vronski Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Trzy lata temu złodzieje odkręcili mi koła z auta. Jako Polak mądry po szkodzie do następnych kupiłem śruby antykradzieżowe. Dzisiaj po raz pierwszy odkręcałem je samodzielnie z auta. Pracowałem w idealnych warunkach (słońce, dużo miejsca, ciepło), a i tak przeżyłem kilka razy chwile zwątpienia i doszedłem do wniosku, że to się chyba mija z celem. W zimie, po zmroku co najmniej jednej śruby nie dałbym rady odkręcić (okazało się, że główka jest już chyba nieco sfatygowana i po dobroci nie udawało się dopasować nakładki). Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w trudnych warunkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Trzy lata temu złodzieje odkręcili mi koła z auta. Jako Polak mądry po szkodzie do następnych > kupiłem śruby antykradzieżowe. > Dzisiaj po raz pierwszy odkręcałem je samodzielnie z auta. Pracowałem w idealnych warunkach > (słońce, dużo miejsca, ciepło), a i tak przeżyłem kilka razy chwile zwątpienia i doszedłem do > wniosku, że to się chyba mija z celem. > W zimie, po zmroku co najmniej jednej śruby nie dałbym rady odkręcić (okazało się, że główka jest > już chyba nieco sfatygowana i po dobroci nie udawało się dopasować nakładki). > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? Ja uzywalem, ale wyladowaly w bagazniku po tym jak wulkanizator mial problem z odkreceniem jednej z nich Wolalbym sie z tym nie szarpac na drodze, a prawdopodobienstwo kradziezy kol oceniam baaaardzo nisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Trzy lata temu złodzieje odkręcili mi koła z auta. Jako Polak mądry po szkodzie do następnych > kupiłem śruby antykradzieżowe. > Dzisiaj po raz pierwszy odkręcałem je samodzielnie z auta. Pracowałem w idealnych warunkach > (słońce, dużo miejsca, ciepło), a i tak przeżyłem kilka razy chwile zwątpienia i doszedłem do > wniosku, że to się chyba mija z celem. > W zimie, po zmroku co najmniej jednej śruby nie dałbym rady odkręcić (okazało się, że główka jest > już chyba nieco sfatygowana i po dobroci nie udawało się dopasować nakładki). > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? 4 lata temu chcieli mi ukraść koła ( poodkręcali nakrętki) ale chyba ich ktoś spłoszył - zakupiłem antykradzieżówki raz zapobiegły kradzieży, potem na przekór mi ukradli śruby "anty" albo uciekły same, ale dziwne to jest że tylko te mi uciekły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Trzy lata temu złodzieje odkręcili mi koła z auta. Jako Polak mądry po szkodzie do następnych > kupiłem śruby antykradzieżowe. > Dzisiaj po raz pierwszy odkręcałem je samodzielnie z auta. Pracowałem w idealnych warunkach > (słońce, dużo miejsca, ciepło), a i tak przeżyłem kilka razy chwile zwątpienia i doszedłem do > wniosku, że to się chyba mija z celem. > W zimie, po zmroku co najmniej jednej śruby nie dałbym rady odkręcić (okazało się, że główka jest > już chyba nieco sfatygowana i po dobroci nie udawało się dopasować nakładki). > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? Są.Trzeba kupić sensowne śruby zabezpieczające.Polecam Królaka lub Alcara.Trochę kosztują ale problemów nie ma.Jeszcze jedna BARDZO ważna sprawa.Śrub nie możesz pozwolić dokręcać/odkręcać klucze pneumatycznym!!!!Jeśli jedziesz na zmianę opon ,a wulkanizator ma sezon to specjalnie nie bawią się byle szybciej.A potem?Potem to już twój problem jak złapiesz gumę na autostradzie.Królak dodatkowo numeruje klucze -czyli jak zgubisz możesz dokupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 kup porządne śruby i problemu nie ma np mcGard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 dziwne. Mam takie śruby w stilo. Nie używałbym ich, bo i tak nie wierzę, że ktoś by chciał ukraść te felgi, ale innych zwykłych nie mam w zamian (musialbym się zebrać i kupić) więc używam tych. Często wymieniam koła sam wiosną/jesienią i nigdy nie miałem problemów z odkręceniem. Nakładam końcówkę i odkręcam/zakręcam jak zwykłe śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Ja uzywalem, ale wyladowaly w bagazniku po tym jak wulkanizator mial problem z odkreceniem jednej z > nich > Wolalbym sie z tym nie szarpac na drodze, a prawdopodobienstwo kradziezy kol oceniam baaaardzo > nisko. Też kiedyś wywaliłem stare śruby, spojrzałem na felgi i pomyślałem sobie, że złodziej nie weźmie bo zysk nie jest warty ryzyka (16", 10 lat, widoczne przebarwienia), a potem mi je ukradli Fakt, że opony miałem w dobrym stanie, choć też nie nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > kup porządne śruby i problemu nie ma np mcGard Pod warunkiem że nie zgubisz kluczyka Ja kupiłem auto z takimi zabezpieczeniami ale właściciel posiał gdzieś kluczyk. Że sprzedającym był właściciel wulkanizacji - obiecał odkręcić śruby na własną rękę. Matko i córko co oni cudowali ! Najpierw próbowali specjalną nasadką ( coś jak narzynka ) i tylko sporo hałasu było z tego. Potem w ruch poszła spawarka ale wolałem na to nie patrzeć. Ostatecznie dali radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Trzy lata temu złodzieje odkręcili mi koła z auta. Jako Polak mądry po szkodzie do następnych > kupiłem śruby antykradzieżowe. > Dzisiaj po raz pierwszy odkręcałem je samodzielnie z auta. Pracowałem w idealnych warunkach > (słońce, dużo miejsca, ciepło), a i tak przeżyłem kilka razy chwile zwątpienia i doszedłem do > wniosku, że to się chyba mija z celem. > W zimie, po zmroku co najmniej jednej śruby nie dałbym rady odkręcić (okazało się, że główka jest > już chyba nieco sfatygowana i po dobroci nie udawało się dopasować nakładki). > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? Najlepsze są firmowe z atestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? Ja mam oryginały Fiata - były tanie i są jakimś tam zabezpieczeniem - raz już uratowały mi koła, bo ktoś się na nie połakomił (miałem poluzowane 2 z 3 śrub w jednym z kół). W następnym aucie na pewno również zagoszczą, ale kupię jakieś lepsze A co do problemów z odkręcaniem - koła wymieniam sam, smaruję gwinty smarem miedziowym, u mechanika (mam zaufanego i zwykle jestem przy naprawie) pilnuję, żeby dokręcał śruby z wyczuciem (wszystkie, nie tylko zabezpieczające). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Pod warunkiem że nie zgubisz kluczyka > Ja kupiłem auto z takimi zabezpieczeniami ale właściciel posiał gdzieś kluczyk. Że sprzedającym był > właściciel wulkanizacji - obiecał odkręcić śruby na własną rękę. > Matko i córko co oni cudowali ! > Najpierw próbowali specjalną nasadką ( coś jak narzynka ) i tylko sporo hałasu było z tego. > Potem w ruch poszła spawarka ale wolałem na to nie patrzeć. > Ostatecznie dali radę fabryczne śruby antywłamaniowe mają swój numer i jak zgubisz/zniszczysz klucz to po prostu po numerze przysyłają nowy. Raz juz tak robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Trzy lata temu złodzieje odkręcili mi koła z auta. Jako Polak mądry po szkodzie do następnych > kupiłem śruby antykradzieżowe. > Dzisiaj po raz pierwszy odkręcałem je samodzielnie z auta. Pracowałem w idealnych warunkach > (słońce, dużo miejsca, ciepło), a i tak przeżyłem kilka razy chwile zwątpienia i doszedłem do > wniosku, że to się chyba mija z celem. > W zimie, po zmroku co najmniej jednej śruby nie dałbym rady odkręcić (okazało się, że główka jest > już chyba nieco sfatygowana i po dobroci nie udawało się dopasować nakładki). > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? wszstko zależy od śrub. ojciec w warsztacie przerabia temat można powiedzieć statystycznie. i śruby za 50 PLN faktycznie - plastelina. ale np. mcgard, nigdy problemów nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Są.Trzeba kupić sensowne śruby zabezpieczające.Polecam Królaka lub Alcara.Trochę kosztują ale > problemów nie ma. Królak jest o połowę tańszy niż McGard. A McGard z kolei bardzo przypomina model, który kiedyś miałem i wywaliłem, bo się główki zużyły. Ale nie pamiętam czy były dokręcane pneumatycznie czy ręcznie i ile miały lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > wszstko zależy od śrub. ojciec w warsztacie przerabia temat można powiedzieć statystycznie. i śruby > za 50 PLN faktycznie - plastelina. ale np. mcgard, nigdy problemów nie robi. Dobra, zaryzykuje McGard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > kup porządne śruby i problemu nie ma np mcGard Z czym nie ma problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Królak jest o połowę tańszy niż McGard. A McGard z kolei bardzo przypomina model, który kiedyś > miałem i wywaliłem, bo się główki zużyły. Ale nie pamiętam czy były dokręcane pneumatycznie > czy ręcznie i ile miały lat. Handlowałem Królakiem kilka lat i nie było problemów.Jeśli ktoś chce dokręcać pneumatykiem to życzę mu powodzenia Z tego co pamiętam w serwisach Hondy sprzedają Królaka jako oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Dobra, zaryzykuje McGard. Ale pilnuj kluczyka Ja zgubiłem i nie było sposobu żeby je konwencjonalnie odkrecic (zaden wulkanizator sie nie chcial podjac bez ryzyka uszkodzenia felgi). Musiałem kupić 4 nasadki, nagrzac do czerwonosci, nabić za pomocą solidnego młotka i dopiero to sie dało odkręcić. Ale po tej operacji wszystko na złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Ale pilnuj kluczyka Ja zgubiłem i nie było sposobu żeby je konwencjonalnie odkrecic (zaden > wulkanizator sie nie chcial podjac bez ryzyka uszkodzenia felgi). Musiałem kupić 4 nasadki, > nagrzac do czerwonosci, nabić za pomocą solidnego młotka i dopiero to sie dało odkręcić. Ale > po tej operacji wszystko na złom. oryginalne mają swój numerek który pozwala w razie zgubienia / zniszczenia dobrać klucz wg numeru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Mam śruby McGard w dwóch autach. Śruba bardzo twarda, robiona ze spieków. Kształt łączenia łba śruby z nasadką-kluczem uniemożliwa przypadkowe ześlizgnięcie się klucza przy dokręcaniu/odkręcaniu oczywiście wyłącznie ręcznie a najlepiej kluczem dynamometrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Pod warunkiem że nie zgubisz kluczyka > Ja kupiłem auto z takimi zabezpieczeniami ale właściciel posiał gdzieś kluczyk. Że sprzedającym był > właściciel wulkanizacji - obiecał odkręcić śruby na własną rękę. > Matko i córko co oni cudowali ! A wystarczyło zamówić duplikat przejściówki. Inna sprawa, że dobry wulkanizator radzi sobie z takimi śrubami w kwadrans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Ja mam jakies polskie kosztowaly 150zl maja 5 lat odkrecane pneumatycznym i dzialaja. Drugi komplet mam bez zabezpieczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > oryginalne mają swój numerek który pozwala w razie zgubienia / zniszczenia dobrać klucz wg numeru Ale numerek jest własnie na kluczyku lub opakowaniu (ktore sie częste gdzies dematerializuje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Są jakieś sensowne zabezpieczenia, które nie pozbawiają szans na samodzielną wymianę koła w > trudnych warunkach? Miałem śruby z Norauto, 6 lat dokręcałem i odkręcałem w różnych warunkach. Po tych sześciu latach było widać na nich lekkie ślady zużycia. Ale funkcjonowały bardzo dobrze. Edit: myślę że istotnym jest że używałem do nich klucza krzyżaka, a nie "fajki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Z czym nie ma problemu? Normalnie, jak moja pani od polskiego. Na szybko pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Mam śruby McGard w dwóch autach. Śruba bardzo twarda, robiona ze spieków. Kształt łączenia łba > śruby z nasadką-kluczem uniemożliwa przypadkowe ześlizgnięcie się klucza przy > dokręcaniu/odkręcaniu oczywiście wyłącznie ręcznie a najlepiej kluczem dynamometrycznym. Tak, tak, wszystko w teorii tylko się sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Normalnie, jak moja pani od polskiego. Na szybko pisałem Nie o to chodzi, tylko ja mam odmienne doświadczenia z mcgard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Ale numerek jest własnie na kluczyku lub opakowaniu (ktore sie częste gdzies dematerializuje). Dają tez naklejki z numerkiem. Przykleilem w schowku, na drzwiach i w bagażniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 McGard, nawet na wywazaniu SAM dokrecam bo patalachy pakuja sie z pneumatem, osly jedne uczniaki I jak taki uczen bedzie mial wyrobiony nawyk skoro stary ma to w doooopie? A w ogole to mam kola i sam to robie Sruby McGARD ok 140 zl, klucz ukerowany ale jak zgubisz to 30 tyg czekania i jakos 80 zl kosztuje ponoc . Moje felgi 18" z gumami warte niemalo wiec nie ryzykuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Moje felgi 18" z gumami warte niemalo wiec nie ryzykuje. Ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > McGard, nawet na wywazaniu SAM dokrecam bo patalachy pakuja sie z pneumatem, osly jedne uczniaki > I jak taki uczen bedzie mial wyrobiony nawyk skoro stary ma to w doooopie? > A w ogole to mam kola i sam to robie > Sruby McGARD ok 140 zl, klucz ukerowany ale jak zgubisz to 30 tyg czekania i jakos 80 zl kosztuje > ponoc . > Moje felgi 18" z gumami warte niemalo wiec nie ryzykuje. 30 tyg.!!!!!!!????????????????? na auto tyle bym nie czekal, a co dopiero na sruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 w 2 autach McGard od kilku lat, zawsze samemu dokręcam łapą i nigdy nie było problemów z ich odkręceniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > kup porządne śruby i problemu nie ma np mcGard Polecam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > kup porządne śruby i problemu nie ma np mcGard Dokładnie tak.Można w razie czego zamówić dodatkową nasadke w razie zguby/zniszczenia za16 Euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > w 2 autach McGard od kilku lat, zawsze samemu dokręcam łapą i nigdy nie było problemów z ich > odkręceniem problemu nie ma póki sie nie zapieką. wtedy duze prawdopodobieństwo, że uwalisz nasadkę. Nasadka jest delikatna. Miałem taki problem, brat miał taki problem. Nie polecam McGard. Lepiej kupić coś bardziej siermiężnego. Ale każdy ma swój wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Nie polecam McGard. Lepiej kupić > coś bardziej siermiężnego. to ze ktos jest nierozsadny to nie oznaka, ze produkt do d...y Po pierwsze dokreca sie lzej, po drugie warto przesmarowac gwint a po trzecie dwa razy w roku i tak sie odkreca przyz mianie pon/kol. Ja mam od 10 lat i jakos bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Nie polecam McGard. Lepiej kupić > to ze ktos jest nierozsadny to nie oznaka, ze produkt do d...y > Po pierwsze dokreca sie lzej, po drugie warto przesmarowac gwint a po trzecie dwa razy w roku i tak > sie odkreca przyz mianie pon/kol. > Ja mam od 10 lat i jakos bez problemu. Zgadzam się. Mało kto zwraca uwagę na to z jakim momentem się dokręca śruby w kołach. Wielu ludzi jak pierwszy raz kluczem dynamometrycznym to robi, to sie dziwi że tak lekko. Jak ktoś lubi jeszcze nogą po kluczu poskakać, to potem ma problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > fabryczne śruby antywłamaniowe mają swój numer i jak zgubisz/zniszczysz klucz to po prostu po > numerze przysyłają nowy. Raz juz tak robiłem Gdzie ten numer powinien być umieszczony ? Podejrzewam że nie na śrubie tylko na jakiejś karcie której nie miałem tak samo jak klucza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Zgadzam się. Mało kto zwraca uwagę na to z jakim momentem się dokręca śruby w kołach. Wielu ludzi > jak pierwszy raz kluczem dynamometrycznym to robi, to sie dziwi że tak lekko. > Jak ktoś lubi jeszcze nogą po kluczu poskakać, to potem ma problem. Jak się używa fabrycznego klucza to nie ma problemu - specjalnie jest taki krótki, żeby za bardzo nie przekręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Gdzie ten numer powinien być umieszczony ? > Podejrzewam że nie na śrubie tylko na jakiejś karcie której nie miałem tak samo jak klucza Nr najczęściej umieszczony jest na kartce oraz na kluczu-nasadce.Więc jeśli nie masz jednego i drugiego to tzw pupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Jak się używa fabrycznego klucza to nie ma problemu - specjalnie jest taki krótki, żeby za bardzo > nie przekręcić. Jeśli klucz ma 30cm, a delikwent waży 80kg i na nim stanie to dokręci momentem ok 250Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Jeśli klucz ma 30cm, a delikwent waży 80kg i na nim stanie to dokręci momentem ok 250Nm Czemu 250? Zakładając nawet że przyspieszenie ziemskie = 10m/s2 wychodzi równo 240. A przecież jest 9,81. A tak naprawdę, to jak stanie "dynamicznie" to cholera wie ile dodatkowych niutonów wykrzesa Bez kozery powiem pincet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Nie polecam McGard. Lepiej kupić > to ze ktos jest nierozsadny to nie oznaka, ze produkt do d...y > Po pierwsze dokreca sie lzej, po drugie warto przesmarowac gwint a po trzecie dwa razy w roku i tak > sie odkreca przyz mianie pon/kol. > Ja mam od 10 lat i jakos bez problemu. wystarczy, ze raz nie dopilnujesz, lub po prostu sie zapiecze. Mówisz, ze nie miałes takiego problemu. Oczywiście, przecież nie każdy taki problem ma. Po drugie jak przykrecisz za lekko, to łatwo ktos niepowołany je odkręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > wystarczy, ze raz nie dopilnujesz, lub po prostu sie zapiecze. Mówisz, ze nie miałes takiego > problemu. Oczywiście, przecież nie każdy taki problem ma. > Po drugie jak przykrecisz za lekko, to łatwo ktos niepowołany je odkręci. za lekko tzn z oporem a nie 3 obroty, juz nie popadajmy w skrajnosci jak sruba lapie to lekko dociskam i tyle. Nie mam zwyczaju stawac na kluczu zakrecajac i w 90% nie staje odkrecajac zwykle sruby ANTY zawsze z reki idzie i nie o zapominanie chodzi bo jakos nie wyobrazam sobie zapomniec zmienic kola na zimowe i za 5 miesiecy na letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Gdzie ten numer powinien być umieszczony ? > Podejrzewam że nie na śrubie tylko na jakiejś karcie której nie miałem tak samo jak klucza na opakowaniu jest naklejka z numerem i na kartce w środku też - ja to wsadzam do dokumentów, gdzie jest instrukcja obsługi, książka serwisowa i tam wiem ze to mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > za lekko tzn z oporem a nie 3 obroty, juz nie popadajmy w skrajnosci > jak sruba lapie to lekko dociskam i tyle. > Nie mam zwyczaju stawac na kluczu zakrecajac i w 90% nie staje odkrecajac zwykle sruby > ANTY zawsze z reki idzie i nie o zapominanie chodzi bo jakos nie wyobrazam sobie zapomniec zmienic > kola na zimowe i za 5 miesiecy na letnie. Wiesz, oddajesz samochód na przegląd. Oni zdejmują koła, następnie je zakładają. Ktos za mocno dokręca śrubę (recznie) i za te kilka m-cy Mc Gard sie po prostu poddaje. Ten słabiutki wzorek w nasadce po prostu się wyszczerbia przy próbie odkręcenia i wtedy możesz sobie dumać, ze przecież zawsze uważam. Drugi znany mi przypadek, po prostu sie zapiekła sruba i to samo - sie wyszczerbiło ojej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Wiesz, oddajesz samochód na przegląd. Oni zdejmują koła, następnie je zakładają. Ktos za mocno > dokręca śrubę (recznie) i za te kilka m-cy Mc Gard sie po prostu poddaje. Ten słabiutki wzorek > w nasadce po prostu się wyszczerbia przy próbie odkręcenia i wtedy możesz sobie dumać, ze > przecież zawsze uważam. > Drugi znany mi przypadek, po prostu sie zapiekła sruba i to samo - sie wyszczerbiło ojej Moi mechanicy zawsze i wyłącznie używają pneumatycznych, nigdy nie miałem problemu z śrubami zabezpieczającymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Moi mechanicy zawsze i wyłącznie używają pneumatycznych, Bo pneumatyk sam w sobie nie jest zły, ale jeśli jest nastawiony stosownie do auta osobowego, czyli jakieś 85Nm (tyle mam ja np.) do 110-120Nm - OK. Ale najczęściej klucz jest ustawiony troszkę wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Moi mechanicy zawsze i wyłącznie używają pneumatycznych, nigdy nie miałem problemu z śrubami > zabezpieczającymi. U Was nie ma zim chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > U Was nie ma zim chyba? Zauważ że prędkość korozji zależy proporcjonalnie od temperatury - im cieplej tym większa. Zależy też od wilgotności - im wilgotniej tym większa. I przede wszystkim zależy od ilości soli - im więcej tym większa. Teraz złóż sobie do kupy ciepły i wilgotny klimat i bliskość oceanu... http://corrosion.ksc.nasa.gov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 dlatego Radeuszu koła sam dokręcam, jak od wulkanizatora odbieram to sprawdzam, jak nie mogę kluczem "krzyżakiem" z bagażnika ruszyć to każę im odkręcać Raz mi takie miglance koła przykręciły, że w trasie gdyby nie kierowca TIR-a z"rułą" to bym nie odkręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.