Polarny Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. całkiem inne trzymanie kierownicy na zakrętach, nie przeszkadza tyle co 4 ramienna. Łatwiej się nią operuje/kręci itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > całkiem inne trzymanie kierownicy na zakrętach, nie przeszkadza tyle co 4 ramienna. > Łatwiej się nią operuje/kręci itp. W takim razie odwracając pytanie: po co w ogóle produkuje się kierownice czteroramienne? Mają jakieś zalety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. Miałem 3-ramienną i 4-ramienną i różnic nie odczuwałem. Wspomniane lepsze prowadzenie na zakrętach też nie zaobserwowałem, kierownicą kręcę po obwodzie, więc ilość ramion nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. W niektórych autach wygląda lepiej od czteroramiennej. A w niektórych gorzej. Citroen DS miał bodaj jedno ramię. To dopiero wypas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > W niektórych autach wygląda lepiej od czteroramiennej. > A w niektórych gorzej. > Citroen DS miał bodaj jedno ramię. To dopiero wypas. Nie tylko DS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. różnicy w pracy kierownica nie odczułem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Pierwsze słyszę, że to może mieć znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Nie tylko DS. O właśnie. Przekombinowane jak wszystko w tych autach, ale przynajmniej jest ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > W takim razie odwracając pytanie: po co w ogóle produkuje się kierownice czteroramienne? Mają > jakieś zalety? W przypadku fordów te 4 ramienne miały tempomat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Miałem 3-ramienną i 4-ramienną i różnic nie odczuwałem. Wspomniane lepsze prowadzenie na zakrętach > też nie zaobserwowałem, kierownicą kręcę po obwodzie, więc ilość ramion nie ma znaczenia. Mi osobiście się bardzo dobrze jeździ po zakrętach z 3-ramienną, gorzej z 4 ramienną. Zależy jak kto pokonuje zakręty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > W takim razie odwracając pytanie: po co w ogóle produkuje się kierownice czteroramienne? Mają > jakieś zalety? Po to żeby np. w cenniku skody była dodatkowa płatna opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Na przykład w Passacie B5 albo Lagunie II w wersji powiedzmy "usportowionej" miałeś głębiej wyprofilowane fotele i właśnie trójramienną, obszytą skórą kierownicę. W obydwu tych autach trójramienne wersje mają grubszy wieniec, przez co lepiej leży w dłoni, w lagunie ponadto jest IMO ciut mniejsza (bo zwykła, czteroramienna to jak z Renault Magnum - identyczny wzór). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Na przykład w Passacie B5 albo Lagunie II w wersji powiedzmy "usportowionej" miałeś głębiej > wyprofilowane fotele i właśnie trójramienną, obszytą skórą kierownicę. W obydwu tych autach > trójramienne wersje mają grubszy wieniec, przez co lepiej leży w dłoni, w lagunie ponadto jest > IMO ciut mniejsza (bo zwykła, czteroramienna to jak z Renault Magnum - identyczny wzór). A gdyby wersja usportowiona od cywilnej różniła się tym wszystkim co wymieniłeś, za wyjątkiem liczby ramion kierownicy - pozostałyby 4 - to byłaby jakaś różnica? Bo skóra i grubość wieńca, fotele, rozmiar - rozumiem. Tylko co daje ta mniejsza liczba ramion? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. Przyjęło się, że to niby sportowe, więc tak się to sprzedaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. jeździłem z 2-, 3- i 4-ro ramiennymi kierownicami - i nie widzę różnicy. Ważniejsza jest grubość, miękkość i kształt koła w komforcie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 liczba ramion to chyba z tradycji sportowej, natomiast cała reszta - czyli jak pasuje do rąk to zupełnie inna bajka. Czteroramienne może robią z powodu wymagań poduszek powietrznych - pewnie taniej wychodzi w produkcji niż trójramienna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > jeździłem z 2-, 3- i 4-ro ramiennymi kierownicami - i nie widzę różnicy. Nie wierzę. Jeździłem chwilę fordem ka Chyba że o innej dwuramiennej mówisz. tutaj nie ma jak oprzeć kciuków na za 15 trzecia > Ważniejsza jest grubość, miękkość i kształt koła w komforcie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Nie tylko DS. Mikrus też: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. > Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną. Trochę więcej miejsca na dłonie Ale i tak wg mnie najwygodniejsza jest 2-ramienna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Bo tak się utarło, że jak 3 ramienna to już sportowa, w niczym lepsza poza wyglądem nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Nie ma żadnych, a dla mnie wadę dla której nie kupię samochodu - w czasie jazdy trzymam lewą rękę właśnie na dolnej części koła kierownicy i zwisający w dół pałąk bardzo by mi w tym przeszkadzał. Najlepszą kierownicę jaką do tej pory trzymałem ma Lanos bez poduszki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Bo tak się utarło, że jak 3 ramienna to już sportowa, w niczym lepsza poza wyglądem nie jest. Ty tak twierdzisz. Różne kierownice różnie trzymasz. Tak naprawdę tych 4-ramiennych kierownic z którymi ja się spotkałem, nie da się tak naprawdę złapać, tradycyjnym "rajdowym" chwytem i jednocześnie móc szybko i skutecznie obracać kierownicą. Do jazdy normalnej, codziennej - kwestia co kto lubi (ja uważam, że 4 ramienne są niewygodne), natomiast w sporcie, to nie jest jakiś wymysł, że stosuje się kierownice 3-ramienne (kiedyś też spotykało się 2-ramienne), po prostu tylko one zapewniają pewny chwyt kierownicy i możliwość sprawnego obracania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Tylko co daje ta mniejsza liczba ramion? Jak to co? Mniejszą wagę (przynajmniej teoretycznie) a stąd już blisko do sportów samochodowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 To tylko zależy od układu ramion w strategicznych miejscach, może mieć i 5 ramion byle te dwa najważniejsze były ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Nie ma żadnych, a dla mnie wadę dla której nie kupię samochodu - w czasie jazdy trzymam lewą rękę > właśnie na dolnej części koła kierownicy i zwisający w dół pałąk bardzo by mi w tym > przeszkadzał. Najlepszą kierownicę jaką do tej pory trzymałem ma Lanos bez poduszki . za takie publiczne wyznanie należy sie kara chłosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > za takie publiczne wyznanie należy sie kara chłosty A co w tym złego? Takie ułożenie jest bardzo ergonomiczne, wygodne i bezpieczne. Nie ma sytuacji, kiedy nie wykonał bym jakiegoś manewru gorzej niż trzymając oburącz 14:45. Często też dla rozluźnienia mam lewą rękę na godzinie 10-tej, a łokieć na parapecie. Prawej ręki używam wyłącznie przy ciasnych manewrach. Ogólnie bardzo rzadko mam na kierownicy obie na raz . 30 lat za kółkiem i prawie pół miliona km bez wypadku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > całkiem inne trzymanie kierownicy na zakrętach, nie przeszkadza tyle co 4 ramienna. > Łatwiej się nią operuje/kręci itp. trzymasz za ramiona kierownice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Nie wierzę. > Jeździłem chwilę fordem ka > Chyba że o innej dwuramiennej mówisz. tutaj nie ma jak oprzeć kciuków na za 15 trzecia > > Ważniejsza jest grubość, miękkość i kształt koła w komforcie jazdy konkretnie o tej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > konkretnie o tej: No prawie ideał! Gdyby jeszcze zrobili węższe te ramiona przy samym kole, żeby można je było objąć kciukiem i wskazującym, oraz "wypustki" na kciuk w pozycji "za dziesięć druga" był by ideał . To jest idealna kierownica: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Zrobiłem ponad 60kkm z tą kierownicą i była całkiem wygodna. Nie ustępowała tym z dużo droższych aut. Natomiast najgorsza kierownicę z samochodów którymi jeździłem miało Tico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > To tylko zależy od układu ramion w strategicznych miejscach, może mieć i 5 ramion byle te dwa > najważniejsze były ok. To zależy od całego układu ramion, nie tylko 2. I jak już pisałem - osobiście nie spotkałem się z kierownicą 4-ramienną, która pozwalałaby na przyjęcie "bojowej" pozycji jeśli chodzi o trzymanie rąk na kierownicy i ewentualny jej obrót. Czyli różnica jest, zasadnicza. Zresztą, ciekaw jestem, czy ktoś widział kiedyś kierownicę 4-ramienną w aucie rajdowym, czy wyścigowym i to za sprawą tego, o czym wspomniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją kierownicę: Na taką: I może kiedyś to zrobię Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Zresztą, ciekaw jestem, czy ktoś widział kiedyś kierownicę 4-ramienną w aucie rajdowym, czy wyścigowym > i to za sprawą tego, o czym wspomniałem oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Dawno dawno temu... Jak kupowałem Skodę felicję, to chcieli sporej dopłaty za czteroramienną kierownicę, bo była ona montowana w lepszych wersjach... A tu teraz ludziska marzą o swapie "na odwrót" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją > kierownicę: jedna z lepszych kierownic > Na taką: mialem taka w audi-nie podobala mi sie. teraz w touranie mam taka specyficzna czteroramienna- najbrzydsza i najgorsza kierownica jaka kiedykolwiek mialem w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Dawno dawno temu... > Jak kupowałem Skodę felicję, to chcieli sporej dopłaty za czteroramienną kierownicę, bo była ona > montowana w lepszych wersjach... > A tu teraz ludziska marzą o swapie "na odwrót" Wróci moda ze starych czasów - w 125p i Syrence były dwuramienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Wróci moda ze starych czasów - w 125p i Syrence były dwuramienne Już wraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją > kierownicę: > Na taką: > I może kiedyś to zrobię > Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza Miałem w Passacie taką 4ro ramienną i była świetna W Toledo miałem tą z drugiego zdjęcia i w tym aucie była ok, ale ogólnie wolę 4ro ramienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją > kierownicę: > Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza Tylko czy będzie lepsza podczas jazdy? Ja do swoje 4-ramiennej jestem bardzo przyzwyczajony, teraz będę miał 3-ramienną i czuję że to będzie zmiana na gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Wróci moda ze starych czasów - w 125p i Syrence były dwuramienne Maciu w Felce też pewnie taką miał. Ja zresztą też, ale szybko wymieniłem na tę ładniejszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > A co w tym złego? Takie ułożenie jest bardzo ergonomiczne, wygodne i bezpieczne. Nie ma sytuacji, > kiedy nie wykonał bym jakiegoś manewru gorzej niż trzymając oburącz 14:45. Widać nie zdarzyła Ci się na tyle podbramkowa sytuacja, byś nie zdążył. > Ogólnie bardzo rzadko mam na kierownicy obie na raz . 30 > lat za kółkiem i prawie pół miliona km bez wypadku . Zajedź na jakiś Orlen. Tam (z reguły) mają najnowsze wydanie "Szybkości bezpiecznej" S.Zasady. Zakup i przeczytaj. Zobaczymy jakie wnioski wyciągniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > trzymasz za ramiona kierownice? zdarza się, też łatwo się kręci łapiąc za dolne ramię, ciężej mi to wychodzi w 4 ramiennej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Mi się taka podoba: http://www.lexus.com/lexus-share/v2/img/gallery/LS/lexus-ls-600-hybrid-interior-E12-285_1024x576.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Mi się taka podoba: > http://www.lexus.com/lexus-share/v2/img/gallery/LS/lexus-ls-600-hybrid-interior-E12-285_1024x576.jpg Ładniejszej okleiny z meblościanek nie mieli? To wygląda odpustowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Ładniejszej okleiny z meblościanek nie mieli? To wygląda odpustowo. Mi sie podoba. A to nie okleina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje. Jeździłem wcześniej autami z dwu- i czteroramiennymi kierownicami.W obecnym aucie posiadam taką Z różnic na plus ta jest odrobine mniejsza niż ta w poprzednim aucie.Ilość ramion nie ma tu wiekszego znaczenia, jeśli idzie o komfort.Ważniejsze żeby była obszyta skórą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonmaximus Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Mi się taka podoba: Widać, że pochodzisz z kraju boazerii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonmaximus Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją > kierownicę: > Na taką: > I może kiedyś to zrobię > Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza To bez sensu (chyba) zamiana. Jak już chcesz zamieniać na trójramienną to wybierz o mniejszej średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Ważniejsze żeby była obszyta skórą wyjde teraz na wiesniaka mialem kierownice plastikowe i w skorze-nigdy nie odczulem roznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.