Skocz do zawartości

Klapa bagażnika sięga sufitu


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika klapa będzie się po tym przesuwać.

Jakieś propozycje, sugestie niewiem.gif ?

Od razu zaznaczam, że jedwab to przesada.

P.S.

Garaż to miejsce postojowe na parkingu podziemnym - wszelkie modyfikacje budowlane nie przejdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

> Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

> Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika

> klapa będzie się po tym przesuwać.

> Jakieś propozycje, sugestie ?

Mysle, ze to rozwiaze problem:

mts_gwint_golf.jpg

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

> Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

> Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika

> klapa będzie się po tym przesuwać.

> Jakieś propozycje, sugestie ?

> Od razu zaznaczam, że jedwab to przesada.

karimata, styropian, wykładzina dywanowa - perski dywan na suficie zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

> Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

> Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika

> klapa będzie się po tym przesuwać.

> Jakieś propozycje, sugestie ?

Chętnie poczytam propozycje, bo mam identyczną sytuację. "Na razie" (czyli już ładnych parę lat zlosnik.gif) na półce ściennej obok tyłu auta leży moja stara zwinięta podkoszulka, którą kładę na klapie przy podnoszeniu, a potem odkładam na miejsce. Może skorzystam z któregoś z zaproponowanych rozwiązań "profi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

> Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

> Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika

> klapa będzie się po tym przesuwać.

> Jakieś propozycje, sugestie ?

> Od razu zaznaczam, że jedwab to przesada.

hmm.gif A nie możesz założyć krótszych siłowników (lifty) do klapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chętnie poczytam propozycje, bo mam identyczną sytuację. "Na razie" (czyli już ładnych parę lat )

> na półce ściennej obok tyłu auta leży moja stara zwinięta podkoszulka, którą kładę na klapie

> przy podnoszeniu, a potem odkładam na miejsce. Może skorzystam z któregoś z zaproponowanych

> rozwiązań "profi".

U mnie klapa nie dotyka do sufitu, ale, gdy kiedyś nieopatrzenie uniosłem auto na podnośniku, to przytarłem lakier zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicz otwieranie się klapy montując krótsze siłowniki lub kawałek sznurka hehe.gif inne rozwiązania się nie sprawdzą bo ładując lub rozładowując auto i tak rozwalisz to co tam wstawisz lub porysujesz klapę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

> Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

> Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika

> klapa będzie się po tym przesuwać.

> Jakieś propozycje, sugestie ?

> Od razu zaznaczam, że jedwab to przesada.

Idź do zakładu tapicerskiego i poproś o kawałek grubej gąbki. ew. załóż na rant klapy zabezpieczenie w postaci gumowej nakładki, analogicznej do tej montowanej na krawędź drzwi samochodu ( przykład )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gwarancja ....

> To już kolejny powód - obok wielu innych - dla którego tejże gwarancji nie przedłużałem.

No bez przesady.... (pod pewnym warunkiem *)

W sumie siłowniki klapy (sprężyny gazowe) to niemal element eksploatacyjny, jak np, wycieraczki.

Tyle, że zużywają się wolniej, nie raz przeżyją całe auto ale często po paru latach przestają działać zimą.

*) o ile są to siłowniki łatwo demontowalne (czyli zatrzaśnięte na kulkach) to nikt nie ma prawa poznać że były wymieniane - ostatecznie przed wuizytą a ASO można podmienić znów na fabryczne.

A czy są montowane standardowo, to nie wiem co za auto.

Przeważnie są. Ale zdarzały się i dawniej i teraz mniej konwencjonalne rozwiązania

Tutaj coś dobierzesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byś nie przykleił do sufitu w końcu wytrze lakier.

Najlepsza będzie nakładka plastikowa na krawędź. Najlepiej przykleić na taśmę dwustronna aby się nie przesuwała.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykręcić jakiś większy klocek gąbki.

Kolega miał podobny problem, tyle że klapa opierała mu się o bramę otwieraną do góry. W miejscu gdzie klapa opierała to przykręcił do bramy gumowy odbojnik z przedniego zawieszenia Malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po otwarciu klapa dotyka sufitu w garażu. Sufit był wcześniej, auto będzie teraz.

> Coś warto by było nakleić na sufit żeby lakier nie odpadł po 5-tym walnięciu.

> Przydałby się jakiś nie tylko miękki, ale też śliski materiał - podczas zmiany obciążenia bagażnika

> klapa będzie się po tym przesuwać.

> Jakieś propozycje, sugestie ?

1. Myślałem nad grubaśnym filcem, ale czy zda egzamin? Jest raczej bezpieczny dla lakieru i o ile powinno być OK przy dociążaniu auta, to w drugą stronę, niejako "pod włos" może być różnie...

2. Skoro nie chcesz ruszać sufitu - wybierz podłogę w garażu o 10cm i gotowe grinser006.gif

3. Kup (jeśli nie posiadasz) kompresor. Pompowanie opon łatwiej Ci pójdzie... biglaugh.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy są montowane standardowo, to nie wiem co za auto.

To nowa octavia. Zobaczę jak to wygląda przy niższym uniesieniu klapy - wymiana tych siłowników to byłoby najelegantsze rozwiązanie.

Póki co nakleję na suficie coś miękkiego i ew. na wierzch dam filc albo coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nowa octavia. Zobaczę jak to wygląda przy niższym uniesieniu klapy - wymiana tych siłowników to

> byłoby najelegantsze rozwiązanie.

> Póki co nakleję na suficie coś miękkiego i ew. na wierzch dam filc albo coś podobnego.

wymiana na krótsze siłowniki może zrobić odwrotną robotę.

Klapa podnoszona do samej góry przenosi większość obciążenia na zawiasy i tylko część podtrzymują siłowniki.

Jak założysz krótsze to więcej będą musiały dźwigać i mogą nie dać rady.

Co do sufity - ja mam styropian na boku bo obijałem drzwi. Przy wsiadaniu/wysiadaniu auto pracuje na zawiasie, drzwi jeżdżą po styropianie, ale wcale go mocno nie kruszą.

W przeciwieństwie do filcu styropian nie łapie wody i brudu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana na krótsze siłowniki może zrobić odwrotną robotę.

> Klapa podnoszona do samej góry przenosi większość obciążenia na zawiasy i tylko część podtrzymują

> siłowniki.

Podejrzewam, ze chodzi o pojedyncze centymetry, na dobranych siłownikach o podobnych "Niutonach" nie zrobi to większego wrażenia

Rozumiem, ze to liftback lub kombi?

Odpowiednio:

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/product/24403

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/product/24405

Mocowania to 7b - najpopularniejsze w przyrodzie

Weźmy Octavię liftback(sedan):

L max: 585,5 mm Skok: 245 mm L min: 340,5 mm Siła F1: 405 N

Dobieramy np z Mondeo ( http://www.fakrosno.pl/pl-PL/product/23399 )

L max: 556 mm Skok: 225 mm L min: 331 mm Siła F1: 475 N

Mamy siłownik krótszy o niecałe 3 cm, także krótszy wymiar ściśnięty - więc zmieści się, siła wystarczająca (może nawet za duża) - to tak dobrany na szybko.

3 cm różnicy skoku siłownika to już pewnie parę-paręnaście cm niżej klapa

EDIT: doczytałem ,że chodzi o Octavię III, powyższe dotyczy OII, więc proszę potraktować to jako przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nowa octavia. Zobaczę jak to wygląda przy niższym uniesieniu klapy - wymiana tych siłowników to

> byłoby najelegantsze rozwiązanie.

> Póki co nakleję na suficie coś miękkiego i ew. na wierzch dam filc albo coś podobnego.

Ja bym poszedł do markietów budowlanych, tam mają końcówki wykładzin, poszukałbym kawałka jakiejś miękkiej grubej wykładziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na klapę kawałek foli przeroczystej wszystkie inne styropiany itp przetra lakier w końcu- przeciez jak będziesz rozładowywał auto i załadowywał to sie rusza, pracuje-wiem - mam ten sam problem w insigni klapa idzie gigantycznie w górę i walę o bramę garazowa albo jej prowadnice łańcucha- najpierw był styropian, potem wykładzina i dopiero folia przezroczysta na kawałek klapy oraz/i twardsze styro/eps na bramie(u ciebie suficie) zdały egzamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na klapę kawałek foli przeroczystej wszystkie inne styropiany itp przetra lakier w końcu- przeciez

> jak będziesz rozładowywał auto i załadowywał to sie rusza, pracuje-wiem - mam ten sam problem

> w insigni klapa idzie gigantycznie w górę i walę o bramę garazowa albo jej prowadnice

> łańcucha- najpierw był styropian, potem wykładzina i dopiero folia przezroczysta na kawałek

> klapy oraz/i twardsze styro/eps na bramie(u ciebie suficie) zdały egzamin

najlepiej jedno i drugie ok.gif i bedzie super, lakieru nie obije na styropianie i nie wytrze przez folię.

Co do folii, to polecam zainwestować w troszke droższą (ja kupowałem w firmie robiącej reklamy, dodatkowo dotną na ploterze każdy kształt) to nie żółknie i nie pęka na mrozie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem otuliny które zakłada się na rury. Miałem półki w garażu, idealnie leżały na kostrukcji z

> kątowników

Wczoraj w dyskusji ze znajomym te otuliny zostały właśnie wstępnie wybrane.

Nie masz problemów, gdy z bagażnika wyciągasz coś ciężkiego i auto się podnosi?

Klapa się wtedy ślizga po tej otulinie czy wciska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej klapa się ślizgała. To raczej śliski materiał. 2m w obi kosztuje 2,5zł. Jakby co to dużo nie

> stracisz

Otuliny też sa ok potwierdzam-ale ciezko jeprzykleić... w sensie są w kształcie rury i prędzej czy póxniej mi odpadały przykeljone... trzeba by jakąs konstrukcję z kiejm od szcztki czy coś robić i na to nakładać otulinę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkretnie, to pod sufitem mam rynienki z jakimiś kablami i to one przeszkadzają - dlatego

> przyczepię to na opaski samozaciskowe.

no to git

ale jakby ci sie udało zrobic tak zeby nie zostały osadzone na sztywno to jak bedzeisz coś ładował do auta to by pracowały ("obracały sie")

-w sensie opaski nie za ciasno i poza obszarem gdzie będzei styk z klapą

-a ze pewnie będziesz musiał przeciąć otulinę, żeby ją założyc (bo opcji na rynienki od kabli "wsunięcia otuliny nie będzie")

-to przecięcie zabezpiecz po prostu sklejając je jakąś taśmą klejąca szeroką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.