Skocz do zawartości

Sens trójramiennej kierownicy


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

całkiem inne trzymanie kierownicy na zakrętach, nie przeszkadza tyle co 4 ramienna.

Łatwiej się nią operuje/kręci itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całkiem inne trzymanie kierownicy na zakrętach, nie przeszkadza tyle co 4 ramienna.

> Łatwiej się nią operuje/kręci itp.

W takim razie odwracając pytanie: po co w ogóle produkuje się kierownice czteroramienne? zlosnik.gif Mają jakieś zalety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

Miałem 3-ramienną i 4-ramienną i różnic nie odczuwałem. Wspomniane lepsze prowadzenie na zakrętach też nie zaobserwowałem, kierownicą kręcę po obwodzie, więc ilość ramion nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

W niektórych autach wygląda lepiej od czteroramiennej.

A w niektórych gorzej.

Citroen DS miał bodaj jedno ramię. To dopiero wypas.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 3-ramienną i 4-ramienną i różnic nie odczuwałem. Wspomniane lepsze prowadzenie na zakrętach

> też nie zaobserwowałem, kierownicą kręcę po obwodzie, więc ilość ramion nie ma znaczenia.

Mi osobiście się bardzo dobrze jeździ po zakrętach z 3-ramienną, gorzej z 4 ramienną. Zależy jak kto pokonuje zakręty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład w Passacie B5 albo Lagunie II w wersji powiedzmy "usportowionej" miałeś głębiej wyprofilowane fotele i właśnie trójramienną, obszytą skórą kierownicę. W obydwu tych autach trójramienne wersje mają grubszy wieniec, przez co lepiej leży w dłoni, w lagunie ponadto jest IMO ciut mniejsza (bo zwykła, czteroramienna to jak z Renault Magnum - identyczny wzór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przykład w Passacie B5 albo Lagunie II w wersji powiedzmy "usportowionej" miałeś głębiej

> wyprofilowane fotele i właśnie trójramienną, obszytą skórą kierownicę. W obydwu tych autach

> trójramienne wersje mają grubszy wieniec, przez co lepiej leży w dłoni, w lagunie ponadto jest

> IMO ciut mniejsza (bo zwykła, czteroramienna to jak z Renault Magnum - identyczny wzór).

A gdyby wersja usportowiona od cywilnej różniła się tym wszystkim co wymieniłeś, za wyjątkiem liczby ramion kierownicy - pozostałyby 4 - to byłaby jakaś różnica?

Bo skóra i grubość wieńca, fotele, rozmiar - rozumiem. Tylko co daje ta mniejsza liczba ramion?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

Przyjęło się, że to niby sportowe, więc tak się to sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

jeździłem z 2-, 3- i 4-ro ramiennymi kierownicami - i nie widzę różnicy.

Ważniejsza jest grubość, miękkość i kształt koła w komforcie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczba ramion to chyba z tradycji sportowej, natomiast cała reszta - czyli jak pasuje do rąk to zupełnie inna bajka.

Czteroramienne może robią z powodu wymagań poduszek powietrznych - pewnie taniej wychodzi w produkcji niż trójramienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździłem z 2-, 3- i 4-ro ramiennymi kierownicami - i nie widzę różnicy.

Nie wierzę.

Jeździłem chwilę fordem ka

Chyba że o innej dwuramiennej mówisz. tutaj nie ma jak oprzeć kciuków na za 15 trzecia

540x405_ford-ka-kobiety-klimatyzacja-wsp-2430582.jpg

> Ważniejsza jest grubość, miękkość i kształt koła w komforcie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

Trochę więcej miejsca na dłonie hmm.gif Ale i tak wg mnie najwygodniejsza jest 2-ramienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej?

Nie ma żadnych, a dla mnie wadę dla której nie kupię samochodu - w czasie jazdy trzymam lewą rękę właśnie na dolnej części koła kierownicy i zwisający w dół pałąk bardzo by mi w tym przeszkadzał. Najlepszą kierownicę jaką do tej pory trzymałem ma Lanos bez poduszki zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo tak się utarło, że jak 3 ramienna to już sportowa, w niczym lepsza poza wyglądem nie jest.

Ty tak twierdzisz. Różne kierownice różnie trzymasz. Tak naprawdę tych 4-ramiennych kierownic z którymi ja się spotkałem, nie da się tak naprawdę złapać, tradycyjnym "rajdowym" chwytem i jednocześnie móc szybko i skutecznie obracać kierownicą. Do jazdy normalnej, codziennej - kwestia co kto lubi (ja uważam, że 4 ramienne są niewygodne), natomiast w sporcie, to nie jest jakiś wymysł, że stosuje się kierownice 3-ramienne (kiedyś też spotykało się 2-ramienne), po prostu tylko one zapewniają pewny chwyt kierownicy i możliwość sprawnego obracania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma żadnych, a dla mnie wadę dla której nie kupię samochodu - w czasie jazdy trzymam lewą rękę

> właśnie na dolnej części koła kierownicy i zwisający w dół pałąk bardzo by mi w tym

> przeszkadzał. Najlepszą kierownicę jaką do tej pory trzymałem ma Lanos bez poduszki .

za takie publiczne wyznanie należy sie kara chłosty old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za takie publiczne wyznanie należy sie kara chłosty

A co w tym złego? Takie ułożenie jest bardzo ergonomiczne, wygodne i bezpieczne. Nie ma sytuacji, kiedy nie wykonał bym jakiegoś manewru gorzej niż trzymając oburącz 14:45. Często też dla rozluźnienia mam lewą rękę na godzinie 10-tej, a łokieć na parapecie. Prawej ręki używam wyłącznie przy ciasnych manewrach. Ogólnie bardzo rzadko mam na kierownicy obie na raz zlosnik.gif. 30 lat za kółkiem i prawie pół miliona km bez wypadku zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierzę.

> Jeździłem chwilę fordem ka

> Chyba że o innej dwuramiennej mówisz. tutaj nie ma jak oprzeć kciuków na za 15 trzecia

> > Ważniejsza jest grubość, miękkość i kształt koła w komforcie jazdy

konkretnie o tej:

0257217-FIAT-Seicento-1100-i.e.-Young-1999.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> konkretnie o tej:

No prawie ideał! Gdyby jeszcze zrobili węższe te ramiona przy samym kole, żeby można je było objąć kciukiem i wskazującym, oraz "wypustki" na kciuk w pozycji "za dziesięć druga" był by ideał biglaugh.gif.

To jest idealna kierownica:

287084141-Przechwytywanie.JPG

biglaugh.gif

post-103354-14352521199732_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko zależy od układu ramion w strategicznych miejscach, może mieć i 5 ramion byle te dwa

> najważniejsze były ok.

To zależy od całego układu ramion, nie tylko 2. I jak już pisałem - osobiście nie spotkałem się z kierownicą 4-ramienną, która pozwalałaby na przyjęcie "bojowej" pozycji jeśli chodzi o trzymanie rąk na kierownicy i ewentualny jej obrót. Czyli różnica jest, zasadnicza. Zresztą, ciekaw jestem, czy ktoś widział kiedyś kierownicę 4-ramienną w aucie rajdowym, czy wyścigowym i to za sprawą tego, o czym wspomniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno dawno temu...

Jak kupowałem Skodę felicję, to chcieli sporej dopłaty za czteroramienną kierownicę, bo była ona montowana w lepszych wersjach... biglaugh.gif

A tu teraz ludziska marzą o swapie "na odwrót" biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją

> kierownicę:

jedna z lepszych kierownic ok.gif

> Na taką:

mialem taka w audi-nie podobala mi sie.

teraz w touranie mam taka specyficzna czteroramienna- najbrzydsza i najgorsza kierownica jaka kiedykolwiek mialem w aucie. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawno dawno temu...

> Jak kupowałem Skodę felicję, to chcieli sporej dopłaty za czteroramienną kierownicę, bo była ona

> montowana w lepszych wersjach...

> A tu teraz ludziska marzą o swapie "na odwrót"

Wróci moda ze starych czasów - w 125p i Syrence były dwuramienne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją

> kierownicę:

> Na taką:

> I może kiedyś to zrobię

> Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza

Miałem w Passacie taką 4ro ramienną i była świetna ok.gif

W Toledo miałem tą z drugiego zdjęcia i w tym aucie była ok, ale ogólnie wolę 4ro ramienne grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją

> kierownicę:

> Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza

Tylko czy będzie lepsza podczas jazdy?

Ja do swoje 4-ramiennej jestem bardzo przyzwyczajony, teraz będę miał 3-ramienną i czuję że to będzie zmiana na gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co w tym złego? Takie ułożenie jest bardzo ergonomiczne, wygodne i bezpieczne. Nie ma sytuacji,

> kiedy nie wykonał bym jakiegoś manewru gorzej niż trzymając oburącz 14:45.

Widać nie zdarzyła Ci się na tyle podbramkowa sytuacja, byś nie zdążył.

> Ogólnie bardzo rzadko mam na kierownicy obie na raz . 30

> lat za kółkiem i prawie pół miliona km bez wypadku .

Zajedź na jakiś Orlen. Tam (z reguły) mają najnowsze wydanie "Szybkości bezpiecznej" S.Zasady. Zakup i przeczytaj. Zobaczymy jakie wnioski wyciągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

Jeździłem wcześniej autami z dwu- i czteroramiennymi kierownicami.W obecnym aucie posiadam taką

DSC08457.JPG

Z różnic na plus ta jest odrobine mniejsza niż ta w poprzednim aucie.Ilość ramion nie ma tu wiekszego znaczenia, jeśli idzie o komfort.Ważniejsze żeby była obszyta skórą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją

> kierownicę:

> Na taką:

> I może kiedyś to zrobię

> Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza

To bez sensu (chyba) zamiana. Jak już chcesz zamieniać na trójramienną to wybierz o mniejszej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.