koNik Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 brzydkie są, żółte i nie pasują - np do Wołgi - dlatego mam je tylko na jednym aucie ale... jak czytam coś takiego: http://www.polskatimes.pl/artykul/929635...eszen,id,t.html to chyba się wezmę w sobie i zrobię na inne auta "Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > brzydkie są, żółte i nie pasują - np do Wołgi - dlatego mam je tylko na jednym aucie ale... jak > czytam coś takiego: > http://www.polskatimes.pl/artykul/929635...eszen,id,t.html > to chyba się wezmę w sobie i zrobię na inne auta > "Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za > polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku > zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na > wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów > VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie. " Trzeba przyznac, ze maja fantazje Szczegolnie spodobal mi sie tekst o "niecheci" Polakow do kupowania nowych aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Po przykładowych zwyżkach i cenach dopłat, OC i podatków widzę, że znowu nie chodzi o to, o co chodzi . Statystyczny właściciel starego samochodu i tak nie kupi nowego, tylko zapłaci te kilka stów rocznie i dalej będzie jeździł rzęchem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > brzydkie są, żółte i nie pasują - np do Wołgi - dlatego mam je tylko na jednym aucie ale... jak > czytam coś takiego: > http://www.polskatimes.pl/artykul/929635...eszen,id,t.html > to chyba się wezmę w sobie i zrobię na inne auta > "Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za > polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku > zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na > wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów > VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie. " eghmm... To ja chyba wyjdę do Sejmu z propozycją ustaw blokujących odsprzedaż mieszkań na rynku wtórnym. 20 lat i demolka I kontrole inspekcji budowlanej co pół roku bo przecież mieszkanie w takich warunkach grozi śmiercią lub kalectwem. A tak zupełnie z innej beczki: grupa VW w tym momencie oficjalnie powiedziała, że ich auta po 10 latach użytkowania to niebezpieczny złom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Nie wierzę, że kiedykolwiek coś takiego przejdzie, ani za PO, ani za PIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Oni mysla ze takimi przepisami poprawia sprzedaż nowych aut? Raczej poprawia sprzedaż jeszcze starszych aut i wlasnie tak jak piszesz - pchanie wszystkiego na żółte blachy I ja również bym tak zrobil - moje auto bym zamienil na jakies starsze z mozliwoscia zarejestrowania na żółte np. W124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > brzydkie są, żółte i nie pasują - np do Wołgi - dlatego mam je tylko na jednym aucie ale... jak > czytam coś takiego: > http://www.polskatimes.pl/artykul/929635...eszen,id,t.html > to chyba się wezmę w sobie i zrobię na inne auta > "Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za > polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku > zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na > wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów > VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie. " poza podwyzki OC (pod idioitycznym pretekstem "Bezpieczeństwa"), reszta dotyczy opłat i ograniczeń importu i IMHO to słuszny kierunek (a mam 17 letni samochód). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Po przykładowych zwyżkach i cenach dopłat, OC i podatków widzę, że znowu nie chodzi o to, o co > chodzi . Statystyczny właściciel starego samochodu i tak nie kupi nowego, tylko zapłaci te > kilka stów rocznie i dalej będzie jeździł rzęchem . Dokladnie. I przez to ze zapłaci te kilka stów rocznie, to zaoszczędzi na kupnie np. opon No bardzo się poprawi bezpieczeństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Kolejne pomysły na skok na naszą kasę, i to wymyślone nie przez rząd a komercyjne firmy z renomą . A swoją drogą, ciekawe, kiedy będę mógł moją Astrę G zarejestrować jako zabytek k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > A tak zupełnie z innej beczki: grupa VW w tym momencie oficjalnie powiedziała, że ich auta po 10 > latach użytkowania to niebezpieczny złom Widzę że nie tylko ja wyłowiłem tego kwiatka z tekstu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Oni mysla ze takimi przepisami poprawia sprzedaż nowych aut? > Raczej poprawia sprzedaż jeszcze starszych aut i wlasnie tak jak piszesz - pchanie wszystkiego na > żółte blachy Raczej każdy by sobie przypomniał, że ma wujka na Ukrainie czy innej Białorusi. Byłoby pełno obcych tablic w Polsce na drogach i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Raczej każdy by sobie przypomniał, że ma wujka na Ukrainie czy innej Białorusi. Byłoby pełno obcych > tablic w Polsce na drogach i tyle W sumie dobry pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElBombino Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Raczej każdy by sobie przypomniał, że ma wujka na Ukrainie czy innej Białorusi. Byłoby pełno obcych > tablic w Polsce na drogach i tyle Ten numer jest chyba nieopłacalny LINK Trzeba szukać rodziny za płd lub zachodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > czytam coś takiego: Fajne są komentarze pod artykułem Oddam mój bolid na złom i dostanę 1000zł. Fajnie, niech mi jeszcze powiedzą, gdzie dostanę brakujące 49kzł do w miarę przyzwoitego nowego auta... ? Banda debili i tyle. Wszystko musimy mieć europejskounijne, z wyjątkiem zarobków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > brzydkie są, żółte i nie pasują - np do Wołgi - dlatego mam je tylko na jednym aucie ale... jak > czytam coś takiego: > http://www.polskatimes.pl/artykul/929635...eszen,id,t.html > to chyba się wezmę w sobie i zrobię na inne auta > "Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za > polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku > zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na > wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów > VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie. " CHYBA KOGOŚ PO....ŁO!!!! Normalnie ktoś się tu z frędzlem na głowy zamienił! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > CHYBA KOGOŚ PO....ŁO!!!! > Normalnie ktoś się tu z frędzlem na głowy zamienił! przecież co roku tym straszą od 2 lat. co się tak nerwujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > przecież co roku tym straszą od 2 lat. co się tak nerwujesz Zelmer już się szykuje na wprowadzenie takich przepisów odnośnie żelazek, odkurzaczy i suszarek do włosów. Blendery i inny sprzęt kuchenny dojdą za dwa lata. Petycję o wymianie tych sprzętów co 3 lata podpisał koncern Metro Group Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Petycję o wymianie tych sprzętów co 3 lata podpisał koncern Metro Group Przecież te sprzęty i tak trzeba wymieniać co trzy lata . Z samochodami za chwilę nie będzie inaczej . Tylko te +15 jeszcze się trzymają i producenci zaczynają rozumieć samostrzał w stopę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > I ja również bym tak zrobil - moje auto bym zamienil na jakies starsze z mozliwoscia > zarejestrowania na żółte np. W124 Czytac umi? Ne da se: Quote: podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku zmiany właściciela, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > ... Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów > VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie. " A od kiedy to jakieś stowarzyszenie może tak hop-siup składać pakiety ustaw do Sejmu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Czytac umi? > Ne da se: > Quote: > podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji > takiego auta w przypadku zmiany właściciela, no umi? dot sprowadzanych! wewnątrz kraju nie chcą tego uniemozliwiac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > no umi? dot sprowadzanych! wewnątrz kraju nie chcą tego uniemozliwiac. Jak tak to bardzo przepraszam, w tekscie wklejonym przez konika nie widze rozrozniania na krajowe i import (linka nie odpalalem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > no umi? dot sprowadzanych! wewnątrz kraju nie chcą tego uniemozliwiac. lekko goście niepoważni są, bo to ma nijak się co do zasad tworzenia prawa pierwszy lepszy student by ich zjadł ale tak to jest jak się głupoty wymyśla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > CHYBA KOGOŚ PO....ŁO!!!! > Normalnie ktoś się tu z frędzlem na głowy zamienił! Naprodukowali samochodów, które przeżyją armageddon i strzelili sobie tym samym w stopy. Obie. Dzisiejsze szroty nie mogą się równać niezawodnością, do staroci (vide Passat B4, czy stare 1.6d, które jeżdżą i jeżdżą i jeżdżą). Więc teraz chcą, sprzedawać nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Czytac umi? > Ne da se: > Quote: > podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji > takiego auta w przypadku zmiany właściciela, No przecież jak się sprzedać nie da, to użyczyć można i dopiero będzie burdel z tablicami/użyczającymi itp. walą nas w rogi, to my ich też i tak od lat wielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > lekko goście niepoważni są, bo to ma nijak się co do zasad tworzenia prawa pierwszy lepszy student > by ich zjadł ale tak to jest jak się głupoty wymyśla no się wie. ale powiedz: która ustawa w ciągu ostatnich 5 lat, weszła bez bubli? i dlatego zatem ta ma się różnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Czytac umi? > Ne da se: > Quote: > podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji > takiego auta w przypadku zmiany właściciela, Jeśli ustawa się zmieni , to nie w ciągu jednej nocy , tylko zanim wejdzie w życie , to ja w tym czasie spokojnie sprzedam mój samochod (choćby na wschód) i z zachodu sobie przywiozę W124 na żółte blachy Oczywiście mówie to wszystko żartem, bo nawet w 1% nie wierzę że takie coś by mogło przejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Widzę że nie tylko ja wyłowiłem tego kwiatka z tekstu powinna być klauzula że dotyczy właśnie pojazdów tej marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaroo123 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 A ja chętnie kupię nowe auto, może być np. Audi A4 (nie musi być ful wypas). Płacę 5kzł, w kredycie 50/50 - jest na sali chętny diler? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji > takiego auta w przypadku zmiany właściciela, Jeśli już wypisuje się takie brednie, to wyjdzie im martwy przepis, ponieważ samochód w PL przy zmianie właściciela nie jest wyrejestrowywany. Zmieniają się jedynie dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu jeśli takową wydano. Poziom "artykułu" jak zwykle niezmienny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 I co, myślą, że sprzedam moje 15 letnie A6 i kupię od nich nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci...s=og.recommends i bardziej konkretnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Jak tak to bardzo przepraszam, w tekscie wklejonym przez konika nie widze rozrozniania na krajowe i > import (linka nie odpalalem). Quote: wprowadzenie zakazu ponownej rejestracji auta powyżej 12 lat w przypadku zmiany właściciela, jeżeli było uprzednio zarejestrowane za granicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci...s=og.recommends > i bardziej konkretnie Quote: Zmiany systemowe powinny (...) zasilić budżet państwa. (...) oraz wspierających budżet państwa. (...) Zatem dodatkowy podatek 10% oznacza wpływ do budżetu państwa 515,4 miliona złotych. (...) budżet państwa będzie nadal otrzymywał 500 zł za nowe auto, powiększone o 500 zł od importerów aut używanych, czyli 700 tys. aut używanych x 500 zł = 350 mln zł dla budżetu. (...) podatek w umiarkowanej kwocie 100 zł rocznie za samochód nie spełniający wymogów ekologicznych - dla aut powyżej 12 lat. W efekcie budżet państwa uzyska 18 960 867 aut x ok. 60% = 11 376 520 aut x 100 zł = 1 137,6 miliona zł. (...) Obecna sytuacja wydaje się nie pozwalać na redukcję przychodów do budżetu państwa i dlatego nasze stowarzyszenie proponuje w 2014 roku pozostawienia podatku akcyzowego bez zmian lub zmniejszenie akcyzy dla aut z silnikami powyżej 2 litrów do poziomu akcyzy dla mniejszych silników. (...) Stowarzyszenie przekazało 39 indywidualnych listów o inicjatywie do: 5 ministrów (gospodarki, finansów, środowiska, transportu, budownictwa i gospodarki morskiej oraz spraw wewnętrznych), Komendanta Głównego Policji, przewodniczących 6 klubów parlamentarnych, przewodniczących i zastępców 5 komisji sejmowych (w tym ustawodawczej). Komuś bardzo zależy na wejściu i to z dużą dawką wazeliny budżetowej... wszak zbliżają się wybory... a cała reszta o zdrowiu, bezpieczeństwie i ochronie środowiska jest poprawna politycznie no i UE tak kazała... Przecież to debil liczył: najpierw chce zatrzymać napływ aut używanych, a później od aktualnej wielkości importu (który ma być ograniczony) liczy wielkość podatku dla budżetu... A co do podatku ekologicznego - zawsze można zrobić tak, że np. co rok nowa norma EUROileśtam i wszystkie auta nie spełniające do opodatkowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Są jakieś nagrody za wymyślanie najgłupszych pomysłów? Jedynym sposobem na ożywienie rynku nowych aut to przywrócenie pełnego odliczenia VATu. Odpuścić sobie kratki, klatki czy kasetki, a jak komuś gul skacze, że ktoś sobie kupi 911-kę w netto to dać limit na 100, 150 czy 200 tys. zł. Zmienić stawki akcyzy. Zmniejszyć na auta małe, zmienić granicę 2 litrów na 2,5 litra i podnieść na "smoki". Ewentualna dopłata za złomowanie powinna być procentowa (zależy za ile kupisz nowe auto), a nie kwotowa bo mnie to becikowe przypomina. A wspomniane 1000 zł... Tylko promowanie nowych da efekt, a nie walka ze starymi. Ludzie idą za reklamą, za promocją, za ulgą, za ułatwieniem, a jeśli ktoś z ludźmi walczy, potrafią się doskonale bronić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > I co, myślą, że sprzedam moje 15 letnie A6 i kupię od nich nowe Ja bym nie zamienil mojego 12-letniego Passata na nowego VW czy zresztą auto innej dowolnej marki... nie mam czasu na wizyty w serwisie żeby co chwile cos naprawiac na gwarancji, wole auto starsze ale niezawodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Ja bym nie zamienil mojego 12-letniego Passata na nowego VW czy zresztą auto innej dowolnej > marki... nie mam czasu na wizyty w serwisie żeby co chwile cos naprawiac na gwarancji, wole > auto starsze ale niezawodne W starym aucie z tą niezawodnością to już różnie bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Ja bym nie zamienil mojego 12-letniego Passata na nowego VW czy zresztą auto innej dowolnej > marki... nie mam czasu na wizyty w serwisie żeby co chwile cos naprawiac na gwarancji, wole > auto starsze ale niezawodne dobrze powiedziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 I to jest sluszna koncepcja. Z tym, ze my jestesmy biedni. Wiec ja bym dal taki zapis - cos nie spelnia nomr Euro 2 nie masz prawa zarejestrowac, chyba ze to zabytek. I systematycznie podniosl granice. Ale dodatkow doplata do nowego auta za zlomowanie. Ale to mialoby wiekszy sens jakby wiecej aut bylo produkowane w PL. Wtedy oddajesz stare auto na zlom, bierzesz nowke w salonie i masz np VAT za darmo. Pod warunkiem, ze nie sprzedaz przez 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > W starym aucie z tą niezawodnością to już różnie bywa Na moje nie narzekam, ale nawet jeśli cos się stanie to naprawie sam w garażu lub pojade do dowolnego mechanika który ma podnośnik. A w nowym... owszem, zrobia mi wszystko na gwarancji.. ale ile strace nerwów i czasu na wożenie auta do ASO czy czekanie gdzies na lawete... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Na moje nie narzekam, ale nawet jeśli cos się stanie to naprawie sam w garażu lub pojade do > dowolnego mechanika który ma podnośnik. > A w nowym... owszem, zrobia mi wszystko na gwarancji.. ale ile strace nerwów i czasu na wożenie > auta do ASO czy czekanie gdzies na lawete... uskuteczniasz myślenie życzeniowe. czyli to że stare sie psuje (nie jest niezawodne!) to jest ok, bo to nie problem i masz na to czas. ale nowe NA PEWNO trafi do aso z awarią, gdzie dostaniesz zastępcze itp. - na to nie masz czasu przy czym stare zepsuje się NA PEWNO (no moze zepsucie to za duże słowo, ale eksploatacji jest więcej), a nowe przez czas gwarancji nie musi (i prawdopodobnie tego nie zrobi). widzisz tutaj tendencyjność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > uskuteczniasz myślenie życzeniowe. czyli to że stare sie psuje (nie jest niezawodne!) to jest ok, > bo to nie problem i masz na to czas. ale nowe NA PEWNO trafi do aso z awarią, gdzie dostaniesz > zastępcze itp. - na to nie masz czasu > przy czym stare zepsuje się NA PEWNO (no moze zepsucie to za duże słowo, ale eksploatacji jest > więcej), a nowe przez czas gwarancji nie musi (i prawdopodobnie tego nie zrobi). > widzisz tutaj tendencyjność? Czytam autokacik i kilka innych for i stad mam takie wnioski. Kiedys dawno temu, jak miałem lat nascie, mój ojciec tez kupowal nowe auta z salonu (lata 90). Wtedy pamiętam w okresie gwarancji nic się nie psulo, nie było najmniejszych usterek, poprawek, nic. A dziś czytam w internecie czy slysze od znajomych, ile to osob na gwarancji jedzie do ASO na jakies drobne naprawy, moze nie duże, nie poważne, chocby drobne - ale zawsze to strata czasu. Zgadzam się ze w starym aucie tez mogę mieć tyle samo straconego czasu na naprawy - ale po pierwsze nie musze wydawac tylu pieniędzy by kupic auto zawodne, mogę je kupic taniej - a po drugie nie musze jezdzic do ASO, tylko większość rzeczy mogę naprawić sam - a te najbardziej skomplikowane z pomocą dowolnego mechanika, bo każdy przysłowiowy pan Mirek to ogarnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Czytam autokacik i kilka innych for i stad mam takie wnioski. > Kiedys dawno temu, jak miałem lat nascie, mój ojciec tez kupowal nowe auta z salonu (lata 90). > Wtedy pamiętam w okresie gwarancji nic się nie psulo, nie było najmniejszych usterek, > poprawek, nic. A dziś czytam w internecie czy slysze od znajomych, ile to osob na gwarancji > jedzie do ASO na jakies drobne naprawy, moze nie duże, nie poważne, chocby drobne - ale zawsze > to strata czasu. problem w tym że w necie nie przeczytasz postu typu. a ja w tym kwartale NIE pojechałem do ASO z moim nowym autem. przeczytasz tylko o problemach, mniejszości userów. > Zgadzam się ze w starym aucie tez mogę mieć tyle samo straconego czasu na naprawy - ale po pierwsze > nie musze wydawac tylu pieniędzy by kupic auto zawodne, mogę je kupic taniej - a po drugie > nie musze jezdzic do ASO, tylko większość rzeczy mogę naprawić sam - a te najbardziej > skomplikowane z pomocą dowolnego mechanika, bo każdy przysłowiowy pan Mirek to ogarnie ale po co samemu jak zrobią to za Ciebie, a Ty tymczasem możesz np. "polatać na paralotni" co kto lubi - ja przy aucie nie znoszę dłubać, ale przy moto, moge codziennie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > problem w tym że w necie nie przeczytasz postu typu. a ja w tym kwartale NIE pojechałem do ASO z > moim nowym autem. > przeczytasz tylko o problemach, mniejszości userów. Jeśli to na pewno mniejszość, to zmienie zdanie > ale po co samemu jak zrobią to za Ciebie, a Ty tymczasem możesz np. "polatać na paralotni" > co kto lubi - ja przy aucie nie znoszę dłubać, ale przy moto, moge codziennie Mnie najbardziej wkurza to, ze musze zawieźć samochod do warszatatu, zostawić, potem odebrać (nie ma znaczenia czy dają auto zastepcze czy nie, i tak w sumie musze do nich pojechać 2 razy) itp. wiec co mogę - co potrafię - to wole zrobić sobie sam w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Czytam autokacik i kilka innych for i stad mam takie wnioski. > Kiedys dawno temu, jak miałem lat nascie, mój ojciec tez kupowal nowe auta z salonu (lata 90). > Wtedy pamiętam w okresie gwarancji nic się nie psulo, nie było najmniejszych usterek, > poprawek, nic. A dziś czytam w internecie czy slysze od znajomych, ile to osob na gwarancji Ale pitolicie Hipolicie Kupujesz nowe masz najczesciej 5 lat gwarancji i jedyne co robisz to dolewasz plynu do spryskiwaczy. Jak sie popsuje to po to masz Assistance zeby z niego korzystac wiec i auto zastepcze. A wolnym czasie mozna robic co innego a nie uzerac sie z jakims starym padalcem Audiku f tdiku czy BMW Nie kazdego stac na nowe auto to raz, dwa wola jezdzic starym pazdzierzem ale lymuzyna Panie zamiast nowa klasa B. Co kto lubi ale wtedy siedzisz utytlany w smarach i czym wie jeszcze. A jak garazu nei masz to placisz mechanikowi. Nie zebym nie lubil dlubac przy aucie, ale ja dlupie przy fiacie czy mazdzie auto na codzien ma byc jak najnowsze i bezpieczne i neizajezdone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > widzisz tutaj tendencyjność? Jay ma racji więcej niż Nowak ma zegarków. Myśląc o nowych autach trzeba zrobić bardzo istotny podział na auta proste i tanie, które faktycznie mogą się okazać zupełnie niezawodne i auta, które "kochamy" czyli klasa średnia z bixenonami, blutufami i filtrami cząstek stałych, płynnych i gazowych. Nowe auta, które są bogato wyposażone popsują się na 100%, a już na pewno marki budżetowe. Jasne, że ciężko nazwać awarią konieczność update'a bo autem nie da się ruszyć bez szarpania czy to, że AFL szuka Dreamlinerów na niebie (oba przykłady z nowego Opela) bo cierpią inni, a nie właściciel, ale to o czym pisze Jay to 100-procentowa prawda. Trzeba jechać, trzeba z czegoś zrezygnować, żeby poświęcić czas na nowe auto. Problemy ze starymi autami typu stuki, korozja itp. dają o sobie znać z wyprzedzeniem, można sobie zaplanować naprawdę na spokojnie i człowiek nie jest takim niewolnikiem maszyny. Szybko szukam w pamięci samochodu nowego, który nie miał naprawy gwarancyjnej... Jest rodzynek póki co - Dacia...i nic więcej... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Jay ma racji więcej niż Nowak ma zegarków. Myśląc o nowych autach trzeba zrobić bardzo istotny > podział na auta proste i tanie, które faktycznie mogą się okazać zupełnie niezawodne i auta, > które "kochamy" czyli klasa średnia z bixenonami, blutufami i filtrami cząstek stałych, > płynnych i gazowych. a po co wchodzic w szczegoly? kazdy nowe auto rozumie inaczej, bo inne potrzebuje. > Nowe auta, które są bogato wyposażone popsują się na 100%, a już na pewno marki budżetowe. Jasne, > że ciężko nazwać awarią konieczność update'a bo autem nie da się ruszyć bez szarpania czy to, > że AFL szuka Dreamlinerów na niebie (oba przykłady z nowego Opela) bo cierpią inni, a nie > właściciel, ale to o czym pisze Jay to 100-procentowa prawda. Trzeba jechać, trzeba z czegoś > zrezygnować, żeby poświęcić czas na nowe auto. pitolicie. Jay pisze o statystyce - o ułamku ludzi którzy mają awarię. Megane mi się nie popsuło na gwarancji, a usterkę "skrzypiace lusterko" zrobili przy okazji serwisu. peugeot owszem był w serwisie, ale wg mojej decyzji kiedy mam czas (awaria z którą można jeździc). narazie nie zepsuło się nic w rozumieniu - laweta. faktycznie uszkodzeniu uległ czujnik poziomowania xenonów, co objawiło się komunikatem na desce i wyłączeniem ich skręcania, ale jezdzilem tak przez 2 tygodnie, az mi było po drodze auto odstawić. za to "stary" focus (czyli 4-5 latek z nalotem pewnym), był w serwisie co 3-4 miesiące na wymianach i naprawach eksploatacyjnych (stuki, puki, hamulce i płyny). > Problemy ze starymi autami typu stuki, korozja itp. dają o sobie znać z wyprzedzeniem, można sobie > zaplanować naprawdę na spokojnie i człowiek nie jest takim niewolnikiem maszyny. aaaa bo nowe to TYLKO awarie typu: jedziesz i bum - mogiła. a stare np że sparciały wąż od chłodnicy strzeli, to najpierw 2 tygodnie wcześniej strzeli próbnie, żeby dać znać o zbliżającej się awarii. no tak - to ma sens. > Szybko szukam w pamięci samochodu nowego, który nie miał naprawy gwarancyjnej... > Jest rodzynek póki co - Dacia...i nic więcej... i na 100% się popsuje > Pozdrawiam. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Zgadzam się w 100%, dokładnie napisales to co ja również myślę A co do Dacii... ostatnio często przejezdzam obok salonu i widzę wystawionego Dokkera. Tak sobie mysle ze w tej klasie gdybym miał wybór Partner/Kangoo/Citan/itp. to chyba Dokker to najlepszy wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > przy czym stare zepsuje się NA PEWNO (no moze zepsucie to za duże słowo, ale eksploatacji jest > więcej), niekoniecznie tak musi być, śmiem twierdzić że proste gaźnikowe coś postaci Golf II 1.6 na Pierburgu (albo 1.8RP na monopunkcie) to coś czym można jeździć bez awarii aż do wymiotów z nudów stąd reputacja która z takim TSI chyba nic wspólnego nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Zgadzam się w 100%, dokładnie napisales to co ja również myślę > A co do Dacii... ostatnio często przejezdzam obok salonu i widzę wystawionego Dokkera. Tak sobie > mysle ze w tej klasie gdybym miał wybór Partner/Kangoo/Citan/itp. to chyba Dokker to najlepszy > wybór zwłaszcza, że między Kangoo, Citanem i Dokkerem różnice są takie, jak między Berlingo i Partnerem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.