Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Pewnie wątek taki już był, ale mam nadzieję, że nie wyleci od razu. Pacjenci: - turbodiesel o średnim spalaniu w mieście 8.5l/100km - benzyna+LPG o średnim spalaniu w mieście 12l/100km gazu Oba sprawne technicznie. Warunki: duże (jak na Polskę) i zakorkowane miasto (Wrocław), odcinki 5-7km Ceny: - ON ok. 5.6zł/l - Pb ok. 5.6zł/l - LPG ok. 2.2zł/l Próbuję dojść do tego, jak wygląda relacja kosztów paliwa (bez uwzględnienia kosztów przeglądów, filtrów etc.) przy założeniu niedużych odcinków w mieście i pewnej ilości benzyny potrzebnej na rozruch (latem prawie 0km, zimą pewnie 1? 2? 3? km - trzeba przyjąć jakąś średnią). Spalanie benzyny w takich warunkach oczywiście nijak się ma do średniej, bo silnik chodzi na ssaniu, więc mam problem to obliczyć, ale może ktoś ma dane empiryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Próbuję dojść do tego, jak wygląda relacja kosztów paliwa (bez uwzględnienia kosztów przeglądów, > filtrów etc.) przy założeniu niedużych odcinków w mieście i pewnej ilości benzyny potrzebnej > na rozruch (latem prawie 0km, zimą pewnie 1? 2? 3? km - trzeba przyjąć jakąś średnią). > Spalanie benzyny w takich warunkach oczywiście nijak się ma do średniej, bo silnik chodzi na > ssaniu, więc mam problem to obliczyć, ale może ktoś ma dane empiryczne? Jesli rzeczywiście to są tylko takie odcinki, to dolicz jeszcze 10-15% ilości benzyny do tego spalania LPG. Spalanie LPG 12 i 1,2-1,6l benzyny W lato będzie to mniej, ale w zimie więcej. Pamiętaj, że to rzeczywiście musi byc tak, że jedziesz z rana do pracy ten krótki odcinek i po 8h wracasz. Jesli po powrocie z pracy pojedziesz sobie jeszcze na zakupy (znaczy silnik ciepły), to benzyny nie spali prawie wcale, bo się przełączy po 10m na LPG Ja założyłem w jednym aucie LPG jakoś pod koniec marca chyba (a może to juz kwiecień był ). Śnieg jeszcze leżał Przejechałem na LPG już z 9tyś km, a benzyny spaliłem tak mniej więcej cały bak Ale robię często trasy dłuższe niż te 5-7km do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Diesla już masz - 8,5/100. Jeśli chodzi o benzynę to moja żona robi właśnie takie odcinki (praca, żłobek, dom, sklep, kosmetyczka - wszystko 3-7km) mondeo 2,5 v6, który zjada w tym trybie ~14/15 litrów LPG na 100. Benzynę leje jak zaświeci się rezerwa a dzieje się to raz/dwa razy w miesiącu - wtedy dolewa za 50 zł. Ergo - miesięcznie trzeba doliczyć od 9 do 18 litrów benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Diesla już masz - 8,5/100. Jeśli chodzi o benzynę to moja żona robi właśnie takie odcinki (praca, > żłobek, dom, sklep, kosmetyczka - wszystko 3-7km) mondeo 2,5 v6, który zjada w tym trybie > ~14/15 litrów LPG na 100. Benzynę leje jak zaświeci się rezerwa a dzieje się to raz/dwa razy w > miesiącu - wtedy dolewa za 50 zł. Ergo - miesięcznie trzeba doliczyć od 9 do 18 litrów > benzyny. Liczyles, czy nie bardziej by sie oplacalo diesla? Chociaz w twoim przypadku, to chyba oczywiste - ciezko znalezc diesla, ktory by palil 12-13l ON w miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 przy takich odcinkach rozwazanie diesla to pomylka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Ergo - miesięcznie trzeba doliczyć od 9 do 18 litrów > benzyny. Do tego jeszcze trzeba doliczyć koszty założenia, serwisu i potencjalnych awarii. I zastanowić się czy to się rzeczywiście opłaca. Bo jak dla mnie to przy tak krótkich odcinkach nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Liczyles, czy nie bardziej by sie oplacalo diesla? Chociaz w twoim przypadku, to chyba oczywiste - > ciezko znalezc diesla, ktory by palil 12-13l ON w miescie Zamiast wszystko przeliczac na litry, zamien to na zlotowki uwzgledniajac jaki przebieg bedzie robic to auto Bo moze sie okazac, ze z calego zamieszania wyjdzie Ci oszczednosc 50-100 PLN na miesiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > przy takich odcinkach rozwazanie diesla to pomylka Przy takich odcinkach rozważa się tylko benzynę bez LPG. Przynajmniej jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Przy takich odcinkach rozważa się tylko benzynę bez LPG. Przynajmniej jak dla mnie. Dokładnie, przy takich odcinkach nie widze sensu zakładania LPG. Tylko benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Przy takich odcinkach rozważa się tylko benzynę bez LPG. Przynajmniej jak dla mnie. wiesz powiem tak, czytałem forum lata wstecz i tez jeździłem na PB bo się nie opłaca. obecnie już 2 auto jeździ na LPG a 80% czasu auto robi właśnie trasy praca dom, dom sklep itd. czyli odcinki w jednym strzale do 10km. w jednym i drugim aucie instalacja zwrocila się w około 10 miesięcy, później już przestałem liczyć. serwis?? wymiana filtrow ok 20 zł + przegląd 50 zł. koniec dodatkowych kosztów związanych z LPG. rocznie robie ok 15-20 tys. km Warunek: kupic sprawne technicznie auto a nie trupa i założyć w sprawdzonym zakładzie instalacje LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzeci2 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Do tego jeszcze trzeba doliczyć koszty założenia, serwisu i potencjalnych awarii. I zastanowić się > czy to się rzeczywiście opłaca. Bo jak dla mnie to przy tak krótkich odcinkach nie. Od kilku lat jeżdżę na LPG, obecnie Galaxy 2.3. W ciągu 2 lat przejechane ok 80 tys na LPG, awarii zero, koszt obsługi LPG ok 140 zł (przegląd i filtry razem) Koszt założenia instalacji LPG ok 2200 zł, droższy przegląd techniczny 2 x 59 zł i to tyle z wyższych kosztów użytkowania LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 W czerwcu przesiadłem się z diesla na lpg i wygląda to tak: 1. Laguna, 1,9 dCi, spalanie 8 litrów, przy cenie 5,6 PLN 100 km kosztuje 45 zł. 2. Almera, 1,8 z LPG, spalanie 11 litrów (sekwencja), przy cenie 2,2 PLN 100 km kosztuje 25 PLN. Przełączenie z benzyny na gaz następuje po około 300 metrach jazdy. Dystans to 20 km w jedną stronę spod Wrocławia do samego centrum. Około 8 km trasy to luźna jazda, reszta to miasto. W aucie cztery osoby (2 dorosłe, 2 dzieci). Info dla Wrocławiaków, ceny gazu w mieście różnią się diametralnie. Można zarówno zatankować za 2,09 jak i za 2,35. Po wschodniej stronie w rejonach Strachocina, Swojczyc gaz jest tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Od kilku lat jeżdżę na LPG, obecnie Galaxy 2.3. W ciągu 2 lat przejechane ok 80 tys na LPG, awarii > zero, koszt obsługi LPG ok 140 zł (przegląd i filtry razem) Koszt założenia instalacji LPG ok > 2200 zł, droższy przegląd techniczny 2 x 59 zł i to tyle z wyższych kosztów użytkowania LPG To teraz przeczytaj uważnie pierwszy post. Szczególnie fragment o krótkich odcinkach. Mój mechanik przez rok dzielił warsztat z gazownikami. A ja mam dwa samochody z LPG. I troszeczku dyskutowałem z gazownikami w Czakramie. Który jakby nie patrzeć jest jednym z największych jeśli nie największym gazownikiewm w PL. Więc daruj sobie teksty o bezawaryjności i bezobsługowości LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Danych nie mam ale do jeżdżenia po mieście wolałbym benzynę z gazem. Zwłaszcza jeśli diesel z filtrem cząsteczek to bym się nawet nie zastanawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Wnioskuje z wypowiedzi autora wątku, ze przeważnie będzie to te 5-7 km w jedna stronę, czyli max 14 km dziennie, wiec Panowie po co zaczynacie spamować o przebiegach 20 tys czy nawet o zgrozo 40 tys km na rok. Zaraz znowu pójdzie o wyższość LPG nad olejem rzepakowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Trochę błędne założenia przyjąłeś. Obecnie masz taki tryb jeżdżenia bo jest drogo. Kiedy założysz LPG i zobaczysz, ze do pełna zatankujesz w okolicach 100 zł, a pojedziesz 2x dalej niż na np ON czy benzynie za tę samą kwotę to przestawi ci się myślenie na mniej ekonomicznie, bo wyjdzie, tak, ze będzie "eee co mi tam, pojadę do cioci na działkę, do babci na wieś, odwiedzę koleżankę w innym mieście itp itd" Wtedy koszt z km/cena szybciej się zwróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Więc daruj sobie teksty o bezawaryjności i > bezobsługowości LPG. Bo z ta bezawaryjnoscia to jest tak, ze albo jest albo jej nie ma. Jak LPG jest bezawaryjne, to rzeczywiscie dodatkowe koszta przegladow sa niewielkie, ale jak zaczna sie dziac cuda na wianku i nikt ogarnac nie moze to zgrzytanie zebow. Ja sie nie nacialem (choc za przeglady Kolteca placilem po 300zl - nadal twierdze, ze sie oplacalo) i kolega pewnie tez nie. PS. Zobaczymy co teraz z Astra mi wyjdzie, jak powypalam zawory to moze zmienie zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzeci2 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > To teraz przeczytaj uważnie pierwszy post. Szczególnie fragment o krótkich odcinkach. > Mój mechanik przez rok dzielił warsztat z gazownikami. A ja mam dwa samochody z LPG. I troszeczku > dyskutowałem z gazownikami w Czakramie. Który jakby nie patrzeć jest jednym z największych > jeśli nie największym gazownikiewm w PL. Więc daruj sobie teksty o bezawaryjności i > bezobsługowości LPG. Moje auto jest różnie eksploatowane, raz krótkie odcinki raz na jakiś czas dłuższa trasa. Galaxy jest to już któreś auto z kolei z LPG i jak do tej pory nigdy nie miałem problemów. Powyżej opisałem moje spostrzeżenia i doświadczenia na temat użytkowania LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Pewnie wątek taki już był, ale mam nadzieję, że nie wyleci od razu. > Pacjenci: > - turbodiesel o średnim spalaniu w mieście 8.5l/100km > - benzyna+LPG o średnim spalaniu w mieście 12l/100km gazu > Oba sprawne technicznie. > Warunki: duże (jak na Polskę) i zakorkowane miasto (Wrocław), odcinki 5-7km > Ceny: > - ON ok. 5.6zł/l > - Pb ok. 5.6zł/l > - LPG ok. 2.2zł/l > Próbuję dojść do tego, jak wygląda relacja kosztów paliwa (bez uwzględnienia kosztów przeglądów, > filtrów etc.) przy założeniu niedużych odcinków w mieście i pewnej ilości benzyny potrzebnej > na rozruch (latem prawie 0km, zimą pewnie 1? 2? 3? km - trzeba przyjąć jakąś średnią). > Spalanie benzyny w takich warunkach oczywiście nijak się ma do średniej, bo silnik chodzi na > ssaniu, więc mam problem to obliczyć, ale może ktoś ma dane empiryczne? zalezy czy II gen czy IV bo ja mam II gen i moge niemal odrazu przejsc na gaz (ale pozwalam aby wtryski popracowaly nieco) jak tylko ja jezdzilem tym autem to raz w miesiacu wlewalem NoPb za 50 zl Mi LPG spalal 11-13(klima) Miasto wroclaw. Wg mnie ON do miasta to porazka, a niech walnie turbawka, wtrysk, dwumasa. mam ON obecnei mam we wroclawiu (jezdze obwodnica nierzadko) 7,1 z kompa a real pewnie 7,3, silnik 1,9 MJTD Chetnie sprzedam to wauto i kupie NopBp + LPG wsadze bo kiedys latalem za wroclaw, teraz zupelnie juz nie. Przeglad jest drozszy o 60 zl, a przeglad gazu co 20 tys km to ok 75zl z filtrem, wiec sladowo do oszczednosci, co jakis czas 2-3 lata swiece, przewody mam drugie przez 11 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub2114 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Klekot został stworzony do pokonywania długich dystansów .Jazda odcinków 5... 7 km jest dla tego silnika morderstwem. Efektywność cieplna klekota jest bardzo niska, stosuje się grzałki nurkowe, w nowych nawet 4 obiegi cieczy chłodzącej by skrucić czas nagrzewania się silnika. Benzyniak znaczmie szybciej osiąga optymalną temperature pracy więc jeżeli jeździ krótkie dystanse jest to mniej szkodliwe dla motoru. A, jeszcze jedno cały czas podawane się koszty utrzymania LPG a czy ktoś wzioł pod uwagę o ile droższe są naprawy klekota. Klekot tak ale na długie trasy, benzyna +LPG tak ale do miasta i na trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 cytat: "Przerobiłem samochód na gaz i jeżdżę gdzie się da, dookoła miasta, bez celu wlokę się po mieście, jak mam gdzieś pojechać to jadę najdłuższą drogą. Powiedzieli mi w warsztacie, że gaz zwróci mi się po przejechaniu 15 tys. kilometrów. Chcę żeby zwrócił mi się jak najszybciej, polecam. Mi zwróci się pewnie w 3 miesiące, muszę tylko pomyśleć gdzie mogę pojechać. Niestety wszędzie mam blisko i żeby gaz mi się szybko zwrócił muszę jeździć gdzie tylko się da." A poważnie- AUDI A4 1.8 automat, odcinki około 8km po Wrocławiu, czyli podobnie jak autor. Spalanie benzyny-około 50zł raz na 2-3miesiace. Spalanie LPG-16l/100km. Ważne, zeby nie oszczędzać na instalacji,bo madziałac poprawnie i przełączać sie na gaz już przy 25-30*C temperatury silnika. W lecie to około 100m, w zimie nigdy więcej niż 800m. Samochód parkowany na dworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 napewno taniej wyjdzie na gazie.Zalezy jak bedzie ustawiona sekwencja,ja ustawiam 25 stopni to przy mrozach max 1km jechalem na benzynie i to rano,pozniej w ciagu dnia szybciej sie przelaczal. Wez pod uwage,że diesel czy benyzna przez ten zimny 1km tez Ci bedzie tyle samo palic co taki sam z gazem,wiec nie ma sie co zastanawiac tylko brac LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Bo z ta bezawaryjnoscia to jest tak, ze albo jest albo jej nie ma. > Jak LPG jest bezawaryjne, to rzeczywiscie dodatkowe koszta przegladow sa niewielkie, ale jak zaczna > sie dziac cuda na wianku i nikt ogarnac nie moze to zgrzytanie zebow. Dokładnie tak Tylko jak robisz 80 kkm to nawet przy poważnych awariach wychodzisz na plus. Natomiast jak robisz 8 w krótkich odcinkach to mocno dyskusyjne ekonomicznie jest samo zakładanie instalacji. Szczególnie do małych silników. Nawet nie licząc potencjalnych awarii. A odnoszę dziwne wrażenie że dla niektórych taka matematyka jest zbyt skomplikowana. Co do bezawaryjności - widziałem wykresy z hamowni kilku "bezawaryjnie jeżdżących samochodów na LPG". I było marnie. Bardzo marnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > czyli odcinki w jednym strzale do 10km. do 10 to nie jest 6-7 (matematycznie tak) przykład passat 1,4 160 koni do miejsca, gdzie często jeżdzę mam 4,7 km jak tam jadę, to średnie spalanie pokazuje około 9,5 l/100 jak jadę gdzieś dalej (styl ten sam) to po 9-10 km spalanie spada do około 8-8,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 W ciągu 2 lat przejechane ok 80 tys to jest zdanie -klucz jeżdżąc dziennie 12-15 km nie zrobisz w roku 40 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Pewnie wątek taki już był, ale mam nadzieję, że nie wyleci od razu. > Pacjenci: > - turbodiesel o średnim spalaniu w mieście 8.5l/100km > - benzyna+LPG o średnim spalaniu w mieście 12l/100km gazu > Oba sprawne technicznie. > Warunki: duże (jak na Polskę) i zakorkowane miasto (Wrocław), odcinki 5-7km > Ceny: > - ON ok. 5.6zł/l > - Pb ok. 5.6zł/l > - LPG ok. 2.2zł/l > Próbuję dojść do tego, jak wygląda relacja kosztów paliwa (bez uwzględnienia kosztów przeglądów, > filtrów etc.) przy założeniu niedużych odcinków w mieście i pewnej ilości benzyny potrzebnej > na rozruch (latem prawie 0km, zimą pewnie 1? 2? 3? km - trzeba przyjąć jakąś średnią). > Spalanie benzyny w takich warunkach oczywiście nijak się ma do średniej, bo silnik chodzi na > ssaniu, więc mam problem to obliczyć, ale może ktoś ma dane empiryczne? dużo zależy czy silnik wystygnie jeździłem odcinki ok 25km, rocznie wychodziło coś koło 20-25kkm spalanie gazu ok 10-11L, benzyny szło niewiele 50zł/miesiąc max teraz auto jeździ na odcinki 5km i postój, rocznie nie wiem czy wyjdzie 10kkm spalanie 100zł gazu/100zł noPB na miesiąc czy w tym drugim wypdaku LPG się opłaca ? mnie tak bo instalacja dawno się zwróciła ale oszczędności są rzędu 100zł/miesiąc ? dla 1000zł/rok na pewno nie bawił bym się w LPG zresztą vitara która robi 5kkm/rok gazu nie dostała więc zacznij od tego ile to auto zrobi w ciągu roku, a jeśli kupisz auto z instalacją to raczej taniej wyjdzie LPG, bo ON jednak też spala trochę więcej na krótkich odcinkach ? i pytanie co za auto, bo IIgen możesz jeździć tylko na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Dokładnie tak Tylko jak robisz 80 kkm to nawet przy poważnych awariach wychodzisz na plus. > Natomiast jak robisz 8 w krótkich odcinkach to mocno dyskusyjne ekonomicznie jest samo > zakładanie instalacji. Szczególnie do małych silników. Nawet nie licząc potencjalnych awarii. > A odnoszę dziwne wrażenie że dla niektórych taka matematyka jest zbyt skomplikowana. > Co do bezawaryjności - widziałem wykresy z hamowni kilku "bezawaryjnie jeżdżących samochodów na > LPG". I było marnie. Bardzo marnie. no z tymi małymi silnikami to się nie zgodzę- miałem kiedyś parcha tico które zgazowałem- dojazd codziennie do roboty i powrót to ok 100 km i jeszcze coś w koło domu to następne 10. Wtedy przy tamtych cenach paliwa, po rocznym przeliczeniu kosztów wyszło mi, że przejazd 1 osoby jest równy kosztom komunikacji miejskiej. Zaraz ktoś napisze, że auto się zużywa- tak bo wcześniej robiłem rocznie ok 10. tyś. km a potem już 50-60 tyś. km. Olej wymieniałem częściej Niejako koszty te się zbilansowały, bo co drugie-trzecie tankowanie koleżka płacił który ze mną się kulał. Może mam farta ale mam obecnie 3 auto z LPG i nie mam żadnych problemów. Fakt jest taki, że 2 dałem do gazowania, 3 kupiłem z LPG ale w tym przypadku na początku eksploatacji musiałem podjechać do swoich gaziarzy na poprawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Dokładnie, przy takich odcinkach nie widze sensu zakładania LPG. Tylko benzyna To jeszcze zalezy ile jest tych odcinkow i czy sam zakladasz instalacje, czy juz kupujesz z instalacja (w dobrym stanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > W czerwcu przesiadłem się z diesla na lpg i wygląda to tak: [...] > Przełączenie z benzyny na gaz następuje po około 300 metrach jazdy. W czerwcu, wiec zimy nie zaliczyles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Tak myślisz, liczysz - a w garażach podziemnych parkujesz? Na gazie nie staniesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > no z tymi małymi silnikami to się nie zgodzę- miałem kiedyś parcha tico które zgazowałem- dojazd > codziennie do roboty i powrót to ok 100 km i jeszcze coś w koło domu to następne 10. Jak pisałem o 8 kkm. Rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Wnioskuje z wypowiedzi autora wątku, ze przeważnie będzie to te 5-7 km w jedna stronę, czyli max 14 > km dziennie, wiec Panowie po co zaczynacie spamować o przebiegach 20 tys czy nawet o zgrozo 40 > tys km na rok. To jest wlasnie dosc dyskusyjne, bo za 1-5 miesiecy (who knows?) zona pojdzie na zwolnienie ciazowe, potem macierzynskie prawie rok. Jeszcze pol roku temu sredniomiesiecznie robila ok. 600-700km, obecnie robi jakies 400-500km, bo przeniesli ja z jednego konca miasta, na drugi - ten blizszy. Na zwolnieniu i macierzynskim pewnie bedzie jezdzila rzadziej, co nie znaczy, ze na krotsze odcinki, bo w przeciagu pol roku mamy zamiar przeniesc sie jeszcze na inny koniec miasta, a tam mamy "wszedzie daleko". Co bedzie po macierzynskim, to nikt nie wie, bo firma ja zredukowala i nie wiadomo, czy po macierzynskim bedzie miejsce, a zona i tak planuje szukac innej roboty. Dlatego pisze bezpiecznie zakladajac odcinki 5-7km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Trochę błędne założenia przyjąłeś. Obecnie masz taki tryb jeżdżenia bo jest drogo. Kiedy założysz > LPG i zobaczysz, ze do pełna zatankujesz w okolicach 100 zł, a pojedziesz 2x dalej niż na np > ON czy benzynie za tę samą kwotę to przestawi ci się myślenie na mniej ekonomicznie, bo > wyjdzie, tak, ze będzie "eee co mi tam, pojadę do cioci na działkę, do babci na wieś, odwiedzę > koleżankę w innym mieście itp itd" Wtedy koszt z km/cena szybciej się zwróci Obecnie zona jezdzi Fiatem Brava z LPG, ktory pali w miescie ok. 14l gazu i doslownie wszedzie, nawet po bulki do biedronki jezdzi samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Obecnie zona jezdzi Fiatem Brava z LPG, ktory pali w miescie ok. 14l gazu i doslownie wszedzie, > nawet po bulki do biedronki jezdzi samochodem. Ja tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Co bedzie po macierzynskim, to nikt nie wie, bo firma ja > zredukowala i nie wiadomo, czy po macierzynskim bedzie miejsce, a zona i tak planuje szukac > innej roboty. Wtedy zawsze możesz dołożyć gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Co do bezawaryjności - widziałem wykresy z hamowni kilku "bezawaryjnie jeżdżących samochodów na > LPG". I było marnie. Bardzo marnie. Pewnie dużo zależy od założonej instalki, widziałem wykres kolegi z 1.8T i było identycznie jak na benzynce. Jak zakładał jakiś paproch najtaniej, to może być tak jak mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > 25-30*C temperatury silnika. W lecie to około 100m, w zimie nigdy więcej niż 800m. Samochód > parkowany na dworze. Mi auto parkowane w garażu gdzie było np. -10 stopni przełączało się po ok. 1 km, gdzie chwilę też wcześniej chodziło. Przy -25 stopniach przełączanie następowało po 2.5 km jakoś, miałem BRC S24 i przełączanie na 30 stopni ustawione Wszystko zależy od zimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Tak myślisz, liczysz - a w garażach podziemnych parkujesz? Na gazie nie staniesz... A możesz podać jakiś przepis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Pewnie dużo zależy od założonej instalki, widziałem wykres kolegi z 1.8T i było identycznie jak na > benzynce. Identycznie to nigdy nie jest. Co najwyżej podobnie. A to jak jeździ na gazie zależy od jakości instalacji, stanu technicznego auta i dbałości o samą instalację. Trzeba od czasu do czasu pojeździć na benzynie żeby się mapy ustawiły (to nawet jest w instrukcji do STAGa, którą pewnie niewielu czyta). Trzeba od czasu do czasu podłączyć pod komputer i pojeździć. Tego Ci nikt za 50 zł nie zrobi. Wtryski mają swoją trwałość, reduktor ma swoją trwałość. Gaz w PL też nie jest jakiś szczególnie czysty. I dużo zależy niestety od szczęścia. Dlatego ciężko brać na poważnie teksty typu "założyłem najtańszą, zrobiłem milion, nic nie robiłem i silnik jak nowy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > To jeszcze zalezy ile jest tych odcinkow i czy sam zakladasz instalacje, czy juz kupujesz z > instalacja (w dobrym stanie). Zrozumiałem, ze samochód będzie wykorzystywany przeważnie na dojazd 5-7 km i powrót. Jak kupujesz z LPG to chyba nie ma co nawet rozważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Quote: i pytanie co za auto, bo IIgen możesz jeździć tylko na LPG możesz jaśniej, bo nie wiem czy chodzi Tobie o to, że nie można w ogóle na noPB jeździć przy tej instalacji? Sam mam podciśnieniówkę czyli II i nie mam problemu żeby jeździć tylko na noPB czy samym LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > A możesz podać jakiś przepis? Zarządzenie właściciela terenu nie wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Tak myślisz, liczysz - a w garażach podziemnych parkujesz? Na gazie nie staniesz... Zona nie lubi garazy podziemnych i naziemnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artifax Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > A możesz podać jakiś przepis? Bezpośredniego przepisu nie ma, ale: Quote: § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), obowiązującymi od dnia 8 lipca 2009 r., ...garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan Jeśli garaż nie jest technicznie przystosowany do propanu-butanu, to zakazać może właściciel/zarządca budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 w forku u mnie spalanie noPb do momentu przełączenia wygląda tak lato - 0,4-0,5l /100 zima 0,8-0,9l/100 zima bardzo krótkie odcinki to często tylko noPb, ale to dane z niedużego i niezakorkowanego miasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Quote: > i pytanie co za auto, bo IIgen możesz jeździć tylko na LPG > możesz jaśniej, bo nie wiem czy chodzi Tobie o to, że nie można w ogóle na noPB jeździć przy tej > instalacji? > Sam mam podciśnieniówkę czyli II i nie mam problemu żeby jeździć tylko na noPB czy samym LPG. chodzi pewnie o to, że przy IIgen można odpalać na gazie bez kombinowania, choć nie jest to zdrowe w instalkach IVgen też się czasem da w trybie awaryjnym odpalić na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > To teraz przeczytaj uważnie pierwszy post. Szczególnie fragment o krótkich odcinkach. > Mój mechanik przez rok dzielił warsztat z gazownikami. A ja mam dwa samochody z LPG. I troszeczku > dyskutowałem z gazownikami w Czakramie. Który jakby nie patrzeć jest jednym z największych > jeśli nie największym gazownikiewm w PL. Więc daruj sobie teksty o bezawaryjności i > bezobsługowości LPG. Nie no, musze odpisać, bo aż mnie trzęsie ze smiechu Co bys chciał usłyszec od mechanika zajmujęcego się gazem? Jak wygląda praca takiego mechanika? 1. Zakłada instalacje 2. Serwisuje instalacje Czy uważasz że mechanik ogląda sprawne instalacje, czy zepsute? Z całą pewnością moge powiedzieć że instalacja LPG to jest najbardziej debilne, idiotoodporne i najmniej psujące się urządzenie w aucie. Jestem gotów się założyc że w moim aucie prędzej zepsuje się dajmy na to nawiew czy hamulce, niz instalacja LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Do tego jeszcze trzeba doliczyć koszty założenia, serwisu i potencjalnych awarii. I zastanowić się > czy to się rzeczywiście opłaca. Bo jak dla mnie to przy tak krótkich odcinkach nie. Oczywiście. Jednakowoż auto o którym mowa było kiedyś moim podstawowym samochodem, zrobiłem nim 60 kkm przez 3 lata a teraz został jako drugi w rodzinie do kręcenia się przez żonę wokół komina. Tak więc instalacja dawno się zwróciła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Liczyles, czy nie bardziej by sie oplacalo diesla? Chociaz w twoim przypadku, to chyba oczywiste - > ciezko znalezc diesla, ktory by palil 12-13l ON w miescie Mam diesla, który pali mi w mieście, w korkach 8-8,5 litra na 100. Mondeo jest drugim autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > Do tego jeszcze trzeba doliczyć koszty założenia, serwisu i potencjalnych awarii. I zastanowić się > czy to się rzeczywiście opłaca. Bo jak dla mnie to przy tak krótkich odcinkach nie. Potencjalnie to ogólnie się samochód może zepsuć więc po co się tym martwić, lepiej go nie kupić. A LPG...samo z siebie się nie psuje, albo winę za to ponosi brak serwisu albo partactwo montera. Piszę na podstawie 10 lat jazdy na LPG 2 generacji i kilku lat jazdy na LPG 3 generacji, w którym owszem "padł" reduktor o nieznanym przebiegu, ale wystarczyło się nim pobawić, poprzekładać zaworki, a przede wszystkim umyć i zabezpieczyć wejście filtrem fazy ciekłej, i wszystko śmigało kolejne kilometry. Równie potencjalnie może paść pompa paliwa lub i wtrysk w samochodzie, że o silniku jako takim nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.