Skocz do zawartości

Nowe lub prawie nowe jako drugie auto. Wygodne


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

Mysle nad kupieniem drugiego auta.

Jak sprzedawałem Punto wydawało sie ze nie potrzebujemy drugiego samochodu, ale okazało sie ze nie ma tygodnia bez kłopotu z wyborem kto dzisiaj jedzie.

Poprzednie auto nie spełniało załozen bezawaryjnosci (raz na miesiac u mechanika z jakas tania pierdołka) i wygody (twardo i głosnawo).

Autem bede pokonywał dłuzsze trasy, czesto z pasazerami. Ma mało palic ON lub byc na LPG.

Cały opis powyzszy umiesciłem aby zadac pytanie: Jesli nie nowy Logan to co?

Auto na bank nie moze kosztowac wiecej niz 50tys, ale to nie oznacza ze ma sie zblizyc do tej kwoty. Jakby cos było fajnego na rynku maks 2-3 letnie za 30tys to tez byłoby ok.

Ma miec klimatyzacje. Chyba tylko ten warunek jest konieczny. Reszta to juz beda dodatkowe argumenty za/przeciw.

Sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziales jaki tam jest silnik?

> Trasa z kompletem pasazerow to bedzie mordega

Wiem, że tam silnik od kosiarki, ale założyciel wątku miał Punto zlosnik.gif Tam najczęściej było 60 KM, w porywach 75 KM, luksus to 85 KM smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle nad kupieniem drugiego auta.

> Jak sprzedawałem Punto wydawało sie ze nie potrzebujemy drugiego samochodu, ale okazało sie ze nie

> ma tygodnia bez kłopotu z wyborem kto dzisiaj jedzie.

> Poprzednie auto nie spełniało załozen bezawaryjnosci (raz na miesiac u mechanika z jakas tania

> pierdołka) i wygody (twardo i głosnawo).

> Autem bede pokonywał dłuzsze trasy, czesto z pasazerami. Ma mało palic ON lub byc na LPG.

> Cały opis powyzszy umiesciłem aby zadac pytanie: Jesli nie nowy Logan to co?

> Auto na bank nie moze kosztowac wiecej niz 50tys, ale to nie oznacza ze ma sie zblizyc do tej

> kwoty. Jakby cos było fajnego na rynku maks 2-3 letnie za 30tys to tez byłoby ok.

> Ma miec klimatyzacje. Chyba tylko ten warunek jest konieczny. Reszta to juz beda dodatkowe

> argumenty za/przeciw.

> Sugestie?

Moze astra nowa z LPG ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podoba mi sie ta propozycja. To auto ma jednak jeden minus jakim sa autoryzowane serwisy. Gorszych

> swiat nie widział.

Na szczęście praktycznie nie ma potrzeby do nich jeździć. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na szczęście praktycznie nie ma potrzeby do nich jeździć.

Moj ojciec z Aveo pojechał raz na przeglad.

Zaplacil o ile pamiętam 3tyś. Opisywalem to juz gdzies na AK, a ze pamiec mam krotka, to nie chce specjalnie zmyslac co tam wymieniali. Na bank rozrzad i policzyli jak za zboze.

Wiem ze na ktorym przegladzie naprawiali mu cos w zawieszeniu (jakis pierwszy przeglad chyba po 2tys km).

Nie jestem tez pewny czy kiedys nie zaplacil worka zlota, bo cos robili przy skrzyni biegow.

Ojciec serwisuje Aveo w Warszawie, nie wiem w ktorym serwisie, ale wiem ze kiedys sie chwalil ze zaczal jezdzic do innego (wiec wynika z tego ze odwiedzil minimum 2).

Piszę bez konkretów bo ich zwyczajnie nie pamiętam. Ja się nie chcę denerwować że auto odbiorę z rachunkiem na połowę wypłaty wink.gif A wiem że czasem do ASO trzeba pojechać, bo awaria/usterka może wymagac części która jest dostępna tylko w ASO.

Myślę o Cruze, ale kupię go jak nic innego się nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z uzywek to Kia Ceed 1.6 110KM CRDI. Jak trafi 3-4 latka to w 35k sie zmiescisz.

> Ja jednak celowalbym w nowe z gazem. i20, Rio, lub uzywane Renault Fluence, nowy Peugeot 301.

P 301 chyba by przypasował. Muszę powąchać wink.gif

i20 i Rio za małe.

Z segmentu tej wielkości aut myślałem o Suzuki SX4. Kiedyś juz przymierzałem się do tego auta. Powinno byc trochę pontonowane = wygodne. Nie pamiętam jak tam z miejscem z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszę bez konkretów bo ich zwyczajnie nie pamiętam. Ja się nie chcę denerwować że auto odbiorę z

> rachunkiem na połowę wypłaty A wiem że czasem do ASO trzeba pojechać, bo awaria/usterka może

> wymagac części która jest dostępna tylko w ASO.

Błąd.

Po gwarancji należy jeździć poza ASO.

Za przegląd Lacetti z rozrządem zapłaciłem 970zł.

Części są dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błąd.

> Po gwarancji należy jeździć poza ASO.

> Za przegląd Lacetti z rozrządem zapłaciłem 970zł.

> Części są dostępne.

Części są zawsze dostępne, ale ja nie mam czasu na analizy i szukanie części.

Jesli coś się zepsuło, co ciężko ustalić, to ja jadę do ASO. Tam jak ustalą, to wymienią, bo maja części.

Do innych mechaników z prostymi sprawami jadę już z gotowymi manelami, proszę wymienić "to i to" i jest spokój.

Serwis raz do roku. To jest dla mnie norma. Tracę jeden dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj ojciec z Aveo pojechał raz na przeglad.

> Zaplacil o ile pamiętam 3tyś. Opisywalem to juz gdzies na AK, a ze pamiec mam krotka, to nie chce

> specjalnie zmyslac co tam wymieniali. Na bank rozrzad i policzyli jak za zboze.

> Wiem ze na ktorym przegladzie naprawiali mu cos w zawieszeniu (jakis pierwszy przeglad chyba po

> 2tys km).

> Nie jestem tez pewny czy kiedys nie zaplacil worka zlota, bo cos robili przy skrzyni biegow.

> Ojciec serwisuje Aveo w Warszawie, nie wiem w ktorym serwisie, ale wiem ze kiedys sie chwalil ze

> zaczal jezdzic do innego (wiec wynika z tego ze odwiedzil minimum 2).

> Piszę bez konkretów bo ich zwyczajnie nie pamiętam. Ja się nie chcę denerwować że auto odbiorę z

> rachunkiem na połowę wypłaty A wiem że czasem do ASO trzeba pojechać, bo awaria/usterka może

> wymagac części która jest dostępna tylko w ASO.

> Myślę o Cruze, ale kupię go jak nic innego się nie znajdzie.

Ja z ASO Chevroleta mam spore doświadczenie (1. Lacetti - 200kkm w ASO, 2. Lacetti - 70kkm w ASO, Epica - 150kkm w ASO).

Jak trafisz to loteria jest ale kącikowicze mogą podpowiedzieć gdzie jeździć żeby nie było większych problemów. Cruze akurat w ASO ogarniają bo to pod spodem Astra jest. Gorzej było z tymi autami co pamiętały Daewoo.

Przez większość wizyt auta jeździły tam tylko na wymiany oleju, jakieś drobiazgi w zawieszeniu to można części samemu kupić (lub pojechać do lokalnego mechanika), z grubych spraw nic się nie wysypało więc trudno na ASO narzekać. Wymiana rozrządu w dieslu to ok. 1300zł. Raz na 90kkm to można odżałować. Zresztą teraz da się z tego sporo urwać bo zestawy części są na Allegro i można przyjechać ze swoimi.

Nie taki diabeł straszny jak go malują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P 301 chyba by przypasował. Muszę powąchać

> (...)

Sporo miejsca na nogi, zwłaszcza z tyłu. Jednak auto jest dość wąskie i ma beznadziejne tylne zagłówki (zintegrowane z kanapą). Dla dzieci ok ale jeśli mają tam jeździć dorośli to będą nieufni.

No i słabe silniki. Do toczenia się jest w sam raz ale nawet ten 1.6 który wydaje się mocny na papierze to na drodze szału nie robi.

Plus jest taki, że auto jest stosunkowo lekkie.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepiej w i20 z pasażerami, myślisz trochę? ziomek?

> obaj jesteście siebie warci

A co zlego jest w i20? To jest B klasa. Calkiem spora. Co ma Mazda 6 jezdzic? Czy zeby bylo godnie to Mercedesem E?

Duzej roznicy pomiedzy i20/Rio Sedan a P301 nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P 301 chyba by przypasował. Muszę powąchać

> i20 i Rio za małe.

> Z segmentu tej wielkości aut myślałem o Suzuki SX4. Kiedyś juz przymierzałem się do tego auta.

> Powinno byc trochę pontonowane = wygodne. Nie pamiętam jak tam z miejscem z tyłu.

W SX4 strasznie czuc taniosc. Ale idz i przekonaj sie sam ok.gif beda jeszcze pol roku klepac wiec moze i za dobra cene da sie wyrwac. A P301 i Citroen jest na prawde przyzwoity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co zlego jest w i20? To jest B klasa. Calkiem spora. Co ma Mazda 6 jezdzic? Czy zeby bylo godnie

> to Mercedesem E?

> Duzej roznicy pomiedzy i20/Rio Sedan a P301 nie ma.

Miedzy kompaktem a B klasą jest bardzo duża różnica na trasie.

Różnicę nie sposób nie poczuć jak jada 4 osoby. Każda B klasa jaką jeździłem wali pasażerom z tyłu po kręgosłupie na nierównościach. Może być nawet jakis lekki uskok na wiadukcie i już czuć bardzo mocno.

Kompakty mają z 10cm większy rozstaw osi, więc każde bujnięcia są mniej odczuwalne.

Wyciszenie tez jest na ogół lepsze niż w B.

Jak patrzysz tylko na miejsce dla kierowcy czy pasażera z przodu to może istotnie być niewielka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miedzy kompaktem a B klasą jest bardzo duża różnica na trasie.

> Różnicę nie sposób nie poczuć jak jada 4 osoby. Każda B klasa jaką jeździłem wali pasażerom z tyłu

> po kręgosłupie na nierównościach. Może być nawet jakis lekki uskok na wiadukcie i już czuć

> bardzo mocno.

> Kompakty mają z 10cm większy rozstaw osi, więc każde bujnięcia są mniej odczuwalne.

> Wyciszenie tez jest na ogół lepsze niż w B.

> Jak patrzysz tylko na miejsce dla kierowcy czy pasażera z przodu to może istotnie być niewielka

> różnica.

Ale niektorymi z segmentu B jezdzi sie wygodniej nic kompaktem z powodu miejsca w kabinie, dla przykladu GP vs Bravo. W tym drugim jest ciasniej, szczegolnie z tylu, a niby auto wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego nie wiemy..ale nie wiem czy kupił bym bravo czy astrę ze wzgledu na skrzynie

Hehe, a myslisz, ze Astry nie mialy tej skrzyni?? Nawet do Insigni wkladali, znajomy ma w takiej 1.6 Turbo 180KM z 2011r tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Części są zawsze dostępne, ale ja nie mam czasu na analizy i szukanie części.

> Jesli coś się zepsuło, co ciężko ustalić, to ja jadę do ASO. Tam jak ustalą, to wymienią, bo maja

> części.

> Do innych mechaników z prostymi sprawami jadę już z gotowymi manelami, proszę wymienić "to i to" i

> jest spokój.

> Serwis raz do roku. To jest dla mnie norma. Tracę jeden dzień.

Ja mam mechanika, który sam załatwia wszelkie części.

Zostawiam auto rano i odbieram po południu.

Daje też wpis do książki serwisowej.

Nie martwię się o części.

Wszystko jak w ASO, ale dużo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj ojciec z Aveo pojechał raz na przeglad.

> Zaplacil o ile pamiętam 3tyś. Opisywalem to juz gdzies na AK, a ze pamiec mam krotka, to nie chce

> specjalnie zmyslac co tam wymieniali. Na bank rozrzad i policzyli jak za zboze.

> Wiem ze na ktorym przegladzie naprawiali mu cos w zawieszeniu (jakis pierwszy przeglad chyba po

> 2tys km).

> Nie jestem tez pewny czy kiedys nie zaplacil worka zlota, bo cos robili przy skrzyni biegow.

> Ojciec serwisuje Aveo w Warszawie, nie wiem w ktorym serwisie, ale wiem ze kiedys sie chwalil ze

> zaczal jezdzic do innego (wiec wynika z tego ze odwiedzil minimum 2).

> Piszę bez konkretów bo ich zwyczajnie nie pamiętam. Ja się nie chcę denerwować że auto odbiorę z

> rachunkiem na połowę wypłaty A wiem że czasem do ASO trzeba pojechać, bo awaria/usterka może

> wymagac części która jest dostępna tylko w ASO.

> Myślę o Cruze, ale kupię go jak nic innego się nie znajdzie.

Na biednego nie trafiło. Jeśli kogoś stać, by zostawić 3kpln w serwisie za AVEO, to ja go nie żałuję.

A jak go nie stać to poprosić o kosztorys przed wstawieniem na serwis.

Osobiście, mimo że jeżdzę autem 2 klasy wyżej od AVEO nie miałbym 3kpln przy kasie na naprawę. Musiałbym brać kredyt.

Także nie żałuję Twojego Taty grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.