delco Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Zgoda > Kolcowane tylko z tyłu to by miał problem ze skręceniem na lodzie. Tak ale to było odsniezone miasto z pechowo usytuowaną drogą od wschodu z drzewami...... na górce świeciło lutowe słońce i topiło snieg - a spływajaca woda zamarzała na spadku... Gośc to zobaczył i chyba depnął asekuracyjnie - bo droga była pusta a 50 metrów dalej był czysty asfalt.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > i to jest esencja autokącika, ludzie latami zajmują się profesjonalnym szkoleniem kierowców w > autodromach i mówią, że A, potem wyskakuje ktoś komu wydaje się inaczej i mówi oczywiście że B > a ci co mówią A się nie znają... > taki samochód staje się nadsterowny, niebezpieczny i nieprzewidywalny. > ciekawe dlaczego żaden "z bożej łaski producent samochodów" nie wpadł na genialny pomysł > zastosowania szerszych opon na przód aby samochód lepiej hamował, przyspieszał itp. za to > samochodów z szerszym tyłem jest pełno... pewnie dlatego, że mają setki inżynierów zamiast > poczytać autokącik A ilez to pieniedzy na badania na marne. A wystarczyloby sie za darmo zalogowac ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > ciekawe dlaczego żaden "z bożej łaski producent samochodów" nie wpadł na genialny pomysł > zastosowania szerszych opon na przód aby samochód lepiej hamował, przyspieszał itp. za to > samochodów z szerszym tyłem jest pełno... Stosowano szersze opony na przedniej osi - tyle, że z zasady nie w otwartym ruchu publicznym. Szersze opony z przodu pomagają zwalczyć podsterowność lub zwiększyć nadsterowność - ale to raczej info w formie ciekawostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Pojezdzij w takiej konfiguracji autem bez ABS'u, kazde troche mocniejsze hamowanie na sliskim > bedzie sie konczylo tanczeniem tylu. Przerabialem ten temat z 10 lat temu. > Niedlugo bedziesz zmuszony do uzywania 4 opon zimowych A spróbuj pojeździć w takiej konfiguracji samochodem z ABS, każde hamowanie na śliskim skończy się ,,waleniem pedału'' i brakiem hamowania. Kombinacje z oponami może dobre były w czasach fiata 126p i tym podobnych, w tej chwili zimówka to podstawa, każdy kto jeździ w miarę nowoczesnym samochodem bez opon zimowych to ............................... możecie sobie dopisać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Przy zachowaniu odpowiedniej prędkości do danej nawierzchni można jeździć nawet na 4 letnich i nic > się nie stanie. > Ale wystarczy trochę sobie pofolgować i już stan ogumienia daje się we znaki. Nie ma czegoś takiego jak zachowanie odpowiedniej prędkości do danej nawierzchni w ciężką zimę gdy jezdnia jest mocno zaśnieżona lub miejscami oblodzona. Wystarczy spojrzeć na niektóre autobusy czy ciągniki siodłowe co się z nimi dzieje gdy mocniej popada. W trudnych warunkach możesz owszem jechać w miarę bezpiecznie 10 km/h , ale to nie jazda Mój wniosek do całej dyskusji jest następujący : Nie Dziadować Tylko Kupić Na Zimę Opony Zimowe, a jak kogoś nie stać to zmienić samochód na tańszy lub kupić bilet miesięczny na autobus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > A w czym ci przeszkadza ESP? Przecież ESP interwniuje wtedy, kiedy ty już nie dałeś rady opanować. > Jeżeli jesteś dobrym kierowcą, to w ogóle przez całą zimę ESP się ani razu nie włączy. A > jeżeli się włączył - cóż, dałeś ciała, elektronika musiała cię ratować. Pewnie niektórzy mylą ESP z ASR tego drugiego na szczęście można wyłączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Drwina nie jest lekka. Całkiem duża. Do tematu wrócimy jak mi ktoś pokaże hamowanie pojedynczym > kołem bez ESP. Pojedynczym kołem potrafi ,,dohamować'' ESP, ale większość nowoczesnych ABS posiada opcję EBD czyli elektronicznej dystrybucji siły hamowania która też potrafi dohamowywać jedne koła bardziej niż inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Inaczej - jeżeli układ ESP jest dobry (a nie każdy jest dobry), to podczas normalnej jazdy dobremu > kierowcy włącza się niezwykle rzadko. Ja powiedziałbym inaczej - jeśli kierowca jest dobry to ESP włącza mu się niezwykle rzadko. ESP ingeruje w sytuacjach podbramkowych kiedy to ,,fachowiec za kółkiem'' próbował oszukać prawa fizyki, ale mu się nie udało. Całe życie jeździłem samochodami bez ESP, od roku mam Cromę z tym wynalazkiem i na początku długo myślałem, że jest zepsuta. Dopiero kilka usilnych prób wprowadzenia samochodu w poślizg spowodowało zadziałanie tego układu, raz jak przegiąłem z wyprzedzaniem gdy nawiało z pola śniegu ESP uratował mnie przed groźnym wypadkiem (ewidentnie moja wina i nie ma co czarować, że nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Stosowano szersze opony na przedniej osi - tyle, że z zasady nie w otwartym ruchu publicznym. to wiemy... zawodnicy na 1/4 mili też jeśli mają napęd na przód często z tyłu mają dojazdówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Z całym szacunkiem chłopcze widzę, że jesteś teoretyk, jak już nauczysz się używać gazu i hamulca > równocześnie to pogadamy, hej oczywiscie w sytuacji awaryjnej masz czas na właściwą reakcję i jazde bokiem na zatłoczonej ulicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > oczywiscie w sytuacji awaryjnej masz czas na właściwą reakcję i jazde bokiem na zatłoczonej ulicy? Widzę, że idziecie na ostro, jakies tam ,,Chłopcze'' itp. Proponuję nabrać : - dystansu do forum, to tylko forum i nic więcej - szacunku do innych (przy okazji do siebie) Ps. Nigdy nie używałem hamulca razem z gazem, nie jeżdżę w KJS-ach, a w normalnych warunkach nie jest to potrzebne do sprawnego i bezpiecznego przemieszczania się. Na zimę są zimówki, jak samochód ma 4 koła to 4 opony, wszelkie kombinacje to druciarstwo i wiocha, tym podsumuję ten ,,zacny'' wątek o ,,dupiemarynie'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 ano właśnie... trzeba też zadać sobie jedno zaje...ważne pytanie lepiej w razie czego przywalić przodem jak ten wyjedzie z zakrętu czy bokiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > to wiemy... > zawodnicy na 1/4 mili też jeśli mają napęd na przód często z tyłu mają dojazdówki... To jest wgl inna sytuacja, ponieważ szersze opony maja na osi napędzanej, by zwiększyć przyczepność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > To jest wgl inna sytuacja, ponieważ szersze opony maja na osi napędzanej, by zwiększyć przyczepność tak, a w WRC też tak robią ? bo jakoś nie zauważyłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > tak, a w WRC też tak robią ? bo jakoś nie zauważyłem... Tam przeważnie obie osie są napędzane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > tak, a w WRC też tak robią ? bo jakoś nie zauważyłem... ale WRC i 1/4 mili to dwie sprzeczności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ciekawe dlaczego żaden "z bożej łaski producent samochodów" nie wpadł na genialny pomysł > zastosowania szerszych opon na przód aby samochód lepiej hamował, przyspieszał itp. za to > samochodów z szerszym tyłem jest pełno... pewnie dlatego, że mają setki inżynierów zamiast > poczytać autokącik zdziwię Cię... Wpadł. Nowe Audi RS3 fabrycznie ma szersze opony z przodu - 235/35 R19, a tyle 225/35 R19. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > zdziwię Cię... Wpadł. Nowe Audi RS3 fabrycznie ma szersze opony z przodu - 235/35 R19, a tyle > 225/35 R19. A te z szerszym tyłem mają ten tył napędzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > i to jest esencja autokącika, ludzie latami zajmują się profesjonalnym szkoleniem kierowców w > autodromach i mówią, że A, potem wyskakuje ktoś komu wydaje się inaczej i mówi oczywiście że B > a ci co mówią A się nie znają... > taki samochód staje się nadsterowny, niebezpieczny i nieprzewidywalny. > ciekawe dlaczego żaden "z bożej łaski producent samochodów" nie wpadł na genialny pomysł > zastosowania szerszych opon na przód aby samochód lepiej hamował, przyspieszał itp. za to > samochodów z szerszym tyłem jest pełno... pewnie dlatego, że mają setki inżynierów zamiast > poczytać autokącik Dla scislosci Audi RS3 ma szersze opony z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > tak, a w WRC też tak robią ? bo jakoś nie zauważyłem... WRC ma napęd na 4 łapki WRC ma ograniczenia w homologacji co do rozmiaru felg i opon. Nie możesz sobie tak po prostu założyć czego tam chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Witam, a więc oglądam sobie rano ddtvn i była rozmowa z facetem od bezpiecznej jazdy czy coś > podobnego, zalecił on zakładanie lepszych zimówek na tył, chciałbym poznać wasze zdanie na ten > temat. Rozważmy auta > -rwd > -fwd > Pozdrawiam moje zdanie jest takie, że jeśli miałbym doradzić amatorowi to: -jeśli ma zamiar zmienić opony to ma założyć 4 równe i dobre -jeśli ma zamiar zmienić parę opon przód lub tył to lepiej niech zostawi 4x śmietnik. a dlaczego? a bo ponieważ: -w aucie FWD lepsze z tyłu mogą spowodować, że z zaskoczenia wpadniemy w gigantyczną podsterowność z której nijak nie wyjdziemy. Auto przestanie skręcać i będą rowy i drzewa na zewnętrznej. Lepsze z przodu mogą oznaczać, że zdziwimy się w drugą stronę to znaczy będzie latanie bokami. I to co gorsza może być nieciekawie przy hamowaniu nawet na prostej drodze. -W RWD będzie to jeszcze bardziej widoczne W moim RWD po założeniu dużo lepszych opon na tył mam problem. Duży problem ze skręcaniem, auto jedzie jak pociąg do przodu. jak mam 4 śmietniki to przynajmniej się nie napędzę do zakrętu. Znowu jak założę lepsze z przodu to jest dużo zabawy. Za dużo. A tak poza tym: były już wyzwiska i obrażanie się w tym wątku? Bo zawsze przy takich tematach coś się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ludzie latami zajmują się profesjonalnym szkoleniem kierowców w > autodromach i mówią, że A, potem wyskakuje ktoś komu wydaje się inaczej i mówi oczywiście że B Ludzie latami zajmowali sie profesjonalnym nauczaniem na uniwersytetach i twierdzili że ziemia to naleśnik albo inny cudak. Aż trafił sie niejaki Kopernik... Dlatego profesjonaliści z autodromu albo z Bożej łaski redaktorzyna to dla mnie żadne autorytety w poruszanym temacie. Mam zupełnie inne doświadczenia i dlatego twierdzę że lepsza zimówka powinna być na przodzie. Hamowanie to podstawa bezpieczeństwa. Nie wiem jakim cudem słabsza zimówka z przodu ma to zrobić lepiej niż lepsza. Trakcja w przypadku FWD też jest istotna. Problem wyjechania tyłu z łuku to nie wina zimówki tylko braku rozwagi kierującego. Jak jest za szybo to nic nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ciekawe dlaczego żaden "z bożej łaski producent samochodów" nie wpadł na genialny pomysł > zastosowania szerszych opon na przód aby samochód lepiej hamował, przyspieszał itp. za to > samochodów z szerszym tyłem jest pełno... pewnie dlatego, że mają setki inżynierów zamiast > poczytać autokącik hmm, jest jakiś FWD który ma szersze z tyłu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Ludzie latami zajmowali sie profesjonalnym nauczaniem na uniwersytetach i twierdzili że ziemia to > naleśnik albo inny cudak. Aż trafił sie niejaki Kopernik... Dlatego profesjonaliści z > autodromu albo z Bożej łaski redaktorzyna to dla mnie żadne autorytety w poruszanym temacie. > Mam zupełnie inne doświadczenia i dlatego twierdzę że lepsza zimówka powinna być na przodzie. > Hamowanie to podstawa bezpieczeństwa. Nie wiem jakim cudem słabsza zimówka z przodu ma to > zrobić lepiej niż lepsza. Spróbuj zahamować w lekkim łuku na takim zestawie. A zdarza się że trzeba. W aucie z ABS nie będzie hamowania bo będziesz hamował tak jak hamuje najmniej przyczepne koło czyli tylne (EBD trochę pomoże jeśli jest) W aucie bez ABS będzie piękny bok. > Trakcja w przypadku FWD też jest istotna. Problem wyjechania tyłu z > łuku to nie wina zimówki tylko braku rozwagi kierującego. Jak jest za szybo to nic nie pomoże. My tu nie mówimy o jeździe na granicy tylko o przesunięciu tej granicy w przypadku jazdy tym samym tempem. Tym sposobem zostawiasz sobie większą rezerwę na nagłe przypadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > moje zdanie jest takie, że jeśli miałbym doradzić amatorowi to: > -jeśli ma zamiar zmienić opony to ma założyć 4 równe i dobre > -jeśli ma zamiar zmienić parę opon przód lub tył to lepiej niech zostawi 4x śmietnik. I to jest słuszne podejście. > (...) > A tak poza tym: były już wyzwiska i obrażanie się w tym wątku? Bo zawsze przy takich tematach coś > się dzieje Nie, ale pojawili się już spece od hamowania nogą lepiej od ABSu. Ba, mamy nawet wyższy level, w postaci symulowania ESP nogami i dodawania gazu przy odciętym dopływie paliwa do silnika. A nawet objawił się jeden nowy Kopernik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Mam zupełnie inne doświadczenia i dlatego twierdzę że lepsza zimówka powinna być na przodzie. > Hamowanie to podstawa bezpieczeństwa. Nie wiem jakim cudem słabsza zimówka z przodu ma to > zrobić lepiej niż lepsza. Trakcja w przypadku FWD też jest istotna. Problem wyjechania tyłu z > łuku to nie wina zimówki tylko braku rozwagi kierującego. Jak jest za szybo to nic nie pomoże. miałem przyjemność jeździć z układem przód nowa zimówka, tył letnia dało sie jeździć, choć faktycznie prędkość jakby były 4x letnie bardzo szybko uciekał tył na zakrętach, przy hamowaniu problemów nie stwierdziłem - auto astra kombi potem dość długo jeździłem z układem, tył całoroczne (nawigator2) przód sezonowe też jakoś problemów nie było, co ciekawe auto w łuku (np rondo) nie miało tendencji do zarzucania tyłem, raczej wyjeżdżało "całe" było to dość przewidywalne i z takim układem zrobiłem ponad 50kkm w każdym razie ja lepsze zakładam na przednią oś w FWD mając 4 porównywalne opony w c-max'ie, raczej jest sytuacja że wyjeżdża przodem ... sytuacja dużo trudniejsza do opanowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Spróbuj zahamować w lekkim łuku na takim zestawie. A zdarza się że trzeba. ale hamowanie w łuku z odwrotnym układem spowoduje że wyjedziesz przodem więc w sumie rozważania co lepsze - dżuma czy cholera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Nie, ale pojawili się już spece od hamowania nogą lepiej od ABSu. Ba, mamy nawet wyższy level, w > postaci symulowania ESP nogami i dodawania gazu przy odciętym dopływie paliwa do silnika. A > nawet objawił się jeden nowy Kopernik. "Chłopcze" już było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > potem dość długo jeździłem z układem, tył całoroczne (nawigator2) przód sezonowe Też tak dosyć długo jeździłem i też problemów nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ale hamowanie w łuku z odwrotnym układem spowoduje że wyjedziesz przodem > więc w sumie rozważania co lepsze - dżuma czy cholera Gorsza opona na kołach napędzanych sprawi, że od razu będziesz wiedział o zbyt trudnych dla Ciebie warunkach - nie wyjedziesz z parkingu. Jeśli dasz ją sobie jednak z tyłu, to o tym, że warunki są dla Ciebie zbyt trudne dowiesz się dopiero przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Nie, ale pojawili się już spece od hamowania nogą lepiej od ABSu. Nic dziwnego. Ty też tak potrafisz w pewnych warunkach. Wystarczy spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Nic dziwnego. Ty też tak potrafisz w pewnych warunkach. Wystarczy spróbować. Wytłuściłem najważniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Gorsza opona na kołach napędzanych sprawi, że od razu będziesz wiedział o zbyt trudnych dla Ciebie > warunkach - nie wyjedziesz z parkingu. Jeśli dasz ją sobie jednak z tyłu, to o tym, że warunki > są dla Ciebie zbyt trudne dowiesz się dopiero przy hamowaniu. Słuszna koncepcja. Ludzie nie czują auta. Nie czują opon. Zwłaszcza jeśli ktoś jeździ sporadycznie i nie ma tak ogromnej świadomości jak kącikowi spece powinien, przy wyborze między dżumą a cholerą, zastanowić się nad założeniem lepszych opon w FWD na osi tylnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Wytłuściłem najważniejsze. Wiem co piszę. Dlatego to wytłuszczone napisałem. Ciężko trafić na człowieka, który będzie na zmiennej nawierzchni lepszy od zaawansowanego ABSu nowszej generacji. Dużo gorszy nie będzie ale lepszy też raczej nie. Wbrew pozorom mamy całkiem niezły "komputer" u siebie. Niektóre zjawiska czytamy lepiej niż czujniki i "systemy", Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Wiem co piszę. Dlatego to wytłuszczone napisałem. > Ciężko trafić na człowieka, który będzie na zmiennej nawierzchni lepszy od zaawansowanego ABSu > nowszej generacji. Dużo gorszy nie będzie ale lepszy też raczej nie. Wbrew pozorom mamy > całkiem niezły "komputer" u siebie. Niektóre zjawiska czytamy lepiej niż czujniki i "systemy", Wszystko zależy od człowieka, od auta, od warunków, nawet od tego jaki mamy dzień i czy żona kierowcy gra w scrabble czy nie. Zakładając, że autem jeździmy na co dzień po różnych drogach, w różnych warunkach, w różnej kondycji psychofizycznej to elektroniczne dodatki są bardzo potrzebne - bo one nigdy nie mają gorszego dnia. W moim aucie można wyłączyć ESP. I pomimo, że najprawdopodobniej potrafiłbym sobie poradzić z opanowaniem go w trudnej sytuacji to nawet przez myśl mi nie przeszło żeby go wyłączać. Nie jeżdżę w zawsze przewidywalnych warunkach, zawsze skoncentrowany i zawsze w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Biorąc to pod uwagę, odłączanie w/w systemów przy normalnym użytkowaniu auta jest po prostu głupotą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Widzę, że idziecie na ostro, jakies tam ,,Chłopcze'' itp. Proponuję nabrać : > - dystansu do forum, to tylko forum i nic więcej > - szacunku do innych (przy okazji do siebie) > Ps. Nigdy nie używałem hamulca razem z gazem, nie jeżdżę w KJS-ach, a w normalnych warunkach nie > jest to potrzebne do sprawnego i bezpiecznego przemieszczania się. > Na zimę są zimówki, jak samochód ma 4 koła to 4 opony, wszelkie kombinacje to druciarstwo i wiocha, > tym podsumuję ten ,,zacny'' wątek o ,,dupiemarynie'' odpowiadasz na mój post, chyba nie uważasz go za ostry? No i nie używam "Chłopcze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Gorsza opona na kołach napędzanych sprawi, że od razu będziesz wiedział o zbyt trudnych dla Ciebie > warunkach - nie wyjedziesz z parkingu. Dokładnie z tego założenia wszyscy wychodzą skoro nie możesz ruszyć i nie możesz skręcić to będziesz jechał tak wolno , ze sam sobie i innym nie zrobisz krzywdy lub zrezygnujesz z jazdy.... dlatego ja jestem zwolennikiem również zakładana na tył lepszych ale gdybym miał do wyboru 2 koła letnie i 2 zimowe to wolał bym iść na autobus lub inny pociąg niż jechać podczas śnieżycy lub innej nawałnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Biorąc to pod uwagę, odłączanie w/w systemów przy normalnym użytkowaniu auta jest po prostu > głupotą. Jeździsz w miarę nowym autem. Wsiądź do takiego gdzie sterownik ABSu pamięta jeszcze poprzedni ustrój to zmienisz zdanie o wyłączających to ustrojstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Spróbuj zahamować w lekkim łuku na takim zestawie. A zdarza się że trzeba. Owszem zadrza sie ale : 1. Dość rzadko i nigdy nie miałem z tym jakiś problemów. Widocznie prędkość była za niska. 2. Zdecydowanie częściej zdaża sie hamowanie na wprost. Tu preferuję dobre opony na przedniej osi. Nie mam zapędów ściganta. Jak jest ślisko to jadę wolniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Owszem zadrza sie ale : > 1. Dość rzadko i nigdy nie miałem z tym jakiś problemów. Widocznie prędkość była za niska. > 2. Zdecydowanie częściej zdaża sie hamowanie na wprost. Tu preferuję dobre opony na przedniej > osi. > Nie mam zapędów ściganta. Jak jest ślisko to jadę wolniej ja cały czas mówię o sytuacji kiedy to ktoś inny popełnia błąd i my musimy ratować swój tyłek. Zdarza się, że coś dziwnego przed nami się wydarzy. Nie mówię o jechaniu na granicy tylko o przesuwaniu granicy dalej. Im dalej ta granica tym lepiej bo wariatów dookoła nie brakuje i trzeba przed nimi uciekać czasami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Jeździsz w miarę nowym autem. > Wsiądź do takiego gdzie sterownik ABSu pamięta jeszcze poprzedni ustrój to zmienisz zdanie o > wyłączających to ustrojstwo Miałem ABS w Lanosie - faktycznie, nie był zbyt szybki. Po prostu rzadko dopuszczałem do sytuacji, w której byłby potrzebny. Ale daleko mi było do wyłączania systemu. Bo mógł się zdarzyć dzień i warunki, gdy ten system byłby i tak lepszy ode mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Miałem ABS w Lanosie - faktycznie, nie był zbyt szybki. miałem właśnie na myśli tańsze, starsze auta. Tam ABS potrafi zrobić "kuku" jeśli nie wiemy na co uważać. > Po prostu rzadko dopuszczałem do sytuacji, w której byłby potrzebny. Ale daleko mi było do > wyłączania systemu. Bo mógł się zdarzyć dzień i warunki, gdy ten system byłby i tak lepszy ode > mnie. Cały czas powtarzam: to nie ty musisz popełnić błąd, który zaboli ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Ludzie latami zajmowali sie profesjonalnym nauczaniem na uniwersytetach i twierdzili że ziemia to > naleśnik albo inny cudak. Bo to wg. nich miało sens, tak im się wydawało.... > Aż trafił sie niejaki Kopernik... który sprawdził to w praktyce i wytłumaczył wszystkim "wydajemisie" > Hamowanie to podstawa bezpieczeństwa. Jeździłem już na letnich w zimę, na zimowych w lecie, i poza obniżonymi osiągami nic się nie działo, a poślizgi to był synonim pojęcia "świetna zabawa", wszystko było do ogarnięcia. Raz solidnie rozwaliłem samochód gdy z przodu dałem Eagle F1, wiadomo oś sterująca i napędzana, z tyłu zostały stare fabryczne uniwersale.... chyba trzy razy kontrowałem zanim krawężnik pozbawił mnie zawieszenia...., jak tył zgubi przyczepność to normalnie jak na troleyach. Od tej pory mi się nie wydaje a wiem, nowe opony na tył przednie do zajechania i znowu poślizgi i uślizgi są do opanowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Spróbuj zahamować w lekkim łuku na takim zestawie. A zdarza się że trzeba. > W aucie z ABS nie będzie hamowania bo będziesz hamował tak jak hamuje najmniej przyczepne koło Tylko, że ta teoria ma się nijak do czterokanałowego ABS, a chyba obecnie większość aut taki układ właśnie posiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Gorsza opona na kołach napędzanych sprawi, że od razu będziesz wiedział o zbyt trudnych dla Ciebie > warunkach - nie wyjedziesz z parkingu. no chyba że tu tkwi tajemnica, po prostu auto z gorszymi zostaje na parkingu faktycznie jest to bezpieczniejsze rozwiązanie > Jeśli dasz ją sobie jednak z tyłu, to o tym, że warunki > są dla Ciebie zbyt trudne dowiesz się dopiero przy hamowaniu. jeśli tylne opony są na prawdę cieniutkie, to bardzo szybko przekonasz się o tym, biorąc np zakręt przy wyjeździe z tego parkingu jeszcze raz napiszę, przejeździłem z układem teoretycznie gorsza opona na tyle trochę km, różne były sytuacje i nigdy problemów nie było jest jeszcze jedna opcja, że navigator2 jest lepszą oponą od eskimo S3 tak próbuje sobie przypomnieć i chyba nigdy nie miałem problemów "na śliskim" największe problemy to zawsze trafiały się na mokrym zimą, dwa razy oberwałem w takich warunkach w dupkę i z kilka razy zaliczyłem jakiś poślizg najbardziej to się chyba przejechałem na starych zimówkach (gorsza na przedniej osi, bo chciałem ją dojeździć) było właśnie mokro, ja chcę skręcać w prawo a auto sunie prosto, dobrze że skończyliśmy na krawężniku wyspy a nie innym aucie gdybym wtedy miał lepsze z przodu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 A wszystko to pokazano na jakimś (chyba niemieckim) filmiku. Gość wziął mały model samochodu. Zablokował przednie kółka (że niby gorsze przenie opony wpadną w poślizg) i puścił po stole - autko jechało prosto. Zablokował tylne kółka (że niby gorsze tylne opony wpadną w poślizg) i puścił po stole - autko zatańczyło oberka. I tyle w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Tylko, że ta teoria ma się nijak do czterokanałowego ABS, a chyba obecnie większość aut taki układ > właśnie posiada ztcw każdy abs jest i był tylo kanałowy ile kół miał pojazd w którym był zamontowany. Nie wyobrażam sobie absu który kontrolowałby tylko jedną oś...imo było by to bez sensu. W moim zabytkowym fiacie abs działa bardzo sprawnie i nigdy by mi nie przyszło na myśl aby go wyłanczać..zwłaszcza w zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ale jak ktos nie umi jezdzic to lepiej niech do auta nie wsiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ztcw każdy abs jest i był tylo kanałowy ile kół miał pojazd w którym był zamontowany. Chyba niekoniecznie, np w lanosach i nubirach był ABS 3-kanałowy, chociaż koła były 4 Pewnie były i auta z 2-kanałowym ABS, ale przykładów nie podam > Nie wyobrażam sobie absu który kontrolowałby tylko jedną oś...imo było by to bez sensu. > W moim zabytkowym fiacie abs działa bardzo sprawnie i nigdy by mi nie przyszło na myśl aby go > wyłanczać..zwłaszcza w zimie. Ja nic nie pisałem o wyłączaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Witam, a więc oglądam sobie rano ddtvn i była rozmowa z facetem od bezpiecznej jazdy czy coś > podobnego, zalecił on zakładanie lepszych zimówek na tył, chciałbym poznać wasze zdanie na ten > temat. Rozważmy auta > -fwd ja to widze tak. Super kierowcy z AK ( a widze, ze masa tutaj takich) powinni lepsze opony zalozyc na przod. Oni i tak poradza sobie w kazdej sytuacji na drodze a przecietny (albo slaby) kierowca powinien zimowki zalozyc na tyl. Jesli przez to nie uda mu sie wyjechac z parkingu to trudno. To mniejsze zlo niz wyjechanie bokiem z zakretu i uderzenie w drzewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.