Skocz do zawartości

Szukam CICHEGO samochodu...


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

> ano to że lexusy są ciche to wim. bo chyba oni najbardziej (z Audi) o to dbają pod kątem Cx. ale

> pytanie która generacja jeszcze

Te dane były o poprzedniej generacji, nowa jest podobno (wg. twierdzeń Lexusa) jeszcze cichsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te dane były o poprzedniej generacji, nowa jest podobno (wg. twierdzeń Lexusa) jeszcze cichsza.

Nowa zapewne nie spelnia kryterium cenowego, a rozchodzi sie o najcichsze auto spelniajace podane warunki, a nie wogole, wiec nie o tym ta bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowa zapewne nie spelnia kryterium cenowego, a rozchodzi sie o najcichsze auto spelniajace podane

> warunki, a nie wogole, wiec nie o tym ta bajka.

Poprzedni egzemplarz był produkowany od 2006 roku = bez problemu znajdzie się używany w zakresie cenowym sprecyzowanym przez pytającego.

Ale... Ale ja bym tego samochodu nie kupił. Wolał bym coś nawet głośniejszego - ES 350 jest strasznie plastikowy, zawieszenie jest tak miękkie że strach brać zakręty a kierownica sprawia wrażenie bycia niepodłączoną do kół - zero informacji wraca. Do tego 270 KM silnik który ma takie oprogramowanie przepustnicy i skrzyni biegów że sprawia wrażenie 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiał być jakiś popsuty, bo już nie raz jak podjeżdżałem ze znajomymi na stację benzynową to byli

> zdziwieni, że leję ON..

Przy normalnej jeździe nie poznać, że diesel, ale po odpaleniu i bujanie się na 1 i 2 biegu to normalna praca diesla. Niczym nie odbiega od Laguny dci np. Cicho się robi dopiero później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy normalnej jeździe nie poznać, że diesel, ale po odpaleniu i bujanie się na 1 i 2 biegu to

> normalna praca diesla. Niczym nie odbiega od Laguny dci np. Cicho się robi dopiero później...

oj nie. to jednak rzędowa 6tka. wg wielu chodzi najładniej ze wszystkich diesli... laguna to R4.

no ale fakt faktem - słychać że to diesel, nawet pomimo dobrego wyciszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

> Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

Od niedawna mam E270 CDI i powoli doprowadzam do stanu bdb. Tydzień temu wymieniłem poduszki silnika i skrzyni na Lemfordera i jest duża róznica, prawie jak benzyna, cisza i brak wibracji.

Tak do 150-160 jest jak dla mnie cicho. Dla mnie weryfikacją wyciszenia auta jest pogoda deszczowa i tu duży + dla S210 (S=kombi, W=sedan).

Dużo zależy z jakimi prędkościami zamierzasz jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max prędkość na autostradach to dla mnie 150 km/h, sporadycznie więcej przy wyprzedzaniu.

W210 mi się b. podoba, choć wolałbym chyba benzynę, ale za CDI też popatrzę.

Jedyne co mnie zniechęca, to ciężko trafić nie zardzewiały egzemplarz, a cholernie przeszkadza fakt, że rdza jest na ogół ukryta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza jest ukryta pod warstwą zabezpieczającą przed rdzą grinser006.gif Konserwowałem spód przez chyba 5 popołudni, z czego 60 % czasu zabierało zrywanie oryginalnego zabezpieczenia (nie żałowali), 20% czasu oczyszczanie z rdzy i 20% nowa powłoka antykorozyjna.

Ponoć auta ściągane z południa (np.Włochy) mają lepsze blachy i jak coś to szukaj polifta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy normalnej jeździe nie poznać, że diesel, ale po odpaleniu i bujanie się na 1 i 2 biegu to

> normalna praca diesla. Niczym nie odbiega od Laguny dci np.

Musiał być naprawdę popsuty.

To, że pod maską siedzi diesel słychać TYLKO jak go pałujesz na zimno.

Gdzieś na kąciku jest film z bicia rekordu jazdy o kropelce, niestety z fatalnym dźwiękiem bo nagrywane GoPro w szczelnej obudowie ale daje się usłyszeć pracę silnika.

Edyta:

Wspomniany filmik:

Dźwięk jest przytłumiony jednak słychać np system otwierania szlabanu, czy przełączniki

Tutaj drugi gdzie słychać pracę silnika na zewnątrz auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E38 które wspomniałeś - dla mnie jedna z najpiękniejszych limuzyn, ale obawiam się kosztów -

> powiedzmy, stać mnie raz na pół rou wsadzić w auto 10 tyś, ale obawiam się, że to może nie

> wystarczyć. Jeździłem 728 i był IMO lekko za słaby na to auto, a większy silnik to pewnie

> większe koszty...

> A propos Konika - chciałem spełnić swoje marzenie i kupić W140, ale jak zobaczyłem instalację

> elektryczną tego auta i wizję, że coś padnie - zwątpiłem, to i 10 koła na miesiąc mogłoby

> braknąć, a na W220 mnie jeszcze nie stać.

Kupilem CL500 96r 5.0 V8,przebieg 270tys.km,wiazka w modelach po lifcie jest juz dobra,zaplacilem 2900 chf + oplaty 5000zł

Nowe 4 opony,skóry jak nowe,wyposazenie sprawne,kilka powierzchownych sladow korozji

Szukaj a znajdziesz,pod wzgledem wyciszenia,komfortu to auto przebija wszystko,w220 wypada blado

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi dokładnie tak samo. Podtrzymuję teorię, że niczym się nie różni praca na biegu jałowym, 1 i 2 od Laguny II dci. Nie pamiętam którym silnikiem jeździłem, ale odczucia mam podobne. Od trójki BMW deklasuje rywali, zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> is300 SportCross

naprawde uważasz że nie ma ciekawszej pozycji na rynku, która spełnia postawione wymagania?

przecież to nie ma podejścia do C-klasy pod kątem komfortu. a Cklasa w tym wątku sie nawet nie pojawiła smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrz na moc przy 1500 i 3000 obrotów, a nie przy 6000. Ile razy ciągniesz do odcinki?

Nie mam pojecia jaka taki szewi moze miec moc przy 1.5 -3krpm. Pewnie żadną wink.gif Masa jest bez zmian.

Ile razy do odcinki ? Nigdy bo to nie ma sensu. Chyba srednio rozgarniety kierownik wie ze gorka nie jest na koncu obrotow .

Zmieniajac pytanie - ile razy ciagne do maxa mocy ? - w 95% przypadkow wink.gif Kojarzysz taka naklejke na motory " lubie szybko jezdzic*" ? cfaniaczek.gifzlosnik.gif

*lekka modyfikacja bo modulatory patrza busted.gifshhh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojecia jaka taki szewi moze miec moc przy 1.5 -3krpm. Pewnie żadną Masa jest bez zmian.

> (...)

9.9s do setki to nie jest zły wynik. Jak na takie auto Epica porusza się dość sprawnie.

Mocy wystarczy żeby objechać większość Passatów czy Mondeo prowadzonych przez managerów z Warszawy. A wysoką kulturę pracy rzędowej szóstki masz przy tym gratis.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam dla siebie samochodu, podstawowe kryteria:

> - CICHY

> Moje typy na tą chwilę:

> Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

> Renault Laguna 3.0 V6, kombi

> BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

> Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

BMW 735i E23 ale to daawne czasy i tatowóz jeszcze - niesamowite auto jak na tamte lata, zapamiętałem właśnie ciszę zlosnik.gif ojciec jeździł od 1988 do 1993, marzy mi się takie auto w idealnym stanie - tylko trzeba wydać majątek, utrzymać to i jazda raczej w weekendy itp.

Camry 2.2 - naprawdę cicha, do 4 tys. nie było praktycznie słychać silnika, na postoju 0 wibracji, bdb komfort za stosunkowo małe pieniądze, chciałem kupić 3.0 ale na tamte czasy jakoś mało ich było do kupienia więc 3.0 + gaz byłby optymalny

Co do Merca, prywatnie użytkowałem klekota cdi i też było cicho ale na pewno nie tak jak w Camry, 3.2 ma kolega i za Chiny nie chce się pozbyć - 99 rok przed liftowy jeszcze, do dzisiaj nie wiadomo czemu ten egzemplarz nie rdzewieje hehe.gif co do silnika ma fajnego buta ale po wkręceniu na obroty głośność jest porównywalna z cdi - czyt. przy but.gif wcale nie jest tak cicho, jak kupowałem merca to lepsze wrażenie w sensie akustycznym robiło bmw 530d

Ja bym polecił Camry ale chyba już ten nowszy model, jako ciekawostka, że oprócz załatwionej auto skrzyni - ale to akurat była wina tzw. usera zlosnik.gif nic w tym aucie nie chciało się zepsuć ok.gif aha jak sprzedawałem nalot miał dość spory, nie pamiętam ok.450 tys. ale wyglądał cały czas dobrze i jeździł podobnie jak w dniu zakupu - chyba jedyne auto, gdzie wymieniało się tylko części eksploatacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9.9s do setki to nie jest zły wynik. Jak na takie auto Epica porusza się dość sprawnie.

> Mocy wystarczy żeby objechać większość Passatów czy Mondeo prowadzonych przez managerów z Warszawy.

> A wysoką kulturę pracy rzędowej szóstki masz przy tym gratis.

Nie rozumie pewnej logiki panującej wśród ludzi - w Epice 9,9 do s wystarcza na objeżdżanie cytuję ,,większość Passatów czy Mondeo prowadzonych przez managerów z Warszawy'' w Octavi z jak wszyscy twierdzą słabiutkim TSi sprint do 100 zajmuje 10,4 s i to jest dużo i nie wystarcza do niczego, chyba że na skutery piagio lub starego trabanta......

To jak to jest z tym wyznacznikiem mocy i przyśpieszeń ? Do 10 s to rewelacja co doope urywa, powyżej kibel i nic tylko wymiotować ??? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi dokładnie tak samo. Podtrzymuję teorię, że niczym się nie różni praca na biegu jałowym,

Nie bardzo rozumiem jak można porównywać kulturę pracy diesel'a cztero i sześciocylindrowego.... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9.9s do setki to nie jest zły wynik. Jak na takie auto Epica porusza się dość sprawnie.

> Mocy wystarczy żeby objechać większość Passatów czy Mondeo prowadzonych przez managerów z Warszawy.

Yhy, szczególnie że Passat 2.0 TDI 140 koni ma takie same osiągi jak wyżej wspomniane V6. Śnij dalej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale jakaś niezależna gazeta (Car & Driver) robiła pomiary i ES

> był najcichszym samochodem na rynku. Potem wygrał z nim Buick, ale nowy ES jest jeszcze

> cichszy. ES jest cichszy od flagowego modelu Lexusa - LS'a.

od 6:50 pomiar z kieliszkami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yhy, szczególnie że Passat 2.0 TDI 140 koni ma takie same osiągi jak wyżej wspomniane V6. Śnij

> dalej

Passat 2.0 TDI 140KM przyspiesza do 100km/h w 10,2s. To jednak jest różnica. Gdyby przyspieszał w 9.9s nie objeżdżałbym go Lacettim powodując straszną frustrację kołnierzyków w środku.

hehe.gif

To nam daje tylko jednego tedeika szybszego od Epiki - wersję 170KM. Więc na drodze masz szansę trafić raczej na 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI 110KM i wspomniane 2.0TDI 140KM. Przytłaczająca większość Passatów kupowana w naszym kraju zostaje więc w tyle.

Podobnie Mondeo, Vectra itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo rozumiem jak można porównywać kulturę pracy diesel'a cztero i sześciocylindrowego....

A mnie nie interesuje ile jest cylindrów pod maską. Zwracam uwagę na wyciszenie samochodu i dla mnie E39 3.0d i Laguna II phII 1.9dci (tutaj sobie nie dam głowy obciąć które to bylo dci, równie dobrze mogło być 2.0 lub 2.2) nie różnią się niczym do prędkości ok 70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Passat 2.0 TDI 140KM przyspiesza do 100km/h w 10,2s. To jednak jest różnica. Gdyby przyspieszał w

> 9.9s nie objeżdżałbym go Lacettim powodując straszną frustrację kołnierzyków w środku.

Który Passat? Nowy ma trochę inne osiągi :

Osiągi

Prędkość maksymalna, km/h 213

Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 6,8 / 9,8

B6 z silnikami CR też miał poniżej 10 sekund.

Zresztą czy jest to 9,8 czy 10,3 to IMO nie jest to róznica pozwalająca stwierdzić że jedno auto objeżdża drugie, np z rolowanego taki Passat ma strzał momentu na samym dole i odjeżdża jak z procy zanim wygrzebiesz się benzyną z wolnych obrotów

> To nam daje tylko jednego tedeika szybszego od Epiki - wersję 170KM. Więc na drodze masz szansę

> trafić raczej na 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI 110KM i wspomniane 2.0TDI 140KM. Przytłaczająca

> większość Passatów kupowana w naszym kraju zostaje więc w tyle.

> Podobnie Mondeo, Vectra itd.

Masz jakieś dane sprzedażowe czy gdybasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który Passat?

B6.

> Nowy ma trochę inne osiągi :

> Osiągi

> Prędkość maksymalna, km/h 213

> Przyspieszenie, s 0-80 / 0-100 km/h 6,8 / 9,8

> B6 z silnikami CR też miał poniżej 10 sekund.

Nie miał. B6 2.0TDI CR DPF przyspieszał w 10,2s.

Jak pisałem - gdyby jechał poniżej 10s to nie objeżdżałby go Lacetti.

> Zresztą czy jest to 9,8 czy 10,3 to IMO nie jest to róznica pozwalająca stwierdzić że jedno auto

> objeżdża drugie,

0.3s przy 100km/h to ponad 10m. W sam raz żeby tył szybszego auta z przykrością oglądać.

> np z rolowanego taki Passat ma strzał momentu na samym dole i odjeżdża jak z

> procy zanim wygrzebiesz się benzyną z wolnych obrotów

Owszem, diesel daje radę z dołu. Ale startując na światłach to już zostaje z tyłu. A jeśli ten benzynowy miał jednak zapięty niższy bieg to ten start z rolowanego też nic nie da. Zresztą tu nie chodzi o wymyślanie specyficznych warunków w których czarne będzie białe. Epica R6 przyspiesza lepiej niż Passat B6 2.0 TDI i basta.

> Masz jakieś dane sprzedażowe czy gdybasz?

Widzę co jeździ po drogach. A jeśli Ci mało to sobie wejdź na otomoto i pofiltruj auta z Polski. Będziesz miał Passaty TDI z których najmocniejsze to 140KM, będziesz miał Mondeo 1.6 benzyna (niedoładowane!), 1.8 TDCI i 2.0TDCI 140KM. Jedynie Vectry 1.9 są mniej więcej pół na pół wersje 120 i 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B6.

Wiki podaje poniżej 10.

> Nie miał. B6 2.0TDI CR DPF przyspieszał w 10,2s.

j.w.

> Jak pisałem - gdyby jechał poniżej 10s to nie objeżdżałby go Lacetti.

> 0.3s przy 100km/h to ponad 10m. W sam raz żeby tył szybszego auta z przykrością oglądać.

Nie wiem jak tam u Ciebie z matematyką ale 0,3 sekundy przy 100 km/h to 8,33 metra. Pozatym pomiar 0-100 nie dokońca oddaje to co się dzieje z przejechanym dystansem, no chyba że dla Ciebie objechanie kogoś kończy się jak prędkościomierz dotknie magicznej cyferki 100km/h i nieważne że drugie auto zbliża się niczym Pendolino i za chwilę wciągnie Cię nosem.

> Owszem, diesel daje radę z dołu. Ale startując na światłach to już zostaje z tyłu. A jeśli ten

> benzynowy miał jednak zapięty niższy bieg to ten start z rolowanego też nic nie da. Zresztą tu

> nie chodzi o wymyślanie specyficznych warunków w których czarne będzie białe. Epica R6

> przyspiesza lepiej niż Passat B6 2.0 TDI i basta.

Tak, tak - oczywiście.

> Widzę co jeździ po drogach.

Jak poznać czy jadący Passat ma silnik 1.9 czy 2.0 140KM? to samo z Mondeo ?

> A jeśli Ci mało to sobie wejdź na otomoto i pofiltruj auta z Polski.

> Będziesz miał Passaty TDI z których najmocniejsze to 140KM,

Zrobiłem, jest 25 Passatów z PL które mają mniej niż 135 koni i 264 które mają powyżej 135 koni (wszystkie napędzane ON), więc jakby tu powiedzieć Twoja teoria właśnie legła w gruzach hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Passat 2.0 TDI 140KM przyspiesza do 100km/h w 10,2s. To jednak jest różnica. Gdyby przyspieszał w

> 9.9s nie objeżdżałbym go Lacettim powodując straszną frustrację kołnierzyków w środku.

cos w tym jest. papier papierem, ale te 140 KM z 2.0 TDI to najbardziej leniwe konie jakie miałem okazję w życiu popędzać. nie wiem jak to zrobili, ale dynamika tego silnika jest fatalna (subiektywnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiki podaje poniżej 10.

> j.w.

> Nie wiem jak tam u Ciebie z matematyką ale 0,3 sekundy przy 100 km/h to 8,33 metra. Pozatym pomiar

> 0-100 nie dokońca oddaje to co się dzieje z przejechanym dystansem, no chyba że dla Ciebie

> objechanie kogoś kończy się jak prędkościomierz dotknie magicznej cyferki 100km/h i nieważne

> że drugie auto zbliża się niczym Pendolino i za chwilę wciągnie Cię nosem.

Po pierwsze to teoria, że słabszy Passat nagle powyżej 100km/h stanie się dużo mocniejszy jest wyłącznie Twoim wymysłem. Masz do niego prawo, ale życie uczy, że diesle słabną szybciej niż benzyny wraz ze wzrostem prędkości. Bo moc jest na dole, nie u góry.

A po drugie to nie znam na świecie miejsca gdzie można wystartować spod świateł i rozpędzić się do prędkości większej niż 100km/h. Pewnie dlatego producenci podają przyspieszenie do 100.

> Tak, tak - oczywiście.

> Jak poznać czy jadący Passat ma silnik 1.9 czy 2.0 140KM? to samo z Mondeo ?

Wystarczy takiego pogonić spod świateł.

> Zrobiłem, jest 25 Passatów z PL które mają mniej niż 135 koni i 264 które mają powyżej 135 koni

> (wszystkie napędzane ON), więc jakby tu powiedzieć Twoja teoria właśnie legła w gruzach

Rozmawiamy o Passacie 140KM nie 135KM. Passatów TDI 170KM jest 53 a pozostałych (słabszych) 172. Ponad trzy razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos w tym jest. papier papierem, ale te 140 KM z 2.0 TDI to najbardziej leniwe konie jakie miałem

> okazję w życiu popędzać. nie wiem jak to zrobili, ale dynamika tego silnika jest fatalna

> (subiektywnie).

Owszem. 170KM jedzie fantastycznie ale ten 140KM kojarzy mi się wyłącznie z hałasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po drugie to nie znam na świecie miejsca gdzie można wystartować spod świateł i rozpędzić się do

> prędkości większej niż 100km/h. Pewnie dlatego producenci podają przyspieszenie do 100.

rozumiem ze mówisz o legalnym rozpędzaniu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy które

> umówmy się że np BMW M5 nie powstało do legalnego poruszania się z założenia

Ależ powstało. Miałem okazję jeździć szybkimi autami w legalny sposób. Nadmiar mocy gwarantuje niesamowity komfort - wcale nie trzeba łamać przepisów żeby poczuć przyjemność z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ależ powstało. Miałem okazję jeździć szybkimi autami w legalny sposób. Nadmiar mocy gwarantuje

> niesamowity komfort - wcale nie trzeba łamać przepisów żeby poczuć przyjemność z jazdy.

tja, to chyba jeździliśmy różnymi autami - mocnym autem słabo się jeździ <40km/h i powoduje to u mnie mocny dyskomfort a nie komfort zlosnik.gif

a 40 u nas sporo zlosnik.gif

przepisowo po mieście to się dobrze jeździ Wołgą - rozwalasz się jak basza, pyrkasz i nie zwracasz uwagę na limity bo i tak raczej nie przekraczasz ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.