atlantic Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 Kopci wam podczas wypalania? Dzisiaj drugi raz na przestrzeni miesiąca zauważyłem, że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu. To normalne czy szukać gdzieś usterki? Parametry filtra są książkowe. Auto to Bmw e60 535d euro 4. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 Nie kopci. Wypalanie zauważam tylko po zwiększonym spalaniu chwilowym. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 25 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 A ja masz normę euro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 Euro 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Insignia euro 5 chyba ( bez mocznika). Nic nie widać. Tak jak kolega pisze chwilowe spalanie i jak przerwę w trakcie to po zatrzymaniu zapach przegrzanego piekarnika i buhajace gorąco spod auta z tylu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 0 dymu czy innych oznak Pewnie już wkładu nie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 U mnie w Zafirze też żadnych dymów nie było, minimalnie inny dźwięk i zwiększone spalanie. Ale smród z rury w trakcie wypalania jak się zatrzymałem nie do opisania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 0 dymu czy innych oznak Pewnie już wkładu nie masz Nie kopciSent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 7 godzin temu, atlantic napisał: Kopci wam podczas wypalania? Mi kiedyś w 2.0dCi kopcił i w trakcie i bez wypalania przy mocniejszym wciśnięciu gazu tylko zza kierownicy, w lusterkach tego nie widać. Dlatego większość ludzi twierdzi, że ich diesle nie kopcą. Musi ktoś drugi z tyłu jechać i obserwować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Euro 4 mialy DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Vadero napisał: Euro 4 mialy DPF? Powinny mieć, ale w znacznej części fabrycznie nie posiadają. Producenci nie byli prawdopodobnie przygotowani do masowego montażu filtrów i montowano je jedynie na tzw. rynki specyficzne czyli kraje gdzie ekologie traktuje się na poważnie A co do kopcenia sprawdziłbym korekty wtryskiwaczy, stan zaworu EGR oraz nieszczelność w dolocie. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 42 minuty temu, bochumil napisał: Powinny mieć, ale w znacznej części fabrycznie nie posiadają. Producenci nie byli prawdopodobnie przygotowani do masowego montażu filtrów i montowano je jedynie na tzw. rynki specyficzne czyli kraje gdzie ekologie traktuje się na poważnie A co do kopcenia sprawdziłbym korekty wtryskiwaczy, stan zaworu EGR oraz nieszczelność w dolocie. Wszystko w samochodzie jest sprawne, podczas normalnej jazdy nie kopci. Tylko to wypalanie. Dzisiaj zadzwoniłem do brata czy jego golf vi 2.0tdi kopcił podczas wypalania dpf i twierdzi ze kopcił. Ostro, na niebiesko. Aso na przeglądach mówiła ze to normalne. Czyli chyba wszystko ok. Może zależy od producenta. Chciałem już jakos to wytłumaczyć, ze może euro4 to jeszcze taka początkowa norma i było to niedopracowane, ale golf ma chyba euro5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 10 godzin temu, atlantic napisał: Kopci wam podczas wypalania? W Euro6 przebiega to niezauważalnie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) MJety i CDTI nie kopcą, silnik lekko inaczej brzmi, jeżeli jest taki ficzer w aucie to chwilowe z 0.7-0.9l/h podnosi się do 2-2.5l/h. Śmierdzi paloną gumą, zwłaszcza na postoju kiedy wieszaki układu wydechowego są nagrzane. CDTI dymił (z17dtr) przy zawieszonym EGR. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 może jest różnica pomiędzy mokrym i suchym dpf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Nidgy nie zauważyłem żeby 308 kopcił jak już był silnik rozgrzany. Delikatnie potrafił zadymic tylko zaraz po odpaleniu na zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Czyli taki kopcący DPF oddaje tę sadzę co nagromadził wcześniej Świetne rozwiązanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 12 godzin temu, hefi napisał: 0 dymu czy innych oznak Pewnie już wkładu nie masz Tez o tym pomyślałem ale ciśnienie w dpf zmienia się w zależności od stopnia zapełnienia, wiec raczej jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2 godziny temu, volf6 napisał: Czyli taki kopcący DPF oddaje tę sadzę co nagromadził wcześniej Świetne rozwiązanie Jeśli nie oddaje podczas testu homologacyjnego, to jest ekologiczny :D. Tak samo, jak ekologiczne są samochody na prąd. UE jak nie widzi dymu, to uznaje za nieszkodliwe. A że dymi kiedy indziej, lub gdzie indziej....to już mniej ważne. DPF to największa ściema ekologów. Teraz jeszcze doszły katalizatory SCR, za kilka lat do dopiero będzie wesoło, jak te sprzęty będą miały 10+ lat i mało który będzie działał jak fabryka przewidziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Euro 5, 2015, nic nie kopci, nie mam pojęcia kiedy się wypala, nawet w mieście na krótkich odcinkach. Przebieg 101 kkm. Reanult, wypala się tzw." piątym wtryskiwaczem w filtrze" a nie jak w niektórych badziewiach koncernu VAG podwyższaniem obrotów silnika i dawki Dzięki czemu wypala się nawet jeżdżąc na krótkich odcinkach po mieście. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 1 godzinę temu, atlantic napisał: Tez o tym pomyślałem ale ciśnienie w dpf zmienia się w zależności od stopnia zapełnienia, wiec raczej jest Jaki przebieg ma ten samochód? Jakie są interwały wypaleń? Może potrzebna regeneracja filtra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Kopci wam podczas wypalania? Dzisiaj drugi raz na przestrzeni miesiąca zauważyłem, że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu. To normalne czy szukać gdzieś usterki? Parametry filtra są książkowe. Auto to Bmw e60 535d euro 4. Mój hdi kopcił mocno podczas wypalania kiedy miał uszkodzony (popękany) katalizator wstępny. Po wymianie nie kopci wcale. Przebieg 460 tys km. Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 1 godzinę temu, ghost2255 napisał: Jeśli nie oddaje podczas testu homologacyjnego, to jest ekologiczny :D. DPF to największa ściema ekologów. Nie uogólniałbym tak, choć rzeczywiście w cyklu pomiarowym się nie wypala i tylko dlatego taki diesel mieści się w normach. Natomiast obiektywnie większość tej sadzy się wypali jednak w cyklu wypalania, a nie zostanie wydmuchana. Inna sprawa, że podczas tego wypalania oczywiście żadnych norm czystości spalin auto nie trzyma. Subiektywnie też nosem czuć różnicę, brat ma 1.6hdi bez fap, ja miałem z fap i jego spaliny dużo wyraźniej śmierdzą (oba auta w dobrej kondycji) Swoją drogą w cyklu pomiarowym np hybrydy pług in są super eko, bo robią go z pełną baterią i prawie nie właczają silnika spalinowego. Potem wychodzi im spalanie np. 1.8 litra - z kategorii bajek i pobożnych życzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) 3 minuty temu, iwik napisał: pomiarowym np hybrydy pług in są super eko, bo robią go z pełną baterią i prawie nie właczają silnika spalinowego. A to jest kolejna paranoja UE. Cayenne hybrid jest ekologiczny i nie truje. Citigo 1.0 jest nieekologiczny i truje, więc został wycięty z cennika i nie jest już oferowany. Żelazna logika. Ma to sens. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez ghost2255 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2 godziny temu, bochumil napisał: Jaki przebieg ma ten samochód? Jakie są interwały wypaleń? Może potrzebna regeneracja filtra? 200tys km, wypala się co około 700km. A jak to stwierdzić? Po wypaleniu zawartość filtra wskazuje na to ze jest pusty wiec wypala się poprawnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Ogólnie po tym jak mi brat powiedział ze jego golf miał tak od nowości to się trochę uspokoiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2.0 tdi cr 177km dlubniete na 195, zero dymu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Jeśli nie oddaje podczas testu homologacyjnego, to jest ekologiczny :D. Tak samo, jak ekologiczne są samochody na prąd. UE jak nie widzi dymu, to uznaje za nieszkodliwe. A że dymi kiedy indziej, lub gdzie indziej....to już mniej ważne. DPF to największa ściema ekologów. Teraz jeszcze doszły katalizatory SCR, za kilka lat do dopiero będzie wesoło, jak te sprzęty będą miały 10+ lat i mało który będzie działał jak fabryka przewidziała.Hmmmmmm..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Dnia 26.01.2020 o 00:24, atlantic napisał: Kopci wam podczas wypalania? Dzisiaj drugi raz na przestrzeni miesiąca zauważyłem, że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu. To normalne czy szukać gdzieś usterki? Parametry filtra są książkowe. Auto to Bmw e60 535d euro 4. w moim fiaciorze tylko jak zaczyna to jeden bąk potem nic nie widac. mam EURO5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Nie powinien kopcić. Nie masz przypadkiem "przelanego" oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Dnia 25.01.2020 o 23:24, atlantic napisał: Kopci wam podczas wypalania? Dzisiaj drugi raz na przestrzeni miesiąca zauważyłem, że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu. To normalne czy szukać gdzieś usterki? Parametry filtra są książkowe. Auto to Bmw e60 535d euro 4. Cztery lata jeżdżę i nigdy nie zauważyłem wypalania... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Dnia 26.01.2020 o 00:24, atlantic napisał: Kopci wam podczas wypalania? Dzisiaj drugi raz na przestrzeni miesiąca zauważyłem, że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu. To normalne czy szukać gdzieś usterki? Parametry filtra są książkowe. Auto to Bmw e60 535d euro 4. Nic nie kopci. Zwiększone spalanie chwilowe, podwyższone obroty silnika, nieco bardziej twardy odgłos pracy i wentylatory chłodnicy na full to są jedyne objawy wypalania w 2.0 TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 17 godzin temu, Woockush napisał: Nie powinien kopcić. Nie masz przypadkiem "przelanego" oleju? Masz na myśli, że za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Zdjąłem sobie wczoraj tak dla sportu przewód dolotowy od intercoolera i w układzie doładowania jest sucho. Odma ma kilka tyś km. Zaczynam się zastanawiać czy ten dym nie był po prostu siwy bo ciemno było Olej jest nowy, dosłownie nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Dnia 26.01.2020 o 13:15, volf6 napisał: Czyli taki kopcący DPF oddaje tę sadzę co nagromadził wcześniej Świetne rozwiązanie On ją gromadzi i DOPALA zamiast po prostu wydmuchiwać w świat. Na tym przecież polega działanie DPFu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Dnia 26.01.2020 o 15:36, ghost2255 napisał: Jeśli nie oddaje podczas testu homologacyjnego, to jest ekologiczny :D. Tak samo, jak ekologiczne są samochody na prąd. UE jak nie widzi dymu, to uznaje za nieszkodliwe. A że dymi kiedy indziej, lub gdzie indziej....to już mniej ważne. DPF to największa ściema ekologów. Teraz jeszcze doszły katalizatory SCR, za kilka lat do dopiero będzie wesoło, jak te sprzęty będą miały 10+ lat i mało który będzie działał jak fabryka przewidziała. Największym problemem są ludzie, którzy widzą dym i natychmiast wiedzą jaki jest jego skład. Przypomina mi to pewnych ekologów, którzy swego czasu oprotestowali chłodnie kominowe w elektrowni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Coś takiego kiedyś na trasie... Wypalanie DPF.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Dnia 26.01.2020 o 12:15, volf6 napisał: Czyli taki kopcący DPF oddaje tę sadzę co nagromadził wcześniej Świetne rozwiązanie DPF wyłapuje cząsteczki sadzy, a w czasie wypalania spala je do CO2. Sadza (znane również jako PM albo pył zawieszony) to syf straszliwy... CO2 jest, w tej skali, zupełnie nieszkodliwy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tatmar40 Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Kopci wam podczas wypalania? Dzisiaj drugi raz na przestrzeni miesiąca zauważyłem, że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu. To normalne czy szukać gdzieś usterki? Parametry filtra są książkowe. Auto to Bmw e60 535d euro 4. Kierowca jak widzi wypalanie swojego DPF przez chmurę dymu to już nie można mówić o wypalaniu tylko trzeba szukać warsztatu. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 (edytowane) To jak wyjaśnisz to, że aso vw uważa to za normalną rzecz i pokazywała modelowy przykład na innym, nowym samochodzie? Jeżeli sadza spala się do co2 to przy tak wysokiej temp imo ma prawo być widoczny jakiś dym. Druga rzecz to wszystkie parametry silnika i dpfa są wzorowe...więc sam nie wiem czy tak ma być czy nie. Edytowane 28 Stycznia 2020 przez atlantic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 4 godziny temu, atlantic napisał: Masz na myśli, że za dużo? Tak, dużo za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 46 minut temu, Woockush napisał: Tak, dużo za dużo. To nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 (edytowane) 7 godzin temu, atlantic napisał: Druga rzecz to wszystkie parametry silnika i dpfa są wzorowe...więc sam nie wiem czy tak ma być czy nie. Wydaje mi się, że to pytanie do posiadacza identycznego auta z tym samym silnikiem i podobnym przebiegiem. Wydaje mi się, że coś tam jednak nie gra. Poniżej przykładowa audiczka podczas dopalania dpf No chyba że u Ciebie jest tak Edytowane 28 Stycznia 2020 przez bochumil 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Tak nie ale będę obserwował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 @bochumil audi dopala DPF? Hehehe hihihi dobre Autobus? W swoim stilo kiedy miałem ulepiony map.sensor smolista mazią. Pokazywał błędnie temperaturę w kolektorze ssącym. -40 . Dymil jak dymownica w energy2000 . Temperatura otoczenia -5. Dopiero MES wskazał błędny odczyt temp i wpadłem na trop. Wyczyszczenie wyeliminowało dymienie które miałem identyczne jak autobus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Czujnik temp jest ok, ale dzięki za trop. Tak jak mówię to jest masa różnych czujników, dde nie zgłasza żadnych błędów. Zrobiłem sobie dzisiaj test backpressure filtra i wychodzi jak na zdj. Wszystkie parametry dalekie od górnej granicy. Pozostaje mi obserwować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 A EGR tam nie psoci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Błędu nie ma. Może sprawdzę działanie przy okazji. Raczej dawałby jakieś objawy podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm_mk1 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 W moim Fordzie Mondeo 2.0 TDCI rok 2013 140 @ 190 KM jak się jedzie pomału, normalnie to nie widać nic, jedynie po zatrzymaniu czuć ciepło spod samochodu i zapach spalonego. Natomiast jak się kilka razy go przegoni i zacznie wypalać to kopci jak Jelcz z węglem pod górę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 22 godziny temu, grogi napisał: DPF wyłapuje cząsteczki sadzy, a w czasie wypalania spala je do CO2. Sadza (znane również jako PM albo pył zawieszony) to syf straszliwy... CO2 jest, w tej skali, zupełnie nieszkodliwy. Ja wiem jak to działa, znaczy powinno działać ale chyba nie twierdzisz, ze skoro dymi to wydala tylko zupełnie nieszkodliwe CO2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.