Skocz do zawartości

1,2Tce - poprawiony?


bez

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry 😉

 

Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku.

Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bez napisał(a):

Dzień dobry 😉

 

Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku.

Ktoś coś?

Podobno od 25 😉

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bez napisał(a):

Dzień dobry 😉

 

Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku.

Ktoś coś?

Jak ja szukałem info o tym silniku to niestety jest loteria 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bez napisał(a):

Dzień dobry 😉

 

Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku.

Ktoś coś?

 

Daj sobie spokoj :ok: Chcesz maly silnik noPB z turbawka, to bierz 1,0 TSI.

Ewentualnie 0,9-1.0Tce jesli rozwazasz LPG.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jettison napisał(a):

Jak ja szukałem info o tym silniku to niestety jest loteria 

...że jak się trafi na egzemplarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2014 miał być poprawiony tzn.zmienilindostawce pierścieni+ pompę oleju co to miała problem z napięciem łańcuch rozrządu.

A na co można było liczyć to na moim przykładzie kupiłem Megane z 2016 roku z mają a silnik przypasował i mi z 2013roku( taki leżak magazynowy) i po 16tyś poszedł rozrząd z pompą do wymiany a po okoł 30tyś zaczął hlać olej pozbyłem się w miarę szybko.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy ten silnik w Renault Captur z 2016. Gdzieś natknąłem się na informację, że od 2016 już nie ma problemu z poborem oleju. U nas auto jeździło od nowości do ZTCP niecałych 70kkm, oleju nie pobierał.

 

Za to charakterystyka silnika, oddawanie mocy, spalanie- tu było kiepsko. Na pewno bym 2gi raz nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny silnik 1,2 TCe to zupełnie nowy silnik - 3 cylindrowy zespolony z silnikami elektrycznymi jako technologia E-Tech full hybrid 200 występujący w takich modelach jak Austral, Espace, Rafale. Troche więcej info: https://francuskie.pl/nowy-silnik-1-2-tce-w-renault-pojawi-sie-w-2022-r/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bez napisał(a):

Dzień dobry 😉

 

Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili... ale nie mogę znaleźć jasnego info czy faktycznie i od którego roku.

Ktoś coś?

Poprawili zabierając jeden cylinder i wyszło 0.9 tce.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robert2609 napisał(a):

Od 2014 miał być poprawiony tzn.zmienilindostawce pierścieni+ pompę oleju co to miała problem z napięciem łańcuch rozrządu.

A na co można było liczyć to na moim przykładzie kupiłem Megane z 2016 roku z mają a silnik przypasował i mi z 2013roku( taki leżak magazynowy) i po 16tyś poszedł rozrząd z pompą do wymiany a po okoł 30tyś zaczął hlać olej pozbyłem się w miarę szybko.

 

Wstawiłeś 3 lata starszy silnik niż auto (no właśnie - co się stało z oryginalnym silnikiem?) i się dziwisz, że też był wadliwy?!?

Edytowane przez kenickie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bez napisał(a):

 

Silnik renault 1,2Tce miał problemy, podobno go poprawili...

W w lutym  2016 kupiłem Megnakę 1,2 Tce  (wyprzedaż rocznika 2015) ,przejechałem nim bezawaryjnie ponad 5 lat i ok 65 kkm, następnie zamieniłem go na 1,3 Tce w Kadjarze. Czy ten mój był już "poprawiony" nie wiem ,wiem za to że nie było z nim żadnych problemów i oleju nie brał. Z tym że interwał olejowy w moim wydaniu ,to max 10 tys. 

Edytowane przez stalan
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, stalan napisał(a):

Porównując do kwoty za jaką swoją sprzedałem w 2021r ,to przez te trzy lata ceny nie spadły 8].

 

I po tych 3 latach mogles isc do salonu i kupic kolejne nowe Megane, za tyle samo co dostales za uzywke? ;]

Bo to, ze dostales tyle samo PLNow to nie znaczy, ze ceny nie spadly ;)

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stalan napisał(a):

W w lutym  2016 kupiłem Megnakę 1,2 Tce  (wyprzedaż rocznika 2015) ,przejechałem nim bezawaryjnie ponad 5 lat i ok 65 kkm, następnie zamieniłem go na 1,3 Tce w Kadjarze. Czy ten mój był już "poprawiony" nie wiem ,wiem za to że nie było z nim żadnych problemów i oleju nie brał. Z tym że interwał olejowy w moim wydaniu ,to max 10 tys. 

Mój się rozsypał po 100 tys. km, po 65, to wiesz... ;] olej co 10 tys. wymieniałem. Polecam się trzymać od tego wynalazku daleko, to taki 1.2 pt by Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał(a):

Mój się rozsypał po 100 tys. km, po 65, to wiesz

Z wrodzonej ostrożności staram się nie eksploatować samochodów więcej niż te 5/6 lat i 80 tys( w miarę możliwości do końca gwarancji ).Przynajmniej na przestrzeni ostatnich lat ,gdyż dla współczesnej motoryzacji to zwykle kres wytrzymałości ;].

Edytowane przez stalan
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, stalan napisał(a):

Z wrodzonej ostrożności staram się nie eksploatować samochodów więcej niż te 5/6 lat i 80 tys Przynajmniej na przestrzeni ostatnich lat ,gdyż dla współczesnej motoryzacji to zwykle kres wytrzymałości ;].

A Japonczycy na to-niemozliwe:hehe:

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kenickie napisał(a):

 

Wstawiłeś 3 lata starszy silnik niż auto (no właśnie - co się stało z oryginalnym silnikiem?) i się dziwisz, że też był wadliwy?!?

Może trochę źle to opisałem ale wytłumaczę jeszcze raz.

Auto z roku 2016 po awarii rozrządu przy 16 tyś.km dowiedziałem się,że w samochodzie po kodzie silnik był wyprodukowany w 2013 r. i dopiero po 3 latach na magazynie, trafił do mojego auta czyli był wadliwy....

Bo jak mnie wtedy uświadomili w 2014r.Renault zmienił dostawcę pierścieni i dostawcę pompy oleju,odpowiedzialnej za ciśnienie oleju a przy okazji za napinacz łańcucha.

Pierścienie ponoć te pierwsze były lipne i wycierały się co sprawiało słabą szczelność....

Pocieszali mnie że producent najprawdopodobniej podejmie decyzję o objęciu takich silników dożywotnią gwarancją :ksiadz:;lnormalnie rozbawili mnie ale to już historia.

Możliwe,że nie jeden z nas słyszał o tym że afera była i jest na grubo po w różnych krajach toczą się sprawy sądowe o odszkodowania od Renault....

 

Myślę,że teraz bardziej zrozumiale opisałem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kenickie napisał(a):

Wstawiłeś 3 lata starszy silnik niż auto (no właśnie - co się stało z oryginalnym silnikiem?) i się dziwisz, że też był wadliwy?!?

Nie on, a fabryka mu wsadziła oryginalny 3 letni silnik. :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, stalan napisał(a):

Z wrodzonej ostrożności staram się nie eksploatować samochodów więcej niż te 5/6 lat i 80 tys( w miarę możliwości do końca gwarancji ).Przynajmniej na przestrzeni ostatnich lat ,gdyż dla współczesnej motoryzacji to zwykle kres wytrzymałości ;].


coś w tym jest bo mam podobnie, ale obecnie to nawet po 5 latach nie dojeżdżam do 50 000km. Teraz sprzedałem taczkę  właśnie z takimi parametrami i chodź żona miała sprzeciw, że wszystko ok z samochodem- nic się nie psuje to ja miałem z tyłu głowy: nowe opony z 1500, duży przegląd oleje plus gazownia znów 1500, sprawdzenie luzu zaworowego (szklanki w razie co po 80PLN), świece zapłonowe (uszczelka kolektora ssącego bo trzeba ściągnąć), tarcze hamulcowe (bo już duży rant. I tak podsumowując z 6 by pewnie pękła i pewnie kolejne z 5 lat by było jeżdżone znów bezproblemowo (lub nie :) ). Ale dołożyłem 15 i znów jeździ nowym (mam nadzieję kolejnych 5 lat bezproblemowo). 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, robert2609 napisał(a):

https://www.facebook.com/share/r/KASyhN9b92wigpCf/                                          jednak to prawda że wszystko ma podsłuch,bo już mi fc film wskoczył i to z rzekomo poprawionego silnika.

2014 to ma być poprawiony? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Fabiedę.

Dokładnie.

Na marginesie:

Walczyłem prawie 2 miesiące  na zwrot zaliczki z Toyoty. Olewali mnie, nie odbierali telefonów, na maile nie odpowiadali.

Zadzwoniłem na infolinię  importera - Dealer miał się odezwać w przeciągu 48h - znów nic. Telefon na infolinię znów - i mam napisać skargę. Odpowiedź importera, że on nie jest stroną i muszę załatwiać sprawę bezpośrednio z dealerem - ehhhhh.

Chyba się wyleczyłem z Toyoty a następne auto mam zmieniać za około rok i myślałem z kolei nad Rav4 😭

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 12:30, kaczorek79 napisał(a):

Poprawili zabierając jeden cylinder i wyszło 0.9 tce.

To zupełnie inna rodzina chyba. 0.9 Tce jest na pośrednim wtrysku, a na dodatek nie bierze oleju i 200kkm przejeżdża bez problemu 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaruga napisał(a):

To zupełnie inna rodzina chyba. 0.9 Tce jest na pośrednim wtrysku, a na dodatek nie bierze oleju i 200kkm przejeżdża bez problemu 😄 

Oczywiście, dlatego mówię, że poprawili 1.2 zamieniając go na 0.9. Ogólnie wszystkie 0.9, 1.0 i 1.3 to silniki robione przez Mercedesa, ale w starszych 1.4 i 1.2 chyba też Niemcy swoje łapy pchali.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

Oczywiście, dlatego mówię, że poprawili 1.2 zamieniając go na 0.9. Ogólnie wszystkie 0.9, 1.0 i 1.3 to silniki robione przez Mercedesa, ale w starszych 1.4 i 1.2 chyba też Niemcy swoje łapy pchali.

No dobra a 1.3 w nowszych modelach bliżej im do 0.9 czy 1.2 w awaryjnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, dobromir napisał(a):

No dobra a 1.3 w nowszych modelach bliżej im do 0.9 czy 1.2 w awaryjnosci?

Bliżej do 0.9 tce. 0.9 został zastąpiony przez 1.0, wyeliminowali bolączki typu rozrząd, pojemność to dokładnie 999 ccm /3 cyl= 333 ccm z cylindra, natomiast 1.3 tce, to dokładnie 1332 ccm, więc dołożony cylinder do 1.0. 

O awaryjności 1.0 i 1.3 na razie zbyt wiele nie ma, bo to dopiero 4 lata jeździ, ale wydaje mi się, że będzie dobrze, choć części do nich jest mało na rynku.

Edytowane przez kaczorek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Bliżej do 0.9 tce. 0.9 został zastąpiony przez 1.0, wyeliminowali bolączki typu rozrząd, pojemność to dokładnie 999 ccm /3 cyl= 333 ccm z cylindra, natomiast 1.3 tce, to dokładnie 1332 ccm, więc dołożony cylinder do 1.0. 

O awaryjności 1.0 i 1.3 na razie zbyt wiele nie ma, bo to dopiero 4 lata jeździ, ale wydaje mi się, że będzie dobrze, choć części do nich jest mało na rynku.

W tym 0.9 w clio iv mocno padają? Bo rozrzad po zakupie to standard. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

W 0.9 rozrządy często odzywają się przed zrobieniem 200 kkm. Wymiana do tanich nie należy, bo to ok 10 rbh.

Widzę kompletny rozrząd z aso 1900. Zł.

10rbh, sporo jak na takiego bzika małego 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Bliżej do 0.9 tce. 0.9 został zastąpiony przez 1.0, wyeliminowali bolączki typu rozrząd, pojemność to dokładnie 999 ccm /3 cyl= 333 ccm z cylindra, natomiast 1.3 tce, to dokładnie 1332 ccm, więc dołożony cylinder do 1.0. 

O awaryjności 1.0 i 1.3 na razie zbyt wiele nie ma, bo to dopiero 4 lata jeździ, ale wydaje mi się, że będzie dobrze, choć części do nich jest mało na rynku.

Hm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał(a):

Hm...

Temat już tu był i został przedyskutowany. Poza tym na YT pojawił się film "wyjaśniający" mechanika ,dla którego wymiana na koszt klienta była wygodniejsza niż przerastający go remont, gdyż wymagane do tego remontu części (wbrew temu co twierdził) są dostępne.PS jak ten film gdzieś znajdę to może wrzucę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były posiadacz 1.2 Tce w Megane IV mogę napisać, że byłem zadowolony. Mnie wszystkie przypadłości tego silnika ominęły. Z odczuć to bardzo fajny i elastyczny silnik w codziennym użytkowaniu. Oleju nie żarł. Jakiekolwiek ubytki na bagnecie objawiały się po ok. 12 tys. Km od wymiany oleju. Wtedy wjeżdżał nowy olej i filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, stalan napisał(a):

Temat już tu był i został przedyskutowany. Poza tym na YT pojawił się film "wyjaśniający" mechanika ,dla którego wymiana na koszt klienta była wygodniejsza niż przerastający go remont, gdyż wymagane do tego remontu części (wbrew temu co twierdził) są dostępne.PS jak ten film gdzieś znajdę to może wrzucę.

Sam kupiłem auto z tym motorem więc doktoryzowałem się trochę i przeczytałem wiele ciekawych przypadków. Ten motor ma typowo dieslowskie przypadłości pomimo że jest benzyniakiem. Źle znosi całkowicie miejską jazdę. Przy notorycznym niedogrzaniu rośnie poziom oleju co przy zachowaniu przeglądów co 30kkm doprowadza do znacznego jego rozcieńczenia i degradacji całego motoru. Delikatnej jazdy nie lubią też wtryskiwacze które potrafią się przytkać i wiercić dziury w tłokach. Ludzie którzy je upalają w firmach lub robią duże przebiegi są zadowoleni, a "działkowcy" czasami wymieniają silniki przy przebiegach po kilkadziesiąt tysięcy. Zwłaszcza Ci co nie sprawdzają stanu oleju. Ale to nadal rzadkie przypadki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaruga napisał(a):

Delikatnej jazdy nie lubią też wtryskiwacze które potrafią się przytkać i wiercić dziury w tłokach. Ludzie którzy je upalają w firmach lub robią duże przebiegi są zadowoleni, a "działkowcy" czasami wymieniają silniki przy przebiegach po kilkadziesiąt tysięcy.

 

O widzisz, to by się zgadzało z obserwacją tego silnika u nas w rodzinie. Auto robiło z 70% przebiegów w mieście pod lekką nogą. W efekcie, co jakieś 15kkm trzeba było zalać do baku specyfik UNIK do czyszczenia wtrysków, bo auto szarpało i nierówno oddawało moc. Po przepaleniu baku z tym UNIKiem i jazdy ze 150km na autostradzie auto znów jeździło normalnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 21:12, r1sender napisał(a):

Jako były posiadacz 1.2 Tce w Megane IV mogę napisać, że byłem zadowolony. Mnie wszystkie przypadłości tego silnika ominęły. Z odczuć to bardzo fajny i elastyczny silnik w codziennym użytkowaniu. Oleju nie żarł. Jakiekolwiek ubytki na bagnecie objawiały się po ok. 12 tys. Km od wymiany oleju. Wtedy wjeżdżał nowy olej i filtr.

A Ty nie kupowałeś czasem auta z już wymienionym silnikiem? Czy coś mi się pozajaczkowało? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bartekm napisał(a):

A Ty nie kupowałeś czasem auta z już wymienionym silnikiem? Czy coś mi się pozajaczkowało? 

tak, pierwszy silnik nie dojechał do 70 tyś. km, drugi zrobił trochę ponad 100 tyś. km i nic się z nim nie działo. Oleje, filtry i świece. Wymiana oleju pomiędzy 10-12 tyś. km

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 19:02, wlad napisał(a):

A Japonczycy na to-niemozliwe:hehe:

Pewnie ze nie możliwe bo japończyki jak polonezy ulegają biodegradacji.;]

Edytowane przez awruK
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, r1sender napisał(a):

tak, pierwszy silnik nie dojechał do 70 tyś. km, drugi zrobił trochę ponad 100 tyś. km i nic się z nim nie działo. Oleje, filtry i świece. Wymiana oleju pomiędzy 10-12 tyś. km

Z tego widać, że trzeba się wystrzegać pierwszego rzutu, tak gdzieś do 2016 roku :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bartekm napisał(a):

Z tego widać, że trzeba się wystrzegać pierwszego rzutu, tak gdzieś do 2016 roku :)

 

To według tej zasady jeśli chodzi o 1,2Tce, to pozostają tylko samochody z rocznika 2017 bo w 2018 był już stosowany 1,3 Tce. PS. Niemniej jednak dalej będę twierdził że wszystko zależy od odrzucenia zasady olejowej long life i... odrobiny szczęścia.Mój był z 2015 i nic się z nim nie działo ;].

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, stalan napisał(a):

To według tej zasady jeśli chodzi o 1,2Tce, to pozostają tylko samochody z rocznika 2017 bo w 2018 był już stosowany 1,3 Tce. PS. Niemniej jednak dalej będę twierdził że wszystko zależy od odrzucenia zasady olejowej long life i... odrobiny szczęścia.Mój był z 2015 i nic się z nim nie działo ;].

1.3 przebieg 46kkm. Działa i mało pali z takiej lamusowej jazdy 😁

 

IMG_2802.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.