Skocz do zawartości

Tanie, pełnoletnie, jakie?


Colliber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam brać kącikową.

Wystapiła potrzeba zakupu auta BEZPIECZNEGO za kwotę minimalną (absolutny max to 3kPLN) dlatego w grę wchodzą auta pełnoletnie.

Jest parcie na Volvo 460, jak toto się ma do Saaba 900, Mercedesa W124, BMW e34?

A może coś innego?

To nie jest wątek prowokacyjny, wszelkie komentarze o "trupach" "złomach" nie są mile widziane. Wiem na co się decyduje kupując takie auto. 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam brać kącikową.

> Wystapiła potrzeba zakupu auta BEZPIECZNEGO za kwotę minimalną (absolutny max to 3kPLN) dlatego w

> grę wchodzą auta pełnoletnie.

> Jest parcie na Volvo 460, jak toto się ma do Saaba 900, Mercedesa W124, BMW e34?

> A może coś innego?

> To nie jest wątek prowokacyjny, wszelkie komentarze o "trupach" "złomach" nie są mile widziane.

> Wiem na co się decyduje kupując takie auto.

hmm.gif Twoje typy nie są złe ok.gif tylko będzie spory koszt utrzymania w stosunku do wartości auta, a zastanawiałeś się nad segmentem C z tamtych lat hmm.gif,wiem że niektórzy wyśmieją lecz w tej kasie to rozglądał bym się za popularnymi autami takimi jak

Golf 3

Astra F

Escort

BBM

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabiałem temat.

W 124 nie kupisz za te pieniądze zdatnego do normalnej jazdy - normalnej w tym przypadku oznacza jeżdżenie na codzień bez przymusowych napraw. W dobrym stanie trzymają cenę. Da się kupić W201, ale też już coraz mniej. Ja kupiłem za 6 kpln 200D a długo szukałem.

E34 kupisz za to bez problemu, do wyboru do koloru, zadziwiająco dobre blacharsko, nie mam pojęcia dlaczego sedany były zawsze mniej zgnite niż kombi.

Do kompletu dodałbym Omegę B, z tej ekipy najbezpieczniejsze, najmłodsze, najlepiej wyposażone, z silnikiem 2.0 8V nie do zajechania, ale nie jedzie, z 2.5 i 3.0 fun z jazdy, ale pali sporo. Mi 3.0 z automatem po Gliwicach paliła 18 litrów Pb na setkę przy delikatnym obchodzeniu się z gazem. 2.0 16v dla mnie najgorsza opcja, bo nie jedzie, a pali więcej jak 8v.

Koniec końców dla siebie kupiłem Astrę F kombi z LPG 1.6 8V, bezpieczna o tyle, że grama rdzy na podłodze nie ma, bita nie była. Dwie poduszki, które posiada chyba już nie zadziałają po 17 latach ale kto wie:) Jedyny ból, że nie jedzie. 71 km z LPG i nalotem 300 kkm nie jedzie ni chu chu. Za to pali 8 litrów LPG, ma potężny bagażnik i kosztowała mniej niż 3 kpln z przeglądem i OC na rok.

Astra jeździ u mnie 7 miesięcy, bezawaryjnie, 190-tka miesiąc - również spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Audi 80 lub 100?

Audi 80 super sprawa, pełen ocynk, ale za tą kasę nie kupi nie bitego, a to gwarancja nie gnicia. 100 nie wiem, nie miałem styczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam brać kącikową.

> Wystapiła potrzeba zakupu auta BEZPIECZNEGO za kwotę minimalną (absolutny max to 3kPLN) dlatego w

> grę wchodzą auta pełnoletnie.

> Jest parcie na Volvo 460, jak toto się ma do Saaba 900, Mercedesa W124, BMW e34?

> A może coś innego?

Mercedes i VOlvo ok.gif Bardziej bym szedł w stronę Merca bo większa brać tym jezdzi - podaż części i warsztatów.

BMW trudniej kupić.

Po co to auto? do picowania sobie popołudniami, czy szalupa ratunkowa, bo jest potrzeba ASAP miec 4 kółka do przemieszczania się? czy pośrodku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Audi 80 lub 100?

100 jeździł mój kumpel 3 lata temu.

1986 rok, 2,0 turbo diesel, auto było bez grama rdzy, bardzo wygodne, a i wyjazdy do Holandii znosiło bez za jęknięcia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Volvo, ale 940/960.

> Proste w konstrukcji i kawał grubej szwedzkiej stali. Jeśli nie jest przerdzewiały i składany

> kilku może być ciekawym wyborem.

W zderzeniu z modusem ta szwedzka stal złożyła się jak cinqueciento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz, że to Volvo nie miało silnika

Mój egzemplarz faktyczie, ale nie jest trudno dostać redblocka 2.3 z turbo do tego fajnie się gazującego. Silnik baaaardzo mocny - mówię o wytrzymałości, ale osiągi wystarczające też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam troche doswiadczenia z tanimi autami i powiem Ci , ze trudno o coś sensownego. Ostatnio szukalismy dla szwagra w podobnych pieniadzach golfa lub passata b3-b4 ( bo szwagier ma 195cm wzrostu ) i nie trafilismy na auto bez dziur w progach czy podlodze, fordy escorty i mondeo sa jeszcze bardziej zjedzone przez rdze.

Z tanich to zostają fiat bravo brava siena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam troche doswiadczenia z tanimi autami i powiem Ci , ze trudno o coś sensownego. Ostatnio

> szukalismy dla szwagra w podobnych pieniadzach golfa lub passata b3-b4 ( bo szwagier ma 195cm

> wzrostu ) i nie trafilismy na auto bez dziur w progach czy podlodze,

A oglądaliście Audi 100 C4 ? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tanich to zostają fiat bravo brava siena

Jak się rozejrzeć, ale nie będzie tak łatwo znaleźć w tym budżecie jest szansa na Lagunę niemłodą ale w akceptowalnym stanie. ABS i 2 airbagi z bezpieczeństwa bardzo łatwo znaleźć nawet w starszych, do tego wyposażenie z zakresu komfortu na tle konkurencji (cenowej) wyróżniające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A oglądaliście Audi 100 C4 ?

no nie ogladalismy...,ale usłyszałbym, za duze silniki, za dużo palą, ale fakt duże auta sa tańsze niż mniejsze icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie ogladalismy...,ale usłyszałbym, za duze silniki, za dużo palą, ale fakt duże auta sa tańsze

> niż mniejsze

Ogólnie im droższe więcej tracą na wartości a zjawisku temu sprzyja jeszcze wzrost cen paliwa. Nie ma to związku z wartością użytkow tych aut, a tylko z ekonomią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystapiła potrzeba zakupu auta BEZPIECZNEGO za kwotę minimalną (absolutny max to 3kPLN)

Nie da rady. Żadne pełnoletnie auto nie będzie bezpieczne w myśl aktualnych kryteriów.

Popatrz na auta z końca wieku w ENCAP:

BMW serii 3

Mercedes klasy C

Jeśli ówczesne auta klasy premium wypadają tak źle, to czego można się spodziewać po ówczesnych samochodach niższej klasy ?

Niestety, za 3 kpln bezpiecznego auta nie kupisz - life is brutal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da rady. Żadne pełnoletnie auto nie będzie bezpieczne w myśl aktualnych kryteriów.

Mercedes stosuje strefy kontrolowanego zgniotu właśnie od Pontona, dlatego ja bym szukał Mercedesa zlosnik.gif

i dla tych co zawsze używają argumentu że stary, zgnity itd - ten na dole na nówkę nie wygląda hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mercedes stosuje strefy kontrolowanego zgniotu właśnie od Pontona, dlatego ja bym szukał Mercedesa

Nie za 3000. Za tyle to kupisz przystanek poskładany z 4. A on się raczej nie będzie zachowywał jak te na filmach. Ten na dole jest owszem - pordzewiały ale raczej nie miał wcześniej wypadku. A to jest największy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie za 3000. Za tyle to kupisz przystanek poskładany z 4. A on się raczej nie będzie zachowywał jak

> te na filmach. Ten na dole jest owszem - pordzewiały ale raczej nie miał wcześniej wypadku. A

> to jest największy problem.

KLIK

ten nie wygląda na pierwszy rzut oka na jakiegoś ulepa ....

EDIT

Widać ,że malowany , ale elementy w miare równo siedzą , jak za tą kase ;p no i przebieg (kręcony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KLIK

> ten nie wygląda na pierwszy rzut oka na jakiegoś ulepa ....

> EDIT

> Widać ,że malowany , ale elementy w miare równo siedzą , jak za tą kase ;p no i przebieg (kręcony)

A ten 2.3 to nie ma czasem mechanicznego wtrysku paliwa? Jeśli tak to jest drogo i problemowo. Czyli instalacja która jakoś działa (bo dobrze się nie da) kosztuje więcej niż ten samochód. Więc zastanów się dlaczego ktoś to sprzedaje za takie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten 2.3 to nie ma czasem mechanicznego wtrysku paliwa? Jeśli tak to jest drogo i problemowo.

> Czyli instalacja która jakoś działa (bo dobrze się nie da) kosztuje więcej niż ten samochód.

> Więc zastanów się dlaczego ktoś to sprzedaje za takie pieniądze.

nie znam kompletnie silników mercedesa :D tylko byłem zdziwiony ,że za 2 tys zł są egzemplarze , które wyglądają lepiej niż tico w tej cenie jeśli chodzi o stan ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To czemu C-klasa tak marnie wypadła w ENCAP ?

człowiek chce pełnoletnie auto, napisał że nie interesuje go prawda objawiona, nt "trupów" itp. - a Ty wstawiasz wyniki crash testów.

uważasz że ktokolwiek kto kupuje takie auto interesuje się gwiazdkami w NCAP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW e34?

Mój kolega kupił z rok temu e34 524tds (podobno niezbyt udany silnik) z 1989r.

Jeździ, psuć się nie chce, części dostępne, auto wygodne, właściciel zadowolony.

Fakt, że trafił na okazję i samochód od pierwszego właściciela.

Ale za 3k zł które wydał - mimo niechęci do staroci- sam bym go wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam kompletnie silników mercedesa :D tylko byłem zdziwiony ,że za 2 tys zł są egzemplarze ,

> które wyglądają lepiej niż tico w tej cenie jeśli chodzi o stan ;p

bo na ich utrzymanie wydasz w miesiąc więcej niż na zakup smile.gif

moje E32 kupiłem we wrześniu 2010. Wydałem już na nie 19 tys zł bez ubezpieczenia i paliwa zlosnik.gif w dodatku nie widać tego specjalnie z zewnątrz bo co rusz to ktoś je rysuje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powodzenia w znalezieniu czegoś co jeździ

z każdym tym autem będzie to samo, może w tej cenie łatwiej będzie granade dziabnąć, a najłatwiej poldka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo na ich utrzymanie wydasz w miesiąc więcej niż na zakup

> moje E32 kupiłem we wrześniu 2010. Wydałem już na nie 19 tys zł bez ubezpieczenia i paliwa w

> dodatku nie widać tego specjalnie z zewnątrz bo co rusz to ktoś je rysuje

Ponoć do w124 części nie są takie drogie ... No ale jak w przypadku każdego pełnoletniego auta klasy wyżej niż średnia :D obowiązuje zasada BMW 270751858-jezyk.gif będziesz miał wydatki ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z każdym tym autem będzie to samo, może w tej cenie łatwiej będzie granade dziabnąć, a najłatwiej

> poldka

no za 3 tys cudów nie ma .... auta z tego okresu w stanie kolekcjonerskim wyższych klas to prawie zawsze wydatek minimum 15 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo na ich utrzymanie wydasz w miesiąc więcej niż na zakup

> moje E32 kupiłem we wrześniu 2010. Wydałem już na nie 19 tys zł bez ubezpieczenia i paliwa w

> dodatku nie widać tego specjalnie z zewnątrz bo co rusz to ktoś je rysuje

Kupilbys nowego kompakta, to tyle samo stracilby na wartosci grinser006.gif

Gorzej jak taka "skarbonke" kupi ktos za ostatnie grosze, wtedy zaczynaja sie schody wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupilbys nowego kompakta, to tyle samo stracilby na wartosci

niestety to też prawda

> Gorzej jak taka "skarbonke" kupi ktos za ostatnie grosze, wtedy zaczynaja sie schody

wiesz - auto mogłoby jeździć "bez dotykania" na starych hamulcach, wydechu, sprzęgle, zawieszeniu, lejących wtryskach i gazie II-generacji ale ja tak nie bardzo potrafię hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> człowiek chce pełnoletnie auto, napisał że nie interesuje go prawda objawiona, nt "trupów"

Wyraźnie napisał:

"Wystapiła potrzeba zakupu auta BEZPIECZNEGO" - więc wyniki crash testów są IMHO jak najbardziej na miejscu.

Wskazuję mu, że pełnoletnie auto, nawet w stanie fabrycznym, nawet jeśli by go wyprodukowano dziś, nie będzie autem bezpiecznym, bo nie zostało tak skonstruowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyraźnie napisał:

> "Wystapiła potrzeba zakupu auta BEZPIECZNEGO" - więc wyniki crash testów są IMHO jak najbardziej na

> miejscu.

> Wskazuję mu, że pełnoletnie auto, nawet w stanie fabrycznym, nawet jeśli by go wyprodukowano dziś,

> nie będzie autem bezpiecznym, bo nie zostało tak skonstruowane.

będzie bezpieczne wg "ówczesnych" standardów. a porównywanie go do współczesnych jest nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli - mówiąc prosto i jasno - będzie niebezpieczne.

anie uwazam zeby auta sprzed 20 lat były niebezpieczne. jakos miliony ludzi nimi jezdzily i gatunek nie wyginął. a wczytywanie się w porównania ze volvo vs renuar to smierc na miejscu, to czysta demagogia...

rozumiem ze za 3 tys PLN doradzasz zakup nowego auta klasy d? bo ten segment duzy i bezpieczny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.