Michal_O Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Witam, Dziś praktycznie każdy liczący się producent samochodów ma w swojej ofercie silniki doładowane. Zarówno te benzynowe jak i Diesel. I tu kilka słów o doładowanych silnikach benzynowych. Ich parametry z tej samej pojemności na głowę biją parametry doładowanych silników Diesel'a. KLIK Np. nowe silniki EcoBoost Forda, o pojamności 2.0 osiągają moc 240 KM, a ten sam Diesel w najmocniejszej wersji posiada ich tylko 180. Przy zbliżonym momencie obrotowym. (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy. Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je na głowę swoimi parametrami? Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je > na głowę swoimi parametrami? > Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? Przy predkosciach autostradowych spalanie nie jest zblizone. PS. Zeby sprzedawac ON? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Przy predkosciach autostradowych spalanie nie jest zblizone. > PS. Zeby sprzedawac ON? ON spalają TIRy i inne autobusy... W ilościach hurtowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Bo te diesle na papierze pala mniej… Mam teraz 2.0 TDI 170hp i srednio pali 9l/100 Benzyna 1.8 TSI palila 8.8l/100 Na papierze roznica 4.2 vs 6.5 …. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? nie ma szans na cos takiego. Czemu sie sprzedaje diesel? Bo pali mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Bo te diesle na papierze pala mniej… > Mam teraz 2.0 TDI 170hp i srednio pali 9l/100 > Benzyna 1.8 TSI palila 8.8l/100 > Na papierze roznica 4.2 vs 6.5 …. Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? Moim zdaniem sens porównywania jest tylko wtedy gdy rozmawiamy o tej samej marce i modelu z dwoma różnymi silnikami lub co najwyżej o samochodach o zbliżonych parametrach (waga, CX, napęd itp) Widziałem wiele samochodów z 2.0 TDi i żaden nie spalał ,,średnio'' 9 l co najwyżej było to jedno z maksymalnych spalań przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej. Wiem, że nowoczesne silniki turbo benzynowe spalają bardzo przyzwoite ilości paliwa, ale jak żyję nie widziałem jeszcze silnika 2.0 ponad 200 KM Z t Który spalałby przy mocniejszym traktowaniu porównywalnie do t diesla z podobną mocą. 1.8 TSi potrafi spalić niewiele, ale warunek jest taki, że jedzie się rozsądnie. Przy ostrej jeździe wyniki 15 l w góre nie są niczym nadzwyczajnym z tego co pisza użytkownicy, a nie znam diesla który tyle wypije nawet jadąc autostradą 200 km/h non stop. Wydaje mi się, że trochę fantazjujecie przy porównywaniu ON i PB. Diesel spala mniej ponieważ te silniki mogą pracować na zubożonej mieszance i nie osiągają takich obrotów jak PB bo zwyczajnie są wydajniejsze energetycznie od silników benzynowych. Osobna sprawa to opłacalność zakupu Diesla przy sporej różnicy w cenie zakupu. Osobiście wybrał bym T Pb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? jezdzic jak benzyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? uruchamiać silnik, jeździć normalnie, gasić silnik. Kolegi ojciec w słynnym passatowskim 1.9 TDi 130 KM zużywał między 9 a 11 l/100 km - tyle że ta trasa to było 2 km. Zresztą jak kolega przejął tego passata to palił mu w sumie niewiele mniej, tyle, że on ma ciężkie buty. Mi stilo 1.9 JTD w 100% miejskiej jeździe, głównie na dystansie ok 6-7 km w jedną stronę w zimie paliło nie mniej jak 8,5 l/100 km, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Myślę, że zawężasz temat strasznie Ta sama benzyna ktora traktowana bardzo delikatnie pali 6/100, butowana na maxa spali 15/100 Porównywalny diesel traktowany delikatnie spali 5.5/100, a butowany na maxa 9/100. Benzyny palą mało tylko kiedy się je traktuje bardzo zachowawczo, jeździ zgodnie ze wskazaniami tego ekonocośtam co wyświetla strzałeczki każące jechać na 1.5krpm. Ta benzyna wcale nie musi mieć turbo mam teraz civica ufo 1.8 140KM, co jak jedziesz zgodnie z tymi strzałeczkami i wskazaniami ekonomizera, nie przekraczasz 100/h to pali poniżej 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > jezdzic jak benzyna? powiedzmy to sobie - być kimś, kto nie ma pojęcia jak jeździć samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > uruchamiać silnik, jeździć normalnie, gasić silnik. czyli kupić samochód, kompletnie nie dostosowany do swoich potrzeb. Niestety teraz czasy takie, że zanim kupisz auto warto pomyśleć do czego będziesz go używał. Passat 3BG 1.9TDI 130KM pali mi tak: - staram się jechać oszczędnie, jadę płynnie i spokojnie 6.5 - jeżdżę normalnie 7.5 - jeżdżę jak idiota, ew same krotkie odcinki - 8.5 Nie mam pojęcia jak można takim autem spalic 11 - chyba tylko jeżdżąc przez miesiąc po 1km w jedną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > uruchamiać silnik, jeździć normalnie, gasić silnik. > Kolegi ojciec w słynnym passatowskim 1.9 TDi 130 KM zużywał między 9 a 11 l/100 km - tyle że ta > trasa to było 2 km. To teraz zastanów się ile spaliłby 1.8T na tej samej trasie, strzelam że od 13 w górę. Także diesel i tak jest bardziej ekonomiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? Wystarczy jeździć dynamiczniej "na zimno" (krótkie odcinki) po mieście! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz. A nie masz przypadkiem quattro? 9l to pali Passat B6 z tempomatem na 180 km/h, Superb 1.8Tsi w tych samych warunkach palił ponad 11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Jak zużycie paliwa może być "praktycznie takie samo" skoro: 1.Sprawność silnika benzynowego jest niższa niż wysokoprężnego. Nie mam wprawdzie jakiś wiarygodnych danych na temat sprawności silników TSI, ale patrząc choćby na stopień sprężania wydają się mniej sprawne od diesli... 2. Porównując wartość opałową litra benzyny i litra ON-roznica ponad 10% na korzyść ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz. Eeee, to musi mieć coś zepsute. Tyle mniej więcej palił mi pięciobiegowy wolnossący benzynowy Golf 1,6,(102 KM), który przy 140 km/h miał ponad 4000 rpm. Wychodziło między 9, 10 litrów, bliżej chyba 10, ale próba była mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Mi stilo 1.9 JTD w 100% miejskiej jeździe, głównie na dystansie ok 6-7 km w jedną stronę w zimie > paliło nie mniej jak 8,5 l/100 km, ufff... przynajmniej nie jestem sam. 1.9mjet w Bravo podczas jazdy w zimie na dystansie 8-9km z częstymi postojami na światłach pali mi prawie 8 - już myślałem że jest coś nie tak ze mną, albo z autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Eeee, to musi mieć coś zepsute. Tyle mniej więcej palił mi pięciobiegowy wolnossący benzynowy Golf > 1,6,(102 KM), który przy 140 km/h miał ponad 4000 rpm. Wychodziło między 9, 10 litrów, bliżej > chyba 10, ale próba była mała. Citroen C4 1.6 110KM na gazie ustawiony na 140 km/h (+ trochę więcej podczas wyprzedzania) spala 12 litrów LPG. W tych samych warunkach cięższa i większa Laguna II 1.9 dCI 110KM spala około 6,5 litrów ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Citroen C4 1.6 110KM na gazie ustawiony na 140 km/h (+ trochę więcej podczas wyprzedzania) spala 12 > litrów LPG. > W tych samych warunkach cięższa i większa Laguna II 1.9 dCI 110KM spala około 6,5 litrów ON. Bo diesel jest stworzony do tras. Na nich można nieco zaoszczędzić... chodź przy LPG dalej jest nieopłacalny bo LPG musiałby spalać o 2,5x więcej jak ON. LPG 1,7zł/l a ON 4,30zł/l Różnice w spalaniu zanikają jak ON i LPG używamy typowo w mieście na krótkich odcinkach. Mi w LII po mieście na odcinkach 1-4km spalanie pokazuje 10,5l, w żonki Corolli komp na tych samych trasach pokazuje 7,8 Na trasie różnica jest większa ale dalej nie opłaca się jeździć ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru > 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy. To moc jest zależna od momentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz. Na poważnie, to chyba z przyczepką. Moja mazda 6 przy przejeździe z Radomia do UK, gdzie na autostradzie w PL ustawiałem 150-160km/h, na autobahnie gdzie tylko się dało 170-190km/h, potem starałem się trzymać 130km/h i gdzie się tylko dało troszkę szybciej i średnie spalanie na takiej trasie wychodziło mi regularnie w okolicach 8,5l. Przy 140km/h na autostradzie mój obecny motor 3,0 noPb, 1800kg wagi spala 9l, a może nawet nieco poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > To teraz zastanów się ile spaliłby 1.8T na tej samej trasie, strzelam że od 13 w górę. Także diesel > i tak jest bardziej ekonomiczny. nie wiem ile paliłby 1.8 T. Stilo MW zamieniłem na AR Giuliettę, 1.4 TB 120 KM, czyli mocy tyle samo co w stilo, 25 Nm mniej niż w stilo, i lżejsze niż stilo. Używanie podobne i pali 10.5 l/100 km. czyli tylko 2 l/100 km więcej, w trasie różnica spada do ok 0,5 - 1 l/100 km. IMHO niewielki koszt jak na 1000 razy lepsza kultura pracy, 10 razy cichszy, 5 razy szybciej się grzeje, frajdy z jazdy daje tyle samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > czyli kupić samochód, kompletnie nie dostosowany do swoich potrzeb. nie, kupił samochód dostosowany do swoich potrzeb Musiał być diesel. Teraz też ma x6 w dieslu, ponoć łyka coś 13-15 l ON/100 km Auto ma chyba 3 lata i coś pod 10 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > ufff... przynajmniej nie jestem sam. 1.9mjet w Bravo podczas jazdy w zimie na dystansie 8-9km z > częstymi postojami na światłach pali mi prawie 8 - już myślałem że jest coś nie tak ze mną, > albo z autem tez się zastanawiałem, jak się naczytałem, że stilo 1.9 JTD zużywa 2 krople ON na 100 km, ( 1 kroplę to zużywają TDI'ki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > tez się zastanawiałem, jak się naczytałem, że stilo 1.9 JTD zużywa 2 krople ON na 100 km, ( 1 > kroplę to zużywają TDI'ki). nie nie nie... mylisz pojęcia. TDI to produkują paliwo, trzeba je odlewać z baku, bo inaczej zaczyna przeciekać. A tek serio... niestety, na krótkich dystansach nic nie będzie ekonomiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > A tek serio... niestety, na krótkich dystansach nic nie będzie ekonomiczne. Na krótkie dystanse, szczególnie po mieście, to powinno brać się auto jak najlżejsze i z najmniejszym silnikiem Wtedy nie będzie paliło 15 litrów / 100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Na krótkie dystanse, szczególnie po mieście, to powinno brać się auto jak najlżejsze i z > najmniejszym silnikiem Wtedy nie będzie paliło 15 litrów / 100 km. i owszem, gorzej jeśli tym autem będzie się chciało wyjechać czasem za miasto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? Idz zapytaj na forum VW np. Passata. Tam nikt nie sciemnia jak tutaj i każdy wprost pisze ze TDI w miescie pali 8-9 litrów. Mój tez tak palił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Niecałe 2 miesiące temu z znajomym wracaliśmy z Zakopanego do Krakowa. Wracaliśmy całymi rodzinami także mieściliśmy się w legalnych prędkościach na drodze. Jechaliśmy równo, razem. Przed wyjazdem założyliśmy się kto mniej spali. Okazało się że jego Octavia 1,4 TSI przegrała dla uściślenia wyszło prawie 1L noPB/100km Zdjęcia zrobione przy wjeździe do Krakowa. //tak wiem - żarówki już wymieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz. pod 7 by było spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 na trasach do i z Zakopca zawsze robi się rekordy minimalnych spalań - ciągła jazda z przepisowymi prędkościami w sznurze aut, więc nie ma sensu wyprzedzać BMW 5 3.0D spaliło mi tyle co Twoje audi, a fiesta 1.4tdci 3.3/100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? Normalnie jezdzic i to z przewaga trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Wystarczy jeździć dynamiczniej "na zimno" (krótkie odcinki) po mieście! wtedy to raczej pod 11l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Z Zakopanego do Krakowa możesz mieć i 700 m w dół. Dla porządku należałoby zmierzyć też zużycie paliwa w drugą stronę- czyli pod górkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Idz zapytaj na forum VW np. Passata. Tam nikt nie sciemnia jak tutaj i każdy wprost pisze ze TDI w > miescie pali 8-9 litrów. Mój tez tak palił. Jay ale czytałeś?W trasie przy 140km/h, więc te 9 to tak 1,5-2 litry na setkę przy dużo, nie sądzisz?Tym bardziej na tempomacie, bo normalnie to jeszcze można uwierzyć, że ktoś lubi przytrzymywać wysokie obr itd, ale na tempomacie to porażka z tym silnikiem, chyba że quattro i w budzie audi A6 to wtedy mógłbym się zgodzić, że to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ?? Wystarczy mieć ciężkie, wysokie auto (w moim przypadku Jeep Patriot) i jechać załadowanym autem niemiecką autostradą na wakacje (170-180). Na krótkich odcinkach zimą bierze 11 latem 10. Jadąc super spokojnie równiutko 100, jest szansa na 7 litrów ale wymaga to straszliwej dyscypliny - kilka razy wyprzedzamy i robi się 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Niecałe 2 miesiące temu z znajomym wracaliśmy z Zakopanego do Krakowa. a w drugą stronę 10l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Witam, > Dziś praktycznie każdy liczący się producent samochodów ma w swojej ofercie silniki doładowane. > Zarówno te benzynowe jak i Diesel. > I tu kilka słów o doładowanych silnikach benzynowych. > Ich parametry z tej samej pojemności na głowę biją parametry doładowanych silników Diesel'a. > KLIK > Np. nowe silniki EcoBoost Forda, o pojamności 2.0 osiągają moc 240 KM, a ten sam Diesel w > najmocniejszej wersji posiada ich tylko 180. > Przy zbliżonym momencie obrotowym. > (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru > 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy. > Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je > na głowę swoimi parametrami? > Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? Mój stary diesel 1,9 MJ podkręcony ze 120 na ~150 koni ze zwykłą manualną skrzynią 5-biegową spalił na tej samej trasie przy tym samym obciążeniu (3 osoby w każdym z aut) i przy jeździe zderzak w zderzak litr/100 mniej niż 1,2 TSI z DSG 7-biegowym.... jaki sens mieć diesla? Firmowy Golf MK VII 1,4 TSI po pierwszych 12 kkm krzyknął że mu oleju brakuje. Kupiłem litr, myślę wleję kilka setek, reszta będzie na później. Wlałem litr, ledwo wskoczyłem powyżej minimum na bagnecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > a w drugą stronę 10l/100km Ale nie o tym jest temat. Porównanie Turbo noPB kontra Turbo gnojówka Octavia jest lżejsza, mniejszy silnik, a przy tej samej trasie spaliła o tego litra więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru > 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy. Jak wszyscy wiemy jest dokladnie odwrotnie. Silnik produkuje moment obrotowy. A moc jest tylko funkcja owego momentu w jednostce czasu. > Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je > na głowę swoimi parametrami? > Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? Widac, ze kolega bardzo ulegl propagandzie UE i producentow. Czyli jak widac ona dziala. Niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Przy predkosciach autostradowych spalanie nie jest zblizone. Inaczej - spalanie pod duzym obciazeniem nie jest zblizone. Co zreszta wynika wprost z wiekszej sprawnosci silnika wysokopreznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Witam, > Dziś praktycznie każdy liczący się producent samochodów ma w swojej ofercie silniki doładowane. > Zarówno te benzynowe jak i Diesel. > I tu kilka słów o doładowanych silnikach benzynowych. > Ich parametry z tej samej pojemności na głowę biją parametry doładowanych silników Diesel'a. > KLIK > Np. nowe silniki EcoBoost Forda, o pojamności 2.0 osiągają moc 240 KM, a ten sam Diesel w > najmocniejszej wersji posiada ich tylko 180. > Przy zbliżonym momencie obrotowym. > (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru > 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy. > Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je > na głowę swoimi parametrami? > Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? To jest jakaś reklama? Postawiłeś szereg nieprawdziwych tez i wyszło Ci to co chciałeś żeby wyszło. Skoro klienci je kupują tojednak jakiś powód jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > na trasach do i z Zakopca zawsze robi się rekordy minimalnych spalań - ciągła jazda z przepisowymi > prędkościami w sznurze aut, więc nie ma sensu wyprzedzać > BMW 5 3.0D spaliło mi tyle co Twoje audi, a fiesta 1.4tdci 3.3/100 Mój Outlander w trasie z Zakopanego spalił 5,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Mój Outlander w trasie z Zakopanego spalił 5,3. Mój ex nissan primera 2.0 z lpg 6.6 lpg Tankowane do pełna w zakopanym i równe 100 km później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Mój ex nissan primera 2.0 z lpg 6.6 lpg Dlatego trasa z Zakopanego jest absolutnie niemiarodajna. Ale można ją przejechać autem z silnikiem benzynowym, porównać do diesla jeżdżącego na odcinkach po 2km i snuć internetowe teorie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Dlatego trasa z Zakopanego jest absolutnie niemiarodajna. Ale można ją przejechać autem z silnikiem > benzynowym, porównać do diesla jeżdżącego na odcinkach po 2km i snuć internetowe teorie. No przecież, że tak Tam większość trasy jest z górki Ale zawsze można sie pochwalić jak to mało spaliło moje auto. W drugą strone spalila ok 9 litrow więc różnica jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Mój Outlander w trasie z Zakopanego spalił 5,3. A moje e34 przedwczoraj 18l noPb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > ufff... przynajmniej nie jestem sam. 1.9mjet w Bravo podczas jazdy w zimie na dystansie 8-9km z > częstymi postojami na światłach pali mi prawie 8 - już myślałem że jest coś nie tak ze mną, > albo z autem Ja mam to samo w 2.0HDi 90KM. W mieście jeżdżę praktycznie tylko po centrum. Z 8L ciężko cokolwiek urwać. Najczęściej 8,5L/100km trzeba liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.