Skocz do zawartości

1.9 TDI vs 1.4 TSI :)


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję, że nie będzie zadymy w tym wątku grinser006.gif

Wątek czysto informacyjny dla ewentualnie zainteresowanych.

Dzisiaj jechałem Octavią I 2008r. 1.9 TDI 105KM na mojej stałej trasie praca-dom.

W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l.

Czyli tak jak przypuszczałem, przy spokojnej jeździe ok. 1l różnicy.

Przy tym trybie jazdy jaki robimy zakładam różnicę max. 1,5l czyli w moim! przypadku zakup nowego diesla się nie kalkuluje.

Ciekawe jak to nowe Clio wy wypadło co to ma palić 3l.

Yaris Hybrid palił ok. 3,5l, ta sama trasa i tryb jazdy.

Fiat Ducato 2.3MJ: ok. 8-8,5l grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l.

Czy to na podstawie komputera pokładowego ?

I dlaczego w autach VAG komputer pokazuje średnią z ostatnich 2h jazdy, a nie z całości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to na podstawie komputera pokładowego ?

> I dlaczego w autach VAG komputer pokazuje średnią z ostatnich 2h jazdy, a nie z całości ?

W trybie B pokazuje aż mu się licznik skończy smile.gif ja mam spalanie średnie z ostatnich 2680km smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to na podstawie komputera pokładowego ?

Tak.

> I dlaczego w autach VAG komputer pokazuje średnią z ostatnich 2h jazdy, a nie z całości ?

Na komp "1" pokazuje z ostatnich 2h.

Na komp "2" z całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.

> Na komp "1" pokazuje z ostatnich 2h.

na komp 1 pokazuje od początku jazdy - to może być z ostatnich 15h jeśli jechałeś jednym ciągiem smile.gif potem jak zgasisz auto na jakąśtam dluższą chwilę, to sie sam kasuje.

> Na komp "2" z całości.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OI z Fabią mają zupełnie różne moce u Ciebie poza tym nie było OI tdi 105km zlosnik.gif tak czy inaczej prezenotwane wyniki jak najbardziej realne i nie zaskakujące ok.gif

ostatnio jechałem stilo jtd i brat bravo t-jet, porównywalne moce 115km vs 120km, jechaliśmy za sobą dystans 400km, temp +30st więc klima miała co robić, podobnie obiążone, jtd spaliło 5.2 t-jet 7.0, różnica trochę większa niż u Ciebie ale i auta i takiej samej wielkości i jak wiadomo t-jet mistrzem oszczędności nie jest...

ps. wojny nie będzie w wątku, naczelny wojownik TSI jest zbanowany grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwi mnie to że nowe auta coraz mniej spalają i to benzyniaki bo z diesli ciężko jeszcze mocniej zejść smile.gif

Benzynki zaczynają być na topie, ale te T bo n/a to niestety starożytność, które powoli odchodzi do lamusa i jeszcze pewnie przyjdą czasy że zaczniemy dopłacać w salonach za jakieś sprawdzone, archaiczne konstrukcje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OI z Fabią mają zupełnie różne moce u Ciebie

Różnice w mocy pomijam, zakładam poświęcenie dla ewentualnej oszczędności zlosnik.gif

> poza tym nie było OI tdi 105km tak czy inaczej

To jest OI Tour z 2008r. 1.9 TDI to ile to ma ?

> prezenotwane wyniki jak najbardziej realne i nie zaskakujące

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo benzyna to fajna sprawa, jak nie jeździsz szybko albo jak masz kasę na paliwo i kupujesz V6/V8

A teraz kulnij się autostradą 140km/h - powiedzmy Toruń do Gdańska i napisz jakie wyszło spalanie przy stałej prędkości ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo benzyna to fajna sprawa, jak nie jeździsz szybko albo jak masz kasę na paliwo i kupujesz V6/V8

> A teraz kulnij się autostradą 140km/h - powiedzmy Toruń do Gdańska i napisz jakie wyszło spalanie

> przy stałej prędkości ;-)

Fabią będzie 7-7,5l.

Ten 1.9 TDI podejrzewam, że mniej jak 5-5,5l nie weźmie, a raczej bliżej 6l.

Także źle nie ma ok.gif

EDIT:

Teraz zobaczyłem, że masz 1.9 TDI, to ile będzie przy 130-140km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabią będzie 7-7,5l.

> Ten 1.9 TDI podejrzewam, że mniej jak 5-5,5l nie weźmie, a raczej bliżej 6l.

Mysle, ze 6 nie spali wink.gif . Pod 6 podchodze swoim przy dynamicznej jezdzie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle, ze 6 nie spali . Pod 6 podchodze swoim przy dynamicznej jezdzie w trasie.

Dynamiczna jazda, a 140km/h zapięte na tempomacie to inna bajka.

Ale nie mam, nie wiem, nie znam się zlosnik.gif

Ogólnie nawet fajnie to jedzie, ale mogłoby tak jeszcze 1l mniej spalić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale turbobenzyny z gazem owszem...

Do TSI instalacja na razie kosztuje za dużo worków złota.

Więc tak i nie zlosnik.gif

Ciekaw jestem bardzo tego nowego Clio, gdyby przy normalnej jeździe była "3" z przodu,

a przy super eco "2",9 grinser006.gif to byłaby zagwozdka biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do TSI instalacja na razie kosztuje za dużo worków złota.

Na vw wybór się nie kończy zlosnik.gif

> Więc tak i nie

> Ciekaw jestem bardzo tego nowego Clio, gdyby przy normalnej jeździe była "3" z przodu,

> a przy super eco "2",9 to byłaby zagwozdka

Uwierzę jak zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na vw wybór się nie kończy

W taki razie jaką nową turbo benzynę z LPG zaproponujesz by gwarancji nie stracić ?

Najlepiej ze skrzynią dwusprzęgłową (DSG i pochodne)

> Uwierzę jak zobaczę.

Też czekam, mam nadzieję, że będzie gdzieś w promieniu 100km do testów taka sztuka biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dynamiczna jazda, a 140km/h zapięte na tempomacie to inna bajka.

> Ale nie mam, nie wiem, nie znam się

Przy tempomacie to jeszcze mniej, bo czlowiek sie rozleniwia i nie chce wyprzedzac zlosnik.gif. Mam na mysli dynamiczna jazde, czesto powyzej tych 140, oczywiscie za zachodnia granica zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tempomacie to jeszcze mniej, bo czlowiek sie rozleniwia i nie chce wyprzedzac . Mam na mysli

> dynamiczna jazde, czesto powyzej tych 140, oczywiscie za zachodnia granica

No to ile Ci pali przy 130-140km/h na tempomacie, bo powoli wprawiasz mnie w zakłopotanie cfaniaczek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam zdaje się jest fabryczny zestaw i opcja dołożenia na miejscu do dowolnego modelu.

No chyba nie, LPG jest chyba dla 1.4TB 120KM bez automatu.

Ale może rozwiną jeszcze ofertę.

O ile cena całości by była porównywalna, to taki wariant byłby najciekawszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ile Ci pali przy 130-140km/h na tempomacie, bo powoli wprawiasz mnie w zakłopotanie

To mnie zakosczyles, bo nie pamietam tongue.gif. Dawno nie sprawdzalem, wiem ze wtedy na 6-ce ma 2500obr/min.

Ostatnio sprawdzalem ile klima zjada gdy byly upaly. Na 5-ce i tempomacie przy okolo 100km/h i 2000obr spalanie chwilowe wg kompa wahalo sie 4,8-5,4, a jak wlaczylem klime to nawet momentami do litra wiecej zlosnik.gif.

Srednie spalanie z prawie 23kkm mam 7.24 (rzeczywiste, nie wg kompa), a glownie jezdze po miescie. Mysle, ze nie jest to zly wynik jak na taka moc, tym bardziej, ze sie nie turlam jak pan w kapeluszu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 3 Octavie 1.9 105KM - spalanie raczej nie schodziło poniżej 6,5 litra przy normalnej jeździe - bo szybko tym autem to średnio się da zlosnik.gif

pomysleć że na jazdę E12 do pracy schodzi mi teraz 400-500zł/tydzień grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoje wypowiedzi sugerują, że poniżej 6l,

Niecale 6 mialem srednie z trasy 500km, W-wa - Boleslawiec (przez Wroclaw). Czasu przejazdu zamieszczac nie bede, bo by sie zaczelo to i owo zlosnik.gif

> a ja się domyślam, że przy 140km/h to "5" z przodu nie zobaczysz, o nie chopie

Jak tylko bede mial okazje, to sprawdze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomysleć że na jazdę E12 do pracy schodzi mi teraz 400-500zł/tydzień

hehe.gif Dobre ok.gif

A mi sprzed nosa uciekło Audi 200 na wypasie 2.2 turbo z LPG za 3900zł oslabiony.gif

I też by sobie popijał pewnie pod 30l pod moją nogą grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 120KM ma fabryczną, ale można dołożyć na miejscu u dilera do 170KM

No to ciekawa propozycja ok.gif

Na razie jestem skazany na Fabie co najmniej 1,5 roku jeszcze,

a jak nikt jej nie będzie chciał odkupić za sensowne pieniądze,

to zostanie na dłuuuugo chyba hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio jechałem stilo jtd i brat bravo t-jet, porównywalne moce 115km vs 120km, jechaliśmy za

> sobą dystans 400km, temp +30st więc klima miała co robić, podobnie obiążone, jtd spaliło 5.2

> t-jet 7.0, różnica trochę większa niż u Ciebie ale i auta i takiej samej wielkości i jak

> wiadomo t-jet mistrzem oszczędności nie jest...

tjet przy normalnej jezdzie w trasie tak pali, 7l, za to miasto bez korkow schodzi na niskie 8, w trasie zeby spalil kolo 6 trzeba sie obchodzic z gazem jak z piorkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l.

super porównanie szkoda że między tymi samochodami jest ze 300 kg różnicy wagowej i są z zupełnie innych segmentów no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super porównanie szkoda że między tymi samochodami jest ze 300 kg różnicy wagowej i są z zupełnie

> innych segmentów

pewnie jakby miał możliwość, to by porównał samochody z tego samego segmentu. A tak, porównał to co akurat miał okazję. I dobrze. Ja wiem, że niektórzy będą szukać dziury w całym i wymyślać powody, ale jednak prawda jest taka, że diesle są coraz mniej opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie jakby miał możliwość, to by porównał samochody z tego samego segmentu. A tak, porównał to co

> akurat miał okazję. I dobrze. Ja wiem, że niektórzy będą szukać dziury w całym i wymyślać

> powody, ale jednak prawda jest taka, że diesle są coraz mniej opłacalne.

hmm.gif czy ja wiem, to dalej jest różnica 20% (przy porównaniu dwóch różnych aut), a atut "prostoty konstrukcji" można pominąć

bo taka turbobenzyna jest już tak samo upchana zbędnymi gadżetami jak diesel

pozostaje kwestia ceny zakupu i serwisu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ja wiem, to dalej jest różnica 20% (przy porównaniu dwóch różnych aut), a atut "prostoty

> konstrukcji" można pominąć

> bo taka turbobenzyna jest już tak samo upchana zbędnymi gadżetami jak diesel

> pozostaje kwestia ceny zakupu i serwisu

moim zdaniem diesla opłaca się mieć przy większych autach, większych silnikach. W dostawczakach na przykład. Ewentualnie taki Fiat Freemont. Diesle 2.0 170KM na pewno będzie znacznie oszczędniejszy niż 3.6 Pentastar zlosnik.gif

Jednak kupując kompakta, czy wręcz auto klasy B oszczędności stają się tak znikome, że nie warto się w nie bawić.

Piszesz o komplikacji. Tak, benzyniaki też się robią coraz bardziej skomplikowane, ale nadal daleko im do diesli. Chociażby DPF. Nie mają i na razie mieć nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem diesla opłaca się mieć przy większych autach, większych silnikach. W dostawczakach na

> przykład. Ewentualnie taki Fiat Freemont. Diesle 2.0 170KM na pewno będzie znacznie

> oszczędniejszy niż 3.6 Pentastar

> Jednak kupując kompakta, czy wręcz auto klasy B oszczędności stają się tak znikome, że nie warto

> się w nie bawić.

> Piszesz o komplikacji. Tak, benzyniaki też się robią coraz bardziej skomplikowane, ale nadal daleko

> im do diesli. Chociażby DPF. Nie mają i na razie mieć nie będą.

ok.gif

dokładnie tak, to jest tak samo jak z LPG, jak silnik żłopie 20L,

to zwrot instalacji będzie dużo szybciej niż w aucie co pali 5L

tu jest ta sama zależność, bo te 20-30% przy 20L daje już 6L/100km, to tyle co spali taki maluch

pytanie pozostaje ile taki silnik wytrzyma, po ilu km zacznie się domagać kosztownych napraw itd

ostatnio na forum forda czytałem o pękniętej głowicy w 1.6EB 150KM po 12kkm ... miejmy nadzieje że to jednostkowy przypadek grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dynamiczna jazda, a 140km/h zapięte na tempomacie to inna bajka.

> Ale nie mam, nie wiem, nie znam się

> Ogólnie nawet fajnie to jedzie, ale mogłoby tak jeszcze 1l mniej spalić

Co ciekawe ceed przy takiej predkosci raczej blizej 7 niz 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to moze porownajmy fabie TSI do superba TDI, wtedy wyjda nam lepsze wnioski

Co wy z tymi różnymi klasami aut, luuuudzie ogarnijcie się.

To może jako kontrargument, Fabia ma 180KM, a Octavia ok. 105KM.

Będzie SuperB to i jego sprawdzę.

Dlatego napisałem też inne auta do porównania z tej samej trasy.

Cisza mlotek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że nie będzie zadymy w tym wątku

> Wątek czysto informacyjny dla ewentualnie zainteresowanych.

> Dzisiaj jechałem Octavią I 2008r. 1.9 TDI 105KM na mojej stałej trasie praca-dom.

> W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l.

> Czyli tak jak przypuszczałem, przy spokojnej jeździe ok. 1l różnicy.

> Przy tym trybie jazdy jaki robimy zakładam różnicę max. 1,5l czyli w moim! przypadku zakup nowego

> diesla się nie kalkuluje.

> Ciekawe jak to nowe Clio wy wypadło co to ma palić 3l.

> Yaris Hybrid palił ok. 3,5l, ta sama trasa i tryb jazdy.

> Fiat Ducato 2.3MJ: ok. 8-8,5l

Problem VW polega na tym, że TSI są bardzo dobre a TDI są bardzo złe (choć oszczędne). Dlatego różnica w komforcie jazdy jest miażdżąca. Teraz jeśli spalanie nie różni się dramatycznie to nie ma już żadnych argumentów żeby się męczyć z TDIkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że nie będzie zadymy w tym wątku

> Wątek czysto informacyjny dla ewentualnie zainteresowanych.

> Dzisiaj jechałem Octavią I 2008r. 1.9 TDI 105KM na mojej stałej trasie praca-dom.

> W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l.

Jedziesz spokojnie, to różnica między dieslem i benzyną jest niewielka wink.gif

Największa różnica jest przy pałowaniu i w zakorkowanym mieście.

W moim przypadku (Punto 1.8 benzyna i Alfa 2.4 diesel), przy spokojnej jeździe w trasie różnica jest około 1.5l/100km

Jednak przy pałowaniu różnica to już może być 8l/100km (prędkość 200km/h). Punto jara wtedy 20+, a Alfa 12 wink.gif

W mieście na krótkich odcinkach jakie pokonuję regularnie, Alfa pali 10, a Punto 13 zlosnik.gif Robotę robi właśnie krótki odcinek, bo droga nie jest jakoś specjalnie zakorkowana. 6km pokonuję w 15-30 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ile Ci pali przy 130-140km/h na tempomacie, bo powoli wprawiasz mnie w zakłopotanie

U mnie jest 6-6,5l/100km przy tej prędkości na tempomacie. Tylko że moje auto waży 1700kg i ma silnik 2.4 zlosnik.gif

Ja jeżdżę zazwyczaj wolniej 110-120km/h i tutaj wychodzi średnia z przejazdu odcinka Warszawa-Łyszkowice 5,2/100. Powtarzalne z dokładnością +/-0,2/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabią będzie 7-7,5l.

> Ten 1.9 TDI podejrzewam, że mniej jak 5-5,5l nie weźmie, a raczej bliżej 6l.

> Także źle nie ma

> EDIT:

> Teraz zobaczyłem, że masz 1.9 TDI, to ile będzie przy 130-140km/h ?

Ja moge odpowiedziec. Audi A4 1.9 TDI - maksymalnie obciazone, duzy bagaz na pokladzie . Trasa 2400km w jedna strone, jazda autostradowa, klima miala co robic (upaly) - srednie spalanie przy predkosci 130-140 km/h wg komputera pokladowego 5.8l/100km.

Jedyna roznica to, ze nie mam 105 KM a okolo 145 KM (wersja 115 KM po chipie). Skrzynia 5 biegowa, zeby nie bylo zlosnik2.gif Aha i szerokie gumy - 235mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja moge odpowiedziec. Audi A4 1.9 TDI - maksymalnie obciazone, duzy bagaz na pokladzie . Trasa

> 2400km w jedna strone, jazda autostradowa, klima miala co robic (upaly) - srednie spalanie

> przy predkosci 130-140 km/h wg komputera pokladowego 5.8l/100km.

No to Fabia w najgorszym razie spali ok. 7-7,5 bo oczywiście zależy co i jak.

Czyli +/- max. 2l różnicy.

W jakichś skrajnych przypadkach pewnie będzie ok. 3l różnicy,

więc średnią różnicę można by przyjać na poziomie 1,5-2l ok.gif w ogólnym rozrachunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.