Skocz do zawartości

Tipo crash test


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

gnie sie paskudnie :chory: sugeruje zwrocic uwage na 3 słupek :P

;]

Teraz robią takie cienkie blachy, że falują po uderzeniu. Poszycie słupka C to raczej nie struktura nośna.

Niemniej ostatnie testy dowodzą, że tanie auta wypadają niezbyt powalająco. Inna sprawa, że euro ncap ciągle modyfikuje założenia testów i robią się one dość szybko nieporównywalne.

Do tego większość nowych aut jest dla mnie po prostu brzydka... zaczynając od Tipo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie to ma znaczenia że 3 słupek się gnie , kabina pasażerska się nie załamała , a o to chodzi 

yakie  to ma  znaczenie  ze  przy  predkosciach w  miescie  przy  kolizji   pasazerowie  i  owszem  wyjda  cali  ale  auto  bedzie  do kasacji  

a  przy  predkosciach   autostradowych   wątpie czy  cos  z  klatki kabiny  pozostanie  :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yakie to ma znaczenie ze przy predkosciach w miescie przy kolizji pasazerowie i owszem wyjda cali ale auto bedzie do kasacji

a przy predkosciach autostradowych wątpie czy cos z klatki kabiny pozostanie :(

A jakim autem osobowym przy prędkości 140-150km/h na 100% przeżyjesz wypadek przy spotkaniu z czym kolwiek? Bo ja w to wątpię, czy to bedzie tipo, czy cos innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa wiara w cuda i magiczną moc gwiazdek krasztestów...   :hehe::lol:

Tak -to takie masowe ogłupianie ludzi.

Piszą człowiekowi na stronie producenta że 5*, piszą mu w prospekcie reklamowym, że samochód ma 5*, to taki ktoś łyka to jak młody pelikan i nie zastanawia się nad tym co to znaczy, nie wnika w jakich warunkach ten test przeprowadzono itp. Potem taki ludek kupuje sobie 5- gwiazdkowy samochód i śmiga z przekonaniem że jego samochód jest niezniszczalny. Kiedyś pracowałem w firmie, gdzie jeden po drugim wymieniali sobie prywatne samochody na nowe renault, bo renault się wtedy chwaliło żę ma wszytskie modele 5* i ludki były przekonane że kupują najlepsze i najbezpieczniejsze samochody na świecie. 

Ja zauważyłem kilka lat temu prawidłowość wśród znajomych, współpracowników. Najgorsi kierowcy kupowali sobie 5* Renault i różne suvy  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakim autem osobowym przy prędkości 140-150km/h na 100% przeżyjesz wypadek przy spotkaniu z czym kolwiek? Bo ja w to wątpię, czy to bedzie tipo, czy cos innego...

Ale to już margines.

Ja zauważyłem, ze boczne uderzenie w ncap w slup zmienili z równoległego i prędkości 20km/h na skośne przy 35km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane poprzedniej generacji na początku produkcji otrzymał 5 gwiazdek. Po lifcie w 2014 już tylko 3, a to wszystko dlatego, że zmieniono procedury. Ja nie sugerowałbym się tymi wynikami.

Dlatego mysl i patrz na % wynik w wynikach bezpieczenstwa. Nie tylko na same gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 gwiazdki dostał, głównie za brak systemów bezpieczeństwa.

https://m.youtube.com/watch?v=vgDpg4pCWR4

 

Pacze i pacze i samochód wygląda ok. Manekiny też ok, wcelowały centralnie w poduchy te co miały wcelować.

Słupek A nawet się ani trochę nie wygiął, więc przestrzeń pasażerska nienaruszona.

 

Informacja o braku jakiś brzęczyków i limiterów prędkości dla mnie są rekomendacją dla tego samochodu i powinno to być napisane pogrubioną czcionką !

 

W którymś teście jaki czytałem czy oglądałem, podkręślano bardzo dużą sztywność karoserii Tipo. Ma to pomagać w prowadzeniu auta, ale też i w braku różnych "świerszczy". Być może pomaga też i w nieodkształcaniu się nadwozia przy wypadku.

 

W moim Mitsubishi mnie osobiście brzęczyk niezapiętych pasów doprowadza do ruiny nerwowej.

Jest problem u mnie na dzielnicy z parkowaniem, więc często zostawiam na zakazie auto, żeby wypakować zakupy. Zaraz wracam i szukam miejsca do parkowania. Toczę się 10km/h przez 500m, czasem 1km i muszę zapiąć pasy, bo by mi brzęczyk prześwidrował mózg    :facepalm:

Lepiej jest w Daewoo. Jest tylko ikonka. Chyba coś tam też brzęczy, ale krótko, może 5 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca - gwiazdki to jest suma summarum z bezpieczeństwa auta w zderzeniach i takich czynników za które przyznają punkty typu - brzęczyk niezapiętych pasów pasażerów z tyłu. Więc takie tipo ma 3 gwiazdki w bieda wersji - a jak mu dołożysz jakieś punktowane przez NCAP buzzery to wynik skacze na 4 gwiazdki.

To co moim zdaniem jest najważniejsze, to jednak szansa tego że nie odniesiesz poważnych obrażeń w wypadku i tutaj tipo ma 82% dla dorosłego, a tylko 60% dla dziecka - szczególnie wynik bezpieczeństwa dziecka jest zły.

 Podobnie zły wynik tipo dostaje za strzał pełną szerokością auta.

 

Mój Beetle dla porównania - ma wynik 92% dla dorosłego i 90% dla dziecka.

 

http://www.euroncap.com/en/results/vw/beetle/10998

 

Trzeba troche dokłądniej patrzeć niż same gwiazdki - czasy sie zmieniły i o samych gwiazdkach duzo rzeczy decyduje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacze i pacze i samochód wygląda ok. Manekiny też ok, wcelowały centralnie w poduchy te co miały wcelować.

Słupek A nawet się ani trochę nie wygiął, więc przestrzeń pasażerska nienaruszona.

 

Informacja o braku jakiś brzęczyków i limiterów prędkości dla mnie są rekomendacją dla tego samochodu i powinno to być napisane pogrubioną czcionką !

 

Ale przeca TIPO ma brzęczyk pasów :P

ALe do wyłączenia zdaje się - w grande wystarczy ELM i MES, podejrzewam, ze do tip topa podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W moim Mitsubishi mnie osobiście brzęczyk niezapiętych pasów doprowadza do ruiny nerwowej.

 

To się musi dać wyłączyć. Po 6, czy 7 latach toczenia moim dojrzałem do odszukania instrukcji jak wyłączyć to dziadostwo i teraz co najwyżej mruga kontrolka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się musi dać wyłączyć. Po 6, czy 7 latach toczenia moim dojrzałem do odszukania instrukcji jak wyłączyć to dziadostwo i teraz co najwyżej mruga kontrolka :)

 

Boję się teraz po tym co napisałeś przeczytać instrukcję  ;]

Zerknę chyba wieczorem, ale mam nadzieję że nic nie znajdę.

Oznaczałoby to 4 letnie męki w imię własnej głupoty   :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca - gwiazdki to jest suma summarum z bezpieczeństwa auta w zderzeniach i takich czynników za które przyznają punkty typu - brzęczyk niezapiętych pasów pasażerów z tyłu. Więc takie tipo ma 3 gwiazdki w bieda wersji - a jak mu dołożysz jakieś punktowane przez NCAP buzzery to wynik skacze na 4 gwiazdki.

To co moim zdaniem jest najważniejsze, to jednak szansa tego że nie odniesiesz poważnych obrażeń w wypadku i tutaj tipo ma 82% dla dorosłego, a tylko 60% dla dziecka - szczególnie wynik bezpieczeństwa dziecka jest zły.

 Podobnie zły wynik tipo dostaje za strzał pełną szerokością auta.

 

Mój Beetle dla porównania - ma wynik 92% dla dorosłego i 90% dla dziecka.

 

http://www.euroncap.com/en/results/vw/beetle/10998

 

Trzeba troche dokłądniej patrzeć niż same gwiazdki - czasy sie zmieniły i o samych gwiazdkach duzo rzeczy decyduje :)

 

 

Jesteś pewien, że wynik procentowy z 2011 roku równa się temu z 2016? 

Bo jeśli tak by było to VW GOLF V ma lepszy wynik od nowszych generacji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca - gwiazdki to jest suma summarum z bezpieczeństwa auta w zderzeniach i takich czynników za które przyznają punkty typu - brzęczyk niezapiętych pasów pasażerów z tyłu. Więc takie tipo ma 3 gwiazdki w bieda wersji - a jak mu dołożysz jakieś punktowane przez NCAP buzzery to wynik skacze na 4 gwiazdki.

 

Też nie do końca. Za bzdury gwiazdkę możesz ewentualnie stracić, ale jej nie dostaniesz. 

 

Dlatego w pewnych produkuje się wyposażenie dodatkowe w absurdalnych cenach, którego i tak nikt nie kupuje, żeby do testu wystawić tak właśnie skonfigurowane auto i punktów nie stracić...

 

Zatem Tipo ma zderzeniowo 4 gwiazdki. Wersja bida straciła gdzieś jedną gwiazdkę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeepów made in fiat sporo tam jeździ :ok:  :skromny:

 

500x ma w każdej kategorii najlepszy wynik jeśli chodzi o testy zderzeniowe w USA.

 Alfa Giulia ma wynik 98% dla dorosłego w ncap, to chyba pierwszy tak wysoki wynik wśród producentów (więc jak fiatowi się chce to potrafi :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się musi dać wyłączyć. Po 6, czy 7 latach toczenia moim dojrzałem do odszukania instrukcji jak wyłączyć to dziadostwo i teraz co najwyżej mruga kontrolka :)

 

Szukałem dzisiaj.

 

Nie znalazłem.

 

Informacja jakiej się doszukałem w instrukcji

post-129574-0-24319300-1478034111_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wspominałem o instrukcji obsługi :) Wskazówki do mojego znalazłem bodajże na youtobe - how to disable seat belt alarm...

 

Dokładnie, w necie też takie coś znalazłem, ale i tak nie skorzystałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W espace nie odpalą nawet jak jest dość poważny wypadek - komputer sam decyduje co lepsze. Gdzieś widziałem takim filmik podaj crash test z Espace IV z oryginalnym

 

Każdy samochód tak ma - mniejszy wypadek, mniejsze przeciążenia - nie odpala jaśków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czyli to co pisałem - Tipo nie jest mało bezpieczne bo ma malo gwiazdek ,tylko jest mało bezpieczne bo ma tylko 82% w teście zderzeniowym dla dorosłego i bardzo mało dla dziecka :ok:

 

Wynik ochrony na poziomie nowego Espace np., ale fakt faktem z ostatnich dwóch lat jest to jeden z najgorszych wyników osobówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.