mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Mam nadzieję, że nie będzie zadymy w tym wątku Wątek czysto informacyjny dla ewentualnie zainteresowanych. Dzisiaj jechałem Octavią I 2008r. 1.9 TDI 105KM na mojej stałej trasie praca-dom. W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l. Czyli tak jak przypuszczałem, przy spokojnej jeździe ok. 1l różnicy. Przy tym trybie jazdy jaki robimy zakładam różnicę max. 1,5l czyli w moim! przypadku zakup nowego diesla się nie kalkuluje. Ciekawe jak to nowe Clio wy wypadło co to ma palić 3l. Yaris Hybrid palił ok. 3,5l, ta sama trasa i tryb jazdy. Fiat Ducato 2.3MJ: ok. 8-8,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l. Czy to na podstawie komputera pokładowego ? I dlaczego w autach VAG komputer pokazuje średnią z ostatnich 2h jazdy, a nie z całości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dtech Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Czy to na podstawie komputera pokładowego ? > I dlaczego w autach VAG komputer pokazuje średnią z ostatnich 2h jazdy, a nie z całości ? W trybie B pokazuje aż mu się licznik skończy ja mam spalanie średnie z ostatnich 2680km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Czy to na podstawie komputera pokładowego ? Tak. > I dlaczego w autach VAG komputer pokazuje średnią z ostatnich 2h jazdy, a nie z całości ? Na komp "1" pokazuje z ostatnich 2h. Na komp "2" z całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Tak. > Na komp "1" pokazuje z ostatnich 2h. na komp 1 pokazuje od początku jazdy - to może być z ostatnich 15h jeśli jechałeś jednym ciągiem potem jak zgasisz auto na jakąśtam dluższą chwilę, to sie sam kasuje. > Na komp "2" z całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > na komp 1 pokazuje od początku jazdy - to może być z ostatnich 15h jeśli jechałeś jednym ciągiem Nie chciałem się rozpisywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > ... potem jak zgasisz auto na jakąśtam dluższą chwilę, to sie sam kasuje ... Ta chwila musi trwać 120 minut (defaultowo). Można zmienić w vcds czas pamięci komputerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 OI z Fabią mają zupełnie różne moce u Ciebie poza tym nie było OI tdi 105km tak czy inaczej prezenotwane wyniki jak najbardziej realne i nie zaskakujące ostatnio jechałem stilo jtd i brat bravo t-jet, porównywalne moce 115km vs 120km, jechaliśmy za sobą dystans 400km, temp +30st więc klima miała co robić, podobnie obiążone, jtd spaliło 5.2 t-jet 7.0, różnica trochę większa niż u Ciebie ale i auta i takiej samej wielkości i jak wiadomo t-jet mistrzem oszczędności nie jest... ps. wojny nie będzie w wątku, naczelny wojownik TSI jest zbanowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Nie dziwi mnie to że nowe auta coraz mniej spalają i to benzyniaki bo z diesli ciężko jeszcze mocniej zejść Benzynki zaczynają być na topie, ale te T bo n/a to niestety starożytność, które powoli odchodzi do lamusa i jeszcze pewnie przyjdą czasy że zaczniemy dopłacać w salonach za jakieś sprawdzone, archaiczne konstrukcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > OI z Fabią mają zupełnie różne moce u Ciebie Różnice w mocy pomijam, zakładam poświęcenie dla ewentualnej oszczędności > poza tym nie było OI tdi 105km tak czy inaczej To jest OI Tour z 2008r. 1.9 TDI to ile to ma ? > prezenotwane wyniki jak najbardziej realne i nie zaskakujące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > To jest OI Tour z 2008r. 1.9 TDI to ile to ma ? jakoś 101km z tego co pamiętam, 105 było w O2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Bo benzyna to fajna sprawa, jak nie jeździsz szybko albo jak masz kasę na paliwo i kupujesz V6/V8 A teraz kulnij się autostradą 140km/h - powiedzmy Toruń do Gdańska i napisz jakie wyszło spalanie przy stałej prędkości ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Bo benzyna to fajna sprawa, jak nie jeździsz szybko albo jak masz kasę na paliwo i kupujesz V6/V8 > A teraz kulnij się autostradą 140km/h - powiedzmy Toruń do Gdańska i napisz jakie wyszło spalanie > przy stałej prędkości ;-) Fabią będzie 7-7,5l. Ten 1.9 TDI podejrzewam, że mniej jak 5-5,5l nie weźmie, a raczej bliżej 6l. Także źle nie ma EDIT: Teraz zobaczyłem, że masz 1.9 TDI, to ile będzie przy 130-140km/h ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Fabią będzie 7-7,5l. > Ten 1.9 TDI podejrzewam, że mniej jak 5-5,5l nie weźmie, a raczej bliżej 6l. Mysle, ze 6 nie spali . Pod 6 podchodze swoim przy dynamicznej jezdzie w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Mysle, ze 6 nie spali . Pod 6 podchodze swoim przy dynamicznej jezdzie w trasie. Dynamiczna jazda, a 140km/h zapięte na tempomacie to inna bajka. Ale nie mam, nie wiem, nie znam się Ogólnie nawet fajnie to jedzie, ale mogłoby tak jeszcze 1l mniej spalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Przy tym trybie jazdy jaki robimy zakładam różnicę max. 1,5l czyli w moim! przypadku zakup nowego > diesla się nie kalkuluje. Ale turbobenzyny z gazem owszem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Ale turbobenzyny z gazem owszem... Do TSI instalacja na razie kosztuje za dużo worków złota. Więc tak i nie Ciekaw jestem bardzo tego nowego Clio, gdyby przy normalnej jeździe była "3" z przodu, a przy super eco "2",9 to byłaby zagwozdka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Do TSI instalacja na razie kosztuje za dużo worków złota. Na vw wybór się nie kończy > Więc tak i nie > Ciekaw jestem bardzo tego nowego Clio, gdyby przy normalnej jeździe była "3" z przodu, > a przy super eco "2",9 to byłaby zagwozdka Uwierzę jak zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Na vw wybór się nie kończy W taki razie jaką nową turbo benzynę z LPG zaproponujesz by gwarancji nie stracić ? Najlepiej ze skrzynią dwusprzęgłową (DSG i pochodne) > Uwierzę jak zobaczę. Też czekam, mam nadzieję, że będzie gdzieś w promieniu 100km do testów taka sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Dynamiczna jazda, a 140km/h zapięte na tempomacie to inna bajka. > Ale nie mam, nie wiem, nie znam się Przy tempomacie to jeszcze mniej, bo czlowiek sie rozleniwia i nie chce wyprzedzac . Mam na mysli dynamiczna jazde, czesto powyzej tych 140, oczywiscie za zachodnia granica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Przy tempomacie to jeszcze mniej, bo czlowiek sie rozleniwia i nie chce wyprzedzac . Mam na mysli > dynamiczna jazde, czesto powyzej tych 140, oczywiscie za zachodnia granica No to ile Ci pali przy 130-140km/h na tempomacie, bo powoli wprawiasz mnie w zakłopotanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > W taki razie jaką nową turbo benzynę z LPG zaproponujesz by gwarancji nie stracić ? > Najlepiej ze skrzynią dwusprzęgłową (DSG i pochodne) Z tego co kojarzę to do alfy zamontujesz bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Z tego co kojarzę to do alfy zamontujesz bez problemu. Faktycznie Giulietta z LPG wyskakuje po wejściu na www alfy Zaraz poczytamy, półtora roku temu nie było takich rarytasów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Faktycznie Giulietta z LPG wyskakuje po wejściu na www alfy > Zaraz poczytamy, półtora roku temu nie było takich rarytasów Tam zdaje się jest fabryczny zestaw i opcja dołożenia na miejscu do dowolnego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Tam zdaje się jest fabryczny zestaw i opcja dołożenia na miejscu do dowolnego modelu. No chyba nie, LPG jest chyba dla 1.4TB 120KM bez automatu. Ale może rozwiną jeszcze ofertę. O ile cena całości by była porównywalna, to taki wariant byłby najciekawszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > No to ile Ci pali przy 130-140km/h na tempomacie, bo powoli wprawiasz mnie w zakłopotanie To mnie zakosczyles, bo nie pamietam . Dawno nie sprawdzalem, wiem ze wtedy na 6-ce ma 2500obr/min. Ostatnio sprawdzalem ile klima zjada gdy byly upaly. Na 5-ce i tempomacie przy okolo 100km/h i 2000obr spalanie chwilowe wg kompa wahalo sie 4,8-5,4, a jak wlaczylem klime to nawet momentami do litra wiecej . Srednie spalanie z prawie 23kkm mam 7.24 (rzeczywiste, nie wg kompa), a glownie jezdze po miescie. Mysle, ze nie jest to zly wynik jak na taka moc, tym bardziej, ze sie nie turlam jak pan w kapeluszu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > No chyba nie, LPG jest chyba dla 1.4TB 120KM bez automatu. > Ale może rozwiną jeszcze ofertę. 120KM ma fabryczną, ale można dołożyć na miejscu u dilera do 170KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > To mnie zakosczyles, bo nie pamietam . Twoje wypowiedzi sugerują, że poniżej 6l, a ja się domyślam, że przy 140km/h to "5" z przodu nie zobaczysz, o nie chopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 miałem 3 Octavie 1.9 105KM - spalanie raczej nie schodziło poniżej 6,5 litra przy normalnej jeździe - bo szybko tym autem to średnio się da pomysleć że na jazdę E12 do pracy schodzi mi teraz 400-500zł/tydzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Twoje wypowiedzi sugerują, że poniżej 6l, Niecale 6 mialem srednie z trasy 500km, W-wa - Boleslawiec (przez Wroclaw). Czasu przejazdu zamieszczac nie bede, bo by sie zaczelo to i owo > a ja się domyślam, że przy 140km/h to "5" z przodu nie zobaczysz, o nie chopie Jak tylko bede mial okazje, to sprawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > pomysleć że na jazdę E12 do pracy schodzi mi teraz 400-500zł/tydzień Dobre A mi sprzed nosa uciekło Audi 200 na wypasie 2.2 turbo z LPG za 3900zł I też by sobie popijał pewnie pod 30l pod moją nogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > 120KM ma fabryczną, ale można dołożyć na miejscu u dilera do 170KM No to ciekawa propozycja Na razie jestem skazany na Fabie co najmniej 1,5 roku jeszcze, a jak nikt jej nie będzie chciał odkupić za sensowne pieniądze, to zostanie na dłuuuugo chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > ostatnio jechałem stilo jtd i brat bravo t-jet, porównywalne moce 115km vs 120km, jechaliśmy za > sobą dystans 400km, temp +30st więc klima miała co robić, podobnie obiążone, jtd spaliło 5.2 > t-jet 7.0, różnica trochę większa niż u Ciebie ale i auta i takiej samej wielkości i jak > wiadomo t-jet mistrzem oszczędności nie jest... tjet przy normalnej jezdzie w trasie tak pali, 7l, za to miasto bez korkow schodzi na niskie 8, w trasie zeby spalil kolo 6 trzeba sie obchodzic z gazem jak z piorkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l. super porównanie szkoda że między tymi samochodami jest ze 300 kg różnicy wagowej i są z zupełnie innych segmentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > super porównanie szkoda że między tymi samochodami jest ze 300 kg różnicy wagowej i są z zupełnie > innych segmentów pewnie jakby miał możliwość, to by porównał samochody z tego samego segmentu. A tak, porównał to co akurat miał okazję. I dobrze. Ja wiem, że niektórzy będą szukać dziury w całym i wymyślać powody, ale jednak prawda jest taka, że diesle są coraz mniej opłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > pewnie jakby miał możliwość, to by porównał samochody z tego samego segmentu. A tak, porównał to co > akurat miał okazję. I dobrze. Ja wiem, że niektórzy będą szukać dziury w całym i wymyślać > powody, ale jednak prawda jest taka, że diesle są coraz mniej opłacalne. czy ja wiem, to dalej jest różnica 20% (przy porównaniu dwóch różnych aut), a atut "prostoty konstrukcji" można pominąć bo taka turbobenzyna jest już tak samo upchana zbędnymi gadżetami jak diesel pozostaje kwestia ceny zakupu i serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > czy ja wiem, to dalej jest różnica 20% (przy porównaniu dwóch różnych aut), a atut "prostoty > konstrukcji" można pominąć > bo taka turbobenzyna jest już tak samo upchana zbędnymi gadżetami jak diesel > pozostaje kwestia ceny zakupu i serwisu moim zdaniem diesla opłaca się mieć przy większych autach, większych silnikach. W dostawczakach na przykład. Ewentualnie taki Fiat Freemont. Diesle 2.0 170KM na pewno będzie znacznie oszczędniejszy niż 3.6 Pentastar Jednak kupując kompakta, czy wręcz auto klasy B oszczędności stają się tak znikome, że nie warto się w nie bawić. Piszesz o komplikacji. Tak, benzyniaki też się robią coraz bardziej skomplikowane, ale nadal daleko im do diesli. Chociażby DPF. Nie mają i na razie mieć nie będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Ja wiem, że niektórzy będą szukać dziury w całym i wymyślać > powody, ale jednak prawda jest taka, że diesle są coraz mniej opłacalne. to moze porownajmy fabie TSI do superba TDI, wtedy wyjda nam lepsze wnioski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > to moze porownajmy fabie TSI do superba TDI, wtedy wyjda nam lepsze wnioski Nie zdziwilbym sie gdyby ta Fabia wazyla prawie tyle co OI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > moim zdaniem diesla opłaca się mieć przy większych autach, większych silnikach. W dostawczakach na > przykład. Ewentualnie taki Fiat Freemont. Diesle 2.0 170KM na pewno będzie znacznie > oszczędniejszy niż 3.6 Pentastar > Jednak kupując kompakta, czy wręcz auto klasy B oszczędności stają się tak znikome, że nie warto > się w nie bawić. > Piszesz o komplikacji. Tak, benzyniaki też się robią coraz bardziej skomplikowane, ale nadal daleko > im do diesli. Chociażby DPF. Nie mają i na razie mieć nie będą. dokładnie tak, to jest tak samo jak z LPG, jak silnik żłopie 20L, to zwrot instalacji będzie dużo szybciej niż w aucie co pali 5L tu jest ta sama zależność, bo te 20-30% przy 20L daje już 6L/100km, to tyle co spali taki maluch pytanie pozostaje ile taki silnik wytrzyma, po ilu km zacznie się domagać kosztownych napraw itd ostatnio na forum forda czytałem o pękniętej głowicy w 1.6EB 150KM po 12kkm ... miejmy nadzieje że to jednostkowy przypadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Dynamiczna jazda, a 140km/h zapięte na tempomacie to inna bajka. > Ale nie mam, nie wiem, nie znam się > Ogólnie nawet fajnie to jedzie, ale mogłoby tak jeszcze 1l mniej spalić Co ciekawe ceed przy takiej predkosci raczej blizej 7 niz 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > super porównanie szkoda że między tymi samochodami jest ze 300 kg różnicy wagowej i są z zupełnie > innych segmentów Fabia 1243kg Octavia I 1270kg Trochę więcej luzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > to moze porownajmy fabie TSI do superba TDI, wtedy wyjda nam lepsze wnioski Co wy z tymi różnymi klasami aut, luuuudzie ogarnijcie się. To może jako kontrargument, Fabia ma 180KM, a Octavia ok. 105KM. Będzie SuperB to i jego sprawdzę. Dlatego napisałem też inne auta do porównania z tej samej trasy. Cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Mam nadzieję, że nie będzie zadymy w tym wątku > Wątek czysto informacyjny dla ewentualnie zainteresowanych. > Dzisiaj jechałem Octavią I 2008r. 1.9 TDI 105KM na mojej stałej trasie praca-dom. > W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l. > Czyli tak jak przypuszczałem, przy spokojnej jeździe ok. 1l różnicy. > Przy tym trybie jazdy jaki robimy zakładam różnicę max. 1,5l czyli w moim! przypadku zakup nowego > diesla się nie kalkuluje. > Ciekawe jak to nowe Clio wy wypadło co to ma palić 3l. > Yaris Hybrid palił ok. 3,5l, ta sama trasa i tryb jazdy. > Fiat Ducato 2.3MJ: ok. 8-8,5l Problem VW polega na tym, że TSI są bardzo dobre a TDI są bardzo złe (choć oszczędne). Dlatego różnica w komforcie jazdy jest miażdżąca. Teraz jeśli spalanie nie różni się dramatycznie to nie ma już żadnych argumentów żeby się męczyć z TDIkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Mam nadzieję, że nie będzie zadymy w tym wątku > Wątek czysto informacyjny dla ewentualnie zainteresowanych. > Dzisiaj jechałem Octavią I 2008r. 1.9 TDI 105KM na mojej stałej trasie praca-dom. > W trybie i czasie jazdy gdzie Fabią robię regularne spalania ok. 5,5l, to w Octavii wyszło 4,5l. Jedziesz spokojnie, to różnica między dieslem i benzyną jest niewielka Największa różnica jest przy pałowaniu i w zakorkowanym mieście. W moim przypadku (Punto 1.8 benzyna i Alfa 2.4 diesel), przy spokojnej jeździe w trasie różnica jest około 1.5l/100km Jednak przy pałowaniu różnica to już może być 8l/100km (prędkość 200km/h). Punto jara wtedy 20+, a Alfa 12 W mieście na krótkich odcinkach jakie pokonuję regularnie, Alfa pali 10, a Punto 13 Robotę robi właśnie krótki odcinek, bo droga nie jest jakoś specjalnie zakorkowana. 6km pokonuję w 15-30 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > No to ile Ci pali przy 130-140km/h na tempomacie, bo powoli wprawiasz mnie w zakłopotanie U mnie jest 6-6,5l/100km przy tej prędkości na tempomacie. Tylko że moje auto waży 1700kg i ma silnik 2.4 Ja jeżdżę zazwyczaj wolniej 110-120km/h i tutaj wychodzi średnia z przejazdu odcinka Warszawa-Łyszkowice 5,2/100. Powtarzalne z dokładnością +/-0,2/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Tylko że moje auto waży 1700kg i ma > silnik 2.4 Alfa 159 tyle waży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Alfa 159 tyle waży? Ta Ostatnio było badanie amortyzatorów. Przednia oś ponad 1100kg, tylna oś 700kg. W środku był diagnosta, ale nie jakiś wielki "misio" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Fabią będzie 7-7,5l. > Ten 1.9 TDI podejrzewam, że mniej jak 5-5,5l nie weźmie, a raczej bliżej 6l. > Także źle nie ma > EDIT: > Teraz zobaczyłem, że masz 1.9 TDI, to ile będzie przy 130-140km/h ? Ja moge odpowiedziec. Audi A4 1.9 TDI - maksymalnie obciazone, duzy bagaz na pokladzie . Trasa 2400km w jedna strone, jazda autostradowa, klima miala co robic (upaly) - srednie spalanie przy predkosci 130-140 km/h wg komputera pokladowego 5.8l/100km. Jedyna roznica to, ze nie mam 105 KM a okolo 145 KM (wersja 115 KM po chipie). Skrzynia 5 biegowa, zeby nie bylo Aha i szerokie gumy - 235mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 > Ja moge odpowiedziec. Audi A4 1.9 TDI - maksymalnie obciazone, duzy bagaz na pokladzie . Trasa > 2400km w jedna strone, jazda autostradowa, klima miala co robic (upaly) - srednie spalanie > przy predkosci 130-140 km/h wg komputera pokladowego 5.8l/100km. No to Fabia w najgorszym razie spali ok. 7-7,5 bo oczywiście zależy co i jak. Czyli +/- max. 2l różnicy. W jakichś skrajnych przypadkach pewnie będzie ok. 3l różnicy, więc średnią różnicę można by przyjać na poziomie 1,5-2l w ogólnym rozrachunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.