Skocz do zawartości

Przyczyna rozbiegnięcia diesla ??


Muzyk

Rekomendowane odpowiedzi

> A właśnie...a może wszystkiemu winny był dpf o którego poprzednik nie dbał i nie dał mu się

> wypalić?To by wyjaśniało ropę w oleju oraz fakt, że samochód pracował normalnie, a jeśli

> procedura wypalania była XX razy przerywana to się spsuło

to by waliło na desce problemem z DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kombinuj, jak patrzysz przez pryzmat 0,5 milionowych skręconych na 149kkm to jasne.

Kupując używkę z prawdopodobieństwem 99% kupisz właśnie takiego.

> Dobrze traktowany diesel zrobi duży przebieg.

Różnie bywa. Generalnie mało jest obecnie silników, które przekroczą 300 kkm bez poważniejszej awarii, a to zazwyczaj 5-6 lat w przypadku nowego diesla. Późniejsza ekploatacja to loteria, zazwyczaj przykra. Kupno 10-letniego diesla, zwłaszcza od handlarza, zwłaszcza sprowadzonego, to naprawdę zły pomysł.

> Diesel DPF kupiony do miasta - no cóż - to faktycznie słaby pomysł.

No bo to taka głupia moda na diesla... A diesel nie jest zły, tylko ma swoje określone zastosowania, nie jest tak uniwersalny jak benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w większości aut 4-6 letnich brak żarówek. Diody , wyświetlacze inne bajery....

Może taniej było dać 100 elektronikowi by uleczył kontrolkę niż mechanikowi by naprawił dpfa, ludzie są przeróżni.

Potwierdzone na 100% że nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a przeczytales watek ??

No tak, poza tym:

Quote:

Lejące wtryski mogły spowodować znaczne podwyższenie stanu oleju, a olej poprzez odmę był spalany zamiast paliwa. Dopóki starczało oleju to silnik pracował.


i tym:

Quote:

4x wtryski, pompa ma walek do wymiany, jutro endoskopem chlopaki podejrza czy wogole jest sens reanimowac...


i tym:

Quote:

dzisiaj mialem chwile zeby pogadac z chlopakami ktorzy robia auto...

Turbina bez luzu, dolot bez zwiekszonej ilosci oleju, IC w srodku suche...

Natomiast zawiozlem wtryski do sprawdzenia i okazalo sie ze kaplica


Nie jest nigdzie napisane, że była ściągana głowica i sprawdzony stan tłoków. Znam przypadek, gdzie w Dieslu CR (JTD) zaczął lać wtryskiwacz i bardzo szybko zrobił dziurę w tłoku (co było też przyczyną "rozbiegnięcia" silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta bo wszyscy się muszą znać

ale są osoby, które się znają i można skorzystać z ich oferty

już widzę jak mi pozwalasz świece w swoim aucie wykręcać i podpinać

> manometr

zawsze jak sprzedaje auto to klient może sobie auto sprawdzić jak tylko chce. byle by tylko nie popsuł i złożył tak jak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, poza tym:

> Nie jest nigdzie napisane, że była ściągana głowica i sprawdzony stan tłoków.

Napisał dzisiaj (3 grudnia), że jutro będą sprawdzać endoskopem zlosnik.gif

To jak myslisz, po co będą sprawdzać? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawy przypadek, rozbiegnal sie diesel, w dolocie sucho, turbina bez luzow, wtryskiwacze

> lejace...

> Czy moze byc tak ze motor dostal szalenczych obrotow tylko i wylacznie z racji lejacych wtryskow ??

a jak wtedy zapanować nad tym ? zadusić przy filtrze powietrza czy jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze jak sprzedaje auto to klient może sobie auto sprawdzić jak tylko chce. byle by tylko nie

> popsuł i złożył tak jak było

Rozumiem, że pozwalasz wykręcić świece żarowe, a jak klient urwie, to każesz mu ściągać głowicę i naprawiać. Pozwalasz wyjąć zegary, poduszki powietrzne, katalizator czy nie jest pusty itp

To ja na takiego uczynnego sprzedającego nigdy nie trafiłem i zapewne nie trafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze mozliwosc w miare jak jest plac zeby ruszyc takim rozbieganym dieslem. Wrzucic 1bieg i rozpedzic sie do max predkosci, wrzucic szybko 5 czy tam 6 i jak puscimy sprzegloi obroty spadna na dol pewnie okolo 1000 to wciskamy hamulec i w ten sposob sie zatrzymiemy i dosc szybko silnik zgasimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz zaraz, olej sprawdzalem niecaly tydzien wczesniej jak tylko dojechal i byl na normalnym poziomie, cos czuje ze przed sama sprzedaza byl zalany nowym olejem..

A ja sądzę, że coś dziwnego się stało z wtryskiem niedługo przed awarią. Gdyby były w takim stanie, jak pokazywałeś, to auto by po prostu nie jechało. To ciężkie auto, silnik nie ma jakiejś astronomicznej mocy, więc jakakolwiek anomalia jest od razu odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właśnie...a może wszystkiemu winny był dpf o którego poprzednik nie dbał i nie dał mu się

> wypalić?To by wyjaśniało ropę w oleju oraz fakt, że samochód pracował normalnie, a jeśli

> procedura wypalania była XX razy przerywana to się spsuło

Nie martw się, w nowoczesnych autach trzeba wiedzieć jakie rozwiązania to "jeżdżące" prototypy a jakie rozwiązania są trwałe.

Takie wczesne DSG z 2.0 TDI PD z początków produckji śmiało rozłożyłoby na łopatki awaryjnością w porównaniu do tego co zrobiło CRDI zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupując używkę z prawdopodobieństwem 99% kupisz właśnie takiego.

Kupiłem 2 używane auta.

1 naprawdę idealne, drugie "średnio idealne". Tyle, że żadne nie było skręcone wink.gif

Prawdopodobnieństwo kręconego 0%.

Kupując najtańsze co się da od handlarzyny który wygląda jak "Pan Mirek" albo cwaniaczek w czerwonych mokasynach (przypadek autentyczny), lub ew. były i aktywny zawodowo morderca i steryd - zawsze kończy się źle.

> Różnie bywa. Generalnie mało jest obecnie silników, które przekroczą 300 kkm bez poważniejszej

> awarii, a to zazwyczaj 5-6 lat w przypadku nowego diesla. Późniejsza ekploatacja to loteria,

Zależnie od eksploatacji.

Na naszych firmówkach widzę, że DPF i wysilony diesel to zło.

Ba, widzę nawet że niewysilony diesel CR bez DPF roczniki pow. 2010 to zło.

> zazwyczaj przykra. Kupno 10-letniego diesla, zwłaszcza od handlarza, zwłaszcza sprowadzonego,

> to naprawdę zły pomysł.

> No bo to taka głupia moda na diesla... A diesel nie jest zły, tylko ma swoje określone

> zastosowania, nie jest tak uniwersalny jak benzyna.

Tylko, przy zarobkach w PL, (uwaga - przywalę zaraz z Nubirskiego zlosnik.gif) mało którego PO-laka stać na jeżdżenie benzyniakiem do pracy. Ludzi serio potrafią zarabiać 2000 netto i mniej i muszą dojeżdżać do pracy autem. z powodów zewnętrznych. Mają to robić benzyniakiem? Spoko, najwyżej nie będą jedli co zlosnik.gif

To w którą stronę zmierza obecna motoryzacja to temat do referatu na miarę Lucyfera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że pozwalasz wykręcić świece żarowe, a jak klient urwie, to każesz mu ściągać głowicę i

> naprawiać. Pozwalasz wyjąć zegary, poduszki powietrzne, katalizator czy nie jest pusty itp

dlatego informuje ze jeśli popsuje to naprawia. nie trafiłem na takiego co by wykręcał świece ale innych ciekawych trafiałem. Wiem co sprzedaje i nie mam nic do ukrycia

> To ja na takiego uczynnego sprzedającego nigdy nie trafiłem i zapewne nie trafie.

Dlatego jak sprzedaje samochody to kupują znajomi ewentualnie najczęściej pierwszy obcy który ogląda kupuje cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja sądzę, że coś dziwnego się stało z wtryskiem niedługo przed awarią. Gdyby były w takim stanie,

> jak pokazywałeś, to auto by po prostu nie jechało. To ciężkie auto, silnik nie ma jakiejś

> astronomicznej mocy, więc jakakolwiek anomalia jest od razu odczuwalna.

a nie koniecznie bo w moim też były walnięte wtryski i kopcił tylko chwile z rana ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, przy zarobkach w PL, (uwaga - przywalę zaraz z Nubirskiego ) mało którego PO-laka stać na

> jeżdżenie benzyniakiem do pracy. Ludzi serio potrafią zarabiać 2000 netto i mniej i muszą

> dojeżdżać do pracy autem. z powodów zewnętrznych. Mają to robić benzyniakiem? Spoko, najwyżej

> nie będą jedli co

> To w którą stronę zmierza obecna motoryzacja to temat do referatu na miarę Lucyfera.

W takim przypadku, tym bardziej nie stac ich zeby jezdzic dieslem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciezko bedzie kupic nowego przy takich dochodach

Przy takich dochodach posiadanie jakiegokolwiek auta to nieuzasadniona rozrzutność (pomijając naprawdę rozsądny wybór, typu Matiza czy SC). Przecież jest MPK, PKS, PKP, busy i takie tam niewiem.gif Najgorsze jest to, że ludzie, których nie stać na auto (a mimo to kupili) oszczędzają potem na oponach, przeglądach i całej reszcie. I robi się niebezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawy przypadek, rozbiegnal sie diesel, w dolocie sucho, turbina bez luzow, wtryskiwacze

> lejace...

> Czy moze byc tak ze motor dostal szalenczych obrotow tylko i wylacznie z racji lejacych wtryskow ??

Proszę wybaczyć, że nie na temat.

Ale gryzie w oczy " rozbiegnięcia " w tytule i " rozbiegnął " w tekście.

Bardziej chyba by pasowało, analogicznie, "rozbiegu" i "rozbiegł".

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest diagnoza,

4 wtryski do pelnej regeneracji

pompa do pelnej regeneracji

silnik nie uszkodzony, doglebna diagnoza nie stwierdzila zadnych uszkodzen tlokow.

Koszta 2,5kpln na regeneracjie + poskladanie tego do kupy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jazda benzyniakiem na LPG jest tansza niz dieselem, i mniej stresujaca przy naprawach. Wiec nie

> pojmuje pedu do diesli naprawde ...

Mały zasięg na LPG, ograniczona przestrzeń na bagaż, niemożność korzystania z parkingów podziemnych i coraz mniej fajnych mocnych silników które można bez obaw zagazować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mały zasięg na LPG,

zraz fanatycy LPG powiedzą Ci, że to zaleta, bo częściej robisz przerwy w trasie hehe.gif

ograniczona przestrzeń na bagaż, niemożność korzystania z parkingów podziemnych

> i coraz mniej fajnych mocnych silników które można bez obaw zagazować.

też jest coraz więcej słabych silników z bezpośrednim wtryskiem, które słabo się gazuje smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zraz fanatycy LPG powiedzą Ci, że to zaleta, bo częściej robisz przerwy w trasie

Jak jednego dnia muszę zrobić 800km to nie będę tankował 3 razy - a i to przy idealnym wycyrklowaniu dla zbiornika dającego przebieg 300km. Sieć stacji LPG przy autostradach nie jest taka gęsta.

> ograniczona przestrzeń na bagaż, niemożność korzystania z parkingów podziemnych

> też jest coraz więcej słabych silników z bezpośrednim wtryskiem, które słabo się gazuje

Cały downsizing to nic fajnego, szkoda że akcyza za auta > 2.0l jest tak wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest diagnoza,

> 4 wtryski do pelnej regeneracji

> pompa do pelnej regeneracji

> silnik nie uszkodzony, doglebna diagnoza nie stwierdzila zadnych uszkodzen tlokow.

> Koszta 2,5kpln na regeneracjie + poskladanie tego do kupy...

To powiem szczerze - bardzo tanio, jak na regenerację 4 wtrysków i pompy. Czyj tam wtrysk siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.