Skocz do zawartości

Silniki doładowane dziś...


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś praktycznie każdy liczący się producent samochodów ma w swojej ofercie silniki doładowane.

Zarówno te benzynowe jak i Diesel.

I tu kilka słów o doładowanych silnikach benzynowych.

Ich parametry z tej samej pojemności na głowę biją parametry doładowanych silników Diesel'a.

KLIK

Np. nowe silniki EcoBoost Forda, o pojamności 2.0 osiągają moc 240 KM, a ten sam Diesel w najmocniejszej wersji posiada ich tylko 180.

Przy zbliżonym momencie obrotowym.

(Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru

9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy.

Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je na głowę swoimi parametrami? niewiem.gif

Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je

> na głowę swoimi parametrami?

> Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa?

Przy predkosciach autostradowych spalanie nie jest zblizone.

PS. Zeby sprzedawac ON? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo te diesle na papierze pala mniej…

> Mam teraz 2.0 TDI 170hp i srednio pali 9l/100

> Benzyna 1.8 TSI palila 8.8l/100

> Na papierze roznica 4.2 vs 6.5 ….

Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ??

Moim zdaniem sens porównywania jest tylko wtedy gdy rozmawiamy o tej samej marce i modelu z dwoma różnymi silnikami lub co najwyżej o samochodach o zbliżonych parametrach (waga, CX, napęd itp) Widziałem wiele samochodów z 2.0 TDi i żaden nie spalał ,,średnio'' 9 l co najwyżej było to jedno z maksymalnych spalań przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej. Wiem, że nowoczesne silniki turbo benzynowe spalają bardzo przyzwoite ilości paliwa, ale jak żyję nie widziałem jeszcze silnika 2.0 ponad 200 KM Z t Który spalałby przy mocniejszym traktowaniu porównywalnie do t diesla z podobną mocą. 1.8 TSi potrafi spalić niewiele, ale warunek jest taki, że jedzie się rozsądnie. Przy ostrej jeździe wyniki 15 l w góre nie są niczym nadzwyczajnym z tego co pisza użytkownicy, a nie znam diesla który tyle wypije nawet jadąc autostradą 200 km/h non stop. Wydaje mi się, że trochę fantazjujecie przy porównywaniu ON i PB. Diesel spala mniej ponieważ te silniki mogą pracować na zubożonej mieszance i nie osiągają takich obrotów jak PB bo zwyczajnie są wydajniejsze energetycznie od silników benzynowych. Osobna sprawa to opłacalność zakupu Diesla przy sporej różnicy w cenie zakupu. Osobiście wybrał bym T Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ??

uruchamiać silnik, jeździć normalnie, gasić silnik.

Kolegi ojciec w słynnym passatowskim 1.9 TDi 130 KM zużywał między 9 a 11 l/100 km - tyle że ta trasa to było 2 km.

Zresztą jak kolega przejął tego passata to palił mu w sumie niewiele mniej, tyle, że on ma ciężkie buty.

Mi stilo 1.9 JTD w 100% miejskiej jeździe, głównie na dystansie ok 6-7 km w jedną stronę w zimie paliło nie mniej jak 8,5 l/100 km,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zawężasz temat strasznie wink.gif

Ta sama benzyna ktora traktowana bardzo delikatnie pali 6/100, butowana na maxa spali 15/100

Porównywalny diesel traktowany delikatnie spali 5.5/100, a butowany na maxa 9/100.

Benzyny palą mało tylko kiedy się je traktuje bardzo zachowawczo, jeździ zgodnie ze wskazaniami tego ekonocośtam co wyświetla strzałeczki każące jechać na 1.5krpm. Ta benzyna wcale nie musi mieć turbo wink.gif mam teraz civica ufo 1.8 140KM, co jak jedziesz zgodnie z tymi strzałeczkami i wskazaniami ekonomizera, nie przekraczasz 100/h to pali poniżej 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uruchamiać silnik, jeździć normalnie, gasić silnik.

czyli kupić samochód, kompletnie nie dostosowany do swoich potrzeb. Niestety teraz czasy takie, że zanim kupisz auto warto pomyśleć do czego będziesz go używał.

Passat 3BG 1.9TDI 130KM pali mi tak:

- staram się jechać oszczędnie, jadę płynnie i spokojnie 6.5

- jeżdżę normalnie 7.5

- jeżdżę jak idiota, ew same krotkie odcinki - 8.5

Nie mam pojęcia jak można takim autem spalic 11 - chyba tylko jeżdżąc przez miesiąc po 1km w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uruchamiać silnik, jeździć normalnie, gasić silnik.

> Kolegi ojciec w słynnym passatowskim 1.9 TDi 130 KM zużywał między 9 a 11 l/100 km - tyle że ta

> trasa to było 2 km.

To teraz zastanów się ile spaliłby 1.8T na tej samej trasie, strzelam że od 13 w górę. Także diesel i tak jest bardziej ekonomiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz.

A nie masz przypadkiem quattro?

9l to pali Passat B6 z tempomatem na 180 km/h, Superb 1.8Tsi w tych samych warunkach palił ponad 11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zużycie paliwa może być "praktycznie takie samo" skoro:

1.Sprawność silnika benzynowego jest niższa niż wysokoprężnego. Nie mam wprawdzie jakiś wiarygodnych danych na temat sprawności silników TSI, ale patrząc choćby na stopień sprężania wydają się mniej sprawne od diesli...

2. Porównując wartość opałową litra benzyny i litra ON-roznica ponad 10% na korzyść ON hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz.

Eeee, to musi mieć coś zepsute. Tyle mniej więcej palił mi pięciobiegowy wolnossący benzynowy Golf 1,6,(102 KM), który przy 140 km/h miał ponad 4000 rpm. Wychodziło między 9, 10 litrów, bliżej chyba 10, ale próba była mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi stilo 1.9 JTD w 100% miejskiej jeździe, głównie na dystansie ok 6-7 km w jedną stronę w zimie

> paliło nie mniej jak 8,5 l/100 km,

ufff... przynajmniej nie jestem sam. 1.9mjet w Bravo podczas jazdy w zimie na dystansie 8-9km z częstymi postojami na światłach pali mi prawie 8 - już myślałem że jest coś nie tak ze mną, albo z autem 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee, to musi mieć coś zepsute. Tyle mniej więcej palił mi pięciobiegowy wolnossący benzynowy Golf

> 1,6,(102 KM), który przy 140 km/h miał ponad 4000 rpm. Wychodziło między 9, 10 litrów, bliżej

> chyba 10, ale próba była mała.

Citroen C4 1.6 110KM na gazie ustawiony na 140 km/h (+ trochę więcej podczas wyprzedzania) spala 12 litrów LPG.

W tych samych warunkach cięższa i większa Laguna II 1.9 dCI 110KM spala około 6,5 litrów ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Citroen C4 1.6 110KM na gazie ustawiony na 140 km/h (+ trochę więcej podczas wyprzedzania) spala 12

> litrów LPG.

> W tych samych warunkach cięższa i większa Laguna II 1.9 dCI 110KM spala około 6,5 litrów ON.

Bo diesel jest stworzony do tras. Na nich można nieco zaoszczędzić... chodź przy LPG dalej jest nieopłacalny bo LPG musiałby spalać o 2,5x więcej jak ON.

LPG 1,7zł/l a ON 4,30zł/l zlosnik.gif

Różnice w spalaniu zanikają jak ON i LPG używamy typowo w mieście na krótkich odcinkach.

Mi w LII po mieście na odcinkach 1-4km spalanie pokazuje 10,5l, w żonki Corolli komp na tych samych trasach pokazuje 7,8 wink.gif

Na trasie różnica jest większa ale dalej nie opłaca się jeździć ON grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadasz do auta w Pradze, ustawiasz ACC na 140 i po 5h wysiadasz w Lodz.

Na poważnie, to chyba z przyczepką. Moja mazda 6 przy przejeździe z Radomia do UK, gdzie na autostradzie w PL ustawiałem 150-160km/h, na autobahnie gdzie tylko się dało 170-190km/h, potem starałem się trzymać 130km/h i gdzie się tylko dało troszkę szybciej i średnie spalanie na takiej trasie wychodziło mi regularnie w okolicach 8,5l.

Przy 140km/h na autostradzie mój obecny motor 3,0 noPb, 1800kg wagi spala 9l, a może nawet nieco poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz zastanów się ile spaliłby 1.8T na tej samej trasie, strzelam że od 13 w górę. Także diesel

> i tak jest bardziej ekonomiczny.

nie wiem ile paliłby 1.8 T. Stilo MW zamieniłem na AR Giuliettę, 1.4 TB 120 KM, czyli mocy tyle samo co w stilo, 25 Nm mniej niż w stilo, i lżejsze niż stilo. Używanie podobne i pali 10.5 l/100 km. czyli tylko 2 l/100 km więcej, w trasie różnica spada do ok 0,5 - 1 l/100 km.

IMHO niewielki koszt jak na 1000 razy lepsza kultura pracy, 10 razy cichszy, 5 razy szybciej się grzeje, frajdy z jazdy daje tyle samo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli kupić samochód, kompletnie nie dostosowany do swoich potrzeb.

nie, kupił samochód dostosowany do swoich potrzeb zlosnik.gif Musiał być diesel. Teraz też ma x6 w dieslu, ponoć łyka coś 13-15 l ON/100 km zlosnik.gif

Auto ma chyba 3 lata i coś pod 10 tys km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ufff... przynajmniej nie jestem sam. 1.9mjet w Bravo podczas jazdy w zimie na dystansie 8-9km z

> częstymi postojami na światłach pali mi prawie 8 - już myślałem że jest coś nie tak ze mną,

> albo z autem

tez się zastanawiałem, jak się naczytałem, że stilo 1.9 JTD zużywa 2 krople ON na 100 km, ( 1 kroplę to zużywają TDI'ki). zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez się zastanawiałem, jak się naczytałem, że stilo 1.9 JTD zużywa 2 krople ON na 100 km, ( 1

> kroplę to zużywają TDI'ki).

nie nie nie... mylisz pojęcia. TDI to produkują paliwo, trzeba je odlewać z baku, bo inaczej zaczyna przeciekać. A tek serio... niestety, na krótkich dystansach nic nie będzie ekonomiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na krótkie dystanse, szczególnie po mieście, to powinno brać się auto jak najlżejsze i z

> najmniejszym silnikiem Wtedy nie będzie paliło 15 litrów / 100 km.

i owszem, gorzej jeśli tym autem będzie się chciało wyjechać czasem za miasto 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 2 miesiące temu z znajomym wracaliśmy z Zakopanego do Krakowa.

Wracaliśmy całymi rodzinami także mieściliśmy się w legalnych prędkościach na drodze.

Jechaliśmy równo, razem.

Przed wyjazdem założyliśmy się kto mniej spali. Okazało się że jego Octavia 1,4 TSI przegrała zlosnik.gif dla uściślenia wyszło prawie 1L noPB/100km

Zdjęcia zrobione przy wjeździe do Krakowa.

//tak wiem - żarówki już wymieniłem blush.gif

20150118_144000.jpg

20150118_144044.jpg

20150118_144104.jpg

20140421_130142.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na trasach do i z Zakopca zawsze robi się rekordy minimalnych spalań - ciągła jazda z przepisowymi prędkościami w sznurze aut, więc nie ma sensu wyprzedzać zlosnik.gif

BMW 5 3.0D spaliło mi tyle co Twoje audi, a fiesta 1.4tdci 3.3/100 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Zakopanego do Krakowa możesz mieć i 700 m w dół. Dla porządku należałoby zmierzyć też zużycie paliwa w drugą stronę- czyli pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idz zapytaj na forum VW np. Passata. Tam nikt nie sciemnia jak tutaj i każdy wprost pisze ze TDI w

> miescie pali 8-9 litrów. Mój tez tak palił.

Jay ale czytałeś?W trasie przy 140km/h, więc te 9 to tak 1,5-2 litry na setkę przy dużo, nie sądzisz?Tym bardziej na tempomacie, bo normalnie to jeszcze można uwierzyć, że ktoś lubi przytrzymywać wysokie obr itd, ale na tempomacie to porażka z tym silnikiem, chyba że quattro i w budzie audi A6 to wtedy mógłbym się zgodzić, że to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co trzeba robić z samochodem żeby 2.0 TDi średnio spalał 9 l ??

Wystarczy mieć ciężkie, wysokie auto (w moim przypadku Jeep Patriot) i jechać załadowanym autem niemiecką autostradą na wakacje (170-180). Na krótkich odcinkach zimą bierze 11 latem 10. Jadąc super spokojnie równiutko 100, jest szansa na 7 litrów ale wymaga to straszliwej dyscypliny - kilka razy wyprzedzamy i robi się 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dziś praktycznie każdy liczący się producent samochodów ma w swojej ofercie silniki doładowane.

> Zarówno te benzynowe jak i Diesel.

> I tu kilka słów o doładowanych silnikach benzynowych.

> Ich parametry z tej samej pojemności na głowę biją parametry doładowanych silników Diesel'a.

> KLIK

> Np. nowe silniki EcoBoost Forda, o pojamności 2.0 osiągają moc 240 KM, a ten sam Diesel w

> najmocniejszej wersji posiada ich tylko 180.

> Przy zbliżonym momencie obrotowym.

> (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru

> 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy.

> Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je

> na głowę swoimi parametrami?

> Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa?

Mój stary diesel 1,9 MJ podkręcony ze 120 na ~150 koni ze zwykłą manualną skrzynią 5-biegową spalił na tej samej trasie przy tym samym obciążeniu (3 osoby w każdym z aut) i przy jeździe zderzak w zderzak litr/100 mniej niż 1,2 TSI z DSG 7-biegowym.... jaki sens mieć diesla? grinser006.gif

Firmowy Golf MK VII 1,4 TSI po pierwszych 12 kkm krzyknął że mu oleju brakuje. Kupiłem litr, myślę wleję kilka setek, reszta będzie na później. Wlałem litr, ledwo wskoczyłem powyżej minimum na bagnecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru

> 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy.

Jak wszyscy wiemy jest dokladnie odwrotnie. Silnik produkuje moment obrotowy. A moc jest tylko funkcja owego momentu w jednostce czasu.

> Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je

> na głowę swoimi parametrami?

> Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa?

Widac, ze kolega bardzo ulegl propagandzie UE i producentow. Czyli jak widac ona dziala. Niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dziś praktycznie każdy liczący się producent samochodów ma w swojej ofercie silniki doładowane.

> Zarówno te benzynowe jak i Diesel.

> I tu kilka słów o doładowanych silnikach benzynowych.

> Ich parametry z tej samej pojemności na głowę biją parametry doładowanych silników Diesel'a.

> KLIK

> Np. nowe silniki EcoBoost Forda, o pojamności 2.0 osiągają moc 240 KM, a ten sam Diesel w

> najmocniejszej wersji posiada ich tylko 180.

> Przy zbliżonym momencie obrotowym.

> (Jak wszyscy wiemy, moment obrotowy silnika jest funkcja jego mocy jak wynika z prostego wzoru

> 9549*Moc/prędkość obrotowa.) Moment jest zatem zależny od mocy.

> Jaki jest więc sens produkowania silników Diesel'a, skoro te doładowane silniki benzynowe biją je

> na głowę swoimi parametrami?

> Przy praktycznie tym samym zużyciu paliwa?

To jest jakaś reklama? Postawiłeś szereg nieprawdziwych tez i wyszło Ci to co chciałeś żeby wyszło. Skoro klienci je kupują tojednak jakiś powód jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na trasach do i z Zakopca zawsze robi się rekordy minimalnych spalań - ciągła jazda z przepisowymi

> prędkościami w sznurze aut, więc nie ma sensu wyprzedzać

> BMW 5 3.0D spaliło mi tyle co Twoje audi, a fiesta 1.4tdci 3.3/100

Mój Outlander w trasie z Zakopanego spalił 5,3.

zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ex nissan primera 2.0 z lpg 6.6 lpg

Dlatego trasa z Zakopanego jest absolutnie niemiarodajna. Ale można ją przejechać autem z silnikiem benzynowym, porównać do diesla jeżdżącego na odcinkach po 2km i snuć internetowe teorie.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego trasa z Zakopanego jest absolutnie niemiarodajna. Ale można ją przejechać autem z silnikiem

> benzynowym, porównać do diesla jeżdżącego na odcinkach po 2km i snuć internetowe teorie.

No przecież, że tak zlosnik.gif Tam większość trasy jest z górki zlosnik.gif

Ale zawsze można sie pochwalić jak to mało spaliło moje auto. W drugą strone spalila ok 9 litrow więc różnica jest

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ufff... przynajmniej nie jestem sam. 1.9mjet w Bravo podczas jazdy w zimie na dystansie 8-9km z

> częstymi postojami na światłach pali mi prawie 8 - już myślałem że jest coś nie tak ze mną,

> albo z autem

Ja mam to samo w 2.0HDi 90KM. W mieście jeżdżę praktycznie tylko po centrum. Z 8L ciężko cokolwiek urwać. Najczęściej 8,5L/100km trzeba liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.