przebiegi są zadowoleni, a "działkowcy" czasami wymieniają silniki przy przebiegach po kilkadziesiąt tysięcy. O widzisz, to by się zgadzało z obserwacją tego silnika u nas w rodzinie. Auto robiło z 70% przebiegów w mieście pod lekką nogą. W efekcie, co jakieś 15kkm trzeba było zalać do baku specyfik UNIK do czyszczenia wtrysków, bo auto szarpało i nierówno oddawało moc. Po przepaleniu baku z tym UNIKiem i jazdy ze 150km na autostradzie auto znów jeździło normalnie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia W dniu 26.04.2024 o 21:12, r1sender napisał(a): Jako były posiadacz 1.2 Tce w Megane IV mogę napisać, że byłem zadowolony. Mnie wszystkie przypadłości tego silnika ominęły. Z odczuć to bardzo fajny i elastyczny silnik w codziennym użytkowaniu. Oleju nie żarł. Jakiekolwiek ubytki na bagnecie objawiały się po ok. 12 tys. Km od wymiany oleju. Wtedy wjeżdżał nowy olej i filtr. A Ty nie kupowałeś czasem auta z już wymienionym silnikiem? Czy coś mi się pozajaczkowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 8 minut temu, bartekm napisał(a): A Ty nie kupowałeś czasem auta z już wymienionym silnikiem? Czy coś mi się pozajaczkowało? tak, pierwszy silnik nie dojechał do 70 tyś. km, drugi zrobił trochę ponad 100 tyś. km i nic się z nim nie działo. Oleje, filtry i świece. Wymiana oleju pomiędzy 10-12 tyś. km 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia (edytowane) W dniu 23.04.2024 o 19:02, wlad napisał(a): A Japonczycy na to-niemozliwe Pewnie ze nie możliwe bo japończyki jak polonezy ulegają biodegradacji. Edytowane 28 Kwietnia przez awruK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 24 minuty temu, awruK napisał(a): Pewnie ze nie możliwe bo japończykiem jak polonezy ulegają biodegradacji. Tu akurat nie mam doswiadczenia bo u mnie nie ma zim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 4 godziny temu, r1sender napisał(a): tak, pierwszy silnik nie dojechał do 70 tyś. km, drugi zrobił trochę ponad 100 tyś. km i nic się z nim nie działo. Oleje, filtry i świece. Wymiana oleju pomiędzy 10-12 tyś. km Z tego widać, że trzeba się wystrzegać pierwszego rzutu, tak gdzieś do 2016 roku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 13 minut temu, bartekm napisał(a): Z tego widać, że trzeba się wystrzegać pierwszego rzutu, tak gdzieś do 2016 roku To według tej zasady jeśli chodzi o 1,2Tce, to pozostają tylko samochody z rocznika 2017 bo w 2018 był już stosowany 1,3 Tce. PS. Niemniej jednak dalej będę twierdził że wszystko zależy od odrzucenia zasady olejowej long life i... odrobiny szczęścia.Mój był z 2015 i nic się z nim nie działo . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 28 Kwietnia Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 5 godzin temu, stalan napisał(a): To według tej zasady jeśli chodzi o 1,2Tce, to pozostają tylko samochody z rocznika 2017 bo w 2018 był już stosowany 1,3 Tce. PS. Niemniej jednak dalej będę twierdził że wszystko zależy od odrzucenia zasady olejowej long life i... odrobiny szczęścia.Mój był z 2015 i nic się z nim nie działo . 1.3 przebieg 46kkm. Działa i mało pali z takiej lamusowej jazdy 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.