bielaPL Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Najprostsze auta w naprawach pod kątem mechanicznym jak i z prostotą wymiany elementów blacharskich to -10 latki -15 latki -20 latki ? Znajomy chce jakąś furę do nauki mechaniki w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Stricte mechaniki?A i czy mechaniki wspolczesnej czy zabytkowej?Jak ogolnie mechaniki to cokolwiek bez elektroniki, wtryskow.Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Oczywiste ze bez elektroniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Ze starych aut, które miałem to Daewoo Lanos. Wymiana żarówki to chwila, do wszystkiego dobry dostęp. Poczciwe auto wiele przeszło i nigdy mnie nie zawiodło na drodze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Fiat 126 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Zależy do czego mu potrzebna ta nauka mechaniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 42 minuty temu, bielaPL napisał: Znajomy chce jakąś furę do nauki mechaniki w garażu Z lat produkcji które wymieniłeś samochody różnią się w zasadzie kształtem i może ilością elektroniki, chociaż ta z "premium" z 2000 roku jest dzisiaj w większości nowych. Na przestrzeleni dziesięcioleci mechanicznie czy konstrukcyjnie samochody zmieniają się chyba najmniej ze wszystkich dziedzin . Wspomniany tutaj na przykład Lanos jest świetny do nauki dłubania przy aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 21 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 24 minuty temu, czachabrava napisał: Zależy do czego mu potrzebna ta nauka mechaniki ? do zabawy dla samego siebie w głównym aucie trochę nie chce grzebać bo ma działać a nie stać na kobyłkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Godzinę temu, bielaPL napisał: Najprostsze auta w naprawach pod kątem mechanicznym jak i z prostotą wymiany elementów blacharskich to -10 latki -15 latki -20 latki ? Znajomy chce jakąś furę do nauki mechaniki w garażu Polecam do nauki auta niemieckie z silnikami X14nz oraz X16szr, jak automatyk poradziłem sobie z takimi naprawami jak: Corsa (x14) - naprawa silnika po zerwaniu paska rozrządu gdzie spotkały się zawory z tłokami. Astra (x16) - wymiana uszczelki pod głowicą + rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 9 minut temu, bielaPL napisał: w głównym aucie trochę nie chce grzebać bo ma działać a nie stać na kobyłkach Jeśli chce coś fajnego i w miarę prostego to niech kupi Forestera I generacji. Jak czegoś nie będzie wiedział to bez problemu znajdzie serwisówkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Przerabiałem 10, 20 i 30latki, najprościej jest z 50latkami. Proste rozwiązania, proste schematy elektryczne, blachy z dużą tolerancją montażową. Generalnie/średnio im auto starsze tym zazwyczaj prostsze konstrukcyjnie i łatwiejsze w naprawie. Inna sprawa to dostępność części, tutaj decyduje już popularność danego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Jak ma być do nauki to ja bym szukał jakiegoś popularnego z dużą dostępnością części zamiennych w niskich cenach (zarówno nowych jak i używanych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 2 godziny temu, bielaPL napisał: Najprostsze auta w naprawach pod kątem mechanicznym jak i z prostotą wymiany elementów blacharskich to -10 latki -15 latki -20 latki Na gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, sdss napisał: Fiat 126 Fantastyczny dostęp do silnika: odkręcasz tylną belkę, kilka śrub mocujących silnik i odpychasz nadwozie - włala silnik zdemontowany i wyjęty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 20 minut temu, el_guapo napisał: Fantastyczny dostęp do silnika: odkręcasz tylną belkę, kilka śrub mocujących silnik i odpychasz nadwozie - włala silnik zdemontowany i wyjęty. Jak się da tą belkę odkręcić . Raz próbowałem, odkręciłem, ale ze śrubami, gorzej było z przykręceniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 6 minut temu, sherif napisał: Jak się da tą belkę odkręcić . Raz próbowałem, odkręciłem, ale ze śrubami, gorzej było z przykręceniem. Śruby urywały się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Ja bym bral dowolnego golfa w zaleznosci od budzetu. Mnostwo czesci, filmikow na yt i na forach. Z czasem mozna swapa zrobic na jakis mocny silnik i miec niezla zabawke. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Fiat 126 Oprócz Bisa Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Niech nie kupuje starszej Toyoty lub Hondy z silnikiem benzynowym, bo na tych autach można się nauczyć co najwyżej blacharki. Mechanika jest nie do zabicia. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 (edytowane) 13 godzin temu, bielaPL napisał: Najprostsze auta w naprawach pod kątem mechanicznym jak i z prostotą wymiany elementów blacharskich to Terenówki. Grand Cherokee WG v8 rozkręcisz trzema kluczami; Jimny jednym; Defendera rozłożysz młotkiem. Paradoksalnie - starsze Forestery są logiczne w naprawach, tylko trzeba wiedzieć gdzie kręcić. Jak się zastanawiam, to do nauki taki Jimny będzie bardzo spoko. Konstrukcja na ramie, blachę można dowolnie rzeźbić, silnik prosty i tani, napędy przód, tył, reduktor; całość mała, lekka ale wysoka (łatwiej od spodu); nawet jak nie ma co robić, to opcje modyfikacji są praktycznie nieskończone. Nieliczny przypadek, w którym porobione auto kosztuje więcej niż oryginał. Edytowane 21 Kwietnia 2020 przez camel00 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 2 godziny temu, ghost2255 napisał: Niech nie kupuje starszej Toyoty lub Hondy z silnikiem benzynowym, bo na tych autach można się nauczyć co najwyżej blacharki. Mechanika jest nie do zabicia. Tak? To dlaczego co max 20kkm na LPG trzeba zawory ustawiać? To zostaw, nie ruszaj i nagle się okaże, że nawet 100kkm nie przelatasz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 2 minuty temu, technix napisał: To dlaczego co max 20kkm na LPG trzeba zawory ustawiać? A producent w instrukcji co pisze o jeździe na LPG? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 To samo co producent Astry F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 8 minut temu, technix napisał: To samo co producent Astry F 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 @bielaPL Seicento 1.1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Jak sie ma uczyc zeby cos na tym zarabuac to niech sie uczy elektroniki w nowych autach, bo ze starych guan nie wyzyje. Jak nauka ma byc dla samego siebie to tanie czesci i proste w budowie to golf 4, astra 2. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Polonez + czesto sie psuje to będzie mógł często naprawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 2 godziny temu, HARDTECHNO napisał: @bielaPL Seicento 1.1 Panda 1.1 po 2003 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Niech kupi lagunę ii dCi, albo innego francuza z tych lat to nie będzie się nudził 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 BMW e36 z jakimś silnikiem R6, części nowe i używane w ogromnych ilościach, w necie darmowa serwisówka, a jak już coś naprawi, to przynajmniej będzie miał fan z jazdy, a nie jakiś tam Lanos. W Lanosie nawet nie nauczy się wału rozpinać 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 Golf III, BMW e36, Fiat UNO, Lanos. Tanie, proste z dobrym dostępem do części nowych i używanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 3 godziny temu, Pipper napisał: Panda 1.1 po 2003 roku... Ja mam pandę 1.1 z 2005 z nalotem przeszło 500kkm. Więc na auto do nauki napraw nie nadaje się. Badziew nie chce się psuć 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 32 minuty temu, technix napisał: Ja mam pandę 1.1 z 2005 z nalotem przeszło 500kkm. Więc na auto do nauki napraw nie nadaje się. Badziew nie chce się psuć To wiem, miałem przez 4 lata i 100kkm, bardzo miło wspominam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 17 godzin temu, technix napisał: To dlaczego co max 20kkm na LPG trzeba zawory ustawiać? a co ile trzeba na noPb? bo producent o LPG to do tego silnika nawet nie myślał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Ja to okreslilbym co konkretnie chce. Jakie auta lubi? Bo przecież będzie tym jezdzil od czasu do czasu. starocie z lat 70-80tych, 90 tych czy nowsze ale jeszcze proste?. Czy chce rozbierać silniki i cale zawiechy czy tylko chce wymienić termostat i klocki hamulcowe. Czy może jakies swapy? Ma garaz, kanal, klucze, narzędzia? Grzebać można przy wszystkim tak naprawdę. Jak chce blacharkę robic to niech kupi cos do całkowitego odnowienia, auta z lat 60tych jak Syrena albo tym podobne. Moje typy to Lada 210X, Skoda 1xx (silnik na wierzchu i wyciagalny pod blokiem), wszelakie Hondy od 86r. (manuale dostępne na necie, fora dobrze dzialajace), mysle ze to co koledzy radza wyżej typu Golf czy BMW lat wczesnych 90tych. Praktycznie kazde auto z przełomu lat 80-90tych to proste i jak dobrze zachowane to jeździ. A pogrzebac zawsze przy czyms jest jak kupi auto za 1000-2000 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 30 minut temu, Ozarek napisał: a co ile trzeba na noPb? bo producent o LPG to do tego silnika nawet nie myślał. W Hondach trzeba bo tam jest reczna regulacja zaworow na srubkach. Ja tam staram się robic co wymiane oleju albo max co 20 tys km, jezdzac na LPG. W toyotach od ktoregos 90tego roku zaczeli stosować regulacje plytkowa wiec to bardziej upierdliwe i kosztowne, choc możliwe ze nie trzeba tak często regulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Fiat punto mk1 prosta konstrukcja , a części tanie jak barszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Godzinę temu, gregoryj napisał: W Hondach trzeba bo tam jest reczna regulacja zaworow na srubkach. Ja tam staram się robic co wymiane oleju albo max co 20 tys km, jezdzac na LPG. W toyotach od ktoregos 90tego roku zaczeli stosować regulacje plytkowa wiec to bardziej upierdliwe i kosztowne, choc możliwe ze nie trzeba tak często regulować. A wspomniana regulacja płytkami to nie ręczna? Albo szklankami? A jakoś nie trzeba co 10kkk tego robić. Dlatego uważam że HONDA absolutnie NIE jest wzorem bezawaryjnej mechaniki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 42 minuty temu, technix napisał: A wspomniana regulacja płytkami to nie ręczna? Albo szklankami? A jakoś nie trzeba co 10kkk tego robić. Dlatego uważam że HONDA absolutnie NIE jest wzorem bezawaryjnej mechaniki Nie pomyliłeś obsługi z awaryjnością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 18 minut temu, ghost2255 napisał: Nie pomyliłeś obsługi z awaryjnością? Nie wiesz, że wymiana alternatora to eksploatacja a regulacja zaworów to awaria . Chyba za mało czytasz AK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 2 minuty temu, sherif napisał: Nie wiesz, że wymiana alternatora to eksploatacja a regulacja zaworów to awaria . Chyba za mało czytasz AK Oczywiście, dlatego Fiat się nie psuje, a Honda to jeżdżący(czasem)złom Japońscy inżynierowie jeszcze dużo się muszą nauczyć od swoich włoskich i francuskich kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 38 minut temu, technix napisał: A wspomniana regulacja płytkami to nie ręczna? Albo szklankami? A jakoś nie trzeba co 10kkk tego robić. Dlatego uważam że HONDA absolutnie NIE jest wzorem bezawaryjnej mechaniki A czepiasz się szczegolow. Obydwa sa reczne. Plytkami czy szklankami robi się rzadziej, ale w zależności od dostępu do sprawdzenia luzu i do wymiany płytek może być bardzo upierdliwo kosztowne. Wole wiec rozwiązanie śrubkowe, mimo, że trzeba 2-3 razy cześciej regulować.Stawiasz 2 browary obok samochodu i w godzine na spokojnie masz 16 zaworow wyregulowane, majac szczelinomierz, klucz 11-12, klucz 10 do odkręcenia pokrywy zaworow oraz podnośnik. Ja z kolei uważam, że każda Honda z lat 90 tych to wzor bezawaryjności i w miare madrych rozwiazan konstrukcyjnych. Jak nie zajezdzone i nie zardzewiale to ... bezawaryjne. Ale oczywiście serwisu wymaga jak kazde auto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 5 minut temu, sherif napisał: Nie wiesz, że wymiana alternatora to eksploatacja a regulacja zaworów to awaria . Chyba za mało czytasz AK wiadomo , w niektórych (np niektóre TSI) wymiana słupka to eksploatacja, a w innych madrych konstrukcyjnie rozwiązaniach (np BMW), wymiana rozrządu od strony skrzyni za 5-6 tysi (poza ASO) to przecie najczystsza eksploatacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 2 godziny temu, gregoryj napisał: Ja to okreslilbym co konkretnie chce. Jakie auta lubi? Bo przecież będzie tym jezdzil od czasu do czasu. starocie z lat 70-80tych, 90 tych czy nowsze ale jeszcze proste?. Czy chce rozbierać silniki i cale zawiechy czy tylko chce wymienić termostat i klocki hamulcowe. Czy może jakies swapy? Ma garaz, kanal, klucze, narzędzia? Grzebać można przy wszystkim tak naprawdę. Jak chce blacharkę robic to niech kupi cos do całkowitego odnowienia, auta z lat 60tych jak Syrena albo tym podobne. Moje typy to Lada 210X, Skoda 1xx (silnik na wierzchu i wyciagalny pod blokiem), wszelakie Hondy od 86r. (manuale dostępne na necie, fora dobrze dzialajace), mysle ze to co koledzy radza wyżej typu Golf czy BMW lat wczesnych 90tych. Praktycznie kazde auto z przełomu lat 80-90tych to proste i jak dobrze zachowane to jeździ. A pogrzebac zawsze przy czyms jest jak kupi auto za 1000-2000 pln ma garaż bez kanału, narzędzia dokupi w miarę potrzeb, jakieś standardowe klucze itd to ma wpierw prosta eksploatacja, hamulce, zawieszenie, chłodnica itp co do rodzaju auta to różne lubi, nie ma jakieś jedynego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 4 godziny temu, gregoryj napisał: W Hondach trzeba bo tam jest reczna regulacja zaworow na srubkach. Ja tam staram się robic co wymiane oleju albo max co 20 tys km, jezdzac na LPG. mi bardziej chodziło o to jaki interwał kontroli narzuca producent dla tych silników. 3 godziny temu, technix napisał: A wspomniana regulacja płytkami to nie ręczna? Albo szklankami? A jakoś nie trzeba co 10kkk tego robić. Dlatego uważam że HONDA absolutnie NIE jest wzorem bezawaryjnej mechaniki co Ty fanzolisz?!? wymiana klocków czy tarcz to dla Ciebie też awaria? Tankowanie paliwa też? - bo przecież bez samochód nie działa... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 IMO jakiekolwiek. Na nim sie nauczy podstaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 7 godzin temu, ghost2255 napisał: Nie pomyliłeś obsługi z awaryjnością? Nie ze względu na badziewny materiał konieczna jest częsta obsługa, aby awaryjność nie była gorsza niż u konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 4 godziny temu, Ozarek napisał: co Ty fanzolisz?!? wymiana klocków czy tarcz to dla Ciebie też awaria? Tankowanie paliwa też? - bo przecież bez samochód nie działa... Nie, awarią jest np. uszkodzenie tłoka, poprzez źle wyregulowane zawory, które to są z gównolitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 7 minut temu, technix napisał: Nie, awarią jest np. uszkodzenie tłoka, poprzez źle wyregulowane zawory, które to są z gównolitu Idąc tym (dziwnym) tokiem rozumowania, to awarią jest uszkodzenie tarcz przez zużyte klocki, czy zatarcie silnika przez stary, zużyty olej, który nie był wymieniany. Producent przewidział procedurę regulacji zaworów i tyle. Jest to element obsługi eksploatacyjnej. Wypieraj fakty dalej i jeździj Oplem, bo on ma hydraulikę i jest przez to niezawodny. Reszta świata uważa inaczej, co widać po cenach aut używanych i utracie wartości Hond, Toyot i Opli. 15 minut temu, technix napisał: Nie ze względu na badziewny materiał konieczna jest częsta obsługa, aby awaryjność nie była gorsza niż u konkurencji Tylko nie mów tego właścicielom Hond i Toyot, bo oni tego nie wiedzą i tylko leją paliwo i zmieniają olej i klocki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, technix napisał: Nie, awarią jest np. uszkodzenie tłoka, poprzez źle wyregulowane zawory, które to są z gównolitu nadal nie odpowiedziałeś mi na pyt. jaki jest interwał regulacji/kontroli dla noPb. Piszesz głupoty i mylisz obsługę z awaryjnością, a w zasadzie zaniedbanie interwałów z awaryjnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.