Skocz do zawartości

Remont głowicy bez planowania na Discovery...


Joki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził szczelność...

To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

hmm.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

no jasne hehe.gif .... nawet końcówki drążków kierowniczych zmienia licząc obroty hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

witam, nieoglądałem programu i niewiem co to za głowica ale kiedyś wiele, teraz już zadko samochody miały głowice zeliwne, a tych jak wiadomo się nie planuje, np fordy ka, stare fiesty 1,3 mają właśnie głowice żeliwne

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

Nie widziałem. Ogólnie program dobrze przedstawia poziom wiedzy motoryzacyjnej Brytyjczyków clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Tobie się wydaje, że u przeciętnego Polaka jest inaczej?

Nie, nie wydaje mi się. Ja to wiem smirk.gif

I zanim zaczniesz ,mnie uświadamiać- znam przypadek, gdzie Polak sprzedał Brytyjczykowi samochód z silnikiem benzynowym w tragicznym stanie. Wszelkie klekotanie i telepanie silnikiem zostało zaakceptowane po tym jak padło sformułowanie, że to benzyniak przerobiony z diesla. A z ostatnich- tankowałem LPG ale i benzyny miałem mało. Babka za mną wyskoczyła i nie mogła się nadziwić, że do jednego samochodu wlewam dwa rodzaje paliwa. Musiałem jej tłumaczyć na czym polega przeróbka na gaz i dlaczego wciąż używam benzyny. W międzyczasie robię grubszy remont w swoim drugim (w zasadzie pierwszym) samochodzie. Sąsiadka jak się dowiedziała, że wymieniam sprzęgło to zagadnęła, że i ona ostatnio miała poważniejszy serwis, bo badanie techniczne przechodziła. Typowy Anglik jak wymieni olej w silniku na inny niż zaleca producent to już zostaje bohaterem w swoim domu. A naprawa głowicy to już kapitalny remont silnika. W Polsce też nie brakuje głąbów ale ma to jednak jakieś granice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

Też nie wiem jaka to głowica, ale np w tedeikach VW nie powinno się planować głowicy (przynajmniej takie info zdobyłem jak przyszło zmieniać UPG), że producent nie przewiduje planowania głowicy, chociaż jak zacząłem się wczytywać w internet, to niektórzy mieli to daleko w ...poważaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

jak glowica, nie była pokrzywiona i silnik nie przegrzany, a uszczelka nie była wydmuchana przed demontażem, to po złożeniu tego z powrotem bedzie chodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak widzę do tej pory wszyscy mylą PLANOWANIE GŁOWICY z OBRÓBKĄ PŁASZCZYZNY GŁOWICY. To nie jest to samo.

Planowanie to zabieg tuningowy zmniejszający pojemność komory spalania. Obróbka płaszczyzny to szlif powierzchni w celu usunięcia nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

Jeśli głowica była zdjęta ze sprawnego silnika to można ja zamontować bez planowania. To co jest wymagane przy montażu to określona tolerancją "płaskość" - tak długo jak ona jest w porządku tak długo planowanie (wyrównanie) jest zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak widzę do tej pory wszyscy mylą PLANOWANIE GŁOWICY z OBRÓBKĄ PŁASZCZYZNY GŁOWICY. To nie jest

> to samo.

> Planowanie to zabieg tuningowy zmniejszający pojemność komory spalania. Obróbka płaszczyzny to

> szlif powierzchni w celu usunięcia nierówności.

dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

Ja tam się nie znam ale wujas wymieniał mi UPG bez planowania głowicy. Ściągnął, wywalił starą uszczelkę, włożył nową, założył głowicę i heja. Wprawdzie robił to w oplowskim 1.6 (to była astra '91) który pamięta jeszcze dinozaury ale po takiej operacji auto jeździło normalnie i bez problemów jeszcze wiele wiele kkm'ów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam się nie znam ale wujas wymieniał mi UPG bez planowania głowicy. Ściągnął, wywalił starą

> uszczelkę, włożył nową, założył głowicę i heja. Wprawdzie robił to w oplowskim 1.6 (to była

> astra '91) który pamięta jeszcze dinozaury ale po takiej operacji auto jeździło normalnie i

> bez problemów jeszcze wiele wiele kkm'ów

u mnie bylo podobnie w escorcie 1,6 benzyna .bez problemow ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam, nieoglądałem programu i niewiem co to za głowica ale kiedyś wiele, teraz już zadko samochody

> miały głowice zeliwne, a tych jak wiadomo się nie planuje,

A dlaczego żeliwnych nie można szlifować?

W takim razie co zrobić przy lekkim zwichrowaniu hmm.gif

Pewnie wyrzucić i kupić nową hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego żeliwnych nie można szlifować?

> W takim razie co zrobić przy lekkim zwichrowaniu

> Pewnie wyrzucić i kupić nową

W zeszłym tygodniu planowałem żeliwną głowicę w swoim starym escorcie 1.8D.... To chyba jakaś bzdura z tym zakazem planowania żeliwnych głowic tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie była krzywa i była szczelna to nie trzeba.

W Polsce mało który mechanik wie, co to średnicówka, liniał krawędziowy, mikrometr... za to wzorowo znają młotek, przecinak i kawał brechy.

'

Co do "Fanów..." - niekiedy odstawiają trochę lipy, niekiedy naprawdę autko porządnie wyremontują -ale to z założenia tak jest, oni nie są restauratorami aut tylko handlarzami i taka formuła programu. Chciałbym, żeby każdy mechanik w Polsce miał przynajmniej takie samo podejście do samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym, żeby każdy mechanik w Polsce miał przynajmniej takie samo > podejście do

> samochodu...

A ja bym nie chciał ok.gif Po tym jak zobaczyłem odcinek z Suzuki Samuraiem, którego przemalowali z białego na czarny tylko z zewnątrz, tak że po otwarciu drzwi/maski itp. było widać biały kolor. no.gif I również w tym samym pojeździe byli wielce zdziwieni że nie przeszedł przeglądu za to że ma dziury w podłodze oink.gifhehe.gifsick.gif a wiedzieli o tym wcześniej by było to w miejscach które malowali na czarno hahaha.gif

Drutem śmierdzi na kilometr ten program.

P.S. Podobnych przypadków z fuszerkami można by wymieniać dużo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie była krzywa i była szczelna to nie trzeba.

Chyba chodzi o to, że wcale nie sprawdzono czy nie była krzywa

> W Polsce mało który mechanik wie, co to średnicówka, liniał krawędziowy, mikrometr... za to wzorowo

> znają młotek, przecinak i kawał brechy.

w Anglii za to rządzi taśma klejąca. A właśnie, ostatnio sąsiadowi przepaliła się żarówka, no to odkleił czerwoną taśmę z połamanego klosza, wymienił żarówkę, przykleił z powrotem i jeździ ulepem dalej. Tak samo szyba pasażera, od zawsze oklejona taśmą dookoła. Obok Land Rover, drugi miesiąc folia zamiast szyby ale przynajmniej nie jeździ

> '

> Co do "Fanów..." - niekiedy odstawiają trochę lipy, niekiedy naprawdę autko porządnie wyremontują

> -ale to z założenia tak jest, oni nie są restauratorami aut tylko handlarzami i taka formuła

> programu. Chciałbym, żeby każdy mechanik w Polsce miał przynajmniej takie samo podejście do

> samochodu...

śmieszy mnie ta fachowość, China szpachluje, maluje sprejem a potem opowiada jak to wykonał profesjonalną naprawę na kupujący łyka kit przytakując głową. Ja wiem, że w Polsce latanie z miernikiem i szukanie nietypowej grubości lakieru w aucie kilkunastoletnim to odchył w drugą stronę ale jednak jest to większa świadomość co do jakości powłoki lakierowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, to jest program pokazujący jak w prosty sposób coś tam naprawić, jak się do tego zabrać mając podstawową wiedzę i kilka prostych narzędzi. Pokazana też jest przy okazji budowa samochodu.

Czasami fajnie jakiś samochód zrobią, a czasami nie. To też jest dobre, bo pokazuje, żen ie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem.

Poza tym w programie jest założony jakiś tam budżet na remont, którego starają się nie przekraczać.

Poza tym to jest po prostu program telewizyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tym zawsze ma czyściutkie ręce i ubranie. To też jest imponujące.

Bo on jest tylko prezenterem, mechanikiem jest wspomniany w kilku odcinkach "Paul" który mu niby czasem pomaga zlosnik.gif

Przejrzyj sobie napisy końcowe, masz napisane kto jest "host" a kto "mechanic" smirk.gif

Żeby nie było, lubię ten program. Ale tylko po to go oglądam żeby się z niego pośmiać, bo na serio się brać niektórych rewelacji nie da biglaugh.gifpiwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo on jest tylko prezenterem, mechanikiem jest wspomniany w kilku odcinkach "Paul" który mu niby

> czasem pomaga

> Przejrzyj sobie napisy końcowe, masz napisane kto jest "host" a kto "mechanic"

> Żeby nie było, lubię ten program. Ale tylko po to go oglądam żeby się z niego pośmiać, bo na serio

> się brać niektórych rewelacji nie da

Czepiacie się .... fajny program rozrywkowy hehe.gif w którym oczywiście koloryzuje się to i tamto a użyte sposoby naprawy odpowiadają wartości/wieku aut zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tym zawsze ma czyściutkie ręce i ubranie.

Też tak mam, odkąd używam rękawiczek nitrylowych. Jako że nie znalazłem w PL pomarańczowych biglaugh.gif zadowalam się fioletowymi hehe.gif Oprócz czystych rąk znacząca spadło mi zużycie środków czystości typu pasta BHP itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

W instrukcji mojej renówki jest wręcz zakazane planować. Zczyścić delikatnie szpachelką i zmyć chemicznie resztki uszczelki.

A jak jest gładka i prosta to po grzyba ją planować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz Ci odpisze tonem nieznoszącym sprzeciwu: Quote:

> Wygooglaj sobie i nie czepiaj się pierdół.

> A jak dale nie wiesz, to przeczytaj sobie po pięć razy...

> jakiś tekst

Tak tylko lamerom odpisuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Widzieliście to? "Fani czterech kółek" i remont TR6. Zdjęli głowicę, zrobili gniazda zaworowe i bez

> planowania założyli z powrotem. Facet tylko położył ją na pokauczukowany stół i sprawdził

> szczelność...

> To normalna praktyka? Zewsząd słyszę, że remont głowicy zawsze = planowanie...

> Pozdrawiam.

nic dziwnego....

jezeli głowica prosta to w czym problem??

w 2 autach dwóch róznych mechaników wymieniało mi uszczelki bez planowania, oczywiscie po sprawdzeniu na płycie czy jest prosta...

ubytków płynu brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mierz wszystkich swoją miarą. No ale czego się można spodziewać po mieszkańcu największej

> wioski w PL

Strasznie Cie widzę ta moja wcześniejsza odpowiedź ubodła. Nie możesz sobie z tym poradzić. Może powinieneś zasięgnąć porady u specjalisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie, to jest program pokazujący jak w prosty sposób coś tam naprawić, jak się do tego zabrać

> mając podstawową wiedzę i kilka prostych narzędzi. Pokazana też jest przy okazji budowa

> samochodu.

> Czasami fajnie jakiś samochód zrobią, a czasami nie. To też jest dobre, bo pokazuje, żen ie zawsze

> wszystko idzie zgodnie z planem.

> Poza tym w programie jest założony jakiś tam budżet na remont, którego starają się nie przekraczać.

> Poza tym to jest po prostu program telewizyjny.

W to, że cały ten zarobek na samochodach jest głównie fikcją już dawno uwierzyłem. Że jest to program, który służy poruszeniu jakiegoś tematu ale bez wgłębiania się w szczegóły to wiem. Jak by się zatytułowali "handlarze" byłoby to bardziej naturalne no ale jest to w końcu show. Ale co mnie najbardziej rozwala- wiele razy podkreślają jak to profesjonalnie zrobią to, dokładnie naprawią co innego i dzięki nim samochód odzyskuje świetność. A najczęściej pudrują syfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie, to jest program pokazujący jak w prosty sposób coś tam naprawić, jak się do tego zabrać

> mając podstawową wiedzę i kilka prostych narzędzi. Pokazana też jest przy okazji budowa

> samochodu.

> Czasami fajnie jakiś samochód zrobią, a czasami nie. To też jest dobre, bo pokazuje, żen ie zawsze

> wszystko idzie zgodnie z planem.

> Poza tym w programie jest założony jakiś tam budżet na remont, którego starają się nie przekraczać.

> Poza tym to jest po prostu program telewizyjny.

To, że nie wszystko idzie zgodnie z planem to nie dlatego że tak wyszło tylko dlatego, że tak było w scenariuszu.

Na TVN TUrbo jest Samochód marzeń, niby też program telewizyjny tak jak i Fani ale o ile bardziej profesjonalny, gość zna się na tym co robi i nie odwalają takiej maniany jak tamci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.