szyman Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > A właśnie...a może wszystkiemu winny był dpf o którego poprzednik nie dbał i nie dał mu się > wypalić?To by wyjaśniało ropę w oleju oraz fakt, że samochód pracował normalnie, a jeśli > procedura wypalania była XX razy przerywana to się spsuło to by waliło na desce problemem z DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Nie kombinuj, jak patrzysz przez pryzmat 0,5 milionowych skręconych na 149kkm to jasne. Kupując używkę z prawdopodobieństwem 99% kupisz właśnie takiego. > Dobrze traktowany diesel zrobi duży przebieg. Różnie bywa. Generalnie mało jest obecnie silników, które przekroczą 300 kkm bez poważniejszej awarii, a to zazwyczaj 5-6 lat w przypadku nowego diesla. Późniejsza ekploatacja to loteria, zazwyczaj przykra. Kupno 10-letniego diesla, zwłaszcza od handlarza, zwłaszcza sprowadzonego, to naprawdę zły pomysł. > Diesel DPF kupiony do miasta - no cóż - to faktycznie słaby pomysł. No bo to taka głupia moda na diesla... A diesel nie jest zły, tylko ma swoje określone zastosowania, nie jest tak uniwersalny jak benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > to by waliło na desce problemem z DPF Jak ktoś wykręcił żarówkę, to nie A przy sprzedaży strucla nie takie rzeczy się robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Czy moze byc tak ze motor dostal szalenczych obrotow tylko i wylacznie z racji lejacych wtryskow ?? Tak, przy okazji sprawdzaliście czy nie ma w tłoku (tłokach) wypalonej dziury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 a przeczytales watek ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Jak ktoś wykręcił żarówkę, to nie A przy sprzedaży strucla nie takie rzeczy się robi... ale w większości aut 4-6 letnich brak żarówek. Diody , wyświetlacze inne bajery.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 auto nie ma dpf'a jest z 2005 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > ale w większości aut 4-6 letnich brak żarówek. Diody , wyświetlacze inne bajery.... Może taniej było dać 100 elektronikowi by uleczył kontrolkę niż mechanikowi by naprawił dpfa, ludzie są przeróżni. Potwierdzone na 100% że nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Może taniej było dać 100 elektronikowi by uleczył kontrolkę niż mechanikowi by naprawił dpfa, > ludzie są przeróżni. co nie zwalnia kupującego z sprawdzenia auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > co nie zwalnia kupującego z sprawdzenia auta ta bo wszyscy się muszą znać już widzę jak mi pozwalasz świece w swoim aucie wykręcać i podpinać manometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > a przeczytales watek ?? No tak, poza tym: Quote: Lejące wtryski mogły spowodować znaczne podwyższenie stanu oleju, a olej poprzez odmę był spalany zamiast paliwa. Dopóki starczało oleju to silnik pracował. i tym: Quote: 4x wtryski, pompa ma walek do wymiany, jutro endoskopem chlopaki podejrza czy wogole jest sens reanimowac... i tym: Quote: dzisiaj mialem chwile zeby pogadac z chlopakami ktorzy robia auto... Turbina bez luzu, dolot bez zwiekszonej ilosci oleju, IC w srodku suche... Natomiast zawiozlem wtryski do sprawdzenia i okazalo sie ze kaplica Nie jest nigdzie napisane, że była ściągana głowica i sprawdzony stan tłoków. Znam przypadek, gdzie w Dieslu CR (JTD) zaczął lać wtryskiwacz i bardzo szybko zrobił dziurę w tłoku (co było też przyczyną "rozbiegnięcia" silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > ta bo wszyscy się muszą znać ale są osoby, które się znają i można skorzystać z ich oferty już widzę jak mi pozwalasz świece w swoim aucie wykręcać i podpinać > manometr zawsze jak sprzedaje auto to klient może sobie auto sprawdzić jak tylko chce. byle by tylko nie popsuł i złożył tak jak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > No tak, poza tym: > Nie jest nigdzie napisane, że była ściągana głowica i sprawdzony stan tłoków. Napisał dzisiaj (3 grudnia), że jutro będą sprawdzać endoskopem To jak myslisz, po co będą sprawdzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Bo tak to jest z dieslami... sam się przekonałem i jak najbardziej Diesla warto kupić jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Ciekawy przypadek, rozbiegnal sie diesel, w dolocie sucho, turbina bez luzow, wtryskiwacze > lejace... > Czy moze byc tak ze motor dostal szalenczych obrotow tylko i wylacznie z racji lejacych wtryskow ?? a jak wtedy zapanować nad tym ? zadusić przy filtrze powietrza czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > a jak wtedy zapanować nad tym ? zadusić przy filtrze powietrza czy jak ? nie, 5 bieg i hamulec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > nie, 5 bieg i hamulec... a jak automat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Ziomek co to za auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > zawsze jak sprzedaje auto to klient może sobie auto sprawdzić jak tylko chce. byle by tylko nie > popsuł i złożył tak jak było Rozumiem, że pozwalasz wykręcić świece żarowe, a jak klient urwie, to każesz mu ściągać głowicę i naprawiać. Pozwalasz wyjąć zegary, poduszki powietrzne, katalizator czy nie jest pusty itp To ja na takiego uczynnego sprzedającego nigdy nie trafiłem i zapewne nie trafie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > nie, 5 bieg i hamulec... Jak już dobrze się rozbiegł, to spalisz sprzęgło i tyle, nic to nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > auto nie ma dpf'a jest z 2005 roku... o patrz a juz mialem pisac ze to pewnie przez to zes nie wylapal dymienia i takich tam... robi sie interesting Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Powietrza też, nie wiem czy we wszystkich ale są klapy gaszące przynajmniej widuję takie w JTD. U mnie są dwie elektroniczne przepustnice - przed IC i za IC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Jest jeszcze mozliwosc w miare jak jest plac zeby ruszyc takim rozbieganym dieslem. Wrzucic 1bieg i rozpedzic sie do max predkosci, wrzucic szybko 5 czy tam 6 i jak puscimy sprzegloi obroty spadna na dol pewnie okolo 1000 to wciskamy hamulec i w ten sposob sie zatrzymiemy i dosc szybko silnik zgasimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > zaraz zaraz, olej sprawdzalem niecaly tydzien wczesniej jak tylko dojechal i byl na normalnym poziomie, cos czuje ze przed sama sprzedaza byl zalany nowym olejem.. A ja sądzę, że coś dziwnego się stało z wtryskiem niedługo przed awarią. Gdyby były w takim stanie, jak pokazywałeś, to auto by po prostu nie jechało. To ciężkie auto, silnik nie ma jakiejś astronomicznej mocy, więc jakakolwiek anomalia jest od razu odczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Jak ktoś wykręcił żarówkę, to nie A przy sprzedaży strucla nie takie rzeczy się robi... Ba... W tym aucie to już w fabryce zaczęli kombinować i DPF cały ukradli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > A właśnie...a może wszystkiemu winny był dpf o którego poprzednik nie dbał i nie dał mu się > wypalić?To by wyjaśniało ropę w oleju oraz fakt, że samochód pracował normalnie, a jeśli > procedura wypalania była XX razy przerywana to się spsuło Nie martw się, w nowoczesnych autach trzeba wiedzieć jakie rozwiązania to "jeżdżące" prototypy a jakie rozwiązania są trwałe. Takie wczesne DSG z 2.0 TDI PD z początków produckji śmiało rozłożyłoby na łopatki awaryjnością w porównaniu do tego co zrobiło CRDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Kupując używkę z prawdopodobieństwem 99% kupisz właśnie takiego. Kupiłem 2 używane auta. 1 naprawdę idealne, drugie "średnio idealne". Tyle, że żadne nie było skręcone Prawdopodobnieństwo kręconego 0%. Kupując najtańsze co się da od handlarzyny który wygląda jak "Pan Mirek" albo cwaniaczek w czerwonych mokasynach (przypadek autentyczny), lub ew. były i aktywny zawodowo morderca i steryd - zawsze kończy się źle. > Różnie bywa. Generalnie mało jest obecnie silników, które przekroczą 300 kkm bez poważniejszej > awarii, a to zazwyczaj 5-6 lat w przypadku nowego diesla. Późniejsza ekploatacja to loteria, Zależnie od eksploatacji. Na naszych firmówkach widzę, że DPF i wysilony diesel to zło. Ba, widzę nawet że niewysilony diesel CR bez DPF roczniki pow. 2010 to zło. > zazwyczaj przykra. Kupno 10-letniego diesla, zwłaszcza od handlarza, zwłaszcza sprowadzonego, > to naprawdę zły pomysł. > No bo to taka głupia moda na diesla... A diesel nie jest zły, tylko ma swoje określone > zastosowania, nie jest tak uniwersalny jak benzyna. Tylko, przy zarobkach w PL, (uwaga - przywalę zaraz z Nubirskiego ) mało którego PO-laka stać na jeżdżenie benzyniakiem do pracy. Ludzi serio potrafią zarabiać 2000 netto i mniej i muszą dojeżdżać do pracy autem. z powodów zewnętrznych. Mają to robić benzyniakiem? Spoko, najwyżej nie będą jedli co To w którą stronę zmierza obecna motoryzacja to temat do referatu na miarę Lucyfera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Rozumiem, że pozwalasz wykręcić świece żarowe, a jak klient urwie, to każesz mu ściągać głowicę i > naprawiać. Pozwalasz wyjąć zegary, poduszki powietrzne, katalizator czy nie jest pusty itp dlatego informuje ze jeśli popsuje to naprawia. nie trafiłem na takiego co by wykręcał świece ale innych ciekawych trafiałem. Wiem co sprzedaje i nie mam nic do ukrycia > To ja na takiego uczynnego sprzedającego nigdy nie trafiłem i zapewne nie trafie. Dlatego jak sprzedaje samochody to kupują znajomi ewentualnie najczęściej pierwszy obcy który ogląda kupuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Napisał dzisiaj (3 grudnia), że jutro będą sprawdzać endoskopem > To jak myslisz, po co będą sprawdzać? A no chyba, że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Nowy nabytek ojca, Santa Fe 2.0 Crdi, 2005 rok itp, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > A ja sądzę, że coś dziwnego się stało z wtryskiem niedługo przed awarią. Gdyby były w takim stanie, > jak pokazywałeś, to auto by po prostu nie jechało. To ciężkie auto, silnik nie ma jakiejś > astronomicznej mocy, więc jakakolwiek anomalia jest od razu odczuwalna. a nie koniecznie bo w moim też były walnięte wtryski i kopcił tylko chwile z rana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > to by waliło na desce problemem z DPF niekoniecznie, zależy od auta. W moim aucie oleju przybywało a żadnych błędów sterownik silnika nie pokazywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > a nie koniecznie bo w moim też były walnięte wtryski i kopcił tylko chwile z rana na czarno czy niebieskawo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > na czarno czy niebieskawo? siwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > siwo Zaraz po odpaleniu? Nadal kopci czy już zrobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Tylko, przy zarobkach w PL, (uwaga - przywalę zaraz z Nubirskiego ) mało którego PO-laka stać na > jeżdżenie benzyniakiem do pracy. Ludzi serio potrafią zarabiać 2000 netto i mniej i muszą > dojeżdżać do pracy autem. z powodów zewnętrznych. Mają to robić benzyniakiem? Spoko, najwyżej > nie będą jedli co > To w którą stronę zmierza obecna motoryzacja to temat do referatu na miarę Lucyfera. W takim przypadku, tym bardziej nie stac ich zeby jezdzic dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > W takim przypadku, tym bardziej nie stac ich zeby jezdzic dieslem Dodam - używanym dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Dodam - używanym dieslem Ciezko bedzie kupic nowego przy takich dochodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Ciezko bedzie kupic nowego przy takich dochodach Przy takich dochodach posiadanie jakiegokolwiek auta to nieuzasadniona rozrzutność (pomijając naprawdę rozsądny wybór, typu Matiza czy SC). Przecież jest MPK, PKS, PKP, busy i takie tam Najgorsze jest to, że ludzie, których nie stać na auto (a mimo to kupili) oszczędzają potem na oponach, przeglądach i całej reszcie. I robi się niebezpiecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > mało którego PO-laka stać na jeżdżenie benzyniakiem do pracy. jazda benzyniakiem na LPG jest tansza niz dieselem, i mniej stresujaca przy naprawach. Wiec nie pojmuje pedu do diesli naprawde ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Ciekawy przypadek, rozbiegnal sie diesel, w dolocie sucho, turbina bez luzow, wtryskiwacze > lejace... > Czy moze byc tak ze motor dostal szalenczych obrotow tylko i wylacznie z racji lejacych wtryskow ?? Proszę wybaczyć, że nie na temat. Ale gryzie w oczy " rozbiegnięcia " w tytule i " rozbiegnął " w tekście. Bardziej chyba by pasowało, analogicznie, "rozbiegu" i "rozbiegł". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > W takim przypadku, tym bardziej nie stac ich zeby jezdzic dieslem Współczesnym dieselem z pompowtryskami/CR/DPF/Start-Stop, nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Jest diagnoza, 4 wtryski do pelnej regeneracji pompa do pelnej regeneracji silnik nie uszkodzony, doglebna diagnoza nie stwierdzila zadnych uszkodzen tlokow. Koszta 2,5kpln na regeneracjie + poskladanie tego do kupy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > jazda benzyniakiem na LPG jest tansza niz dieselem, i mniej stresujaca przy naprawach. Wiec nie > pojmuje pedu do diesli naprawde ... Mały zasięg na LPG, ograniczona przestrzeń na bagaż, niemożność korzystania z parkingów podziemnych i coraz mniej fajnych mocnych silników które można bez obaw zagazować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Mały zasięg na LPG, zraz fanatycy LPG powiedzą Ci, że to zaleta, bo częściej robisz przerwy w trasie ograniczona przestrzeń na bagaż, niemożność korzystania z parkingów podziemnych > i coraz mniej fajnych mocnych silników które można bez obaw zagazować. też jest coraz więcej słabych silników z bezpośrednim wtryskiem, które słabo się gazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > zraz fanatycy LPG powiedzą Ci, że to zaleta, bo częściej robisz przerwy w trasie Jak jednego dnia muszę zrobić 800km to nie będę tankował 3 razy - a i to przy idealnym wycyrklowaniu dla zbiornika dającego przebieg 300km. Sieć stacji LPG przy autostradach nie jest taka gęsta. > ograniczona przestrzeń na bagaż, niemożność korzystania z parkingów podziemnych > też jest coraz więcej słabych silników z bezpośrednim wtryskiem, które słabo się gazuje Cały downsizing to nic fajnego, szkoda że akcyza za auta > 2.0l jest tak wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Zaraz po odpaleniu? Nadal kopci czy już zrobione? na szczęście już sprzedany , ale zrobiony był zanim poszedł do ludzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Jest diagnoza, > 4 wtryski do pelnej regeneracji > pompa do pelnej regeneracji > silnik nie uszkodzony, doglebna diagnoza nie stwierdzila zadnych uszkodzen tlokow. > Koszta 2,5kpln na regeneracjie + poskladanie tego do kupy... To powiem szczerze - bardzo tanio, jak na regenerację 4 wtrysków i pompy. Czyj tam wtrysk siedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Bosch, nie ukrywam ze cena po znajomosci, to sa akurat plusy pracowania w branzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Bosch, nie ukrywam ze cena po znajomosci, to sa akurat plusy pracowania w branzy... polecam to miejsce, gdybym mial wtryski do regeneracji (a pewnie tak się stanie niedługo) to trafiłyby do tego miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.