Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Wyglada na to, ze PSA w ramach lifitngu wycina wszystkie silniki GM w Astrze. W związku z czym żaden nmotor nie będzie miał już 4 cyl... https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/opel-astra-lifting-na-trzy-cylindry/khtmlwm?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=moto&fbclid=IwAR0X2DulXfJRJkeXhsDGL8Gq8KqvN4Rsc4HHG4wUOMvZPmSY6d0rxuvI0KY Ciekawe jak to wypłynie na ceny i wyniki sprzedaży Astry. IMHO traca największe atuty w postaci udanych silnikow 1.4T i 1.6T noPB. Z wyglądu praktycznie nic się nie zmienia, a z tego co czytałem za 2 lata ma już być nastepca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 11 minut temu, Maciej__ napisał: IMHO traca największe atuty w postaci udanych silnikow 1.4T i 1.6T noPB. No nie wiem. Nabywca samochodów tej kategorii cenowej i segmentu patrzy tylko i wyłącznie na spalanie, reszta jest drugorzędna. Jeżeli w katalogu silniki PSA będą palić o litr mniej, to tylko takie silniki zostaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Tak się zastanawiam, o ile bardziej ekologiczny jest taki trzycylindrowy 1.2 o mocy 130KM od czterocylindrowego 1.2 o takiej samej mocy? To, że tańszy w produkcji to nie ma wątpliwości,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, Majkiel napisał: Tak się zastanawiam, o ile bardziej ekologiczny jest taki trzycylindrowy 1.2 o mocy 130KM od czterocylindrowego 1.2 o takiej samej mocy? To, że tańszy w produkcji to nie ma wątpliwości,. No pali mniej i tylko to się liczy. Pamiętaj, że w Europie płacisz też podatek od emisji CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 2 minuty temu, Majkiel napisał: Tak się zastanawiam, o ile bardziej ekologiczny jest taki trzycylindrowy 1.2 o mocy 130KM od czterocylindrowego 1.2 o takiej samej mocy? To, że tańszy w produkcji to nie ma wątpliwości,. wg spritmonitor 1.2 130KM by PSA pali więcej do 1.4T by opel (ten który wycofali ze sprzedaży) peugeot 308 1.2 130km - 7.13Astra K 1.4T 125KM - 6.95 wiem, niby inne auta... ale masa pewnie podobna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 4 minuty temu, wladmar napisał: No pali mniej i tylko to się liczy. Pamiętaj, że w Europie płacisz też podatek od emisji CO2. Moje doświadczenia z 1.2 Puretech ine potwierdzają ze pali mniej Palil mi dokaldnie tyle samo co 1.4T z wtryskiem pośrednim, a te nowsze były oszczędniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Moje doświadczenia z 1.2 Puretech ine potwierdzają ze pali mniej Palil mi dokaldnie tyle samo co 1.4T z wtryskiem pośrednim, a te nowsze były oszczędniejsze. Doświadczenie jest absolutnie nieistotne, ważne co wyszło w testach i katalogach. 90% ludzi kupuje auto, patrząc na spalanie katalogowe, a nie faktyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 3 minuty temu, wladmar napisał: Doświadczenie jest absolutnie nieistotne, ważne co wyszło w testach i katalogach. 90% ludzi kupuje auto, patrząc na spalanie katalogowe, a nie faktyczne. Jakies badania prowadziles w tym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Jakies badania prowadziles w tym zakresie? Wiem jak funkcjonują floty i jak wygląda proces zakupowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 8 minut temu, wladmar napisał: No pali mniej i tylko to się liczy. Pamiętaj, że w Europie płacisz też podatek od emisji CO2. No właśnie nie jestem pewien. Może przy stałej prędkości z niedużym obciążeniem da "się wykręcić" lepsze wyniki, ale czy w praktyce? Bądź co bądź, silniki czterocylindrowe płynniej pracują, nie mają takich drgań jak jednostki o mniejszej liczbie cylindrów. 3 minuty temu, wladmar napisał: Doświadczenie jest absolutnie nieistotne, ważne co wyszło w testach i katalogach. 90% ludzi kupuje auto, patrząc na spalanie katalogowe, a nie faktyczne. Może nie 90%, ale fakt - dużo osób patrzy na spalanie w folderze, ale też całkiem dużo ludzi szuka auta nie-trzycylindrowego. Jeszcze w "maluchu" to przejdzie, ale im większy samochód, tym 3 cylindry są bardziej kuriozalne nawet dla laików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, wladmar napisał: Wiem jak funkcjonują floty i jak wygląda proces zakupowy. No to może się zdecyduj czy ludzie czy floty bo to troche inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, wladmar napisał: Wiem jak funkcjonują floty i jak wygląda proces zakupowy. Fakt, floty to trochę inna bajka niż "zwykli" ludzie, a kupują całkiem spory procent aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 (edytowane) 3 minuty temu, Maciej__ napisał: No to może się zdecyduj czy ludzie czy floty bo to troche inna bajka... Większość samochodów kupują floty, a o zakupie (zdziwisz się!) decydują ludzie. Prywatnie człowiek kupując samochód też patrzy na spalanie w katalogu, a nie sugeruje się tym, że @Maciej__ z AK twierdzi inaczej Oczywiście, każdy dodaje ze 2-3 litry do katalogu, ale nadal silnik palący w katalogu mniej będzie bardziej oszczędny. Edytowane 8 Lipca 2019 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 11 minut temu, wladmar napisał: 90% ludzi kupuje auto, patrząc na spalanie katalogowe, a nie faktyczne. Ktoś kupując nowy samochód w danym segmencie patrzy na katalogowe zużycie paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 2 minuty temu, wladmar napisał: Większość samochodów kupują floty, a o zakupie (zdziwisz się!) decydują ludzie. Prywatnie człowiek kupując samochód też patrzy na spalanie w katalogu, a nie sugeruje się tym, że @Maciej__ z AK twierdzi inaczej Oczywiście, każdy dodaje ze 2-3 litry do katalogu, ale nadal silnik palący w katalogu mniej będzie bardziej oszczędny. Spalanie jest jedynie jednym z parametrow przy zakupie floty i to nie zawsze decydującym... Ja kupując Astre nawet nie patrzyłem jako to ma spalanie katalogowe bo co mnie to obchodzi co tam sobie wymyslil producent ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Teraz, amazaque napisał: Ktoś kupując nowy samochód w danym segmencie patrzy na katalogowe zużycie paliwa? Wladek, a później jeszcze dodaje 3 litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 36 minut temu, Maciej__ napisał: Wyglada na to, ze PSA w ramach lifitngu wycina wszystkie silniki GM w Astrze. W związku z czym żaden nmotor nie będzie miał już 4 cyl... https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/opel-astra-lifting-na-trzy-cylindry/khtmlwm?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=moto&fbclid=IwAR0X2DulXfJRJkeXhsDGL8Gq8KqvN4Rsc4HHG4wUOMvZPmSY6d0rxuvI0KY Ciekawe jak to wypłynie na ceny i wyniki sprzedaży Astry. IMHO traca największe atuty w postaci udanych silnikow 1.4T i 1.6T noPB. Z wyglądu praktycznie nic się nie zmienia, a z tego co czytałem za 2 lata ma już być nastepca. Ten tez 3 cyl.? 1.4/145 KM (tylko ze skrzynią CVT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 1 minutę temu, Rado_ napisał: Ten tez 3 cyl.? 1.4/145 KM (tylko ze skrzynią CVT) Na to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 dobrze że Pan VW, takie manewry robi tylko w autach klasy A i B, a w Golfie dalej (jeszcze) są 4 cylindry jak do tej pory wlasnie za astra był w miare wyglad, cena i motory, to teraz odpada kolejny plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 34 minuty temu, Majkiel napisał: Tak się zastanawiam, o ile bardziej ekologiczny jest taki trzycylindrowy 1.2 o mocy 130KM od czterocylindrowego 1.2 o takiej samej mocy? To, że tańszy w produkcji to nie ma wątpliwości,. Może to kwestia jakiś opłat licencyjnych? PSA ma własne silniki, a tak musiała je kupować od GM? Zrobili jakieś analizy, okazało się że najmocniejszej wersji nikt nie kupował, to stwierdzili że niepotrzebny. Trochę szkoda, bo cena była dobra za te 200KM 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 7 minut temu, kravitz napisał: Może to kwestia jakiś opłat licencyjnych? PSA ma własne silniki, a tak musiała je kupować od GM? Zrobili jakieś analizy, okazało się że najmocniejszej wersji nikt nie kupował, to stwierdzili że niepotrzebny. Trochę szkoda, bo cena była dobra za te 200KM Astry 200KM pewnie za wiele nie sprzedawali - większość pewnie kupowała 1.4 125KM albo 1.0 105KM. Pozostaje pytanie, gdzie robili 1.4, a gdzie 1.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 10 minut temu, kravitz napisał: Może to kwestia jakiś opłat licencyjnych? PSA ma własne silniki, a tak musiała je kupować od GM? Oczywiście, ze tak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Dnia 08.07.2019 o 14:56, amazaque napisał: Ktoś kupując nowy samochód w danym segmencie patrzy na katalogowe zużycie paliwa? rzekłbym, że spora rzesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Dnia 8.07.2019 o 15:18, Majkiel napisał: Astry 200KM pewnie za wiele nie sprzedawali - większość pewnie kupowała 1.4 125KM albo 1.0 105KM. Pozostaje pytanie, gdzie robili 1.4, a gdzie 1.2. Oj a ja nie byłbym pewny, w Warszawie widuję często Astry K z podwójnym ozdobnym wydechem, a ten był chyba dopiero w 1.6T zdaje się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 14 godzin temu, AstraC napisał: Oj a ja nie byłbym pewny, w Warszawie widuję często Astry K z podwójnym ozdobnym wydechem, a ten był chyba dopiero w 1.6T zdaje się? zgadza się. Ja widziałem takich przez rok może z 5 sztuk, w tym wszytkie hatchback. Kombi takiego jak mój nie spotkałem jeszcze. Może muszę w tym celu przejechać się do Warszawy. Na forum Astry było kiedyś info od dealera jaki % sprzedaży w Polsce stanowią różne silniki. Na 1.6 Turbo przypadało coś około 1% ztcp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 2 minuty temu, maro_t napisał: zgadza się. Ja widziałem takich przez rok może z 5 sztuk, w tym wszytkie hatchback. Kombi takiego jak mój nie spotkałem jeszcze. Może muszę w tym celu przejechać się do Warszawy. Na forum Astry było kiedyś info od dealera jaki % sprzedaży w Polsce stanowią różne silniki. Na 1.6 Turbo przypadało coś około 1% ztcp A najmocniejsza wersja 1.6 cdti nie ma 2 koncowek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Teraz, Maciej__ napisał: A najmocniejsza wersja 1.6 cdti nie ma 2 koncowek? nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Dnia 8.07.2019 o 14:08, kravitz napisał: Może to kwestia jakiś opłat licencyjnych? PSA ma własne silniki, a tak musiała je kupować od GM? Oczywiście. Nawet jeśli silniki produkuje fabryka PSA, to wciąż trzeba płacić licencje. Dnia 8.07.2019 o 14:08, kravitz napisał: Zrobili jakieś analizy, okazało się że najmocniejszej wersji nikt nie kupował, to stwierdzili że niepotrzebny. To też. Przy okazji premiery 5008 kilku tutaj twierdziło, że to auto kompletnie bez sensu, bo nie można mieć 4x4. A się sprzedaje... Z tymi mocnymi silnikami jest podobnie. Można zrobić mocne auto, ale dla producenta ono ma sens wyłącznie jak jest na nim absurdalna marża. Ale najważniejsze w całej układance jest średnie spalanie (katalogowe) liczone dla wszystkich sprzedanych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 To na szczescie sa 3 cyl opracowane przez Opla a nie te ich 1.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 7 minut temu, wujekcybul napisał: To na szczescie sa 3 cyl opracowane przez Opla a nie te ich 1.2. Które? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Dnia 8.07.2019 o 14:21, Maciej__ napisał: Wyglada na to, ze PSA w ramach lifitngu wycina wszystkie silniki GM w Astrze. W związku z czym żaden nmotor nie będzie miał już 4 cyl... https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/opel-astra-lifting-na-trzy-cylindry/khtmlwm?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=moto&fbclid=IwAR0X2DulXfJRJkeXhsDGL8Gq8KqvN4Rsc4HHG4wUOMvZPmSY6d0rxuvI0KY Ciekawe jak to wypłynie na ceny i wyniki sprzedaży Astry. IMHO traca największe atuty w postaci udanych silnikow 1.4T i 1.6T noPB. Z wyglądu praktycznie nic się nie zmienia, a z tego co czytałem za 2 lata ma już być nastepca. Sąsiadka kupiła Astrę z jakimś silnikiem 200KM. Jeśli teraz najmocniejszy silnik ma mieć 145KM to sami sobie wytną spory odsetek klientów, bo mocna Astra miała jeden z najlepszych na rynku stosunek tego co oferuje do ceny za jaką można ją było kupić. Kolejny gwóźdź do trumny Opla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 5 minut temu, Ryb napisał: Sąsiadka kupiła Astrę z jakimś silnikiem 200KM. Jeśli teraz najmocniejszy silnik ma mieć 145KM to sami sobie wytną spory odsetek klientów, bo mocna Astra miała jeden z najlepszych na rynku stosunek tego co oferuje do ceny za jaką można ją było kupić. Kolejny gwóźdź do trumny Opla. Z tego co pisza wyżej, to ten spory odsetek w PL to było ok 1% 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Dnia 8.07.2019 o 14:47, Maciej__ napisał: Jakies badania prowadziles w tym zakresie? Zapewne to te same badania które mówią że kupując Astrę K 1.6t 200hp klient "patrzy tylko i wyłącznie na spalanie, reszta jest drugorzędna " 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 10 minut temu, Ryb napisał: Sąsiadka kupiła Astrę z jakimś silnikiem 200KM. Jeśli teraz najmocniejszy silnik ma mieć 145KM to sami sobie wytną spory odsetek klientów, bo mocna Astra miała jeden z najlepszych na rynku stosunek tego co oferuje do ceny za jaką można ją było kupić. Kolejny gwóźdź do trumny Opla. Naprawdę zakładałeś że PSA kupiło Opla w jakimkolwiek innym celu niż wycięcie go w pień? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Z tego co pisza wyżej, to ten spory odsetek w PL to było ok 1% Weź pod uwagę, że akurat Polska nie jest rynkiem reprezentatywnym ani takim z którym ktokolwiek się liczy. A w krajach bogatszych niż nasz to może być dużo więcej niż 1%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 23 minuty temu, ⠀ napisał: Naprawdę zakładałeś że PSA kupiło Opla w jakimkolwiek innym celu niż wycięcie go w pień? Nie zastanawiałem się po co właściwie go kupują. Teraz jednak wygląda na to, że rzeczywiście kupili w celu o którym piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 2 minuty temu, Ryb napisał: Weź pod uwagę, że akurat Polska nie jest rynkiem reprezentatywnym ani takim z którym ktokolwiek się liczy. A w krajach bogatszych niż nasz to może być dużo więcej niż 1%. Za spritmonitor.de Opel Astra rok 2016+: 1294 Search results Opel Astra rok 2016+, 180hp+: 136 Search results 10.5% Realnie pewnie odrobinę więcej, bo część ludzi nie podaje mocy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 14 minut temu, Ryb napisał: Weź pod uwagę, że akurat Polska nie jest rynkiem reprezentatywnym ani takim z którym ktokolwiek się liczy. A w krajach bogatszych niż nasz to może być dużo więcej niż 1%. Chyba żartujesz. W skali globalnej jedno z najbogatszych państw świata, 36-milionowa populacja. Myślisz, ze nikt tego nie dostrzega? Kiedyś podstawowe auto jakie wyjeżdżało z salonu to było zaślepka, full golas. Teraz tylko są w katalogu bo muszą być ale nie kupisz ich u dealera. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 50 minut temu, Ryb napisał: Sąsiadka kupiła Astrę z jakimś silnikiem 200KM. Jeśli teraz najmocniejszy silnik ma mieć 145KM to sami sobie wytną spory odsetek klientów, bo mocna Astra miała jeden z najlepszych na rynku stosunek tego co oferuje do ceny za jaką można ją było kupić. Kolejny gwóźdź do trumny Opla. Spory tzn. jaki? Nie wiem jak na zachodzie, ale u nas? Ktoś tu pisał, że 200KM to był w PL 1% sprzedaży Astry. Mogą olać sikiem prostym Twoją sąsiadkę i ten 1%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 20 minut temu, Ryb napisał: Weź pod uwagę, że akurat Polska nie jest rynkiem reprezentatywnym ani takim z którym ktokolwiek się liczy. A w krajach bogatszych niż nasz to może być dużo więcej niż 1%. Jest coraz mniej (a może już nie ma wcale) aut popularnych z dużą mocą. W krajach bogatszych, jak będzie im mało mocy, to kupią se jakiegoś premiuma (czytaj Peugeota, tylko czy on ma mocne silniki?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 54 minuty temu, spad napisał: Chyba żartujesz. W skali globalnej jedno z najbogatszych państw świata, 36-milionowa populacja. Myślisz, ze nikt tego nie dostrzega? Kiedyś podstawowe auto jakie wyjeżdżało z salonu to było zaślepka, full golas. Teraz tylko są w katalogu bo muszą być ale nie kupisz ich u dealera. Te najdroższe wersje to się sprzedają dobrze w kilku najbogatszych krajach na swiecie i tyle (szwajcaria, australia, UK, Niemcy, itp.)... globalnie wolumen robia auta popularne i tanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Te najdroższe wersje to się sprzedają dobrze w kilku najbogatszych krajach na swiecie i tyle (szwajcaria, australia, UK, Niemcy, itp.)... globalnie wolumen robia auta popularne i tanie Fiat robił auta popularne i tanie. Oczywiście drogimi i szybkimi się sprzedaży nie zrobi ale jeśli ktoś ich nie ma to rozmienia markę na drobne, czyniąc ją nieatrakcyjną. A ludzie często kupują auto słabsze i tańsze ale wyglądające jak droższe i mocniejsze (unifikacja wyglądu aut różnych klas w ramach każdej marki to właśnie krok w tym kierunku). Jeśli jednak producent nie ma mocniejszego i droższego wcale, to wielu klientów pójdzie gdzie indziej. Nie da się sprzedawać aut OPC Line, jeśli się nie ma w ofercie auta OPC, nie da się sprzedawać S-line, jeśli się nie ma S itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 2 godziny temu, wujekcybul napisał: To na szczescie sa 3 cyl opracowane przez Opla a nie te ich 1.2. Czy "na szczęście" to się dopiero okaże Te 1.2 od PSA na razie nie ujawniły chyba jakiejś grubej wady w stylu pierwszych tsi czy 1.6thp, więc dla mnie to opracowanie "własnego" silnika 1.2t w ramach tej samej grupy jest trochę niezrozumiałe w sensie nakładów na R&D. Chyba, że ten "własny" to tak naprawdę 'puretech', tylko lekko poprawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 11 minut temu, Maciej__ napisał: Te najdroższe wersje to się sprzedają dobrze w kilku najbogatszych krajach na swiecie i tyle (szwajcaria, australia, UK, Niemcy, itp.)... globalnie wolumen robia auta popularne i tanie UK to zly przyklad, tam kupuja naprawde byle co i jaki tam siedzi silnik 99% jest absolutnie obojetne. Wazne, zeby podatek byl niski. Przy ich predkosciach jazdy i plaskim terenie nie dziwie sie, tam to wystarczy 50 KM w kompakcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 25 minut temu, iwik napisał: Czy "na szczęście" to się dopiero okaże Te 1.2 od PSA na razie nie ujawniły chyba jakiejś grubej wady Jeżeli pominiemy kruszenie się paska rozrządu w kąpieli olejowej i w konsekwencji zatkanie dróg olejowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Godzinę temu, iwik napisał: Czy "na szczęście" to się dopiero okaże Te 1.2 od PSA na razie nie ujawniły chyba jakiejś grubej wady w stylu pierwszych tsi czy 1.6thp, więc dla mnie to opracowanie "własnego" silnika 1.2t w ramach tej samej grupy jest trochę niezrozumiałe w sensie nakładów na R&D. Chyba, że ten "własny" to tak naprawdę 'puretech', tylko lekko poprawiony. Opracowali go jeszcze zanim ich PSA kupil. Ten 1.2 to chyba tez mial jakies akcje. Chodzilo mi o moc francuskie maja max 130KM vs 200KM w wersji przed liftingiem to spora roznica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 4 godziny temu, Maciej__ napisał: Które? 1.4 145KM dziwne tylko, ze to z CVT beda laczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Godzinę temu, wujekcybul napisał: 1.4 145KM dziwne tylko, ze to z CVT beda laczyc. Ma by też 1.2 145KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 3 godziny temu, wladmar napisał: UK to zly przyklad, tam kupuja naprawde byle co i jaki tam siedzi silnik 99% jest absolutnie obojetne. Wazne, zeby podatek byl niski. Przy ich predkosciach jazdy i plaskim terenie nie dziwie sie, tam to wystarczy 50 KM w kompakcie. Dokladnie .I aby przy wynajmie dlugoterminowym mogla byc fajna cyferka-np.199GBP/month Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 (edytowane) Dnia 8.07.2019 o 14:38, TomekD000 napisał: wg spritmonitor 1.2 130KM by PSA pali więcej do 1.4T by opel (ten który wycofali ze sprzedaży) peugeot 308 1.2 130km - 7.13Astra K 1.4T 125KM - 6.95 wiem, niby inne auta... ale masa pewnie podobna Czuję się wywołany do tablicy bo aktualnie pomykam 1.4 150 KM. noga raczej ciężka. Jestem miło zaskoczony Edytowane 18 Lipca 2019 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.